Zsófi története nem egyedi, bár ő messze tovább jutott az ügyintézésben, mint a legtöbb hozzánk forduló, neki ugyanis a Wizz Air elismerte a panasza jogosságát, és megítélte a kártérítést. Csak épp nem fizeti ki majd féléve. Mielőtt bárki azt gondolná, hogy mindezt panaszosunk csendes beletörődéssel fogadta: nem, az elmúlt hónapokban pitbullként igyekezett újra és újra benyújtotta panaszával és az ügyfélszolgálatot zaklató hívásaival pontot tenni az ügy végére.
Kedves Tékozló Homár!
Szeretnék megosztani veled egy történetet arról, hogy a Wizzair milyen trükkökkel veszi semmibe az európai és magyar jogokat…
2017.július 29-én a párommal épp haza szerettünk volna jutni Palma de Mallorcáról, ám a repülőgépünk érkezésekor, amikor a következő turnusra hozott utasok leszállításához készülődő mallorcai reptér alkalmazottja bénázásának köszönhetően az utashíd megsértette a gépünk ajtaját. A sérülés miatt a gép nem tudott felszállni, ami nekünk mindösszesen 7 órás várakozási időt okozott mindenfajta hivatalos Wizzair tájékoztatás nélkül.
Ezalatt az idő alatt néhányszor megjelent majd eltűnt a Budapest felirat a kapunk feletti kijelzőn, ezzel is összezavarva a gépre váró 180 utast. Mivel a Wizzairnek nincs mallorcai irodája, így – nyilván a Wizzair ügyfélszolgálatán kívül, ami nem volt elérhető – próbáltuk elérni a hivatalos partner Iberian Airlinest és a magyar konzulátust is, végül az ő segítségükkel sikerült Wizzair kapcsolatot szerezni, amikor egy indiai telefonos munkatárshoz kapcsoltak, aki szintén semmilyen tájékoztatást nem tudott adni az akkor már 6 órája várakozó 180 embernek. Egy óra további várakozás után hirtelen megnyitották a kapukat, majd szintén hangos tájékozatás nélkül elindították a beszállást. Végül szerencsére egyben, bár 7 órás késéssel landoltunk Budapesten.
Mivel mind a késés hossza, mind a körülmények megfelelnek az Európai Parlament és a Tanács 261/2004/EK rendeletében foglaltaknak, így be is nyújtottuk kártérítési igényünket a Wizzair felé 2017. augusztus 8-án, amelyre hivatalos válasz augusztus 14-én érkezett meg. Elismerve a panasz jogosságát 400 EUR/fő kártérítést ítéltek meg számunkra fejenként. Kérésükre elküldtem a szükséges adatainkat, majd nem történt semmi.
Szeptember 26-án így újra benyújtottam ezt a panaszt, annak érdekében, hogy megerősítsem az igényemet a kártérítésre, ám erre már az automatikus válaszon kívül sem érkezett reakció. Mivel továbbra sem történt változás az ügyben, október 31-én a Wizzair telefonos ügyfélszolgálatán keresztül próbáltunk információt szerezni a panaszunk státuszáról, ahol (12 perces telefonbeszélgetés alatt, azaz 3000 Ft-os telefonos költség terhére) sikerült megerősítést kapnunk arról, hogy mi minden szükséges információszolgáltatást teljesítettünk, a kérésünk mégis elakadt a rendszerben. Az ügyfélszolgálatos tanácsára újra beadtam a panaszomat, amelyre szintén nem történt reagálás.
Idén januárban újabb 10 perces telefonos körre ismét elismerte az ügyintéző a panasz jogosságát, és megosztotta velünk véleményét, miszerint érthetetlen, hogy hol akadt el az ügy, azonnal gondoskodik az utalásról, és még aznap keresni fognak bennünket. Persze azóta sem történt semmi. Időközben a Fogyasztóvédelemnél is benyújtottam egy panaszt ezzel kapcsolatban, természetesen onnan sem érkezett válasz.
Az a személyes véleményem a Wizzair magatartásával kapcsolatban, hogy időhúzással játszanak arra, hogy a kedves utas, aki nem azokkal a feltételekkel kapta meg a szolgáltatást, amiért fizetett majd elfelejti a törvény szerint neki járó kártérítési igényét, így nyilván nem kevés kiadást spórolva meg a cégnek.
Ezt a levelet azért írtam meg, mert bízva a közvélemény erejében, és abban, hogy a Wizzair az éppen bővítő piaci stratégiájának ellentmondva nem akarja tovább erősíteni a negatív ügyfélelégedettségét, talán felfigyel a problémára és végre előrelépés történhet az ügyünkben.
Zsófi
UPDATE
Miután megírtam nekik háromszor egymás után új panaszként, hogy a következő levelem az ügyvédi felszólítás formájában fog érkezni, kaptam reakciót, hogy sajnálják, és utaltak, elvileg. Mem érkezett még meg az összeg, 10-14 munkanap átfutási időt írtak, ami március 12-én jár le. Reméljük, addig megérkezik.
Kedves Zsófi!
A légitársaság által is elismert kártalanítási igény érvényesítése érdekében elsőként javasoljuk, hogy a további telefonon történő érdeklődés helyett írásban, tértivevényes levélben küldjél felszólító levelet a gazdasági társaság székhelyére címezve.
A felszólító levélben javaslunk egy végső határidőt megjelölni, amely időpontig a légitársaság önkéntes teljesítését elfogadod.
Ha a vállalat nem teljesíti a felszólító levélben foglaltakat, akkor a jogos igényed kikényszerítése érdekében lehetőséged van az illetékes békéltető testület előtt eljárást indítani. A békéltető testület eljárása elsősorban a felek közötti egyezség létrehozására irányul. E mellett a légitársasággal szemben bármelyik közjegyző előtt fizetési meghagyásos eljárást lehet indítani. Ha a cég a fizetési meghagyással szemben nem él ellentmondással, akkor az jogerőre emelkedik és a követelésre közvetlenül végrehajtási eljárás indítható.
A fizetési meghagyásos eljárás során a követelésedet már a késedelmi kamatokkal és az eljárás költségeivel növelten tudod érvényesíteni a céggel szemben.
Felhasznált jogszabályok:
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 2009. évi L. törvény a fizetési meghagyásos eljárásról
- 2016. évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról
crazy tizen3rom 2018.03.01. 10:37:26
Scipovicsné 2018.03.01. 10:40:31
Baluci 2018.03.01. 10:48:56
Praedikator 2018.03.01. 10:55:20
Praedikator 2018.03.01. 10:57:56
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.03.01. 10:59:04
Im just here for the comments 2018.03.01. 11:01:14
.Manyecska 2018.03.01. 11:01:48
Praedikator 2018.03.01. 12:14:25
_Sunáznám_ 2018.03.01. 12:28:19
"Alapítás 2003[1]
Székhely
Katowice International Airport
Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér
Anyavállalat Wizz Air Holdings Plc
Szövetség ELFAA"
"A fő pénzügyi befektető a közlekedési beruházásokra specializálódott amerikai Indigo Partners társaság volt. Alig három hónappal később, Londonban bejegyezték a Wizz Airt, és készen állt a repülésre. Az első járat 2004. május 19-én szállt fel Katowicéből (19 nappal az Európai Unió bővítése után"
Ezek után én mindennek nevezném, csak magyarnak nem...
FDToth 2018.03.01. 12:57:08
Elküdlök egy mailt, ha nem sikeres, arol kapok visszajelzést, ha meg sikeres, akkor el is olvassák. pár óra alatt megvan. Egy tértis levélváltás lehet akár 30 nap is (vem vezsik át, visszérkezik, átvezsik, de mire visszér a visszaigazolás, válszolnak újból, stb), csak az idő megy vlele.
Baluci 2018.03.01. 13:03:20
Ezt katasztrófa elolvasni! Könyörgöm, neked nem tűnt fel, mielőtt arra a kurva enterre nyomtál?????
Darth Revan 2018.03.01. 13:13:46
A fizetesi meghagyas intezmentyet annyira kevesen ismerik, pedig nagyon hasznos dolog.
a wizzair meg szarjon sunt.
@Baluci:
karacsonykor repultem haza a lufthansaval. a beszallitokapunal bemondtak, hogy teli van a repcsi es keresnek valakit, aki hajlando a kesobbi geppel repulni (5 ora helyett este 9 -kor) Mondom, nekem 250 eurot meger a buli, ott rogton jovairtak a hitelkartyamon az osszeget en egy csendes zugban meg aludni is tudtam abban a 4 oraban a kenyelmes fotelen
Darth Revan 2018.03.01. 13:15:20
a wizzair pont magyar ceg, de ne zavarjon
irónika 2018.03.01. 13:30:32
Már a reptérre tartottam, amikor törölték a járatomat Bécsbe, ahonnan Jerevánba repültem volna. Kérdés és jóváhagyás nélkül átfoglalták úgy hogy este 6 helyett másnap reggel 6-kor kellett volna indulnom, és reggel 5 helyett másnap reggel 6-kor érkeztem volna meg Jerevánba. 1 órányi telefonálásba, nyilatkozat kinyomtatásába, aláírásába, visszaküldésébe került (mondom, úton voltam a reptérre - nyomtatás? miért is ne lenne nálam egy nyomtató úton Jerevánba...), hogy megengedjék, hogy kiautózóm Bécsbe és ott felszállok a repülőre, ami időben kivisz a célállomásra.
Szóval ezek sem jobbak semmivel, pedig - elvileg - nem fapados, csak simán szemét. Naná, hogy arra játszanak elfelejted, szarsz bele. Ez a legolcsóbb!
_panni_ 2018.03.01. 13:31:58
Mi emellett ügyvéddel is felvettük már a kapcsolatot, de itt Svájcban dúl a vadkapitalizmus és ez a dolog útja sajnos. (Összehasonlításként, tavaly márciusban az easyjet olyan példásan járt el, hogy 10 nappal a problémás repülőút után már a számlánkon volt a kártérítés összege.)
_panni_ 2018.03.01. 13:35:14
Terézágyú 2018.03.01. 15:05:20
Bendegúz Miklós Gergye 2018.03.01. 15:24:40
.Manyecska 2018.03.01. 15:30:59
Im just here for the comments 2018.03.01. 15:52:35
2. Befektetőtől függetlenül ez egy magyar cég, de mindegy, lépjünk ezen is túl, és akkor hadd kérdezzem meg, hogy ha a te logikád szerint amerikai, akkor hogy jön ide az EU? Hacsak nem félreértelek, és az UE nem elírás, hanem valami általam ismeretlen ország- és/vagy népcsoportosulás.
Praedikator 2018.03.01. 16:32:51
Leállnék vitatkozni és kifejteném az ok-okozati összefüggéseket, de aki az alapokkal sincs tisztában ill. személyeskedéssel próbál értelmes vitát kezdeményezni, nos az nem vitapartner. Valahol ezt lehet, tegye meg azzal. Minden jót! :D
hkatinka68 2018.03.01. 18:14:12
Mellesleg az esti gépen annyira kevesen voltunk, hogy a pilóta megkért bennünket, hogy szóródjunk szét....
M. Péter 2018.03.01. 19:55:50
"A társaság címe
Wizz Air Hungary Ltd.
Laurus Offices | Kőér u. 2./A | B épület | H-1103 | Budapest, Magyarország
info@wizzair.com
Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság, Cégjegyzékszám: 01-09-964332
Adószám: 13122605-2-44
Felügyelet: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Légügyi Hatóság
Légügyi Hivatal www.nkh.gov.hu/a-hatosagrol
1011 Budapest, Fő utca 44-50 "
Tsteinar 2018.03.01. 19:59:09
Im just here for the comments 2018.03.01. 21:37:41
Nincs új a nap alatt.
jr.79 2018.03.02. 10:02:36
Darth Revan 2018.03.05. 10:23:26
mennyit fizettel erte?
a fizetesi meghagyas dija 3%, ha ok is annyit kertek, akkor erdemes hasznalni, egyebkent nem
Lengyelpiac Hu 2018.03.06. 19:41:17
A pózernak hogy-hogy nincs még ?
Metallized 2018.03.08. 12:02:12
Sok utas aki maga megpróbálja a behajtást, elutasítást kapnak de lehet egy profi cég simán behajtotta volna. Nem véletlenül vannak ilyen cégek.
Mint mondottam, az én ügyemben is elutasítás érkezett, de tudtam, hogy jár a kártérítés és nem fogadtam el a légitársaság több sebből vérző indoklását. Én speciel nem a kesettagepem-et hanem a flight refund-ot kerestem meg. Ők ingyen átnézték az ügyem és találtak valamit a légitársaság indoklásában amit nem fogadtak el, perre vitték az ügyem és 2 utas után kaptam 1200€-t (3500km-en túli ügy volt).
Igaz 6 hónap volt az ügy, de magam pl. biztos elbuktam volna 1200€-t.
Darth Revan 2018.03.08. 15:01:21
"Nem véletlenül vannak ilyen cégek."
perze nem veletlenul, a legtobb esetben semmit nem kell csinalniuk, csak benyujaniuk a karteritesi igenyt, mert az emebereknek fogalmuk sincs a jogaikrol.
Ha a te esetedben megdolgoztak a jelentos jutalekukert, akkor jol jartal, de az esetek nagy tobbsegeben nem errol van szo.
- duplagondol 2018.08.17. 13:51:05