"Ha 18-n van a számlázási fordulónap, és 20-n szűnik meg a szerződés, akkor miért nem lehet arra a két napra tört havidíjat számlázni???" - teszi fel Imre elkínzottan a kérdést. Utánajártunk.
Kedves T.H!
Ismét a Telenorral kapcsolatban kell megosztanom Veled egy már-már szokásos történetet:
A lényeg, hogy 2018.01.20 dátummal lejár az egyik szerződésem, ezt szerettem volna fordulónappal megszüntetni. Ügyfélszolgálat szerint ez lehetséges, azonban mivel a számlázási fordulónapom minden hónap 18-a, így ha 20-n szüntetem meg a szerződést, akkor újabb egy hónapot rám sóznak.
Kérdésem az lenne, hogy miként lehetséges ez? Ügyfélszolgálat szerint azért, mert nem tudják a hónapot “megtörni”. Viszont ha a szerződésem 20-n jogilag megszűnik, akkor milyen alapon számláznak rám még további egy hónapot? Ha 18-n van a számlázási fordulónap, és 20-n szűnik meg a szerződés, akkor nem értem, miért nem lehet arra a két napra tört havidíjat számlázni??? Nem 2000 ft-os havidíjról beszélünk, hanem majdnem a tízszereséről.
Ha levelem kiteszed, megköszönöm, de azt még jobban, ha valaki leírja, hogy igazából mi lenne a jogszerű, hova fordulhatok ezzel a “csodával”.
Üdv;
Imre
Kedves Imre!
A Telenor Magyarország Zrt. jelenleg hatályos általános szerződési feltételei (ÁSZF) szerint számlás előfizetés esetén az előfizetői jogviszony határozatlan időre jön létre, ha viszont a számlás előfizető kedvezmény fejében meghatározott időre („hűségidő”) többletkötelezettséget vállal („hűségvállalás”), ezen időtartamra az Egyéb Előfizetői Szerződésben foglaltak szerint előfizetői jogviszonya határozott lesz. A felek a szerződéskötéskor megállapodnak, hogy a hűségidő lejártával új, határozatlan idejű előfizetői jogviszony jön létre változatlan hívószámra – kivéve, ha a felek megállapodnak a további határozott időtartamra történő meghosszabbításról, illetőleg ha a szerződés megszüntetéséről a határozott idő lejártát megelőzően írásban az előfizető egyoldalúan nyilatkozik.
Az előfizető a határozatlan idejű előfizetői szerződést bármikor, indoklás nélkül azonnali hatállyal felmondhatja, amelynek esetén az előfizetői szerződés megszűnésének napja – a felek eltérő megállapodása hiányában – az írásbeli felmondás Telenor által történő átvételét, illetve szóbeli felmondás esetén annak Telenorral történt közlését követő nap.
Az ÁSZF 12.4.1. pontjában foglaltak szerint az előfizető felmondás esetén köteles a felmondás napjáig fennálló esedékes és lejárt tartozását – választása szerint a helyszínen haladéktalanul vagy utóbb, a már kibocsátott számla alapján – kiegyenlíteni. Továbbá az előfizető utóbb köteles kiegyenlíteni a felmondott előfizetői szerződéshez kapcsolódó, adott számlázási azonosítón (korábban ügyfélszám) nyilvántartott, az előfizető által a felmondást megelőzően – esetlegesen a felmondási idő alatt – igénybe vett, azonban a Telenor által azt követően feldolgozott szolgáltatások díját, valamint az egyéb fennálló tartozások összegét a Telenor számlája alapján, a számlán feltüntetett esedékességgel.
Az ÁSZF 7.1.3.1. pontja alapján az előfizető az előfizetői szerződés megszüntetése esetén az ennek időpontját megelőzően igénybe vett, azonban a Telenor által csak ezt követően feldolgozott szolgáltatás díját köteles a Telenor számlája alapján, a számlán feltüntetett esedékességgel kiegyenlíteni.
Az ÁSZF 7.1.3.3. pontja szerint a számlás előfizető által havonta fizetendő díjat az aktív alapszolgáltatásért ( a tarifacsomag havidíja tartalmazza) és az egyes aktív kiegészítő szolgáltatásokért, illetve a műsorterjesztési szolgáltatás igénybevételéért fizeti, amelyet a Telenor számlázási ciklusonként, utólag számláz ki.
A fent leírtak alapján javasoljuk, hogy
- a szerződés megszüntetéséről a határozott idő lejártát megelőzően írásban (pl. belföldi tértivevénnyel vagy fax-hívás útján megküldött levélben, illetve szóban jegyzőkönyvbe foglalva) nyilatkozz a Telenor részére, és kérd a felmondás napjáig (a szándékaid szerint a határozott idő lejárta) fennálló esedékes és lejárt tartozásod megállapítását, valamint ezen összegről számla kiállítását, ha a felmondásra nem szóban kerül sor és nem rendezed a helyszínen a tartozást.
- Amennyiben bizonyítható módon panaszt nyújtasz be a vállalkozás részére, annak kézhezvételétől számított 30 napon belül indokolással ellátott írásbeli választ kell küldenie részedre.
- Ha erre nem kerül sor, akkor az illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályához fordulhatsz. A panaszodnak a szolgáltató általi elutasítása esetén az illetékes békéltető testülethez (bővebben itt: http://www.bekeltetes.hu/ ), illetve bírósághoz fordulhatsz.
- Ha a szolgáltató eljárását a későbbiekben nem tartod jogszerűnek, lehetőséged van az előfizetők érdekeinek védelme körében általános hatósági felügyeleti és piacfelügyeleti szervként eljáró Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (bővebben itt: http://nmhh.hu/) fordulni , amely ellenőrzi az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályok elektronikus hírközlési szolgáltatók általi betartását, és eljár azok megsértése esetén. Panasszal élhet a Média- és Hírközlési Biztosnál az az előfizető, akit az elektronikus hírközlési szolgáltatás igénybe vétele során érdeksérelem ért, vagy akinél az érdeksérelem bekövetkezésének közvetlen veszélye áll fenn. A panaszt írásban kell benyújtani postai úton, illetve a Média- és Hírközlési Biztos honlapján található űrlapon, amennyiben az előfizető rendelkezik ügyfélkapus azonosítóval.
Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.03.21. 16:29:58
Terézágyú 2018.03.21. 16:54:16
Na ja...
Vagyis akkor 18-a előtt írja meg, hogy lemondja 20-ától???
Tehetséges ugandai buzi 2018.03.21. 17:08:40
Mit mondana erre az öreg Kohn bácsi? Ügyes!
Terézágyú 2018.03.21. 17:16:06
Nem, az öreg Kohn bácsi úgy mondaná, hogy "Ögyes"....
De most akkor lehetett tudni már az elején, hogy a fordulónap 18, a lejárati meg 20, és ebből ilyen gubancok vannak?????
A fordulónap mindenkinek 18.??? Ha nem, akkor miért nem 20, amikor lejár(hat)?...
Zozo___ 2018.03.21. 17:34:16
uns97 2018.03.21. 17:47:20
Ez úgy szokott történni, hogy következő számlazáráskor (köv hó 18-a után) kap egy jóváíró számlát az illető, azaz az előző hónap 20-a és adott hó 18-a közti időt jóváírják (ha van túlfizetés persze, hiszen előfordulhat, hogy bizonyos esetekben a 2 nap alatt elhasználja a díj 1 hónap egészére eső részét az illető, s ilyenkor nincs mit jóváírni)
Megjegyzem, a számla nagysága teljesen érdektelen adat, felesleges volt hangsúlyozni "mekkora hatalmas" összeg, kicsinél, nagynál mindegyiknél ugyanaz történik.
asdf 2018.03.21. 18:27:35
Teendő tehát 18-i számlaforduló és 20-i hűséglejárat esetén
- amennyiben kuka a hívószám: egy hónapot meg ügyfélként tölteni a hűség lejárta után, és mivel 8 nap a felmondási idő, következő hónap 9-én felmondani (hétvégére figyelni!), 17-én igy megszűnik a szerződés, egy nap megy csak a levesbe.
- számhordozás esetén szintén tovább maradni ügyfélnek, a számhordozás ideje kb. 3 munkanap, ennek duplájával számolni (hátha az első körben elutasítják) tehát 18-a mínusz 7 nap (1 nap biztonsági tartalék) =11-én benyújtani a számhordozási igényt (hétvégére, négynapos ünnepekre figyelni!) Valamint tanácsos úgy intézni, hogy semmiképp se péntekre essen a számhordozás napja, mert ha valamit elbasznak, szombaton hétvége lévén jellemzően nem tudják korrigálni.
LKerekes 2018.03.22. 04:33:51
Én interneten kötöttem szerződést mobilnetre. Kiderült, hogy annak ellenére, hogy a lakóhelyem szerepelt a 3G listán a szolgáltatőónál, az a valóságban csupán 1G, azaz a régi modemes (10KB alatt) 30 éves minőséget adta. Interneten kötöttem, gondoltam interneten megszüntetem. Hú anyám! nem úgy szerették volna. A levelezés alapján:
1. Menjek be az ügyfélszolgálatra ( kis faluban lakom, 30 km a legközelebbi)
2. Töltsem le az űrlapot , írjam alá és postázzam.
3.Töltsem le az űrlapot és faxoljam el. (Hogy honnan gondolták, hogy egy kis faluban ez adott lehetőség. Nem beszélve arról, hogy egy faxolt aláírásnak, mivel hamisítható igen csekély a joghatása )
Végül telefonon és emailben valamint a kitöltött űrlap emailkénti elküldésével 3 hónap után megszünt az szerződés. Persze közben nem használtam a szolgáltatást , de nem is fizettem. Ezen nagyon felháborodtak és fenyegettek agyonlövéssel. Mondtam, hogy én felmondtam a szerződést érthetően, nem használom bizonyítottan, akkor miért fizetnék azért, mert nem akarják a tényeket felfogni. Persze közben én voltam a hülye, mert az ő 3G-s szolgáltatásukat nem tudom használni. Kaptam pl. technikai segítségként a szolgáltatótól azt a jótanácsot, hogy a ház előtti szép nagy fát vágjam ki,mert az akadályozza a kapcsolatot. Innentől nem tudtam komolyan venni.
Azért nem kell megijedni, mert nem olyan fárasztó volt. hetente 1-2 emailváltás és kész. Ennyi belefért az időmbe. És, ha úgy veszem, hogy megspóroltam vagy 20 ezret, akkor azért jó órabérért dolgoztam.
LKerekes 2018.03.22. 04:38:44
A szolgáltatót immár 2 éve használom és elégedett vagyok vele, mert amit ígértek/vállaltak az teljesítik.
egyemberke12á9vé 2018.03.22. 07:02:16
Én néhány éve azért léptem le tőlük (még némi áldozat árán is), mert hasonló esetem volt és úgy láttam, náluk hasonlóan műkönek a dolgok, mint Államunkban, ahol ugye minden "törvényes".
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.03.22. 07:02:49
Hát hülyék vagytok? Ez mi a halál volt, amit idehánytatok? Értem én, hogy idesmitteltétek az ászf relevánsnak gondolt részét, de azért egy darab értelmes magyar mondat belefért volna:
a) Mondja fel tértis levélben a szolgáltatást 20-ai nappal és várja türelemmel a helyes számlát, amin nem szerepel a 20-ától köv. 18-ig terjedő időszak, ha meg mégis, akkor nyújts be panaszt és ne fizess!
b) Sajnos az eljárás nem korrekt, de nem jogsértő, próbáld meg bíróságon megtámadni az ászf-et, mivel túlzottan egyoldalú!
Fossátok össze magatokat!
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.03.22. 07:03:55
idegállapotba kerültem, mónika
kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.03.22. 07:18:28
Escaped 2018.03.22. 07:42:56
Találkozunk egy hét múlva. Veled és a hét Szerződést Nem Olvasó Rinyamesterével. No meg CopyGVTI-vel.
Terézágyú 2018.03.22. 07:50:48
:)))))))
Miujság Degecen? :)
.Manyecska 2018.03.22. 08:57:55
amúgy most adták el őket. Még van remény...:)
Baluci 2018.03.22. 10:16:34
Serivor 2018.03.22. 10:23:42
a határozatlant pedig egy nap múlva felmondja.
A határozatlan idejű szerződés felmondásánál rendes, napra pontos elszámolás van.
telkoe 2018.03.22. 11:14:52
@LKerekes: Nem beszélve arról, hogy egy faxolt aláírásnak, mivel hamisítható igen csekély a joghatása )
A faxolt dokumentumoknak teljes a joghatása, ezért is használják még mindig sokan.
Ashariell 2018.03.22. 11:21:19
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.03.22. 11:32:49
Az mondjuk lehetne, hogy ha 20-án lemondod, akkor visszakapod a már befizetett, de tulajdonképp fel nem használt pénzt.
Ha a panaszos mondjuk 16-án kérdezte meg az ügyfélszolgát, ezekkel a paraméterekkel, akkor nyilván azt mondta hogy a 18-án kiállított számlát be kell fizetni, amiben egy hónapnyi díj lesz.
LKerekes 2018.03.22. 12:30:33
Üdv!
Egy normális ügyletben a faxolt szerződés akaratkifejezés és bizonyíték, hogy aláírtam. De az eredetire is szükség van! Normális esetben persze , hogy a fax nem okoz gondot, de mégis csak "fénymásolt példány " és nem eredeti. Bárki egyszerűen meg tudja csinálni, hogy egy aláírt és egy aláiratlan lapot összehoz és, mint egy lapot "fénymásoltan " elküld. Ezért van ( saját sok tapasztalat! ), hogy ha kötök valami szerződést neten, telefonon és megkapom a szöveget, akkor egy aláírt példányt vissza kell postázni. Adott esetben a bíróság nem fogad el csak egy fénymásolt példányt egy szerződésből .Eredeti kell!
LKerekes 2018.03.22. 12:34:14
Csak kiegészítés:
A mostani e-ügyintézésnél (főleg bírósági ügyekben ) ezért van digitális aláírás és nem küldhetsz el faxként, email mellékletként egy simán aláírt okirat "fénymásolatát".
.Manyecska 2018.03.22. 12:44:40
dr nmate 2018.03.22. 23:04:38
Bár kártyásnál is vannak furcsaságok... a kártyás ciklus az irányadó, mely 1-31-ig tart mondjuk... ha 28-án rendelem meg pl. a tv szolgáltatást az ugyanúgy egy teljes havi díj 3 napra... bosszantó
dr nmate 2018.03.22. 23:12:36
Ha pl olyan díj is van a számlában, ami egy hónapra tartalmaz adatkeretet, azt általában nem szokták tagolni napokra /szemét banda/.
Pl ez egy net előfizetés, valami hipernet dolog, 100 gb egy hónapra havi 20-ért, akkor az már a számlázás első napján teljes egészében rendelkezésére áll, akár elhasználható teljesen. ilyenkor az egyszerűség kedvéért nem törik, akkor sem, ha arányos a felhasználás.
Gondolom, ilyesmi szolgáltatás miatt lehet ez!
Majmász Gedeon 2018.03.23. 23:36:32
A biztos utas 2018.03.25. 01:03:08