Rendszeres Homár olvasók biztosan nem ijednek meg sehol „ A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el!" kiírástól, hiszen jól tudják, bármi is van kilógatva a boltban, fogyasztói jogainkkal blokk vagy számla bemutatása ellenében igenis élhetünk. Az már izgibb kérdés, hogy mi van, ha az eladó jön rá a távozást követően, hogy benéztek valamit.
Sziasztok!
A következő kérdéssel fordulnék hozzátok. Egy hónapja vásároltam egy új autót a Duna Autónál. Ott sikerült minket rátukmálniuk - mivel az új autóhoz nem tartozék - az eredeti gumi és szövet lábszőnyegre. Nem volt nekik raktáron ezért megrendelték és mondták majd hívnak.
Hívtak is, mentem is, főleg hogy az autó második napján már világított a keréknyomás ellenőrző és az Istenért sem akart eltűnni. Szóval akkor már szervizt egybe kötöttem ezzel. A slusszpoént lelővöm most, nem tudták megoldani a problémát. A lábszőnyegeket átvettem.
Későbbiekben kiderült, hogy a megbeszélt ártól eltérően vettem át. Szóval 6.000 forint körüli összeget a pénztáros elütött. Olcsóbban vettem át a megbeszélt ár helyett. Hívtak, hogy a különbözetet be kéne fizetnem. Hogy őszinte legyek nem figyeltem az árat, és nem is emlékeztem rá. 20.000 forint körüli összegre emlékeztem. Termeszetesen kártyával fizettem megneztem az összeget láttam, hogy nagyjából stimmel és beírtam a pin kodot. Aztán aláírtam a papírokat, hogy befizettem.
Ilyenkor jogosan követelik rajtam a különbözetet vagy sem?
Előre is köszönöm a valaszatokat.
AA
A "megbeszélt" ár valójában szerződéses árnak tekinthető, még abban az esetben is, ha ez írásban nem került rögzítésre. Ez egyben azt is jelenti, hogy az ellenérték kiegyenlítésekor az előzetese megállapodásnak megfelelő összeget kérhetik a fogyasztótól. Még akkor is így van, ha írásban nem rögzítették az árat, bár ez meglehetősen rossz gyakorlatnak tekinthető, és vita esetén a kereskedő köteles bizonyítani, hogy a fizetésnél tévedés történt.
Jelen esetben tehát a forgalmazó követelheti a különbözetet, feltéve, hogy igazolható a megrendelés során kialkudott vételár pontos összege (tehát van róla írásos megrendelő, vagy fellelhető egy fogyasztó által előzetesen is megismert árlista a szalonban, vagy annak internetes oldalán). Ennek hiánya egyébként fogyasztóvédelmi rendelkezést sérthet, hiszen a fogyasztóvédelemről szóló törvény értelmében a fogyasztót írásban tájékoztatni kell a megvételre kínált termék eladási áráról.
Felhasznált jogszabály: 1997. évi CLV. tv. a fogyasztóvédelemről
Monsta 2018.03.27. 10:12:22
ideális hangyászsün 2018.03.27. 10:45:13
Egyébként a terméket tukmálják rá a vásárlóra, nem pedig fordítva. Hacsak nem a poszterkék voltak a termék, a lábszőnyeg meg dörzsölte a tenyerét, hogy milyen jó vételt csinált.
Nouby 2018.03.27. 11:30:43
A kereskedő szinte biztosan kiüttette a hibát a kocsiból, úgy adta el, majd az átkúrást követően az ő oldalunkon történt hiba miatt fizesse ki azonnal a különbséget.
Ha jogos is a dolog ilyen geciskedés utána megvárnám az ügyvédi felszólítást.
Dezsike 2018.03.27. 11:32:00
ROTFL Manó 2018.03.27. 11:55:22
"A péntártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el."
Nem érzitek azt, hogy ez kissé egyoldalú? A vevő nem reklamálhat, ha utólag veszi észre, hogy kevesebbet kapott vissza, de a bolt igen?
Terézágyú 2018.03.27. 12:00:21
"Nem érzitek azt, hogy ez kissé egyoldalú? A vevő nem reklamálhat, ha utólag veszi észre, hogy kevesebbet kapott vissza, de a bolt igen? "
Akkor most azt szeretnéd, ha mindkét félnek kuss lenne?
Vagy azt, hogy mindkét félnek joga legyen?...
ROTFL Manó 2018.03.27. 12:05:45
.Manyecska 2018.03.27. 12:06:31
Terézágyú 2018.03.27. 12:11:08
"Rendszeres Homár olvasók biztosan nem ijednek meg sehol „ A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el!" kiírástól, hiszen jól tudják, bármi is van kilógatva a boltban, fogyasztói jogainkkal blokk vagy számla bemutatása ellenében igenis élhetünk."
Nouby 2018.03.27. 12:13:41
Tikakukac 2018.03.27. 12:19:45
.Manyecska 2018.03.27. 12:38:52
Nouby 2018.03.27. 12:40:24
lobster thermidor 2018.03.27. 13:37:09
Téged is nagyon imádhatnak a szervizben, ha mindenben csak az átverést látod!
Egyébként ha nem tudták megoldani a hibát, akkor az eladás előtt, hogy tudták "kiüttetni" úgy, hogy eltűnjön? A poszter nem írt semmi olyat, sőt semmilyen részletet nem írt le, amiből arra lehetne következtetni, hogy átverés volt. Amúgy pedig az autó garanciális, tehát természetesen ingyen, és bérmentve megoldják a problémát. Simán lehet, hogy a TPMS nem működik valamiért, ennek lehet néhány oka, ezért jelez hibát a keréknyomásnál a műszer.
Ami pedig a 6 ezres szőnyeget illeti, hát azt nagyon piti dolog nem kifizetni.
joska61 2018.03.27. 13:54:31
Pappcs 2018.03.27. 14:10:39
csomagos 2018.03.27. 14:15:48
Terézágyú 2018.03.27. 14:16:16
És neked mid van??? gazdád vagy főnököd?
A nagypofádon kívül.
Jake Peralta 2018.03.27. 14:30:57
Normális ember a pénztártól való távozás után sem pitiánereskedik.
poszter: szted egy ilyen szitu után menyire fognak lelkiismeretesen foglalkozni a kocsiddal?
faszpinageci 2018.03.27. 14:35:55
Idejönni vinnyogni a sztoriról jó nagy önfszkorbácsolás volt.
Sluck Ödön 2018.03.27. 14:42:43
Az utolsó mondatodra:
Szerinted, ha kifizeti is mennyire fog egy autókereskedő lelkiismeretesen foglalkozni a már eladott kocsival? :)
Pórnhab 2018.03.27. 14:45:44
Jake Peralta 2018.03.27. 14:57:11
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.03.27. 14:57:22
Tehetséges ugandai buzi 2018.03.27. 15:07:17
BULLDOG SZÜLINAPOT, MANYECS! :-D
CID 2018.03.27. 16:19:47
Egyébként szerintem ez a 6000ft pitiánerség mindkét fél részéről, szóval én is hajlok a felé, hogy ez a pénztáros magánakciója.
Tehetséges ugandai buzi 2018.03.27. 16:29:24
FDToth 2018.03.27. 16:46:46
Persze ha a fogyasztó észreveszi és dierkt nem szól, az bunkóság.
köszönöm a kommentált 2018.03.27. 16:59:05
lobster thermidor 2018.03.27. 17:01:17
Csak okoskodjon! Majd az első olaj, vagy pollenszűrő cserénél, de bárhol úgy lehúzzák érte, hogy háromszor fizeti ki a szőnyeg árát úgy, hogy észre sem veszi. És még sajnálni sem lehet a srácot.
.Manyecska 2018.03.27. 17:04:47
köszönöm a kommentált 2018.03.27. 17:04:49
.Manyecska 2018.03.27. 17:08:27
Amúgy poszter mondja azt hogy már nem él, azt csá.:D
lóhajtású processzorventilátor nyestfokozaton 2018.03.27. 17:09:37
Tikakukac 2018.03.27. 17:15:18
2 hete egyik srác mesélte, hogy neki meg is magyarázták, hogy márpedig az kellene bele. A miértre a válasz: csak. :DDD
Ennyit erről és a kiemelt státuszról.
.Manyecska 2018.03.27. 17:49:11
CID 2018.03.27. 17:50:12
CID 2018.03.27. 17:51:23
.Manyecska 2018.03.27. 17:59:30
Reactor 2018.03.27. 18:25:43
Komputerjátékok már régen megtanulták az ilyesfajta helyzeteket kezelni: GAME OVER. Better luck next time! És jöhet a pontszámlista.
CID 2018.03.27. 18:55:41
Na de most tényleg, minimum 4-5 millió gazdát cserélt, és 6000 forinton megy a szarrágás... Persze, a posztert is megértem ( vesz egy új kocsit és 2 nap múlva meghibásodik, nem lehet a szíve csücske a cég), meg a pénztárost is, fél/egy napi fizetését be kell csengetnie.
Fazakas László 2018.03.28. 05:46:34
Fazakas László 2018.03.28. 05:56:07
Sokan nem is tudják, hogy Magyarországon az autók eladási árában már a két-három éves garanciális javítások költsége is nagyon szépen bele van ám számolva!
Tehát a kereskedőnek, aki mellette még valami-féle típus- és márkaszervizt is üzemeltet, nem igazán nagy bukta a dolog.
Talán nem véletlen az, hogy garanciás időn belüli időszakos olajcsere esetén az olaj és olajszűrő árát egyáltalán nem vállalják be, azt általában a vevőjüknek (autótulajdonosnak) szépen ki kell fizetni. Sokan mégis azt hiszik - milyen jó ez a garancia.
Jaa!
Esetleg arra Nyugaton ...
Fazakas László 2018.03.28. 05:57:05
Ha eladásnál átverik a vevőt, arra szokott használatos lenni (mintegy hivatkozási alapnak) - a "pénztártól való távozás után reklamációnak helye nincs" - szöveg, tehát ez által az is kétirányú kell legyen.
Vagyis? Ha a vevő járt jól, és netán olcsóbban jutott a termékhez, mint máshol, hát akkor bizony olcsóbban jutott. Ez csak így lehet ferr.
Én egyszer láttam még karácsony előtt az egyik G-Robyban olyat, hogy kissé elárazták a Borszéki ásványvizet, ami csaknem mindenütt olyan 220-280 Ft, míg ott a G-Robíban csupán 120 Ft. volt!
Vettem is mindjárt két palackkal. Bár a pénztáros kissé pampogott, hogy nem annyi az ára, de amikor felhívtam a figyelmüket, kinn a polcnál ennyire van kiírva, hát kénytelenek voltak annyiért is adni. (állítólag van erre valami kereskedelmi törvényük).
Utána persze - gondolom - jól lebaltázták a hibásan árazó kollégát.
Én meg utólag sajnálkoztam azon, hogy miért nem vettem kartonszámra?
Etniez 2018.03.28. 08:09:05
1, egyrészt a poszter kocsit oda viszi szervizeltetni, ahová akarja, még csak márkaszerviznek sem kell lennie (elég ha legális szerviz)
2, ha mégis odaviszi, ahonnan vette, a szerviz lehet szar, függetlenül a tartozás rendezésétől
Én a poszter helyében a lelkiismeretem szerint járnék el. Ha úgy emlékeznék, hogy tartozom, akkor kifizetném. Volt már ilyen, kifizettem utólag. A becsület és a gerinc fontos dolog!
.Manyecska 2018.03.28. 08:29:28
CCnick 2018.03.28. 09:19:48
CCnick 2018.03.28. 09:27:25
Mondok egy még érdekesebbet: MINDEN termék árában benne van a garanciális javítások költsége és nem csak Magyarországon hanem MINDENHOL ahol létezik garanciális javítás.
CCnick 2018.03.28. 09:28:52
A biztos utas 2018.03.28. 09:33:34
2018.03.28. 09:54:14
A te döntésed volt a vásárlás a megbeszélt összegért, a pénztáros meg ember, hibázhat. Aki tisztességes, az kifizeti a különbözetet. Akkor tekinthtnél el a fizetéstől, ha a megbeszélt összeg szerepelne a bizonylaton, de a pénztáros kevesebb pénzt vett volna el, mert ez nem bizonyítható.
_B_ 2018.03.28. 10:09:05
Gondolj bele te mit csinálnál, ha véletlenül 32 ezret vontak volna le, és te nem veszed észre? Te is szólnál, és visszakérnéd. Ők meg visszaadnák.
Azért egy autószalon nem ugyanaz, mint egy zászlófüzéres murvás nepper.... Hasitasiban nincs számlatörténet :D
.Manyecska 2018.03.28. 10:10:21
Már takinénit sem találni mondjuk annyiért nem fog.. /panorámaablak/
KaTe 2018.03.28. 10:35:17
Ha a posztoló nem emlékszik a pontos összegre, de szerinte körülbelül stimmelt, akkor hagyja a francba az egész ügyet. Nincs vele dolga. Ha van írásos árajánlat, vagy aláírt, átvett megrendelőlap, akkor a posztoló fizessen.
maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.28. 11:30:17
Ha szólsz, nagyobb baja lesz a pénztárosnak. Nézd mindig a kisember, de a kizsákmányoló érdekét!
Anna Kiraly 2018.03.28. 12:52:46
Anna Kiraly 2018.03.28. 12:55:38
ha megállapodtak, az más dolog akkor betyárbecsület kifizetni.
Pappcs 2018.03.28. 13:37:43
Reactor 2018.03.28. 14:01:24
.Manyecska 2018.03.28. 14:28:46
zuulululu 2018.03.28. 14:36:30
Mucika majd helyetted fizeti a 80e fizujabol.
Pilotax 2018.03.28. 14:53:07
atomplanet 2018.03.28. 16:00:36
fda 2018.03.28. 16:36:48
Hogy kell azt érteni, hogy kötelező mindenhol írásos árakat látni? Ki látott már olyan gyógyszergyárat, ahol a kapható 20 féle fájdalomcsillapítónak, vagy a 30 féle vitaminnak ki volt írva az ára?
Tudod Te azt jól! 2018.03.28. 16:43:30
.Manyecska 2018.03.28. 17:04:29
De megjelenek a boltyukban hamarosan. Lesz asztalcsapkodás. Úgy érzem.
.Manyecska 2018.03.28. 17:17:21
.Manyecska 2018.03.28. 17:22:47
viszont a többi cucc minden várakozást felülmúlóan tökéletes:) Lehet kiszűrtem Hildát is??:D
horex · http://horex.uw.hu/ 2018.03.30. 11:39:52
Ha meg a kerényomás jelzőt nem tudják javitani, féltéglába csomagoltam volna az autót és az üvegportálon belefelé....
1200-es Zsigánál ilyen gondok nem voltak. Hol vannak már a régi ízek?!
Permetező 2018.03.30. 13:15:58
Szaki4 2018.04.03. 01:15:53
Taxomükke (UK) 2018.04.03. 20:25:35
crazy tizen3rom 2018.04.03. 20:32:52
Dark Declan 2018.04.04. 11:57:39