Részletfizetést kért, mégis egybe utalta. Befizette, mégis tartozik. Rejtélyekkel és ellntmondásokkal teli történet a Főtáv házatájáról. (Aki nem ismerné: a DHK a Főtáv hátralékkezelője, teljes nevén DHK Hátralékkezelő és Pénzügyi Szolgáltató Zrt.)
Kedves Tékozló Homár,
2017.05.17-én éves elszámolószámlát kaptam a díjneten keresztül a Főtáv-tól 43.846 Ft-os összeggel (21 Ft késedelmi kamat + 48.325Ft számla díj), melyre részletfiztést kértem telefonon keresztül. Később meggondoltam magam, és a számla teljes összegét díjneten keresztül bankkártyával kiegyenlítettem a 2017.07.03-án. Az számla fizetési határideje 2017.06.16 volt. A továbbiakban nem foglalkoztam a számlával, a Főtáv semmilyen úton nem jelezte felém, hogy gond lenne a befizetéssel.
2018.02.15-én a díjnet emailben értesített, hogy a számla „DHK-nak engedményezett" állapotúra változott. Néhány nappal később postai úton levelet kaptam a DHK-tól, miszerint a kérdéses számlából 8.064 Ft tartozásom keletkezett. Ez 5.480 Ft távhőszolgáltatás-díj hátralékot, 34 Ft késedelmi kamatot és 2.550 Ft díjat tartalmaz.
Ezt telefonon keresztül megreklamáltam, viszont a DHK ügyintéző nem látta a Főtáv-os befizetésimet, nem tudott segíteni, azt javasolta, hogy a Főtávval egyeztessek. Állítása szerint valószínűleg a részletfizetési kérelem miatt extra költségem keletkezett, amit nem fizettem meg. A Főtáv honlapja szerint a részletfiztetési futamidőre a PTK szerinti kamatot számítanak fel.
Ezt követően a Főtáv ügyintézőjével is beszéltem telefonon keresztül. Ő arra kért, hogy emailben csatolva küldjem el a DHK részére a befizetésről szóló bizonylatot és kérjem a tartozás eltörlését. 2018.03.05-én emailben kértem a tartozás eltörlését a DHK-tól, erre aznap automatikus választ kaptam, miszerint az ügyet kivizsgálják és 30 napon belül válaszolnak.
Április elején újabb levél érkezett a DHK-tól postai úton, melyben már 8.318 Ft-ot követelnek. Gondoltam megvárom a reklamációmra a válasz emailt, mielőtt újra reklamálnék. A válasz a határidő letelte után, a 31. napon érkezett:
Ön valóban kifizette a 2017.05.17-én kelt számla teljes összegét a Díjneten keresztül 2017.07.03-án, viszont a részletfizetés megkötésekor kamat is lett felszámítva, amit Ön nem fizetett meg. Ezért az összepontozás során a részletfizetés utolsó részlete nem lett kiegyenlítve, mert az utalt összeg nem volt erre elegendő. Így engedményezésre került 5.480 Ft számlakövetelés. Társaságunk ezt az összeget követeli Öntől a késedelmi kamattal és kezelési költséggel együtt.
A díjnet szerint a számlakibocsátói egyenleg legutoljára 2017.12.09-én csökkent 10.960 Ft-ról 5480 Ft-ra. Ezt követően felhívtam a Főtávot. Ott megerőstettek benne, hogy a 43.846 Ft valóban befizetésre került a részemről. A számla utolsó részlete valóban nincs elkönyvelve, összesen 38.345 Ft befizetést könyveltek a kérdéses számlához. Azt ígérték, hogy 7 napon belül utána néznek az esetnek.
A kérdéseim a következők:
- A részletfizetés esetén felszámolt esetleges késedelmi kamatot nem szükséges kiszámlázni a fogyasztónak? Egyébként honnan kellene tudnom, hogy mennyi a kamat?
- Mi történik az 5.480 Ft -al, amit már befizettem? Jóváírásra nem került sem a februári, sem a márciusi számlámban.
- A szolgáltató nem köteles értesíteni a felhasználót az esetleges hátralékról, mielőtt a hátralékot átadja a behajtó cégnek?Üdv,
Linda
Kedves Linda!
A részletfizetési megállapodással az ügyben érintett számla vonatkozásában a fizetési határidő módosult. Feltételezhetően megállapodtatok a kamatozásban is, amelyről írásban kellett volna tájékoztatást kapnod a szolgáltatótól, hisz ez szerződésmódosításnak minősül, s annak részleteiről a szolgáltató köteles a fogyasztót írásban is értesíteni. E szerződés módosításban kiköthettétek esetleg, ha a részlet befizetése a megadott határidőig elmarad, az esetben a követelést felszólítás nélkül átadhatja a szolgáltató a követeléskezelőnek. Ez a megállapodás pontos ismeretének hiányában természetesen pusztán feltételezés.
A vonatkozó jogszabályok a szerződő felek - a szolgáltató és a felhasználó - kölcsönös együttműködését írják elő. A szolgáltató köteles a befizetéseket naprakészen nyilvántartani, ezért észlelnie kellett volna a 2017. 07.03-án teljesített befizetésedet, így valószínűsíthetően a követelést nem adhatta volna át a követeléskezelőnek, mivel az már nem állt fenn, a leírt okok miatt. A szolgáltató köteles a folyószámládat a panaszbejelentésed alapján felülvizsgálni, s a vizsgálat eredményéről írásban értesíteni.
Amennyiben a szolgáltató válaszát a vizsgálatáról nem fogadod el, a lakhelyed szerint illetékes Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályához panaszod felülvizsgálata tárgyában kérelmet nyújthatsz be a szolgáltató cég ellen. Az eljáráshoz az előzmény iratokat csatolni kell.
nyúúlacska 2018.05.07. 11:49:56
Terézágyú 2018.05.07. 12:02:29
Tehát már ekkor késésben voltál a befizetéssel????
+ 48.325Ft számla díj),
Fentebb "43.846"-at írsz... Elgépelted? Bocsesz... máskor is elgépeled/nem ellenőrzöd a pénzösszegeket???
"... melyre részletfiztést kértem telefonon keresztül. Később meggondoltam magam, és a számla teljes összegét díjneten keresztül bankkártyával kiegyenlítettem a 2017.07.03-án. Az számla fizetési határideje 2017.06.16 volt. "
Szóval eleve ezzel is majdnem egy hónapot késtél...
Te magad kavarod meg ezzel saját magad, hogy elkésel, haladékot kérsz, azt is átléped, mégis kifizeted stb.
Egyébként folyton csak telefonáltál... nem lett volna egyszerűbb bemenni személyesen, és úgy tisztázni az egészet??? Peeeeersze el lehet intézni mindent telefonon ugyebár, elvégre 2018 van - csak hát neked nem sikerült elintézni...
Tehetséges ugandai buzi 2018.05.07. 12:51:12
"...adósai nyugodtan alhassanak és hitelezői gyászolhassák."
Nick-son 2018.05.07. 14:04:24
dafke csakazértis tizen4edik crazy one 2018.05.07. 16:47:24
Lengyelpiac Hu 2018.05.07. 17:45:55
^LutheR^ 2018.05.07. 19:04:50
Természetesen igen. Minden tételt kiszámláznak. Minden egyes számlán nemcsak az aktuális, hanem külön sorban a korábbi elmaradásaid összege is pontosan szerepel. Egészen biztos, hogy ezeket elolvastad és ellenőrizted a számlák kézhezvételekor?
Praedikator 2018.05.07. 19:28:54
Beer Monster 2018.05.07. 21:31:59
Terézágyú 2018.05.08. 07:57:13
"Ha egy választópolgár kifogásolni szeretne egy rossz helyre ragasztott plakátot, az állami pénzből fizetett pártpropagandát, vagy egy választási csalást, könnyen elbukhat a formai követelményeken. Lehet akármilyen alaposan dokumentált a csalás, ha nincs tökéletesen megadva a lakcím, vagy kimarad a paragrafusszám, az NVB nem fog foglalkozni az üggyel. Ezeket a formai követelményeket szigorúan betartja az NVB, és ez nem mindig a bizottság hibája, mert a törvény valóban előírja, hogy a személyi azonosítót és a lakcímet mindenképp meg kell adni, a Kúria szerint pedig a törvénysértést is a paragrafus száma szerint, konkrétan hivatkozni kell, nem elég körülírni.
Az viszont már a bizottságon múlt, hogy a lakcím megadásának kötelezettségét annyira szigorúan értelmezte, hogy az egyértelműen budapesti irányítószámú címet azért nem fogadta el, mert abból hiányzott a település megnevezése.
Hiába volt ott a 1-gyel kezdődő irányítószám, az NVB szerint oda kellett volna írni azt is, hogy “Budapest”, enélkül a kifogással nem lehetett foglalkozni.
Az ehhez hasonló abszurd szigor teljesen értelmetlen.
Amikor először megjegyeztem, hogy készíthetnénk internetes formanyomtatványokat, amelyek jelzik, hogy ha kimarad a település neve, vagy ha személyi azonosító helyett személyi igazolványszámot ad meg valaki, Patyi András első reakciója annyi volt, hogy a törvény szövege elérhető a valasztas.hu-n, azt mindenki elolvashatja. A törvény valóban elérhető a honlapon, de a több mint 360 §-ból álló szöveg túl hosszú és nem közérthető. Ráadásul a személyi azonosító használata egyáltalán nem szokásos – a 11 jegyű számot szinte semmilyen más eljárásban nem kell használni, nincs benne a köztudatban, ezért erre figyelmeztetni kell az embereket."
index.hu/velemeny/2018/05/08/nvb_mukodes_patyi/
dafke csakazértis tizen4edik crazy one 2018.05.08. 08:06:16
1gazsagos1 2018.05.08. 09:00:46
azt nem lehet tudni miért gondolta meg magát lehet váratlan bevėtele lett ki tudja
a poszter nem ért a pénzügyekhez az is tény
füvezőállat 2018.05.08. 10:53:52
CyberPunK 2018.05.08. 11:55:28
desw 2018.05.08. 12:10:48
"Fentebb "43.846"-at írsz... Elgépelted? Bocsesz... máskor is elgépeled/nem ellenőrzöd a pénzösszegeket???"
+21Ft kamaty
Terézágyú 2018.05.08. 12:39:03
Ezt írta: "43.846 Ft-os összeggel (21 Ft késedelmi kamat + 48.325Ft)"
Baluci 2018.05.08. 13:16:21
Jack__Bauer 2018.05.08. 14:03:03
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.05.08. 14:14:23
Az ELMÜ is eljátszotta már velem egyszer, hogy miután egy befizetésem elmaradt valamiért – csak elfelejtettem, vagy a csekk elkallódott vagy meg sem érkezett?, hiszen a postai levélhordók kezében vagyünk –, akkor anélkül, hogy legalább egy e-mailt küldött volna (a reklámjukat pár naponta el tudják küldeni), átadta valami kezelőnek, aki rögtön hozzádobott egy munkadíjat. Gyorsan lerendeztem a dolgot, de bennem maradt a tüske, mert ez egy teljesen egyszerű, közönséges rosszindulatúság volt, aminek az okát nem értem. Tudom, vannak konok és rossz adósok, de a szolgáltatótól, ha már szolgáltatásra vállalkozott, elvárnám az ezzel járó problémák kulturált kezelését.
@Terézágyú: "Egyébként folyton csak telefonáltál... nem lett volna egyszerűbb bemenni személyesen, és úgy tisztázni az egészet??? Peeeeersze el lehet intézni mindent telefonon ugyebár, elvégre 2018 van - csak hát neked nem sikerült elintézni..."
Te rögtön személyesen intézed el az ilyesmit? Rengeteg szabad időd lehet. Nézz meg egyszer egy ügyfélszolgálatot közelről, a sok várakozóval.
@nyúúlacska: "miért nem követik az emberek a tartozásaikat maguknak."
Talán azért, mert a szolgáltató az ügyintézésért kapott átalánydíjért ezt saját maga is megteheti, és hogy ezt elvállalta, arról árulkodik az, hogy minden számlán nyilatkozik a fennálló hátralékról. Ha ebben a dologban nem bízhatok meg benne, akkor miben?
zuulululu 2018.05.08. 14:45:15
Reactor 2018.05.08. 15:24:34
Xezs7 2018.05.08. 18:28:33
Xezs7 2018.05.08. 18:30:59