Bármilyen területről is legyen szó, a karbantartási és felújítási munkák embert próbáló időszakot jelentenek szolgáltatónak és ügyfélnek egyaránt. Ettől persze ezeket megúszni nem lehet, de átgondolt szervezéssel és jó kommunikációval minimalizálni az elkerülhetetlen kényelmetlenségeket igen. Ez utóbbi valamiért elképesztően nehéz a MÁV-nak. Pedig az utastájékoztatás nem tűnik ördöngősségnek, és mivel rendszeresen előfordul különböző szakaszokon, elég lenne egyszer kidolgozni a menetét rendesen. Például az Elvirán egy kis, jelöletlen buszkontúr helyett nagy villogó feliratban kiírni az adott menetrendnél, hogy bizonyos szakaszon pótlóbuszok közlekednek, a pályaudvaron meg minden lehetséges helyen feltűnően, akár az aszfalra fújva jelezni, merre kell menni az átszálláshoz, induláshoz. Mindezt aztán pár alannyal tesztelni, és ahol a tesztszemélyek belekezdenek az Confused Travolta-mozgásba, ott finomítani kell a rendszeren. Bálint beszámolója alapján lenne mit.
Tulajdonképpen semmi különös az egész, mégis olyan jó lenne, ha mégiscsak ez lenne a különös, és nem pedig a hétköznapi. Ha nem lenne olyan ismerősen jellemző az, ahogyan 2018-ban egy teljesen átlagos utas eljuthat Budapestről Pécsre.
Mert teljesen átlagos utas vagyok: évente egyszer utazom Pécsre vonattal, és az utazások között eltelő hónapokban valahogy nem érzek ingert arra, hogy a pécsi vasútközlekedés híreit olvassam, sőt, még azt is naivan adottnak veszem, hogy azért ez nem olyan bonyolult ügylet, és nem olvasok utána indulás előtt sem a Pécsre utazás legfrissebb szakirodalmának, még akkor sem, ha a kommentelők nagy része nyilván azt fogja mondani, én vagyok a hibás, amiért mindezt nem tettem meg, a saját hülyeségemet okolhatom csak mindenért, és különben is, minek mentem oda.
A művelet is teljesen átlagosan zajlott: először megnyitottam a MÁV online menetrendjét, hogy kikeressem, milyen járatok indulnak Budapestről Pécsre. A találati oldalon rögtön vastag betűs, sőt pirossal, máshol látványos keretekkel kiemelt figyelmeztetések hívták fel a figyelmemet arra, hogy
- az árak csak a napi vásárlásra érvényesek,
- a kedvezményeknek nézzek utána rendesen,
- feliratkozhatok a hírlevélre,
- és hogy bizonyos vonatokra még külön kedvezmények is érvényesek.
Ennyiről szóltak a figyelmeztetések, másról nem. Alatta is pont úgy nézett ki a menetrend-táblázat, ahogy eddigi utazásaim során bármikor, bár az persze furcsa volt, hogy ezúttal Kelenföldről indulnak a vonatok. De minden más adat rendben volt - érkezés, indulás, útidő, jegyár, úgyhogy ennyiben is maradtam.Ezután elmentem megvenni a jegyet. A pénztárosnő részletesen végigkérdezte, hogy mely járatokra kérek jegyet, honnan indulok, hova megyek, majd a kezembe nyomta a jegyeket, amelyeket ellenőriztem: szerepelt rajtuk Kelenföld, Pécs, a vagon száma és a hely száma. Más nem.
Majd elmentem Kelenföldre, és megnéztem az induló vonatokról informáló monitort: ez volt a legelső alkalom, amikor szembesültem vele, hogy valójában nem egy vonatra kell felszállnom, hanem egy pótlóbuszra. Az eddigiek során erre senki nem tett egy kósza utalást sem. Úgyhogy gondoltam, keresek egy információs pultot, és megkérdezem, pontosan mi a teendő, de ilyen információs pultot, vagy erre utaló útjelző táblát pár perc alatt nem találtam sehol, ahogy nem találtam egyetlen MÁV-alkalmazottat sem, akit megszólíthattam volna.
Nem vagyok ismerős Kelenföldön, azt sem tudtam, melyik irányban kell felmenni a felszínre az aluljáróból a monitoron megjelölt Etele tér felé, de szerencsém volt, jó irányba indultam. Itt egy nagy Volán-buszpályaudvart láttam jobbra, balra pedig egy BKV-állomást, de hogy nekem melyik irányt kell választanom, arról semmilyen útjelzőt nem vettem észre. Úgyhogy megkérdeztem a Volán infopultjában, ahol közölték, hogy nekem "az épület mögé" kell mennem, majd amikor megkérdeztem, pontosan mit jelent, hogy a négy oldalú épület "mögé", újra elismételték, hogy "hát az épület mögé". Arra, hogy melyik buszállásba kell mennem, azt mondták, "Azt látni fogja". Aztán valóban megtaláltam a buszt, itt már állt is pár MÁV-alkalmazott, akiktől meg tudtam kérdezni, hogy jó helyen vagyok-e, de egy igennél többet ők se mondtak, persze minek is, nem vitadélutánra jöttem.
Azon már csak nevettem, amikor a mellém ülő anyuka közölte a gyerekeivel, hogy a kislány üljön az ablak mellé, hiszen ő szokott a buszon mindig hányni; egy utas kedves érdeklődésére ("Ugye csak viccel?") azt mondta: "Épp azért vettünk vonatjegyet, hogy ne kelljen buszoznia a kislánynak."
Aztán amikor a busz megérkezett valahová (azóta már tudom: Százhalombattára), én már csak gépiesen követtem a többieket, abban bízva, hogy biztos jó irányba mennek, de azért meg tudtam érteni a hozzám hasonlóan tájékozatlan másik utast, aki próbált érdeklődni, hogy akkor most hol is vagyunk, és most kell-e leszállni, vagy miért álltunk meg - hiszen erről tényleg senki nem szólt egy szót sem. Ahogy arról sem, hogy melyik vágányhoz menjünk, sem semmi másról.
Szóval tényleg egy szavam se lehet, időben eljutottam Pécsre, nem maradtam ki semmiből, a kalauz pedig arról is megnyugtatta a kedves utazóközönséget, teljesen természetes, hogy égett gumi szaga terjeng az InterCityn, "majd elszívja az elszívó". Sőt, miután azóta háromszor újra, hunyorogva megnéztem az online menetrendet, negyedszerre észrevettem egy aprócska busz-ikont is a járatom mellett, amit nyilván rajtam kívül azonnal mindenki más kiszúr és pontosan dekódol is.
Mindezt csak azért írtam le, hogy megmaradjon: így néz ki 2018-ban Magyarországon az utasok tájékoztatása egy elég lényeges változásról a vonatközlekedésben. De tudom, hogy lehetne rosszabb is, és tudom, hogy minek mentem oda. Jogos.
Bálint
Tehetséges ugandai buzi 2018.06.12. 10:46:12
"Itt egy üzenet a sok kannak:
Jobb ha tudjátok, a legjobb nők, Pécsen vannak!"
Terézágyú 2018.06.12. 10:54:47
Simán el tudom képzelni, hogy a pénztárosnő se tudott a busz-ügyről, mert őt (s)nem tájékoztatják rendesen, illetve ő se fogja a netet böngészni az ilyesmikről...
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.12. 11:35:16
Itt se a MÁV volt a hülye....
vanek ur 2018.06.12. 12:31:11
Nyilván javítani mindig lehet, de ennyire nem lehet buborékban élni, hogy semmi se jöjjön át a külvilágból. És ahogy az autóvezetésnél is szokták mondani, hogy ne rutinból menjen az ember, ez hasznos tanács az élet más területeire is...
Szóval egyetértek, inkább a poszter bukott meg életrevalóságból, a MÁV tájékoztatásból egy 4-es alát kap ebben az esetben.
Terézágyú 2018.06.12. 12:51:59
" Plusz 3 hónapja azzal volt tele minden, az internettől a tévéig, hogy a felújítás miatt jó másfél évig szívnak az arra utazók a buszos pótlással."
Van másik vonalon is ilyen, tudsz róla??
(Mármint ne nézz utána most: ha tele van vele a net meg a tévé, akkor nyilván fejből tudod a többi vonalat is)
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.12. 13:03:57
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.12. 13:05:22
Terézágyú 2018.06.12. 13:13:53
Hiába van tele a sajtó, ha az ember nem figyel oda, mert nem is gondolja, hogy őt ez érinti.
Ahogy a pószter írta:
"évente egyszer utazom Pécsre vonattal, és az utazások között eltelő hónapokban valahogy nem érzek ingert arra, hogy a pécsi vasútközlekedés híreit olvassam,"
Én se tudtam volna ezt, sőt még azt se nagyon, hogy a múltkori százhalombattai eset az most Pécsre utazáskor is érvényes, bocs. Hogy rákattintottam volna-e az busz ikonra azt nem tudom, valószínűleg igen, de ki tudja.
Az biztos, hogy a saját vonalamon, ahol szintén ilyen problémák vannak, a pénztáros nem fog mondani semmit ezekről, és a hangosbeszélőben sem mondják be egyszer sem azt a dolgot, amely engem, mint utast érintene...
De most akkor ti véditek a mávot, értem :)
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.12. 13:26:06
Amúgy meg mi van ha védjük a MÁV-ot? Szerintem ebben az esetben mindent megtettek, hogy Bálint ne "járjon pórul". Egyébként meg nem minden Pécsre menő vonatot (még csak nem is minden IC-t) pótolnak busszal, szóval kitáblázni tök felesleges lenne Kelenföldön, mert akkor mindenki ott tobzódna a buszpályaudvaron.
Terézágyú 2018.06.12. 13:31:29
"Az a baj, hogy te abból indulsz ki, hogy szellemi fogyatékosokra kell méretezni az országot, pedig bármennyire is nem úgy tűnik az ide érkező beírások alapján, csak az ország igen elenyésző része valóban az. A többiek csak szimplán figyelmetlen, lusta, nemtörődöm emberek."
Értem.
SZIGMA 2018.06.12. 14:03:39
Hát pedig, ahogy végignézek a jövő nemzedékén lehet jobb lenne mindent csontig leegyszerűsíteni, bár a legtöbb esetben az sem segítene.
Dezsike 2018.06.12. 15:03:31
Tikakukac 2018.06.12. 15:07:06
"Szerintem ebben az esetben mindent megtettek, hogy Bálint ne "járjon pórul"."
Még-még-még több ilyet! :DDDDDD
Kulics 2018.06.12. 15:51:20
Állok ott mint fasz a lakodalomban és számolgatom a reménytelenség perceit: élő ember, se autó, se busz se égen se földön lévén hajnali 2 óra.
Egyszer csak kiabál a szekus, hogy ott a busz! Tényleg! Egy jelöletlen kis mikróbusz lassít, én rohanok full felbőröndözve, kinyilik az autó, kicsi kínaiak bólogatnak, hogy 3-as terminál igen. Már lassan megnyugszok, amikor a belső monitoron kiírja, hogy 3as nemzetközi terminálhoz értünk. Na de nekem belföldi kell!!!
Átfut rajtam a rémület, de lelöködnek a buszról, hogy itt vagyunk.
Kedves csinos indonéz hostessek hesszelnek segway-eken és egyiküktől megtudom, hogy a belföldi terminál is itt van, csak rohanjak még 500 métert arrafele. Szerencsére ott meg is találtam.
Na ennyit az indonéz repterek információs rendszeréről, semmi nincs kiírva és se felfestve a járdára. Elvirának se híre, se hamva.
vanek ur 2018.06.12. 15:55:40
"De most akkor ti véditek a mávot" - Legtöbbször megérdemli a MÁV, amit kap, de azt gondolom, ebben az esetben a poszter elég sokat tett azért, hogy elkerülje őt az információ. Egyetértek azzal, hogy lusták az emberek, és nem olvasnak el semmit, akkor sem, ha a fél képenyőt betöltő piros felkiáltójelek villogják körbe. Abban is szinte biztos vagyok, hogy a poszter az általa felsorolt figyelemeztetéseket is csak azért tudta leírni, mert amikor utólag kereste, van-e valami kiírás a buszos pótlásra, meglátta őket. Egyébként úgy siklik át felettük mindenki, mint Shaolin Sándor az 1000 méteren...
Xezs7 2018.06.12. 16:01:08
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.12. 16:02:36
Topper Harley 2018.06.12. 19:11:38
M. Péter 2018.06.12. 19:29:31
Xezs7 2018.06.12. 20:01:07
http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/uf?language=1&i=BUDAPEST*&e=P%C3%A9cs&d=2018.06.13&mikor=-1&u=1156&go=
Hát eléggé határeset. Annak a valaminek inkább teherautó alakja van, mint busz. De tény, hogy a kurzort rálógatva kiírja, hogy busz.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.12. 21:00:09
Ja amúgy fizetnek, és az itteni kommentelésből vagyok csilliárdos, vagy csak egyszerűen képes vagyok a világból érkező információkat értelmezni, ha valamit meg nem tudok, akkor addig keresek/érdeklődök, amíg meg nem tudom. Hogy melyik az igaz, azt rád bízom.
M. Péter 2018.06.12. 21:09:01
Alex Lavour 2018.06.12. 21:11:57
Fontos ez a felújítás is, mert utána megint olyan gyorsan mennek majd a vonatok, mint 50 évvel ezelőtt, amikor 2 óra 40 perc volt Pécs-Budapest.
Tudod, apám vasutas volt. Akkor még volt csengése a MÁV szónak. Pontosságban, tisztaságban, kulturáltságban, mindenben.
Nem akarok veled részleteken vitatkozni, ha neked jó, utazz sokat vonattal!
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.12. 21:21:50
Alex Lavour 2018.06.12. 21:28:00
Nem vitatkozni nem akartam, hanem a részleteken vitatkozni.
Egyszer azért tekints ki a világba is, hogy legyen összehasonlítási alapod a mai MÁV valósággal.
Amúgy igazad van, kár volt megszólítanom téged.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.12. 21:34:09
Nem vitatkozni akartál hanem vitatkozni?
Ültem már a máv-nál szarabb és jobb vonaton is, azért azt gondolom tudod, hogy a világon azért nem az a jellemző, hogy 250-el járnak a tiszta és pontos vonatok, ráadásul az ilyenek egy vagyonba kerülnek. Japánban csak kamilláztam, mikor Tokióból 120 km-t akartunk utazni vonattal, pedig ott a minőségre nincs panasz, csak hát az árából egész Magyarországot körbevonatozhattam volna.
mgpx 2018.06.12. 22:13:57
A személyvonatok kerülőúton, Érd-Alsó -Tárnok - Érd-Felső érintésével közlekednek, közben Tárnokon és Érd-Felsőn is irányt váltanak (visszafordulnak). Ezt a kétszeri irányváltást relatíve gyorsan el lehet végezni Flirt motorvonatokkal, egy fokkal időigényesebb lenne hagyományos mozdonyos vonatokkal.
Egy nyomósabb probléma, hogy a pályazár miatt Tárnok felől/felé minden vonat Érd-Alsó felé terelődik, így a szakasz feszegeti áteresztőképességének határait - pláne nyáron, a sűrűn közlekedő balatoni vonatok miatt. Vélhetően a vasúttársaság ezen szakaszt akarta tehermentesíteni azzal, hogy az IC-kkel nem játssza meg az irányváltásos tili-tolit, hanem buszokkal pótolja.
sure_shot 2018.06.13. 07:14:33
- Hát a Gerencsérék előtt.
- Oszt az hun van?
- A bolt utcájába, a régi postánál.
- Merre?
- Ehun-e, srévizavé. Ahol a kisbalogék laktak régen.
- Baglyasi mellett?
- Lófaszt, a Kati sógoráék felől ahogy jössz balkézfelől.
- Ja, jóvanakkor
Bombaló 2018.06.13. 12:04:45
1. A buszok jórészét a Volánbusz biztosítja, amire nincs kapacitása azt pedig alvállalkozóval oldják meg.
2. Százhalombattán a vonatra fel- és leszállásra épített peron a másik oldalon van (nem az állomásépület felőli oldalon). Csak hát 10 utasból 9 lusta megkerülni a vonatot.
Balfredo Alfredo 2018.06.13. 13:46:39
Ha a panaszos tényleg csak évente egyszer utazik vonaton, akkor pont az az észszerű, hogy alaposabban megnézze a menetrendet és utánaérdeklődjön az esetleges átmeneti állapotoknak, mint amilyen a pótlóbusz is. Indokolás helyett hadd emlékeztesek mindenkit az egykori Szomszédok sorozat egyik epizódjára, amelyikben kirándulnak valahová és Virág doktor állítja, hogy van egy remek étterem a környéken. Az étterem helyén egy romot találnak illetve az is kiderül, hogy Virág doktor valamikor 1963-ban járt arra legutóbb.
Az, hogy az egyik utas kislánya a buszon hányni szokott, elég szomorú, de nem teljesen értem, pontosan mi köze ahhoz, hogy a vonatpótló buszokra vonatkozó tájékoztatás a panaszos szerint elégtelen. (Valószínűleg az illető anyuka azért utazott vonaton/pótlóbuszon a gyermekeivel, mert ilyen-olyan okokból nem tehette meg, hogy személyautóval tegyék meg a távot, de ez is független a buszokra vonatkozó nem megfelelő tájékoztatástól.)
Ami a MÁV-ot illeti, a cég több sebből vérzik. Rengeteg szakaszt felújítanak, emiatt tetszőleg dátumkor tucatnyi vonalon van vágányzár miatti menetrend pótlóbusszal vagy anélkül. A vonatok állandóan késnek, hol a biztosítóberendezés hibája, hol úgymond műszaki okok miatt. A közelmúltban meg egyszerűen hagyták a vonatot a nyílt pályán várni (index.hu/belfold/2018/06/09/lejart_a_mozdonyvezeto_munkaideje_egy_ic-nyi_ember_varta_hogy_megerkezzen_a_valto_kollega/) és ahelyett, hogy elnézést kértek volna, még nekik állt feljebb, és valamilyen önellentmondásos történetet rögtönöztek arról, ami szerint a mozdonyvezető(!) jelezte, hogy lejárt a biztonság stb. érdekében szigorúan szabályozott munkaideje és kérte magát leváltani. Namost ha tényleg olyan szigorúan szabályozott a munkaidő, akkor nem a mozdonyvezetőnek magának kellett volna ezt jeleznie, hanem az illetékes diszpécsernek kellett volna ezt észlelnie, intézkednie és jóelőre útbaindítani a váltást, lehetőleg nem a semmi közepére, hanem egy olyan állomásra, ahol a szóbanforgó vonat amúgyis megáll, szóval a hivatalos változat eléggé gyanús.
Ha e-vonatjegyet vesz valaki, még reklám is van rajta különféle akciós utazásokról. A cég honlapján az egyik kiemelt info az, hogy hány kocsijukban van már Wi-fi elérés. Igaz, hogy a kocsiban a fűtés nem megy, meg úgy általában a cég az esetek jelentős részében képtelen teljesíteni a vállalkozási szerződésben foglaltakat, azaz az utasokat menetrend szerinti időben eljuttatni a kiindulási állomásról a célállomásra, arról valahogy nem beszélnek. Lényeg a Wi-fi.
Ezek után az, hogy több szempontból vitatható a pótlóbuszokra vonatkozó tájékoztatás, egyáltalán nem is meglepő :-(
Terézágyú 2018.06.13. 14:37:04
"Az, hogy az egyik utas kislánya a buszon hányni szokott, elég szomorú, de nem teljesen értem, pontosan mi köze ahhoz, hogy a vonatpótló buszokra vonatkozó tájékoztatás a panaszos szerint elégtelen. (Valószínűleg az illető anyuka azért utazott vonaton/pótlóbuszon a gyermekeivel, mert ilyen-olyan okokból nem tehette meg, hogy személyautóval tegyék meg a távot, de ez is független a buszokra vonatkozó nem megfelelő tájékoztatástól.)"
A pószter írja: direkt vonattal akartak menni, mert a vonaton nem hány, csak a buszon. Erre kiderült, hogy most a vonat is busz.
M. Péter 2018.06.13. 19:20:51
Balfredo Alfredo 2018.06.13. 20:06:31
(Az egy másik kérdés és teljesen off, hogy ha a tengeribeteg lányával valamilyen okból le _kell_ jutnia Pécsre, ami gyalog vagy kerékpárral messze van, autójuk nincs, a vonat meg pótlóbuszos, akkor mit tud csinálni, függetlenül attól, hogy a buszozás tényéről már az utazás tervvezésekor, pár nappal korábban értesült vagy csak közvetlenül indulás előtt.)
Lusuka · erettsegitetelek.com 2018.06.14. 00:00:54
Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.14. 11:12:38
kovacsbalint · http://kovacsbalint.blog.hu/ 2018.06.15. 21:50:48
Írjátok, hogy jobban körül kellett volna néznem, hogy rá kellett volna kattintanom a legördülő menüre az elvirán, hogy meg kellett volna keresnem a kis ikont, aztán fölé vinnem az egeret, ismernem kellett volna a várost, és meg kellett volna keresnem Kelenföldön a jegypénztárat még indulás előtt, hogy érdeklődjek.
Igen, ezt mind megtehettem volna.
A poszt viszont arról szól, hogy én vagyok a fizető fogyasztó, aki ráadásul rohadtul nem keveset fizet a szolgáltatásért. Bizonyos hozzáállás mellett elvárhatnám, hogy a pénzemért cserébe (vagy szakmai alázatból vagy tök mindegy, miből) megpróbálják elérni, hogy gördülékeny, problémamentes legyen az utazásom. Ami ebben az esetben ráadásul gyakorlatilag teljesen ingyen megvalósítható lett volna:
- ha az elvirán pécsi keresésnél nem a fiszemfaszom akciókat emelik ki vastag piros betűkkel, hanem azt, hogy figyelem, pótlóbusz,
- ha a pénztárosokat utasítják, hogy abban a három másodpercben, amíg jön ki a nyomtatóból a jegy, mondjon annyit az utasnak, hogy pótlóbusz lesz,
- ha Kelenföldön legalább pár laminált A4-es lapot kitesznek, hogy PÉCSI PÓTLÓBUSZ ARRA,
- vagy akár olyan, valóban pénzbe kerülő megoldásokkal, hogy egy láthatósági mellényes MÁV-os álljon Kelenföldön, akihez oda lehet menni, hogy elnézést, merre kell mennem.
Ezek közül a MÁV egyiket sem tette meg, sőt, még továbbiakat sem (legalább már a buszon valami tájékoztatás, hogy tessék leszállni, jobbra lesz a vonat, stb).
És ameddig a sok kommentelőhöz hasonlóan gondolkodó emberek engem győzködnek, hogy ez teljesen természetes, és nekem kellett volna energiát fektetnem abba, hogy megkapjam azt, amiért fizettem, addig biztos, hogy nem is fog változni semmi ebben az országban.
dafke csakazértis tizen4edik crazy one 2018.06.15. 22:05:12
amindenes.blog.hu 2018.06.16. 12:37:09
Balfredo Alfredo 2018.06.16. 14:39:05
Az egyik gond pont az, hogy _csak_ a MÁV-val rengeteg probléma van, elég csupán a hozzászólásodban felsoroltakra gondolni. Ha hozzáveszem a postát, a bankok dolgozóinak pökhendi hozzállását, meg tucatnyi másik dolgot, amiről pont itt a homáron írnak és fórumoznak, akkor tulajdonképpen nonstop lehetne tüntetni.
Ezzel együtt továbbra is állítom, hogy a panaszos is lehetett volna körültekintőbb és a MÁV is sokkal jobban előkészíthette volna ezt a pótlóbuszos akciót.
A dolog ott kezdődik, hogy miképpen M. Péter fórumtárs is írta, ha a MÁV-nál veszek jegyet, akkor az az alapértelmezés, hogy vonattal fogok utazni. Ha nem így van, akkor a szolgáltatónak kell(ene) nyomatékosan jelezni minden lehetséges módon, hogy nem így van.
Az Elvira néven ismert webes menetrendi tájékoztató eléggé áttekinthetetlen és szimbólumokkal zsúfolt már alapban is. Ha ehhez még sokadik szimbólumként hozzájön a vonatpótló autóbusz, az egyáltalán nem figyelemfelhívó, mert elvész a többi szimbólum között. Hogy mi a figyelemfelhívó, azt a MÁV erre a célra alkalmazott grafikai tervezőjének illetve UX specialistájának kellene tudnia.
Az, hogy pár tacepaót kirakjanak, illetve szórólapot gyártsanak, amik felhívják a figyelmet a pótlóbusz tényére illetve indulási helyére, az kétségkívűl pénz, de talán nem rokkannak bele. Miképpen abba sem, hogy pénztáros - netán valamilyen alkalmi bérpótlékért cserébe - elmondja mindenkinek, aki erre a viszonylatra vált jegyet, hogy figyelem, pótlóbusszal kell utazni.
A költségek mellett bejátszik még egy ügyfélközpontúság nevű valami, ami úgy tűnik, folyamatosan elkerüli a MÁV figyelmét.
Az a baj, hogy ez az egész vonatpótlóbuszrólnemtájékoztatás is csak egy csepp a tengerben.
Xezs7 2018.06.17. 16:00:39
Kiwicake 2018.06.19. 01:10:40
Balfredo Alfredo 2018.06.21. 08:16:31
Az meg nem opció, hogy bojkottáljuk a MÁV-ot. Ha úgy látod, h igen, akkor kérem fejtsd ki részletesebben.
Balfredo Alfredo 2018.08.03. 13:50:55
Íme: www.mavcsoport.hu/mav-csoport/uj-elnok-vezerigazgato-mav-elen
Oh, wait...
www.mavcsoport.hu/mav-csoport/mav-val-kutya-sem-egyeztetett-teleki-blanka-utcai-aszfaltozasrol