Aki már járt városi kisgyerekkel állatkertben az tudja, hogy hiába viccesek a majmok, hiába klassz a fókashow, hiába láthatóak élőben koalák vagy nagy mázli esetén pisilő elefánt, a legnagyobb örömet messze a kiskecskékkel és barikkal teli háztájit imitáló kisállat simogató jelenti, ahol kézből lehet etetni a cuki gyerekállatokat. Innen nézve érthető András és családja csalódottsága, amikor nem sikerült ezzel a programponttal megkoronázni az amúgy jól sikerült látogatást a Veszprémi Állatkertben. Ami viszont rejtély az az, hogy az állatkert miért hergeli már a többedik levéllel Andrást, aki teljesen nyilvánvalóan nem az 500 forintjára vár. Hanem kb. annyira, hogy: "Kedves uram, valóban jeleznünk kellett volna a pénztárban és táblákon, hogy zárva van a simogató, de ezt az ön jelzésének köszönhetően azóta pótoltuk. Köszönjük építő kritikáját. Állatbarát üdvözlettel a Veszprémi Zoo."
Kedves Homár!
2018.05.22-én látogattunk el családommal a Veszprémi Állatkertbe, ahol vásároltunk kislányomnak ú.n. "Zoo csemegét", abban a tudatban, hogy az állatsimogatóban a gyerek azzal tudja majd etetni a jószágokat.
Az állatkert által táblákkal javasolt útvonalon jártuk végig az állatkertet. Mindenhol az volt kiírva, hogy az állatokat ne etessük, illetve sehol nem volt kiírva, hogy a "Zoo csemegét" az állatok megkaphatnák. Nem is terveztük elhasználni, mert arra számítottunk, hogy a körút vége felé majd az állatsimogatóban fogjuk szétosztogatni a tápot.
Azonban megérkezve ahhoz a területhez, ahol az állatkert által kiadott térképen az állatsimogatónak lennie kellett volna, azt tapasztaltuk, hogy az állatsimogató nincs a "helyén". Vélhetőleg a felújítási munkálatok miatt, de erről sem a "Zoo csemege" vásárlásakor, sem később semmilyen tájékoztatást (pl. ott, ahol az állatsimogatónak kellett volna lennie) nem kaptunk.
Az állatkertből kijőve a kasszában ülőknek a fentieket panaszolva kértem, hogy váltsák vissza a bontatlan csomagolású "Zoo csemegét". Nevettek, amit először úgy értékeltem, hogy engem nevettek ki, de udvarias kérdezősködésemre biztosítottak arról, hogy nem rajtam, hanem azon, hogy másnak is akadt ugyanilyen problémája, mint nekem. Elmondták, hogy nincsen lehetőségük arra, hogy a kasszában visszaadjanak nekem készpénzt (Ennek a technikai oka számomra érthető és elfogadható is.), és, hogy a "patás állatoknak oda lehetett VOLNA adni a tápot," illetve, hogy "az ebédlővel szemben felállított, kerítéssel elzárt területre rakták most át a kecskéket, oda bedobálhattuk VOLNA még a Zoo csemegét".
Kérdeztem, hogy ezt honnan kellett volna kitalálnunk, és miért nem tájékoztattak minket erről, amikor a "Zoo csemegét" megvásároltuk vagy bármikor később. Erre nem tudtak elfogadható választ adni, csak azt, hogy "nem szokott baj lenni abból, ha odaadják más állatoknak". Felhívták a főnöküket, aztán újra elmondták, hogy nem tudják a bontalan csomagolású Zoo csemegét visszaváltani.
Ekkor kértem, hogy vagy adják oda a panaszkönyvet vagy beszélnék a főnökükkel.
Ismét felhívták, és a pénztáros saját mobilján lehetőségem nyílt a pénzügyi vezetőként bemutatkozó úrral beszélnem. Ő végighallgatva a történetemet jogosnak ítélte a panaszomat, és biztatott, hogy írjam meg a panaszomat az állatkert honlapján lévő emailcímre, mert méltányosnak tartja, hogy az összeget számomra visszautalják. Megköszöntem, és a pénztárban dolgozó hölgy mobiltelefonjával együtt a bontatlan "Zoo csemegét" is visszaadtam a pénztárban.
Miután hazaértünk, megírtam az itt is leírt történetet a javasolt email címre, ezzel a kiegészítéssel:
Pénzügyi igazgatójukkal ez ügyben folytatott telefonos beszélgetésünk alapján engedjenek meg pár konstruktív kritikát:
-a zoo csemege árusításánál legyenek szívesek tájékoztatni a látogatókat, hogy a állatsimogató a felújítás alatt nem üzemel, ill nem úgy üzemel, mint ahogy azt a látogatóközönség általában gondolja. Ha a javasolt útvonalon haladnak a látogatók, akkor a térkép által jelzett állatsimogató (ami már nincs is ott) után már nem fogják tudni egy állatnak sem odaadni az eledelt.
- azok a tanácsok, mely szerint (miután kijött a vendég az állatkertből) itt-ott kellett volna... (noha nincs jelezve, kiírva) meg mentek volna vissza stb... egy csalódott három és fél éves kislánnyal egy négy órás látogatást követően inkább visszásak.Minden esetre mi a bontatlan zacskót visszaadtuk a pénztárnál 14:30-kor. Amennyiben jogosnak érzik panaszomat, akkor szíveskedjenek az összeget bankszámlámra (... bank) ... átutalni!
Bár én még sosem jártan Önöknél korábban, örülök a fejlesztéseknek, bizonyára szépen fognak kinézni az új, mostani építés alatt lévő kifutók is. Összességében én nem, de a kislányom rendkívül csalódott volt. Jó lett volna nem ilyen emlékekkel távozni a Veszprémi Állatkertből. Értem, hogy a Zoo csemegét így-is úgy is az állatok fogják majd megkapni és ennek a vásárlásával egyfajta támogatást nyújtunk az állatkertnek. Véleményem szerint korrekt tájékoztatással a hasonló kellemetlenségek megelőzhetőek lennének.
Várva megtisztelő reakciójukat, üdvözlettel:
... András
Az ezt követő válaszokban a pénzügyi vezető által telefonban ígértek egyáltalán nem valósultak meg. Az általam kifogásoltakra érdemi válasz a több hete tartó levelezésben nem érkezett, viszont volt, hogy azt írták:
Sajnálattal kellett megállapítanunk hogy állítása nem felel meg a valóságnak, pénzügyi vezetőnk az Ön által leírt kijelentést nem tett.
Az állatkertet tájékoztattam arról, hogy panasszal élek a helyi fogyasztóvédelemnél, illetve, hogy egy fogyasztóvédelmi blognak is elküldöm az esetet, és továbbra is tisztességtenek kereskedelmi gyakorlatnak tekintem azt, hogy eladtak nekem egy terméket úgy, hogy tisztában voltak azzal, hogy azt nem lehet rendeltetésszerűen felhasználni
Üdvözlettel:
András
homar-fan 2018.07.13. 14:03:50
Amúgy ELSŐ!
MagyarFosta2018 2018.07.13. 14:06:45
Ha pedig kitiltanak valahonnan, legalább értelmesen tegyék:
"Ebben a blogban jelenleg nem kommenteLhetsz!" Mi az, hogy kommentezhetsz? Proli banda.
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2018.07.13. 14:14:43
Laredo 2018.07.13. 14:53:45
rarabel 2018.07.13. 15:02:57
Ez jobb, mint a poszt.
Praedikator 2018.07.13. 15:05:53
Snagal 2018.07.13. 15:41:27
a zállat kertben meg biztos nincs elég munka, hogy inkább leveleznek meg panaszt kezelnek mint, hogy erzsike a könyvelésről elutalná a magyar 1 euróst (mondjuk nem vágom miért egyszerűbb 500at utalni mint kp kiköhögni azt had menjen isten hírével)
amindenes.blog.hu 2018.07.13. 16:22:07
ganjaninja 2018.07.13. 17:00:44
..gondolom, nem áll messze a valóságtól ,hogy többségében gyerekekkel látogatják az ilyen intézményeket...és nem a negatív élményekért mennek oda.
Jahh a hülye szülő pedig ne ígérjen olyan dolgot aminek a teljesíthetőségéről nem győződik meg....
..a sok visszautalgatott ötszázas..talán késztetné az üzemeltetőket,hogy poénból se csesszük át a vendéget...
Darth Revan 2018.07.13. 17:16:02
jo volt.
en is merges klettem volna anno, ha megveszem a kenguru kajat es nincs kenguru amit etetni lehet.
pedig mar javaban nem volta gyerek
Dr. Archivum Pál 2018.07.13. 19:30:47
A poszthoz: szerintem érdemes a vásárlók könyvét használni. Annak azért jobba a nyoma, mint az e-mailnak.
Im just here for the comments 2018.07.13. 19:34:55
Bár én nem négy éves vagyok.
vizsla_barat 2018.07.13. 19:59:37
Snagal 2018.07.13. 20:26:06
Kártya fetisiszta vagy-e?
(amúgy ez a charge-back sem úgy működik, hogy ám, hogy megveszünk mindent kártyával aztán amit van kedvünk azt vissza kérünk - akkor semmiért se fizetnénk :))
vizsla_barat 2018.07.13. 20:35:11
Im just here for the comments 2018.07.13. 20:40:33
enipeni 2018.07.13. 20:47:23
lcsaszar 2018.07.13. 22:59:03
Amúgy mi lett a jobb sorsra érdemes zoocsemege sorsa, amit a posztoló mérgében leadott a pénztárban? Megint eladták? És az új vevő szintén visszaadta?
Egyáltalán, egynél több zacskó zoocsemege létezik? Vagy ugyanaz az egy zacskó forog körbe-körbe, síró gyerekek kíséretében?
megamedve 2018.07.14. 07:24:14
Órákat mész a tűző napon, normális állatot alig látsz, mert úgy elbújnak, hogy a farka vége sem látszik, vagy távcső kell hozzá, olyan messze van, vagy akár kitömött is lehetne, mert órákig meg se mozdul.
Életre szóló élmény volt (azaz többé nem megyünk oda)
Az álszent dumákból pedig nem kérek, előre is köszönöm.
Bazári majmot csinálunk szerencsétlen állatokból így is, úgy is.
megamedve 2018.07.14. 07:26:25
megamedve 2018.07.14. 07:28:26
Ha már hibás volt a zacskó ragasztása, a fene vigye el....
Bombaló 2018.07.14. 10:09:50
Ahoj- 2018.07.14. 10:19:01
Szóval ne legyél birka állj ki az igazadért
megamedve 2018.07.14. 11:14:08
A fogyasztóvédelmet kiherélték, mehetsz a békéltetőhöz (aminek nincs jogköre semmire, tehát egy sóhivatal), vagy polgári perre.
Köszönöm, ennyi.
Im just here for the comments 2018.07.14. 11:49:54
A kettő közt van nyilván átfedés meg lehet a kettőt együtt akarni, de jellemzően az emberek elhallgtnak, amint visszakapják a pénzüket.
Thomas Dantes 2018.07.14. 12:14:41
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.07.14. 15:30:41
Azt viszont továbbra sem, hogy miért drágább a veszprémi, mint a budapesti...
Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2018.07.14. 15:50:08
Balfredo Alfredo 2018.07.14. 16:08:05
Ha már éppen átalakítás miatt nem látogatható az állatsimogató, akkor eleve nem is kellett volna zoo csemegét árulni, elvégre az állatok etetése minden állatkertben alapértelmezésben tilos!
Ha már árulnak ilyen csemegét, akkor az árusítás helyén kitett szöveges tájékoztatón, az árusító személy általi szóbeli közlés útján és a csemege csomaghoz adott szórólappal jelezni kellett volna, hogy az állatsimogató szolgáltatás jelenleg szünetel.
Azok kedvéért, akik ilyen feltételek mellett mégis megvették a csemegét (és netán nem kívánják hazavinni, majd otthon elfogyasztani) szintén szöveges tájékoztatón, szóban, mellékelt szórólapon, hangosbemondón továbbá a tetthelyen kirakott táblákkal lehetett volna jelezni, hogy melyek azok az állatok, amelyeknek a csemegét oda lehet adni.
Úgy tűnik, az állatkert vezetésében még nem tudatosult, hogy az oda látogatók által fizetett bevételekből élnek, azaz mindent meg kell tenni a kedvükért, hogy minél többen és minél többször látogassák az állatkertet. Ezzel szemben csak azért is izmoznak, hogy nekik legyen igazuk. Erre már annyi időt és energiát fordítottak, hogy egy kétsoros bocsánatkérő levél írása vagy vacak párszáz forint visszatérítése ennek töredéke lenne.
A poszt írójának pedig tökösebbnek kellett volna lennie, és a helyszínen a vásárlók könyvébe írni a panaszát (vagy ha azt nem adják, rendőrt hívni), nem pedig megbízni az állatkert ki tudja milyen beosztású alkalmazottjának a szóbeli ígéretében, hogy majd az emílre valamikor valamit reagálnak. Így viszont már veszett fejsze nyele az egész (persze lehet, hogy amúgy is, de legalább papírod van róla).
csiri bá 2018.07.14. 17:56:12
Dr.Démonmac1 2018.07.14. 19:05:47
és tényleg meg is ehette volna azt a csomagot...
:))
peter3374 2018.07.14. 19:24:07
Amikor egy pár éves gyerek arra vár egész nap, hogy a megvett kis állatcsemegéjével megetethesse az állatokat, akkor baromi nagy csalódás neki, hogy mégsem lehet...
pagodalom 2018.07.14. 20:05:18
JorEl 2018.07.14. 20:51:01
Etniez 2018.07.14. 21:48:10
Leooo 2018.07.14. 22:28:28
Leooo 2018.07.14. 22:47:38
Beer Monster 2018.07.15. 00:19:23
Ilyen alpári bandának csődbe kell mennie.
mirnixi 2018.07.15. 02:26:11
Magentax 2018.07.15. 06:02:39
JorEl 2018.07.15. 06:46:00
Két gyerekem van, akiket szeretek, ebből adódóan van néminemű elképzelésem arról, hogy mit tesz egy szülő ilyen helyzetben, ha számít neki a gyereke.
A sipítozás egy zacskó szárított fű miatt, amit nem akarnak visszaváltani, nem igazán gyerekbarát, főleg a leírtak alapján. Ilyen esetben egy szülő fénysebességgel keres valami lehetőséget arra, hogy kárpótolja a gyerekét. A fent taglalt "felhivatom a diákmunkás pénztárossal a pénzügyi vezetőt" eljárás, na ez annyira nem tűnik erre a célra alkalmasnak. Egyébként meg a gyerek csak érintőlegesen van megemlítve a szövegben és akkor sem olyan kontextben, amiből arra lehetne következtetni, hogy az ő sérelme nagyobb lett volna, mint a levélíró seggfájása.
FDToth 2018.07.15. 07:06:34
Ez a kp-t meg penzt nem adunk vissza, ez nagyon kicsinyes es kamu duma technikai okokra hivatkozni. Mindent meg lehet oldani, ezt is
NewInsights 2018.07.15. 08:02:52
Beer Monster 2018.07.15. 09:21:39
Beer Monster 2018.07.15. 09:23:23
Javaslom, kövessétek a példát.
maczuda 2018.07.15. 09:36:56
retkeslaci 2018.07.15. 10:42:18
Ez a zoo csemege egy nagy átbaszásnak tűnik.
HgGina 2018.07.15. 12:13:45
Senki fia 2018.07.15. 12:37:46
teszt telek 2018.07.15. 16:18:01
Terézágyú 2018.07.16. 09:08:41
...
"Sajnálattal kellett megállapítanunk hogy állítása nem felel meg a valóságnak, pénzügyi vezetőnk az Ön által leírt kijelentést nem tett."
:)))
Mármint mégse tartja méltányosnak? :)))
Vagy mégse mondta azt, hogy ha panasza van, akkor írja meg...? :))))))))
Permetező 2018.07.17. 10:59:16
K_joe 2018.07.17. 19:45:53
K_joe 2018.07.17. 19:47:06
Ashariell 2018.07.17. 22:10:20
K_joe 2018.07.18. 17:56:50
Permetező 2018.07.19. 11:37:06
EeZ 2018.07.19. 11:53:07
Ajánlom a brilliáns csapda nevű filmet.... Sok kicsi sokra megy
Balfredo Alfredo 2018.07.19. 18:01:14
Balfredo Alfredo 2018.07.19. 18:03:18
Olyannyira megy az átverés, hogy egyes cégek egyenesen alapítanak rá, gondosan ügyelve, hogy a túlszámlázás mértéke egyrészt minél nagyobb legyen, másrészt meg olyan kicsi, amiért az átlagember nem reklamál. Sok kicsi meg sokra megy :-(
Példákat pont itt a homáron lehet olvasni.
K_joe 2018.07.19. 19:22:54
Majmász Gedeon 2018.07.20. 00:20:35
Ha lenne emberkert, mely embereket tart fogságban, akkor az emberbarát lenne?
tommysays 2018.07.20. 12:52:35
az ifjú Narkisszosz. politikusra vagy istenkomplexusos orvosra tippelnék. esetleg tanár bácsi.
Beer Monster 2018.07.20. 18:17:58
scavengario 2018.07.24. 07:54:32
Az anyádba is 2020.09.07. 05:29:08
Te egy piti, kisstílű alak vagy, b@szd meg a zoo csemegéd.