Tékozló Homár

Wizz Air ciklus, Sirámok XVI.

2018.08.28. 10:38 | Homár Hilda | 28 komment

img_7580.jpeg"Ha pedig szerencsétlenség ért bennünket, amelyen többé nem változtathatunk, még gondolnunk sem szabad rá, hogy másképp is történhetett volna; még kevésbé arra, hogy miképp háríthattuk volna el, mert ez elviselhetetlenné tenné a fájdalmat, magunk kínzójává válnánk."  Arthur Schopenhauer

Azért vajdajánosi izoláltságérzet ide, tóthárpádi beletörődés oda, megkérdezzük a tanácsadók véleményét is.

Tisztelt Homár!

2017 augusztusában kaptam 4 db - egyenként 7250 Ft értékű - Wizzair utalványt.

2017 őszén az egyiket gond nélkül felhasználtam. Január elején szerettem volna a többit is beváltani, de sajnos azóta sem sikerült.

Hívtam az ügyfélszolgálatot (250 Ft/perc), de mivel kb 8 perc után sem vették fel, letettem.

Másnap újra próbálkoztam és sikerült: rendkívül sajnálták az ügyet, másnapra visszahívást ígértek. Ez azóta sem történt meg. 

Ezután a honlapjukon tettem panaszt, melyre január 28-án  e-mailben válaszoltak: adjam meg, hogy mikor volt a telefonbeszélgetés és írjam meg az utalványok sorszámát. Ezt persze megtettem.

Március közepén ismét megpróbáltam beváltani a 3 utalványt, sikertelenül. Írtam e-mailt, hogy mi van? Válasz nem jött.

Május végén újra kezdtem és mindennap írtam nekik e-mailt. Az 5. után válaszoltak: ismét nagyon sajnálták és kérték, hogy írjam meg az utalványok sorszámát! (Amit egyszer már elküldtem.)
Természetesen elküldtem nekik ismét, de válasz nem érkezett.

Június közepén kétszer is írtam nekik, válaszra sem méltattak!

Augusztusban ismét megpróbáltam beváltani, nem sikerült.

17-én az utalványok érvényessége lejárt.

Tamás

Kedves Homár olvasó!

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát - telefonon közölt panasz esetén - a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Ebben az esetben ugyanis az írásbeli panaszeljárás szabályai az irnyadóak, tehát a beérkezését követően harminc napon belül kötelesek lettek volna írásban érdemben megválaszolni.

A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

Mivel ezek fogyasztóvédelmi rendelkezések, megsértésük esetén a fogyasztóvédelmi hatóság eljárását lehet kezdeményezni. Amennyiben az utalványok fehasználhatóságával kapcsolatban olyan válasz érkezik, amellyel nem értesz egyet, - tekintettel arra, hogy ez ún. szerződéses jogvita - a lakóhelyed szerint illetékes békéltető testület eljárását, vagy polgári peres eljárást kezdeményezhetsz.

Jogszabály: 1997. évi CLV tv. a fogyasztóvédelemről

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

killerkaller 2018.08.28. 10:58:11

A promóciós szöveg:

" WIZZ AIR-AJÁNDÉKUTALVÁNYOK
Adjon. Utazzon. Inspiráljon.

Ajándék minden alkalomra. Egy ajándék, amire örökké emlékeznek majd a szerettei.
Mondják, hogy az utazás az egyetlen dolog, amely gazdagabbá teszi az embert. Tegye hát gazdagabbá barátait és családtagjait egy Wizz Air-ajándékutalvánnyal!

Több mint 140 úti cél 44 országban
Számos kiegészítő szolgáltatás"

Az utalványok felhasználását a repülőtársaság feltételekhez köti. Lehetséges, hogy az utalvány beváltása feltételbe ütközött, ezért hiúsult meg a tranzakció.

Darth Revan 2018.08.28. 11:12:43

@killerkaller:

lehet, hogy feltetelbe utkozott, de ezt nem artott volna jelezni amikor be akarta valtani. vagy ha keptelenek a programozok egy normalis rendszert osszehozni, akkor valaszolni az emailre.

Terézágyú 2018.08.28. 11:20:55

@Darth Revan:
"ha keptelenek a programozok egy normalis rendszert osszehozni"

Miiiiii??? a programozók a hibásak ebben?????????????????????????,...........................

Darth Revan 2018.08.28. 11:30:51

@Terézágyú:

ha a honlap nem jelzi ki, hogy mi a hiba a bevaltani akart koddal, akkor ki a hibas, az utaskiserok?

Terézágyú 2018.08.28. 11:31:56

@Darth Revan:
A programozók sosenem hibásak, ezt tudhatnád, ha olvasod ezt a blogot...

killerkaller 2018.08.28. 11:59:08

@Darth Revan: Nem tudom eldönteni ki a ludas a sztoriban, mert három fajta utalványa is van a Wizz-nek: Ajándékutalvány, Értékutalvány, Járatutalvány. Utalványonként más-más szabállyal.
Poszter melyiket próbálta beváltani?

Terézágyú 2018.08.28. 12:06:45

@killerkaller:
Annyiban mindenképpen igaza van a pószternek, hogy ha nem tudja beváltani, akkor a tudomására kellett volna hozni, hogy miért nem tudja: ki kellett volna írnia a rendszernek, illetve az ügyfélszolgálatnak el kellett volna magyaráznia a dolgot, rá kellett volna kérdeznie a pószternél, hogy melyik fajta utalványa van stb.

killerkaller 2018.08.28. 12:27:54

@Terézágyú: Tehát megint az ügyfélszolgálat a türhő!

Serivor 2018.08.28. 14:45:26

Nyilván az volt a hiba, hogy be akarta váltani.
És tulajdonképpen közölték is vele, hogy azért nem engedik beváltani, mert be akarja váltani.

Balfredo Alfredo 2018.08.28. 16:29:21

@Terézágyú: "Miiiiii??? a programozók a hibásak"
A leírtakból nem egyértelmű.

Ami elvárható lenne, hogy online beváltási kísérlet esetén:
* vagy be lehet váltani az utalványt
* vagy kap a beváltásra készülő személy egy értelmezhető üzenetet, hogy nem lehet beváltani az utalványt, mert már lejárt/már beváltották ezt a sorozatszámot/adott járatra nem érvényes/csak!
* vagy legrosszabb esetben kap a beváltásra készülő személy egy kevésbé értelmezhető üzenetet, hogy internal server error #12345/time out/&@%!*/system is rebooting, pls return 2morrow!

Azt tudjuk, hogy az első eset nem következett be.
Hogy a második és harmadik közül bekövetkezett-e valamelyik, azt nem tudjuk. Ha esetleg egyik sem következett be a három lehetőség közül, akkor az bizony programozói hiba!

juhaszvik 2018.08.28. 17:26:36

fapados légitársaság útmutató:

- ha van elég pénzed, és nem sajnálod rá, esetleg céges út, akkor másikkal utazz
- ha nincs rá elég pénzed, hogy másikkal utazz, mérlegeld, hogy vonattal, busszal, személyautóval, biciklivel vagy gyalog nem járnál-e jobban
- ha nincs más lehetőség, akkor egy kis hátizsákkal vagy csomag nélkül, egyedül, nem kevés késést, járattörlést is bekalkulálva, nyugtatót, térdvédőt bekészítve utazz
- ha problémád, károd, panaszod van, írd le - mármint veszteségként
- legyél kedves a légikísérőkkel - egész komoly szívás lehet az életük, és a problémák 95%-áról nem ők tehetnek
- ne telefonálj, ne emailezz, ne csinálj úgy, mintha elhinnéd érdekli őket bármi is a bevételen kívül
- csűrbe a kezeket, hogy minden flottul menjen

nem azt mondom, hogy legyél birka, de ők a farkast, oroszlánt, de a t-rex-et is letolják nagy ívben, na mármost az egyik állat bőrén/szőrén sem mutat jól...

(amúgy Madrid novemberben 11.000ft a ryannél) :)

Permetező 2018.08.28. 18:34:11

@Terézágyú: a programozók sosem hibáznak, csak feature-t írnak

Gtusa 2018.08.28. 18:34:43

Ez azért durva. Én csak egy névátírást kértem azt mondták 10 percben el, hogy OK 24 órán belül meglesz azóta is várom.

Permetező 2018.08.28. 18:39:17

@Gtusa: lehet nem jól várod.... Jah bocs ez nem az Apple

Semper Fidelis 2018.08.28. 19:29:49

@Darth Revan: Kukkot nem értesz a programozáshoz mit szakmához. Fogalmad nincs, mit csinál egy programozó, és abból hogyan lesz éles alkalmazás.

Darth Revan 2018.08.28. 19:52:01

@Semper Fidelis:

figyelj, mindenki programozonak szuletik, csak az ertelmesebbek tovabb tanulnak.

adrfst 2018.08.28. 20:25:51

Nagy ötlet ez az emelt díjas ügyfélszolgálat. Nyilván csak akkor kell hívni, amikor az ember már úgyis megszívta valamivel, és ettől lesz igazán teljes az élvezet. Főleg, ha tíz-húsz perc után még el sem intéződik a dolog.

Hell-Ász 2018.08.29. 04:23:24

Panaszt tenni e-mailben? Magam is megtettem már. Nagy ívben tesznek rá. Valószínűsítem, hogy ez a bevett gyakorlat. A nagy tóbbség úgyis feladja.

killerkaller 2018.08.29. 08:30:11

" A Wizz Air Hungary Légiközlekedési Kft. egy magyarországi székhelyű diszkont légitársaság, melynek tulajdonosa a Jersey szigeten bejegyzett Wizz Air Holdings. Központi irodája Budapesten található, míg cégközpontja üzleti megfontolásból Genfben. "

Ennek értelmében vonatkoznak-e a magyar törvények a Wizz Air-re ?

blasiusii 2018.08.29. 08:57:11

250 Ft/perc az ügyfélszolgálat??? Milyen óradíjuk van ezeknek? Dzsízösz
(Wizz-el meg nem megy az ember, ha csak nem égetően muszáj, mert nem csak drága, hanem Malév-kivéreztető maffia-dögkeselyűk gyülekezete.)

lobster thermidor 2018.08.29. 09:22:16

@blasiusii:
Világos, hogy a panaszosokkal fizettetik ki a vállalat telefonszámláit, és / vagy olyan megegyezésük van a szolgáltatóval, hogy megosztoznak a bejövő hívások percdíjain.

Baluci 2018.08.29. 11:13:50

Én nem értek ezekhez az utalványos szarságokhoz, de aki ezeket az emelt díjas ügyfélszolgálati díjakat kitalálta és aki engedélyezte azokat nyilvánosan húznám lámpavasra!... Elképesztő, hogy ügyet intézni csak így lehet! A kurva anyjukat!

Tudod Te azt jól! 2018.08.29. 18:01:27

Tessék mondani, ez már a hétvégi?

killerkaller 2018.08.29. 20:40:34

@Tudod Te azt jól!: Kérdezd Edét! Palkovicsnével ment az Árkádba Baccpapucsér, vagy más okból:)

killerkaller 2018.08.30. 09:44:26

GVTI: ".......... - tekintettel arra, hogy ez ún. szerződéses jogvita - a lakóhelyed szerint illetékes békéltető testület eljárását, vagy polgári peres eljárást kezdeményezhetsz."

Tamásnak összesen van két e-mailje a Wizz ügyfélszolgálatától. Ez vajon elegendő-e, hogy a békéltető testület a vizsgálatot elindítsa? Ha igen, akkor az esetleges elmarasztaló határozatot a repülőtársaság nem köteles elfogadni, marad a bíróság. A bírósági eljárásér már fizetni kel:

"ELSŐFOKÚ POLGÁRI ELJÁRÁSOK ILLETÉKÉNEK ÁLTALÁNOS MÉRTÉKE
Az elsőfokú polgári eljárások illetékének általános mértéke a per tárgyának az eljárás megindításakor fennálló értékéhez igazodik:
a pertárgy értékének 6 %-a,
de legalább 15.000 Forint,
legfeljebb 1.500.000 Forint."

Gyakorlatilag 6.750,- forintért és az igazságérzet helyrebillentéséért mehet a küzdelem.
Ki az aki ezt az utat választja?

A Wizz Air, és a hasonló ügyfélkezelési gyakorlatot folytató vállalkozás meg röhög a markába.

Balfredo Alfredo 2018.08.30. 15:44:56

@killerkaller: "A Wizz Air, és a hasonló ügyfélkezelési gyakorlatot folytató vállalkozás meg röhög a markába."
Ez már egy rendszerszintű probléma.
Elméletileg megvan az útja annak, hogy síkra szállj a saját igazadért. Gyakorlatilag viszont ez annyi időbe, pénzbe és egyébbe kerül, hogy Átlag Ábris állampolgár bele sem mer vágni. Szóval valami mégsem működík és nincs, aki ezt világgá kiáltsa!

Vasgepárd 2018.08.31. 00:21:32

Közjegyzőhöz el kell menni.
Fizetési meghagyás kibocsátását kérni vagy 500ezer forintról a Wizzair ellen.
Miért ennyi? Mert csak.
Vagy 30ezer az okozott kár.
A többi meg nem vagyoni kártérítés, késedelmi kamat, telefonszámla megazisten.
Persze, majd ellentmondanak neki.
Sebaj, akkor automatikusan perré alakul, lehet küldeni a keresetlevelet felsorolva minden sérelmet, nem válaszoltak az e-mailre stb. Bizonyítsá
Majd a bíróság eldönti.
Békéltetőt kezdeményezzék ők ha akarják. Ha nem akarják, vagy 500k plusz a végén. Csókolom.
süti beállítások módosítása