Vacak kacatot árulni, aztán vállat vonni, hogy "jó tanulópénz volt" - hááát nem épp elsőosztályú eljárás, pláne, ha egy akkora cég mutatja be, mint a Media Markt, ahova az ember többek közt azért is megy kínai webshop és a sarki 1eurós helyett, mert bízik abban, hogy amit árulnak, az ha olcsóbb is, csak megüt valamiféle minimál minőséget.
Kedves Homár!
Érdekességképpen írom a történetet, de egyben a tanácsodat is kérném, ha van.
Párom nemrég vásárolt a Media Markt egyik üzletében egy hozzávetőlegesen 2500 ft értékű "Scarlett" hajvasalót, mondván sürgősen kell egy, és a másikat épp otthagyta valahol. Rögtön az elején le is szögezném, hogy nem az érték, csak az eljárás akasztott ki.
Boldogan hazajött hát vele, és próbálta is használni, azonban a termék annyira gyenge teljesítményű és annyira "kínai", hogy szinte semmit nem csinál, nem látja el a funkcióját.
Körülbelül egy hét múlva (tehát 3 napon túl) besétáltam vele a Media Marktba, és kedvesen közöltem az ügyfélszolgálatossal, hogy ez a termék nem megfelelő, szeretném visszaadni, és helyette kérni egy utalványt/pénzt vissza/ bármit, amiből normálisat tudok venni, akár ugyanitt, az üzletben.
A hölgy teljesen lendülettel pattintott le, mondván: "ez a termék ennyit tud, 3 napon túl vagyunk, semmit nem tehet." Próbáltam méltányosságra alapozni, de csak annyit értem el, hogy szervízbe küldték, ahonnan nemrég visszajött "hiba nem található" megjegyzéssel.
Ez a hajvasaló elvileg 20W-os. Eddig egy 30W-os remingtont használtunk, az teljesen jó volt, Ennek is csinálnia kéne valamit, de a Media Markt sem utalvánnyal, sem pénzzel nem hajlandó kárpótolni, pedig a termék nem használható, gyenge minőségű és teljesítményű, ezt ők is elismerték szóban. Kérdésemre, hogy "ezek szerint akár 1 wattos is lehetne, tehát teljesen használhatatlan, akkor sem hozhatnám vissza, mert az nem számít hibásnak? " annyit válaszoltak, hogy "igen, mivel ők nem kapják vissza a cégtől a pénzt ha ezt most visszaveszik, ezért nem is veszik vissza". Szerintem viszont vettem valamit, ami nem tudja azt, ami rá van írva. Itt már nem kínai vs. minőségi kérdésről beszélünk, hanem funkcióját ellátja vs. nem látja el kérdésről, azonban a szervíz szerint tökéletes. Ezen felül megkaptam az ügyintézőtől, hogy ez "jó tanulópénz nekem", hogy ne vegyek többet ilyen terméket.
Mi a véleményed? Mi az ilyenkor szokásos eljárás? Jogosan jártak el, és csak én "vásároltam be" a használhatatlan kínaival, vagy azért valami felelősségük lenne arra nézve, hogy használható legyen az, amit eladnak?
Köszi!
Petya
Kedves Petya és Homár olvasók!
Röviden: Egy termék nem csak akkor hibás, ha egyáltalán nem működik, hanem akkor is, ha silány minőségű, tehát nem alkalmas arra, amit a fogyasztó elvárhat tőle, amit a hasonló célra rendelt más termékek tudnak. Így a minőségi kifogás elutasítása is jogszerűtlen az említett hivatkozással, ugyanis annak elismerése, hogy a termék vacak, egyértelműen megalapozza a vállalkozás felelősségét. Kötelesek tehát javítani, cserélni, vagy ha ezeket nem tudják 15 napon belül megtenni, a vételárat visszafizetni.
Bővebben:
Minden hasonló esetben az a kérdés, hogy a hibás teljesítés történt-e? A törvény szerint ez akkor áll fenn, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Szerencsére a Ptk. ahhoz is ad támpontokat, hogy mit várhatunk el egy terméktől vagy szolgáltatástól. A szolgáltatás minőségével kapcsolatban rögzíti, hogy annak (esetünkben a hajvasalónak)
- alkalmasnak kell lennie a rendeltetése szerinti célra, így alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott célra, ha azt előzőleg a forgalmazó tudomására hozta (jelen esetben ebbe azt is bele érthetjük, hogy a megvásároltuk a hajvasalóként értékesített terméket),
- alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyekre más, azonos rendeltetésű szolgáltatásokat rendszerint használnak;
- rendelkeznie kell azzal a minőséggel, és nyújtania kell azt a teljesítményt, amely azonos rendeltetésű szolgáltatásoknál szokásos, és amelyet a jogosult elvárhat,
- rendelkeznie a kapott leírásban (ha van) szereplő tulajdonságokkal; és
- meg kell felelnie a jogszabályban meghatározott minőségi követelményeknek.
Ezek mind olyan lényeges kérdések, amelyeket számba kell venni, amikor a kereskedő "bevizsgálja" a minőségi kifogással érintett terméket.
(Csak zárójelben jegyezzük meg, hogy ha ez a "bevizsgálás" nem egy független szakértő objektív szempontrendszeren alapuló szakvéleménye formájában történik, akkor egyrészt alkalmatlan a vállalkozás mentesülésének megalapozására, másrészt - szigorúan értelmezve - akár a fogyasztó megtévesztésére is alkalmas kereskedelmi gyakorlatnak is minősülhet.)
Erre a termékre - bár műszaki cikk - , nem vonatkozik az 1 éves kötelező jótállás, mert 10 ezer forintnál olcsóbb volt. Ugyanakkor a köztudatban 6 hónapos garanciaként ismert szabály vonatkozik rá, ami valójában a 2 éves szavatosságot jelenti, amelynek az első hat hónapjában él az ún. hibás teljesítési vélelem (ezért hívják 6 hónapos garanciának, mert ugyanúgy a fogyasztó számára kedvezően fordított a bizonyítás, ha hiba van, mint a jótállás esetén): „Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.”
Ez egy megdönthető vélelem, ami azt jelenti, hogy a vállalkozásnak van lehetősége a minőségi kifogás elutasítására, feltéve, hogy megfelelően ki tudja menteni magát, tehát azt, hogy a hiba nem volt meg a vásárláskor. Amennyiben tehát a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó a hibát felismeri, vélelmezni kell, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
A teljesítést követő hat hónapon belül jelentkező hiba esetén tehát – a jótállás szabályaihoz hasonlóan –a forgalmazó csak akkor mentesülhet a szavatossági felelőssége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, így például azt, hogy a hiba a rendeltetésellenes használat következtében állt elő. A jogalkotói szándék egyértelmű: a kereskedő mindaddig ne szabadulhasson a hibás teljesítés jogkövetkezményétől (jelen esetben a kellékszavatosságtól), amíg érdemben eleget nem tesz a bizonyítási kötelezettségének.
Erre ebben az esetben nem került sor, sőt maga a forgalmazó ismerte el, hogy lényegében egy célra alkalmatlan termékről van szó.
Javaslat: Írásbeli panasz a fentebb írtakra hivatkozva. Ha nem vezet eredményre, akkor békéltető testület, vagy bírósági eljárás.
Jogszabály: 2013. évi V. tv. a Polgári Törvénykönyvről
UPDATE szept. 14.
A posztot elküldtüka Media Marktnak, megjött a válaszuk:
Tisztelt Szerkesztőség, Kedves Homár blog!
A MediaMarkt az alábbi válaszban kíván reagálni a 2018.09.07-én a Homár blogon megjelent hajvasalóról szóló cikkre:
A Media Markt számára fontos, hogy a vásárlói igényeknek minden esetben megfeleljen, így jelen ügy körülményeinek tisztázása érdekében egyeztettünk az érintett áruházzal.
Amennyiben valamely vásárlónk (természetes személy) a vásárlást követő 3 munkanapon belül csereigénnyel fordul hozzánk, hibás, tartós fogyasztási cikkével kapcsolatban, azt minden további nélkül kicseréljük. Itt kívánjuk felhívni a figyelmet arra, hogy az érintett hajvasaló nem tartozik a kötelező jótállás alá eső termékek közé, lévén eladási ára a 10 000 Ft összeget nem érte el.
Mindazonáltal annak érdekében, hogy vásárlónk panaszára megnyugtató választ adjunk és a hiba pontos okát fel tudjuk tárni, a terméket elküldtük a gyártó márkaszervizébe, mely a következőket állapította meg:
- hiba nem jelentkezett a terméknél, a gyártó által megadott teljesítményparamétereknek a mérés alapján megfelel
- a termék rendeltetésszerű használatra alkalmas, az a feltüntetett termékjellemzőknek megfelel.
- a termék rendelkezik valamennyi jogszabály által megkövetelt minőségi tanúsítvánnyal, a szabványoknak megfelel.
Ezek alapján megállapítható, hogy a termék a feltüntetett tulajdonságoknak teljes mértékben megfelel, azt a minőséget és teljesítményt nyújtja, mely a dobozon és kapcsolódó dokumentumokon feltüntetésre került. Mindazonáltal a piacon kapható hajvasalók közül nem az érintett hajvasaló rendelkezik a legnagyobb teljesítménnyel, így előfordulhat, hogy más, nagyobb teljesítményű hajvasalókkal összehasonlítva értelemszerűen kisebb teljesítményt ad le.
Mindezek ellenére méltányosságból, csalódott vásárlónk kérésének megfelelően a szóban forgó terméket visszavesszük, továbbá gondoskodunk a vételár visszajuttatásáról.
Üdvözlettel:
MediaMarkt Magyarország
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.09.07. 15:23:30
crazyone asszem 1zen7ét 2018.09.07. 15:41:24
Rögtön az elején méltányosságra alapoztál. Mi van?
Baluci 2018.09.07. 16:04:56
lógás Hugó 2018.09.07. 19:29:13
Lehetne a neve Nagy Homár Nap....
Egész évben lehetne gyűjteni az alumínium puhaságú csavarhúzókat, papírba kicsorbuló ollókat...stb
killerkaller 2018.09.07. 19:55:25
Gyakorlatilag a kínai csodaipar termékeinek jó részét.
FDToth 2018.09.07. 22:12:54
A mediamekt kb 2500 ft-bol miert csinal ekkora ugyet? Igy most veszit egy vasarlot meg meg nehanyat, ahekyett h odaadna ezt a 2500-at es hosszu tavon boven visszahozna az arat. Ennyire nem gondolkodnak? Annyira piszlicsare az ugy meg ez a magyaros hozzaallas, bar ketsegteken h egyre jobbak vagyunk, de meg is lassu a folyamat
MrZed001 2018.09.07. 23:21:11
Lassan azt mondom, hogy mint a biztonságiorkoknak, úgy a bolti garancia ügyintézőknek is vizsgát kellene tenniük ... magyarán meg KELLENE végre tanulniuk a rájuk -cégre- vonatkozó jogszabályokat, és csak ez után ülhetnének be a pultba.
Addig meg milliós bírságot minden egyes fogyasztót sértő kihágásért ...
babbaba 2018.09.08. 05:17:57
WiZZu 2018.09.08. 09:05:07
Zuzer78 2018.09.08. 12:41:48
Laca1558 (törölt) 2018.09.08. 15:12:58
Igen, fillérb**szó proli voltam, mert nem vettem meg ott helyben 20-ért, hanem megrendeltem máshonnan.
Egyszer valamilyen drágább háztartási gépet vettem ott. Jött a bankos csaj, hogy vegyem hitelre, mert így több pénz marad nálam. Sejtettem, hogy nem így lesz, de azért végighallgattam. Amikor azt hitte behúz a csőbe, akkor átváltott a "kéne a pénzünk, mi?" stílusra. Gondolom azt hitte, hogy már beleélte magát a proli a termékbe, és megalázva fogja magát érezni, ha a kasszától viszik vissza a kikészített cuccot. Szóval úgyis aláírok majd mindent... Én meg röhögtem egyet, visszamentem a kasszához, és kicsengettem a vételárat.
kolomparlole1114 2018.09.08. 15:53:58
Persze hogy jó volt, mert az német, nem kínai.
"A hölgy teljesen lendülettel pattintott le, mondván: "ez a termék ennyit tud"
Azért a 2500 buznyákos árból, meg a jól csengő márkanévből gondolom ezzel te is tisztában voltál a vásárláskor.
kolomparlole1114 2018.09.08. 15:56:57
Csinál is, felveszi a 20W-ot a konnektorból, nem? Akkor meg teljesen rendben van. :)
kolomparlole1114 2018.09.08. 16:05:11
Ez viszont legyen az ő problémájuk, te nem a jingjang gyártóval, hanem a Médiagecikkel állsz üzleti kapcsolatban, tehát hibás teljesítésért is ők felelnek. Aztán majd leboxolják a sárgákkal ha akarják.
"Ezen felül megkaptam az ügyintézőtől, hogy ez "jó tanulópénz nekem", hogy ne vegyek többet ilyen terméket"
Nekik is jó tanulópénz lesz ha a 2500 Ft-on felül az ügyvédi, a bevizsgálási, az eljárási, a bíróságra bejárkálási (taxi, szabadnap a munkahelyen) költségeket is nekik kell majd állniuk a tárgyalás végén.
kolomparlole1114 2018.09.08. 16:08:12
kolomparlole1114 2018.09.08. 16:10:16
kolomparlole1114 2018.09.08. 16:11:39
kolomparlole1114 2018.09.08. 16:14:01
Darth Revan 2018.09.08. 18:46:54
Barátnője él is kezdte itt nyirni a gép a felénél bedöglött :)
Csak egy körömvágó ollónk volt, de a barátnője becsületére legyen mondva sikerült emberi fejet formáznia azzal is :)
furious ewok 2018.09.08. 20:46:42
Az első (drágább) esetben 14 napon belül voltam, bevittem, meg se nézték, rögtön cserélték. Másik esetben már két hét után voltam, telefonba azt mondták szakszervizbe viszik, de bevittem az ügyfélszolgálatra, bemutattam, hogy a termék használhatatlan, erre helyben visszafizették az árat.
Szóval a Media Markt elég korrekten jár el ezen a téren, másoknál azért jóval nehezebb bármit is elérni. Az viszont más kérdés, hogy kacatot minek árulnak, nekem is sikerült két hibás terméket fél éven belül kifogni náluk, ami azért nem jó élmény...
Egy 2500 forintos terméken amúgy meg ne verje senki az asztalt, a posztíró is nagyon jól tudta, hogy ennyi pénzért mit kaphat.
Jossarian 2018.09.08. 23:27:44
Jossarian 2018.09.08. 23:30:53
Jossarian 2018.09.08. 23:32:51
Krasnyák Dudu · http://szmfszm.blog.hu/ 2018.09.09. 00:00:07
Szintén Media Markt panaszkezelés.
szmfszm.blog.hu/2012/04/26/az_ok_nemoke_1
Bkkzol 2018.09.09. 00:04:51
2018.09.09. 00:34:39
gurigapapa 2018.09.09. 08:00:33
És azt tudni kell, hogy az olcsó készülékeknél a gyártó és a kereskedő levédi magát. Kapható pl. elektromos láncfűrész 15.000-ért és 100.000-ért is. Ugyanazt tudja mindkettő? Nem, az olcsóbbik várhatóan hamarabb el fog romlani. Ezért az olcsóbbik használati leírásában benne lesz, hogy kizárólag hobbicélokra használható, fél óra használat után pihentesse fél napig, miközben járjon esőtáncot körülötte, stb, stb. Aztán mikor a kedves vásárló visszahozza a terméket, mert megpróbálta vele kiirtani a teljes Pilist, de nem sikerült, jogosan fog arra hivatkozni a kereskedő, hogy ez nem rendeltetésszerű használat. Ezek amúgy remek viták szoktak lenni a vevőszolgálaton, mert ott a vásárló, aki azt mondja, hogy rendeltetésszerűen használta, ott a vevőszolgálatos, aki forgatja a halál mocskos, szétvert készüléket, és közben azt mormolja magában, hogy "legalább takarítottad volna meg, hogy elhigyjem!", és kialakul a klasszikus patthelyzet, aminek a vége az lesz, hogy egyik fél elégedetlen lesz.
Stohl András 2018.09.09. 08:37:49
Ha vececseszet veszek, azt is kiprobalom az uzletben, hogy minden funkcioja megfelelo e.
uns97 2018.09.09. 09:29:45
KaTe 2018.09.09. 09:30:57
Pl. én egy 3500 forintos fülest adtam le múltkor edigitalnál, simán átvették, elküldték javításra, megállapították hogy nem javítható, csere.
@Stohl András: Ha tüzhelyet vennék, először az IKEA-ba vinném a hozzávalókat előkészíteni, aztán át a Media-ba ahol egyszerre 10 tüzhelyen tesztelném, hogy melyiken fő meg hamarabb a lecsó.
teéjesenmindegy 2018.09.09. 10:57:51
Huszárkisasszony 2018.09.09. 11:47:40
ajax2011 2018.09.09. 12:06:00
dr utcai arcos 2018.09.09. 12:17:50
dr utcai arcos 2018.09.09. 12:22:54
Bobby Newmark 2018.09.09. 12:42:33
Meg arra jó még, hogy be lehet menni és megtapogatni a terméket, amit majd máshol megveszel. Fényképezőgépet, e-book olvasót, tabletet megnéztem mindig MMben, aztán megvettem/rendeltem máshol.
Illetve arra jó még, hogy tutira garancián belül megdöglő fogyóeszközt lehet ott végteleníteni. Telefonhoz fülhallgató ilyen, van rá egy év garancia, soha nem bír ki annyit, a kábel megtörik nyakban mindig. Fél-háromnegyed évente visszaviszem, kicserélik ugyanolyanra. Jó rég kellett fizetnem érte, bár a mostani asszem épp kibírt egy évet.
Lehet veszek valami drágát, parasztvakítóan audiofilt legközelebb, hogy azt végtelenítsem... A kábel annak sem tűnik masszívabbnak...
Bobby Newmark 2018.09.09. 12:50:03
Bobby Newmark 2018.09.09. 12:54:51
18k-s fülesre több garanciát adnak? Mennyi idő alatt kell azt tönkrehasználni?
Nem nagyon próbálkoztam még drága fülesekkel, mert túlzásnak ítéltem a dolgot. Teljesen kurvamindegy, mennyire szól tisztán meg milyen tartományt tud, ha a forgalom meg a BKV zaját nyomom el vele úgyis.
2018.09.09. 13:41:44
Leave 2018.09.09. 13:58:19
Soha többet nem megyek be a boltjukba,a második eset azért eléggé gáz,hogy valamit visszavisznek használtan és egyből a polcra kerül minden átvizsgálás nélkül egy ekkora cégnél.Gazdag nem vagyok,de annál büszkébb,úgyhogy inkább drágábban megveszem legközelebb máshol,minthogy néhány bunkó az én pénzemből engem alázzon.
whale 2018.09.09. 16:20:05
Én tavasszal vettem egy 11000 forintos autórádiót. Képzelheted a minőségét.:) Pár hónap után a hangerő gomb kontakthibás lett, sem hangosítani, sem halkítani nem lehetett a rádiót. Simán visszavittem és cseréltettem az előlapot, mert az, hogy valami OLCSÓ, nem azt jelenti, hogy MŰKÖDÉSKÉPTELEN...
Bobby Newmark 2018.09.09. 21:23:43
KaTe 2018.09.10. 00:12:47
"a 35k-s mobil az a 2.5k-s hajvasaló kategória."
- a 35k-s mobil is lehet jó, ha az embernek nincs komolyabb igénye, ahogy a 2,5k-s hajvasaló se azt jelenti, hogy 2 perc alatt tönkre kell hogy menjen. Ha valami használhatatlan, azért nem kérhetnek pénzt.
@Leave: Kicserélték, illetve visszaadták a pénzt, nem? Tehát elismerték, hogy hibáztak, ellenkező esetben elhajtottak volna a búsba.
@a lekvár neve puffin: Haverom a nagynevű kínai Sómi csodatelefonját ejtette le kb. 30 centiről aminek egyből ripityára is tört a kijelzője. A vacak Samsung telefonomat eddig akárhogy ejtettem le, csak nem akar megsérülni. Hát ilyen is van.
killerkaller 2018.09.10. 10:11:22
Nyilván a "Scarlett" hajvasalóra nem alapítok fodrászüzletet, de az alkalmankénti használatra alkalmasnak kell lenni.
dez01 2018.09.10. 11:40:51
2018.09.10. 12:53:17
Nem tudjuk meg a posztból, hogy ez esetben a használhatatlanság tényszerű dology vagy szubjektív. Ha a gyári paramétereket tudja a hajvasaló, akkor az objektívan nézve nem használhatatlan, csak a posztoló nőjének igényeinek nem felelt meg. Ettől még az, hogy a mediamarkt csípőből elhajtja, nincs rendben.
2018.09.10. 12:54:35
ProsTata 2018.09.10. 13:08:27
Kinek éri ez meg?
Másrészt ha a hajvasaló fűt és az a 20W ki is mérhető, akkor az a hajvasaló, tudja a vállalt paramétereket.
Elmondható a poszterről, hogy egy A+++++ energiatakarékos hajvasalója van. :-)
Ha a termék gyári hibátlan állapotában rendeltetésszerű használatra alkalmatlan, azt bizonyítani kell. Fogyasztóvédelem foglalkozik ilyennel.
Szakértői díjat az áruház fizeti, ha a posztolónak lesz igaza.
Egyébként egy hét múlva hibátlan árut nem köteles visszavenni, nem is vállal ilyet. Ráadásul az a 3 nap még mindig egy nagyságrenddel több annál, amit a kínai piacon kapsz ugyanazért a szarért.
Nick-son 2018.09.10. 13:14:18
Egyrészt megértem, hogy kínai a feeling, de az üzletben is épp oly kínai volt. Bár úgy tudom a scarlett orosz nem kínai.
A másik a teljesítmény, ha jól értem ezzel volt a gond.
A korábbi 30W -os volt, ez 20W -os (és egy hajvasalóban a villamos energia közel 100% -ban hővé alakul) így alább adtatok a teljesítményből 1/3 -ot, ami úgy látszik a felhasználó hajához kevés. Ez kb. olyan mintha egy régi izzószálas égőből a 100W -os helyett vennétek 60 W -osat és hát micsoda szemétség sötét van, nem úgy világít mint a régi, szemét kereskedő.
Azért a 3 napos szabály nem egy rossz dolog. Internetes rendelésnél van 14 nap elállási jog ami aztán végképp fantasztikus, mert nem tapogathatod meg, de bolti vásárlásnál azért nézegetheted a hajvasalót amennyit csak akarod, összehasonlítgathatod másikakkal, utána olvasgathatsz a telefonodon, akár órákat is fogdoshatod, visszamehetsz 20 -szor is mielőtt megvennéd és még ha ez se lenne elég akkor még mindig van 3 napod! Akár elég is lehetne.
Az meg hogy a médiás eladó levacakozza a terméket amit árulnak érdekes dolog. Hiába írják a tanácsadók, hogy ezzel a cég is elismerte, hogy nem megfelelő a minősége szerintem egy eladó beszólása nem ugyanaz mintha a cég ismerné el. Lehet csak szabadulni akart, vagy felülemelkedni a problémán. Ha annyira vacaknak gondolja akkor mért nem ugrik oda amikor válogatsz, hogy hallo nem akarok zavarni, de ezzel a hajsütővel szerintem nem lehet hajat sütni. Nem tudom a munkaadói mit szólnak hozzá.
Láncfűrész a straus meg a husqvarna is ahogy írta valaki fentebb, mégis az egyik 15ezer, a másikból az ugyanakkora 210ezer. Ki mit vár tőle, ki mit áldoz rá azt kapja.
BéLóg 2018.09.10. 14:31:22
Bobby Newmark 2018.09.10. 17:25:34
Szakbolt szóval mi a probléma? Nem MM szerű nagy minden egybeokádva áruház, hanem szakbolt. Számítógép bolt, hangtechnikai bolt stb., ahol az adott témával foglalkoznak, vagy márkabolt ahol meg adott márkával.
Jellemzően ugyanis az áruházban minden van, de minden drágább, és az eladók meg nettó semmihez nem értenek, kár őket kérdezni bármi részletről. Szakboltban legalább van erre esély, bár így 2018 magasságában már ott se sok.
2018.09.11. 08:50:03
2018.09.11. 09:01:49
Bobby Newmark 2018.09.11. 10:53:45
Bobby Newmark 2018.09.11. 10:56:03
Azt kéne tudnia, hogy hol nézhet utána, ha értelmes a kérdés.
Egyébként terméknél a "mi a különbség" kérdés nem annyira számít értelmesnek. Lehet, hogy annyi a különbség, hogy más a gyártó, azt' kész. Ugyanazt tudja, csak másnak termel pénzt ha megveszed.
Negatív visszacsatolás 2018.09.11. 15:25:08
campobaszo 2018.09.11. 19:26:58
Hogy még egyszer el tudják adni?
koprofágia 2018.09.12. 11:19:36
koprofágia 2018.09.12. 11:30:06
de,elvarhato,mivel osztalyok vannak. mas foglalkozik a haztartasi kisgepekkel,mint aki a szorakoztato elektronikaval.
a gond az,hogy a munkaltatok nem tartjak komoly szakmanak a muszaki eladot,ezert nincs evente 10-20 tovabbkepzes,es kiemelt berezes.
lenyegeben ketfele elado van :
amelyiknek a hobbija a szakmaja,es szabadidejeben is nezi a termekekkel kapcsoaltos hireket,cikkeket.
a masik,aki csak a munkaltato altal biztositott tudast adja at.
az utobbi semmit nem er.
DarkWolf 2018.09.17. 05:58:13
DarkWolf 2018.09.17. 06:00:12
Balfredo Alfredo 2018.09.17. 17:12:17
A probléma két részre osztható:
1 - A megvásárolt hajvasaló lead-e 20 W-ot? Ezt ki lehet mérni. Ha tényleg lead, akkor a vásárló így járt, mivel nincs jogalapja a cserének.
2 - Mire elég e 20 W illetve ki/mely hatóság jogosult ezt eldönteni? Bizonyára van az MM-nek típusengedélye az adott hajvasalóra az illetékes helyről. Vélhetőleg arra is van lehetőség, hogy valaki hivatalosan vitassa a hajvasaló használhatóságához szükséges minimális teljesítményt és esetleg ennek nyomán a 20 W-os típusokat kitiltsák (vagy épp betiltsák), de ez hosszabb időt vesz igénybe. Az egész procedura idő- és egyéb (pld. pénz és idegeskedés) igénye nincs arányban az eredeti készülék árával. Arról nem is beszélve, hogy a forgalomból való esetleges kivonás nem visszamenőleges, ha tehát születik is egy döntés jövőre, hogy akkortól tilos ilyen típusú hajvasalót forgalmazni, nem jár azzal, hogy a boltoknak a korábban eladott példányokat vissza kellene vennie.
Összeségében tehát az eredeti posztoló magával a hajvasalóval nem igazán tud bármit csinálni. Az MM ügyfélszolgálatos ordenáré stílusa miatt írhat egy panaszos levelet, amire maximum egy elnézéskéréssel válaszolnak majd :-(
2018.09.21. 10:55:35
Josef Lewis · https://progresivefunding.wordpress.com 2018.11.28. 17:00:35
Kapjon engedélyt egy üzleti vagy egyéni hitelre ma, és szerezzen pénzeszközöket ugyanazon a alkalmazási héten. Ezek a személyes kölcsönök jóvá lehet hagyni, függetlenül a hitelezéstől, és sok boldog ügyfelünk van, aki támogatja ezt a követelést. De nemcsak megkapja a szükséges kölcsönöket; akkor a legolcsóbb lesz. Ez a mi ígéretünk: Garantáljuk a legalacsonyabb kamatlábat minden olyan kölcsön esetében, amely ingyenes fedezetet nyújt.
Törekszünk arra, hogy pozitív tartós benyomást hagyjunk ügyfeleim elvárásainak túllépése során. Célunk, hogy méltósággal és tisztelettel kezeljük, miközben a legmagasabb minőségi szolgáltatást időben biztosítjuk. Nincs szükség társadalombiztosításra, és nem szükséges hitelesítési ellenőrzés, 100% -os garancia. Kérjük, azonnal válaszoljon az alábbi részletek alapján, ha érdekel a kölcsön, és mentes a csalásoktól.
E-mail: progresiveloan@yahoo.com
Call / WhatsApp: +16626183756
Webhely: progresivefunding.wordpress.com
..;;///....
manófalvi_manó 2019.01.13. 09:05:36
balu3 2019.01.15. 16:54:18
Bulana 2019.10.06. 11:12:09
Vettem egy Electrolux mosógépet (nem épp olcsó) náluk és csodák csodájára otthon a gépből kifolyt bő fél liter víz, mikor kinyitottam az ajtóját a gépnek, dobtam egy hátast. Olyan orrfacsaró bűz csapott meg, ami egy büdös borz családnak is igencsak becsületére vált volna. Megpróbáltam kimosni a bűzt, de közben kiderült hogy valahol folyik a víz, szépen maga alá eresztett a gép. Ez egy csúcskategóriás vásárlási élmény volt. Mindeközben telefonon veszekedtem velük és hihetetlen, de azt mondták hogy ez teljesen normális. Ehhez még hozzátartozik hogy vagy hatszor megkérdeztem biztos vadonatúj a gép és miért nincs kiállítva? Vadonatúj és csak tegnap kapták, volt a válasz, de furcsa módon még másnap sem volt kitéve. Gondolom mindenki szereti ha hülyének nézik. Másnap visszavittem a gépet és csodák csodájára arról próbáltak meggyőzni hogy minden új mosógép büdös és tele van vízzel. Nem igazán sikerült, sőt egy jó ideig messzi ívben el fogom kerülni ezt a "fantasztikus" boltot. Mi a tanulság? Ott helybe ki kell bontani és a legkisebb gyanús jelre ott kell hagyni az árút, mert valami gáz van vele....
kolompar lole 1116 2019.12.31. 23:29:01
Márta Matusz 2020.12.05. 12:59:46
Márta Matusz 2020.12.05. 13:01:39