Nemrég írtunk először a LOT-ról a májusban indított közvetlen New York-járata miatt, erre tessék, már itt is a következő panasz, ahol nem a járatkésés a fő probléma, hanem - hát gyakorlatilag minden más.
Tisztelt Homár,
A nemrégiben (május környékén) a LOT légitársaság által indított közvetlen Budapest - New York járat kapcsán írok, amelynek nagyon megörültem amikor először hallottam róla, mivel kényszerűségből sokat ingázom Magyarország és az USA között.
Azt amit a LOT légitársaságtól "szolgáltatás" címszó alatt el kellett szenvednem a velük első és - ígérhetem - egyetlen utam kapcsán, minden várakozásomat alulmúlta, pedig évek óta utazom ezen a távon.
New York-ban kezdődött a kálváriám, augusztus 17-én, ahonnan az oda-vissza útra szóló jegyem indult. Sajnos előre nem látható okok miatt, csak 55 perccel a gép indulás előtt érkeztem a repülőtérre, ahol a check-in pultnál egy szenvtelen alkalmazott fogadott és közölte hogy 5 perccel ezelőtt lezárta a bag-dropot és beszállókártyák kiállítását.
Nagyon le voltam törve, de elfogadtam, hiszen nem a légitársaság hibájából történt a késésem, viszont amikor az iránt érdeklődtem a LOT alkalmazottnál hogy most mi a teendőm, a hölgy ingerült arccal felém fordította a pulton lévő információs táblát amin a társaság központi száma állt. Zéró segítőkészség, még csak arra sem méltatott hogy szóban megerősítse a gesztust : hívjam a LOT központi (lengyel!) számát (emlékezzünk, az USA-ban vagyunk, délután 5 EDT körül).
A számot persze hiába hívtam, 30 percen keresztül tartottam, de csak az automata várakoztató felvételét hallgattam. Végül megoldottam a hazajutást egy másik légitársasággal, nyilván egy új jegy megvétele árán.
Itthon kiderült - és nem úgy hogy a LOT informált róla! - hogy törölték a visszaútra szóló jegyemet is (benne a külön pénzért megvett hellyel). Ezúttal már mindenképpen beszélni akartam az ügyfélszolgálattal, ezért kitartóan tartottam a vonalat majd egy órán keresztül, amikor is egy újabb szenvtelen alkalmazott jelentkezett a vonal másik végén és kérdésem hallva kategorikusan kijelentette h ez márpedig így van, apelláta nincs, a visszafelé szóló jegyet törölték, benne a külön pénzért megve(tete)tt üléssel, visszatérítés nem jár, de megvehetem a régi jegyemet 1150 (!) dollárért újra. (csak plusz információ hogy a beszélgetéssel egy időben nyitva volt egy kayak.com oldal a gépemen, ahol ugyanazt a jegyet 930 dollárért árulták.)
Sajnos másod-magammal kellett visszatérnem NYC-be és az útitársnak már megvolt a jegye a direkt BUD-JFK LOT járatra, ezért kényszerűségből neten vettem egy újabb jegyet ugyanerre a gépre a visszaútra, és reméltem h legalább ez a rész rendben megy majd. Tévedtem.
A beszállítás kabaré-számba ment. Ott a kapu előtt emeltek ki utasokat a tömegből hogy újra ellenőrizzék a csomagjukat. Persze így volt aki kimaradt, azokat a kaputól fordították vissza ellenőrzésre - a mai napig nem értem, mi volt ennek az oka, de nem akarom elhinni hogy ezt csak ilyen dilettáns módon lehet csinálni. A gép több mint 2 órás késéssel szállt fel végül, mert persze a felszállásra kijelölt intervallumot elmulasztották.
Hulladék gép, leharcolt ülések, nem működő - villódzó- képernyők az ülések hátulján (sem nekem, sem a kollégának nem működött), az ülés karfán lévő fejhallgató csatlakozók is szét voltak esve. 2-3 stewardessnek is jeleztük a problémát, vállrándításnál többet nem kaptunk reakcióként. A következő körben amikor a fülhallgatókat osztogatták, ugyanúgy nyújtották nekünk is a füleseket és meg voltak bántva, amikor visszautasítottuk őket (vajon mit gondoltak, mit fogunk nézni/hallgatni velük).
Olvastam a Homáron, hogy voltak olyan LOT utasok itt, akiknek pozitív tapasztalatuk volt ezzel a járattal - de úgy gondolom hogy én már nem adok nekik újabb lehetőséget a bizonyításra. Nem is a leharcolt gép zavart a legjobban (bár emlékezzünk, több mint 900 dolcsiért volt ilyen a gép) hanem a LOT alkalmazottak hozzáállása, ami teljesen egyformán kritikán aluli volt Amerikában és Magyarországon is.
Üdv
AD
Az utolsó 100 komment: