Tékozló Homár

"Indulatosan beszéltem? Igen! Káromkodtam? Igen! Megfenyegettem bárkit is? Nem!"

2018.11.19. 13:25 | Homár Hilda | komment

angry-animals-28-5888780d3ae34_605.jpg

Még egy részleges lakásfelújítási projekt is irtó idő-, energia-, pénz- és idegölő elfoglaltság, különösen manapság, amikor a munkaerőhiány az amúgy sem a legkiszámíthatóbb szolgáltatásairól elhíresült építőiparban olyan elképesztő sztorikat eredményez, mint amiket az Index gyűjtött össze tavasszal. És ez a cikk nem egy elképesztő merítés eredménye, ugyanis csak a közelmúltban építőipari kalandokba bonyolódó munkatársak történeteit gereblyézte egybe. Ha Z. az újságnál dolgozna, az ő esete is tuti bekerült volna ebbe a válogatásba.

....akkor lássuk, mi és az Újfürdő Fürdőszobaszalon közös történetét.

2018.05.11.-én elmentünk hozzájuk a Hegedűs Gyula utcai szalonjukba, ahol az előtte lezajlott helyszíni felmérés alapján megnéztük az elkészített látványtervet, bútorokat, szanitereket, csaptelepeket csempét és járólapot választottunk, majd ezeket ott helyben ki is fizettük! Megbeszéltünk mindent, árajánlatot kaptunk..... Rákérdeztünk különböző akkor aktuális kedvezményekre, de ezek ilyen-olyan okok miatt nekünk éppen nem voltak elérhetőek, de az értékesítő kolléga csillogó szemmel közölte hogy semmi baj, mert van egy jó híre.... ugyan a bútorokat nyilván nem, de a kivitelezést most nettó áron meg tudják csinálni! Örültünk, elfogadtuk, eljöttünk és vártuk hogy jöjjön a munkakezdés ideje 2018.10.01 hétfő.

2018.09.30-án vasárnap este kaptunk egy e-mailt a leendő kivitelezőtől hogy akkor másnap jönne, és leírva az összeg amit ki kéne fizetnünk első lépésben! (Itt jegyezném meg hogy ez megállapodás szerint zajlott, munkakezdéskor 50% burkolás megkezdésekor 30% burkolás befejezésekor meg a maradék 20%) Ám az összeg nem az volt amiben mi az értékesítő kollégával megegyeztünk, hanem annak a bruttósított változata. Ezt jeleztem is neki rögtön akkor egy válasz e-mail-ben, majd felhívott és az első kérdése az volt hogy "akkor ne jöjjek?" Természetesen mondtuk hogy jöjjön, nem szerettem volna ha hiába várakoztam volna 4 hónapig, hiába rendeztem volna át a fél lakást a munkavégzés miatt, gondoltuk majd később orvosoljuk ezt a problémát!

Másnap meg is jelent, kapott kulcsot, szerződés, számla, fizettünk.... (a pénzt később, mikor eltűnt visszautalta!)

Aznap du a párom felment megnézni hogy mi történt.... A fürdő lebontva, minden elszállítva, tisztaság...minden ok! A kivitelező telefonált is a páromnak este hogy rendet hagytak-e a melósok, minden ok-e? A párom mondta is hogy minden a legnagyobb rendben!

Aránylag fontos momentum hogy a szalon 8 napot mondott a felújításra (a kivitelező a szerződésben már 12 vállalt, de ez lett volna a legkevesebb)

Tehát 2018.10.01 hétfő esténél tartunk!

Kedd SEMMI ÉS SENKI

Szerda SEMMI ÉS SENKI....illetve a termékek kiszállításra kerültek! (járólapból rosszat hoztak, wc-ből rosszat hoztak, zuhanykabin ajtót nem hoztak!) Későbbi levelezés folyamán írták hogy a zuhanykabin ajtót majd hozzák, a járólapot cserélik, de wc-ből olyat hoztak amilyen a rendelésen szerepel! Ez lehet (hogy az szerepel a rendelésen), de mi akkor sem ezt rendeltük!

Csütörtök SEMMI ÉS SENKI

Péntek SEMMI ÉS SENKI.....illetve ennek a napnak reggelére a kivitelező találkozót kért a lakásba, meg is jelent 3 melóssal együtt!

Itt eléggé emelt hangú és indulatos beszélgetést folytattam velük (miután a 8 (12) napból már 5 eltelt és az első napi bontáson kívül semmi nem történt) de azt mondta "hétfőtől belehúzunk" stb......mert akkor persze nem maradtak, mondván máshova kell menniük dolgozni!

2018.10.08 hétfő SEMMI ÉS SENKI

Majd 2018.10.09.-én kedden felhívta a kivitelező a páromat hogy ő csődbe ment és nem tudja folytatni/befejezni a munkát!

Nagyjából ezzel egy időben jeleztem az értékesítő kollégának a problémát, aki megdöbbenéssel (vagy annak színlelésével?) hallgatott, majd kért egy kis időt, hogy beszéljen a kollégájával/főnökével. Ezután visszahívott és azt mondta, nem igaz hogy csődbe ment a vállalkozó, csak ez a legproblémásabb vállalkozó (minőségi problémák, időbeli problémák és árbani rugalmatlanság problémák) és ezért a kivitelezők "ottani főnöke" szólt neki, hogy a jövőben már nem szeretnének vele együtt dolgozni, nem akarnak már neki munkákat adni, legyen szíves fejezze be a megkezdett munkáit, és utána viszontlátásra.... Erre Ő így reagált, hogy otthagyott mindent és mindenkit.....

Én ezt tudomásul vettem, kénytelen voltam, de erőltettem volna valami megoldást, hisz nyilván a teljeskörű kivitelezés, amit fennhangon hirdetnek mindenhol, nem annyira valósult meg! Ők megértették a problémámat, de nagyon sajnálják, nem tudnak vállalkozót küldeni mert mindegyik be van táblázva fél évre.....

Na, itt óriási levelezések kezdődtek.....az enyémek kb arról szóltak hogy 2018.10.01 óta nincs wc-zési és fürdési lehetőség a lakásomban (különböző stílusban) az övék pedig arról (full sablon) hogy megértik a problémámat, de sajnos nem tudnak segíteni! (a leveleket nem osztom meg nyilvánosan, de bárkinek elküldöm akit érdekel) illetve javasolták hogy fogadjuk el a tőlünk levonult/eltűnt/csődbe ment vállalkozó ajánlását egy másik vállalkozóra! Ezt asszem érthető okokból elutasítottuk, mi azt szerettük volna ha a szalon küld másik kivitelezőt!

A párom 2018.10.17.-én személyesen bement hozzájuk, erőteljesen reklamált, mire közölték hogy adjon egy-két napot nekik, keresni fognak valami megoldást, és hívni fogják! De azért nehezményezték és mondták neki hogy az értékesítő kolléga jelezte feléjük hogy én őt megfenyegettem!

Még ugyanezen a napon este felhívott az értékesítő kolléga, nagyon baráti hangnemben, hogy jó hírei vannak! Még mielőtt elmondhatta volna, félbeszakítottam, hogy ugyan tisztázzuk már, hogy mikor is fenyegettem én őt meg, és miben is nyilvánult ez meg. Értetlenül hallgatta a történetet és közölte, hogy én őt nem fenyegettem meg, és ezt nem is jelentette sehol. Mondtam, hogy a párom két órája jött a szalonból, ahol ezt mondták neki, szóval elég nyilvánvaló, hogy valaki hazudik! Pár másodperces hallgatás után ebben maradtunk.... Aztán jöttek a "jó hírek" hogy Ő (nem a szalon, hanem Ő!) szerzett nekünk vállalkozót, már el is küldte a tervrajzokat neki, és fog keresni, stb.... Örültem, elköszöntünk....

2018.10.24-én ráírtam az értékesítő kollégára (miután semmi nem történt, senki nem keresett) hogy tud-e informálni arról hogy mikor realizálódik valami a fantasztikus híreiből? Semmi válasz!

Miután mindenfajta kommunikáció (az érdemi mindenképp) megszűnt, a párom 2018.10.25.-én újra felkereste őket személyesen (itt nagyon fontosnak tartom megjegyezni hogy a párom egy NŐ) és a múltkorinál is határozottabban felszólította/kérte/követelte a vele szemben álló 3 "férfitől" hogy intézkedjenek, akik válaszul közölték vele, hogy többek között próbálták rávenni az eredeti kivitelezőt (igen, azt aki eddig a bontáson kívül semmit nem csinált) hogy jöjjön vissza és csinálja meg a munkát (jaaa, akkor mégsem ment csődbe...még egy hazugság valaki részéről) de ő közölte velük, hogy nem jön ide mert őt itt megfenyegették (ezeknél ez a fenyegetés valami beidegződés vagy csak nem ismerik a szó jelentését. Indulatosan beszéltem? Igen! Káromkodtam? Igen! Megfenyegettem bárkit is? Nem!)

Ezzel akadt egy pár problémánk, amit a párom közölt is velük: 1. Ez nettó hazugság! 2. Péntek reggelig nem is találkoztam, nem is beszéltem vele (mert ugye én voltam az állítólagos fenyegető) akkor kedd, szerda, csütörtök éppen mi az indok a nem megjelenésre? Erre közölték, ha a párom ilyen emelt hangon folytatja a mondandóját, akkor kihívják rá a rendőrséget! Vicc! (persze nem tették és tudjuk hogy nem a lelkük ennyire érzékeny, csak kuncsaftok is ültek a szalonban, akik még nem fizettek)

A párom (némi iróniával) megkérdezte tőlük azt is hogy ha most kötünk új szerződést és újra megrendeljük a munkát, akkor mikor tudnak jönni...... a válasz az volt hogy 3 hónap múlva! (upsz, még egy hazugság...a levelezésben azt írták hogy 6 hónapig mindenki be van táblázva) Most már ígérni se ígértek semmit, azért mert emelt hangon beszélt a párom.....igen jól értitek, ez volt az indok hogy most már ezért nem is akarnak segíteni....  wtf? Megsértődtek? Közben a levelezések során azt is írták többek között hogy nem akarták az együttműködést megszűntetni ezzel a kivitelezővel (valaki ismét hazudik)! Sőt, a párom személyes ottlétekor közölték vele, hogy felvétel van arról ahogy megfenyegettem a kivitelezőt, mire a párom meg szerette volna hallgatni.....erre közölték hogy ja, arról mégsincs felvétel.... (újabb hazugság)

Szóval úgy döntöttünk hogy megcsináltatjuk valakivel a fürdőt, megszűntetjük a további semmit nem érő levelezést, de a lehetséges szankcionálásról azért nem mondunk le, ha egy mód van rá!

Én nem kétlem hogy csináltak jó fürdőszobákat, vannak elégedett ügyfelek, de mi így jártunk velük!

Z.

UPDATE 2019. febr. 18.

A posztban szereplő cég korábban nem kívánt megszólalni az ügyben, most viszont küldött egy nyilatkozatot, amit teljes terjedelmében, változtatás nélkül közlünk:

Tisztelt Szerkesztőség!

Az Újfürdő fürdőszobaszalonok sajnálattal értesült a megjelent panaszról, amelyet kedves Ügyfelünk párja intézett Önökhöz.

Jelen fórumot semmiképpen sem arra szeretnénk használni, hogy magyarázkodjunk a történtek miatt. Vállalkozásunk 1989 óta végez felújításokat Ügyfeleinél, természetesen rengeteg elégedett Ügyféllel rendelkezünk, és elismerjük, követtünk már el hibákat is. Szívesen vesszük az építő jellegű kritikát, melyeket megfogadva sokat javítottunk már az elmúlt időben szakmaiságunkon, hozzáállásunkon, az Ügyfelek kiszolgálásán. Megértjük a véleményt beküldő felfokozott és érthetően túlzó vélemény nyilvánítását is (egy felújítás alatt ez maximálisan elfogadható), amiből levonva a valós konzekvenciát tanulunk, a felmerülő hibáinkon változtatunk.

Bizonyítékául ennek Ügyfelünk már új kivitelezőt talált, akik újból felmérték a helyszínt, újabb kivitelezési tervet készítettek. Ennek kapcsán teljes körűen működtünk együtt a kivitelező szakemberrel, díjmentesen cseréltünk egy zuhanyajtót egy magasabb kategóriájú, drágább termékre, ezzel is igyekezve megőrizni Ügyfelünk jövőbeni pozitív élményét, a fürdőszoba felújításával kapcsolatban.

Beismertük hibánkat, és veszélyeit annak, ha partner szakembert ajánlunk Megrendelőinknek, ahogy ebben az esetben is tettük, így ezen radikálisan változtattunk. Ma már szinte 100%-ban saját szakembereink végzik a munkálatokat.

Bízunk abban, hogy Ügyfelünknek nyújtott utólagos segítségeink, együttműködésünk, és a kész fürdőszoba feledteti valamelyest az Őt ért csalódást!

Üdvözlettel:
Újfürdő Magyarország vezetősége

 

UPDATE 2. 2019. szeptember 19.

"Most láttam hogy februárban reagált a történetemre a szalon. Ha írok egy választ az felkerül? Mert konkrétan össze-vissza hazudnak a válaszukban." - jelenkezett augusztus közepén nálunk Z., a panaszos. Némi levelezés során tisztáztuk, hogy mi áll a régi ügy felmelegítésének hátterében (semmi különös, egyszerűen Z. csak most vette észre az Újfürdő év eleji válaszát), természetesen ígéretet tettem, hogy frissítem a kommentárjával a posztot, aminek aztán először a nyári szabadság, majd az őszi szétszórtság tett be, de most pótolom végre! HH

Nagyon szép válasz, nincs is benne hazugság de hátha vannak itt rosszabb szövegértéssel rendelkező emberek is.....segítek.

"sajnálattal értesült a megjelent panaszról"
Szarunk rá, csak sajnos nyilvánosságot kapott.

"Jelen fórumot semmiképpen sem arra szeretnénk használni, hogy magyarázkodjunk a történtek miatt."     
Öööö de!

"Megértjük a véleményt beküldő felfokozott és érthetően túlzó vélemény nyilvánítását is"          
Ez nagyon jó, csak nem tudom hogy élő szóban, amikor a munkát kellett volna megcsinálni akkor miért nem értették meg a dolgokat...   nem mellesleg semmi túlzó nincs a leírásban, bármennyire szeretné így beállítani.

"Bizonyítékául ennek Ügyfelünk már új kivitelezőt talált, akik újból felmérték a helyszínt, újabb kivitelezési tervet készítettek."                                                                                             
Ez a mondat kicsit korán véget ért. Lemaradt a végéről az AMIHEZ AZ ÉGVILÁGON SEMMI KÖZÜNK.

"Ennek kapcsán teljes körűen működtünk együtt a kivitelező szakemberrel, díjmentesen cseréltünk egy zuhanyajtót egy magasabb kategóriájú, drágább termékre, ezzel is igyekezve megőrizni Ügyfelünk jövőbeni pozitív élményét, a fürdőszoba felújításával kapcsolatban."      
Ez vicc (nem tudok röhögni rajta) Díjmentesen kicserélték azt a zuhanykabin ajtót, amit az általuk küldött "jóember" felmérése alapján sóztak ránk, és a későbbiekben kiderült (mert szar volt a felmérés, olyan méret lett megadva  a fürdő szélességének, ami csempe, csemperagasztó és vakolat nélkül sem volt akkora mint a megadott), hogy arra a helyre fizikailag nem lehet beépíteni. Az árkülönbség ha jól emlékszem 1510ft volt amit ki akartunk fizetni de flegmán odavágták hogy "nem kell", nyilván már szabadultak volna tőlünk.

"Beismertük hibánkat,"                     
A munka időpontja után 4 hónappal, egy levélre válaszban. Gratulálok!

"Ma már szinte 100%-ban saját szakembereink végzik a munkálatokat." 
A szinte 100%-ban értelmezhetetlen.....akkor ma is úgyanúgy előfordulhatnak ezek a dolgok.

Minimális tisztelettel sem! 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2018.11.19. 14:10:12

Nincs más írásjel a billentyűzeteden, csak a felkiáltójel?! Nagyon zavaró! Minden mondat után ezt látni! Nem is tudtam végigolvasni! Miről szól?!

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.11.19. 14:29:41

Hát ugye fenyegetni többféleképpen lehet: van a "felkoncollak a családoddal együtt" típusú és a "felhívom az ügyvédem, aki majd hivatalosan felszólít" típusú....lehet, hogy valóban nem az első hangzott el, de fenyegetni nem csak tettlegességgel lehet.

Egyébként a sztori tényleg dühítő, hatalmas a szakember hiány, így elég sok ilyen félbehagyott munkás sztorit hall az ember mostanság.

Darth Revan 2018.11.19. 14:56:36

@onlajnok:

lehet sejteni, hogy ha valaki azt igeri, hogy a realis ar alatt bevallalja a munkat, akkor ott gond lesz

azigaziraptor 2018.11.19. 15:00:56

Talán okulásul a munkát felvevő szalon nevét, ha lehetne!

azigaziraptor 2018.11.19. 15:02:19

@azigaziraptor: Bocsi, de az első sor lemaradt az olvasásból! :-(

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.11.19. 15:07:33

@Darth Revan: az a baj, hogy mostanság már az is simán otthagy csapot-papot, aki reális vagy annál magasabb árat kér. Mi is szívunk ezzel tavasszal, bár eddig nem fajult a dolog, de olyan több is volt, akivel megvolt a deal, a dátum, hogy mikor jönnek...aztán többet nem vették fel a telefont.

Répázó 2018.11.19. 15:31:03

@kekecke: Emiatt nem tudtad végigolvasni? Akkor valójában nem tudsz olvasni,mert nekem például sikerült. Idióta vagy-e?

KaTe 2018.11.19. 15:54:46

Szóval a történet tanulsága, hogy ha előre fizettünk, de később valamiért elmérgesedne a helyzet, akkor minimum két tanuval és rejtett kamerával menjünk tárgyalni. Mellesleg, még szerencséje van a hölgynek, hogy a vele szemben álló 3 férfi tényleg nem hívta rá a rendőröket és közös vallomásban nem állították hogy valóban megfenyegette őket. Akkor biztosan nagyot nézett volna a posztoló és a felesége is.

És ahogyan a facebookon is kommentelték, a posztoló mielőbb cseréljen zábetétet mert még érhetik kellemetlen meglepetések a későbbiekben is.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2018.11.19. 16:42:05

@Répázó: gratulálok. Olvasd újra, lassabban. Figyelj az én írásjeleimre, és talán leesik.

naggy 2018.11.19. 20:48:20

Jómagam is építőiparban dolgozom, most már 20 éve. Régebben évente 3-4 olyan megkeresésem volt, hogy levonult, elérhetetlen, megbízhatatlan a kivitelező és menjünk felmérni, befejezni. Az utóbbi 1-1,5 évben ez a szám havi 5-10 közé tehető. Ami most az építőiparban megy az katasztrófa. Mindenki "vállalkozó" lett, mert azt látták, hogy a vállalkozók mennyit keresnek. Azt, hogy mennyi munka van mögötte, egy melós nem látta. Most, hogy vállalkozó lett, rájött nem igazán megy úgy, hogy 10 órát ledolgozik, de közben felmérni kellene menni, anyagot beszerezni, céges egyéb ügyeket intézni, ne adj isten továbbképzésre. Pénze se túl sok van, anyagra mindig a megrendelőtől kér. Ha van embere sokszor ebből az előre elkért pénzből fizeti. Befejezni a munkákat nyűgös, mert sok apró simítás van, ami időigényes lenne. Ha valahol megcsúszik, ami simán benne van, akkor minden borul, nem tudja tartani a megbeszélt határidőket. Ebből jönnek aztán a tömeges reklamációk és elégedetlen ügyfelek.
A leghasznosabb tanácsaim ügyfeleknek.
Mindig szerződést kell kötni, ha több mint 100 000ft-ról van szó.
Pár 100 000-es munkára nem adunk előleget. Ha egy vállalkozó nem tud megfinanszírozni 1-2 hétre ilyen minimális összeget, akkor nagy a gond. Ha bármit elront, vagy véletlenül kárt okoz, tuti futhatunk a pénzünk után, ha ennyije sincs.
Fizetés előtt mindig ellenőrizzünk mindent, inkább nézzük át többször az elkészült munkát, mert ha fizetés után jelzünk valamit sok esetben már nehezebb is javítani és a vállalkozó sem annyira motivált. Ha bármi nem a leírtak szerint készült el, ne fizessünk addig, amíg ki nem javították.
Ha van lehetőségünk ellenőrizzük le a vállalkozót/céget, hogy mióta csinálja ugyan azzal a céggel/vállalkozással ugyan azt. Ha valaki régóta ugyan azon a néven/céggel dolgozik, nagyobb eséllyel megbízható és többet ér neki a hírneve mint, hogy eltűnjön munka előtt, közben, után.

Burgermeister 2018.11.19. 21:03:22

Előre nem fizetünk!!!

FDToth 2018.11.19. 23:37:49

Tovabbra sem ertem ezt a netto-brutto dolgot. Kerek ajanlatot, barmilyne epitoioarhoz kaocsolodot, ebben mindig netto arakat irnak le (netto x ft vagy x ft + afa), de sehol egy brutto vegosszeg. Jo, szamologep beut es tudom, de miert mindig minden netto? Navot ez nem erdekli?

Tony Almeida 2018.11.20. 11:32:59

A kivitelező a munkát a megbeszélt napon elkezdte, ez azért ritkaság és szinte becsülendő :). A tapasztalatom, hogy a megbeszélt és a rákövetkező napokon a munkáscsapat mindenféle módon elérhetetlen.
Egyébként igen, munkát előre nem fizetünk...

Kotit 2018.11.20. 13:29:41

@FDToth: Így leírva, hogy x+áfa még nem törvénytelen(?), amikor meg esetleg a nettót fizetik számla nélkül, akkor nincs ott a nav.
Ami izgalmasabb kérdés: mi van, ha nav-os dolgozó csináltat valamit?

FDToth 2018.11.20. 13:32:16

@Kotit: ez ok, de pl a boltokban sem x + afa van, hanem brutto, fizetendo vegosszeg. Az is erdrkes volt h epitkezshez kelkett vmi csatornadijat vagy mit fizetni es a levelben x ft + afa volt, az utakadhoz te magadnak szamoltad a bruttot. Nem ertem h ez miert jo?

horex · http://horex.uw.hu/ 2018.11.20. 14:08:31

A Cézár-ház helyén korábban az Erőműkarbantartó volt, ha jól emlékszem
Lehet fürdőszoba helyett ehhez jobban értenek a "szalonban"

naggy 2018.11.20. 14:27:18

@FDToth: Nagyon egyszerű a válasz. A legtöbb ember 1 dolgot néz az ajánlatban, ez pedig a végösszeg. Sokan meg sem nézik, hogy az nettó vagy bruttó. így nagyon sok embert be tudnak palizni a trükkös vállalkozók. Én mindig úgy adom az ajánlatot, nettó összeg és alatt a bruttó fizetendő. Rendszeresen kapok visszajelzést/kérdést, hogy mondjam már meg miért vagyok 30%-al drágább mint a többi ajánlatadó.

Xezs7 2018.11.21. 18:11:30

Tudnék írni megbízható budapesti kivitelezőt, de
a, ez itt nem a reklám helye
b, kb fél évre előre ő is be van táblázva

Sluck Ödön 2018.11.21. 18:48:14

@FDToth: Ez nem a fordított áfa miatt van? Mert akkor tényleg nettót fizetsz ki, ellenben neked kell az áfát befiztened a navnak. (márha van számla, mert ha nincs akkor csak nettó van:)

Péter 2 2018.11.21. 19:32:55

@FDToth: nem, nem jó, és ha egyszer valaki tényleg ellenőrzi, megüti emiatt is a bokáját. Magánszemélynek, fogyasztónak történő értékesítésnél a bruttó, minden adót, plusz díjat, satöbbi tartalmazó, ténylegesen fizetendő összeget *kell* megadni, a törvény szerint. Nincs kivétel, nincs magyarázkodás, teljesen egyértelmű.

A valódi okát meg tudod, persze: átverés, olcsóbbnak tűnik elsőre.

connector 2018.11.22. 13:57:22

@FDToth: Már szivtam amiatt, hogy nőtt az áfa ami brutto ajánlatnál vitte a nyereséget (kezdő vállalkozói hülyeségem volt)

Kondom Keselyű 2018.11.22. 14:21:38

A fenyegetes, zaklatas a tolvaj geci csalok egyik jolly jokere. A forgatokonyv itt is a megszokott : elcsuszik a dolog, jonnek az igeretek, majd amikor nem teljesul, akkor napi 2 hivas mar zaklatas, a " nem ezt igerted baszdmeg" pedig fenyegetes.
Nem kell bedolni nekik. Fenyegetes az, amikor valamilyen nem torvenyes lepest helyezel kilatasba, akar burkoltan.

Kondom Keselyű 2018.11.22. 14:32:53

napi 1 jegyet kell venni a szecskaba, 3-4et meg nyilvanos wcbe,a szamlat a ceg nevere kerni,es elkuldeni nekik minden nap mailben,amig el nem keszul a melo

EgySimaEgyfordított 2 2018.11.26. 18:06:58

Teszenttehén!! Van még valaki 2018ban,aki kivitelező céggel felújítat meg "szalonba" nézelődik és ilyenek!? A szomszédunkban a Pista bà egy karton sörért leburkol bàrmit.

Xezs7 2018.11.27. 21:27:39

@EgySimaEgyfordított 2: Az olyan is lesz, amit Pista bá rak le. Meg majd úgy könyörögsz neki, hogy jöjjön vissza befejezni a melót és ne otthon fetrengjen részegen.

Ezzel szemben kivitelezőtől kapsz szerződést kötbérrel, számlát, és garanciát is. Ha úgy dönt, hogy otthon fetreng, akkor érvényesíted a kötbért.

El kell dönteni, hogy az ember olcsó, de rizikós melót akar, vagy drágát, de mellé nyugodt életet.
süti beállítások módosítása