A csomagküldési malőrök aranyfokozatú eleme a sérült csomagok esete. Az, hogy egy küldemény épségben érkezik-e meg, sok mindenen múlik. Ezek egy részére nincs ráhatásunk, amire viszont feladóként van, az a csomagolás. A pakkban lapuló holmi épségét és a címzett boldogságát jelentheti a gondosan megválasztott és kivitelezett burkolat, bár persze balesetek ilyenkor is történhetnek. Az alábbi poszt apropóján arról kértünk gyorstalpalót tanácsadóinktól, hogy feladóként mit tehetünk a csomagkárok megelőzéséért, illetve káromkodás mellett milyen lehetőségeink vannak, ha mégis sérülten érkezik meg a feladott holmi.
Tisztelt Homár!
Miután Angliában élő sógorom ráunt, hogy önkénytelenül minden karácsonykor a Magyar Posta ismeretlen enyveskezű dolgozóit lepi meg, ezért úgy döntött hogy idén GLS-el küld csomagot. Négy kis ajándékot becsomagolt, belerakott egy profi GLS-es műanyag tasakba, lezárta, majd rábízta az ottani GLS-re. Légiposta, stb. ezer bélyeg és ragasztvány rajta angolul. Fizetett is érte rendesen. De gondolta, megéri mert legalább nem lopják ki a felét.
De igen. Mondotta egy ismeretlen, aki majd azzal büszkélkedik el a szeretet ünnepén: idenézz anyjuk, mit loptam!
Mert találják ki mi történt?
Váratlanul csönget a GLS futár itt nálunk a jó öreg Magyarországon. Zavartan toporgott mikor kimentem. Közölte, hogy csomagot hozott de a csomag megsérült. Mondom hogyan történt, mutassa. Mutatja, látom hogy nem megsérült, hanem felszakították oldalt. Mondom a futárnak, testvérem ebből bizony kilopták a cuccot. Csak három doboz volt benne négy helyett. Vegyünk fel jegyzőkönyvet. Ő azt javasolta, visszaviszi a depóba, beleteszik egy plusz zacskóba és másnap visszahozza. Majd akkor veszünk fel jegyzőkönyvet. Mondjuk sok értelmét ennek nem láttam, de ha ez a processz akkor ez.
Másnap jön az ember, látszik hamar túl akar esni a dolgon. A csomagban még mindig négy helyett három cucc van. A jegyzőkönyvet is hozza. Valami kamu szöveg (sikertelen kézbesítés…ja, ha kilopják a tartalmát naná…) meg hogy hiányos – ismeretlen. Bámulatos. Javasolja, tegyek panaszt írásban. Jó.
Írtam a GLS-nek hogy panaszom van, és kérek kártérítést. Jött is válasz másnap, javasolják reklamáljak Angliában ahol feladták a csomagot. Mert ők szerződésben állnak az angol GLS-el és hát izé. Aha. Mi közöm hozzá?
Ezek után fix, hogy az életben soha többé nem küldök semmit GLS-el, és másnak sem engedem hogy ezzel küldjön nekem bármit. Illetve a kedves tolvaj GLS dolgozónak javaslom, lopjon még a csomaghoz fenyőt egy sírkertből, gyertyát meg egy urna elől ha már úgyis ott jár, és pompás kis takarékos ünnepe lesz.
Szívesen küldök fotót a csomagról meg a jegyzőkönyvről.
Üdvözlettel,
György
Lássuk tehát a legfontosabb tudnivalókat csomagfeladás előttre és átvétel utánra.
Mit tehetünk, ha sérülten érkezik a csomagunk?
1. A kártérítési igény érvényesítésére alapvetően a feladó jogosult. Ez alól a vonatkozó szabályok kivételeket állapítanak meg.
2. A címzett jogosult a kártérítési igény érvényesítésére, ha
- a feladó írásban lemond a kártérítési igény érvényesítéséről a címzett javára vagy
- a címzett bizonyítja, hogy a csomagban található terméken tulajdonjogot szerzett. Ez utóbbi igazolása a termék vételárának kifizetését tanúsító számlamásolattal törtéhet.A levélben jelezett esetben tehát a feladó jogosult kártérítési igényt érvényesíteni a külföldi szolgáltatóval szemben, kivéve ha ezt az igényét a címzettre átruházza. Valószínűsítjük, hogy a GLS ezért hivatkozott arra, hogy ott történjen meg a reklamáció, ahol feladták a csomagot, hiszen jogviszonyban a feladó van a futárcéggel.
3. A kár bekövetkeztét az igény érvényesítéséhez szükséges igazolni, amely a levélben is említett jegyzőkönyv felvételével történik meg. Ki kell emelni, hogy a kártérítési igény érvényesítésére a jogosultnak viszonylag rövid határidő áll rendelkezésére, a csomag feladását követő 15. naptól számított hat hónap után ezek az igények elévülnek.
4. A kártérítési igény bejelentése a szolgáltató számára írásban, panasz benyújtásával történhet meg, amelyhez mellékelni kell valamennyi, az üggyel kapcsolatos dokumentumot, bizonyítékot. A panasz megalapozottsága esetében a szolgáltató a kártérítés összegét 8 napon belül köteles kifizetni a jogosult számára.Milyen lépéseket lehet tenni a csomagkárok megelőzése érdekében?
1. Kártérítési felelősség terheli a szolgáltatót a csomag elvesztése, illetve megrongálódása miatt bekövetkezett károkért a szerződésszegéssel okozott kártérítés szabályai alapján.
2. Ennek érvényesítésének előfeltétele a küldeménynek a szolgáltató által előírtak szerinti becsomagolása, hiszen az adott küldemény nem megfelelő előkészítése a kártérítési igény érvényesíthetőségét kizárja. A feladónak tehát erre kiemelt figyelmet kell fordítania annak érdekében, hogy az ilyen és hasonló esetben a szolgáltatóval szemben az igényérvényesítés sikeres legyen.
3. Érdemes lehet még a feladást megelőzően a küldeményt és annak tartalmát fényképekkel dokumentálni panasz esetében a bizonyítás megkönnyítése érdekében.
4. Lehetőség van továbbá külön biztosítást kötni a szállításra, amelynek során a biztosító az előre meghatározott biztosítási események bekövetkezése esetére nyújt szolgáltatást. Ezzel a fogyasztó a jogszabályi rendelkezéseket meghaladó kártalanításhoz juthat hozzá a küldemény elvesztése vagy megrongálódása esetében.felhasznált jogszabályok:
é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2018.12.12. 11:31:59
Darth Revan 2018.12.12. 11:34:03
Nick-son 2018.12.12. 11:44:48
Az viszont igaz, hogy ha bármi kár esik ami arányaiban tényleg igen ritka, de ha mégis esik akkor fizetni nem nagyon szeretnek. Vitatják a felelősségük, az összeget, mindent, lehet van biztosítójuk és az, vagy az miatt esnek túlzásokba.
De lopást én még nem tapasztaltam. Azért ez nem magyar posta.
borso 2018.12.12. 11:49:07
Terézágyú 2018.12.12. 12:09:18
"Váratlanul csönget a GLS futár itt nálunk a jó öreg Magyarországon. Zavartan toporgott mikor kimentem"
Egy postás mikor lenne zavarban?
Nick-son 2018.12.12. 12:24:42
Mert azt a csomagot amit a posta hoz addigra igen várod mire odaér.
FDToth 2018.12.12. 12:54:20
Emag futar: jotallasos konyhai gepet kuldtem szervizbe, jott a futar, atvetettem vele h nem serult.
Hoztak vissza, kibontattam, nem latszott annak.
Itthon jobban megneztem, az egyik muanyag alkatresz el volt torve.
Level emagnak. Ok sajnaljak, kuldjem vissza nekik ujbol, mindent. Mondom naneem, uh feljanlottam: megveszem en a torott alkatresz helyett az ujat, leirtam nekik h mennyi (par ezer ft), es emlitettem azt is h igy ok jobban jarnak, nem kell ide-oda futarral vinni az egeszet, szervizbe atnezeni, baszakodni tobb heten keresztul.
Es belementek! Megvettem az alkatreszt, a szamlat elkuldtem emagnak e-mailen, ok meg utalta a szamlan szereplo osszeget.
Hozzaalla es ertelem kerdese az egesz, csak itthon nehez ilyen cegt talalni, par ezer ft-on kepesek tokolodni. Nem gondolkodnak ezek csak rovid idotavon...
killerkaller 2018.12.12. 13:20:48
Itt a légiposta a gyenge láncszem (Ferihegy). Ha közút, vasút, komp, postagalamb, stb. a fuvareszköz, lehet még mindig úton van a cucc, egyben a lopás kockázata is jóval kisebb.
Supreme* 2018.12.12. 14:50:11
képek :)
ibb.co/jJS5g66
ibb.co/qCssfcM
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2018.12.12. 15:57:41
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2018.12.12. 16:22:04
"S.C. DANTE INTERNATIONAL S.A. (Bukarest, Soseaua Virtutii nr. 148, sector 6,; Cégjegyzékszám: J40/372/2002; nyilvántartó hatóság: Oficiul Național al Registrului Comerțului , Adószám: 26915131-2-51; e-mail: info@emag.hu; telefonszám: (1) 885 5500, a továbbiakban: Üzemeltető vagy eMAG)"
Ahogy pl. az ALZA.hu is cseh vagy lengyel talán.. de nekik talán van magyar Kft.-jük...
Attól, hogy a domain magyar még lehet külföldi a webshop! Sőt!
FDToth 2018.12.12. 16:25:05
2018.12.12. 16:26:23
2018.12.12. 16:29:37
Pyrrhus 2018.12.12. 18:29:30
Nem reklám, csak jó tanács.
Lady Ann 2018.12.13. 10:04:07
hulk 2018.12.13. 11:28:51
Egy hete várom a csomagot, ami négy napja a kiszállítást végző kirendeltségükön van. Azóta meg sem mozdul. Már írtam nekik, hogy elmegyek érte vagy módosítom egy pickup csomagpontra.
Cinkes 2018.12.13. 11:54:40
Rémbódess 2018.12.13. 12:09:46
erkölcsi hulla 2018.12.13. 13:49:56
neménvagyok 2018.12.13. 14:17:25
Serivor 2018.12.13. 14:58:58
zuhanorepulesss 2018.12.13. 16:35:54
zuhanorepulesss 2018.12.13. 16:37:04
2018.12.13. 16:51:40
illiana 2018.12.14. 00:54:02
pankaaa 2018.12.14. 15:57:33
Tehat az, aki innen nem olyat valaszt, mint pl CR LTD vagy arvatransz es tarsai, az meg is erdemli, hogy ugy jarjon, mint a posztolo.
amindenes.blog.hu 2018.12.23. 07:00:57
Nagy Péter 2018.12.28. 00:42:19
Az Express One (volt trans-o-flex)-től a csomag megjött, igaz egy számon volt két doboz (egyszerre feladva), de külön-külön darabban hozták őket 2 nap eltéréssel.
Volt egy másik csomag, az is megjött, csak minden előjelzés nélkül. Akkor hívtak vele, amikor a futár már a kapuban állt. De szerencsére itthon voltam, átvettem.
A magyar posta sikeresen kézbesített 3 csomagot, ráadásul egyszerre, pedig külön adták fel őket. 2 csomag a posta-pontra jött, azokkal sem volt gond.
A DPD egy csomagot küldött, az tökéletes pontossággal megérkezett.
A GLS-től 1 csomagot vártam, 2-szer nem sikerült kézbesíteniük. Állatották, hogy nem találják a címet. A futár telefonszáma meg csak hangpostára kapcsolt. Harmadjára átkértem csomagpontra, hogy érte megyek. Arra is jött értesítés, hogy nem találják (a saját csomagpontjukat).
Erre írtam nekik, hogy keressék meg, mert én már megtaláltam. Végül egy hét alatt sikerült legalább a csomagpontra kézbesíteni. Bántam már, hogy nem érte mentem, mert innen alig 2 kilóméterre adták fel.
csacskó 2019.01.05. 13:54:24