
Az online check-in, vagyis a repülőjegyek utazást megelőző netes érvényesítése korunk egyik óriási vívmánya. Létezése előtt a beszállókártya megszerzéséért folytatott kilátástalan és idegörlő sorbanállás ugyanis ritka jól meg tudott ágyazni egy idegbajos családi nyaralásnak, plusz irtó nagy terhet rótt a repülőtársaságokra és repterekre. Igazi win-win tehát az online check-in, és teljesen érthető, hogy a reptéri becsekkolás fizetőssé tételével is efelé terelik az utasokat.
Ettől még nyilván van olyan, akinek nincs ideje/alkalma/lehetősége/kedve ezt megtenni - nekik marad a reptéri becsekkolás. Meg az idegeskedés. Olvasónk, Tomcat vérnyomását például a Ferihegyen a repülőgépek földi kiszolgálását végző Malév Ground Handling Zrt. arcpirító kezelési költségei és flegma munkatársai tolták az égbe (bocsi). Mondjuk ők könnyen nemtörődömök, ha az utasok úgyis a Wizz Airt szidják. Meg is kérdezzük, ők mit szólnak ehhez.
Súlyos lehúzás megy a Wizz Air nevében a budapesti repülőtéren
A Wizz Air mai járatára váltottam repülőjegyet pár órával az indulás előtt, az utolsó pillanatban és már nem volt lehetőségem kinyomtatni a beszállókártyát, a rohanás hevében eszembe sem jutott a mobil check-in, így kénytelen voltam a reptéri pultnál becsekkolni. A pultban ülő alkalmazott pökhendi stílusban oktatott ki arról, hogy fizetnem kell azért, hogy a beszállókártyámat megkaphassam, mert elmulasztottam megcsinálni az internetes utasfelvételt. Ezt kioktatás nélkül is tudtam volna, de az utolsó pillanatban derült ki, hogy utaznom kell, a nagy rohanásban egy barátságos mosollyal is elégedett lettem volna, de a kioktatás jutott.
Olvasónkat teljesen megbabonázta a csillagos égbolt és egy szentjánosbogár raj szerelemgyerekeként az Ikea polcán magát illegető dizájnlámpa, aminek ára egy ideig eltántorította ugyan a vásárlástól, egy félárú akció viszont szerencsésen otthonába torpedózta a vágyott fényforrást. Ez eddig egy sikersztori. De sajnos a lámpa egyik napról a másikra a "dekoratív, de lágy és kellemes fény" helyett az űr rideg sötétségét kezdte sugározni. Olvasónk persze visszavitte a hibás terméket, az Ikea pedig - miután nem tudott cseretermékkel szolgálni - szó nélkül visszadta az árát. Hogy akkor mégis hogy kerül a Homárra az eset? Úgy, hogy a lámpa valójában kapható az áruházban, olvasónknak viszont szentjánosbogarak helyett csak pénz járt, ugyanis már más cikkszám alatt árulják. Megkérdeztük, hogy ez jogszerű-e így, illetve megpróbáljuk megtudni az Ikeától a cikkszámváltás hátterét is.