Tékozló Homár

Az ember, akinek már a második aldis kapszulás kávégépe purcant ki, de nem ezért írt!

2019.01.17. 13:52 | Homár Hilda | komment

screenshot_2019-01-17_13_31_24.png

Személyes vallomással kezdem: aldis törzsvásárló vagyok. Szuperek a tisztítószereiket, imádom az zacskóban árul  magos korongjaikat és a mákos-szezámos kenyérlapocskákat, tök hasznos a fehét téglalszerű tisztító szivacs, ami bevizezve bármi koszt leradíroz bárhonnan, a végzetem a fahéjas csiga, team 3,6-os tej, és vettem már zokni, műanyagdobozt, színesceruza-készlet és serpenyőt is, de speciel kávéfőzőt nem, és lehet, hogy jól tettem.

Kedves Homár.

Egy történetet osztanék meg veled hátha megéri hogy ki posztold.

Nem valami fényesen indult számomra az év első munka napja, kávé nélkül kellett átvészelnem a napot.

Az Aldiban vásárolt kapszulás kávéfőzőm meghibásodott. Már történt ilyen egyszer így rutinosan vittem volna be az Aldi Óceánárok utcai üzletébe. Csakhogy az üzlet felújítás miatt zárva! Sebaj gondoltam irány a Régi Fóti úti majd ott ki cserélik.

Az üzletbe érve két kedves hölgy fel is tette a nagy kérdést.  Javítást vagy cserét kérek ? Egyből rá vágtam CSERÉT ! Kis idő elteltével előkerült egy átvételi elismervény (ha jól emlékszem) és 10000ft készpénz. Kérdésemre hogy ezzel most én mit kezdjek közölték menjek be és vegyem meg újra a készüléket.

A problémák itt kezdődtek mivel a készülék jelenlegi ára 15000ft (én akciósan vettem tízezer forintért ). Ezt a lehetőséget természetesen vissza utasítottam. Ekkor közölték cserét csak ott kérhetek ahol a készüléket vettem. Ez után pár perc vita következett hogy mit hol és miért . A mai napig nem értem mi a különbség Aldi és Aldi között. Megállapodtunk hogy átveszik javításra a kávégépet. Hamar ki is töltöttek egy jegyzőkönyvet és kedvesen mutatták hol írjam alá.

Szerencsémre körültekintő ember lévén előbb átfutottam a papírost. Az első dolog amin meg akadt a tekintetem az eszköz hiánytalan rublikánál be volt x-elve hogy NEM. Kérdeztem mi hiányzik a termékről ? Itt ismét kis vita következett hogy ők nem tudják miknek kell benne lenni stb. Kértem tekintsünk meg egy bontatlan dobozos kávéfőzőt összehasonlítás gyanánt. Javították a jegyzőkönyvet ( első alkalom).

Tovább olvasva a látható sérülések rovatnál kértem pótolják az x-et (második alkalom) . Bejelölték hogy nem (az az nincs látható sérülés). A fogyasztó által érvényesíteni kívánt szavatossági vagy jótállási igény rublikában a JAVÍTÁS szó virított . A hölgyek közölték hogy mivel javításra veszik át a terméket NEM írhatnak rá mást. Itt ismét pici vita a szavakra egyesével rá mutatás ( FOGYASZTÓ: én lennék, ÉRVÉNYESÍTENI KÍVÁNT IGÉNY: csere ) után előbb utána írták hogy -vagy csere- majd győzelem a -javítás vagy- szavak áthúzása után csak a csere szó pompázott a jegyzőkönyvben (harmadik alkalom)

A végére csattanónak még bele írták miszerint azért nem cserélik mert ez már a harmadik kávéfőző amit cserére viszek be és ez nekik NEM GAZDASÁGOS. Ez persze nem igaz mert csak a második. És nem én tehetek róla hogy az első kávégép nyolc a második tíz hónapig bírta. Kérdésemre hogy mit várhatok ezek után meglepő válasz érkezett. Egy hónapon belül javítják de szinte biztos hogy kapok majd egy másik készüléket . Magyarán mondva ez az egész a fogyasztó értelmetlen vegzálásáról szól. Gratulálok Aldi .

Még írtam pár sort a vásárlók könyvébe is mielőtt el jöttem.

 

Megkérdeztük tanácsadóinkat is a panaszkezelés módjáról:
- ha már nem akciós a meghibásodott gép termék, mondhatják a vevőnek, hogy fizessen rá a cserére?
- bolthálózat esetén igaz, hogy csak abban a boltban jár a csere, ahol vette?
- mik voltak a szabálytalanságok a jegyzőkönyvezésnél? 

Kedves Homár olvasó!

 

  • A jogszabályi rendelkezések alapján új tartós fogyasztási cikk vásárlására létrejött fogyasztói szerződések esetében a vállalkozást egy éves időtartamban jótállási kötelezettség terheli. A jótállási kötelezettség alól a cég csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Nem hivatkozhat tehát a helytállás alóli mentesülés érdekében arra az eladó, hogy más kávéfőzőt is korábban már cserélni kellett.

  • A jótállási felelősség az eladót, mint vállalkozást  terheli, így a fogyasztó nincsen ahhoz kötve, hogy csak abban az áruházban érvényesítheti az igényeit, ahol az adott terméket vásárolta.
  • Az akciós termékekre ugyanazok a jótállási szabályok vonatkoznak, mint a nem kedvezményes áron vásárolt árukra.

  • A fogyasztó a vállalkozással szemben a törvényben meghatározott sorrendben érvényesíthet jótállási igényt, amely igény elsősorban a hiba kijavítására vagy a termék kicserélésre irányulhat. 
  • A cég akkor tagadhatja meg a termék cseréjét, ha ennek az igénynek a teljesítése lehetetlen vagy számára más igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne. Ha a vállalkozás ezen indokok alapján nem tudja biztosítani a cserét, akkor a vételár visszafizetés lehet a megoldás. Vételár visszafizetése esetén a fogyasztó arra az összegre jogosult, amennyiért a készüléket vásárolta, ha ez kedvezményes ár volt, akkor arra az összegre. Amennyiben a fogyasztó visszakapja a vételárat, természetesen nem köteles azt ugyanannál a vállalkozásnál elkölteni. A termék vételárának visszatérítésére egy másik jótállási igény, az elállási jog érvényesítése esetén van lehetőség. A törvény értelmében az elállást csak az ott meghatározott feltételek esetén, megfelelő indok alapján lehetne gyakorolni, azonban a felek megegyezhetnek abban, hogy az eladó a termék vételárát visszatéríti és ezzel rendezik a hibás teljesítésből eredő követelést.
  •  A csere teljesítése során a fogyasztót nem lehet a cserekészülék árkülönbözetének megfizetésére kötelezni azon az alapon, hogy az igény teljesítésekor már nem akciós a termék. A jótállási igénnyel kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

  •  A jótállási igény érvényesítésével kapcsolatban felvett jegyzőkönyv tartalmát is jogszabály határozza meg. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a termék megnevezését, vételárát, a teljesítés időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, a jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a jótállási igény rendezésének módját vagy annak elutasításának indokát.

    Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyvnek e mellett tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

  • Ha a vállalkozás a jótállási igény érvényesítése során a jogszabályban meghatározott rendelkezéseket nem tarja be, így pl. ha a jegyzőkönyvet nem állítja ki vagy annak tartalma nem felel meg a fenti jogszabályoknak, abban az esetben a fogyasztói jogok megsértése miatt bejelentés tehető az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál.
Felhasznált jogszabályok:
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vizsla_barat 2019.01.17. 14:17:39

amator. Verszel egy ujat, a regit berakod a dobozba es masnap viszed hogy elromlott, 3 nap, penzt vissza, kesz.

yuden 2019.01.17. 14:33:54

Én elfogadtam volna a cserét. Az 5 ezer forint különbséget elpostaköltségelted volna, ha mondjuk egy webáruházban veszed, na meg levelezhetnél, és várhatnál rá 1 hónapot. Még ezzel a "megkárosítással" is jobb vétel, mint bármi más a neten. De ha ragaszkodsz hozzá, hogy ne kerülön pénzedbe, akkor kérj javítást és kész.
Vagy...fogd fel úgy. Mi történik, ha időszakos termék és nincs készleten? Visszaadják a pénzt. Akkor sem károghatsz, hogy de már csak drágábban kapsz újat.
(A fenti komment -> régit az új dobozba csel nem működik, ha ránéznek a sorozatszámra, máris bukó.)

Sosem értettem, hogy felnőtt emberek képesek órákat elcseszni, idegeskedni pár ezer (néha pár száz) forinton. Amíg ezzel foglalkozol, pont megkerested volna az árát...

chili wili 2019.01.17. 15:11:57

@vizsla_barat: olyan apróságokkal, mint a jótállási jegyen feltüntetett sorozatszám pedig nem foglalkozunk :-D

chili wili 2019.01.17. 15:13:04

A bevezető megint botrányos, hemzseg az elgépelésektől és nyelvtani hibáktól.

vizsla_barat 2019.01.17. 15:17:22

@chili wili: te lattal mar olyan jotallasi jegyet amin fel volt tuntetve a sorozatszam?

chili wili 2019.01.17. 15:21:00

@vizsla_barat: igen. Jótállási jegyen rajta van a sorozatszám. Ha nem kell sorozatszámot rögzíteni, pl olcsóbb terméknél, nem is adnak jótállási jegyet, hanem blokkgarancia van.

amindenes.blog.hu 2019.01.17. 15:52:34

Nem lett volna egyszerűbb elfogadni a pénzt és venni egy márkás gépet?

Quuuziii 2019.01.17. 17:15:28

Kapszulás kávégép? Miért nem iszik simán fost? Az ingyen van.

2019.01.17. 19:36:08

@amindenes.blog.hu:
Legegyszerűb lett volna elfogadni a pénzt, és nem szopatnia magát többé semmiféle kapszulás kavéfőzőgéppel.

staropramen 2019.01.17. 21:53:26

Kávéfőzőt csak a Lidl-ből!

Xezs7 2019.01.17. 21:58:15

Én is elfogadtam volna a pénzt, aztán usgyi kifele. Ha ugyanaz a fajta termék már kétszer romlik el, ott vagy a termékkel, vagy a felhasználói szokásokkal van valami nagy gond, mely előrevetíti a harmadik ugyanilyen gép várható gyors halálát.

Quuuziii 2019.01.17. 22:24:44

@Xezs7: de ő egy igazi vadász. Sosem adja fel. :)

2019.01.17. 22:40:18

@Xezs7:
Hát de épp abban bízik, hogy újra meg újra kicserélik neki, és örök kávéfőfője lesz. Ami persze önszopatás, mert az Aldi nem a gépen, hanem a kapszulán kaszál igazán.

emmersson 2019.01.18. 00:36:10

@vizsla_barat:

Aha..mínusz 5.000 HUF :P
Cserénél ingyen kap újat!

Nick-son 2019.01.18. 06:48:18

Kétszer elromlott ez a faék egyszerűségű szerkezet. Mégis minek ragaszkodik ugyanahhoz harmadszor is?

Mért is nem jó, ha visszaadják az árát?

Én annak a híve vagyok, ha a fogyasztó és a kereskedő ennyire nem érti a másikat akkor egyszer zárják le kprrektül, aztán mindenki választ mást a másik fél helyett.

Terézágyú 2019.01.18. 08:55:01

Kapszula? Műanyagból, lezárva alufóliával.

Ja, környezetbarát.

Terézágyú 2019.01.18. 09:00:01

Kedves Hilda, átolvasnád még egyszer a bevezetőt, amit írtál? :)

Kávéház Magazin · https://kavehazmagazin.hu 2019.01.18. 09:27:44

A Tchibo akcióit érdemes figyelni, ha kávégépről van szó. Egyrészt időnként féláron megvehető, másrészt ha meghibásodik, általában újat küldenek helyette.

Szarazkoro 2019.01.18. 11:22:43

Te Hilda, vegyel mar egy helyesiras szabalyai konyvet, vagy kapcsold be a hibajavitot!

Nancsibacsi 2019.01.18. 11:32:52

Én elfogadtam volna a 10eFt-t. 5eFt "bérleti díj" 18 hónapra nem sok, és ha a 10 eFt+X-ből veszek egy új gépet - akár ilyet, akár máshol olyat, ami nem romlik el -, akkor ott a 0. naptól indul a jótállási időszak. Ráadásul nem kellett volna 1 hónapig kv nélkül élnem.

Dezsike 2019.01.18. 11:58:18

@yuden: "Sosem értettem, hogy felnőtt emberek képesek órákat elcseszni, idegeskedni pár ezer (néha pár száz) forinton."

Pár napja tévedésből teljesárú volánbusz jegyet vettem 50%-os helyett (155 Ft különbség). Nem is érdekelne, ha utólag veszem észre, elbasztam, csók. De én még azelőtt észrevettem a bakit, hogy a vásárlás végbement volna, nyomtam a stop gombot a gépen és a bankkártya terminálon is, de nem reagált rá. Panaszkodni fölösleges, de felírtam, majd lebliccelem ha lesz rá alkalmam.

havrilla 2019.01.18. 12:14:54

@Terézágyú:
És ha jó kávét akarsz inni, akkor már vendéglői árban lesz. Akkor minek otthon küzdeni?

havrilla 2019.01.18. 12:17:52

@Dezsike:
Reagált volna szerencsétlen, dehát nem tudta az első parancsot megelőzni a net sebessége miatt.
Amúgy dícséretes a hozzáállásod. Ugyanakkor, mint sokat utazó én ennyi pénzért nem kockáztatnék egy 5 000-es büntetést.

2019.01.18. 12:42:56

Ha elfogadta volna a pénzt, akkor elkönyvelhette volna, hogy tíz hónapig használta a gépet 5000 forintért, vagyis havi ötszázért volt egy kávégépe, az elfogadható. Aztán a tízhez hozzátesz még tízet, és vesz egy normálisat, amit használhat két évig.

Nancsibacsi 2019.01.18. 12:56:23

@Terézágyú: A környezetvédelem csak a kényelem után jöhet szóba - munkahelyen meg ha nincs céges kávé akkor a kapszulás főző a legkézenfekvőbb megoldás. Otthonra nekem se kéne - nem a környezetvédelem miatt, hanem mert simán drága.

igazi hős 2019.01.18. 13:00:34

@havrilla: "akkor már vendéglői árban lesz" Ez költői túlzás. Rendes szemes kávé olcsó helyen véve 30 Ft/adag, csillogó boltból 50 Ft/adag. Ehhez hozzájön a gép költsége (a mienk 100 ezer volt, de túl van a 10 éven, az bő 10 ezer kávé), kiegészítők (vízszűrő), áram, víz. Szumma 40-45 Ft/kávé. (Plusz a rengeteg munka, hogy a kifolyó alá teszed a csészét és megnyomsz egy gombot. És hetente feltöltöd vízzel és kávéval. Számoljunk rá 5 Ft munkaköltséget.) Még a duplájából sem iszol semmit sehol, nemhogy rendes kávét.

Nick-son 2019.01.18. 13:28:23

@Nancsibacsi: a legdrágább megoldás a kapszulás. Munkahelyen meg ahol sokat isznak pláne. Közel 100 Ft egy kapszula, szemes kávéból meg a lavazza, sega, hasonlók jönnek ki 35 Ft -ból. Napi 20 kávénál már napi 1300 Ft különbség. Évi 250 nappal közel 300.000 Ft felárral lehet szolidan kávéztatni a dolgozókat kapszulákból. Ebből három normális darálós gép kijönne évente. Vagy egy komolyabb.

A kapszulákkal megtermelt szemétről nem is beszélve.

vape 2019.01.18. 14:21:34

@Kolompár Magneto:
Ha elfogadta volna a pénzt, nem bukott volna semmit. Ő akciósan 10.000 Ft-ért vette a gépet, a bolt 10.000 Ft-ot akart adni neki készpénzben.
Inkább nyert volna vele, mert másfél évig (8+10 hónapig) volt ingyen egy gépe, csak kapszulákat vett hozzá.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.01.18. 14:30:03

Mi is ilyen kávégépet vettünk az iskolába/stúdióba. Ez még jól működik, igaz, a kapszula sokszor beszorul és kézzel kell kipöckölni. De, az egyik tanítványunk mondta, hogy ő is ilyet használ már évek óta és ezek 1 évet bírnak, aztán tönkremennek. Nálunk, mivel hetente alig pár kávé fogy, remélem, évtizedekig jó lesz... ;)

Nancsibacsi 2019.01.18. 15:58:58

@Nick-son: Én írtam: "munkahelyen meg ha nincs céges kávé"
Te írod: "lehet szolidan kávéztatni a dolgozókat"
Pedig csak 3.5 sor volt...

Sir Gombóc 2019.01.18. 16:14:53

@Terézágyú: pl. az én kávéfogyasztási szokásaim mellet nem rosszabb, mint más kávéfőző. Viszont tényleg nem annak való, aki naponta, akár többször is, kávézik, ott már kevéssé indokolható a használata.

Lévai András 2019.01.18. 16:37:13

@yuden: az ötlet jó, csak nem úgy működik.
Ha megvettem valamit X áron, majd elromlik, ugyanazért a termékért nem kérhetnek plusz pénzt, pusztán azért mert véget ért az akciója. A más, ha egy másik terméket ajánlanak, amely drágább, de az árába beleszámítják a régi cuccost.
És nem vagyok róla meggyőződve, az Aldi 5000 Ft ráfizetés miatt menne csődbe...

lalibatyo 2019.01.18. 16:49:56

Volt nekem is, szerencsére elromlott mert a kv is szar volt bármely kapszulát próbáltuk. Visszakaptam a zsét hiszti nélkül és vettem darálósat másutt. Azóta jó a kv és boldogság van. Olcsó húsnak ........

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.01.18. 17:08:37

Houston, Houston, I have a Lidl problem! :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.01.18. 17:10:06

KORAKEDDI KOTYOGÓS KÁVÉFŐZŐROBBANÁS

Hogyan kell vigyázni jobban?
Kéne kávéfőző charta...
Ma reggel is, ahogy robban-
-t, egész konyhát betakarta.

Bár égicsélt hátam bőre,
Nem köpött a kávé képen,
Toccsant falra s konyhakőre,
S orcabájom maradt épen!

Kimúltál hát, gőzfőzigép,
Kotyogósom, drága EX-em…
Ám én élek valamiképp,
Csoda, hogy holtan nem fekszem!

Eszembe juss! Lesz rá módod
Heti egyszer, mondjuk… kedden,
Míg kotyogva főz utódod,
Elmerengek emlékedden…

KÁVÉSZABADSÁG

Szólott a kávé gőzölgőn:
„Nem sikk ma már a csésze alak!
Bárcsak változnék!” S rögtön lőn:
Törtek körben a bögre falak.

Fröccsent a barna neszkávé,
S toccsant a házimacska fejin.
(Tiszteletünk e röptávé!)
Szabad vagy végre, jó koffein!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2012/09/kaveszabadsag.html

Xezs7 2019.01.18. 17:31:53

@Nancsibacsi: Mondjuk azt épp sosem értettem, hogy miért kell kávéztatni a dolgozókat. Védőitalt kell nekik biztosítani, ennyi. A káve meg pont nem az, hanem kőkemény drog.

Nancsibacsi 2019.01.19. 14:44:56

@Xezs7: Ezen még pont nem vitatkozott senki, hogy a céges kávé mint juttatás jó-e vagy rossz: kezdd csak el bátran.
Amúgy a minimálbér a kötelező, szóval gondolom azt se érted hogy egyes munkaadók miért adnak attól többet, hiszen a munkavállalók úgyis csak elb.sszák drogra meg k.rvákra ha több pénzt kapnak.

blasiusii 2019.01.19. 15:32:17

már más is írta előttem, de a hipszter nespressósoknak (kapszulásoknak) én is mindig elmondom, a -környezetszennyező- 100-150 Ft-os kapszula árának legnagyobb része a hülyítésre (marketingre) megy, és Te fizeted a Dzsordzsklúnit meg Jenő bának a zingyenkávét a plázában. Gratulálok hozzá.
Ellenben veszel 150-250 e Ft-ért (de akár már 100-körül is van megbízható egyébként) egy rendes kávégépet, ha csak öt évig bírja is, már a 3. évben mehettek az asszonnyal egy extra nyaralásra abból a pénzből, amit elhipszterkedtek. (Egy normál adag kávé kávégéppel minőségi szemes kávéból 30-40 Ft max.)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.01.19. 18:54:38

Azt a bevezető mondatot úgy adta át a posztoló, mintha létfontosságú dolog lenne a kávé. Én 32 éve kávé nélkül vészelem át a napokat. Életemben nem ittam egy kortyot se.

Quuuziii 2019.01.19. 22:01:05

@Peti817172M: én egyszer ittam egy fél kávét. Nem maradtál le semmiről.:)

juhaszvik 2019.01.19. 22:50:47

Abból is lehet sejteni, hogy ez egy selejtes kávéföző, ahogyan próbálták folyamatosan átverni az aldisok a levélírót. Tuti nem először csinálták.

A bevezető pedig ugyan nem botrányos, de szégyellheti magát, aki írta.

Xezs7 2019.01.20. 09:37:04

@Nancsibacsi: Szerintem hülyeség a kávé. Aki kávézik, fel se bír kelni nélküle. Engem rohadtul zavarna, hogy függök egy ilyen barna takonytól.

2019.01.20. 12:35:02

@Nancsibacsi:
A kávé élénkítő szer, tehát elsősorban nem a dolgozók érdekében adják juttatásként, ahol adják, hanem a cég saját érdekében. Szerintem simán vitatható etikai szempontból, hogy helyes-e az ilyen juttatás, és hibás a minimálbérnél magasabb fizetéses hasonlatod, inkabb a céges laptop, céges telefon az amelyek egészen hasonló kérdéseket vetnek fel.

Nancsibacsi 2019.01.21. 09:15:09

@blasiusii: Na még egyszer, utoljára, aztán utána tényleg feladom. Azt senki se vitatja hogy a kapszulás kávéfőzővel főzött kávé ALAPANYAGA a legdrágább - az hátrány. Nézzük azonban az előnyöket, amelyek leginkább munkahelyen jönnek elő:
- Egyszerűbb takarítani.
- Mindenki pontosan annyit és olyan alapanyagot fizet, amennyit használ. Nincs abból vita, hogy te napi 4 kávét iszol, én meg csak 1-et, de abból se hogy miért ezt a fajta kávét vettük, miért nem azt.
- Maga a főző olcsó - egy 5-10 fős társaság esetén már nem pénz akkor se, ha évente venni kell egyet.

Ha össz költséget nézel nem annyira drámai a különbség. Pl. Aldiban most volt kapszula 60Ft/db áron 100-as kiszerelés), szemes kávé meg kb 30 Ft/7g (Omnia). Szóval 1 kávén spórolsz 30 Ft-ot, az napi 1 kávén még csak 11eFt, és egy normálisabb automata kávéfőző akcióban is 170eFt környékén kapható (kapszulás meg 10-15). Vagyis az egész automata főzős dolog napi 4 kávénál is csak az 5. évtől kezd el pluszba fordulni, addigra meg az automata gép garija is bőven lejár.

Ettől függetlenül otthon nekem is automata főzőm van, a nyaralóban meg sima őrölt kávés Szarvasi, a cégnél meg egy fél milliós automata, becsületkasszával (ahol 60Ft egy kávé, és ezen nincs profit - vagyis bérléssel pont ugyanannyiba kerül, mint a kapszula) - de teljesen megértem azokat, akik kapszulást használnak akár otthon (ha kevés kávét isznak), akár munkahelyen.

2019.01.21. 09:24:15

@Nancsibacsi:
A legnagyobb pazarlás az, amikor szintenként 200 fős munkahelyen kapszulás automaták vannak (akár ingyen), holott akkora mennyiségnél már néhány hónap alatt megtérül a különbözet.

Én egyébként nem iszok kávét, engem az elv irritál. A környezetvédelem csak a kisebb probléma, a nagyobb probléma az, hogy az emberek azért fizetnek, hogy belekényszerüljenek egy viszonylag zárt (nespresso kapszulát már elvileg más is gyárt, ezért viszonylag) kompatibilitási rendszerbe, minezt úgy, hogy annak semmilyen előnyét nem élvezik, drágábban kavéznak, és még a minőséget sem maguk skálázzák.

Nancsibacsi 2019.01.21. 09:27:08

@Xezs7: Hát akkor ne igyál. Ha viszont fáj neked az, hogy más iszik, akkor fordulj kezelőorvosodhoz.

blasiusii 2019.01.21. 09:32:34

@Nancsibacsi: aláírom, ebben is van igazság, nem is mindenki fogadja meg a püttyögésemet a kapszulásokról... végül is, rájöttem, nekem is szimpatikus a Dzsordzs Klúni, szívesen nézem még sokáig

Nancsibacsi 2019.01.21. 09:38:41

@Zabalint: Nyilván a cég a saját érdekében adja, ahogy a fizetést se azért adja, hogy a dolgozó jól érezze magát, hanem hogy dolgozzon, és neki, ne pedig másnak.
A kávé élettani hatásai a tudomány jelenlegi állása szerint inkább pozitívak mint negatívak:
www.webbeteg.hu/cikkek/egeszseges/20181/tudomanyos-tenyek-a-kavefogyasztasrol

Az árakkal kapcsolatban levezettem neked, hogy a kapszulás kávé és az automata kávé ára között nincs jelentős különbség. Az alapanyag között van - 30 Ft/adag -, de ezt összevetni ugyanaz a szűklátókörűség, mint amikor a gáz számlát vetik össze a távhő számlával (ugye távhőben benne van a rendszer karbantartási díja is, a gázban meg nincs).
Másrészt ha volna is pár Ft különbség - 10 Ft-nál biztosan nem több - kávénként a szemes kávé javára, akkor is felmerül az égető kérdés, hogy KI VESZI A KÁVÉBABOT? Meg a másik kérdés, hogy MILYEN KÁVÉBABOT VEGYÜNK? Mert igaz hogy a kapszulásnál csak néhány kapszula közül választhatsz, de automatánál meg pontosan 1 féle babot tudsz a gépbe tenni. Most a ki ganézza a gépet kérdést már hagyjuk is - elég lesz ha 200 főnél az elsőt meg tudod úgy válaszolni, hogy azzal mindenki elégedett lesz.

juhaszvik 2019.01.21. 10:54:26

ha már véleménynyilvánítás a téma, szerintem aki kávézik és/vagy dohányzik az kevesebbet dolgozik. tudom, aki csinálja ezeket az meg van róla győződve, hogy ügyesebb, okosabb lesz tőle, de valójában csak ingadozik a teljesítménye, ráadásul napi sok-sok percet nem a munkával tölt.
és azt is tudom, hogy ezzel talán sok emberbe belegázolok, de ezt gondolom. én nem kávézom, nem teázom, nem dohányzom. munka mellett kb óránként felállok egy-két percre (ha egyébként nincs gyalogolós dolgom), megmozgatom magam, az ebédemet rendszeresen, normál idő alatt elfogyasztom, vagyis semmi extrával nem cseszem el az időmet. a teljesítményem jó, egyformán tudok koncentrálni, talán csak a kajakóma zavar be egy kicsit.
szóval oda-vissza lehet beszélni a kávéról, de valójában ez is csak egy addiktív szer, ami mellett a függők próbálnak érvelni.

2019.01.21. 10:55:16

@Nancsibacsi:
A kávé élettani hatása vitatott, kb. annyira mint a söré, boré bizonyos fogyasztási mennyiség alatt. Elég gyanús, hogy melyik kutatást ki finanszírozza. De ezt hagyjuk, a lényeg nem ez, hanem hogy ennek az élénkítő drognak a használata már-már elvárttá vált a munkahelyeken.

Elég nagy létszámú cégnél már külön embert is megérné alkalmazni a gép karbantartására, mert már sokkal többet tesz ki a bérkülönbség, mint amennyi a bére. De te is tudod, hogy ez nem így működik, nagy cégeknél a teljes karbantartást külső üzemeltető végzi, mindegy hogy a gép kapszulából, babból, örölt kavéból vagy granulátumból főz. Ezért a kérdést az üzemeltető cég oldaláról érdemes vizsgálni, hogy mennyivel több vagy kevesebb meló az egyik vagy a másik típusú gépet üzemeltetni.

Az a kommentem, hogy bele vagy kényszerítve egy rendszerbe, azt belemostad a munkahelyi témába, pedig szándékosan külön írtam, az az otthoni kapszulás gép vásárlóira vonatkozott. Otthon eleve ízlésed szerint választod a kávébabot, és nem vagy egyetlen vagy legfeljebb nrhány gyártónak kiszolgáltatva. Közgazdasági szempontból a kapszulás kávéfőzőgép tudatos fogyasztó szemszögéből nulla vagy negatív értékű, amit legfeljebb promó cuccként lenne érdemes átvenni, pénzt kiadni érte önszopatás.

2019.01.21. 10:58:42

@juhaszvik1:
De ha ugyanaz a függő nem kapja meg a drog adagját, akkor használhatatlan lesz. Szóval igazad is van, meg nem is.

Másrészt a kurkászásnak, soft-talknak is van hosszútávon hozzáadott értéke, sajnos ezt beismerem, bármennyire is utálom, én példaul sosem fogok olyan kapcsolati hálóval rendelkezni, mint ezek a kollégák.

Nancsibacsi 2019.01.21. 11:08:53

@juhaszvik1: "talán csak a kajakóma zavar be egy kicsit"
Ejnye-bejnye! Más szemében a szálkát, a sajátjában meg a gerendát se, te kis szénhidrát zabáló! Hát ennyire vagy tekintettel a munkaadódra, hogy képes vagy szénhidrátot magadhoz venni, amelynek a tudomány jelenlegi állása szerint csupa rossz élettani hatása van?

Nancsibacsi 2019.01.21. 11:25:04

@Zabalint: "Elég gyanús, hogy melyik kutatást ki finanszírozza."
Nem velvetes cikket, meg szar blogot linkeltem, hanem a webbeteget.

"ennek az élénkítő drognak a használata már-már elvárttá vált a munkahelyeken"
Egyrészt nem drog, mert a drogokkal szemben a kávézást simán abba lehet hagyni (kérdezz meg egy tetszőleges kismamát - sikerül nekik). Másrészt nem elvárás, mert nem fogsz azért fizetésmegvonást kapni, mert nem kávézol. Simán csak engedélyezett - és ez fáj neked.

"Elég nagy létszámú cégnél már külön embert is megérné alkalmazni a gép karbantartására"
Nyilván az összes cégvezető hülye, hogy ez nem jutott eszükbe.

"De te is tudod, hogy ez nem így működik, nagy cégeknél a teljes karbantartást külső üzemeltető végzi"
Mindkettőt kell vízkőmentesíteni - ez havi szintű karbantartás, ezt csinálhatja külsős cég. A kapszulásnak ezen kívül az adminisztrációs igénye a főzéssel összeköthető (víz be, kapszula be, üres ki), az automatánál viszont össze-vissza (megtelt ez, kiürült az) - ez napi több alkalom, erre külsős céget bérelni irreális. Ráadásul nem csak összevissza, de halogatható is (ez melóhelyen szokásos), mivel egy fél milliós gép se blokkol akkor, ha már folyik ki a konyhapultra a csepptálcában felgyűlt víz.

Fentebb kiszámoltam, hogy a kapszulás minden költséget egybevetve nem igazán drágább mint az automata kávéfőző - az automata kávéfőző magas bekerülési költsége miatt. Kapszulással az otthoni kávézó sincs abba belekényszerítve, hogy 2 hónapja felbontott kávébabból főzzön kávét. Megkockáztatom hogy otthonra sokkal több embenek megfelelőbb egy kapszulás főző, mint ahánynak egy automata.

cascade 2019.01.21. 11:29:34

@vizsla_barat: Én eddig még csak olyant láttam.

juhaszvik 2019.01.21. 11:35:01

@Zabalint: a "lógáshoz" kapcsolódó soft-talk akkor jelent előnyt, ha 1. elér egy kritikus szintet a benne résztvevők száma, 2. ha a főnök is benne van. hálaégnek az én munkahelyemen egyik sem igaz, kapcsolati hálót pedig lehet építeni "drogok" nélkül is.

@Nancsibacsi: 1. engem nem érdekel a munkaadóm, nem azért akarok hatékony lenni, hogy a cégnek jó legyen, hanem hogy jó munkát végezzek, és ezért sikeresebb legyek, 2. a szénhidrátból nyerünk energiát, lényegében az az embernek, mint az autónak a benzin/dízel 3. gondolom csak poénnak szántad a hozzászólásod.

2019.01.21. 11:56:09

@Nancsibacsi:
A webbeteg cikke sem tekinthető a fontosabb kutatasokat összefoglaló metaanalízisnek.

"Egyrészt nem drog, mert a drogokkal szemben a kávézást simán abba lehet hagyni (kérdezz meg egy tetszőleges kismamát - sikerül nekik). Másrészt nem elvárás, mert nem fogsz azért fizetésmegvonást kapni, mert nem kávézol. Simán csak engedélyezett - és ez fáj neked."

Egyrészt a kávé drog mindkét értelmében, de egyébként egyiknek sem definíciója az addikció, ami viszont létezik a koffeinnél.

Egyrészt nem fáj nekem, a legkevésbé sem vagyok tiltáspárti. Nem akarod érteni miről beszélek.

"Nyilván az összes cégvezető hülye, hogy ez nem jutott eszükbe."

Egyrészt abból, hogy nálatok kapszulás van, nem következik, hogy mindenhol más lenne. Másrészt nem mondtam, hogy ne lennének előnyei a kapszulásnak cégeknél, sőt kis cégeknél szerintem is előnyösebb, nagynál meg annyit állítottam, hogy erősen vitatható.

"A kapszulásnak ezen kívül az adminisztrációs igénye a főzéssel összeköthető (víz be, kapszula be, üres ki), az automatánál viszont össze-vissza (megtelt ez, kiürült az) - ez napi több alkalom, erre külsős céget bérelni irreális. "

Mégis sok helyen megteszik, nyilvan ezek a cégek nem egyetlen helyen végzik mindezt el, és irodaházon belül sem egyetlen helyen.

"Fentebb kiszámoltam, hogy a kapszulás minden költséget egybevetve nem igazán drágább mint az automata kávéfőző - az automata kávéfőző magas bekerülési költsége miatt."

Kiszámoltad alacsony mérethatékonyságra.

"Kapszulással az otthoni kávézó sincs abba belekényszerítve, hogy 2 hónapja felbontott kávébabból főzzön kávét. Megkockáztatom hogy otthonra sokkal több embenek megfelelőbb egy kapszulás főző, mint ahánynak egy automata."

Ez kiszerelés kérdése.

2019.01.21. 11:58:26

@juhaszvik1:
Nincs igazad, ezek az emberek sokkal jobban ismerik egymást eleve, így sokkal könnyebben fordulnak egymashoz munkaügyben is. Nem kell kritikus szint, és a főnök sem, sőt rosszabb ha a főnök ott van, mert nem csak hierarchikus hálóknak kell kialakulnia a hatékony működéshez.

2019.01.21. 12:07:53

@Nancsibacsi:
Egyébként otthoni célra ha csak az árat és a kényelmet nézzük, a minőség lényegtelen, és napi max. 1-2 kavé fogy, akkor az instant granulátumok jelentik az optimális megoldást. Valójában ha a hipszterfaktort, sznobfaktort levesszük, ezzel van versenyben a kapszulás, ami enyhe minőségi ugrás, cserébe drágább, rugalmatlanabb, kényelmetlenebb.

Nancsibacsi 2019.01.21. 12:09:46

@juhaszvik1: "gondolom csak poénnak szántad a hozzászólásod. "
Nem, ugyanolyan szemforgatásnak szántam, mint a tiéd, amelyben kifejted hogy mivel nem kávézol, te aztán kib.szott jó munkaerő vagy.

Nancsibacsi 2019.01.21. 12:37:47

@Zabalint: "A webbeteg cikke sem tekinthető a fontosabb kutatasokat összefoglaló metaanalízisnek."
Amit persze te becommentelsz, az igen :-D Sőt, az örök érvényű igazság.

"az addikció, ami viszont létezik a koffeinnél."
Meg az Aldis kakaós csigánál, meg a tékozló homárnál, meg mindennél. Szóval ott vagyunk, hogy kib.szott kemény szót (drog) használtál olyasmire, amitől egy kakaóscsiga simán veszélyesebb (mivel az kb üres, gyorsan felszívódó szénhidrát, amit tényleg nem javasol kb 1 orvos sem).

"Egyrészt abból, hogy nálatok kapszulás van, nem következik, hogy mindenhol más lenne."
Azt hagyjuk hogy itt meg otthon mi van, mert itt pl. van automata IS meg kapszulás IS. Mivel annyira nem egyértelmű a helyzet, és mindkettőre van igény.

"ez napi több alkalom, erre külsős céget bérelni irreális. "
"Mégis sok helyen megteszik""
Soha, sehol nem teszik ezt meg. Ha nincs aki helyileg megcsinálja ezeket az adminisztrációkat, akkor egyetlen cég sincs, aki automata kávéfőzőt üzemeltetne. Miért? Megint az a fránya technika - amitől te általában nagyvonalúan eltekintesz, az elveid mentén. Ezek a karbantartások nem kiszámíthatóak, és nem egyszerre jönnek. Egy átlagos gépnek a zaccfiókja megtelik 11 főzés utána, a csepptálcája 23 főzés után, a kávé kifogy 31 főzés után, vizet tölteni kell 17 főzés után - rajzolj számegyenest, és jelölgesd be hogy hányadik kávék után van valami dolog - nagyon gyakran. Szándékosan írtam prímeket, de a valóság is az, hogy egyszerre egy dolgot kell adminisztrálni. Ha nagy gépet veszel - vagyis mondjuk 170 helyett 500-ért veszel gépet - , akkor ezek a számok nagyobbak - de közel se végtelen nagyok. Ha 200 fős cégről beszélünk, mindenki iszik átlag napi 1 kávét (van aki 2-t, van aki 0-t), olyan gépet már nem fogsz találni, amelynek a tartályai kibírnak 1 napot megtelés/kiürülés nélkül. De ha találnál is rögtön ott vagy, hogy a kávé élvezeti cikk, és nem tudsz bele olyan babot tenni, amelyből főtt kávé legalább a fele embernek ízlene. Illetve az se megoldott, hogy ki fizeti a révészt, ha a cég nem akarja (több helyen nem akarja, mint ahány helyen igen).

"Kiszámoltad alacsony mérethatékonyságra."
Most meg leírtam hogy magas mérethatékonyság (200 fős cég) esetén mi a baj az automatával.
Egy otthoni felhasználásra szánt kávéfőző kb 4 év alatt jön ki NULLÁRA a kapszulással szemben, ha napi 4 kávét megiszol. Napi 4 kávé otthon (meg ki tudja a melóhelyen mennyi) már abszolúte nem átlagos kávé felhasználás, 2 főre se. A fele inkább átlagos, de úgy meg 8 év alatt térül meg.
Cégnél meg az emberek simán trehányak, elsunnyogják a karbantartást (lefőzi még azt az 1-et, f.szom fog zacctartályt üríteni), és más-más típusú kávét szeretnek. Plusz ha a cég nem veszi meg, akkor hogyan osztod meg a kávébab költségét?

Nem lehet mindent szummázni, meg elosztani a darabszámmal. Az élet ettől sokkal bonyolultabb.

juhaszvik 2019.01.21. 12:38:11

@Nancsibacsi: a "szemforgatás" a passzív-agresszív hozzáállás nem verbális megjelenítése, és nem megfelelője a nagyképűségnek vagy az önfényezésnek (gondolom erre akartál utalni velem kapcsolatban).
és nem azért vagyok "kib.szott jó munkaerő", mert kávézom. akkor is az lennék, ha le-fel ingadozna a kávé miatt a teljesítményem, vagy ha kevesebbet dolgoznék a fogyasztásával eltöltött idő miatt. és azt sem állítom, hogy egy kávés/dohányos nem lehet ugyanolyan kib.szott jó munkaerő, mint én. a különbség, hogy én nem akarom mentegetni a függőségemet, illetve a "lógásokat".

juhaszvik 2019.01.21. 12:40:51

@Zabalint: lehet, nem tudom. hála égnek nálunk kevés dohányos van, és ők sincsenek közvetlen munkakapcsolatban (ezt értettem kritikus szint alatt)

Nancsibacsi 2019.01.21. 12:49:22

@Zabalint: Jó, hát ha neked a kapszulás meg az instant kávé az ugyanaz a kategória (enyhe minőségi ugrással), akkor igyál instant kávét :-)

Nancsibacsi 2019.01.21. 12:51:10

@juhaszvik1: szinonimak.hu/szemforgat%C3%B3-szinonima
Én pont erre gondoltam, nem a passzív-agresszív hozzáállásra.

juhaszvik 2019.01.21. 12:57:27

@Nancsibacsi: és miért vagyok "szemforgató"? mert szénhidrátot fogyasztok ebédidőben? valami nagyon betalálhatott abból, amit mondtam :)

2019.01.21. 13:16:22

@Nancsibacsi:
"Amit persze te becommentelsz, az igen :-D Sőt, az örök érvényű igazság."

De én nem állítottam semmit sem a kávé károsságaról vagy egészségességéről, veled szemben.

"Meg az Aldis kakaós csigánál, meg a tékozló homárnál, meg mindennél. Szóval ott vagyunk, hogy kib.szott kemény szót (drog) használtál olyasmire, amitől egy kakaóscsiga simán veszélyesebb (mivel az kb üres, gyorsan felszívódó szénhidrát, amit tényleg nem javasol kb 1 orvos sem)."

Még mindig nem én tehetek róla, hogy fogalmad sincs, mit jelent az, hogy drog. Biológiai értelemben szárított növényi rész, ez áll a kávéra és a kakaóra is. Hétköznapi értelemben pszichoaktív szer, ez is áll mindkettőre. Csak az, hogy drog önmagában még nem jelent sem jót, sem rosszat. Sőt, az addikció sem feltétlenül ördögtől való dolog.

"Azt hagyjuk hogy itt meg otthon mi van, mert itt pl. van automata IS meg kapszulás IS. Mivel annyira nem egyértelmű a helyzet, és mindkettőre van igény."

Tehát szerinted nálatok hülye a cégvezetés, hiszen "levezetted", hogy a kapszulás éri meg jobban, mégis van nálatok mindkettő...

2019.01.21. 13:21:32

@Nancsibacsi:
Nekem személyeseb mondjuk tényleg ugyanaz a kategória, mert mindegyiket egyformán utálom, de kávézó ismerőseim nagyobb gapet éreznek a kapszulás és a daráltból vagy babszemekből főzött között minőségben.

De te továbbra is azzal jöttél, mi az olcsóbb. Nos, a kapszulás minőségben középen helyezkedik el, macerában szintén középen, árban a legdrágábbak közé tartozik.

Xezs7 2019.01.22. 19:06:11

@Nancsibacsi: Negatív megkülönböztetésben érzem magam, mert nem kávézom. Kóla miért nincs?

Xezs7 2019.01.22. 19:11:34

@juhaszvik1: Egyértelmű dolog, hogy a kávé meg a cigi csak az időelb@szásról szól. De nem vagyok álszent, én legalább ugyanannyi időt elb@szok a telefonom nyomkodásával. A napi 8 órát már rég hülyeség erőltetni irodai környezetben, senki se dolgozik annyit. Na jó, te, meg még páran :)

Xezs7 2019.01.22. 21:12:01

@Zabalint: Multinál ez nem igazán számít. A Föld minden pontjáról kell együtt dolgozni emberekkel akik minimum 500 de inkább 2-3000 km-ekre vannak tőled. Ezekkel nincs mit cigizni, vagy kávézni. Telefonon bájologni meg rohadt kínos, bár az amerikaiak nagyon szeretik csinálni. Én pl. rühellem.

Tood 2019.01.28. 18:10:16

@Terézágyú:

Azt ugye tudod, hogy a nespresso-nál a kapszulákat le lehet adni és ők újrahasznosítják? A kávézaccot komposztálják, a fém kapszulákat meg újrahasznosítják, mint bármelyik alu dobozt. De ha nem akarod elvinni a boltba leadni őket, akkor otthon is könnyedén szétszedhetőek és a zacc mehet a szemétbe, az alu meg a fémgyűjtőbe.

Béla61 2019.02.01. 12:46:02

Mi - a nejem és én - három dolog miatt soha nem fogunk kapszulás gépet venni.
1. Mindig ugynan olyan a kávé. OK tudom hogy kapszulákból is van több fajta, de azért őrölt kávéból nagyobb a merítés, plusz a kotyogóval is befolyásolod. Mennyi vizet teszel bele, mennyire tömöd meg stb.
2. Amit előttem már sokan tárgyaltak itt. Egy csésze kávé, 1g műanyag + alu szemetet eredményez. Nem nálunk. OK visszaviheted a ... ba. Ők biztos reciklálják?
3 A kávézacc kiváló komposzt a kertben.
süti beállítások módosítása