Szokatlan kérdés érkezett hozzánk: ovlasónk szerint a UPC nem tájékoztatja megfelelően a hálóztai hibák előforsulásáról. A mi kérdésünk persze az volt a tanácsadók felé, hogy ezt jogosan teszi-e.
Szia Homár!
Gondolom megosztom veletek a UPC-vel eset kálváriámat, talán nem vagyok vele egyedül...
Történt, hogy albérlet váltás miatt megörököltem egy UPC előfizetést, ami a Digi után erős visszalépés volt sebességben, mivel a Digi 80Mb-s előfizetésen 100Mb jött le gyakorlatban, UPC esetén meg általában a garantált 20Mb a 120Mb helyett.
Ezzel még talán együtt tudtam volna élni, ha nem kezdi el pár hét után, hogy megszakad a netkapcsolat és csak a router újraindítása után áll helyre. Még ezt is megszoktam volna, ha nem sűrűsödik, a végén már 15 percenként újra kellett indítani.
Gondoltam itt az ideje jelezni az ügyfélszolgálatnak, ahol a szokásos "nem wifin van? újraindította?" körök után mondták, hogy náluk minden rendben. Hát köszönöm.
No estére teljesen behalt, már semmi sem segített. Hívom ügyfélszolgálatot 3x, senki sem vettet fel 20 percen belül, lefeküdtem, gondoltam reggelre megjavul. Reggel 9kor semmi változás, ügyfélszolgálat továbbra sem érhető el. Kínomban mobilneten kikerestem az FB oldalukat, hogy hátha van valami hír: nálam halt csak le, vagy másnál is.
Ott persze rögtön válaszoltak, hogy tudnak róla, de csak az én utcámban. No milyen szerencsés vagyok.... Mondom akkor miért nem veszik fel a telefont? Erre flegmán kioktattak, hogy ők mindent megtesznek, de azért van a FB, hogy ott tudnak személyesen válaszolni.
Érthető: nincs net, telefont nem veszik fel, de írjak nekik FB-n? :)
Közben az FB oldaluk tele van reklamációkkal:
- nem megy a net napok óta, már megint
- napok óta akadozik a net
- hol lehet elérni hol van leállás?
- miért nem lehet telefonon elérni őket stb2 nap múlva sikerült megjavítaniuk és telefonon is elértem őket. Rákérdeztem, hasonló esetben honnan tájékozódhatok a központi hibákról, hogy ne idegeljek feleslegesen.
Meglepett a válaszuk: ki van adva nekik, hogy nem hozhatják nyilvánosságra nem megy épp a hálózat, hanem csak 1-1 konkrét esetben adhatnak tájékoztatást. Persze ha épp eléred őket...
Rákerestem, hogy ez valami Mo-i specialitás-e? És igen: https://www.upc.ch/en/support/ service-status
Svájcban úgy látszik nem kell ezt eltitkolni, mint Magyarországon. Kint van a nem várt leállás is, pontosan visszakereshetően mikor volt, mettől, meddig.Nekünk meg meg jó lesz így is, úgy látszik...
Üdv,
Kálmán
Kedves olvasó!
A szolgáltató ügyfélszolgálatának tájékoztatása megfelelt a vonatkozó jogszabályi rendelkezésnek, a vállalkozást nem terheli közzétételi kötelezettség a felmerülő üzemzavarokkal kapcsolatban.
Ez nem jelenti azt, hogy a szolgáltatásban bekövetkező meghibásodásnak ne lennének következményei. A vállalkozás általános szerződési feltételei részletesen meghatározzák a szolgáltatás minőségi követelményeit, a hiba elhárításának módját, határidejét és az előfizető jogait a hibás teljesítéssel kapcsolatban.
Hibás teljesítés esetében az általános szerződési feltételek meghatározzák a szolgáltató kártérítési felelősségét és a felelősség alóli mentesülési okokat is. Ezt meghaladóan pedig az előfizető kötbér igényét is a vállalkozással szemben abban az esetben, ha a hiba elhárítása késedelmesen történik.
Ha pedig a szolgáltató a hibát nem tudja kijavítani, akkor az előfizető jogosult a határozott időtartamra kötött szerződést is hátrányos jogkövetkezmények nélkül felmondással megszüntetni az általános szerződési feltételekben meghatározott feltételek bekövetkezése esetében.
Felhasznált jogszabály: 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc. cgi?docid=75939.362505)
UPDATE
A posztra a UPC-től az alábbi reakciót kaptuk:
Kedves Homár!
Honlapunkon minden esetben előre tájékoztatjuk ügyfeleinket az aktuális karbantartásokról: https://www.upc.hu/ugyfelszolgalat/tovabbi-tudnivalok/karbantartasok/. Itt részletes információkkal több hétre előre jelezzük, hogy a karbantartás mely területet, kerületet, illetve milyen szolgáltatásokat érint és milyen okból kerül arra sor.
Sajnáljuk, hogy ügyfelünk nem kapott pontos tájékoztatást, de igyekszünk a szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseket, bejelentéseket mind a telefonos csatornáinkon, mind személyesen a közösségi oldalunkon időben kezelni és megválaszolni.
UPC
Lalikám 2019.03.20. 13:58:52
Permetező 2019.03.20. 15:53:36
DarkWolf 2019.03.20. 18:19:11
KaTe 2019.03.20. 18:53:09
Múltkor nem volt internet, felhívtam a júpíszít, begépeltem az ügyfélszámom, erre az automata rögtön mondta, hogy pihenjek szépen még néhány órát, mert hiba van a rendszerben és az bizony idő mire kijavítják. A posztoló előtt meg titkolják?
Amúgy, a posztoló nete most már tudja a 120 megabitet? Mert azért én nem dőlnék csak úgy hátra, ha 120 megabites csomagra még most is ténylegesen csak kb. 20 csorogna. Ha a posztoló beszélt az ügyfélszolgálattal, akkor gondolom a technikus kollégához is átkapcsolták, aki rámért a modemre, illetve lefuttatta a szokásos diagnosztikát. Ha ott mindent rendben talált, akkor feltételezem nem a upc oldalán van a gond. Ezidáig azt tapasztaltam, hogy ha probéma merült fel, akkor az ügyfélszolgálat magától ajánlotta fel a másnapra érkező szerelőt.
"Kínomban mobilneten kikerestem az FB oldalukat, hogy hátha van valami hír: nálam halt csak le, vagy másnál is."
- Most lehet, hogy nagyon fogsz utálni, de én a helyedben becsöngettem volna a szomszéd(ok)hoz. Ha már társasház...
"Közben az FB oldaluk tele van reklamációkkal:"
- Az bizony mindig tele van. De ennek az is lehet az egyik oka, hogy sok ügyfél nem tájékozódik előre az "aktuális karbantartások" weboldalról. Ha jól látom fészes hozzászólások között valaki be is linkelte. Csodálkoznék, ha ennek az oldalnak a létezéséről az ügyfelek több, mint 1%-a tudna.
MrZed001 2019.03.21. 01:04:47
Szerintem szét kellene bontani a problémát tervezett karbantartás és rendkívüli esemény (meghibásodás) részre.
Szerencsére lassan 1 évtizede nem vagyok UPC-s, így nem ismerem a jelenlegi rendszerüket, így el is vonatkoztatnék tőle.
Egyes szolgáltatók vonala a tervezett karbantartásokra mondja be, hogy önnél van.
Más szolgáltatók (pl Elmü) vonala kiválóan, a rendkívüli meghibásodásoknál is bemondja (az ön körzetében nagy kiterjedésű hiba lépett fel, melynek elhárításán ... )
Ellenben, se Elmü, se telekom szolgáltatótól nem kaptam még soha email-en tájékoztatást ELŐRE a tervezett karbantartásról !
A legviccesebb, mikor ülsz otthon, és egyszerűen csak elmegy az áram. Vagy a net.
És csak pislogsz 5 percig, hogy mi van.
Elmü azzal védekezik, hogy szórólapot dobáltat be noname btkkel ... ami lássuk be azt jelenti, hogy 10 megy levélszekrénybe, 100 meg gyújtósnak a kazánba.
Ezt továbbra sem értem törvényhozó oldaláról, hogy miért nincs megfelelően szabályozva, szankcionálva.
Tehát, arról a bizonyos UPC "aktuális karbantartások" weboldalról az ügyfélnek valójában tudnia sem kellene.
A szolgáltató dolga előre értesíteni az ügyfelet, és nem az ügyfél dolga naponta a listát nézni * szolgáltató (víz, gáz, áram, net, telefon, .... ) .
Ez ugyanis nem várható el az ügyféltől.
És még tovább tudnám fonni a szálakat, lásd szolgáltatási szint, és szolgáltatás kiesése idejére szolgáltatási díj fizetésének felfüggesztése.
Lalikám 2019.03.21. 07:30:47
Xezs7 2019.03.21. 09:03:15
Kotit 2019.03.21. 09:57:32
Na ne, 2019-ben? Vagy úgy érted, hogy konkrétan a szomszédoktól kérdezted volna meg fészen?
Kotit 2019.03.21. 09:59:19
Kotit 2019.03.21. 10:00:58
ROTFL Manó 2019.03.21. 11:33:38
Az élet persze sokkal szebb lenne, ha a köcsög szolgáltatók ezt a tájékoztatást _maguktól_ megtennék.
GöTi 2019.03.21. 11:36:42
index.hu/gazdasag/2019/03/21/egyesul_az_edigital_es_az_emag/
mára be lehet zárni az internetet
ptspts 2019.03.21. 14:03:43
más: Nekem is UPC-m van, kb. kéthetente szokott lehalni a wifi (amit a UPC routere szolgáltat): este 10 körül leszakad a laptop a wifiről, 2 perc múlva tud csak csatlakozni, 5 perc múlva megismétlődik, összesen kb. 5-ször. Eddig még nem volt annyira zavaró, hogy utánanézzek, hol a hiba (a laptop wifijében, a router wifijében vagy a UPC-s internetkapcsolatban).
Xezs7 2019.03.21. 14:40:15
@ROTFL Manó: neked nem mindegy, hogy hol a hiba? Vigasztaló számodra a tény, hogy a szomszédnak sincs netje? Nehogy már neki jobb legyen, a büdös parasztnak, mi?
Xezs7 2019.03.21. 14:41:27
gopher 2019.03.21. 16:01:37
FDToth 2019.03.21. 16:05:46
Nem ertem ez mitol fugg.
Pl telekom vmi adatvedelemre hivazkozik, de ettol fuggetlenul ugy postaz h nem ajanlva, tehat barki belemezhet, e-mail meg naluk regisztralt hivazalos elerhetoseg, od nem kuldenek. De azert van amikor igen. Erthetelne es kovetketetlen...
Drago Brutic1 2019.03.21. 16:18:20
cso zsi 2019.03.21. 17:15:03
Azaz fingjuk sincs, hogy hol vagy, és mit akarsz, amíg bele nem lépnek az adataidba.
A helyszínt akkor sem ismerik.
A hibaelhárítást alvállalkozóknak adták, ahová kiszervezték a régi dolgozókat, akik szép lassan felmondtak.
Állítólag cserélik az erősítőket olyanokra, amik kevésbé érzékenyek a hőmérsékletváltozásra. A jelenlegiek ugyanis elvileg kültéri eszközök, gyakorlatilag meg elállítódnak hidegben is, melegben is, és tavasszal-ősszel újra lehet szintezni.
Befolyásolja a net minőségét a házerősítőn (vagy oszlopon lévőn) a szomszéd ezer éves csöves tévéje, a buherált-elosztott kábel, és sok más dolog.
Válassz Telekomot, és nézd a panaszokat a Facen.
Válassz Digit, és nézd a panaszokat a Facen.
Válassz Upc-t, és nézd a panaszokat a Facen.
Mindenki, mindenhol, mindenért panaszkodik és szolgáltatót akar váltani.
Mind másért pocsék.
cascade 2019.03.21. 18:56:21
ekat 2019.03.21. 21:16:01
ekat 2019.03.21. 21:17:25
2019.03.22. 08:04:48
Nekem telekom sem küld levelet, valamikor beállítottam online, azóta nem.
FDToth 2019.03.22. 08:12:24
Ha csak sima kerdesem van, vagy hasnolon, akkor mail, de ha szamukra kenyes problema (pl elhngzott telefonbeszelgetes) akkor nem elektonius uton kommunikalnak (allitolag cd-t!!! kuldenek a hangfelvetelrol)
juhaszvik 2019.03.22. 11:26:08
soem volt júpícís, vagy Hilda szerint úpécés (lásd: "Az UPC..." a címben), de ezek szerint nincsenek a helyzet magaslatán. na nem mintha a telekom olyan szuper lenne, de legalább mellé még drága is, én meg mazochista :)
@ROTFL Manó: a fogyasztók panaszkezelése is egy tétel a kiadás oldalon a cégeknél. lehet csinálni jól, de drágán, és lehet olcsón, de sz*rul. az adott vállalkozás eldönti, hogy pénzügyi helyzetét figyelembe véve, melyik csomagot választja. az, amelyik nagy árversenybe kergette magát és amúgy is fillérb*szó, az a másodikat fogja választani. Mo-on a cégek nagy része ebbe a kategóriába esik.
bubib 2019.03.22. 12:17:03
Tavaly novembertől meg a maximum a névleges/3.
Vajon a garantált minimumhoz képest normális-e ez az állapot?
bati67 2019.03.22. 15:49:33
A panaszkodást meg hagyd meg másnak... :-)
btprg 2019.03.22. 20:22:33
Xezs7 2019.03.22. 21:14:38
cso zsi 2019.03.22. 22:20:27
Tudsz róla, hogy a nyáron meg(v)ette a Digi?
Amúgy valóban nem rossz, ugyanazt a technológiát, mint amit a Telekom is nyújt, közelebb vitte az előfizetőhöz. Nem 4 kilométer, hanem 500 méter az előfizető - NOD táv.
Digi tulajdonlás óta vannak, lesznek további változások, nem biztos, hogy pozitívak.
Karipapa01 2019.03.26. 13:17:55
Permetező 2019.03.26. 15:08:50
evilwolf 2019.03.27. 13:58:30
Úgy kell nekik.
Hú, de nagyon megharagudtam a upc-re amikor a helyi kábeltévétől átvette a műsort.
Direkt nem szolgáltatást írtam, mert az nem szolgáltatás volt, hanem egy arrogáns diktatúra.
Drága lett, sok hibával és pökhendi ügyfélszolgálattal.
Még akkor elküldtem őket a pitchába, amikor még meg sem jelent a digi.
Soha többé upc. Soha. És a napi panaszok szerint még akkor sem javultak, ah már több jó lehetőség van.
Megérdemlik akik ott vannak.
Xezs7 2019.03.27. 19:32:33
nézek 2019.10.06. 22:37:09
Xezs7 2019.10.20. 21:09:07
Xezs7 2019.10.20. 21:14:31