Eszter igazán csodálatra méltó önuralommal vette tudomásul a tényeket, és a körülményekhez képest lenyűgözően szűkszavú és higgadt levélben mesélte el mi történt vele: vett egy szájzuhanyt, amiről kiderült, hogy használt. Nem, nem a piacon vette, hanem az egyik legnagyobb drogérialánc egyik budai üzletében. Még szerencse, hogy nem működött!
Sziasztok!
A Rossmann Magyarország Kft-nel a Lövőház utcai üzletében vettem egy szajzuhanyt, amelyikről kiderült, hogy
- használt
- duplán visszáru
- hibás.
Csütörtökön (2019. 04. 04) vásároltam a terméket, hétvégén elutaztam, ahol az nem működött, ma pedig jobban megnézve (mivel ugye nem működött) láttam, hogy januárban lett MÁSODJÁRA visszacserélve, előtte “majd 1 évig” használva. Konkrétan az eredeti jegyzőkönyv és a blokk is benne van a dobozban. Csatoltam a képeket lentebb.Írtam az ügyfélszolgálatnak és a fogyasztóvédelemnek is, egyelőre nem érkezett válasz.
Üdv,
EszterÚj blokk (enyém), legfelső Panasonic termékről van szó:
Visszáru bizonylat 2018. febr. 23-áról:
Eredeti jegyzőkönyv es másolat:
Garancia
UPDATE
Eszter látva a posztot elküldte a panasz írása és megjelenése közti fejleményeket:
1. A Rossmann válasza:
Tisztelt Vásárlónk!
Köszönjük, hogy levelével megkeresett bennünket!
Egyeztettünk a Mammut2-ben lévő üzletünkkel és kicserélik Önnek a terméket!
Elnézést az okozott kellemetlenségért! Megértését előre is köszönjük!
Üdvözlettel / Mit freundlichen Grüßen / Kind regards,
XY ügyfélszolgálati referens
Rossmann Magyarország Kft.2. A Fogyasztóvédelem válasza:
3. A Békéltető testülettel egy 8 pontból álló hiánypótlási felhívásig jutottam.
Végül a szájzuhanyt visszavittem, ahol egy picit kínos jelenet közepette (ki adta el így az árut?, ki tud erről?) kicserélték.
Összegezve:
- a Rossmann reakciója nagyon gyenge volt
-a fogyasztóvédelemtol nem is tudom, mit vártam (bürokrácia rulz)
- ti voltatok a legjobb arcok az egészben.Ja, és az új szajzuhany működik!
Köszi,
Az immáron tiszta fogú, dühös kisember
UPDATE 2.
Megérkezett tanácsadóink válasza is:
Kedves Homár Olvasó!
A vállalkozást a fogyasztónak értékesített 10.000,- Ft. eladási ár feletti, új tartós fogyasztási cikk esetében jótállási felelősség terheli. Más esetben pedig a törvényben meghatározott kellékszavatossági felelősség alapján köteles helyt állni a hibás teljesítésből eredő igényekért.
A hibás teljesítésre a levél alapján két körülmény is okot adhat:
1. Ha a vállalkozás az értékesítést megelőzően nem adott arról tájékoztatást, hogy a termék használt, akkor ez is alapját képezheti a hibás teljesítésnek.
2. A másik ok értelemszerűen a készülék hibás működése.Lehetőséged van elsősorban a termék cseréjét kérni.
Ha ezt a vállalkozás nem tudja teljesíteni, akkor másodlagosan a szerződéstől történő elállási nyilatkozatot közölhetsz, amely a megkötött adásvételi szerződést felbontja, az eladó köteles a vételárat visszafizetni, a te pedig köteles vagy a terméket visszaadni a vállalkozás részére.
Ha a igényedet a vállalkozás nem teljesíti, akkor ebben az esetben is nyitva áll az illetékes békéltető testülethez fordulás vagy polgári peres eljárás megindításának lehetősége.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.357520)
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=76566.261676)
nyúúúlacska 2019.04.30. 12:22:50
Snagal 2019.04.30. 12:48:00
(bár gondolom nem szándékos, csak a rózsman logisztikája véletlen az új árukkal összekeverte a visszárut és így visszakerült a körforgásba a kolbászszagú szájzuhany :))
Kiváncsi vagyok mit mondanak erre a rózsmannál - PR-os legyen a talpán :D
Nick-son 2019.04.30. 13:03:46
2019.04.30. 13:18:09
Snagal 2019.04.30. 13:25:01
KaTe 2019.04.30. 13:44:09
"Kinek ajánlott a szájzuhany?"
"...Előnye főleg olyan esetekben van, amikor a fogmosás első öt elemét (nyelvkaparó, fogkefe, fluorid, fogközkefe, plakkfestő) már rutinnal használja a páciens, de még egy fokkal javítani szeretné a szájhigiénéjét..."
FDToth 2019.04.30. 14:39:57
Mi0 2019.04.30. 16:07:29
De véletlenül pont ugyanabba a boltjukba, harmadszor? :)
lobster thermidor 2019.04.30. 16:13:55
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.04.30. 16:29:44
jobbal 2019.04.30. 16:51:51
CCnick 2019.04.30. 16:54:12
Zozo___ 2019.04.30. 17:05:05
i.gazsagos1.1 2019.04.30. 17:16:51
@jobbal: meg Zero Coca Cola, ami köztudottan ragyákat és pattanásokat okoz
Amúgy nem nézed meg, mi van a dobozban, miután kibontod? Oké, hogy lelépsz utazásra, meg ott csak azt használtad.
Nem értek én a logikus gondolkodáshoz. :) Na, kommentelnék megint, ha hagynák
i.gazsagos1.1 2019.04.30. 17:21:20
Már nem azért, de ennyi rengeteg ügyirat meg blokk eléggé megterheli súllyal a dobozt is. :P
csak hogy gonoszkodjak kicsit máma
CCnick 2019.04.30. 17:26:43
gurigapapa 2019.04.30. 17:37:58
GDPR szempontból viszont elég kemény menetre számíthat a Rossmann, ezt ugyanis többek között az ilyen esetek elkerülésére találták ki.
i.gazsagos1.1 2019.04.30. 17:40:26
Újabban agresszívebb lettem, amióta Hilda az összes kommentnevemet tiltotta minden e-mail címemről és nem tudtam blogolni.
/Bírom hogy jönnek ilyenkor az ide nem illő példázatokkal és nem értik a lényeget./
Oké, hogy nem működött, a poszternak szerencséje volt! De ez esetben jogos és igaza van kivételesen emberünknek és igenis reklamáljon, ahol lehet!
Hát az újabb tagoknak üdvözletem, a régieket még megtaláltam a 444.hu-n, Manyecst is puszilom. Azért remélem hagymát se darabolták még fel egy jó kis csirkepaprikásba és a matekzseni is még éldegél valahol (aptikjamo? bocs, ha nem jól írtam a nevét, sose tudtam megjegyezni. :)))
i.gazsagos1.1 2019.04.30. 17:48:00
CCnick 2019.04.30. 18:13:00
i.gazsagos1.1 2019.04.30. 18:36:37
szerintem ez esetben ez megengedhető és kivételes eset, ahol nem olyan nagy baj és nem fontos az, hogy a poszter kivel kommunikál először, a lényeg, hogy TUDASSA a dolgot a nagyérdeművel elsőre, vagy másodikra, az mindegy
i.gazsagos1.1 2019.04.30. 18:38:19
De akkor is, a Rossmannra nézve gázabb az ügy minden téren, mert szájzuhanyról van szó!
Mondom, hogy kivételes az eset!
CCnick 2019.04.30. 19:08:01
CCnick 2019.04.30. 19:10:58
i.gazsagos1.1 2019.04.30. 19:12:22
Meg műszempillát, meg ...
De ne ragozzuk már, úgysem értitek, na. :) Most komolyan, miért fáj nektek, hogy a poszter ide írt először és nem várta meg a választ?
Mintha kést döftek volna belétek, úgy lovagoltok ezen.
fda 2019.04.30. 19:14:23
A sok gusztuntalanságról fujjogónak pedig: a terméket az új vevő egyszer sem használta, hiszen "nem működött".
i.gazsagos1.1 2019.04.30. 19:16:40
Én csak felvetek egy másik nézőpontot, miszerint ÉS?
Sokaknak fáj a poszter hozzáállása, én is megérthetném, na. :)
i.gazsagos1.1 2019.04.30. 19:17:50
i.gazsagos1.1 2019.04.30. 19:28:12
Aki nem értené a dolgot, mit jelent ez. :)
Hörömpő cirkusz világszám 2019.04.30. 19:47:18
Hörömpő cirkusz világszám 2019.04.30. 19:48:26
CsakLajosAz 2019.04.30. 21:38:02
Azóta ott, helyben mindent kibontok/bontatok. Megtanultam a leckét.
vizsla_barat 2019.05.01. 01:34:11
darlacko 2019.05.01. 03:20:18
nem vicc
Poszt alapján itt nem annyi történt, hogy valaki összekeverte a dobozokat és véletlenül újra eladták a terméket. A bolt el akarta passzolni sunyi módon a cuccot.
A szájzuhany amúgy semmire se jó. Fogkefe, fogselyem, fogkrém, ezek kellenek a szájápoláshoz, semmi más. Se szájzuhany, se szájvíz.
darlacko 2019.05.01. 03:26:47
Szájzuhany amúgy semmire se jó, a szájápoláshoz fogkefe, fogselyem vagy fogköztisztító kefe és fogkrém kell. Semmi más se szájzuhany, se szájvíz.
Jossarian 2019.05.01. 06:16:11
Ustim 2019.05.01. 06:40:40
i.gazsagos1.1 2019.05.01. 06:45:36
RIP hagyma ha ez igaz én elhiszem, hogy meghalt szegény sokáig ki volt tiltva innen, ezt tudom róla csak
A poszter módszere pedig egészen lenyűgöző volt, egyből és ellentételezés nélkül nem sokat gondolkodott hanem teljesen kicsinálta a Rossmant. Itt nem kell sokat rugózni, akármit válaszol a Rossmann, abból már jó nem sülhet ki és a poszter lenne a hibás a legvégén.
Tanuljatok belőle, hogy kell kicsinálni valakit egyetlen ütéssel, hatásosan, válasz nélkül, amire úgy őszintén, senki se lenne kíváncsi ezek után. :)
CCnick 2019.05.01. 07:45:19
CCnick 2019.05.01. 07:47:24
CCnick 2019.05.01. 07:50:19
nyugi, másik boltban simán megkapod a 14napig kipróbáltat majd visszaküldöttet és azt használni is fogod teljes lelkinyugalommal mert működik.
gurigapapa 2019.05.01. 08:18:03
(A kedvencem amúgy az, amikor "a nagy nyugati haláligazságos anyacéghez fordulok, az majd rendbeteszi a hanyag magyar leányt" - miközben lehet, pont a nagy nyugati haláligazságos anyacég mondta a hanyag magyar leánynak, hogy ugyan, csökkentse már tovább a költségeket, mert gyarmat létére termelhetne még többet meg még többet. És ennek következménye az, hogy még kevesebb emberrel kell megoldani azt, amit eddig sem lehetett, és azt mondják, hogy elég egy pénztáros meg egy feltöltő a boltba, akik hatfelé rohannak, annyi melójuk van. És persze, hogy hibáznak, és pl. elfelejtik, hogy a szájzuhany minőségi hibás volt, és nem szimplán "nem kell" termék. Aztán meg még magas szintről le is basszák őket, miért nem csinálták meg ketten hat ember munkáját meg miért hibáztak. Szerintem a külföldi tulajdonú multinál dolgozók sokat tudnának mesélni ilyenekről. De ez csak egy mellékszál.)
moonshadow 2019.05.01. 08:28:11
connector 2019.05.01. 09:09:26
peppe83 2019.05.01. 09:21:46
GDPR alapján egy párszázezres bünti minimum jár érte.
De előtte megírnám a Rozmárnak, hogy eltekintek ettől, ha adnak egy 5 perces bevásárlási lehetőséget az üzletben, amit aztán nem kell kifizetni :-)
i.gazsagos1.1 2019.05.01. 09:25:57
Ha pasi lenne, elfogadnám, az biztos. Nem lehet megtanulni ezt, erre születni kell! Aki érti, érti, hogy melyik embertípusba tartozik a poszter, aki meg nem, annak nem lesz szimpatikus és úgyse tudom elmagyarázni a dörgést.
Komoly vészhelyzetben is jól reagálna a poszter, ha mondjuk mentős lenne, vagy TEK-es. :)
@peppe83: s te mit vásárolnál még ott ezek után? Használt szőrtelenítős gyantát?
Snagal 2019.05.01. 09:48:51
Szép is lenne, ha minden használt kotont visszaküldhetnék 14napon belül, hogy "nem jött be".
Szerintem se szándékosságról van szó, szándékosság esetén alaposabban próbálják a használt cuccot "újnak" feltüntetni, nem hagyják benne a jegyzőkönyvet véletlenül sem, de ha még is nagyon balfaszok voltak, akkor sincs semmi logika abban, hogy a hibás, nem működő terméket újként eladom mert hátha nem derül ki... csak magát szopatná mert azt a jegyzőkönyvet újra meg kellene írnia.
mahóca 2019.05.01. 09:50:46
ekat 2019.05.01. 11:03:10
A 'sztoikus bölcsön' nem csodálkozom, aki használ szájzuhanyt, az tudja, hogy azért az nem olyan dolog, amit a szádba veszel, és szopogatsz, vagy valami. A víz lövell belőle, ha az oldalsó részt csinálod, akkor oldalt persze a szára hozzáér valahol a szádat bélelő nyálkahártyához, de ettől én azért nem kapnék hülyét. Nekem akkor fordul fel a gyomrom, mikor emberek összenyálazott dolgot adnak a kezembe. (Pénztáros - szatyor, kolléga - kinyomtatott papír, egyesek - pénz)
halaloszto 2019.05.01. 11:24:50
btprg 2019.05.01. 12:11:21
gurigapapa 2019.05.01. 12:22:04
gurigapapa 2019.05.01. 12:24:34
btprg 2019.05.01. 12:24:51
Nem csodálom hogy gyakran kitiltottak, elég idegesítő volt hogy itt éltétek az életeteket ezekkel a manyecs és társaival, a poszt tartalmától teljesen független mindennapi dolgokról beszélgetve :P Erre való a privát chat, nem egy nyilvános fórum.
Hörömpő cirkusz világszám 2019.05.01. 12:40:21
KicsiKrisz 2019.05.01. 12:40:27
KicsiKrisz 2019.05.01. 12:43:19
azért ez nem egy "egyszerű" tévedés
- eü kockázat
- logisztikai hibák sora
- gdpr probléma
- alkalmazotti alkalmassági kérdések
ez azért nem egy egyszerű , mondjuk törött volt a kefe vége dolog
Beer Monster 2019.05.01. 13:39:12
darlacko 2019.05.01. 16:16:37
Sok ember eldobja a nyugtát fizetés után...
darlacko 2019.05.01. 16:20:52
De a szájzuhany még rosszabb is, mert az erős vízsugár a fogínyt károsíthatja, meg a fog tövében a lepedéket mélyebben az íny alá nyomhatja
i.gazsagos1.1 2019.05.01. 16:36:58
Különben nem volt kötelező minket olvasni, de volt szűrés gomb és 200-300 komment meg jó kis homár - poszt, amíg Hilda nem jött és lezüllött a homár, mint blog, lett alig 100 körüli kommenteléssel...
Úgyhogy most akkor is a poszternak van igaza. Pont.
btprg 2019.05.01. 16:45:48
Ó, hát sok sikert a pasiügyhöz akkor :)
Ne vedd magadra a dolgot, sokkal szívesebben olvasnálak titeket, mint hogy ez a haldokló homár legyen ami most van, szökőévente egy poszttal...
Kár hogy a régi jó dolgokból nem maradt semmi.
www.youtube.com/watch?v=EU5eVxxbItk
i.gazsagos1.1 2019.05.01. 17:09:36
Nem sértődtem meg, nyugi :)
Ha lesz még érdekes poszt, csak akkor fogok kommentelni, amúgy facebookon is ez a jelem, aki nem ismerne esetleg.
Régen volt penészes sajt legalább, meg legyes majonéz, most meg!? Néha tényleg szökőévente egy jó poszt, ha van.
Lazy Bones 2019.05.01. 20:01:37
Xezs7 2019.05.01. 20:54:01
Beer Monster 2019.05.01. 22:21:15
Snagal 2019.05.02. 10:20:21
"elég idegesítő volt hogy itt éltétek az életeteket ezekkel a manyecs és társaival, a poszt tartalmától teljesen független mindennapi dolgokról beszélgetve :P Erre való a privát chat, nem egy nyilvános fórum."
"sokkal szívesebben olvasnálak titeket"
lol, az egyik kommentben még fikázod a másikban meg már hiányzik ... hasadt egy személyiség lehetsz :D
on:
mellesleg én biztos, hogy valami kárpótlást kihajtottam volna a Rózsmanból, azér ez a "bocs, hozd vissza és cseréljük" nekem mondjuk kicsit kevés egy higiéniai termék esetén.
Semmi " felülvizsgáljuk a visszáru kezelés menetét, hogy többé ne forduljon elő" vagy "egyszeri eset volt, az okozott kellemetlenségért kérjük fogadja el xy összegű levásárolható utalványunkat " vagy valami (nem, nem kell nyilvánosan önkorbácsolniuk magukat kukoricán térdepelve, csak azért jó lenne látni, hogy ennél kicsit jobban törődnek az ilyen kényes ügyekkel és nem egy "bocsika, cseréljük" jellegű kommentel el van intézve (semmi olyat nem tesznek ami ne lenne törvényi kötelességük, holott a poszternak okoztak némi kellemetlenséget ill. plusz köröket is kell vele futnia)
V. Cézár 2019.05.02. 11:41:11
FDToth 2019.05.02. 11:49:06
mi szükség van iylenr szervezetre, ami egyártelmáen látszat, és nulla a hazsna?
Beer Monster 2019.05.02. 17:36:23
Csak mi tehetünk valamit. Én például még az unokáimnak is megtanítom, hogy Rossmannban soha nem vásárolunk.
Intézhették volna másképp is, de nekik nem volt fontos egy ilyen súlyú ügy.
GatyaPityu 2019.05.02. 21:16:31
Ennyit a Rossmann-ról.
GatyaPityu 2019.05.02. 21:26:53
A GDPR lóf*sz, ahogy azt fentebb is írta valaki, itt egy higiéniás termékről van szó, amit már valaki más használatba vett az Eszter nevű vásárló előtt. Akár fertőzést is kaphat, benne van a levegőben, ami sokkal nagyobb gáz, mint hogy ez az Eszter nevű hölgy most megtudta a Gipsz Jakab nevű korábbi vásárló Futrinka utca 10 szám alatti lakhelyét.
btprg 2019.05.02. 22:55:49
Szerintem semmi ellentmondás nem volt az írásomban, olvasd el még egyszer :D
Permetező 2019.05.02. 23:01:40
juhaszvik 2019.05.03. 09:12:28
ekat 2019.05.03. 09:46:17
KaTe 2019.05.03. 11:23:40
Amúgy, az egész sztorit nem értem. Kedves Eszter vásárol valamit, amiről kiderül, hogy már korábban értékesítették. A Rossmann akkor lett volna rosszhiszemű, ha megjavíttatta volna a tönkrement higiéniai terméket és újracsomagolva eladta volna a posztolónak. De itt nem ez történt. Ne haragudjatok de miért kellett kapásból fogyasztóvédelemhez, békéltető testülethez meg homárhoz rohanni? Oké, mindenki látta, hogy a Rossman hibázott, de ezt a Rossmann egy másodpercig sem vitatta!
Ebben a történetben akkor érteném a hatalmas felháborodást, ha Eszter használni tudta volna a szájzuhanyt, miközben a dobozban ott lapul a papír az előző javításról.
KaTe 2019.05.03. 11:32:21
Higiéniai terméket is visszavesznek ha az eredeti csomagolás sértetlen. Nyilván egy fehérnemű nem ez a kategória...
De mondok merészebbet: Rendelsz egy cipőt, otthon kipróbálod, nem kényelmes, visszaküldöd. Megteheted. Aligha fogják megsemmisíteni pedig azért nem mindegy, hogy valaki otthon mezítláb rohangált -e benne, vagy olyan zokniban ami egész nap a lábán volt, stb...
Múltkor valaki említette, hogy -elvileg- a 14 napos elállásra visszaküldött termékek se értékesíthetők újként. Gyanítom, hogy nem sok cég maradna az interneten, ha ez így lenne.
Balfredo Alfredo 2019.05.04. 17:47:44
Józan ész alapján vissza kellene juttatniuk a gyártónak, aki kicseréli hibátlan új példányra (vagy ha már nem elérhető a termék, akkor visszafizeti az árát). Vagy ha a gyártó nem veszi vissza, akkor még mindig vannak olyan speciális üzletek, akik újszerű, de használt, csomagsérült és hasonló termékeket forgalmaznak, ezeknek is át lehetne adni (nyilván az eredeti bolt számára veszteséggel). Esetleg el lehetne adni csökkentett áron, de ilyenről nem nagyon tudok.
Visszatérve az eredeti történetre, nem igazán tudjuk, az történt-e, hogy a hibás szájzuhanyt nem megfelelően kezelték és nem került a gyártónak visszajuttatandó tételek közé vagy esetleg eleve arra játszottak, hogy a hibás példányt újként rásózzák valakire. Az is kérdés, hogy ha a hibás példány úgymond visszáru a gyártó felé, akkor e visszáru kezeléséhez és hibás mivoltának bizonyításához mindenképpen szükség van-e a korábbi vevő személyes adatait tartalmazó bizonylatokra? Ha egy használt termékeket forgalmazó boltnak adják tovább, akkor a kérdés ugyanez.
Beer Monster 2019.05.04. 21:21:06
Á, dehogy veszteséggel. A kiskereskedelmi árrés 100%, ebből kell finanszírozni azt, hogy ilyen nem történhet meg.
Beer Monster 2019.05.04. 21:23:27
3/ Ennek a súlyát a cég még utólag, a panaszkezelés során sem ismerte fel, a semmitmondó válaszból ez kiderül.
Nincs is minőségbiztosításuk egyáltalán, ezért nem értik, mi a baj?
lobster thermidor 2019.05.08. 08:09:22
Erre csak azt tudom mondani neked, hogy vagy vak, vagy szimplán hülye az, aki egy szemmel láthatóan használt szerkezetet bedug a szájába, mivel az ilyen eszközök használatbavétele úgy kezdődik, hogy az épeszű vásárló elolvassa a használati utasítást, ez esetben már a visszavételről szóló összes dokumentáció is a kezébe került a reklamálónak a csomagolás kibontásakor.
lobster thermidor 2019.05.08. 08:11:09
Hisztike!
Számoslány 2019.05.27. 19:54:41
Beer Monster 2019.06.19. 23:53:00
A válasz alapján kinézem ezt is belőlük.