Tékozló Homár

Kinek adhatja át személyes adatainkat a szolgáltató?

2019.05.20. 11:00 | Homár Rezső | 92 komment

gdpr-homer.png

Attila hiába nem tartozik sem a Főtávnak, sem az említett behajtó cégnek, adategyeztetés céljából személyesen felkeresték és most tele van kérdésekkel. Jogszerű az ilyesmi? Mivel hasonlóval gyakran találkozunk, álljon itt a levél és szakértőink adatvédelemről és agyategyeztetésről szóló szakértő sorai.

Ma az EX-ID Zrt. személyesen bedobott a postaládámba egy levelet, miszerint Ő adategyeztetés, adatfrissítés céljából személyesen keresett de nem talált otthon.
A megbízója az Immodus Zrt, akinek a  megbízója a Főtáv. 

Ha olvasom az adategyeztető levelét, akkor hívjam már őt fel adategyeztetés céljából. A levélen rajta a kolléga neve, telefonszáma továbbá a munkáltatójának és a Főtávnak is az elérhetősége. 

A kérdés amiben a véleményükre lennék kíváncsi: 

Ha nincsen tartozásom a Főtáv felé, akkor miért akar velem adat egyeztetni a Főtáv megbízott követeléskezelő cége? Egyáltalán, honnan tudja az adataimat? – Jogszerű –e, hogy a Főtáv a személyes adataimat a rövidtávú követeléskezelő cége az Immodus és a hosszú távú követeléskezelője EX-ID részére továbbítja, hogy ezek majd hármasban frissítsék az adatbázisaikat? 

ui. Ha minden jogszerű, akkor köszönöm válaszukat, ha problémát látnak, elküldöm a levelet is Önöknek…

ui. 2: Az Immodus oldalán ez olvasható.

"Nem zárja ki a jogszabály, hogy a személyes adatokat az adatkezelő adatfeldolgozó számára továbbítsa, illetve egy adategyeztetés végrehajtását sem." Ennyike, de azért ismerjük a jogainkat is. 

Kedves Olvasó!

A Főtáv oldalán a következő felhívás olvasható: "Tisztelt Ügyfeleink!Tájékozatjuk Önöket, hogy a FŐTÁV Zrt megbízásából az IMMODUS Zrt szerződött partnere az EX-ID Zrt. a díjfizetőink körében adategyeztetési feladatokat lát el. Az adategyeztetés személyes felkeresés formájában történik meg. Az EX-ID Zrt munkatársai minden esetben fényképes igazolvánnyal és meghatalmazással igazolják, hogy jogosultak a feladat végzésre. Kérés esetén ügyfélszolgálati munkatársaink is állnak rendelkezésükre ezen kollegák beazonosításában."

A távhő szolgáltató a tevékenysége során köteles betartani az adatkezelése során és a személyes adatok adatfeldolgozó részére történő továbbításakor a vonatkozó hazai és európai uniós jogszabályi rendelkezéseket.

Jelen esetben az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a személyes adatok érintettje az egyik fél, így a fogyasztók azonosító adatai nyilvántartása a gazdasági társaság részéről a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekkel összhangban áll.

Nem zárja ki a jogszabály, hogy a személyes adatokat az adatkezelő adatfeldolgozó számára továbbítsa, illetve egy adategyeztetés végrehajtását sem. Ezekben az esetekben is azonban be kell tartania az adatkezelőnek és az adatfeldolgozónak is a vonatozó jogszabályi rendelkezéseket. Ezek közül a legfontosabb, hogy a személyes adatokat csak megfelelő jogalap birtokában és célhoz kötötten lehet kezelni, illetve felhasználni.A személyes adat érintettjét pedig számos jog illeti meg az adatkezelővel szemben. Például az adatkezelőtől tájékoztatást kérhet az általa kezelt adatairól, az adatai helyesbítését, törlését és korlátozását kérheti. Az érintettet ezen kívül megilleti az adatai kezelésével kapcsolatos jogorvoslat igénybevételéhez való jog is.

Ha jogsértőnek tartja az adatai kezelését, akkor elsősorban az adatkezelőhöz címzett panasszal élhet, illetve a Nemzeti Adatvédelmi és Információs Hatósághoz, illetve bírósághoz is fordulhat az adatkezelővel szemben.Továbbá amennyiben bizonytalan vagy abban, hogy levél valóban a szolgáltatótól érkezett, javasoljuk, hogy kérj erre vonatkozóan tájékoztatást a szolgáltatótól írásban. 

Felhasznált jogszabályok: 

2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 

Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xezs7 2019.05.20. 14:31:36

Megyek vissza a dildós posztba.

Szarazkoro 2019.05.20. 14:39:46

Ha semmi tartozas/koze a posztolonak ezekhez, akkor hajtsa el oket de nagyon gyorsan, meg mielott krealnak egyet...

Paeonia 2019.05.20. 14:50:16

Tíezemeletes panelban (-ben?) lakom, ki van téve a faliújságra egy ilyen főtávos ex-ides "adategyeztetést végzünk" A/4-es lap, ami láthatóan nem hivatalos értesítés a FŐTÁV-tól, hanem a megbízott cég gagyi magánakciója.
Egy egyszerű adategyeztetéshez minek a személyes felkeresés? Miért nem e-mailben, a weboldalon, vagy a papír alapú számla mellékleteként levélben kommunikál a FŐTÁV?

KaTe 2019.05.20. 14:54:37

Inkább azt magyaráznák meg a mezei ügyfélnek hogy MIÉRT VAN SZÜKSÉG az adategyeztetésre. Új jogszabály? Törvényi kötelezettség? Benne van a szerződésben? Vagy mert csak?

Nick-son 2019.05.20. 15:27:23

Kicsit túl van ligegve ez a gdpr.

A nagy cégek akik ellen hozták vígan adatkezelnek mint eddig, mert megfeleltették maguk mindennek, igaz olyan átláthatatlan és összetett beállításokat, aszf -et kell a felhasználóknak elfogadni amit kizárt, hogy 0,001% -nál többen átolvasnának, átlátnának és akkurátusan beállítgatnának.

Átlag EU polgár meg azóta kattintgathat minden oldalt, hogy elfogadja a cookie -t, hát persze hogy elfogadja, ha azt írják anélkül úgyse fog rendesen működni az oldal amit meg akar nézni. Egyik másik oldalon már egész képernyőnyi a figyelmeztetés, állítgatás, hogy ezt a kukit elfogadom, amazt nem, hogy elolvashassa a fél mondatnyi adatot a nyomorult amire szüksége lenne. Szerintem ez semmi más mint egy jó nagy baromság.

A kis cégek meg járhatják az ügyvédeket, kutathatják jó pénzért vajon mi lehet még amiben nem felelnek meg valami furmányos gdpr kötelemnek. Mert a felhasználónak aztán tudnia kell a cégnek hol könyvelnek, hol van a tárhelye, stb.

A felhasználók akik úgy szórják szét az adataikat a neten mint a szemetet a szél. Nem vigyázok a gg -n megtalálom egyik másik usert...

A posztolónak viszont annyiban igaza van, ha nem tartozik semmivel akkor hagyják békén minden féle behajtók. Akkor tényleg nincs közük az adataihoz.

FDToth 2019.05.20. 15:40:32

Egy pelda: Telekom buszken hirdeti h elelktonikusan lehet mindent intezni, es emailben valaszolnak. Na most irsz nekik, olvasasi jon, aztan semmi. Letelik 30 nap, kerdezem h mi a hekyzet? Hat ok elpostaztak, de kuldik ujra.
Tehat az adatvedelem: levelszekreny utjan, nem ajanlava postaznak olyan infokat, amit azonositas utan sem mondanak elmteloj vagy irnak amregiszratciokolr megadoot e-mailre, a level elveszik, es meg bizonyitani sem tudjak h elkukdtek.

Mas: szinten telekom. Hangfelvetelt kernnem ki, leirom h nekem e-maiben kell. Varom, varom, 30 letlet. Irok, aazinygak postaztak. De nem jott meg, uh postazzak meg egyzser, persze nem ajalva hanem siman.
Kukdnekemegy cd baszki, 21 sz, nem tudom lejatszani (persze mashol igen, de hanganyag masra nem tartozik). Mondom h ne cd-t kuldjenek, hanem vmi jelszoval vedett hangfajlt. Hat azt nem, mert ilyen es ilyen adatvedelem. De bezzeg az elso cd-t sikerult a postan keresztul masnak kikezbesiteni!

Ez az adatvedelmi szirszar nagy nulla, aznelekronikus kommunickaot rontja, nemhigy javitja.

DarkWolf 2019.05.21. 07:13:16

@FDToth: nem akarok nyelvtannáci lenni de úristen, ez a helyesírás tragédia

Nyelvtantanár látott már?

FDToth 2019.05.21. 07:33:32

@DarkWolf: helyesírás ok, elütés nem

Secnir 2019.05.21. 08:45:06

"Ma az EX-ID Zrt. személyesen bedobott a postaládámba egy levelet, miszerint Ő adategyeztetés, adatfrissítés céljából személyesen keresett de nem talált otthon.
A megbízója az Immodus Zrt, akinek a megbízója a Főtáv. "

segítek értelmezni: a user a Főtáv-val áll kapcsolatban/szerződésben, nem pedig az EX-ID-vel, tehát a levél mehet a kukába. Ha a Főtáv felé nem áll fenn tartozás, akkor kérdéses, hogy a user adatai mit keresnek az immodusnál és az EX-ID-nél? milyen jogon adta át a Főtáv, ha tőle van?
tehát ez GDPR szempontjából többszörösen bukó, mehet a bünti mindegyik cégnek jogosulatlan adatkezelés miatt...

Muad\\\'Dib 2019.05.21. 09:19:49

@Secnir:
Nem sikerült értelmezni.

pioneer2016 2019.05.21. 09:22:03

Én mindig csak a szolgáltatóval (akivel szerződében vagyok) állok szóba. Mindenki mást elküldök a faszba, aki rájuk hivatkozik. Egyszerűen közölni kell az önjelölt adatkezelőkkel, hogy te a szolgáltatóval vagy szerződéses viszonyban.

Muad\\\'Dib 2019.05.21. 09:25:08

@pioneer2016:
Önjelölt b+, önjelölt. Azt a kommunista csökevény balkáni észlény magyarokat. Hihetetlen, hogy ebben az országban még évtizedekkel a cucializmus után is új, hogy a cégek bizony alvállalkozókat vesznek igénybe és nem mindent a konglomerátum intéz. Világosan benne van a főtáv oldalán leírt hírben, hogy: "Az EX-ID Zrt munkatársai minden esetben fényképes igazolvánnyal és meghatalmazással igazolják, hogy jogosultak a feladat végzésre. Kérés esetén ügyfélszolgálati munkatársaink is állnak rendelkezésükre ezen kollegák beazonosításában.". Mit szeretnél még mit csináljanak? Adjanak neked dns mintát?

CyberPunK 2019.05.21. 09:27:39

A történet onnantól érdekes, hogy tegye fel a kezét, akinek van szerződése a főtávval. Ugyanis szerződése a társasháznak van, a fogyasztó csak részszámlát kap.

2019.05.21. 09:32:12

@Muad\\\'Dib: a "jogosultak a feladat végzésére" annyit jelent, és nem többet, hogy a Főtáv valóban megbízta őket ezzel a feladattal, vagy hogy a Főtáv engedélyt adott nekik erre a feladatra. Nem jelenti ugyanakkor sem azt, hogy az adatgyűjtés jogszerű, sem azt, hogy az ügyfélnek együtt kell működnie ezzel a harmadik féllel, akivel egyébként semmilyen jogviszonyban nem áll, tehát az Immodus embere az ügyfél szempontjából tökéletesen egyenlő egy random szembejövővel az utcán sétálva. Úgyhogy ha hozzám ilyen adatgyűjtő becsöngetne, szó nélkül rávágnám az ajtót.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.21. 09:43:26

@Eugene Horse: de miért? Ugye a neved, a címed már tudják. Becsöngetnek, megmondják ki, megkérdezik, hogy te vagy-e aki vagy, te mondod, hogy igen és ennyi. Nem mennek be, nem kérnek el semmi igazolványt. Ergo semmit nem kell megadnod, amit már eddig ne tudnának. Lehet emberkedni, aztán meg majd jönnek a posztok, hogy nem jött a számla és tényleg behajtóhoz kerül az ügy egy ilyen faszság miatt, mert neked jogaid vannak (vagy legalábbis azt hiszed). Nyilván egy Főtáv méretű cég ezt full illegálba nyomja, hirdetve a saját és a partnerek honlapján, felhasználók százezreivel, mert úgyse derül ki...ennyire ne legyetek már ostobák.

pioneer2016 2019.05.21. 09:44:06

@Muad\\\'Dib: "Önjelölt b+, önjelölt."

Először is, nem csak a Főtávról beszéltem. Azt azonban látom, hogy Te már jól szocializálódtál ebben a rendszerben. Neked úgy látom elég egy sajtpapír, már önként és dalolva szolgáltatsz ki személyes és egyéb adatokat bárkinek magadról.

Terézágyú 2019.05.21. 09:49:07

"Én mindig csak a szolgáltatóval (akivel szerződében vagyok) állok szóba. "

Bocs, de az (évenkénti) óraleolvasásokat sem a gáz/villany stb. cég saját emberei végzik, hanem meg vannak bízva külső cégek. Akkor őket se engedd be óraleolvasni...

szepipiktor 2019.05.21. 09:49:24

@CyberPunK:
A ország többsége most feltehetné.
Ugyanis az összes egyéni gázfogyasztó és a társasházak töbsségénél is a tulajdonosok állnak szerződésben a szolgáltatókkal.
Pontosan az ilyen ostoba közös szerződés és résszámlák miatt van amikor egy tartozó miatt a komplett házat lekapcsolják.

pioneer2016 2019.05.21. 09:53:56

@Terézágyú: " (évenkénti) óraleolvasásokat "

Nekik nem adok ki és nem is kérnek személyes adatokat.

Terézágyú 2019.05.21. 09:55:17

A gdpr-ről:

egy könyvtáros ismerősöm mesélte, hogy most már, ha valaki nem újítja meg a beiratkozását, törölni kell a rendszerből, nem lehet "régi olvasók" adatait tárolni...

Úgyhogy jönnek a (volt) olvasók, hogy kölcsönöznének - ja, hogy már lejárt a beiratkozása pár hónapja, és nem újította meg? Akkor hiába lobogtatja az olvasójegyét, nincs bent a rendszerben, újra be kell iratkoznia, töltse ki az adatlapot, mutassa a személyijét, lakcímkártyáját (hogy tényleg helyi lakos-e) stb. stb. és várjon, amíg bepötyögjük az adatait a rendszerbe...

CyberPunK 2019.05.21. 09:57:48

@szepipiktor: Főtávról volt szó, nem gázszolgáltatóról. A főtáv spéci, mivel nem tudsz nem csatlakozni egyéni szinten, ha átmegy az a cső a lakásodon.

Terézágyú 2019.05.21. 09:59:52

@pioneer2016:
"" (évenkénti) óraleolvasásokat "
Nekik nem adok ki és nem is kérnek személyes adatokat."
De tudják a nevedet, a lakcímedet, az (gáz)óraszámodat, beengeded a lakásodba; ha szeretnéd megbeszélni vele, hogy máskor jöjjön, akkor a telefonszámodat is... stb.

Egyébként kérdés, hogy a főtáv milyen "személyes" adatokat tud rólad (a pószterről), és hogy ez az adategyeztető cég milyen adatokat akar egyeztetni...

2019.05.21. 10:01:47

@onlajnok: "Ergo semmit nem kell megadnod, amit már eddig ne tudnának." - ez világos, és egyben felveti azt az izgalmas kérdést, hogy akkor mégis mi a lótúróért jöttek adatot rögzíteni? Különben ha adategyeztetést írnak, akkor nyilván nem csak a nevedet kérdezik meg, hanem a többit is, és felírják, különben minek érkeztek volna? Így pedig továbbra is kérdés, hogy miért adjak meg olyan adatot, egy harmadik, velem semmilyen jogviszonyban nem álló adatkezelőnek, amit egyébként a szolgáltatónak már megadtam korábban? Ha ezek ostoba felvetések, akkor vállalom, hogy ostoba vagyok. És nem, nem vagyok paranoiás összeesküvés-elmélet hívő, csak nagyon furcsának találom, hogy becsönget egy idegen, én meg megadom neki a részletes személyi adataimat (vagy ha már nála vannak -ami egy újabb szemöldökfelvonás - akkor nyugtáznom kell, hogy helyesek, így ergo ugyanúgy megadtam neki). Az egész kompletten bűzlő ügy.

pioneer2016 2019.05.21. 10:03:35

@Terézágyú: "töltse ki az adatlapot, mutassa a személyijét, lakcímkártyáját"

Igen ez helyes! Ott egy szolgáltatást veszel igénybe és a szolgáltatónak adod meg az adataidat önként. Ha ez zavar, akkor nem vagy köteles igénybe venni a szolgáltatást.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 10:05:20

@Terézágyú: bocs, de az óra állását bediktálom. Nem kell beengednem.

Terézágyú 2019.05.21. 10:08:38

@Eugene Horse:
"csak nagyon furcsának találom, hogy becsönget egy idegen, én meg megadom neki a részletes személyi adataimat (vagy ha már nála vannak -ami egy újabb szemöldökfelvonás - akkor nyugtáznom kell, hogy helyesek, így ergo ugyanúgy megadtam neki)"

Idegennek?
Szerinted tényleg ekkora a különbség aközött, hogy becsönget egy vadidegen, felmutatja a főtávos igazolását, és azt mondja:
1. Jó napot kívánok, Kovács János vagyok, a Főtáv dolgozója, itt vannak nálam az adatai, megtenné, hogy egyeztetjük?
2. Jó napot kívánok, Kovács János vagyok, a Főtáv megbízásából jöttem, itt vannak nálam az adatai, megtenné, hogy egyeztetjük?
??

Én egyébként mindkét esetben ugyanazt tenném: Magamban káromkodva, a főtávot elküdve a p*csába, gyorsan egyeztetnénk, és kész.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.21. 10:10:48

@Eugene Horse: "én meg megadom neki a részletes személyi adataimat" tudod, hogy milyen adatokat kell megadnod? A neveden és a címeden kívül semmit. Illetve megadni semmit nem kell, hanem megkérdezik hogy te vagy-e Eugene Horse, Pipacs utca 13 alatti lakos. Te meg mondod, hogy te vagy. Nem vaktában csöngetnek be és kérdeznek meg dolgokat, hanem tudják, hogy kinek kéne ott lakni. Ha te vagy, akkor mondod, hogy te, ha valaki mást keresnek, akkor meg mondod, hogy nem te vagy. Ennyi. Gondolom tudod a különbséget az adatfelvétel és az adategyeztetés között. Igazoltatni meg nincs jogkörük, tehát egy csak bemondásra megy, nem kérik el a személyigazolványod, taj számod, adószámod, akármit, ezekhez semmi közük nincs is egyébként.

Ennél sokkal mélyebbre ható pl az, amit a telefonnal kell minden évben megcsinálni, mert ott egyrészt sokkal több személyes adatot kérnek, másrészt nem leellenőrzöd a megadott adatok helyességét, hanem minden bekérnek. Ok, hogy ott nincs egy köztes szolgáltató beiktatva, mert online megy az egész. Lehetne hasonló megoldás a Főtáv esetében is, azzal jobban ki lennének békülve az emberek?

Terézágyú 2019.05.21. 10:11:30

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"bocs, de az óra állását bediktálom. Nem kell beengednem."
Írtam, hogy "évenkénti"....
Tudtommal évente egyszer minden szolgáltató ellenőrzi az óraállást és lefotózza az órát (az más kérdés, hogy a megbízott cégek(!) emberei sokkszor megelégszenek a bediktálással...)

Terézágyú 2019.05.21. 10:13:18

@pioneer2016:
"Igen ez helyes! Ott egy szolgáltatást veszel igénybe és a szolgáltatónak adod meg az adataidat önként. Ha ez zavar, akkor nem vagy köteles igénybe venni a szolgáltatást."

Akkor majd megmondom a könyvtáros ismerősömnek, hogy ezt mondja a méltatlankodó, káromkodó ügyfeleknek :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.21. 10:14:53

@Igazamvanvagyigazamvan?: évente egyszer akkor is le kell olvasniuk az órát, ha egyébként havonta diktálsz. Akkor be kell engedni. Persze ott se ellenőriznek semmit, még azt se kérdezik meg ki vagy, ha beengeded őket. Leolvassák az órát, esetleg alá kell írni, hogy tényleg annyi az annyi, de szerintem azt se kell mindig, és már ott sincsenek. És ők se a szolgáltató alkalmazottai, de egyébként ahogy fentebb is írták, az egyszeri felhasználó szempontjából az egyik ember pont annyira megbízható, mint a másik, mindegy kinek az alkalmazásában áll.

Terézágyú 2019.05.21. 10:17:44

@onlajnok:
"Ennél sokkal mélyebbre ható pl az, amit a telefonnal kell minden évben megcsinálni, mert ott egyrészt sokkal több személyes adatot kérnek, másrészt nem leellenőrzöd a megadott adatok helyességét, hanem minden bekérnek. Ok, hogy ott nincs egy köztes szolgáltató beiktatva, mert online megy az egész... "

Kivéve, ha valamiért nem megy az online, mert akkor be kell menned például egy t-pontba, és személyesen egyeztetni - és valójában azok se a tkom dolgozói, csak szerződésük van velük :)
Mondjuk ha ott vetted a kártyádat, akkor meg eleve egy "idegennek" adtad meg az adataidat :)

Terézágyú 2019.05.21. 10:19:58

@onlajnok:
"Persze ott se ellenőriznek semmit, még azt se kérdezik meg ki vagy, ha beengeded őket. "

Sőt te, aki beengeded őket, te se kérdezed meg, hogy ki ő, és nem kérsz tőle igazolványt - holott lehet, hogy egy csaló, aki látta a bejárati ajtón, hogy "ma gázóra-fényképezés", és egy sima fényképezőgéppel felszerelkezve becsönget mindenhova... :)))))

2019.05.21. 10:22:56

@onlajnok: tisztázzuk, ha budapesti lennék, és becsöngetnének, valószínűleg mondanám, hogy igen, én vagyok, köszönöm, viszlát. Viszont továbbra sem fér a fejembe, hogy ha úgy jönnek ki hozzám, hogy Lótúró utca 6., III. emelet 34-es ajtó, kopkopp, Ön Ló Jenő?, akkor mi értelme van az egésznek? Hiszen mindezeket tudták, hisz ez alapján találtak meg. Ha meg én új lakó vagyok ebben a lakásban, nem a Ló Jenő, akkor új adatfelvétel lenne, amit újfent miért? De amit főleg nem értek, és itt a nagyobb baj, hogy miért kéne akármit is mondanom egy egy embernek, aki egy behajtó cégtől jött, és amely behajtó cégnek én nem vagyok se ügyfele, se adósa. Miért, miért, miért?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 10:24:04

@Terézágyú: tíz éve nem lakom otthon, még nem volt, hogy fotóztak volna.

pioneer2016 2019.05.21. 10:24:33

@onlajnok: "ott nincs egy köztes szolgáltató beiktatva,"

Az idézet a kulcsmondat. Sokkal nagyobb a bizalom egy szolgáltatóval létesített közvetlen kapcsolat, még online is.
Érdekes. A bankok és a telefonszolgáltatók, de még az ELMŰ is az ügyféllel tartja közvetlenül a kapcsolatot. Az adategyeztetést is közvetítő nélkül intézi.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 10:27:44

@onlajnok: nincs benne gyakorlatom. Tíz éve nem lakom otthon, feltételezem, hogy nem tudnak fotózni. Szar lenne, ha mégis bejutnának!
De ki az, aki fotóz? A szolgáltató, akivel szerződésem van, vagy a leolvasó, avagy a behajtó?

2019.05.21. 10:28:03

@Terézágyú: szerintem van különbség, nem is kicsi. Az egyik a szolgáltató, akivel szerződésben vagyok és az adataimat a köztünk lévő jogviszony miatt önkéntesen átadtam már korábban is. Ha a szolgáltató frissíti az adatállományát, az egy dolog, és oké. A másik esetben egy behajtó cégről van szó, amivel az égadta egy világon semmilyen kapcsolatban nem állok, és semmi okuk rá, hogy az adataimat megkapják. Egyébként nyilván a szolgáltatótól már megkapták, hiszen úgy találtak meg, szóval érjék be szépen ennyivel, ez se kerek szerintem, de hogy én önként adatozgassak egy behajtócéggel, azt kösz, de kösz nem.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 10:29:18

@Terézágyú: a gázóra nem a te tulajdonod, nyilván biztosítanod kell a hozzáférést. De a behajtó???

Terézágyú 2019.05.21. 10:29:21

@Eugene Horse:
"akkor mi értelme van az egésznek? Hiszen mindezeket tudták, hisz ez alapján találtak meg."

Erre írtam fentebb, hogy valóban kérdés, hogy milyen adatokat akarnak egyeztetni. Mondjuk úgy hallottam, hogy az "adategyeztetés" csak egy szöveg, hogy új szolgáltatási módra beszélje rá az ügyfelet - legalábbis bankoknál csinálják... na de a Főtáv...?

"De amit főleg nem értek, és itt a nagyobb baj, hogy miért kéne akármit is mondanom egy egy embernek, aki egy behajtó cégtől jött"

De ezek szerint ha nem tudtad volna eleve, hogy ez valójában egy behajtó cég (illetve behajtással is foglalkozik), akkor nem lenne semmi gond? :) Ha az lenne a levélben, hogy "az Adategyeztető2000 Zrt" csinálja, akkor oké? :)))

Egyébként államosítsák a Főtávot azonnal, és akkor nem fog ilyen kapppitalista trükkökkel élni...!!!!

Terézágyú 2019.05.21. 10:31:35

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"tíz éve nem lakom otthon, még nem volt, hogy fotóztak volna."

Ha 10 éve nem laksz itthon (Magyarországon?) akkor miért osztod az észt ilyesmikről???

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 10:32:26

@onlajnok: meg se kell mondanod, hogy te vagy te. Semmi közük hozzá. Becsenget, megkérdezi a nevem, én pedig mondom, hogy magam sem tudom.

Terézágyú 2019.05.21. 10:34:33

@Eugene Horse: @Igazamvanvagyigazamvan?:
"szerintem van különbség, nem is kicsi. Az egyik a szolgáltató, akivel szerződésben vagyok és az adataimat a köztünk lévő jogviszony miatt önkéntesen átadtam már korábban is. Ha a szolgáltató frissíti az adatállományát, az egy dolog, és oké."

De fentebb már többször is leírtuk, hogy a legtöbbször egy külsős cég végzi a leolvasást is, nem konkrétan a szolgáltató.

"A másik esetben egy behajtó cégről van szó"

Erről is volt szó: ha nem behajtó cég lenne (te nem tudnád róla, hogy behajtó cég), akkor oké lenne? :)))

2019.05.21. 10:35:42

@Terézágyú: azért írtam behajtó céget, mert ez speciel az, de nyilván ez vonatkozik minden más, harmadik félre, lehet lufifújó bt is, akkor se oké.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 10:35:49

@Terézágyú: mellesleg az ingatlan a saját tulajdonom. Szerződésben állok a szolgáltatókkal. Innentől van jogom kérdezni, tapasztalatot megosztani, " észt osztani".

Terézágyú 2019.05.21. 10:36:49

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Ha nem erre céloztál azzal, hogy "nem laksz otthon", akkor ugyan mi a fenét akartál mondani????
Jó, nálad (?) sose fotóztak, jóvan, akkor bizonyára hazudnak azok, akik meg úgy tudják (és tapasztalják!), hogy évente fotóznak...

Terézágyú 2019.05.21. 10:38:18

@Eugene Horse:
"azért írtam behajtó céget, mert ez speciel az, de nyilván ez vonatkozik minden más, harmadik félre, lehet lufifújó bt is, akkor se oké."

Körbe-körbe járunk???? Értelmes beszélgetés...

2019.05.21. 10:38:33

@Terézágyú: látom nagyon nem tudsz elszakadni a leolvasástól, ami tökéletesen más. Azt a szerződésben vállalja az ügyfél, és része a normális ügymenetnek, ráadásul semmilyen adatfelvétellel nem jár, azon kívül, hogy a szolgáltató tulajdonát képező óráról leolvassák a számokat. Hiába kekeckedsz, ég és föld egy óraleolvasás, meg egy behajtócég embere, aki istentuggyamiért kéri az adataidat (vagy azok helyességének igazolását, lényegében ugyanarról beszélünk).

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 10:41:46

@Terézágyú: Hogyne tudná, hogy behajtó cég. Köteles közölni. Ha valaki becsenget hozzád, hogy ki vagy te, megadod az adataidat kérdés nélkül?
Ha a gázmûvek embere jön órát cserélni, beengeded, mert jogos. Ha egy cég megbízottja, akivel nem vagy jogviszonyban, köteles vagy információt adni magadról?
Becsengetek, hogy kedves, én a villamosművek egyik beszállítója vagyok, adja meg az adatait, a jövőre nézve, ha a villamosművek nem fizetne nekem, ön direktben fog fizetni??? Megadnád?

2019.05.21. 10:42:41

@Terézágyú: szerintem is zsákutca, neked egyébként is lételemed a kötözködés, jól csinálod, mert általában fel is idegelsz vele. A lényeg a lényeg, szerintem nem oké, te meg annak adod meg az adataidat, akinek akarod. Plusz az is tény, hogy nem vagy köteles semmit mondani egy behajtócéges fószernak, innentől megintcsak egyéni ízlés kérdése, hogy ki mit tesz, ha becsöngetnek hozzá.

2019.05.21. 10:43:44

@Igazamvanvagyigazamvan?: ő megadná, ő aztán igen, bármit, ami ellenkezője annak, amit te mondasz :) :) :)

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 10:45:23

@Terézágyú: húha! Látom, a logikus gondolkodás nem erősséged. Azzal, hogy leírom személyes tapasztalatomat, nem cáfolom más szavát, csak rámutatok, hogy adott témában irreleváns. Ahogy rámutatok arra is, hogy nem vagy köteles igazolni magad, mert valaki becsönget.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 10:55:34

@Terézágyú: de játszuk el: becsenget, megadom az adataimat. Miért? Miért kell egy behajtónak az én adatom?
Ha nem fizetnék, a szolgáltató akkor is a szerződésben szereplő adatok alapján tud eljárni. Gondolj bele: albérlő. Becsenget a behajtó. Ön Kovács János a Jó utca 6-ból? Nem, ő nem lakik itt, én Sós Pál vagyok a Jó utca 6 stimmel....
Mire használható adat ez???
A tulaj áll továbbra is szerződésben.

VokAkiVok 2019.05.21. 11:17:28

Én csak arra lennék kíváncsi, mi a szankció, ha megtagadod az adategyeztetést egy behajtó céggel..?

nagyonköcsögduda 2019.05.21. 11:21:42

fdtoth: "30 letle" ez valami új mértékegység?
Oztán hejesen irni tudol-é?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.21. 11:28:20

@Igazamvanvagyigazamvan?: neked még hányszor kell leírni, hogy nem azt kérdezik olyankor, hogy ki vagy te, hanem hogy te vagy-e az xy? Nagy a különbség.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.21. 11:30:39

@Igazamvanvagyigazamvan?: őszintén, nem mindegy neked, hogy ki fotóz? De amúgy ha annyira érdekel, megkérdezed, mikor megy, mert igazolnia kell magát, sőt ilyen esetekben fel is hívhatod a szolgáltatót, hogy ez és ez az ember tényleg azért van-e itt, hogy nekik fotózzon. Ez az elműnél is így van és a főtávnál is. És mindkét esetben erre fel is hívják a fogyasztók figyelmét.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.21. 11:32:39

@Terézágyú: nem hát, leszarom, annál drágább az időm, hogy ilyenekre pazaroljam. Ráadásul, ha akadékoskodok és nem engedem be, akkor úgyis visszajönnek megint, semmivel nem vagyok előrébb. Egyébként meg bárkinek teljes lelki nyugalommal megmondom bármilyen mérőórám állását.

RHalacska 2019.05.21. 13:13:59

@Secnir: Hát nem. A Főtávnak van jogos érdeke, szeretné tudni, hogy akinek szolgáltat, annak az adatai jól vannak-e meg a rendszerében. Mivel szerződés teljesítéséhez szükséges, adatfeldolgozónak átadhatja. Pontosan ilyen, amikor a dolgozó adatait átadják a könyvelőnek, bérszámfejtőnek, aki egy megbízott cég alkalmazottja. Jó adatvédelmi szerződés kell a két cég között

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 14:14:33

@onlajnok: tök mindegy, mit kérdeznek. Semmi közük hozzá.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.21. 14:16:29

@Igazamvanvagyigazamvan?: ok, nekem igazából mindegy. Kívánom, hogy ne legyen soha gondod ebből.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 14:18:04

@onlajnok: egyébként miért kell az adatom egy behajtónak? A szolgáltatóval állok szerződésben, adataim ismertek. Ha átadja egy behajtónak, arra joga van, de a behajtó a tartozásomról tárgyalhat velem.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 14:19:50

@onlajnok: átadhatja az összes követelését egy kezelőnek, de arról engem, mint szerződött felet értesíteni kell.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.21. 14:21:52

@Igazamvanvagyigazamvan?: ok, most írom le utoljára. A behajtónak nem kellenek az adataid, mert már ott vannak nála. Másképp hogy tudná ellenőrizni, hogy egyeznek-e?

Másrészt itt nem neki adnád meg, hanem annak a cégnek, jelen esetben a főtávnak. Ha a végrehajtó megtartaná magának, vagy felhasználná, akkor jól picsán rúgnák. Az meg egy speciális eset, hogy akit itt megbíztak az történetesen behajtással is foglalkozik. Ha a JóskaPista 200 Adatellenőrtő Kft végezné az ellenőrzést, nekik megadnád? Ne válaszolj, mert tudom, hogy azt írnád, hogy nyilván nekik se.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 14:22:27

@Terézágyú: eleddig, ha gondom volt az elszámolással, mindig a szolgáltatóval egyeztettem, nem a leolvasóval. A lakás eladásánál sem jönnek ki fotózni, elfogadják az adásvételiben szereplő óraállást.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 14:25:18

@onlajnok: egy cég elnevezése talán info a tevékenységéről. Ha azt mondja az illető, hogy ő végrehajtó, miközben nem az, jogosulatlanul visszaél vele, bűncselekmény. Te sem adhatod ki magad tűzoltónak.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 14:26:19

@onlajnok: mellesleg a behajtó és a végrehajtó két külön fogalom.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.21. 14:28:07

@Igazamvanvagyigazamvan?: persze hogy nem mennek ki, mert ott ketten igazoljátok, te meg a vevő, méghozzá magánokiratban, hogy az óraállás márpedig annyi. Nyilván ez nem garancia, hogy nem hazudnak, de a szolgáltatónak mindegy, az első leolvasásánál ő úgyis kiszámlázza a a fogyasztást az aktuális tulajnak.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.21. 14:30:11

@Igazamvanvagyigazamvan?: de a jelen esetben sem mondta senki, hogy ő végrehajtó/behajtó, azt csak a posztoló derítette ki, hogy a cég, akinek a nevében eljár, azzal is foglalkozik. Szerintem adatellenőrzéshez semmilyen speciális jogosítvány nem kell. Őket megbízza az egyik szolgáltató, amiről az ügyfeleket is tájékoztatja, kimennek, igazolják magukat, elvégzik a feladatukat és kész. Senki nem állít valótlant, nem sunnyog.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 14:32:48

@onlajnok: én pusztán azt mondtam, hogy nem vagy köteles igazolni magad, nem vagy köteles beengedni és nem vagy köteles megmondani a neved.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.21. 14:34:09

@Igazamvanvagyigazamvan?: és ezek közül 2-t senki nem is kér, sőt a neved se kérdezik, csak annyit, hogy te vagy egy XY. Ha azt mondod, hogy nem akkor ennyi volt.

FDToth 2019.05.21. 15:08:17

Ha mar adatvedelem: ma hivtak mobilon az egyik fideszes irodatol h menjek 26-an. Kivancsi volt - partallastol fuggetlenul - h honnan tudjak a szamomat? Aszongyak biztos alairtam vhol. Na en tuti nem, max helyettem. Kiv leszek ha ezt igy bejelentem az adatvedelmi hatosagnal, akkor mihhez kezdenek ;)

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.21. 16:43:53

@onlajnok: és még mindig csak azt mondom, hogy nem vagy köteles válaszolni, és nem többet.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.21. 16:46:02

@Igazamvanvagyigazamvan?: sehol nem állítottam az ellenkezőjét. Csak azt írtam, hogy ha nem válaszolsz, akkor meg fognak úgy is még egyszer keresni, vagy lesz esetleg valami rád nézve negatív következménye.

NoOne 2019.05.21. 22:22:23

@KaTe: "Inkább azt magyaráznák meg a mezei ügyfélnek hogy MIÉRT VAN SZÜKSÉG az adategyeztetésre."
A kommenteket nem olvastam (még) végig és lehet, hogy "vótmá" vagy valaki tudja a választ és meg is írta. Mindenesetre az idézett felvetéssel teljességgel egyetértek.

Paeonia 2019.05.22. 00:14:45

@NoOne: a kérdés többször vótmá, hogy mi a lótúrónak lenne szükség becsöngetős emberrel való adategyeztetésre. Válasz nincs.
Minden más szolgáltató meg tudja oldani az adategyeztetést online vagy levélben. Röhejes és nagyon gazdaságtalan lenne személyesen odamászkáló emberi erőforrást igénybevenni erre.
Tehát az "adategyeztetés" duma kamu lehet, ezek vagy címeket és neveket gyűjtenek valamilyen adatbázishoz, vagy a behajtók elterelő dumája az "adategyeztetés".

FDToth 2019.05.22. 06:01:38

@Paeonia: koszi, latom ez egy friss cikk.
Erdekes minden esetre.
Tolem hivogathat akarki de baromrira erdekel h ‘mit tudnak’ rolam es h a fenebe van meg naluk a szamom, illetve kb ha rosszat mondasz a telefonban - ugy ertem elmondod h kire szavazol - akkor ezt feljegyzik es megbelyegeznek (parttol fuggetlenul).

evilwolf 2019.05.22. 11:23:45

Ebben az országban nincs adatbiztonság, mert hagyjuk, hogy így legyen.
És mi a faxért van mindig mindenhol adategyeztetés?
Egyetlen országban nincs ez, csak ebben a qrvaországban.
Ha csak a fele feljelentést tenne adatkezelés miatt, már akkor jutnánk valamire.
Rohadék orbánkormány állandóan baxogatja a népet, miközben bürokráciacsökkentésről hazudozik.
Bürokrácianövelés a SIM kártya és a banki adategyeztetés is. Mindenhol leadjuk az adatokat, addig nem is szerződhetünk, majd utána évente baxogatnak, és mindenkinek átadják az adatokat.
Ha itt nem megy, az EU-hoz kell fordulni.
Be kell inteni a francba, nem egyeztetni.

]{udarauszkasz 2019.05.22. 20:28:30

@evilwolf: EUban ugyanez megy. Ausztriaban is regisztralni kell a simkartyatol kezdve mindent. Ez nem orszagszintu,sot, nem is EU szintu,hanem vilagkormany szintu iranyelv. Meg lehet nezni, milyen iranyba mozdul az USA, az EU vagy akar Ausztralia, Uj-Zeland,vagy mondjuk Kina, Oroszorszag. A demokracia kihalofelben van. Ilyen periodus kozeledik sajnos. Volt az okori Gorogorszagban is demokracia,aztan elfelejtodott par ezer evre. Most is lesz par ezer ev,amikor par hulye szociopata raerolteti az akaratat a vilagra,amit vagy tulel az emberiseg, vagy nem. Vagy nem olyan formaban,hogy azt emberisegnek lehessen nevezni.

Xezs7 2019.05.22. 23:39:46

@]{udarauszkasz: Az nem demokrácia, hogy névtelenül vásárol valaki SIM kártyát. Teljesen oké, ha ehhez bekérik az ember adatait. Akinek nincs rejtegetnivalója, azt nem érdekli a dolog. Akinek meg van, hát az rohadjon meg ahol van.

]{udarauszkasz 2019.05.23. 06:59:34

@Xezs7: miert nem az? Ezzel a regisztracioval,es a tarsaival,pl. a halozatba kapcsolt kozteri,es autopalya kamerakkal, az adattarolasi kotekezettseggel, a feltoltest cenzurazo algoritmusokkal,szurokkel, ezekkek mind-mind gyanusitotta tesz mindenkit. Ez az artatlansag velelmet assa ala,nem a hatalomnak kell bizonyitani a bunossegemet,hanem nekem az artatlansagomat. Ok nelkul megfigyelhetik,merre jarok,mit csinalok,mindezt biroi vegzes nelkul,a hatam mogott. Ez NEM demokracia,akar van rejtegetnivalom,akar nincs.

Xezs7 2019.05.23. 09:22:05

@]{udarauszkasz: nekem nincs ezzel bajom. Rettegjen az, aki szabályt szeg. Autópályán kell is a sok kamera, mert néhányan állat módjára vezetnek. Utcára is jól jön azért, ha pl valaki téged akarna kizsebelni. Vagy el se kezdi, vagy később elfogják a kamera képei alapján. Részemről biztonságot növelő intézkedések ezek, így maximálisan egyetértek velük.

]{udarauszkasz 2019.05.23. 11:45:56

@Xezs7: "aki a szabadsagot felaldozza a biztonsagert,a vegen mindkettot el fogja vesziteni." Nem tudom,kitol van az idezet,de talalo. Nezd csak meg,mi van Kinaban. Es ez a tendencia pont oda vezet, es en nem elnek ilyen helyen.

KaTe 2019.05.23. 14:26:41

@]{udarauszkasz: Induljunk ki abból a feltételezésből, hogy az igazságszolgáltatás nem korrupt a bíróság pedig nem elfogult. Mi is a gondod a kamerákkal? Hogy bűnmegelőzési szerepük van? Arra még nem gondoltál, hogy ezek az eszközök a TE ártatlanságodat/igazad/jogaidat is védhetik?

]{udarauszkasz 2019.05.23. 14:55:14

@KaTe: igen,elismerem, egy bankban, vagy egyeb kiemelt biztonsagu helyen van letjogosultsaga ilyesminek,de nem ugy,hogy nagy teruleteket lefedve,az emberekrol automatikusan mozgasprofilt alkotva. Aki latta a Tronok Harca utolso,es utolso elotti reszet,latta,hogy betegiti meg az ember lelket a hatalom. Volt alkalmam megtapasztalni,hogy tud valakit nyomorba donteni a rendorseg torvenyes eszkozokkel ugy,hogy egy arva vasa se marad. Es ez nem Magyarorszagon tortent,hanem Ausztriaban. Aki hatalmat kap,az automatikusan korrumpalodik. Mindig. Nincs kivetel. Es ha az emberek kezebe ilyen hatalmat adunk,annak mindig rossz vege lesz,mert ez ugyanugy bele van egetve a Homo Sapiens agyaba,mint egy csimpanzeba. Hiaba van lelkunk,ha ehhez nem eleg eros.

Xezs7 2019.05.23. 16:57:13

Azért egy olyan sorozattal példálózni, amiben sárkányok hátán kardoznak, enyhén szólva is megmosolyogtató.

]{udarauszkasz 2019.05.24. 06:47:43

@Xezs7: Orban Viktor annak idejen egy igeretes,jobbkozep politikus volt,aki kivezethette volna az orszagot a kommunizmusbol. Ausztria 70-80%at kapnank fizeteskent. Ehelyett megvasaroltak kilora,es amugyis csak a sajat hatalma van a szeme elott. Ugyanugy az oroszok kottajabol jatszik,mint Kadar. Ugyanolyan propagandaizu musorok mennek a tvben. Strache is megveheto,lattuk. A hatalom mergezo. Akar sarkanyokon lovagolsz,akar nem. Putin baromi jo pszichologus, ex KGB multtal ez ertheto. Az osszes kiskiralyt az ujja kore csavarja. Hogy jobbos,vagy kommunista,ez tokmindegy.

evilwolf 2019.05.24. 11:21:41

@Xezs7 "Az nem demokrácia, hogy névtelenül vásárol valaki SIM kártyát. ":
Mi itt nem névtelenül vásároljuk a SIM-et, tehát bőven megvolt az adatellenőrzés. Az évenkénti baxogatásról van szó. Annak miért kell évente regizni, akinek több mint 10 éve a nevén van és használja?
Főleg, hogy amikor vettem, még nem volt elég a személyi sem, másik okmány is kellett hozzá.
Ha meg valaki bűnt követ el a kártyával, lenyomozható, hogy hol használta és mit mondott. Tehát csak bürokrácianövelő szemétség az évenkénti adategyeztetés.
Egyébként máshol nem így van, csak itt.

Xezs7 2019.05.24. 17:01:06

@]{udarauszkasz: Azt azért te sem gondolhatod komolyan, hogy ebben az országban bármikor is lehetőség lenne akár csak 70-80%-ra is megközelíteni az osztrák fizetéseket. Ez kormánytól független, szimplán gazdasági-földrajzi kérdés.

]{udarauszkasz 2019.05.24. 21:37:26

@Xezs7: Magyarorszagon egy jofajta Marshall segelynek megfelelo osszeg eltunt az elmult 30 evben.
Ehhez kepest meg lehet nezni,mi ment vegbe az NSZKban 1945 es 1975 kozott. Vagy a volt NDKban, 1989-2019 kozott. Nem lehetetlen,csak nem kellett volna ellopni a zset,ennyi. De amig ebben az orszagban arrol szol az elet,hogy ki tud tobbet okosban kivenni,elsumakolni innen onnan,addig ez az orszag ilyen csoro marad. Ho vegen majd a provident adja a futesre,kajara valot.
süti beállítások módosítása