Szandra rémülete nem lehetett kicsi, amikor a régen várt lemezről megkapta a hírt, hogy két nap múlva bezúzzák. Mindezt azért, mert nem vette át, amiről viszont nem is tudott, hogy kellett volna. Furcsán kommunikáló UPS, ropogó hanglemezek.
Áprilisban előrendeltem az amerikai Roadrunner Recordstól egy limitált kiadású vinyl lemezt. Ezt ki is fizettem paypalon keresztül, a nem kevés szállítási díjjal együtt. Július 29-én érkezett meg végül a csomag az országba, ami a UPS raktárában, Vecsésen pihent. Mivel 3 hétre elutaztam az országból, naivan úgy véltem, hogy minden megy a maga útján, és mire hazaérek, otthon vár a lemez. Nem így történt.
Hazaérkezésemkor ismét beléptem a csomag nyomon követésbe, ahol láttam, hogy minden nap kivételként lett kezelve, nem került kiküldésre. Írtam e-mailt a honlapon nehezen megtalált ügyfélszolgálati opcióhoz. Elvileg 24 órán belül válaszolniuk kellett volna-nem történt meg. Telefont nem vették fel.
Majd 2 nap múlva kaptam egy e-mailt, aminek már a formátuma is érdekesre sikeredett egy akkora cégtől, mint a UPS (továbbított levél, ékezetek nélküli megjegyzéssel, megszólítás nélkül), ennek képernyőfotóját csatoltan megküldöm. Az augusztus 28-án kapott levél lényege az volt, hogy a NAV szeptember 2 határidővel megsemmisítésre jelölte ki a csomagot, mivel nem jelentkeztem érte.
Nem tudtam, hogy ha fizetek valakinek nem kevés pénzt a kiszállításért, akkor gyanakodnom kell, hogy az nem akar intézkedni a kiszállítás felől. Panaszomat megírtam a hölgynek, akitől a levelet kaptam, és nehezményeztem, hogy napok óta próbálom őket elérni, hogy miért ülnek egy hónapja a küldeményemen, miért 3 munkanappal a megsemmisítés előtt kapom az első e-mailt, miután 2 különböző fórumon is próbáltam őket elérni.
A válasz nyelvezete ismét érdekesre sikerült, idézem:
"A felado fele jeleztuk, hogy adjon elerhetoseget, ami a mai napig nem tortent meg, es a NAV kijelolte megsemmisitesre a csomagot, mert senki nem jelentkezett a tegnapi napig. Na de most vamkezeljunk."Kérdéseim a következők:
-honnan kellett volna nekem tudnom, hogy a UPS-nél külön kell jelentkeznem a csomagomért, tudtommal ők egy futárcég(?), ráadásul nemzetközi
-a telefonszámom mellett miért tartott egy hónapig valahonnan leolvasni az e-mail címemet valamelyik papírról (a készülék jelenleg külföldön tartózkodik, másik kártyával használva, amit nem igazán vettem számításba az áprilisi megrendelésnél)
-miért csak azután kezdtek el intézkedni megkeresésem felől, hogy megpróbáltam kideríteni merre jár a csomagom, miért a megsemmisítés előtt 3 munkanappal? Egy hónap kellett egy pár soros e-mail megírására?
A tanulság az, hogy míg a Magyar Posta gond nélkül ír e-mailt külföldi megrendelés esetén, amit 1 héten belül meg is kaptam vámkezelve, vámmentesítve, addig egy nemzetközi futárcég esetén, mint a UPS nekem kell intézkednem, hogy egyáltalán megkeressenek azzal, hogy a terméket vámeljárás alá vonták. (10 ezer forint értékű küldemény-vicc kategória)
Összefoglalva, ha valami gyanúsan sokat ül egy raktárban, kezdjenek el minél előbb intézkedni, ne legyenek naivak, mint én voltam. Ja, és soha többet UPS.
Üdvözlettel:
Gruber Szandra
Sunny Days 2019.10.24. 10:32:25
juhaszvik 2019.10.24. 11:18:02
Gondolom valami nem stimmelt a címmel (elírás), és amikor a futár indult volna a csomaggal, akkor látta, hogy baj van, alapértelmezett megoldásként a megadott számon kereste a posztolót, aki éppen egy másik kártyával használta külföldön a telefonját, így másik opcióként a feladót zargatták a cím pontosításáért, aki viszont vagy letojta az ügyet, vagy alapból már náluk is a pontatlan cím szerepelt.
A posztoló meg simán hangulatot gerjeszt, ezzel a "honnan kellett volna nekem tudnom, hogy a UPS-nél külön kell jelentkeznem a csomagomért", mert (feltételezem) az UPS csak default módon átadta a NAV-nak a csomagról az infót, és (szintén csak feltételezem) a NAV-nál van egy jelentkezési határidő a megsemmisítés előtt.
reunalla 2019.10.24. 12:08:51
Darth Revan 2019.10.24. 12:17:16
mondom mi van?! nem kaptam semmit
felhaborodva irok a cegnek, kideult, hogy nem budapestre rendeltem, hanem anyamhoz, gyongyosre :)
az eletemre is meg mertem volna eskudni, hogy budapesti cimet adtam meg, de visszanezve a masodik megrendelesnel egyaltalan nem adtam cimet :) (a facebook messengeren keresztul rendeltem, ok pedig az eredetileg megadott cimre kuldtek)
En voltam a hulye, ment is a suru bocsanatkeres.
Laredo 2019.10.24. 12:31:57
juhaszvik 2019.10.24. 12:44:24
WiZZu 2019.10.24. 13:53:24
MatoBoci 2019.10.24. 13:55:59
juhaszvik 2019.10.24. 14:06:41
Aréna 2019.10.24. 14:41:03
Horváth Toya 2019.10.24. 16:45:21
Club Sandwich 2019.10.24. 17:24:02
Club Sandwich 2019.10.24. 17:25:50
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.10.24. 18:14:29
lojzi1 2019.10.24. 18:53:38
És a legjobb: kb 2 hét múlva kaptam egy postai levelet tőlük, hogy sikertelen volt a kézbesítés (gondolom az első) és ha nem megyek be érte egy megadott időpontig, akkor visszaküldik. A megadott időpont egy héttel már elmúlt. Ha nem nézem a trackinget és járok utána, soha nem kapom meg a cuccot.
Gábor Balás 2019.10.24. 20:09:36
lcsaszar 2019.10.24. 20:22:55
élhetetlen 2019.10.24. 20:57:22
lojzi1 2019.10.24. 21:03:58
élhetetlen 2019.10.24. 21:12:47
CCnick 2019.10.24. 21:23:11
élhetetlen 2019.10.24. 21:39:48
élhetetlen 2019.10.24. 21:44:44
lojzi1 2019.10.24. 21:58:27
kapasz 2019.10.24. 22:59:43
élhetetlen 2019.10.24. 23:20:00
Zsoltbacsi 2019.10.24. 23:32:01
"Most egy fura kérdés merült fel bennem, amire nem tudom a választ. A futárcég egy kiszállítási díjat kap?"
Az esetek 90 százalékában a futárcég csak a sikeresen kikézbesített csomagok után kap pénzt, hogy érdekelt legyen a minél jobb hatékonyságú kiszállításban. Tehát a többször próbált, de végül visszaküldött csomagokért egy fillért se kap. Nyilván ez csak addig működik, amíg a sikertelen kézbesítések aránya egy bizonyos szint alatt van (általában kb 5%), addig ez a bukó be van építve az árba.
"Ha jól gondolom, akkor az a futár, aki a cége idejét és üzemanyag költségét pazarolja, ahelyett, hogy felvenné a telefont, azzal gond van. "
Az a gond ezzel, hogy a futárnak mindenképpen kötelessége kimenni a címre. Tehát ha felhívja az ügyfelet, és az nem veszi fel a telefont,kinyomja, vagy ki van kapcsolva, attól még ugyanúgy oda kell mennie. (Kivéve ha ismeri a címet, és tudja, hogy pl nincs csengő)
kolompar lole 1116 2019.10.24. 23:43:21
Zsoltbacsi 2019.10.24. 23:43:34
Egyszerre írtunk, de azért megpróbálom más szavakkal is:
"Én sem akarom megfejteni a cégfilozófiát, csak hirtelen eszembe jutott a kérdés, hogy miért éri meg jobban egy futárnak visszavinni egy csomagot, mint megcsörgetni azt, aki várja. Azért ez egy egyszerű kérdés. "
Mert ritka az olyan eset, mint a tied. Általában aki felveszi a telefont az csomagot átvenni is ráér. Illetve ha az ügyfélnek tényleg fontos a csomag, és sürgős, akkor úgyis fog telefonálni magától, elvégre ezért is van megadva a futár száma az értesítő email/smsben (legalábbis nálunk)
És egy utolsó érv, hogy olyan közel vannak egymáshoz a címek, hogy nem kimutatható veszteség az a néhány kézbesítetlen csomag (legalábbis a városokban).
És végül mint már írtam korábban, minden webshop nyomatékosan felhívja a figyelmet, hogy lehetőleg mindenki olyan helyre rendeljen, ahol biztosított a csomag munkaidőben való átvétele. Annyi lehetőség van (szomszédot/rokont megkérni, közeli kisboltosnak/kocsmásnak otthagyni a pénzt, csomagpont), hogy akinek ez megugorhatatlan feladat, az így járt. Vagy mint írtam, lehet olyan cégekkel szállíttatni, akik tényleg kinyalják a hátsódat, csak akkor az nem 1000-1200ba fog kerülni, hanem 6-7000be......
kolompar lole 1116 2019.10.24. 23:46:33
élhetetlen 2019.10.24. 23:58:56
a fekete krindusz 2019.10.25. 00:00:15
Szintén nem létezik, ha tapasztalt csomagrendelő vagy, hogy ne ismernének a futárok. Nincs belőlük olyan sok. A családban nálunk is van egy futár, aki néhány hónap után kiválóan ismeri a körzetét: az egyik csak délután lesz otthon, a másiknak a szomszédba kell vinni, mert otthagyta a pénzt, a harmadik a gáztelepen dolgozik, de csak tíztől, viszont elég a parkolóból felhíni, mert kijön a csomagért, a következőnek elég az értesítőt kiírni, mert majd a postán veszi át fizetés után, aztán van, akinek tökmindegy mikor viszi, mert nem veszi, ő sosenem rendelt a bonbrixről. Ilyenekből van 120 darab és egy idő után kialakul.
A UPS-t a Teszkóhoz hasonlítod? Egy random pénteki napon csak az N-szériás Lenovo notebookból többet visznek ki, mint a Teszkó. Ami persze nem is baj, mert a Teszkó deklaráltan nem webshop a sofőr meg nem futár. Itt az almát nemhogy a körtéhez, hanem a görögdinnyéhez akarod hasonlítani.
A problémák, amiket írsz minden hasonló poszt alá, az a nem a létszükségleteit az internetről beszerző, tapasztalt online-vásárló panaszai, hanem az Elsőrendelő Öregasszonyé, aki rácsodálkozik arra, hogy ő gyakorlatilag nem más, mint 1 darab csomagszám az aznapi 120 közül. Se több, se kevesebb.
Club Sandwich 2019.10.25. 00:08:25
Club Sandwich 2019.10.25. 00:10:16
Arra azert keszulj, hogy elobb jelenik meg az Urjezus, minthogy becsengessen hozzad a penzeert nagyon iparkodo futar :D :D
élhetetlen 2019.10.25. 00:24:24
élhetetlen 2019.10.25. 01:12:13
a fekete krindusz 2019.10.25. 11:34:18
CCnick 2019.10.25. 13:57:28
élhetetlen 2019.10.25. 16:08:29
Zsoltbacsi 2019.10.25. 20:52:06
Látom nem tud senki se meggyőzni, hogy a futárszolgálat, ha akar se tud előző nap értesíteni. Csináltam neked egy kis gyűjtést, a legnagyobb futárszolgálatok nyilvános álláshirdetéseiből kikerestem a csomagszortírozó állásokat. A kérdésem az lenne, hogy szerinted mi a közös a következő 4 hirdetésben?
gls-group.eu/HU/hu/rakodo-szortirozo
www.sprinter.hu/karrier/raktarkezelo/
www.posta.hu/karrier/allasok/kozpont_alap_log_kuldemenyfeldolgozo_budapest_IX_2019_11_10
expressone.hu/aktualis/karrier/aktualis-allasajanlatok/#Ejszakai-csomagszortirozo
Na jó, segítek: Az, hogy mind esti/éjszakai munka. És egészen véletlenül egyik cég se keres nappalos műszakra csomagszortírozókat....
Ha ez se győz meg....
"Ha hívnak, lehet, hogy csak három perc múlva tudnám megnézni, mert nem vittem a wc-be a mobilt, de látnám. hogy kerestek. Ha nem hívnak, nem látom."
Ez ok, ebben igazad is van. Csak kérlek hidd el nekem, hogy elenyésző számú ilyen eset van. Lehet hogy bukik a cég napi 1-2-3 csomagot (futáronként), viszont fogadd el, hogy sokkal több időt elvenne az állandó telefonon lógás. Ugyanis ezt nem lehet menet közben csinálni (legalábbis én utálok vezetés közben papírokban lapozgatni/PDAban turkálni).
Tehát vagy bukik a futár (és a cég) napi néhány csomagot, amit aztán másnap, vagy bármikor később úgyis átvesznek, szóval a havi adag meglesz, vagy számolj 60-80x fél-1 perc telefonálgatással.
Amúgy nyilván a rendszeresen jattolókat mindig felhívjuk :)))
élhetetlen 2019.10.25. 23:31:04
Ez már durvább, “elenyésző számú ilyen eset van. Lehet hogy bukik a cég napi 1-2-3 csomagot (futáronként), viszont fogadd el, hogy sokkal több időt elvenne az állandó telefonon lógás.”. A vevő viszont az egy szem csomagja átvételét bukja el, mert pl. a wc-ült, mikor csengettek, mert a szállítónak egyszerűbb holnap jönni, mint telefonálni? Ezt nem gondoltam. Ez meg szép. ”Amúgy nyilván a rendszeresen jattolókat mindig felhívjuk :)))”. Most képzelj el egy embert, aki egy életet végig dolgozott, de soha nem kapott jattot, de adjon mindenkinek, akinek kifizetett már egy szolgáltatást. Az utolsó esetem, 25 literes kishűtő. Posta hozta, lerakta, és ő rohan. Nem tudok lehajolni kicsomagolni, felemelni sem tudom. Csak egy ezres, ráért, de azt valami pluszért adtam. Ha leteszi az előszobában a dobozt, azért miért jattoljak? Ja, mert neked jól jön? Ennyi?
Zsoltbacsi 2019.10.26. 10:39:25
" Csak a tároló helyiség kapacitása miatt kell éjszaka szortírozni. Ez megy a vásárló rovására, és ezt értse meg a vásárló?"
Miért nem tudod megérteni, hogy nem ezért szortíroznak éjszaka, hanem azért, mert nappal nincs csomag, amit szét lehetne osztani? Értsd már meg, hogy azok a futárok hozzák be a raktárba a feladandó csomagokat, akik előtte kiszállították a tegnap feladottakat!
De tegyük fel, hogy igazad van, és nappal is tele van a raktár áruval. Akkor mivel magyarázod, hogy a legtöbb cégnél (ha van raktáron az áruból), akkor (kora) délutáni rendelésnél is megkapod másnap??
Vegyünk egy példát: Itt a Media Markt. Ha 16-16:30ig rendelsz, ami van a központi raktárban, akkor tutira megkapod másnap. Ezeket a csomagokat, ugye még egyszer be kell csomagolni, fel kell címkézni, stb, tehát lesz minimum 18:00 mire beérkezik a futárszolgálathoz.
"Ez megy a vásárló rovására, és ezt értse meg a vásárló?"
Nem, azt értse meg a vásárló. hogy 1000-1200ért ennyit kap! Ebben a pénzben az van benne, hogy a futárszolgálat naponta 1 kocsit küld a webshopba az árukért.
"Most képzelj el egy embert, aki egy életet végig dolgozott, de soha nem kapott jattot, de adjon mindenkinek, akinek kifizetett már egy szolgáltatást."
Nem érted. Kezdjük ott, hogy te a futárszolgálatnak soha egy fillért se fizettél eddig szerintem. Te mindig a webshopnak fizettél. A futárszolgálat azt vállalja szerződésben, hogy beérkezéshez képest 24 órán belül ki lesz szállítva a cucc, nem többet. Ha szeretnél + szolgáltatást igénybe venni, akkor fizess érte. A 25 literes kishűtő is ugyanez az eset. Az összes futárszolgálat szabályzatában az van, hogy az első zárható ajtóig kötelesek vinni a csomagot, ami családi ház esetén a kertkapu, társasház esetén a kaputelefon. Ennyi, ezt fizeted meg, a többi baráti szívesség a futár részéről, de semmiképpen se kötelessége. Legközelebb azt is elvárod tőle, hogy nyírja le a füvedet, ha már úgyis ott van?
Szóval azzal, hogy a futár/postás az ajtód elé letette a csomagodat, teljesítette a feladatát, azt amit te kifizettél! Vagy rendelj legközelebb az Ikeából, és akkor beviszik a csomagodat a lakásba, kibontják, elviszik a göngyöleget. Csak akkor nem 1000/ingyenes a fuvardíj, hanem 6-7000.....
beste 2019.10.26. 12:49:31
A UPS-nek nem lehetősége, hanem KÖTELESSÉGE bejelenteni a NAV felé az érkezett vámárut. Innentől határidők vannak, ha jól emlékszem 21 nap az átmeneti tárolás ideje, ami meghosszabbítható, emlékeim szerint 30 nappal (nem automatikus a hosszabbítás, kérni kell). Ha ügyfél nem jelentkezik/nem elérhető/nem válaszol, akkor a végtelenségig a jóisten se fogja tárolni a motyóját, és a hatályos jogszabályok szerint vagy visszaküldésre kerül (ki fizeti a költségét, ha az ügyfél nem reagál/elérhetetlen?), vagy megy a megsemmisítőbe.
élhetetlen 2019.10.26. 17:52:57
“Nem érted. Kezdjük ott, hogy te a futárszolgálatnak soha egy fillért se fizettél”. Te nem érted. A webshopnak fizettem, az kifizeti a futárcéget, az meg ebből fizeti az alkalmazottait. Én kifizettem a szállítás díját. Csak a teljesítésért nem jár borravaló, ahogy a fodrásznak, postásnak, stb. sem járna. Jó, hogy nem azt írtad, hogy fizessem ki a futárnak is a szállítást, mert neki még nem fizettem. Azért ezt gondold át, mielőtt másnak magyarázol. “Az összes futárszolgálat szabályzatában az van, hogy az első zárható ajtóig kötelesek vinni a csomagot, ami családi ház esetén a kertkapu, társasház esetén a kaputelefon”. Hát nem. Pl. DPD: “c) közterületi cím (út, utca, egyéb közterület neve és a házszám), és ha van a közelebbi címadatokként a lépcsőház-, emelet-, ajtószám, ezek hiányában helyiség megjelölése, (a közterületi cím és a közelebbi címadatok a továbbiakban együtt: címhely)”, és a címhelyre szállítanak. A kishűtőnél meg leírtam, “Csak egy ezres, ráért, de azt valami pluszért adtam”, úgyhogy elmehetsz a fűnyírásoddal…
Zsoltbacsi 2019.10.26. 19:06:26
Kár ezen vitatkozni, én megértem a gondolatmenetedet, de a többségnek inkább a mielőbbi kiszállítás az igénye, így kisebbségben vagy, azaz neked kell alkalmazkodnod.
"pl., a cégek sem úgy szoktak rendelni, hogy másnapra kell az áru. "
Ebből is látszik, hogy már bocsánat, de fingod sincs az egészről. A cégek, főleg a kereskedelemmel foglalkozók (pl boltok) nagyon érzékenyek a határidőkre. Mégis mit veszel meg a boltban, ha a futárok nem szállítják azt le? Ha bemész egy cipőboltba, és a kinézett cipő épp nincs abban a boltban a saját méretedben, csak valahol az ország másik végében, mégis hogy kerül oda másnapra? Egy viszonylag ritkább könyv az Alexandrában/Lírában/Libriben?
Tetszik-nem tetszik ez a többség igénye/elvárása. Nem fog a 90+ százalék hozzád (és a veled hasonló gondolkodásúakhoz) igazodni!
Amúgy amikor én rendelek (mert képzeld én is szoktam), mindig kapok emailt a webshoptól, hogy átadták az árut a futárszolgálatnak, szóval én például mindig tudom elöző délután, hogy másnap csomagom fog érkezni, már csak ezért se értem a felháborodásodat.
csiri bá 2019.10.26. 19:54:50
élhetetlen 2019.10.26. 20:07:01
A webshoptól én is kapok levelet, de az nem info a kiszállítás idejéről. Sok mindent nem értesz, nem mindegy, hogy fél nap szabi kell-e, és az de. vagy du. vagy egész nap, és hogy egy munkahelyen esetleg nem veszik jó néven, ha reggel kérsz szabit, és ha nem aznap hozzák, akkor másnapra is. Nem számít, te csak oktass! Arról már ne is beszéljünk, ami a kiindulási pont volt, hogy miért jó a futárcégnek, ha a szállító meg sem csörget, inkább visszajön másnap. De neked legalább van fingod az egészről.
Zsoltbacsi 2019.10.26. 23:01:19
Ez rendben van, de ezt a feladótól is megkapod. Úgy értem, hogy azzal nem vagy előrébb, hogy két helyről kapod meg ugyanazt az információt.
@élhetetlen:
" “de a többségnek inkább a mielőbbi kiszállítás az igénye". Lehet, vagy biztos?"
Passz, szerintem erre nem létezik felmérés. Az biztos, hogy a cégeknél fennáll, amit írtam, de szerintem a magánemberek túlnyomó többsége is inkább előbb kapná meg, mint később, de jobb körítéssel.
"A webshoptól én is kapok levelet, de az nem info a kiszállítás idejéről. Sok mindent nem értesz, nem mindegy, hogy fél nap szabi kell-e, és az de. vagy du. vagy egész nap"
Erre megint csak azt tudom írni, hogy minden webshop nyomatékosan felhívja a figyelmet, hogy olyan helyre rendelj, ahol biztosított a csomag bármikori átvétele. Bemásolom az egyik webshop ide vonatkozó felhívását, de mindenhol hasonló a szöveg:
"A futár érkezése munkanapokon 08:00 – 18:00 óra között várható. A kézbesítő fix útvonalon közlekedik így pontos időpontra (pl.: du. 13:15) nem tud kézbesíteni, az ilyen jellegű kéréseket nincs módunkban továbbítani a futárszolgálat felé.
Továbbá a futár nem tudja előre értesíteni, sem SMS- ben, se telefonon a szállítás pontos idejéről!
Ha a regisztráció során a telefonszámát helyesen adta meg, úgy a futár egyeztet Önnel a második kézbesítési kísérlet és idejéről amenyiben az első kiszállitás sikertelen.
A második kézbesítés sikertelensége után, a csomagot visszaküldik a feladónak aki a következő rendelés alkalmával jogosult dupla szállítási díjat felszámolni."
Tessék itt vannak a feltételek világosan leírva. A rendeléssel elfogadod ezeket, vagy ha nem tetszik, ne rendelj. Tudod, ez egy szolgáltatás, senki se nyom pisztolyt a homlokodhoz, hogy kötelező rendelned.
Zsoltbacsi 2019.10.26. 23:04:42
Kimaradt egy lényeges szó, az előző írás utolsó mondata helyesen:
Tudod, ez egy KÉNYELMI szolgáltatás, senki se nyom pisztolyt a homlokodhoz, hogy kötelező rendelned.
élhetetlen 2019.10.27. 00:18:13
“a futár egyeztet Önnel a második kézbesítési kísérlet és idejéről amenyiben az első kiszállitás sikertelen.”. Ja, a sikertelen kísérlet után már fel tud hívni, mikor itt van a ház előtt az első kézbesítési kísérletnél, akkor nem? És ezt még magyarázod is? “ez egy KÉNYELMI szolgáltatás". Persze, szó nincs az üzletről, hogy egy bolt azt is el tudja adni, amiért a vevő nem menne el a város másik végére, vagy az ország másik felébe. Csak az én kényelmemet szolgálják. Komoly? Ami az én kényelmemet szolgálná, az nincs, mert a futárcégnek a kevesebb tárolóhely, azaz a gazdaságosság a szempontja, nem a kényelmem. Írhatsz még hasonlókat, majd, ha megunom, nem válaszolok. Ennyi. Ez már csak vicc, “senki se nyom pisztolyt a homlokodhoz, hogy kötelező rendelned.”. Ha senki nem rendelne, mit csinálnál? Elmennél árufeltöltőnek? Ott aztán várhatnád a jattot!
Zsoltbacsi 2019.10.27. 01:27:25
" szerintem meg a kiszámíthatóság a fontosabb. "
Ha így lenne, erre álltak volna rá a cégek, mert a piac kikövetelte volna.
"És ki beszélt pontos időpontról, rajtad kívül, aki most ezzel jössz? "
Az a rész csak benne maradt az idézetben, mert nem akartam kivágni a közepéből, mert akkor meg az lesz a bajod, hogy miért nem pontosan idézek. Amúgy ezt is el szokták várni az emberek, és nem értik meg, hogy ez nem úgy működik.
" Egy cég titkárnője, aki egész nap ott van, ugyanúgy elmehet wc-re, mint én. "
Cégnél általában bárki átveheti a csomagot, akár a takarítónő is. De ha nem, és belátható ideig van távol, akkor megvárom. Vagy ha mondjuk ebédelni ment el fél órára, akkor továbbmegyek, és leadok 5-6 címet a környéken, és aztán visszamegyek.
"Ja, a sikertelen kísérlet után már fel tud hívni, mikor itt van a ház előtt az első kézbesítési kísérletnél, akkor nem? És ezt még magyarázod is?"
Igen. tudod ez úgy működik, hogy odamegy a futár, becsönget, és ha nem jön ki senki, akkor telefonál, mert lehet hogy elromlott a csengő, vagy kikapcsolták, mert kis gyerek van,stb. Ilyenkor úgyis várakozik, tehát ráér telefonálni. Amúgy ha 5-10 percen belül visszahívod, akkor szerintem 99 százalékban visszafordulnak, mert még nem járnak olyan messze.
"“ez egy KÉNYELMI szolgáltatás". Persze, szó nincs az üzletről, hogy egy bolt azt is el tudja adni, amiért a vevő nem menne el a város másik végére, vagy az ország másik felébe. Csak az én kényelmemet szolgálják. Komoly? "
Nem erről beszéltem. Maga a szolgáltatás arról szól, hogy te azért fizetsz, hogy ne kelljen kimozdulni otthonról. Választhatsz, hogy kérsz "fapados" szolgáltatást ingyen/1000ért, vagy fullosat 7000ért. De légyszives ne várd már el, hogy ingyen még a fenekedet is kinyalják. Már a múltkor is kérdeztem, hogy ugye a taxisnál is megsértődsz, hogy nem visz el egy buszjegy áráért a város másik végébe,mert a bkv annyiba kerül ? (végülis a szolgáltatás ugyanaz, hogy elvisz Aból Bébe....)
"Ami az én kényelmemet szolgálná, az nincs, mert a futárcégnek a kevesebb tárolóhely, azaz a gazdaságosság a szempontja, nem a kényelmem. "
De van, csak meg kéne fizetned....
"Ha senki nem rendelne, mit csinálnál? Elmennél árufeltöltőnek?"
Most se vagyok futár, csak néha kisegítek. Miért, te az tescos árufeltöltőtől elvárod, hogy kicipelje a csomagodat a parkolóba a kocsidba? Csak mert ezt várod el a futároktól.
" Ott aztán várhatnád a jattot! "
Számomra természetes, hogy a plusz szolgáltatást (ami nem kötelessége) igyekszem honorálni....
Péter 2 2019.10.29. 15:17:32
Zsoltbacsi 2019.10.30. 00:23:33
Erre kíváncsi vagyok. Légyszi, mondj egy céget, akik előző nap közlik veled a másnapi érkezés (2-3 órára pontos) időpontját! Csak mert én is szoktam rendelni heti 1-2x (különböző cégektől), de ilyennel nem találkoztam még, előző nap csak annyit szoktak írni, hogy másnap munkaidőben bármikor.
Nyilván vannak speciális esetek, pl Tesco, ahol nem is tudsz anélkül rendelni, hogy megadnád az időpontot, vagy a 6-7000 forintos kategória. Én a sima mezei kiszállításról beszéltem, ami ingyenes (a vásárlónak), vagy max 1000-2000 Ft.