Tékozló Homár

Újra hasít a kamu futócipő bolt

2019.10.28. 10:00 | Homár Rezső | komment

asics.png

Ádám belefutott a kamunak bizonyult asicsfutocipo.com-ba, amit már 2017-ben sikerült egyszer letiltatni, de a kommentek alapján látszik, hogy pár hónapja újra szedi áldozatait. A kamu webshopos csalásoknak nagy hagyománya van, a végén még örülhetünk, ha csak a termékért fizetett pénzt buktuk és nem a bankkártyánk adatait. De ne legyenek illúzióink. Legutóbb júliusban írtunk a Telekomos, UPC-s adathalász hullámról, akkor megírtuk azt is, mire érdemes figyelni. De azért az alap az, hogy legalább egy cégnév legyen már megtalálható azon a nyomorult webshopon és legyen biztonságos a weboldal. Ha találkoztatok már ezzel a "céggel" és van tapasztalat, vagy valami jó tanács, segítsetek Ádámnak!

Minap akarunk venni egy futócipőt. ASICS kell mert pronalo a párom lába. Talál egy elég profi oldalt www.asicsfutocipo.com. Annyi már gyanús volt nekem, hogy minden modell, szín, minden méretben, szinte féláron van. Nem baj nagyon örültünk.

Postaköltség 5000! Mondom lehet külföldi. Aztán a fizetés végén jöttem rá teljesen, hogy kamu az oldal, mert a kártyás fizetés esetén nem látszott Mastercard szimbólum.

De sehogy sem tudom letiltani, vagy feljelentést tenni, mert ugye kár nem ért. Csak egy rossz kamu csaló oldal és ráadásul ASICS eredeti honlappal szinte azonos felület. Szerintem ez borzasztó, hogy semmi értelmeset nem tudok lépni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.10.28. 10:10:27

"ASICS kell mert pronalo a párom lába. "

Ennek a mondatnak így mi értelme? Majdnem az összes futócipő gyártónak van pronáló lábra modellje. Értem én, hogy azt akarta mondani, hogy nem jó a legolcsóbb kínai futócipő, mert az normál lábra készült, de így ezzel a megfogalmazással nincs értelme.

"Annyi már gyanús volt nekem, hogy minden modell, szín, minden méretben, szinte féláron van. Nem baj nagyon örültünk."

LOL

"Aztán a fizetés végén jöttem rá teljesen, hogy kamu az oldal, mert a kártyás fizetés esetén nem látszott Mastercard szimbólum."

Mert ha odabasztak volna egy Mastercard logót, akkor az bizonyítja, hogy rendben van az oldal?

juhaszvik 2019.10.28. 10:14:51

Már ott tartunk, hogy a kamu oldalakról szóló panaszleveleket is google translate-tel fordítják magyarra a csalók?

Leadfoot 2019.10.28. 10:16:31

"Annyi már gyanús volt nekem, hogy minden modell, szín, minden méretben, szinte féláron van. Nem baj nagyon örültünk."

Édes istenem...

Jake Peralta 2019.10.28. 10:21:07

Kedves poszter.. hát nem a hiányzó mastercard logó a fő gond ezzel az oldallal.
Te tudod hogy milyen céggel kerültél kapcsolatba? Mert én nem találtam se cégnevet se semmit.
Kapcsolat menüpontban csak egy form van. Se telefon, se email cím.
Ja és a weboldal sem profi.. ránézésre egy 10 éves hulladék. mondjuk a hülyéket bepalizni pont elég.

2019.10.28. 10:36:24

@Jake Peralta:
Nekem az az elméletem, hogy a netes csalók szándékosan nem úgy csinaljak meg az oldalaikat, reklamjaikat, hogy korrektnek tűnjön. Úgy csinálják, hogy bizonyos értelmi szint felett ordítson, hogy ez egy átverő oldal hülyéknek, így ki tudják szűrni a tudatosabb vásárlókat, akik esetleg utána mennének a cégnek, és elég csak a hülyékkel foglalkozniuk.

Xezs7 2019.10.28. 10:45:55

Esküszöm, ez egy bújtatott reklám, annyira szarul van megírva. Lehet rájöttek az ilyen oldalak készítői, hogy a negatív reklám is reklám?

juhaszvik 2019.10.28. 11:14:48

@Xezs7: vagy már ezek a "cégek" is úgy működnek, mint a többi, és egymást járatják le.

Snagal 2019.10.28. 12:43:14

"elég profi oldalt"
LOL :D

"gyanús volt nekem, hogy minden modell, szín, minden méretben, szinte féláron van. Nem baj nagyon örültünk."
LOL no.2 :D gyanús, de végül örülünk mer' olcsóóó :)

"Postaköltség 5000! Mondom lehet külföldi"
LOL no.3 :D az hogy az árak random összegek (eredeti is nem csak az akciós) az nem adott okot a gyanúra? vagy a 66800 ft-os értékhatár az ingyen szállításhoz? :)

ahogy legutóbb is írtam, van ebből underarmour verzió is, az is "nagyon profi"
www.underarmourwebshop.com/

ekat 2019.10.28. 12:52:15

Huh.... a posztoló az átfolyós-vagy-milyen csap vásárló rokona talán? :)

CSOKKI MÁLNA 2019.10.28. 13:05:30

@Zabalint: Milyen az a „pronáló láb”?

CSOKKI MÁLNA 2019.10.28. 13:10:23

@Leadfoot: „Az a gyanús,ami nem gyanús..” :)

KaTe 2019.10.28. 13:11:16

"pronalo a párom lába"
- ma is tanultam valamit...

Akinek még új:
futolepes.com/edzesnaplo/a-pronaciorol-amit-egy-futocipo-boltban-soha-sem-fogsz-hallani.futas

- Amúgy, ha pronalo a párod lába, akkor ne akarj spórolni ilyen netes kamukkal. Inkább menj be egy szaküzletbe, ahol az eladó segít kiválasztani a megfelelő cipőt.

"Aztán a fizetés végén jöttem rá"
- Ha a fizetés végén jöttél rá, akkor az azt jelenti, hogy fizettél is?

"De sehogy sem tudom letiltani, vagy feljelentést tenni, mert ugye kár nem ért."
- A fizetést, vagy az oldalt? A lap bezárását próbáltad már?

"Szerintem ez borzasztó, hogy semmi értelmeset nem tudok lépni."
- Megosztottad az ismerősieddel, nyilvánossággal. Szerinted ez értelmetlen?

Secnir 2019.10.28. 14:05:32

hát nem tudom, nekem az ismeretlen webáruházak esetén az első dolgom az szokott lenni, hogy megnézem a Kapcsolat fület, név, cím, telefonszám, stb.
ha csak egy űrlap, hogy ide írd be az üzenetet, már zárom is be. ha van cégnév, akkor e-cegjegyzék.hu , cím esetén ránézek guglimapson is. viszonylag sokat elmond, ha a cím egy üres mező kukucsinfalva-alsón, vagy egy garázssor csepelen.

Vercsi V 2019.10.28. 14:26:53

@Secnir: én is ezt akartam írni :-) ezek alapján szerintem teljesen ki lehet szűrni a kamut.

haXXor 2019.10.28. 14:48:12

Ez most egy bújtatott reklám? :D

Burgermeister 2019.10.28. 14:56:40

pronalo lábra nemcsak az asics gyárt cipöt

cs.zoli 2019.10.28. 15:33:13

Én anno szintén belefutottam egy ilyenbe, fizettem és nem jött meg. Aztán reklamáltam, stb. Végül a bankon keresztül jeleztem a dolgot, azok kivizsgálták, majd visszakaptam a pénzem.
A legviccesebb az az, hogy ezután jött egy csomag valamivel, ami távolról hasonlított arra amit rendeltem, csak valami nagyon olcsó kínai gagyi volt, repült a kukába azonnal.
Lényeg hogy nem teljesen reménytelen a dolog, még fizetés után sem, akkor sem, ha utolérhetetlen a webshop.

Ken Adams79 2019.10.28. 15:38:22

Az az érzésem, hogy itt bizony a posztoló már el is utalta az összeget, csak azt már tényleg balekság lenne bevallani... Tanulópénz

Legközelebb le kell velük emailezni a dolgot.
Ha kamu nem válaszolnak, ha meg igazi, akkor vagy elfogadják a rendelést emailen is, vagy megkérnek, hogy a webáruházban rendeld meg.
Cipőt / ruhát egyébként is rizikós lehet rendelni...
Még ha korrekt az oldal és vissza is cserélik a rossz méretet, akkor is macera... Szerintem

babem 2019.10.28. 16:08:53

"De sehogy sem tudom letiltani, vagy feljelentést tenni, mert ugye kár nem ért."

Hát nem is tudom! Akkor most fizettél, vagy nem? Mert ha nem ért kár, akkor az amit fizettél a kártyáddal, az mi?
Jaaaaaa! - Tanuló pénz! - Azért ténylen nem kár.

csiri bá 2019.10.28. 16:12:22

"segítsetek Ádámnak!"
1. Ádám párját letiltani a netről.
2. Ádámot letiltani a netről.
3. mindkettőnek szigorított vizsgát tenni nethasználatból, különös tekintettel a netes vásárlásra.
4. cipőt a cipőboltból.

Hilux94 2019.10.28. 16:46:26

Mindenki azt kapja, amit érdemel. Az ostoba, mohó férgek különösen.
Egy fillért nem sajnálok a csalóktól, megdolgoztak érte!

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2019.10.28. 17:03:38

Milyen ostobaság. Magyar szó van a com-os címben, ahelyett, hogy pont hú

mókusfülecske 2019.10.28. 17:45:08

Ha igaz a sztori, megérdemled.
Ha csak kattintásvadászat folyik, akkor pedig rohadj meg.

CCnick 2019.10.28. 18:23:14

A posztot olvasva egyre gyanusabb lett nekem, hogy a posztoló hülye

És tényleg.

perelli · http://felirat.blog.hu/ 2019.10.28. 18:51:46

Hivatalos gyári webshopon kívül nem lehet a címben márkanév. Világcég meg nem igazán magyarul szokta elvezni a hivatalos shopját. Szóval egyből leeshetett volna. Ezen kívül van 5-10 fix dolog, amiből bárki rájöhet...

Andaxin 2019.10.28. 19:04:55

Bárki igen, na de Ádám? Ugyan már. :D

SZIGMA 2019.10.28. 20:28:28

Ha sikerült a fizetés, akkor most stílszerűen FUTHAT a pénze után.

lcsaszar 2019.10.28. 21:27:01

"Minap akarunk venni egy futócipőt"

Mikor? Tegnap? Most? Majd valamikor? A napokban? Régebben? A minap? Titokzatos ez a posztoló...

(Dramaturgiai fogás: nem "mondtam az asszonynak: vegyünk már egy futócipőt", hanem: "mondom az asszonynak: vegyünk már egy futócipőt")

ProsTata 2019.10.28. 21:38:14

Neha kapok ilyen spam-eket en is, ahol ok talalnak rngem meg a visszautasithatatlannak latszo ajanlatukkal.
H sorozatban kezdenek jonni, akkor azok mogott ugyanaz a ceg all.
Ilyenkor berendelek 10 darabot toluk mert az mar olcsobb... Kamu cimre, de a valos titkos telefonszamom adom meg. Letezo utcat, hogy ne legyen gyanus!
Es varok....
Rendszerint felhivnak, hogy biztos elirtam a cimet.
Na ilyenkor nemi kielegulest erzek, mert el tudom oket kuldeni a kurva anyjukba. Megfenyegetem oket, hogy mindaddig jatszom ezt a bulit, amig nem felejtik el az adott email cimet!
Mukodik!
Ui:
Ha van leiratkozasi lehetoseg, azt nem hasznalom. Azzal csak aktualizalom az adatbazisukat! Kavaslom ezt mindenkinek!
Az en email cimem csak illegalisan lehet naluk, tehat jogilag tehetetlenek, ha barmit tenni akarnak, magukat jelentik fel.
Adjak- veszik egymas kozott a cimlistakat, melyek jo resze illegalis forrasbol (virussal) lett begyujtve es nincs jogosultsaguk sem az adatkezelesre.
A legjobb az volt, amikor egy spam- ben egy ilyen cimlistat ajanlottak fel CD+n levelkuldo progival. Sajnos nem sikerult talalkozni a kuldovel, tobb levelvaltas utan gyanus lehettem neki. Pedig lealkudtam 60 ezer forintra... :-(

Örömhernyó 2019.10.28. 23:07:17

@perelli: Na mi az az 5-10 fix dolog?

Számoljuk össze együtt.

Világít a torony 2019.10.29. 02:58:08

Engem is majdnem palira vettek! Magas sarkú, emelt haránt betétes úszócipőt akartam venni. Mikor azonban azt írták vissza, hogy a vízálló réteggel bevont éppen elfogyott , azonnal rájöttem, hogy csalókkal állok szemben. Pedig nagyon kellett volna az a cipő azon a harmad áron!
Tisztelettel
Harmad Áron

ideasz 2019.10.29. 07:12:22

... és ez az ostoba még el is büszkélkedik a történettel!

Amadeo 2019.10.29. 07:19:27

Az első amit észrevehettél volna a webcím bal sarkában a "Not Secure" felirat (avagy a lezárt lakat hiánya). Ilyen oldalon eleve nem adunk meg pl. nevet/címet stb...
Keresgéltem nektek, ezen oldalon egy elég jó összefoglaló, érettségi követelménnyé tenném egyes részeit: helloblackfriday.hu/blog/bankkartya-hasznalat/

semk700 2019.10.29. 07:50:55

@ProsTata: ha megadod a valós TITKOS telefonszámod, akkor az már nem titkos....

Taxomükke (UK) 2019.10.29. 08:44:07

Cipőt felpróbálás nélkül sose vennék.

ProsTata 2019.10.29. 08:58:47

@semk700:
A telefonszamra rakeresve nem latod az elofizeto nevet. Ezert "titkos". Ha megadom hamis nevvel, akkor max felhivhat, de beazonositani nem tud. Es ez a cel.

Terézágyú 2019.10.29. 09:49:41

OFF

A kovektorok kivezető része (az ablak alatt) akkor is jó és biztonságos, ha levették róla a rácsot (felújítás miatt)?

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2019.10.29. 10:34:12

@ProsTata: na azután email helyett majd hívogatnak lol. Kösz nem. A telefonos ügynökökre is van jó módszer.. Kínaiul kell vissza kérdezni.. Biztos törölnek. Onnan tudom, hogy engem sem hív ugyanaz kétszer ha angolul szóltam bele a "multi tool" - ba. Pontosabban már egy jó ideje nem hív senki.

Majmász Gedeon 2019.10.29. 15:28:21

Az volt már, hogy a futócipőbolt egybeírandó?

cascade 2019.10.30. 10:30:38

"Szerintem ez borzasztó, hogy semmi értelmeset nem tudok lépni."

Ennél már csak az borzasztóbb, hogy írni se tudsz semmi értelmeset.

killerkaller 2019.10.30. 11:14:55

Megpróbáltam megnyitni az oldalt, a vírusirtóm ordít: ne tegyem!

lalibatyo 2019.10.30. 16:02:39

"Amíg van lószar addig veréb is lesz."
- és amíg van veréb addig lesz lószar is.

Xezs7 2019.11.04. 20:07:23

Hogy rohadnának meg, engem napok óta hívogatnak külföldi számokról csalók. Eddig megúsztam ezeket a kampányokat, de most valamiért beakadt nekik a számom. Ha tiltom az egyiket, hív másikról.
süti beállítások módosítása