Jó pár éve már, hogy a kormány átalakította a hazai cafetériarendszert, és az Üdülési csekket társaival, a különböző utalványokkal ki-, a Széchényi Pihenőkártyát vagyis SZÉP-kártyát pedig bevezette. Aki kap ilyet a munkáltatójától, az tudja hogy működik, a többieknek mondjuk: az éves juttatás 3 féle alszámlára (szállás, vendéglátás, szabadidő) elosztva érkezik, a keretösszegeket pedig a három szolgáltatáscsoportban szerződött partnereknél a bankkártyákhoz hasonlóan működő SZÉP-kártyákkal lehet elkölteni. Hogy az alábbi posztban szereplő webshopnak hogy sikerült cipőre is elfogadnia a SZÉP-kártyát - ami se nem szolgáltatás, se nem tevékenység - az rejtély, de lehet, hogy egyszerűen tetszik nekik a kis plasztikkártya képe, hiszen a honlapjukon írják is: "Elfogadunk továbbá szép kártyát is!". Mindenestere a biznisszel más baj is volt.
Kedves Homár!
Rendszeres olvasójuk vagyok, és meg szeretnék osztani egy sztorit ami kiverte nálam a biztosítékot:
Munkahelyünkön SZÉP kártyára kapunk cafetériát, és mindenki igyekszik a lehető legjobban kihasználni. Éppen ezért nagyon megörültünk, amikor rátaláltunk a playsport.hu webáruházra ahol lehetőség van SZÉP kártya bármelyik zsebéről történő fizetésre. Ezt kihasználva kollégáimmal többen is rendeltünk Tőlük. Az ügyfélszolgálati és garanciális ügyintézés csapnivaló:
Kollégám rendelt egy közel 40 000 Ft-os Nike márkájú sportcipőt. Már 5x volt javítva ragasztva, 6.-ik alakommal már termékcserét kértünk, mivel a javítást követően a már 5x javított cipő a ragasztás mentén a szállítást követően már a dobozban szét volt nyílva. Természetesen minden javítás alkalmával 1500 Ft-ot költöttünk a beküldésre. a termék cserét megtagadták, de legalább normális használható állapotban kapta volna vissza cipőt. Ez azért felháborító, mert egy ilyen drága cipővel nem 1 hónapos hordásra tervez az ember.
Kolléganőm rendelt 2 pár papucsot, a bajok itt kezdődnek és jelenleg is tartanak. A mérettáblázat nem tartalmaz minden esetben valós adatokat, így sajnos jóval kisebb méretű termék érkezett. Jeleztük a webáruház felé, hogy hibás teljesítés történt, a rendelt termék a táblázatban írtak ellenére kisebb méretekkel rendelkezik. Semmi probléma kicserélik, bár nem írtuk meg milyen méretre szeretnénk a cserét azt lerendelték. Kérdésünkre nem tudta egyértelmű választ adni hogy mi a garancia arra, hogy jó lesz a csere termék, de saját költségünkön küldjük vissza és a csere szállítási díját is állni kell, hiába a hibás teljesítés.
Osztottunk szoroztunk, a teljes procedúra így közel annyiba kerül mint a termék, nem beszélve arról, hogy semmi garancia nincs arra hogy a termék csere megoldja a problémát, így az elállás mellett döntöttünk. Jeleztük írásban, de választ nem kaptunk. Telefonon is jeleztünk, ott azt a választ kaptuk, hogy mivel SZÉP kártyával fizettünk, nem állhatunk el a vásárlástól. csak cserélni lehet a terméket.
Átnéztük az ÁSZF-et semmi erre vonatkozó leírást nem találtunk, mindemellett csupa érdekesség van benne például az ügyfélszolgálat 2 címen található, vagy érdekes ez a mondat is:
7. Jótállás
7.1. A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan sem a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, sem egyéb jogszabály alapján jótállási kötelezettség nem terheli.
7.2. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan önkéntes jótállást nem vállal.
Jelenleg várjuk a fejleményeket.....
Andrea
UPDATE!
Kedves Homàr!
Időközben a webàruhàz elfogadta az érvelésünk és elàllhatunk a vàsárlàstól :)
Örülünk, hogy végül sikerült rendezni ezt az ügyet, teljes harmóniában szakértőink meglátásaival:
Kedves olvasó!
Az elállásról SZÉP-kártyás fizetés esetén:
A 45/2014. Korm. rendelet tartalmazza az internetes vásárlás esetén történő elállási jog lehetőségeit. Az elállási jog alól azonban vannak jogszabályi kivételek, pl. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (például használt fogkefe, golyósdezodor stb.)
Az interneten történő vásárlás esetén a jogszabályban meghatározott kivételektől eltekintve minden esetben jogosult a termék átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállni a megkötött adásvételi szerződéstől. A jogszabály nem tartalmaz kivételt a SZÉP kártyával történő fizetéssel kapcsolatban, így a fogyasztót ebben az esetben is megilleti az indoklás nélküli elállás joga.
A visszaküldés kérdéséről:
Főszabály szerint az elállás közlését követően a fogyasztó köteles saját költségén visszaküldeni a terméket, a vállalkozás pedig köteles a termék vételárát visszafizetni a fogyasztó számára az igénybe vett fizetési móddal megegyezően. Fentiek alapján a vállalkozás tájékoztatása az elállási jog gyakorlásával kapcsolatban a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekkel ellentétesnek tűnik.
A jótállásról:
A jótállási felelősség szintén jogszabály alapján áll fenn. A vállalkozásokat jótállási kötelezettség terheli minden a jogszabály mellékletében meghatározott, fogyasztók részére értékesített 10.000,- Ft. eladási ár feletti új tartós fogyasztási cikk esetében. Semmis az a szerződési feltétel, amely ettől a fogyasztó hátrányára tér el. Ha a vállalkozás értékesít a jogszabályban megjelölt tartós fogyasztási cikkeket, akkor a jótállási kötelezettsége is fennáll ezzel kapcsolatban. Fontos tudni viszont, hogy a cipők nem tartoznak a tartós fogyasztási cikkek kategóriájába, így az 1 év kötelező jótállás sem vonatkozik a lábbelikre.
Emellett a vállalkozás nem köteles önkéntesen a jogszabályban meghatározott jótállási kötelezettségtől további jótállást vállalni, így az általános szerződési feltétel 7.2. pontja nem jogellenes kikötés.
Azt azonban meg kell jegyeznünk, hogy a Polgári Törvénykönyv szerint 2 év kellékszavatossági idő érvényes a cipőkre is, ebből az első 6 hónapban felismert hiba esetén vélelmezzük, hogy hiba oka már a vásárlás pillanatában ott volt, csak rejtve maradt. Ennek ellenkezőjét a vállalkozásnak kell bizonyítania független szakvéleménnyel.
Mindezek alapján tehát javasolható a szolgáltató részére írásban panaszt tenni és igényelni a termék vételárának visszautalását. Amennyiben a vállalkozás ennek nem tenne eleget, akkor jogosult vagy az illetékes békéltető testület eljárását kezdeményezni, illetve a megtévesztő tájékoztatás felmerülése miatt bejelentéssel is élhetsz a megyeszék szerinti Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál.
Terézágyú 2019.10.31. 14:53:45
Igen, ez nagyon igaz mondat.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.10.31. 15:09:01
juhaszvik 2019.10.31. 15:53:12
A SZÉP kártyás szolgáltatások után jár adókedvezmény. A bolt nyilván árul rekreációs termékeket is, így kis írogatással el tud könyvelni sok mindent azon a címen.
@onlajnok: a te hentesed nem árul sült kolbászt vagy valamilyen más meleg ételt? mert akkor mehet a vendéglátásra a papírozás (adókedvezmény lenyúlása).
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.10.31. 15:54:19
Alf56 2019.10.31. 16:05:31
Helyett
3 féle alszámlára (szállás, vendéglátás, szabadidő-sport)
sikerült cipőre is elfogadnia a SZÉP-kártyát - ami se nem szolgáltatás, se nem tevékenység
SPORT cipőre a SPORT keret pont jó
juhaszvik 2019.10.31. 16:06:47
Horváth Toya 2019.10.31. 16:39:02
dr. Karap Gergő 2019.10.31. 23:46:51
Aki tömegmárkát szeretne, az fogadja el, hogy mind sötét, dohos, tengerjáró hajók mélyében készül, szakképzettség nélküli dolgozók keze által, harmadosztályú anyagból.
Eszük ágában nincs a gyártóknak tartós terméket készíteni, hiszen akkor ki venné meg a következőt?
Im just here for the comments 2019.11.01. 07:03:07
lobster thermidor 2019.11.01. 08:25:21
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2019.11.01. 09:08:00
VT Man 2019.11.01. 12:33:24
"a te hentesed nem árul sült kolbászt vagy valamilyen más meleg ételt? mert akkor mehet a vendéglátásra a papírozás (adókedvezmény lenyúlása)."
Azert ez az adokedvezmeny lenyulasa nem olyan egyszeru am.
Mert jo, hogy a hentes "lenyulja az adokedvezmenyt", cserebe nem lehet feketekasszazni, mint a keszpenzzel, azaz ezt a bevetelt szepen feheren le kell konyvelni.
Nem biztos, hogy olyan rosszul jar az allam.
hiroshige 2019.11.01. 13:49:22
Igen, leginkább ez lehet az oka. Tudomásom szerint, az adókedvezmény a munkaadónál jelentkezik, nem az elfogadóhelyen.
kolomparlole1114 2019.11.01. 14:41:46
kolomparlole1114 2019.11.01. 14:42:52
Kuglóf. Az 2019.11.01. 15:53:14
Köszönettel vettük önkéntes bejelentését adócsalásban való közreműködéséről, ami a büntetési tételeket további őszinte és feltáró magatartás után akár 0,5%-kal is csökkentheti.
Munkatársunk hamatrosan felkeresi önt a további tennivalók tisztázása érdekében.
Tisztelettel:
A NAV
Kuglóf. Az 2019.11.01. 15:56:04
Kb. így:
Marika, mi ez a "beöntés" itt minden nap elszámolva 9456 Ft/alkalom a kezelési lapomon?
Jaj Józsibácsi, hát mindennap megitattam a reggeli kakaóval, nem emlékszik? Írja csak alá!
2019.11.01. 19:01:55
"Eszük ágában nincs a gyártóknak tartós terméket készíteni, hiszen akkor ki venné meg a következőt?"
Pontosan.
Néhány hete hozzájutottam egy METZ hifitoronyhoz.
Aki ismeri, annak nem kell bemutatni.
A lényeg, hogy 1981-ben készült, és még ma is HIBÁTLAN.
Közben volt egy Samsung HT Z310-es házi mozi rendszerem, az meg 1,5 év után kipukkadt.
Az ok, míg a METZ Németországban készült, addig a házi mozi Kínában.
Ennyi.
Navarone 2019.11.02. 00:01:11
horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.02. 00:42:16
Világít a torony 2019.11.02. 04:46:41
Horváth Toya 2019.11.02. 10:01:22
Mondj egy féle vásárlást ahol előbb megkapod, kinyitod, kipróbálod és utána fizetsz??? :)))
2019.11.02. 10:30:10
Olyan van, hogy neten megnézem egy két bolt kínálatát és ha van bolt helyisége akkor bemegyek és megnézem, kezembe veszem felpróbálom. Több oka is van ennek. Van, hogy a fotón az a termék van, amit kinéztem, de élőben teljesen máshogy fest. A másik ok a méretezés. Hiába 42-es méretet írnak a cipőre, amikor jártam már úgy, hogy a 42-es kicsi volt és jártam már úgy, hogy a 42-es cipő nagy volt. Ruházati termékeknél is hiába van számozás, össze-vissza írkálnak rá méretket.
Személyesen keresem fel a boltokat, egyesek szerint időpazarlás, szerintem meg pont időtakarékosság és megkímélem magamat az olyan felesleges köröktől, hogy kisebb papucsot vagy cipőt küldenek, mint kellene, még akkor is, amikor nem az én hibám és nem a kereskedő hibája, csak szimplán a méretjelölés miatt nem jó.
Világít a torony 2019.11.02. 10:52:25
Megtekintés-kipróbálás-csomagolás-fizetés.
Na, mit szólsz hozzá? Elfogadod ezt egy másik vásárlási formának?
Világít a torony 2019.11.02. 11:00:23
Abban is tökre adom az igazad, hogy sokszor a valóságtól elrugaszkodott fotókkal vesznek rá a vásárlásra, aztán a kibontásnál szembesülhetünk a szomorú valósággal.
neet 2019.11.02. 11:34:50
1 odavissza küldésnél már buktam mind a kényelmet (postára? inkább a halál), mind a költségkímélést.
neet 2019.11.02. 11:37:15
2019.11.02. 11:43:40
Ha neten rendelek, akkor az esetek 90 %-ban ha tehetem személyesen bemegyek és megnézem. Volt olyan cipő amit neten néztem webshopban a leírásban az volt, hogy bőrcipő. A z azonosító számot felírtam, oké megnézem és a cipőboltban amikor kezembe vettem akkor derült ki, hogy ugyan tartalmaz bőrt, de valami gumírozott cucc volt még rajta ami nem szerepelt a leírásban a fotón meg nem is volt kivehető. Az volt lefotózva, de egy vagy több képet hiába nézeget az ember nem jön át, hogy akkor ez mégis miből van. Természetesen nem is vettem meg.
2019.11.02. 11:50:13
Műszaki területen értékesítek és egyszer hívott egy fazon, kellett volna neki ez meg az és kérdezte, hogy szép kártyát elfogadunk-e? Azt nem, csak Forintot, meg bankkártyát meg hitelkártyát azok közül sem mindet.
Már azt sem értettem, hogy mit erőlködik ezzel a kérdéssel.
Úgyhogy egyébként valós lehet ez a szép kártyával való kavarás.
CleoCat 2019.11.02. 12:59:50
Hogyan lehet cipőt venni? A Nike márkájú cipő sportcipő, ami a Szép-kártya sport és rekreációs zsebéből kifizethető.
havrilla 2019.11.02. 17:57:01
Ez egy kicsit ostoba fejtegetés.
havrilla 2019.11.02. 20:55:02
Az egész. Főleg a nagyfokú általánosítás.
Tudom, hogy szörnyűen hangzik, de egyesek a kenyérvágó késsel gyilkolnak is, mégsem a társadalom hibája, vagy nem lehet azt mondani, hogy lám-lám ilkyenek a magyar emberek, mikor nem az eredetileg kitalált funkció lapján használják.
És , képzeld ez nem az ország hibája.
Ha egy felsőtestre való mez sportoláshoz tartozik, ha egy melegítő nadrág a sportolás része, ha egy vívókesztyű a sportolás kelléke, akkor egy (pl. Nike ) futócipő miért ne lenne az? Ha kivennék a sorból , akkor meg azért vinnyognál. Arról az a szterencsétlen sportcipó nem tehet, hogy izlésficammal rendelkezők normális nappali vagy estélyre való lábbeliként szeretik viselni.
Na ezért vagy ostoba.
lófasz 2019.11.03. 05:16:39
havrilla 2019.11.03. 08:07:17
Szép az önkritikád.
Ostoba magyargyűlölő vagy édes fiam.
Permetező 2019.11.03. 10:23:01
2019.11.04. 09:13:04
Azért nem értek egyet, mert a szép kártyáról azt gondolom, hogy eleve rossz koncepció. Rövidtávon élénkíti ugyan a belföldi szállásadást, vendéglátást, hosszútávon viszont durván versenyképtelenné teszi, már most sokkal drágábbak vagyunk a hasonló fejlettségű szomszédainknál, de sok részterületen már az osztrák árakat verdessük, miközben országosan nagyon kevés a külföldi turista. Minek is jönne ide, ha a hazai szállásadók ráálltak szép kártyás wellness hétvégézőkre. Sovány vigasz, hogy az állam több adóbevételt szed be, mert közben az ágazat versenyképesség romlása miatt nem csak a külföldi turisták maradnak el, de az igényesebb belföldiek is külföldre mennek, ezzel rontva az ország külkereskedelmi mérlegét.
havrilla 2019.11.04. 15:19:37
Ne légy már ennyire ostoba. A külföldi jön és talál szállást. Amúgy egyáltalán nem vagyunk drágábbak a szomszédoknál.
Nem tudsz nyugodni, állandóan a hazádat kell ekézni?
ekat 2019.11.04. 16:17:47
havrilla 2019.11.04. 16:59:31
Nem kell hazudni a szépet, de a te hazugságod sem kell. Te gyűlölsz mindent a jelek szerint, ami magyar.
Ez fogyasztóvédelmi politikamentes oldal, menj a Népszavádhoz fröcsögni a hasonló társaiddal együtt.
2019.11.04. 18:13:05
Nem ekézem a hazámat. A szép kártyát, mint koncepciót ekézem. Elképesztő, hogy neked mindenről ugyanaz jut eszedbe. A te logikad alapján te magad is magyargyűlölő vagy, mivel épp magyar kommentelőket fikázol, ráadásul érvek nélkül.
Én saját magam tapasztalom, hogy pl. Szlovákiában, leszámítva 1-2 kiemelt kistérségüket, alacsonyabbak a szállás árak. Volt, hogy határszélen azért foglaltam ott, mert kevesebb, mint fele annyiba került az ugyanolyan színvonalú szállás. A szép kártya miatt persze nem is kell sem olcsónak, sem színvonalasnak lenni.
ekat 2019.11.04. 18:40:15
GhostBusters 2019.11.04. 20:20:41
Permetező 2019.11.05. 03:01:20
GhostBusters 2019.11.05. 20:25:02
Permetező 2019.11.05. 23:04:44
Kuglóf. Az 2019.11.07. 15:20:07
fatal 2019.11.08. 14:05:57
Kevés bolt alkalmazza mert a jutalék baromi sok.