Ezen a borongós novemberi csütörtökön olvasónk levele gondoskodik az elmélyülő letargiánkról. Vannak azok a történetek, amiknél nincs mit tenni. Hiába csinált mindent jól (jó, a bőrönd méret kicsit necc, de ezt meg ismerjük), hiába tett meg mindent, amit lehetett, végül ott áll egy halom ablakon kidobott pénzzel. Jobbulást kívánunk.
Ugyan nem sokat repülök, ezért ha mégis, próbálok mindent a szabályoknak megfelelően végezni, de hát emberek vagyunk. Hibáztam; egyrészt azért írok, hogy ha más tanuljon belőle, illetve a tanácsát kérem, harcoljak e tovább a repülőtársasággal és a parkolócéggel, vagy semmi esélyem.
A történet röviden:
- Repülőjegy foglalva, Budapest – Dortmund viszonylatban.
- Online csekkolás megtörtént.
- Indulás reggel 6:10-kor, én a reptéren ½ 5 előtt.
- Minden flottul megy, a váróban voltam időben, várva a kapu megnyitását.
- Kapunyitást bejelentik (½ 6), időben a kapunál megjelentem.
- Itt kezdődtek a gondok. Közel egy időben 5 Wizz Air gép indult, és egy kapu volt fenntartva az összes utasnak. Gondolom sokan tudták, hogy a Wizz Air-é az A16-os kapu, azaz mire odaértem, hatalmas volt a tömeg (a priority beszállókártya itt már mit sem ért). Vártam a soromra, ha lassan is, de haladtunk. Mielőtt beengedtek volna, félreküldtek, mondván hogy ránézésre nagyobb a csomagom, mint a fedélzetre felvihető. Na ez a sor már sokkal lassabban haladt, mindenkinek vitája volt a személyzettel, nehézkesen ment a fizetés, stb. Ráadásul 2 gép utasait előrehívták, mondván hogy azok hamarosan indulnak.
Végre sorra kerültem, csomagpróba, nagyobb 2 cm-rel (ez is megér egy misét, hajdanán az ominózus bőröndöt Wiiz-Air kompatibilisként vettem, ezért nem is ellenőriztem a méretét, de mint az ábra mutatja, ez a kompatibilitás nem örök érvényű). Rövid „eszmecsere” a személyzettel, a végeredmény 60 € fizetés esetén felengednek a fedélzetre (mellesleg sehol nem láttam olyan tájékoztatást, hogy milyen méreteltérés miatt mennyit kell fizetni. A legtöbben megúszták 25€-val). Kifizettem, irány a gép (mondanom sem kell, gyalog). Mire a géphez értem, a gép sehol, elment, ott hagytak, mindenféle figyelmeztetés nélkül.
Reklamáció a személyzetnek, segítsenek, mit lehet tenni. Visszafelé kérdőre vontam a kapunál lévő személyzetet, hogy a dortmundi utasokat miért nem hívták előre; a válasz, hogy neki erről a gépről nem jeleztek telefonon.
Egy lehetőséget vázoltak; átfoglalhatok a következő napi gépre (korábbi WizzAir nincs, más légitársaságra meg nem segítenek, azt oldjam meg magam). De kapok kedvezményt: a túlméretes csomagomat felvihetem (???).
Végül úgy döntöttem, hogy hagyom az egészet, nem utazom.
Itt még nincs vége; a terminál melletti parkolóban online foglaltam 4 napra parkolóhelyet. Mikor lekéstem a gépet, ezt jeleztem a parkolóban lévő ügyfélszolgálaton, hogy a gép lekésése miatt a 4 nap helyett csak pár órát veszem igénybe a szolgáltatásukat, mi a teendő. Jelezte, hogy nyugodtam hagyjam el a parkolót, és egy megadott emailre jelezzem a kérésemet, vissza fogják utalni az összeget az igénybe nem vett szolgáltatás miatt.
Hazaérve rögtön emailben jeleztem a WizzAir felé, hogy mindenképpen utalják vissza részemre a túlméretes csomag miatt kifizetett 60€-t, hiszem a gépre nem szálltam fel, a csomag nem volt a fedélzeten, nem indokolt a plusz díj.
Jelenleg itt áll az ügy:
- Wizz-Air egyelőre egy semmitmondó választ küldött, az ügy kivizsgálása folyamatban
- BUD parkolócég lepattintott; az online booking általános szerződési feltételei 4.3 pontjára hivatkozva, mi szerint:
„A parkolóhelynek az ügyfél által történő használata a gépjármű parkolóba történő behajtásának tényleges időpontjától az onnan történő kihajtásáig tart.
A foglalás a foglalási időtartamtól függetlenül egyszeri behajtásra és kihajtásra jogosít, azaz a kihajtással a parkoló használatának jogosultsága automatikusan megszűnik.”Próbáltam tovább érvelni feléjük, de eredménytelenül.
Mit gondol, érdemes tovább erőlködnöm a parkolócég felé? Olyanért fizettem, amit nem vettem igénybe, nem tartom jogosnak, hogy nem térítik vissza a parkolási díj egy részét.
A Wizz-Air felé az már fel sem merült bennem, hogy a jegy visszatérítését kérjem. Hibáztam a csomagnál, elismerem. De a plusz költséget Ön szerint jogosan kérhetem vissza?
Tanulság:
- Ha lekési a gépet, ne higgye, hogy ez a legrosszabb, ami történt. A harc a szolgáltatókkal tovább emeli a vérnyomását
- Sose rendeljen online parkolást a reptéren. Ha a helyszínen fizet, mindig csak annyit fog, amit igénybe is vett
- Ne bízzon a „Wizz-Air” kompatibilis lózungokban. Mindig ellenőrizze a csomagjai méretét. Előre.
Köszönöm, hogy meghallgatott, várom válaszát.
UI: Megköszönve az olyan kommenteket, hogy „ne fapadossal utazzon”, „megérdemelte, Ő választotta”, inkább a konstruktív véleményeket várom.
Szakértőink szerint a parkolás bukta, de egyébként tessék kitartónak lenni.
Kedves Olvasó!
A parkolót üzemeltető cég általános szerződési feltételeit áttekintettük.
A szerződési feltételek 3.7. pontja kimondja, hogy „Amennyiben a gépjármű a foglalás szerinti időtartam végét megelőzően hagyja el a parkolót, az ügyfél nem jogosult a kihasználatlan időszakra vonatkozóan a parkolási díj visszatérítését igényelni.”
Az ÁSZF 5.1. pontja pedig arról rendelkezik, hogy a foglalás módosítására, illetve lemondására csak a behajtási időpontot megelőző 12 óráig van lehetőség.
A fent meghatározott két rendelkezés alapján a parkolási díj visszaigénylésére nem látunk reális esélyt.
A légitársaság szabályzatának 9. pontja rendelkezik az utasfelvételről és a beszállásról. Ennek alapján a lekésett járat esetén az utas átfoglalhatja jegyét egy másik járatra, illetve a jegy árának visszatérítését igényelheti a szabályzatban meghatározott feltételek teljesülése esetén. A visszatérítéssel kapcsolatban érdemes megvárni a a társaságnak a panaszra adott érdemi válaszát. A panasz elutasításának indokai függvényében lehet megfontolni a további igényérvényesítést az illetékes békéltető testület, vagy bíróság előtt.
napalm 2019.11.21. 10:08:38
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.21. 10:15:13
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.11.21. 10:29:31
Bááár "Wiiz-Air kompatibilisként vettem" ez a legnagyobb faszság, ami létezik. Ha elmennék egy boltba és végig mérném a táskákat, amikre ez van ráfüggesztve, látatlanba azt mondom, hogy 10-ből 7 elvérezne... Én a nagy kéziment anno a Ryanairtől vettem, keményfedeles Samsonite kb. 8 éve 30-ért. Na az tényleg Ryanair kompatibilis és nincs az az Isten, hogy ne férjen bele a keretbe.
ekat 2019.11.21. 11:25:40
ekat 2019.11.21. 11:51:43
A parkolót sem értem, hogy miért nem lehet módosítani a lefoglalt időszakot?... Ha egyszer kihajtott az autó, akkor már nem foglal ott helyet, és azt el lehet adni másnak. Ha meg nem telített a parkoló, akkor az személyes szociális problémájuk.
Mi is ott szoktunk parkolni, ha elutazunk, és ezekután megfontolandó az előre bookolás, bár lekésni sem szándékozunk gépet, meg a kényelem is nagy úr. :)
Opportunista mikroba 2019.11.21. 12:36:26
Jake Peralta 2019.11.21. 12:46:23
Mondjuk azt én sem értem, hogy mi ez a cm para.. ha pár ólom rudat vinne mindenki akkor a cm-be beleférnek, de tonnákkal nőne meg a felszállósúly.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.21. 13:05:03
@Opportunista mikroba: A fizikai méret azért számít, mert az fér be a fejed felett a tárolóba. Ha ennél nagyobb, és ezért el kell venni, akkor le kell vinni a poggyászok közé, külön kell vele foglalkozni. Ezt fizeted meg, meg a büntit, meg a Wizz tényleges hasznát. (Niylván ebből van a bevétel, nem a 3500 forintos repjegyből.)
ekat 2019.11.21. 13:05:52
A súly is korlátozva van. :)
Amúgy meg a Wizz ugye fapados, mindenért szed pénzt a viteldíjon felül amiért csak tud.
Opportunista mikroba 2019.11.21. 13:07:23
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.21. 13:10:06
Van súly para: több súly, több keró, szélsőséges esetben lemaradó poggyász (ebből ugye a Wizznél rendszeresen balhé is szokott lenni a hosszabb utakon), nem fapadosnál lemaradó cargo. (Ami jól fizet, ezért fáj.)
Van méret para: a fejed feletti tároló, illetve az ülés alatti hely mérete.
Bármelyik miatt is kell feladni, akkor poggyászt kezelni kell (szó szerint is, meg képletesen is), ami plusz pénz.
Opportunista mikroba 2019.11.21. 13:16:03
2019.11.21. 13:17:42
A centiméter para eredendően azért van, mert az utastérben normálisan el kell férnia a cuccoknak, persze nyilván ebben is van üzletpolitika is.
A tömeg érdekes dolog, mivel két random utast kiválasztva a saját tömegükben többszörös eltérés lehet, mint a cuccaik közötti eltérés. Egy 40 és egy 150 kilós utas is ugyanannyit fizet.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.21. 13:26:09
0) Ez nem is rontás, ez a rendszer sajátja: ahhoz, hogy olcsó legyen és profitot is termeljen, minél kevesebb ember kell. Nincs puffer a rendszerben, ha bármi megakasztja, kész a sorállás. Ennek egyetlen ellenszere van, ha maradéktalanul betartod a szabályokat, haladsz a többiekkel, akkor nem lesz nagy gond.
1) A magyar (k-eu-i) ember mindig tud egy rövidebb utat az erdőn át. Két centi, két kiló, két perc plusz még belefér, és ezen képes vitázni is.
2) Ferihegy reggel hatkor extrém zsúfolt. Ráadásul az árak (és ezzel a fizetések) nyomottak, a handler akkor sem tudna plusz embert adni, ha a Wizz kérné. De nem kéri, mert pont leszarja, hogy mi lesz a vitázó utassal. Aki belefér a keretbe, azt viszi, aki odaadja a kártyáját egy csippantásra, azt is viszi, aki pöcsöl, itt marad. Ez a fapados modell.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.21. 13:27:56
movhu 2019.11.21. 13:39:30
A figyelmeztetés meg azért maradt el, mert hiába az online checkin, ha a kapun nem jutott át és nem volt feladott csomag, akkor simán úgy veszik, hogy mégse jött az utas.
Sajna kedves repterünk amúgy elég sok ilyen szívató faktorral rendelkezik. Aki ugyanis pl. úgy érkezik, hogy nem tudja merre vannak a Schengenből kivezető útlevél ellenőrzős kapuk és akkor vág neki egy zsúfolt nyári reggelen a a kapu felé vezető útnak mikor kiírják, az törölgetheti a homlokát a sorban izgulva, hogy sikerül-e időben átjutni.
Darth Revan 2019.11.21. 13:40:25
Kártérítési igény benyújtása után nem sokkal írtak, hogy adnak Wizz Air creditet. 480 euró értékben
De azt dugják fel maguknak.
Az emailben a készpénzről nem tájékoztatnak, csak ezt a lehetőséget ajánlották fel és vagy elfogadod vagy elutasítod. Egy szó sem arról, hogy mi történik ha elutasítod.
Nagy f sz cég, még a Ryanairnél is g.cibb
movhu 2019.11.21. 13:43:54
Ezért is jó a Wizz szigor, mert a rekesz nem lesz attól nagyobb, hogy az egyszeri magyar úgy gondolja, hogy néhány centi belefér.
Majmász Gedeon 2019.11.21. 13:54:41
Jobbulást kívánunk. -> Jobbulást kívánunk!
azért írok, hogy ha más tanuljon belőle,... -> azért írok, hogy más tanuljon belőle,...
a tanácsát kérem, harcoljak e tovább a repülőtársasággal és a parkolócéggel, vagy semmi esélyem. -> a tanácsát kérem: harcoljak-e tovább a repülőtársasággal és a parkolócéggel, vagy semmi esélyem?
Gondolom sokan tudták,... -> Gondolom, sokan tudták,...
mondván hogy ránézésre nagyobb a csomagom,... -> mondván, hogy ránézésre nagyobb a csomagom,...
mondván hogy... -> mondván, hogy...
Wiiz-Air kompatibilisként -> Wizz Air-kompatibilisként
a végeredmény 60 € fizetés esetén felengednek a fedélzetre -> a végeredmény: 60 € fizetés esetén felengednek a fedélzetre
Wizz-Air -> Wizz Air
mi szerint -> miszerint (vagy mely szerint)
Opportunista mikroba 2019.11.21. 14:14:06
2019.11.21. 14:42:02
Hát pedig volt olyan ismerősöm, aki ezzel dicsekedett, így vitt fel egy rakás cuccot...
2019.11.21. 14:43:50
"A figyelmeztetés meg azért maradt el, mert hiába az online checkin, ha a kapun nem jutott át és nem volt feladott csomag, akkor simán úgy veszik, hogy mégse jött az utas."
Nem az online checkin alapján figyelmeztetnek, hanem hogy átjutottál-e a biztonsági ellenőrzés előtti kapun.
vanek ur 2019.11.21. 15:48:36
Egész addig, amíg a Ryanair ki nem találja, hogy 5 centivel legyen kisebb a felvihető poggyász...
A Wizz Air az utóbbi 2-3 évben legalább 2-szer változtatott a csomagméret szabályokon.
@ekat: "A parkolót sem értem, hogy miért nem lehet módosítani a lefoglalt időszakot?... Ha egyszer kihajtott az autó, akkor már nem foglal ott helyet, és azt el lehet adni másnak."
Vagy nem. Hiszen aki még a kihajtás előtt nézegeti, az esetleg azt látja, hogy nincs szabad hely, ezért nem is fog arra próbálkozni, keres inkább más megoldást. Szóval kockázat van benne, amit profitból élő vállalkozásként az üzemeltető nem kíván futni, és ez szíve joga. Neked meg szíved joga a feltételek ismeretében dönteni, hogy ez neked jó vagy nem.
"Ha meg nem telített a parkoló, akkor az személyes szociális problémájuk."
Egy darabig igen, utána legfeljebb bezárják, mondván, nem éri meg. Akkor már mindazok szociális problémája lesz, akik ott parkolnának...
Facelessbook · www.dont.think.so 2019.11.21. 16:35:04
A nem schengeni jaratok a repter masik oldalarol indulnak, viszont az is igaz, hogy 4 jarat utasaira (ha tele jaratokkal szamolunk, akkor is ~800, vagy meg annal is tobb utas) egyetlen kapu edeskeves.
Facelessbook · www.dont.think.so 2019.11.21. 16:37:35
gdobo76 2019.11.21. 18:04:39
Amúgy meg ha 180 hely van a gépen akkor ott 180 kézipoggyásznak is van helye.
Gondolom feltűnt már mindenkinek, hogy az amit a fapadosnál felvihetsz azt elnyeli a a csomagtartó, oda bőven beférne jóval nagyobb csomag is...
upho 2019.11.21. 19:02:37
M. Péter 2019.11.22. 00:52:25
megamedve 2019.11.22. 06:04:01
És láss csodát, mégis megértettük!
Bálintka. 2019.11.22. 06:18:10
Hidd el, ha téged enne a düh, a csalódás, a reménytelen harc a köcsögökkel, úgy mát te is pont leszarnád a helyesírást.
juhaszvik 2019.11.22. 07:48:51
Nekem ez túl valószerűtlennek tűnik, amit a posztoló előad. Van a járatnak egy indulási ideje, az előtt bizonyos idővel már nem lehet felszállni. Ehhez képest a posztoló kint a placcon ébred rá, hogy itt hagyták? Nem látta az óráján, hogy kicsit pörgetni kellene a papírmunkát?
A táskás dolgot sem értem: van x cm határ. Meghaladja a táska vagy sem? Ha igen, akkor miért csodálkozik, ha fenn akad?
Persze ettől még nincs rendben, hogy a méretmizéria miatt valaki lemaradjon. Ráadásul, ha tényleg egy kapura engedtek rá több járat utasait, az komoly hiba, én szétbüntetném az ilyenért a wizz-t. De mivel a sima fogyasztóvédelmi ügyekben sem jellemző, hogy bárkit is hivatalosan felelősségre vonjanak, a szent tehén légitársaságok esetében még inkább nem fog történni semmi, csak amikor már a híradóban is lejön egy-egy sunyulásuk.
chili wili 2019.11.22. 07:50:58
chili wili 2019.11.22. 08:00:30
Secnir 2019.11.22. 08:48:31
emlékszem, amikor a ryanair elkeverte a kanári-szigeteki járat csomagjait, és a gépen ott ült kubatov is (megérdemelte, miért fapadossal ment), akkor a ryanairt másnap elővette a mittomén melyik kormányhivatal.
a posztolónak annyit kellett volna csinálnia, csinál egy emailcímet (kubatov@gmail.com), ahonnan megírja, hogy a kollégám, X.Y. lekéste a gépet az önök alkalmatlansága miatt, szeretnék érdeklődi, mikor és hogyan kívánják kárpótolni őt?
és hátradől, várja a wizzair jelentkezését...
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.22. 09:17:34
Ha ritkán repül és emiatt nagyon figyel, akkor ebbe hogy a fenébe lehet belefutni. Nagyjából 4-5 levelet az az ember a felszállás előtt, amiben mindben nyomatékosan felhívják a figyelmet, hogy mennyi és mekkora poggyászt vihet fel. Nincs otthon egy centi vagy egy mérőszalag? Dehogy nincs, csak szari bele, hogy megmérje. Nem tudom sajnálni az ilyen embert őszintén szólva. Akárhányszor repülünk, mindig vannak ilyenek, akik aztán ott verik a palávert. Az órát meg nézni kell ha közeledik a felszállás, mert nem fognak megvárni. Ha látod, hogy nem halad a sorod szólni kell. Az ilyen máléknak sajnos nem terem sok babér az életben.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.22. 09:22:12
chili wili 2019.11.22. 09:31:44
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.11.22. 09:31:51
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.22. 09:34:25
Etihad 2019.11.22. 09:35:38
chili wili 2019.11.22. 09:36:23
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.22. 09:37:00
A wizzairnél most 40x30x20 a kézipoggyász. Normál jeggyel csak ezt viheted fel ingyen. A kabinbőrönd 55x40x23, de ez már csak priorityvel vihető fel.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.22. 09:39:12
naty77 2019.11.22. 09:48:04
vanek ur 2019.11.22. 10:08:34
Olvasd el azt a papírt, biztos lesz benne egy olyan kitétel, hogy ha a légitársaság megváltoztatja a csomaggal kapcsolatos szabályait az eladás időpontjában érvényeshez képest, a garancia érvényét veszti. Reálisan nem is lehet máshogy, elvégre sem a bőrönd gyártója, sem a forgalmazója nincs arra ráhatással, hogy a légitársaság mikor és hogyan változtatja meg a saját szabályait.
Mr.paksimogyoró 2019.11.22. 10:32:55
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.22. 11:21:10
haXXor 2019.11.22. 12:15:44
Macropus Rufus 2019.11.22. 12:47:35
- rep. jegy ment a levesbe
- következés képen az utazása is
- + kicsengetett közel 20ezer pénzt.
- lehúzták a parkolóban
- következés képen némileg idegállapotba került.
Ennél már minden olcsóbb, akkor is ha némileg drágább.
Macropus Rufus 2019.11.22. 12:55:43
Opportunista mikroba 2019.11.22. 13:21:53
juhaszvik 2019.11.22. 13:33:20
Az igaz, hogy szemétkednek, és vannak trükkös húzásaik, de egy csomó balhét ki lehet küszöbölni, ha az ember felkészül.
juhaszvik 2019.11.22. 13:40:25
xfg23 2019.11.22. 13:40:38
Az ár miatt, van egy nagyon nagy elonye a fapasosnak, ha rendszeresen, és ésszel utazol akkor olcso.
Sajnos(vagy sem, mert ezekböl él a cég, nem belölem) ez a hátránya is, mert az utolso hetekben megvett repjegy, mindenféle "extrával" mint a poggyász, már nagyon megdobja az árat.
+ ott az emberek leszaromfaktroja is, hogy nem olvasnak utána semminek, még akkor sem ha europa két leghirhettebb legitarsosagaval utaznak.
A posztok 90-95%a durvan 15perces utánaolvasással kiküszöbölhetö.
Akinek ez probléma, na annak tényleg nem kéne a fapadosozást eröltetni, vagy akkor ne csodálkozzon.
Opportunista mikroba 2019.11.22. 13:51:45
lcsaszar 2019.11.22. 14:00:39
Kánikula 2019.11.22. 14:01:21
Kánikula 2019.11.22. 14:10:22
3-4 havonta biztosan nem változik, mikor kettévették a kabin bőrönd méretet, akkor tényleg volt egy módosítás, de ennek már több éve azóta változatlan.
a ryan is módosított, de ott is az ingyenes méret nagyobb lett, a nagy nem változott már vagy 20 éve.
juhaszvik 2019.11.22. 14:12:36
wizz: 17.327ft (menetidő: 1ó45p)
ryan: 25472ft (menetidő: 1ó35p)
czech airlines: 28900ft (átszállással, 18ó15p!!!)
alitalia: 34700ft (menetidő: 1ó45p)
eurowings: 36370ft (átszállással, 7ó10p!!!)
brussel air: 43000ft (átszállással, 5ó!!!)
és még egy csomó társaság: 50-120 ezer forint közötti árakkal, mind átszállós (sőt van egy iberia: 326800ftért, mindössze 9 órás menetidővel)
Szóval lehet összehasonlítgatni, hogy mennyit ér az, ha odafigyelünk a szabályokra/cuccainkra, és inkább a fapadost választjuk.
klm: 47800ft (átszállással, 5ó25p!!!)
Kánikula 2019.11.22. 14:22:31
Mondom innen megy a Ryanair? mondják nem ez Easyjet London biztos kapu csere volt. Ez érdekes, mert Easy utasok amott állnak. Nem,nem változott a kapu mondja.
Eltelik 5 perc kiírják, mindenhová a kapunkat és pont az volt ahonnan elküldtek.
180 utas ott tobzódott már nekik a helyes kapunál indulás előtt 20 perccel ők meg 3 kapuval arrébb üldögélnek és fel sem tűnik, hogy nincs egy utasuk se még a pult előtt!
Aki meg jó helyre megy elküldik..
Egy ilyen mérős embert simán nem érdekel, hogy melyik túlméretesnek mikor megy a gépe.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.22. 14:22:53
Az hogy ő ezt a bőröndöt ki tudja mikor kabin bőrönd méretnek vette, semmit nem jelent. Egyébként meg tök mindegy kinek milyen bőröndje van, meg jegye. Az e-mailekben pontosan benne van, hogy mit lehet felvinni ingyen, mit fizetősen, mit sehogyan. Az amit figyelni kell. Ennek a panaszos málhája nem felelt meg. Innentől nincs miről beszélni. Azt senkitől sem várják el, hogy naprakész legyen a szabályokból, mi mikor és hogyan változott. Ezért rágják az ember szájába.
dr. vuvuzelafan 2019.11.22. 14:26:16
juhaszvik 2019.11.22. 14:35:34
Elcsípem a random személyzetet, hogy honnan megy a gép? Azt mondja nem tudja. Megy tovább, megfordul, de... mégis tudja. Mondja xxx. kaputól. Odamegyek, tesz-vesz a személyzet, kérdem őket, hogy innen megy a járat? Azt mondják nem. Gondoltam most már mindegy, itt megvárom a bejelentést. Hát persze, hogy onnan lehetett menni, és még a személyzet is ugyanaz volt.
xfg23 2019.11.22. 14:39:25
Én nem tapasztaltam, hogy szivatnának, priority nelkül sem. Egyszerüen az egy + szolgáltatás, ami pótdíjas, emailekbe is benne van, de a foglaláskor is kikerülhetetlen, hogy ne vedd észre.
A malev gh val meg nem kell keverni a wizz airt, sajnos ott van egy pár alkalmazott akinek nem kéne emberekkell foglalkoznia, de nem vészes. Minden esetre egy sas-wizz reptéri kombinacio sokkal normálisabb. Nem védem öket, mert alvállalkozójuk, kicsit jobban figyelhetnének rájuk. A posztok fele is inkább gh mint wizz szerintem.
A ferihegyi bazársor,kordonozás, meg azt vettem észre hogy a magyarokat jobban zavarja, valahogy a külföldit nem hatja meg annyira.
Egy biztos, de erre lélekben fel is vagyok készülve, ha lerobban a gép, nem jön stb, akkor így jártam. Magamnak kell megoldani. Belefér.
sangep 2019.11.22. 15:13:34
ekat 2019.11.22. 15:38:31
Kánikula 2019.11.22. 18:31:18
Mivel 2 cm volt a méret többlet amiért fizetni kellett így logikusan a nagyobbat akarta vinni.
Igazad van tavaly változott !újra! előtte 1 évvel 2017-ben szüntették meg a 2 méret opciót amit előtte vezettek be.
A 55x40x23 wizzair esetében nem volt más régen sem. TEhát ha évekkel ezelőtt vette meg, az már akkor sem volt jó.
Teljesen jogos, jól szájba rágják a méretet ebben semmi meglepetés nem kellene legyen. de bármikor utazok mindig van pár rácsodálkozó ember, hogy a malaclopó bizony túlméretes.
Kánikula 2019.11.22. 18:32:55
Kánikula 2019.11.22. 18:37:04
Egy új kisebb kategóriát vezettek be a méretek jelentősen nem változtak.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.11.22. 21:17:21
illiana 2019.11.22. 22:02:25
illiana 2019.11.22. 22:11:25
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.11.22. 22:15:56
illiana 2019.11.22. 22:19:15
Amióta a fapados jártok olcsón kínálnak repülőjegyeket, már mindenki utazik. A drágább légitársaságok tudják az áraikkal megszűrni az utasaikat és tudnak biztosítani egy színvonalt.
VT Man 2019.11.22. 23:01:48
Ha a Lufthansa járatát kési le, akkor nem húzzák le a parkolóban?
A poszt alapja az az új szivatás, hogy (csak Ferihegyen) mindek Wizz utassal g.ciznek a földi méricskélõk.
Nem szúrópróba-szerûen, hanem mindenkinek berakatják a keretbe.
Csak a Wizz-hez. Ilyet még a RyanAir se csinál. Igaz, az nem "magyar" cég.
Magyar s..be magyar ló..sz, ahogy mondani szokás.
VT Man 2019.11.22. 23:04:08
Egy doboz kóla kb. 2-3 euro a fapadosokon, nem nagy tétel.
Most mondd azt, hogy a lufthansa jegye csak 2-3 euroval drágább, mint a RyanAir jegye...
illiana 2019.11.22. 23:11:32
Nem, nem az a gond hogy nem ingyenes a dobozos kóla a fapadoson. Minőségben, megbízhatóságban, szolgáltatásban, kiszolgálásban hatalmas a különbség.
Kezdjük azzal, hogy nem a bódékavalkádtól indulsz gyalogosan, bőröndőt dugdosva a fémkeretbe. De ennek ára van természetesen.
VT Man 2019.11.22. 23:16:46
A bódékavalkád egy olyan európai szégyen, amihez hasonlót még sehol se láttam külföldön.
Oké, vannak hasonlóbb fapad terminál részek, de ennyire igénytelen, sörsátor sehol.
illiana 2019.11.22. 23:17:35
illiana 2019.11.22. 23:22:40
www.samsonite.hu/neopulse-spinner-55-23cm--matte-ice-blue/105646-5344.html?cgid=luggage_cabin-luggage
www.samsonite.hu/prodigy-spinner-55cm--red-orange/74770-5545.html?cgid=luggage_cabin-luggage
55*40*20
www.samsonite.hu/cosmolite-spinner-55cm-pearl/73349-1673.html?cgid=luggage_cabin-luggage
www.samsonite.hu/darts-spinner-55cm--petrol-blue/125922-1686.html?cgid=luggage_cabin-luggage#start=1&cgid=luggage_cabin-luggage
A plázás üzletben az eladólány 99% nem fogja kivűlről fújjni a pontos méreteket, sokszor még kiszolgálni is alig van kedve.
illiana 2019.11.22. 23:24:01
Ez a kabin méretű bőrönd
55x40x23cm
és felvihető a következő légitársaságok utasterébe:
easyJet Aegean Airlines Aer Lingus Aeroflot Air Canada All Nippon Airways
Austrian Airlines, Blue1, BMI, British Airways, Brussels Airlines, Czech Airlines, El Al, Ethiopian, Eurowings, Finnair, flyNiki, Iberia, Japan Airlines, Jet2, LOT, Lufthansa, Monarch, Norwegian, Olympic Airlines, Scandinavian Airlines, Swiss, Thai Airways, Transavia, TUI Fly, Turkish Airlines, Wizz Air
btprg 2019.11.23. 00:05:31
Pity_GG 2019.11.23. 00:32:53
- közvetlen járat DTM-ba csak WizzAir van (legalábbis volt akkor, mikor utaztam volna)
- az épületből kivezető kapuról van szó még a karám előtt, ahova terelték az 5 induló gép összes utasát
- az bizony 2cm volt (55*40*25 a max 55*40*23 helyett). Alu bőrönd, a keretbe nem tuszakolható be. Igazad van, elk..tam. De kifizettem a büntit, és itt hagytak. Ez így okés? Nem gondolnám.
ekat 2019.11.23. 07:49:13
Ami a márkás bőröndôket illeti, azoknak egyrészt vásárláskor tudod a méreteit, másrészt minden épeszű ember megnézi repülés előtt, hogy milyet vihet fel. Mi az első USA-utunk előtt vettünk egy British Airways-re való kabinbőröndöt (ami olyasmi nagyobb, mint amit írsz), aztán Ausztrália előtt meg egy Emirates-re való kisebbet. Szerencsére kaptunk is még ugyanabból a sorozatból.
ekat 2019.11.23. 07:56:13
Peetee 2019.11.23. 08:53:01
ekat 2019.11.23. 11:17:21
illiana 2019.11.23. 13:16:10
illiana 2019.11.23. 13:26:06
Én ügyvédhez fordulnék az ügyben hibázott a kiszolgaloszemélyzet és a légitársaság is, illetve a bőröndöt gyártó cégnek is írnék az incidensről. Kellett volna szólniuk a kiszolgálóknak a repülőt kiszolgáló reptéri személyzetnek hogy van egy utas még lenn. Itt komoly kártérítés is megítélhető.
illiana 2019.11.23. 13:34:10
illiana 2019.11.23. 13:39:27
ekat 2019.11.23. 13:54:29
Nem hiszem, hogy ugyanaz az X'Blade akárhányas sorozat direkt másmilyen minőségben készülne az outletekbe....
Egyébként nem tudom, láttad-e a szmájlit.
illiana 2019.11.23. 13:58:01
ekat 2019.11.23. 14:39:14
Outletileg meg nem vagyok annyira képben, de a Samsonite-nál egyszerűen csak a régibb modelleket árulják olcsóbban. Amúgy meg semmiről nem érdekel, hogy 1. vagy 2. vonal-e, egy outletben úgyis ott vagyok, és látom a minőséget, olyat veszek, amilyen nekem megfelel. 1.vonalbelit sem veszek meg, ha 100% polivalami. :)
ekat 2019.11.23. 14:40:38
illiana 2019.11.23. 15:11:52
illiana 2019.11.23. 15:14:23
Hatsumomo21 2019.11.23. 20:45:21
Hatsumomo21 2019.11.23. 20:48:09
Hatsumomo21 2019.11.23. 20:49:24
SzilviK 2019.11.23. 21:12:48
no én belefutottam abba, hogy árultak neten jo olcso böröndőt és kiderült hogy kettő azaz kettő centiméterrel nagyobb mint az a bizonyos rács ( nekem is Wizz és régi kompatibilis böröndőm van a régi idők amikor még bármit fel lehetett vinni a Wizznél véget értek. Szoval a bőrőndöt nem vettem meg. Mert sajnos az a hülye két centi is később drágább lesz. Ryanairnél inkább kisebbe csomagoltam mert minden táska pont két centivel nagyobb mint kéne. sajnos oda kell rá figyelni.
Tipp Dortmunddal kapcsolatban, Ha Düsseldorfba vagy Kölnbe repülsz akkor onnnan át tudsz vonatozni Dortmundba. Itt valaki irta feljebb azért a Dortmundi reptéren sem piskoták főleg hogy ott kicsi a reptér, meg ott is át tud az ember egy-két kalandot élni, akarva akaratlan, viszont van külön dohányzo részleg a reptéren az becsülendő.
szoval tippként Düsseldorf vagy Köln ( Eurowingsék elég normálisak) és néha amit wizzen sporolnak stresszt az néha megéri az árát. Vagy Vonat Bécsen át igaz hosszabb de szép helyeken megy. DBahn oldalán vannak jo akciok ha hamar veszed és nincsen stressz elég korrekt cég.
SzilviK 2019.11.23. 21:18:46
Én se veszek azota drágábbat amióta össze vissza variálnak a mérettel ( lufthansa is ) igy mindig a kicsire törekszem.
Amazonrol én sem rendelnék mert élőben kell lemérni, vannak amazonrol visszamaradt termékes boltok Budapesten és ott derül ki hogy a két centi az két centi vagy a böröndnél vagy a sarkánál és egy böröndőt nem tudsz belegyömöszölni mint mondjuk egy "easztpek" táskát. Sokszor az Amazonon is mondjuk a böröndőt a gurulo rész nélkül mérik. Wizzair hiénái meg kiszurják miliméterre. Azért vannak.
SzilviK 2019.11.23. 21:22:39
SzilviK 2019.11.23. 21:27:47
SzilviK 2019.11.23. 21:43:11
Köln és Düsseldorfbol is lehet Dortmundba menni Eurowings ( majd vonat vagy busz. ) Flixbus és társai, néha drágább de nem cseszegetnek ennyit és bármi késés van kapsz szállást és fizetnek mindent ha zür van ( elég kevés zürjük van ) illetveha lekésed felraknak a következő Eurowingsre és odavisznek. Napi több megy.
bőrőndnél a két centi két centi irtam itt hogy jártam amazon outletbe és a a gurulo résznél van a 2 cm-amin nyavalyoghat a wizz, és az én "isztpek" táskám is már nagyobb négy centivel mint a megadott méret.
van egy kollegám csak wizzairrel bejárta kb a fele desztináciot ami van és egyszer nem volt mostanában baja a rozsaszinekkel ( nem repülős melonk van ) és egy megadott hátizsákkal nyomul, ami pont befér. Egyszer nem votl baja, igy ez Wizzzairnél karma vagy szerencse kérdése is. Parkolásért küzdj az visszajár, a többi hogy ott voltál-e a reptéren az fontos mert ugye ha becsekkoltál a zür azon van hogy a böröndöd ha fel kell adni akkor ugye azon ott az időpont hogy mondjuk 6:10-kor adtad fel a gép meg megy 6:20-kor nyilván lehetetlen elérni, igy azon keresztül tudsz panaszt tenni.
én már nem utazok Wizzairrel, a kalandozás korszakának vége. bár szép emlékeim vannak a dortmundi reptérről, de nem erőltetem a mélyitését a kapcsolatomat a Wizzairral mert én még a hőskorban repültem velük amikor a 55 centis bőrőnddel felmásztunk a gépre. És mindent a csucson kell abbahagyni. :D Probáld ki az Eurowinget, és rájössz hogy az olcsobb ténlyeg drágább ( itt Wizz esetében) . Bőrőndnél meg a sárkányos centerek felé két centivel kisebbet vegyél mint az aktuális és jo lesz. :D
Bombaló 2019.11.24. 00:11:20
M. Péter 2019.11.24. 01:26:38
vanek ur 2019.11.24. 11:52:04
De szerintem ez a ritkább. Az ultra fapadosoknál az egyik legfontosabb, hogy minél kevesebb időt töltsön a földön állva a gép. Ha tudják azzal gyorsítani a ki- és beszállást, aakor kisebb csomagot fognak csak felengedni. Meg persze ott van a kiegészítő bevételek kérdése is. Ezért változtatgatnak.
Mayerling 2019.11.24. 12:53:56
Mayerling 2019.11.24. 12:59:08
ekat 2019.11.24. 16:28:23
John Heard 2019.11.24. 20:09:13
chili wili 2019.11.25. 06:05:48
2019.11.26. 09:44:53
Yumurdzsak 2019.11.26. 10:58:04
-2010: 55x40x20
-2015: 56x45x25
-2019: 55x40x23
lobster thermidor 2019.11.26. 22:59:42
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.11.27. 09:03:56
@Yumurdzsak: azta 10 év alatt 2x változott vagyis ha tartottad magad az elsőhöz, akkor nem történt semmi, mert az senki nem mondja nekem, hogy 3-5 cm számít...
@onlajnok: Olvasd el még egyszer a levelet.
Kánikula 2019.11.27. 09:37:41
Én univerzális megoldást választottam és 2006 óta 55*40*20 bőröndöt használok. ha több társaságot is használsz, akkor az mindenhol jó lesz és jó is volt eddig.
Kánikula 2019.11.27. 09:43:26
Kánikula 2019.11.27. 09:52:13
A kemény bőrönd pont ilyen okból nem is a legjobb ,mert a puha fedeles fog engedni egy kicsit a keretbe tételkor.
nekem egy 55*40*20 van, amit egy zipzárral ki lehet engedni még 2-3 a mélységén kicsit bőven pakolva úgy 25 cm lesz, de wizz keretébe még így is belefér.