Tékozló Homár

A mindenért fizetett, végül semmit sem vett igénybe végtelen szomorúsága

2019.11.21. 10:00 | Homár Rezső | 120 komment

via GIPHY

Ezen a borongós novemberi csütörtökön olvasónk levele gondoskodik az elmélyülő letargiánkról. Vannak azok a történetek, amiknél nincs mit tenni. Hiába csinált mindent jól (jó, a bőrönd méret kicsit necc, de ezt meg ismerjük), hiába tett meg mindent, amit lehetett, végül ott áll egy halom ablakon kidobott pénzzel. Jobbulást kívánunk.

sad-passenger-waits-with-suitcase-for-plane-on-runway-e1519386195989-916x515.jpg

Ugyan nem sokat repülök, ezért ha mégis, próbálok mindent a szabályoknak megfelelően végezni, de hát emberek vagyunk. Hibáztam; egyrészt azért írok, hogy ha más tanuljon belőle, illetve a tanácsát kérem, harcoljak e tovább a repülőtársasággal és a parkolócéggel, vagy semmi esélyem. 

A történet röviden:

  • Repülőjegy foglalva, Budapest – Dortmund viszonylatban.
  • Online csekkolás megtörtént.
  • Indulás reggel 6:10-kor, én a reptéren ½ 5 előtt.
  • Minden flottul megy, a váróban voltam időben, várva a kapu megnyitását.
  • Kapunyitást bejelentik (½ 6), időben a kapunál megjelentem.
  • Itt kezdődtek a gondok. Közel egy időben 5 Wizz Air gép indult, és egy kapu volt fenntartva az összes utasnak. Gondolom sokan tudták, hogy a Wizz Air-é az A16-os kapu, azaz mire odaértem, hatalmas volt a tömeg (a priority beszállókártya itt már mit sem ért). Vártam a soromra, ha lassan is, de haladtunk. Mielőtt beengedtek volna, félreküldtek, mondván hogy ránézésre nagyobb a csomagom, mint a fedélzetre felvihető. Na ez a sor már sokkal lassabban haladt, mindenkinek vitája volt a személyzettel, nehézkesen ment a fizetés, stb. Ráadásul 2 gép utasait előrehívták, mondván hogy azok hamarosan indulnak.

Végre sorra kerültem, csomagpróba, nagyobb 2 cm-rel (ez is megér egy misét, hajdanán az ominózus bőröndöt Wiiz-Air kompatibilisként vettem, ezért nem is ellenőriztem a méretét, de mint az ábra mutatja, ez a kompatibilitás nem örök érvényű). Rövid „eszmecsere” a személyzettel, a végeredmény 60 € fizetés esetén felengednek a fedélzetre (mellesleg sehol nem láttam olyan tájékoztatást, hogy milyen méreteltérés miatt mennyit kell fizetni. A legtöbben megúszták 25€-val). Kifizettem, irány a gép (mondanom sem kell, gyalog). Mire a géphez értem, a gép sehol, elment, ott hagytak, mindenféle figyelmeztetés nélkül.

Reklamáció a személyzetnek, segítsenek, mit lehet tenni. Visszafelé kérdőre vontam a kapunál lévő személyzetet, hogy a dortmundi utasokat miért nem hívták előre; a válasz, hogy neki erről a gépről nem jeleztek telefonon.

Egy lehetőséget vázoltak; átfoglalhatok a következő napi gépre (korábbi WizzAir nincs, más légitársaságra meg nem segítenek, azt oldjam meg magam). De kapok kedvezményt: a túlméretes csomagomat felvihetem (???).

Végül úgy döntöttem, hogy hagyom az egészet, nem utazom.

Itt még nincs vége; a terminál melletti parkolóban online foglaltam 4 napra parkolóhelyet. Mikor lekéstem a gépet, ezt jeleztem a parkolóban lévő ügyfélszolgálaton, hogy a gép lekésése miatt a 4 nap helyett csak pár órát veszem igénybe a szolgáltatásukat, mi a teendő. Jelezte, hogy nyugodtam hagyjam el a parkolót, és egy megadott emailre jelezzem a kérésemet, vissza fogják utalni az összeget az igénybe nem vett szolgáltatás miatt. 

Hazaérve rögtön emailben jeleztem a WizzAir felé, hogy mindenképpen utalják vissza részemre a túlméretes csomag miatt kifizetett 60€-t, hiszem a gépre nem szálltam fel, a csomag nem volt a fedélzeten, nem indokolt a plusz díj. 

Jelenleg itt áll az ügy:

  • Wizz-Air egyelőre egy semmitmondó választ küldött, az ügy kivizsgálása folyamatban
  • BUD parkolócég lepattintott; az online booking általános szerződési feltételei 4.3 pontjára hivatkozva, mi szerint:

„A parkolóhelynek az ügyfél által történő használata a gépjármű parkolóba történő behajtásának tényleges időpontjától az onnan történő kihajtásáig tart.
A foglalás a foglalási időtartamtól függetlenül egyszeri behajtásra és kihajtásra jogosít, azaz a kihajtással a parkoló használatának jogosultsága automatikusan megszűnik.”

Próbáltam tovább érvelni feléjük, de eredménytelenül. 

Mit gondol, érdemes tovább erőlködnöm a parkolócég felé? Olyanért fizettem, amit nem vettem igénybe, nem tartom jogosnak, hogy nem térítik vissza a parkolási díj egy részét.

A Wizz-Air felé az már fel sem merült bennem, hogy a jegy visszatérítését kérjem. Hibáztam a csomagnál, elismerem. De a plusz költséget Ön szerint jogosan kérhetem vissza? 

Tanulság:

  • Ha lekési a gépet, ne higgye, hogy ez a legrosszabb, ami történt. A harc a szolgáltatókkal tovább emeli a vérnyomását
  • Sose rendeljen online parkolást a reptéren. Ha a helyszínen fizet, mindig csak annyit fog, amit igénybe is vett
  • Ne bízzon a „Wizz-Air” kompatibilis lózungokban. Mindig ellenőrizze a csomagjai méretét. Előre. 

Köszönöm, hogy meghallgatott, várom válaszát. 

UI: Megköszönve az olyan kommenteket, hogy „ne fapadossal utazzon”, „megérdemelte, Ő választotta”, inkább a konstruktív véleményeket várom.

Szakértőink szerint a parkolás bukta, de egyébként tessék kitartónak lenni.

Kedves Olvasó! 

A parkolót üzemeltető cég általános szerződési feltételeit áttekintettük. 

A szerződési feltételek 3.7. pontja kimondja, hogy „Amennyiben a gépjármű a foglalás szerinti időtartam végét megelőzően hagyja el a parkolót, az ügyfél nem jogosult a kihasználatlan időszakra vonatkozóan a parkolási díj visszatérítését igényelni.” 

Az ÁSZF 5.1. pontja pedig arról rendelkezik, hogy a foglalás módosítására, illetve lemondására csak a behajtási időpontot megelőző 12 óráig van lehetőség. 

A fent meghatározott két rendelkezés alapján a parkolási díj visszaigénylésére nem látunk reális esélyt. 

A légitársaság szabályzatának 9. pontja rendelkezik az utasfelvételről és a beszállásról. Ennek alapján a lekésett járat esetén az utas átfoglalhatja jegyét egy másik járatra, illetve a jegy árának visszatérítését igényelheti a szabályzatban meghatározott feltételek teljesülése esetén. A visszatérítéssel kapcsolatban érdemes megvárni a a társaságnak a panaszra adott érdemi válaszát. A panasz elutasításának indokai függvényében lehet megfontolni a további igényérvényesítést az illetékes békéltető testület, vagy bíróság előtt.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

napalm 2019.11.21. 10:08:38

Csakazértis miért fapadossal ment?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.21. 10:15:13

Mi az, hogy egy kapu van az összes Wizz járathoz? Utána hogy szálazták (volna) szét az utasokat? Vagy ez a "karámba" leengedő kapu volt még fent, a terminálépületben? Csak nekem zavaros a dolog?

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.11.21. 10:29:31

@Csokis: Fapadosok a karámból indulnak. Oda a reptér A termináljának a végébül lehet lejutni. Több hónapja azt találták ki a Wizzairesek, hogy még mielőtt kimész a karámhoz felállítottuk egy ellenőrző pontot (hogy ne a kapunál menjen ezzel az idő). Itt szelektálják az embereket, hogy ki mehet tovább és ki az, akinek valószínűleg túl méretes a csomagja és büntetnek. A hölgy azért kapott 60€ büntetést, mert elsőbbségije volt. Ha kiskézije lett volna és az túl méretes, akkor 25 euro a bünti, de mivel nagy kézije volt és az túl méretes, az utána már elv feladott poggyásznak minősül és 60€ a bünti. Az viszont, hogy a büntetés fizetése miatt késte le a gépét, hát tuti olyan balhét csaptam volna, hogy kitiltanak a repülőtérről. De azt se értem, ha látja, hogy idő van, akkor miért nem veri az asztal, hogy engedjék előre. De legalább nem az utas a hibás.
Bááár "Wiiz-Air kompatibilisként vettem" ez a legnagyobb faszság, ami létezik. Ha elmennék egy boltba és végig mérném a táskákat, amikre ez van ráfüggesztve, látatlanba azt mondom, hogy 10-ből 7 elvérezne... Én a nagy kéziment anno a Ryanairtől vettem, keményfedeles Samsonite kb. 8 éve 30-ért. Na az tényleg Ryanair kompatibilis és nincs az az Isten, hogy ne férjen bele a keretbe.

ekat 2019.11.21. 11:25:40

@AzUtazó: Én úgy értettem a szöveget, hogy menetközben változtatott a Wizz.

ekat 2019.11.21. 11:51:43

Ami a csomagméretet illeti, én minden egyes repülés előtt megnézem / lecsekkolom az adott légitársaság oldalát, de egy 2 cm-vel nagyobb csomag még nem ok arra, hogy emiatt lekésse valaki a repülőt. Ez nagyon-nagyon gáz.
A parkolót sem értem, hogy miért nem lehet módosítani a lefoglalt időszakot?... Ha egyszer kihajtott az autó, akkor már nem foglal ott helyet, és azt el lehet adni másnak. Ha meg nem telített a parkoló, akkor az személyes szociális problémájuk.
Mi is ott szoktunk parkolni, ha elutazunk, és ezekután megfontolandó az előre bookolás, bár lekésni sem szándékozunk gépet, meg a kényelem is nagy úr. :)

Opportunista mikroba 2019.11.21. 12:36:26

Én nem vagyok nagy repülős, talán ha háromszor-négyszer repültem eddig, de nem értem ezt a méretdolgot. Elvileg azért van mérethatár, ha jól tudom, mert a repülőgép nem lehet túlterhelve. Ehhez megállapították valahogy, hogy 1 db bőrönd max. mekkora lehet. Ez is oké. De akkor mi értelme van a büntetésnek? Ha fizet a túlméretes bőröndért, ettől megszűnik a túlsúly? Vagy rossz a logikám?

Jake Peralta 2019.11.21. 12:46:23

@Opportunista mikroba: Túlsúly == több üzemanyag == több pénz

Mondjuk azt én sem értem, hogy mi ez a cm para.. ha pár ólom rudat vinne mindenki akkor a cm-be beleférnek, de tonnákkal nőne meg a felszállósúly.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.21. 13:05:03

@AzUtazó: És ez még fent van a tranzitban, a leeresztő kapu előtt? (Sosem láttam működés közben.) Ezt a Wizz (Malév GH) üzemelteti, ha jól gondolom. Ezen elbukni tényleg gáz. Megnéztem, 6:05 és 6:10 közt 4-4 schengeni és nem schengeni járat indul. Erre 1-1 ilyen "bünti pult" tényleg elég karcsú, ha valaki nekiáll vitázni, vagy mongol tugrikkal készpénzezni. Egyébként egy csippantás a kártyával, és szomorúan, de utazik.

@Opportunista mikroba: A fizikai méret azért számít, mert az fér be a fejed felett a tárolóba. Ha ennél nagyobb, és ezért el kell venni, akkor le kell vinni a poggyászok közé, külön kell vele foglalkozni. Ezt fizeted meg, meg a büntit, meg a Wizz tényleges hasznát. (Niylván ebből van a bevétel, nem a 3500 forintos repjegyből.)

ekat 2019.11.21. 13:05:52

@Jake Peralta:
A súly is korlátozva van. :)
Amúgy meg a Wizz ugye fapados, mindenért szed pénzt a viteldíjon felül amiért csak tud.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.21. 13:10:06

@Opportunista mikroba: @Jake Peralta:
Van súly para: több súly, több keró, szélsőséges esetben lemaradó poggyász (ebből ugye a Wizznél rendszeresen balhé is szokott lenni a hosszabb utakon), nem fapadosnál lemaradó cargo. (Ami jól fizet, ezért fáj.)
Van méret para: a fejed feletti tároló, illetve az ülés alatti hely mérete.
Bármelyik miatt is kell feladni, akkor poggyászt kezelni kell (szó szerint is, meg képletesen is), ami plusz pénz.

Opportunista mikroba 2019.11.21. 13:16:03

@Csokis: Értem. Van is benne logika. De az ügykezelés akkor se túl profi így. Kicsit arra hajaz, amikor a MÁV nem akart/mert nyíltan árat emelni, de kellett a pénz, ezért kitalálták a gyorsvonati pótjegy fogalmát.

2019.11.21. 13:17:42

@Jake Peralta:
A centiméter para eredendően azért van, mert az utastérben normálisan el kell férnia a cuccoknak, persze nyilván ebben is van üzletpolitika is.

A tömeg érdekes dolog, mivel két random utast kiválasztva a saját tömegükben többszörös eltérés lehet, mint a cuccaik közötti eltérés. Egy 40 és egy 150 kilós utas is ugyanannyit fizet.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.21. 13:26:09

@Opportunista mikroba: Szerintem az alapötlet nem rossz. Ha csak egy szatyrod van, akkor azért fizetsz, ha kisbőröndöd, akkor azért, ha viszed a betyárbútort, akkor azért. Ami elrontja, az két dolog:
0) Ez nem is rontás, ez a rendszer sajátja: ahhoz, hogy olcsó legyen és profitot is termeljen, minél kevesebb ember kell. Nincs puffer a rendszerben, ha bármi megakasztja, kész a sorállás. Ennek egyetlen ellenszere van, ha maradéktalanul betartod a szabályokat, haladsz a többiekkel, akkor nem lesz nagy gond.
1) A magyar (k-eu-i) ember mindig tud egy rövidebb utat az erdőn át. Két centi, két kiló, két perc plusz még belefér, és ezen képes vitázni is.
2) Ferihegy reggel hatkor extrém zsúfolt. Ráadásul az árak (és ezzel a fizetések) nyomottak, a handler akkor sem tudna plusz embert adni, ha a Wizz kérné. De nem kéri, mert pont leszarja, hogy mi lesz a vitázó utassal. Aki belefér a keretbe, azt viszi, aki odaadja a kártyáját egy csippantásra, azt is viszi, aki pöcsöl, itt marad. Ez a fapados modell.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.21. 13:27:56

@Zabalint: Nem is beszélve, ha nyáron is télikabátban utazol, a zsebeiben egy-egy kötet Országh nagyszótárral, egy laptoppal, táppal és tartalék akksikkal. :-)

movhu 2019.11.21. 13:39:30

Ismerem én ezt a "csak 2 centivel volt nagyobb" típusú utast. Ez általában konkrétan minimum 5-5 centi minden irányban, csak az utas reménykedik, hogy nem szúrják ki. Nincs is lehetőség sem idő minden csomagot megnézni, csak azokat szedik ki, akik messziről is jól látható módon nagyobb bőrönddel érkeznek. Néhány centivel nagyobb bőröndöt lazán belepréselsz a keretbe is.
A figyelmeztetés meg azért maradt el, mert hiába az online checkin, ha a kapun nem jutott át és nem volt feladott csomag, akkor simán úgy veszik, hogy mégse jött az utas.
Sajna kedves repterünk amúgy elég sok ilyen szívató faktorral rendelkezik. Aki ugyanis pl. úgy érkezik, hogy nem tudja merre vannak a Schengenből kivezető útlevél ellenőrzős kapuk és akkor vág neki egy zsúfolt nyári reggelen a a kapu felé vezető útnak mikor kiírják, az törölgetheti a homlokát a sorban izgulva, hogy sikerül-e időben átjutni.

Darth Revan 2019.11.21. 13:40:25

A múltkor a Wizz több mint 3 órát késett

Kártérítési igény benyújtása után nem sokkal írtak, hogy adnak Wizz Air creditet. 480 euró értékben

De azt dugják fel maguknak.

Az emailben a készpénzről nem tájékoztatnak, csak ezt a lehetőséget ajánlották fel és vagy elfogadod vagy elutasítod. Egy szó sem arról, hogy mi történik ha elutasítod.

Nagy f sz cég, még a Ryanairnél is g.cibb

movhu 2019.11.21. 13:43:54

@Csokis: Pont tegnap bosszankodtam egy nem fapados gépen hazafelé, hogy miért nem jár el az adott légitársaság hasonló szigorral, mint a Wizz. Sokan érkeztek csak kicsit nagyobb bőrönddel, meg mellé még kistáska, nagykabát, duty free, volt aki a fél rekeszt egyedül befoglalta és a személyzet ott rohangált, hogy a saját tárolóikat és a néhány hely üres tárolóit is felhasználva szétrakják a csomagokat.
Ezért is jó a Wizz szigor, mert a rekesz nem lesz attól nagyobb, hogy az egyszeri magyar úgy gondolja, hogy néhány centi belefér.

Majmász Gedeon 2019.11.21. 13:54:41

a bőrönd méret kicsit necc -> a bőröndméret kicsit necces
Jobbulást kívánunk. -> Jobbulást kívánunk!

azért írok, hogy ha más tanuljon belőle,... -> azért írok, hogy más tanuljon belőle,...
a tanácsát kérem, harcoljak e tovább a repülőtársasággal és a parkolócéggel, vagy semmi esélyem. -> a tanácsát kérem: harcoljak-e tovább a repülőtársasággal és a parkolócéggel, vagy semmi esélyem?
Gondolom sokan tudták,... -> Gondolom, sokan tudták,...
mondván hogy ránézésre nagyobb a csomagom,... -> mondván, hogy ránézésre nagyobb a csomagom,...
mondván hogy... -> mondván, hogy...
Wiiz-Air kompatibilisként -> Wizz Air-kompatibilisként
a végeredmény 60 € fizetés esetén felengednek a fedélzetre -> a végeredmény: 60 € fizetés esetén felengednek a fedélzetre
Wizz-Air -> Wizz Air
mi szerint -> miszerint (vagy mely szerint)

2019.11.21. 14:42:02

@Csokis:
Hát pedig volt olyan ismerősöm, aki ezzel dicsekedett, így vitt fel egy rakás cuccot...

2019.11.21. 14:43:50

@movhu:
"A figyelmeztetés meg azért maradt el, mert hiába az online checkin, ha a kapun nem jutott át és nem volt feladott csomag, akkor simán úgy veszik, hogy mégse jött az utas."

Nem az online checkin alapján figyelmeztetnek, hanem hogy átjutottál-e a biztonsági ellenőrzés előtti kapun.

vanek ur 2019.11.21. 15:48:36

@AzUtazó: "Na az tényleg Ryanair kompatibilis és nincs az az Isten, hogy ne férjen bele a keretbe. "
Egész addig, amíg a Ryanair ki nem találja, hogy 5 centivel legyen kisebb a felvihető poggyász...
A Wizz Air az utóbbi 2-3 évben legalább 2-szer változtatott a csomagméret szabályokon.

@ekat: "A parkolót sem értem, hogy miért nem lehet módosítani a lefoglalt időszakot?... Ha egyszer kihajtott az autó, akkor már nem foglal ott helyet, és azt el lehet adni másnak."
Vagy nem. Hiszen aki még a kihajtás előtt nézegeti, az esetleg azt látja, hogy nincs szabad hely, ezért nem is fog arra próbálkozni, keres inkább más megoldást. Szóval kockázat van benne, amit profitból élő vállalkozásként az üzemeltető nem kíván futni, és ez szíve joga. Neked meg szíved joga a feltételek ismeretében dönteni, hogy ez neked jó vagy nem.

"Ha meg nem telített a parkoló, akkor az személyes szociális problémájuk."
Egy darabig igen, utána legfeljebb bezárják, mondván, nem éri meg. Akkor már mindazok szociális problémája lesz, akik ott parkolnának...

Facelessbook · www.dont.think.so 2019.11.21. 16:35:04

@Csokis:
A nem schengeni jaratok a repter masik oldalarol indulnak, viszont az is igaz, hogy 4 jarat utasaira (ha tele jaratokkal szamolunk, akkor is ~800, vagy meg annal is tobb utas) egyetlen kapu edeskeves.

Facelessbook · www.dont.think.so 2019.11.21. 16:37:35

A parkolot altalaban azert erdemes elore foglalni, mert ugy joval olcsobb, akar 20-30-40%-kal is lehet olcsobb, mintha foglalas nelkul hajtana be az ember.

gdobo76 2019.11.21. 18:04:39

A csomagméret nagy kamu, érdekes hogy legalább 3 féle mérettel találkoztam már pl. wicc/ryan/eurowings mind más, de ugyanolyan típusú gépeik is vannak, akkor hogy is van ez? Na és a nem fapadosok ott is ugyanaz a gép mégis felvihetsz jóval nagyobbat is.

Amúgy meg ha 180 hely van a gépen akkor ott 180 kézipoggyásznak is van helye.

Gondolom feltűnt már mindenkinek, hogy az amit a fapadosnál felvihetsz azt elnyeli a a csomagtartó, oda bőven beférne jóval nagyobb csomag is...

upho 2019.11.21. 19:02:37

@gdobo76: Nem, nincsen helye, nem fér fel. Egy 3-as rekeszbe szűken fér be 2 "standard" gurulós, 3 semmiképp. Soha nem értettem ezt a 2 centizést. Az én 50x40x20-as gurulósom eddig mindenhová passzolt, amiket látok hogy gond van, ott sokkal nagyobbak az eltérések. Feljebb ketten is leírták: tipikus megúszós magyar mentalitás, plusz pár centi, plusz pár kiló, majdcsak átcsúszik valahogy, aztán ha nem jött be a manőver, akkor megy a picsogás.

M. Péter 2019.11.22. 00:52:25

@upho: Volt már olyan, hogy a légitársaság trükközött, és a keret kisebb volt, mint a hivatalosan megengedett méret, így beszedtek pénzt szabályos bőrönddel utazóktól is.

megamedve 2019.11.22. 06:04:01

@Majmász Gedeon:
És láss csodát, mégis megértettük!

Bálintka. 2019.11.22. 06:18:10

@Majmász Gedeon:
Hidd el, ha téged enne a düh, a csalódás, a reménytelen harc a köcsögökkel, úgy mát te is pont leszarnád a helyesírást.

juhaszvik 2019.11.22. 07:48:51

"Mire a géphez értem, a gép sehol, elment, ott hagytak, mindenféle figyelmeztetés nélkül."

Nekem ez túl valószerűtlennek tűnik, amit a posztoló előad. Van a járatnak egy indulási ideje, az előtt bizonyos idővel már nem lehet felszállni. Ehhez képest a posztoló kint a placcon ébred rá, hogy itt hagyták? Nem látta az óráján, hogy kicsit pörgetni kellene a papírmunkát?

A táskás dolgot sem értem: van x cm határ. Meghaladja a táska vagy sem? Ha igen, akkor miért csodálkozik, ha fenn akad?
Persze ettől még nincs rendben, hogy a méretmizéria miatt valaki lemaradjon. Ráadásul, ha tényleg egy kapura engedtek rá több járat utasait, az komoly hiba, én szétbüntetném az ilyenért a wizz-t. De mivel a sima fogyasztóvédelmi ügyekben sem jellemző, hogy bárkit is hivatalosan felelősségre vonjanak, a szent tehén légitársaságok esetében még inkább nem fog történni semmi, csak amikor már a híradóban is lejön egy-egy sunyulásuk.

chili wili 2019.11.22. 07:50:58

A homár válasza nemcsak semmitmondó, de téves is. Nem járat lekésés történt, hanem a beszállítás megtagadása (denied boarding). Ez alapján a wizz köteles kártérítést fizetni. Be kell írni a googleba, h eu passenger rights denied boarding és az ott leírtak szerint eljárni.

chili wili 2019.11.22. 08:00:30

@movhu: nem véletlenül van minden reptéren beléptető kapu még a security előtt. Amikor azon átmész a beszállókártyáddal, akkor érkeztél meg hivatalosan, és onnantól tudják, hogy keresni kell téged, ha nem jelensz meg a kapunál. A wizz ezt IS elmulasztotta.

Secnir 2019.11.22. 08:48:31

ehehehe
emlékszem, amikor a ryanair elkeverte a kanári-szigeteki járat csomagjait, és a gépen ott ült kubatov is (megérdemelte, miért fapadossal ment), akkor a ryanairt másnap elővette a mittomén melyik kormányhivatal.
a posztolónak annyit kellett volna csinálnia, csinál egy emailcímet (kubatov@gmail.com), ahonnan megírja, hogy a kollégám, X.Y. lekéste a gépet az önök alkalmatlansága miatt, szeretnék érdeklődi, mikor és hogyan kívánják kárpótolni őt?
és hátradől, várja a wizzair jelentkezését...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.22. 09:17:34

"Végre sorra kerültem, csomagpróba, nagyobb 2 cm-rel (ez is megér egy misét, hajdanán az ominózus bőröndöt Wiiz-Air kompatibilisként vettem, ezért nem is ellenőriztem a méretét, de mint az ábra mutatja, ez a kompatibilitás nem örök érvényű)."

Ha ritkán repül és emiatt nagyon figyel, akkor ebbe hogy a fenébe lehet belefutni. Nagyjából 4-5 levelet az az ember a felszállás előtt, amiben mindben nyomatékosan felhívják a figyelmet, hogy mennyi és mekkora poggyászt vihet fel. Nincs otthon egy centi vagy egy mérőszalag? Dehogy nincs, csak szari bele, hogy megmérje. Nem tudom sajnálni az ilyen embert őszintén szólva. Akárhányszor repülünk, mindig vannak ilyenek, akik aztán ott verik a palávert. Az órát meg nézni kell ha közeledik a felszállás, mert nem fognak megvárni. Ha látod, hogy nem halad a sorod szólni kell. Az ilyen máléknak sajnos nem terem sok babér az életben.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.22. 09:22:12

@chili wili: de hát a gép elment, mire az emberünk odaért...nem tagadtak meg semmit, egyszerűen nem volt mire felszállni. Ha elalszol a váróban és későn ocsúdsz, akkor jár kártérítés?

chili wili 2019.11.22. 09:31:44

@onlajnok: ez nem az elalvás a váróban kategória, te is tudod. Nézz utána. Ha időben megjelensz és rajtad kívülálló okból nem jutsz fel a gépre, az denied boarding (ebben az esetben az "operational reason" vonatkozik, mert a légitársaság saját eljárásának a lassúsága miatt késte le szegény a gépet).

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.11.22. 09:31:51

@vanek ur: amikor eladtál, garanciát vállaltak és erről adtak papírt is, hogy fel lehet vinni a gépre minden egyes esetben. Amúgy csak halkan jegyzem meg a nagy kézipoggyász mérete 55x40x20 a Ryanair és ahogy a Wizzair mérete is indulás óta immár lassan 17 éve teljesen változatlan. A kérdés az volt az évek során, hogy kellett e érte fizetni vagy nem.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.22. 09:34:25

@chili wili: a kinti csomagméricskélést nem a légitársaság végzi. De még szerintem lent a karámban sem a légitársaság emberi ellenőrzik az iratokat.

Etihad 2019.11.22. 09:35:38

@Csokis: Igen , ez nekem is feltűnt. egy kaputól egy gép indul, az biztos

chili wili 2019.11.22. 09:36:23

@onlajnok: hanem az alvállalkozójuk. Akikért jogilag a légitársasag felel. Az utas a légitársasággal szerződött. Utólag a wizz behajthatja az összeget az alvállalkozón, de az más tészta

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.22. 09:37:00

@AzUtazó: "a Ryanair és ahogy a Wizzair mérete is indulás óta immár lassan 17 éve teljesen változatlan"...ne írj már hülyeséget, gyakorlatilag 3-4 havonta változtatják a méreteket.

A wizzairnél most 40x30x20 a kézipoggyász. Normál jeggyel csak ezt viheted fel ingyen. A kabinbőrönd 55x40x23, de ez már csak priorityvel vihető fel.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.22. 09:39:12

@Etihad: hát ez igaz is meg nem is. Lent a karámban már igaz az egy gép/egy kapu dolog. Viszont a karámhoz is egy kapun tudsz lejutni (magából az épületből), na ott viszont még mindegy, hogy melyik géphez mész, ha a karámból indul, az az egy lehetőséged van lejutni. És igen, hajnalban ott iszonyatosan fel tud torlódni, főleg mióta a csomagot is ellenőrzik.

naty77 2019.11.22. 09:48:04

@movhu: Az én bőröndöm a fogantyú miatt nem fért a keretbe, kb fél cm difi. Nem volt nálunk csavarhúzó, hogy leszereljük, mert a hosszabbik oldalan is van fogantyú tehát mehettem volna nélküle. Kifizettem szó nélkül a büntetést és azóta leszereltük. Szóval lehet 2 cm az a 2 cm, sőt kevesebb is.

vanek ur 2019.11.22. 10:08:34

@AzUtazó: "amikor eladtál, garanciát vállaltak és erről adtak papírt is, hogy fel lehet vinni a gépre minden egyes esetben. "
Olvasd el azt a papírt, biztos lesz benne egy olyan kitétel, hogy ha a légitársaság megváltoztatja a csomaggal kapcsolatos szabályait az eladás időpontjában érvényeshez képest, a garancia érvényét veszti. Reálisan nem is lehet máshogy, elvégre sem a bőrönd gyártója, sem a forgalmazója nincs arra ráhatással, hogy a légitársaság mikor és hogyan változtatja meg a saját szabályait.

Mr.paksimogyoró 2019.11.22. 10:32:55

@Csokis: Tehát a repülőgépek fej feletti csomagtárolója folyamatosan csökkenő mérettel rendelkezik, mert a bőröndök méretét is folyamatosan csökkentik, Attól a 2-3 centitől nem fog adott helyre több bőrönd beférni, ez szimplán csak szopatás. Szerintem.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.22. 11:21:10

@Mr.paksimogyoró: Nem hinném, az 55 centi szinte mindenhol standard méret. Én azért járok eggyel kisebbel, mert az még élére állítva is befér (a szélessége a 40 centis maximum helyett csak 35), és a két darabb 55-ös mellett mindig találok egy ilyen lukat neki. De ha nagy gáz van, azt még épp be tudom tolni az ülés alá is, és mivel rövid a lábam, az ilyen távon még kibírható. Cserében nem járhatok úgy, mint az a kollégám, akinek 10 sorral előbbre jutott fcsak tároló, és mire kiszálláskor odaért, már elvitte valaki a csomagját. Volt nagy szaladgálás, de aztán meglett. Az illető nyilván rájött, hogy az nem az övé, a sajátját felvette az elveszett poggyásznál (az nyilván megtalálták a gépen a sztyuvik), az övét meg ott hagyta. Érdekes órája volt, utána nem kért kávét. :-)

haXXor 2019.11.22. 12:15:44

Méret biztos, hogy nem a súly miatt számít mivel a gépek már bőven tankolva, felpötyögve vannak mire kibukik az utas szar mérete. Azaz, helyben egy dekával sem kerül több a gépbe mert lett 50 új utas akinek 2 centivel nagyobb a csomagja :) De ez igazából mindegy is... Mivel nem régi a fapadozás és nincs is nagyon agyonszabályozva így kb. azt csinálhatnak vagy mondhatnak amit akarnak. Ha nagyobb, akkor nagyobb. Ha fizetni kell, akkor fizetni kell. A W-s cikkekből kiindulva meg kétlem, hogy a Wizzair kooperatív lesz majd a posztolóval :(

Macropus Rufus 2019.11.22. 12:47:35

egyről a két fapadról annyit rosszat lehet olvasni, hogy nem értem miért velük akar utazni az ember. Szóval jelen pillanatbna már egyáltalán nem sajnálom és nem értem meg azokat akiket pl. fossá szívat a wizzair. Megérdemlik. Ennyi. Legközelebb nem fillérbaszóskodik és akkor nem szívja meg. Mert most mit spórolt a dolgon?
- rep. jegy ment a levesbe
- következés képen az utazása is
- + kicsengetett közel 20ezer pénzt.
- lehúzták a parkolóban
- következés képen némileg idegállapotba került.

Ennél már minden olcsóbb, akkor is ha némileg drágább.

Opportunista mikroba 2019.11.22. 13:21:53

@Macropus Rufus: Ha egyszer utazik az ember, akkor belefér, ha drágább, mint a fapados, de ha valamiért sokszor kell repülővel mennie, akkor a sok kicsi sokra megy esete áll fenn. Van olyan ismerősöm, ahol a család fele külföldön él, és mivel szeretik egymást, elég sokat repkednek. Mivel nem milliomosok, mindig fapadossal mennek. Mondjuk ha egyszer mész egy évben, és 10 ezer forint a különbség, az belefér. Dea ha 10x, az már 100 ezer, és az egy átlagcsaládnak már nem elhanyagolható összeg. (Ezt nem a poszttal kapcsolatban írtam, hanem azzal, hogy miért választja sok ember "érthetetlen módon" a fapadost.)

juhaszvik 2019.11.22. 13:33:20

@Macropus Rufus: azért nem kell átesni a ló túloldalára. A fapados társaságoknak nagyságrendileg annyi járata és utasa van idehaza, mint a többinek összesen, és nem véletlenül. Ha más, közép vagy felső-kategóriás járattal kellene utaznom, akkor évi 1-2 helyett 5 évente "nyaralnék" külföldön, a munkával kapcsolatos utazásaimnak pedig csak egy részét térítenék meg, szóval azért nem kell rögtön rájuk gyújtani a repteret.
Az igaz, hogy szemétkednek, és vannak trükkös húzásaik, de egy csomó balhét ki lehet küszöbölni, ha az ember felkészül.

juhaszvik 2019.11.22. 13:40:25

@Opportunista mikroba: az 10 ezer forint különbség van 20 is, és akkor még csak az alsóközép kategóriára ugortál fel, ahol már nem szívatnak a csomag miatt, de cserébe ugyanúgy nincs hely a lábadnak, ráadásul a nem kicentizett csomagok miatt megy a meccs és játék a csomagtárolókért.

xfg23 2019.11.22. 13:40:38

@Macropus Rufus:

Az ár miatt, van egy nagyon nagy elonye a fapasosnak, ha rendszeresen, és ésszel utazol akkor olcso.
Sajnos(vagy sem, mert ezekböl él a cég, nem belölem) ez a hátránya is, mert az utolso hetekben megvett repjegy, mindenféle "extrával" mint a poggyász, már nagyon megdobja az árat.
+ ott az emberek leszaromfaktroja is, hogy nem olvasnak utána semminek, még akkor sem ha europa két leghirhettebb legitarsosagaval utaznak.
A posztok 90-95%a durvan 15perces utánaolvasással kiküszöbölhetö.
Akinek ez probléma, na annak tényleg nem kéne a fapadosozást eröltetni, vagy akkor ne csodálkozzon.

Opportunista mikroba 2019.11.22. 13:51:45

@juhaszvik1: Meg ez valószínűleg az olcsó húsnak híg a leve esete. Ez van, ami sokkal olcsóbb, mint a többi, nem véletlenül az. Az sajnos nem működik, hogy valami sokkal olcsóbb, mint a többi, mégis ugyanazt a szolgáltatást kapod.

lcsaszar 2019.11.22. 14:00:39

@xfg23: Attól, hogy olcsók, még lehetnének korrektek, a szívatáson nem spórolnak. De a reptér üzemeltetője is megéri a pénzét, amilyen állapotokat teremtett Ferihegyen.

Kánikula 2019.11.22. 14:01:21

@movhu: tudniuk kell, hogy a szekuhoz bejutott az utas, mert ugye előtte le kell húzni a beszállókártyáját. Tehát tudniuk kellett, hohy a szeku és a kapu között van valahol a hiányzó utas.

Kánikula 2019.11.22. 14:10:22

@onlajnok: a póruljárt utasnak nagy méretű elsőbbségivel felvihető bőröndje volt. Ennek a mérete az ingyenes korszakban talán 1-2 centivel kisebb volt, de jelentős változás nem történt. ami ingyenesen jó méret volt az a fizetős időszakban is jó.

3-4 havonta biztosan nem változik, mikor kettévették a kabin bőrönd méretet, akkor tényleg volt egy módosítás, de ennek már több éve azóta változatlan.

a ryan is módosított, de ott is az ingyenes méret nagyobb lett, a nagy nem változott már vagy 20 éve.

juhaszvik 2019.11.22. 14:12:36

@xfg23: illetve van még egy komoly előnye a fapadosoknak, még pedig az, hogy Európán belül van sok közvetlen járatuk, míg a többi, ha nem a bázisukra akarsz menni, akkor átszállósak. Itt egy példa, (véletlenszerűnek szántam, Róma, 2020.03.01):

wizz: 17.327ft (menetidő: 1ó45p)
ryan: 25472ft (menetidő: 1ó35p)
czech airlines: 28900ft (átszállással, 18ó15p!!!)
alitalia: 34700ft (menetidő: 1ó45p)
eurowings: 36370ft (átszállással, 7ó10p!!!)
brussel air: 43000ft (átszállással, 5ó!!!)
és még egy csomó társaság: 50-120 ezer forint közötti árakkal, mind átszállós (sőt van egy iberia: 326800ftért, mindössze 9 órás menetidővel)

Szóval lehet összehasonlítgatni, hogy mennyit ér az, ha odafigyelünk a szabályokra/cuccainkra, és inkább a fapadost választjuk.
klm: 47800ft (átszállással, 5ó25p!!!)

Kánikula 2019.11.22. 14:22:31

@juhaszvik1: A földi kiszolgálás nincs a helyzet magaslatán. 2 hete utaztunk nem schengeni országba, ami az új részből indul. időben kint vagyunk pörögnek a percek a kapu bejelentésig még 10 perc. ekkor valahol a Frei körül voltunk és egy eldugott monitoron ki van írva a kapu. Odamegyün kott üldögél 3 csaj kihúzva egy Easyjet méretező.

Mondom innen megy a Ryanair? mondják nem ez Easyjet London biztos kapu csere volt. Ez érdekes, mert Easy utasok amott állnak. Nem,nem változott a kapu mondja.

Eltelik 5 perc kiírják, mindenhová a kapunkat és pont az volt ahonnan elküldtek.

180 utas ott tobzódott már nekik a helyes kapunál indulás előtt 20 perccel ők meg 3 kapuval arrébb üldögélnek és fel sem tűnik, hogy nincs egy utasuk se még a pult előtt!

Aki meg jó helyre megy elküldik..

Egy ilyen mérős embert simán nem érdekel, hogy melyik túlméretesnek mikor megy a gépe.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.22. 14:22:53

@Kánikula: nem tudom honnan veszed, hogy milyen csomagja volt, mert az nem derül ki, csak annyit, hogy ránézésre nagyobb volt, mint amit az ő jegyével fel lehet vinni. És mint kiderült nem csak ránézésre. A kézi-kabinos ingyenes-fizetős szétválasztás egy éve volt és azóta is változott már a méret mind a két ultrafapadosnál. A fapadosinfo blogon ott vannak a cikkek.

Az hogy ő ezt a bőröndöt ki tudja mikor kabin bőrönd méretnek vette, semmit nem jelent. Egyébként meg tök mindegy kinek milyen bőröndje van, meg jegye. Az e-mailekben pontosan benne van, hogy mit lehet felvinni ingyen, mit fizetősen, mit sehogyan. Az amit figyelni kell. Ennek a panaszos málhája nem felelt meg. Innentől nincs miről beszélni. Azt senkitől sem várják el, hogy naprakész legyen a szabályokból, mi mikor és hogyan változott. Ezért rágják az ember szájába.

dr. vuvuzelafan 2019.11.22. 14:26:16

@vanek ur: Azt mondjátok már meg, hogy ha az a tetves csomagméret a gépeken kialakított csomagdobozok/ülések alatti helyek miatt van kitalálva, akkor hogy a bánatosba' lehet az, hogy ezt a méretet időnként csak úgy változtatgatják? Vagy közben ennyiszer átépítették a gépek belsejét, netán lecserélték a flottát más modellekre? Véletlenül nem csak a "rutinos utasok" további szivatgatásáról szól ez a dolog?

juhaszvik 2019.11.22. 14:35:34

@Kánikula: nem akarom védeni a fapadosakat, mivel sok-sok rémhírt hallottam róluk (én amikor utaztam/utazok velük még egy sem került elő, de lehet csak szerencsém volt), de amit írtál a rossz kapuzással már találkoztam nem fapados társaságnál (norwegian) is.
Elcsípem a random személyzetet, hogy honnan megy a gép? Azt mondja nem tudja. Megy tovább, megfordul, de... mégis tudja. Mondja xxx. kaputól. Odamegyek, tesz-vesz a személyzet, kérdem őket, hogy innen megy a járat? Azt mondják nem. Gondoltam most már mindegy, itt megvárom a bejelentést. Hát persze, hogy onnan lehetett menni, és még a személyzet is ugyanaz volt.

xfg23 2019.11.22. 14:39:25

@lcsaszar: sokat utazom a wizz airrel, az a tapasztalatom, mert kalandvágyból szoktam figyelni ezt a portyázást reggelente, a csomagokkal, itt is, külföldön is, hogy az van a legjobban felháborodva, aki nem olvasta el azt a 2-3 emailt meg 2 app értesítést amit küldött a wizz air, fontos információ címen.
Én nem tapasztaltam, hogy szivatnának, priority nelkül sem. Egyszerüen az egy + szolgáltatás, ami pótdíjas, emailekbe is benne van, de a foglaláskor is kikerülhetetlen, hogy ne vedd észre.
A malev gh val meg nem kell keverni a wizz airt, sajnos ott van egy pár alkalmazott akinek nem kéne emberekkell foglalkoznia, de nem vészes. Minden esetre egy sas-wizz reptéri kombinacio sokkal normálisabb. Nem védem öket, mert alvállalkozójuk, kicsit jobban figyelhetnének rájuk. A posztok fele is inkább gh mint wizz szerintem.

A ferihegyi bazársor,kordonozás, meg azt vettem észre hogy a magyarokat jobban zavarja, valahogy a külföldit nem hatja meg annyira.

Egy biztos, de erre lélekben fel is vagyok készülve, ha lerobban a gép, nem jön stb, akkor így jártam. Magamnak kell megoldani. Belefér.

sangep 2019.11.22. 15:13:34

Aki a wizzairt vagy a ryanairt választja, meg is érdemli. Ha van alternatíva, mindig az alternatívát választom és akkor nincs feszkó.

ekat 2019.11.22. 15:38:31

@Bálintka.: Szerintem is teljesen felesleges volt Majmász Gedeon hozzászólása, de nem tartom valószínűnek, hogy bárki, aki amúgy tud helyesen írni, 'idegállapotban' ezt hirtelen elfelejtené. :)

Kánikula 2019.11.22. 18:31:18

@onlajnok: onnan veszem, hogyha a kicsi méretű ingyenes nagyobb, mint a megengedett, akkor a pótdíj EUR25, ha a nagy elsőbbségivel vihető nagyobb akkor a pótdíj EUR60.

Mivel 2 cm volt a méret többlet amiért fizetni kellett így logikusan a nagyobbat akarta vinni.

Igazad van tavaly változott !újra! előtte 1 évvel 2017-ben szüntették meg a 2 méret opciót amit előtte vezettek be.
A 55x40x23 wizzair esetében nem volt más régen sem. TEhát ha évekkel ezelőtt vette meg, az már akkor sem volt jó.
Teljesen jogos, jól szájba rágják a méretet ebben semmi meglepetés nem kellene legyen. de bármikor utazok mindig van pár rácsodálkozó ember, hogy a malaclopó bizony túlméretes.

Kánikula 2019.11.22. 18:32:55

@juhaszvik1: A rutintalan ezt simán megszívhatja. (A Norwegian is fapad csak nem ultra)

Kánikula 2019.11.22. 18:37:04

@dr. vuvuzelafan: nem változott. 55*40*20 a standard méret, mindig is az volt. Ehhez jött a kisebb ingyenesen felvihető 40cm körüli ami az ülés alá fér be.

Egy új kisebb kategóriát vezettek be a méretek jelentősen nem változtak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.11.22. 21:17:21

Ilyen Wizz és Ryanair kompatibilis felirattal a gagyi boltok szoktak kis bőröndöket árulni, ahol már messziről látszik, hogy a kínálat egyik fele túl nagy, a másik fele meg nem bír ki két utat se...

illiana 2019.11.22. 22:02:25

@ekat: Igen, ez igy van. Senki számára ne legyen furcsa miért drágább a Eurowings vagy a Lufthansa. A fapados azért fapados, mert még egy pohár vízet se ad ingyen.

illiana 2019.11.22. 22:11:25

@Kánikula: Az egész kiszolgálószemélyzet egy nagy nulla. Az árak a reptéren az egekben, ami az ételt illeti. Személyes kedvencem a Leroy: ahol lassúak és esélyes hogy lekésed a géped miközben kifizetheted a túlárazott szendvicsed vagy rántottád reggel úgy hogy nem ettél semmit. A WiZZ se a legjobb légitársaság, nekem eddig csomaggal nem volt gondom de mindig van Prioritym, és olyan járatokkal utazom ahol eddig még nem méricskéltek a csomagokat. Nyáron volt egy rossz tapasztalatom, azóta meredeken csökkent a bizalmam a társaság iránt és nem a méricskéléssel volt a gond.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.11.22. 22:15:56

@Opportunista mikroba: A gyorsvonati pótjegyet nem a MÁV találta ki, ott ez egy kicsit összetettebb történet. Lényeg, hogy az állam szabályozta....

illiana 2019.11.22. 22:19:15

@juhaszvik1: Ez igy igaz: a legolcsóbb economy jegy Münchenbe 100 euró ha szerencsés vagy, de egy kabin méretű börőndöd lehet az összes csomagod. Persze nem a bódékból indulsz egy hosszú séta és várakozás után, hanem ember módjára kaputól.
Amióta a fapados jártok olcsón kínálnak repülőjegyeket, már mindenki utazik. A drágább légitársaságok tudják az áraikkal megszűrni az utasaikat és tudnak biztosítani egy színvonalt.

VT Man 2019.11.22. 23:01:48

@Macropus Rufus:
Ha a Lufthansa járatát kési le, akkor nem húzzák le a parkolóban?

A poszt alapja az az új szivatás, hogy (csak Ferihegyen) mindek Wizz utassal g.ciznek a földi méricskélõk.

Nem szúrópróba-szerûen, hanem mindenkinek berakatják a keretbe.

Csak a Wizz-hez. Ilyet még a RyanAir se csinál. Igaz, az nem "magyar" cég.

Magyar s..be magyar ló..sz, ahogy mondani szokás.

VT Man 2019.11.22. 23:04:08

@illiana:
Egy doboz kóla kb. 2-3 euro a fapadosokon, nem nagy tétel.

Most mondd azt, hogy a lufthansa jegye csak 2-3 euroval drágább, mint a RyanAir jegye...

illiana 2019.11.22. 23:11:32

@VT Man: Tranzitról írtam, a belső reptéri üzletekről. Azért ott egy kis üveges víz 2,5 euró ami rablás a köbön népi nyelvre fordítva.
Nem, nem az a gond hogy nem ingyenes a dobozos kóla a fapadoson. Minőségben, megbízhatóságban, szolgáltatásban, kiszolgálásban hatalmas a különbség.
Kezdjük azzal, hogy nem a bódékavalkádtól indulsz gyalogosan, bőröndőt dugdosva a fémkeretbe. De ennek ára van természetesen.

VT Man 2019.11.22. 23:16:46

@illiana:
A bódékavalkád egy olyan európai szégyen, amihez hasonlót még sehol se láttam külföldön.

Oké, vannak hasonlóbb fapad terminál részek, de ennyire igénytelen, sörsátor sehol.

illiana 2019.11.22. 23:17:35

@Kánikula: Van jó néhány márkás kabinbőrönd ami 55*40*20 helyett 22-23 centis. Az üzletben meggyőz az eladó, hogy ezt biztosan viheted mert standard méretű és nem lesz gond. Közben az a 2-3 centi fogja okozni a gondot. Rengeteg az ilyen bőrönd, nagyon kell figyelni a pontos méretezést. Pont ezt tudja a wizz is és ebből remél plusz bevételt, hiszen valahogy ki kellene termelni a költségek díját.

illiana 2019.11.22. 23:24:01

@Kánikula: Pluszban még maga az oldal is tévesen adja meg hogy a Wizz Air engedélyezi ezt a méretet,

Ez a kabin méretű bőrönd
55x40x23cm
és felvihető a következő légitársaságok utasterébe:
easyJet Aegean Airlines Aer Lingus Aeroflot Air Canada All Nippon Airways
Austrian Airlines, Blue1, BMI, British Airways, Brussels Airlines, Czech Airlines, El Al, Ethiopian, Eurowings, Finnair, flyNiki, Iberia, Japan Airlines, Jet2, LOT, Lufthansa, Monarch, Norwegian, Olympic Airlines, Scandinavian Airlines, Swiss, Thai Airways, Transavia, TUI Fly, Turkish Airlines, Wizz Air

btprg 2019.11.23. 00:05:31

Sziasztok! Most készülök életemben először repülőzni (Budapestről Romániába), és ez a cikk kissé beparáztatott... Van egy puha kézitáskám, ami méreteiben kb. megfelel az extra kézipoggyász korlátainak, csak egyik irányba pár centivel nagyobb. Viszont összepréselhető kisebbre, ha nincs teletömve. Ezt így kiszűrik vajon, vagy ha összenyomva megvan a méret, akkor oké? Köszi.

Pity_GG 2019.11.23. 00:32:53

Mint posztoló pár megjegyzés:
- közvetlen járat DTM-ba csak WizzAir van (legalábbis volt akkor, mikor utaztam volna)
- az épületből kivezető kapuról van szó még a karám előtt, ahova terelték az 5 induló gép összes utasát
- az bizony 2cm volt (55*40*25 a max 55*40*23 helyett). Alu bőrönd, a keretbe nem tuszakolható be. Igazad van, elk..tam. De kifizettem a büntit, és itt hagytak. Ez így okés? Nem gondolnám.

ekat 2019.11.23. 07:49:13

@illiana: Egyszer jártam a karámban jópár éve (de nem Wizz-zel mentem), és akkor megfogadtam, hogy amíg belefér, én azt a jövőben kihagyom. :)
Ami a márkás bőröndôket illeti, azoknak egyrészt vásárláskor tudod a méreteit, másrészt minden épeszű ember megnézi repülés előtt, hogy milyet vihet fel. Mi az első USA-utunk előtt vettünk egy British Airways-re való kabinbőröndöt (ami olyasmi nagyobb, mint amit írsz), aztán Ausztrália előtt meg egy Emirates-re való kisebbet. Szerencsére kaptunk is még ugyanabból a sorozatból.

ekat 2019.11.23. 07:56:13

@illiana: De miért kellene a plázás üzletbe menni? Samsonite outlet, Biatorbágy. :) És a méretek szerepelnek a bőröndön a papírján. Azt meg, hogy mit vihet fel a gépre, ugyan tudja már a kedves vevő, vagy vegye a kisebbet.

Peetee 2019.11.23. 08:53:01

Pedig akkor is az a tanulság, hogy az olcsó húsnak híg a leve. Ha kényelmes, rugalmas szolgáltatás kell, akkor normális légitársaság járatával kell utaznia, a kényelemhez és a rugalmassághoz szabott áron. Ha ennek a töredékéért kíván utazni, az azzal jár, hogy időt és energiát kell fektetni az előzetes tájékoztatásra, tisztában kell lennie a cég rugalmatlanságával és minden szabályt maradéktalanul be kell tartani. Ugyanolyan ez is, mint az út szélén almát-krumplit venni: olcsóbb de lutri. Számtalan példát lehetne még hozni, nem értem hogy a repülős utazásnál miért nem értik ezt az emberek...

ekat 2019.11.23. 11:17:21

@Peetee: Van abban valami, amit írsz, de szerintem a Wizz-nek fel kellene tüntetnie az utazási feltételeinél, hogy nem megfelelő csomagméret esetén időben érkezés esetén sem garantálja a gép indulásának elérését, vagy valami ilyesmit. És onnantól mindenki eldönhetné, hogy megéri-e neki kockáztatni.

illiana 2019.11.23. 13:16:10

Azert linkeltem az oldalt, mert magyarul leírja a pontos méreteket a légitársaságokkal együtt. Azért a többség számára egyszerűbb megvásárolni egy márkaboltban vagy megrendelni online, mint elmenni Biatorbágyra. Vannak vidékiek is illetve akiknek nincs autójuk. Az outletek sokszor olyan termékeket tartanak amelyek direkt outletek számára készül, 2. osztályban. Erről volt egy riport a német televízióban, hogy nem létezik hogy meg telt Németország outletékkel és ennyi a stockban maradt árú. Nem, ezek direkt oda készülnek. Én jobban szeretek valamit megvásárolni üzletben vagy weboldalról akciósan. Elhanyagolható têny megemlíteni hogy az adott bőröndöket német oldalról rendelve mennyivel olcsóbban meg lehet vásárolni és házhoz küldik.

illiana 2019.11.23. 13:26:06

@Pity_GG: Nem okés természetesen, értem melyik bőröndre gondolsz. Amint olvastam a cikket pont ez jutott eszembe, hogy a centiméterrel volt a gond. Sokan utaznak alu bőrönddel nyugatabbra németek, japánok, svájciak, franciák valószínűen a civilizált társaságoknál ez nem jelenthet problémát. Én a Wizz utasoknál elvétve ha láttok márkásabb bőröndöt - nem alumíniumra gondolok természetesen - hanem egy olcsóbb típusú Samsonitera. A nagy többség a Tesco gazdagságos jellegű bőröndökkel utazik.
Én ügyvédhez fordulnék az ügyben hibázott a kiszolgaloszemélyzet és a légitársaság is, illetve a bőröndöt gyártó cégnek is írnék az incidensről. Kellett volna szólniuk a kiszolgálóknak a repülőt kiszolgáló reptéri személyzetnek hogy van egy utas még lenn. Itt komoly kártérítés is megítélhető.

illiana 2019.11.23. 13:34:10

@Pity_GG: szúrópróba szerűen nézik ott a kabinbőröndök méretét, gondolom direkt kiszúrtak mert tudják hogy egy alu bőrönd ára az átlagos márkás bőröndök többszöröse (az ő havi fizetésükkel egyenlő) és valamivel nagyobb mint a többi hasonló. Szoval ha van pénzed fizess és direkt nem szóltak, hogy késd le. En simán kinézem ezt a személyzetből.

illiana 2019.11.23. 13:39:27

@Peetee: itt a kiszolgálószemélyzet a hibás nem is a légitársaság. Egyszer én is késésben voltam (elment az idő a parfümöknél) és a fenti kapunál mondta az ott álló reptéri munkatárs, hogy elkezdődött a beszállás és szólnak le a karámba hogy van még egy utas de siessek.

ekat 2019.11.23. 13:54:29

@illiana:
Nem hiszem, hogy ugyanaz az X'Blade akárhányas sorozat direkt másmilyen minőségben készülne az outletekbe....
Egyébként nem tudom, láttad-e a szmájlit.

illiana 2019.11.23. 13:58:01

Ezt nem tudom, de általában az outletekbe gyártott termék 2. kategória. Sokan ezt nem akarjak elhinni. Plusz Mo-on minden sokkal drágább, outletben se olcsóbb mint egy nêmet online shopból rendelve akció keretében.

ekat 2019.11.23. 14:39:14

@illiana: Elég sokat rendelek Németországból, de bőröndöt pont nem akarnék. Egyrészt mert nagy, másrészt meg mert látni akarnám a minőségét.
Outletileg meg nem vagyok annyira képben, de a Samsonite-nál egyszerűen csak a régibb modelleket árulják olcsóbban. Amúgy meg semmiről nem érdekel, hogy 1. vagy 2. vonal-e, egy outletben úgyis ott vagyok, és látom a minőséget, olyat veszek, amilyen nekem megfelel. 1.vonalbelit sem veszek meg, ha 100% polivalami. :)

ekat 2019.11.23. 14:40:38

@ekat: Bár a legutóbbit pont nem bőrödnre értettem, hanem ruhaneműre.

illiana 2019.11.23. 15:11:52

@ekat: de hogy ha nem polivalami akkor mi? A bőröndök többsége ami kemény mint műanyag, a textilből készült is valamilyen szintetikus anyag. Az alumium maradt csak, de azt inkább kulfoldrol lehet beszerezni és sokkal dragabb. Én kinéztem online, és megrendeltem. Lefoliazva érkezett semmi gond nem volt vele, mig az uzletben naponta leveszik, nyitják, görgetik, visszaemelik stb. Sokkal könnyebben karcolódhat. Online 14 napim van vissza kuldeni is, és a postakoltseg 7€.

Hatsumomo21 2019.11.23. 20:45:21

@Pity_GG: szia! Értem, amit írsz, de én utaztam Japánban fapadossal; igen kintebbi terminálról indult, fizetős volt a feladott nagypoggyász, nem volt kaja a gépen és súlyra csekkolták a kabinbőröndöt is, de csak ha nagynak látszott. Tehát így is lehet csinálni. Olcsóbb ezért nem vihetsz fel nagybőröndöt, nincs ksja, nem a legcsilivilibb terminálról indul stb. Szerintem ezek indokolják az olcsóbb árat, főleg kis távolságokra ez teljesen oké lenne, de amit a Wizz/Ryan csinál simán lehúzós ge..izés. Eu-n belül 2-3 órás útra sajnos én sem engedhetem meg magamnak egy 100000-120000 Ft-os repjegyet és arányaiban se éri meg ha 160000ért már Bangkokig mehetsz. (Diplomás, kulturált ember vagyok, és annyira vállalhatatlanul szarul se keresek) Szóval kis távolságokra sztem abszolút lenne létjogosultsága a fapados járatoknak, és példa is van rá, hogy van ahol sikerül rendesen csinálni, de itt csak a szivatás megy. Arról nem is beszélek, hogy kaptunk egy pohár innivalót, és a túlsúlyos kézim pótdíját nem akarták hogy kifizessem, hanem megpróbálták, hogy visszahozzák a nagyot pakoljak oda, de mivel az is épphogy nem volt túlsúlyos fizetni akartam, pedig nagyon szerettek volna segíteni - de nyilván nem ezt várnám el etalonnak, csak a eu-i viszonyokhoz képest ledöbbentett az ügyfélorientált hozzáállás, ahol az utas nem csak pénzzel lehúzható idióta. Bocsi hosszú lett.

Hatsumomo21 2019.11.23. 20:48:09

@Peetee: szia! Értem, amit írsz, de én utaztam Japánban fapadossal; igen kintebbi terminálról indult, fizetős volt a feladott nagypoggyász, nem volt kaja a gépen és súlyra csekkolták a kabinbőröndöt is, de csak ha nagynak látszott. Tehát így is lehet csinálni. Olcsóbb ezért nem vihetsz fel nagybőröndöt, nincs ksja, nem a legcsilivilibb terminálról indul stb. Szerintem ezek indokolják az olcsóbb árat, főleg kis távolságokra ez teljesen oké lenne, de amit a Wizz/Ryan csinál simán lehúzós ge..izés. Eu-n belül 2-3 órás útra sajnos én sem engedhetem meg magamnak egy 100000-120000 Ft-os repjegyet és arányaiban se éri meg ha 160000ért már Bangkokig mehetsz. (Diplomás, kulturált ember vagyok, és annyira vállalhatatlanul szarul se keresek) Szóval kis távolságokra sztem abszolút lenne létjogosultsága a fapados járatoknak, és példa is van rá, hogy van ahol sikerül rendesen csinálni, de itt csak a szivatás megy. Arról nem is beszélek, hogy kaptunk egy pohár innivalót, és a túlsúlyos kézim pótdíját nem akarták hogy kifizessem, hanem megpróbálták, hogy visszahozzák a nagyot pakoljak oda, de mivel az is épphogy nem volt túlsúlyos fizetni akartam, pedig nagyon szerettek volna segíteni - de nyilván nem ezt várnám el etalonnak, csak a eu-i viszonyokhoz képest ledöbbentett az ügyfélorientált hozzáállás, ahol az utas nem csak pénzzel lehúzható idióta. Bocsi hosszú lett.

Hatsumomo21 2019.11.23. 20:49:24

@Pity_GG: bocsi a korábbi hozzászólásom nem neked szólt hanem Peetee-nek,csak elbénáztam. Sorry! :D

SzilviK 2019.11.23. 21:12:48

Hello Botond,

no én belefutottam abba, hogy árultak neten jo olcso böröndőt és kiderült hogy kettő azaz kettő centiméterrel nagyobb mint az a bizonyos rács ( nekem is Wizz és régi kompatibilis böröndőm van a régi idők amikor még bármit fel lehetett vinni a Wizznél véget értek. Szoval a bőrőndöt nem vettem meg. Mert sajnos az a hülye két centi is később drágább lesz. Ryanairnél inkább kisebbe csomagoltam mert minden táska pont két centivel nagyobb mint kéne. sajnos oda kell rá figyelni.

Tipp Dortmunddal kapcsolatban, Ha Düsseldorfba vagy Kölnbe repülsz akkor onnnan át tudsz vonatozni Dortmundba. Itt valaki irta feljebb azért a Dortmundi reptéren sem piskoták főleg hogy ott kicsi a reptér, meg ott is át tud az ember egy-két kalandot élni, akarva akaratlan, viszont van külön dohányzo részleg a reptéren az becsülendő.

szoval tippként Düsseldorf vagy Köln ( Eurowingsék elég normálisak) és néha amit wizzen sporolnak stresszt az néha megéri az árát. Vagy Vonat Bécsen át igaz hosszabb de szép helyeken megy. DBahn oldalán vannak jo akciok ha hamar veszed és nincsen stressz elég korrekt cég.

SzilviK 2019.11.23. 21:18:46

@ekat: joka lehet a 15. kerületi "Sárkányos" Üzleteknél vásárolni azt mondják a bal oldalon vannak 3000huf körül és midnenféle és lehet méregetni is.
Én se veszek azota drágábbat amióta össze vissza variálnak a mérettel ( lufthansa is ) igy mindig a kicsire törekszem.
Amazonrol én sem rendelnék mert élőben kell lemérni, vannak amazonrol visszamaradt termékes boltok Budapesten és ott derül ki hogy a két centi az két centi vagy a böröndnél vagy a sarkánál és egy böröndőt nem tudsz belegyömöszölni mint mondjuk egy "easztpek" táskát. Sokszor az Amazonon is mondjuk a böröndőt a gurulo rész nélkül mérik. Wizzair hiénái meg kiszurják miliméterre. Azért vannak.

SzilviK 2019.11.23. 21:22:39

@illiana: a para ott van hogy a német boltnál az a két centi a gurulo résznél jön össze és eggyel kisebb méretet kell rendelni előbb kifejtettem hogy annyi amazonrol visszamaradt bolt van ahol az a 2 centi számit. Semmi baja nincsen a bőrőndnek szép is strapabiro és német is csak a hülye wizz meg ryan ugy megbüntet érte hogy rájössz hogy inkább méregetsz élőben. és két centi az két centi. Hátizsáknál is para mert pl Esztpak ( direkt irtam hülyén) nagyobb táskája már nem kompatibilis és ha ezt a wizzék ugye tudják vagy a ryanair ( 4 cm amugy a differencia ) akkor hello van, mint kolleganőnél.

SzilviK 2019.11.23. 21:27:47

@Opportunista mikroba: mert a Ryannek van böröndboltja azért éri meg, meg mert 2 cm az kb a repjegyed ára,és ami szabály az szabály.

SzilviK 2019.11.23. 21:43:11

@Pity_GG: Hali irtam külön is de itt is.

Köln és Düsseldorfbol is lehet Dortmundba menni Eurowings ( majd vonat vagy busz. ) Flixbus és társai, néha drágább de nem cseszegetnek ennyit és bármi késés van kapsz szállást és fizetnek mindent ha zür van ( elég kevés zürjük van ) illetveha lekésed felraknak a következő Eurowingsre és odavisznek. Napi több megy.

bőrőndnél a két centi két centi irtam itt hogy jártam amazon outletbe és a a gurulo résznél van a 2 cm-amin nyavalyoghat a wizz, és az én "isztpek" táskám is már nagyobb négy centivel mint a megadott méret.

van egy kollegám csak wizzairrel bejárta kb a fele desztináciot ami van és egyszer nem volt mostanában baja a rozsaszinekkel ( nem repülős melonk van ) és egy megadott hátizsákkal nyomul, ami pont befér. Egyszer nem votl baja, igy ez Wizzzairnél karma vagy szerencse kérdése is. Parkolásért küzdj az visszajár, a többi hogy ott voltál-e a reptéren az fontos mert ugye ha becsekkoltál a zür azon van hogy a böröndöd ha fel kell adni akkor ugye azon ott az időpont hogy mondjuk 6:10-kor adtad fel a gép meg megy 6:20-kor nyilván lehetetlen elérni, igy azon keresztül tudsz panaszt tenni.

én már nem utazok Wizzairrel, a kalandozás korszakának vége. bár szép emlékeim vannak a dortmundi reptérről, de nem erőltetem a mélyitését a kapcsolatomat a Wizzairral mert én még a hőskorban repültem velük amikor a 55 centis bőrőnddel felmásztunk a gépre. És mindent a csucson kell abbahagyni. :D Probáld ki az Eurowinget, és rájössz hogy az olcsobb ténlyeg drágább ( itt Wizz esetében) . Bőrőndnél meg a sárkányos centerek felé két centivel kisebbet vegyél mint az aktuális és jo lesz. :D

Bombaló 2019.11.24. 00:11:20

@Opportunista mikroba: A vasúti személyszállítás hatósági áras. Nem a MÁV dönt arról, hogy mennyibe kerüljön a jegy. Mint ahogy most a szegedi vonal menetrendjének szétverése is a Minisztérium nyomására történt.

M. Péter 2019.11.24. 01:26:38

@Opportunista mikroba: Szerintem meg azt volt mögötte, hogy így a kormány elvette az idősek ingyenes utazását, bár az névlegesen megmaradt. Aki hajlandó 2 óra gyorsvonat helyett 5 órát utazni, az továbbra is utazhat ingyen.

vanek ur 2019.11.24. 11:52:04

@dr. vuvuzelafan: Lehet oka, ha felújítják a kabinbelsőt, vagy épp az újabb gépeket más belsővel rendelik, és ezekhez kell igazítani a szabályokat.
De szerintem ez a ritkább. Az ultra fapadosoknál az egyik legfontosabb, hogy minél kevesebb időt töltsön a földön állva a gép. Ha tudják azzal gyorsítani a ki- és beszállást, aakor kisebb csomagot fognak csak felengedni. Meg persze ott van a kiegészítő bevételek kérdése is. Ezért változtatgatnak.

Mayerling 2019.11.24. 12:53:56

@Kánikula: Korábbban 55*40*23 volt a megendedett méret a legtöbb járaton, ez maradt a kereskedők nyakán, ma már a 23 cm-t mindenütt 20-ra csökkentették.

Mayerling 2019.11.24. 12:59:08

@ekat: Én American Tourister-t vettem, ultrakönnyűt, és a kerekei süllyesztettek, az ára 99,- EUR volt, és nem huszonhárom, hanem 20 cm az az átkos méret. Igaz, alig fér bele valami, de a súlyt sem lépem túl.

ekat 2019.11.24. 16:28:23

@Mayerling: A nagyobbik (egyébként Samsonite X'Blade 2) kabinbőröndünk még mindig felvihető a British Airways-re, a Lufthansa-ra, a Brussels Airline-ra, az Eurowings-re és a SWISS-re, másokat nem néztem, mert nem volt rá okom. Csak az Emirates-nél kellett a kicsit vinnünk.

John Heard 2019.11.24. 20:09:13

@movhu: Ezt hivjak normalis legitarsasagnak, es ugyfelkozpontusagnak, ahol a stewardessek rohangalnak az ugyfel böröndjevel helyet keresve! Ha jol tudom a Duty-s csomagok nem szamitanak bele a limitbe. Egyebkent egy nem fapadosnal, business utaskent picit felmenne a pumpa, ha elkezdene wicc air szigorral csomagot vizslatni!

chili wili 2019.11.25. 06:05:48

@Pity_GG: nagyon nem okés, jár neked nemcsak a jegy ára vissza, de a kártérítés is. Google: eu passenger rights denied boarding.

2019.11.26. 09:44:53

@Csokis: Igen,a karámba leengedő kapura gondolt a szerző,csak ő maga sem tudja....

Yumurdzsak 2019.11.26. 10:58:04

@AzUtazó: @Kánikula: nem igaz, hogy nem változott a méret. Nagypoggyász méretek:
-2010: 55x40x20
-2015: 56x45x25
-2019: 55x40x23

lobster thermidor 2019.11.26. 22:59:42

A Qatar gépeire, különösen Ázsiában akkora cuccokat visznek fel az utasok a kabinba, hogy a Wizz még felárért sem vinné el, ráadásul örökre kitiltaná a jàratairól a renitens utast.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.11.27. 09:03:56

@vanek ur: forgalmazója maga a légitársaság volt.
@Yumurdzsak: azta 10 év alatt 2x változott vagyis ha tartottad magad az elsőhöz, akkor nem történt semmi, mert az senki nem mondja nekem, hogy 3-5 cm számít...
@onlajnok: Olvasd el még egyszer a levelet.

Kánikula 2019.11.27. 09:37:41

@Yumurdzsak: Jogos. Wizznél tényleg volt ilyen szabály változás.
Én univerzális megoldást választottam és 2006 óta 55*40*20 bőröndöt használok. ha több társaságot is használsz, akkor az mindenhol jó lesz és jó is volt eddig.

Kánikula 2019.11.27. 09:43:26

@dr. vuvuzelafan: A Ryanair néhány gépen pl. lefelé nyílik a felső tároló. Jó hülye megoldás az 55*40*20 táska pont belefér. Az ülések is kesebbek lettek az idők során, hogy 1 sorral több férjen el.

Kánikula 2019.11.27. 09:52:13

@illiana: Nyilván a kisebbet kell venni, ami ugye a nagyobb és a kisebb méretekbe is bele illik. A felvihető bőrönd méretéről nem az eladótól kellene tájékozódni.
A kemény bőrönd pont ilyen okból nem is a legjobb ,mert a puha fedeles fog engedni egy kicsit a keretbe tételkor.
nekem egy 55*40*20 van, amit egy zipzárral ki lehet engedni még 2-3 a mélységén kicsit bőven pakolva úgy 25 cm lesz, de wizz keretébe még így is belefér.
süti beállítások módosítása