Balázs cipőjének talpáról kisebb darabok távoztak, ami egy 2 hónapos, teremben használt cipőnél elég korainak tűnik. Ám hiába küldte vissza a cipőt a kereskedőnek, az lefagyott a feladattól és lassan 2 hónapja nem tudja megoldani a problémát.
Vásároltam egy cipőt a grosbasket.hu webáruházban 2019. szeptember 7-én. Október végén észrevettem, hogy a cipő talpáról darabok hiányoznak. Október 27-én jeleztem a grosbasket.hu-nak a problémát, fotókkal, számlamásolattal. Kérték küldjem vissza a cipőt, október 30-án fel is adtam postán.
Azóta érdeklődtem e-mailben, de többnyire telefonon, mely hívásokról "hívásnapló" olvasható a levelemben. Legutóbb ma érdeklődtem, délutánra ígértek visszahívást. A korábbiakhoz hasonlóan ez nem történt meg.
Tisztelt Grosbasket!Utoljára próbálom békésen, illetve hatóság bevonása nélkül megtudakolni, hogy mi fog történni az alábbi (eléggé egyoldalú) levelezésem szerinti panaszom ügyében.
Valamint ezúton rögzítem írásban, hogy telefonon érdeklődtem Önöknél:
- december 2-án - kérték, hogy küldjem újra az emaileket,
- december 7-én - aznapra ígértek visszahívást,
- december 9-én - még azon délelőttre ígértek visszahívást,
- december 10-én - negyedórát kértek tőlem a visszahívásig,
- december 12-én - 5-10 percet kértek a visszahívásig.
Nem hiszem, hogy a levelezés újraküldésére valóban szükség volt, ugyanakkor egyik alkalommal sem kaptam semmilyen visszahívást.Holnap délig várom megoldásukat a panaszommal kapcsolatosan.
Nem hiszem, hogy elvárható ennél több türelem egy vevő részéről.
Szakértőnk szerint Balázs már kérheti is vissza a a vételárat, de ha nem állnak szóba vele, akkor várhatóan az sem megy majd simán.
Kedves Olvasó!
Amennyiben egy újonnan vásárolt cipő a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek, a szerződés hibás teljesítéséről van szó, és ezért az eladó kellékszavatossággal tartozik, ez és a lentebb leírt szabályok a webáruházból vásárolt termékekre is vonatkoznak:
- A kellékszavatossági igény érvényesítésére a termék átvételétől számított 2 éven belül van lehetőség. 6 hónapon belül jelzett hiba esetén a vállalkozás kötelezettsége bizonyítani (független szakértői vizsgálat útján), hogy a termék átvételekor abban még nem volt meg a hiba. A minőségi kifogást a hiba felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb két hónapon belül kell a kötelezettel közölni.
- Hibás teljesítés esetén a fogyasztó először kijavítást vagy kicserélést kérhet. A vásárló dönti orvosolja a hibát. Ennek azonban feltétele, hogy gyorsan (lehetőleg 15 napon belül) és a fogyasztó számára a lehető legkevesebb kellemetlenséggel tegyen ennek eleget. Amennyiben a forgalmazó a kijavítást vagy kicserélést nem tudja teljesíteni, nem vállalja, vagy ésszerű határidőn belül nem tudja megoldani, a fogyasztó kérhet árleszállítást vagy elállhat a szerződéstől.
- a 19/2014. NGM rendelet szerint a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a terméke javítsa vagy cserélje.
Tekintettel arra, hogy a 15 nap már bőven eltelt, a vállalkozás nem kommunikál, nem ad információt neked, így álláspontunk szerint a kérheted akár a vételár visszafizetést is.
Továbbá fogyasztóvédelmi jogsértés miatt bejelentéssel élhetsz a Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál.
A reklamáció elutasítás esetén Békéltető Testületi eljárást is kezdeményezhetsz.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
cmx85s 2019.12.20. 10:10:57
De kérheted egy újabb e-mailben, vagy levélben az ár visszatérítését, arra nem fognak reagálni.
Ha meg felhívod telefonon, akkor pár perc türelmet kér a visszahívásig :D
cmx85s 2019.12.20. 10:12:25
Antalbaba 2019.12.20. 10:40:41
hogy a terméke javítsa vagy cserélje
álláspontunk szerint a kérheted akár
A reklamáció elutasítás esetén
Kifogyott a helyesírás/fogalmazás a titkárnőből? :-(
Péter 2 2019.12.20. 11:04:33
Ettől még lehetnek disznók az ügyintézésben, de nem, nem egy otthoni magánzónak néz ki.
juhaszvik 2019.12.20. 11:11:10
A cipő talpának minősége nyilvánvalóan nem felelt meg a posztoló használati módjának, kérdés, hogy ezzel kapcsolatban mit állapíthatna meg egy szakértő? "Ez a cipő ezzel a testsúllyal nem alkalmas kosárlabdázásra"?
Praedikator 2019.12.20. 11:21:28
havrilla 2019.12.20. 11:44:56
Nyert. És ilyen történet már rengeteg volt.
Terézágyú 2019.12.20. 12:28:44
A cipő nem esik szét, csak gyenge minőségű és kopik, darabolódik a gumi.
A kereskedő nem lapít, csak nem foglalkozik az üggyel, nyilván nincs is annyi ügyfélszolgálatosa; aki van, az nem is tud csinálni semmit.
A vásárló nem szomorú, hanem dühös. Ami részint jogos, részint meg (ahogy fentebb @Brokkoládé: írta) "fake U.A cipő, amely kinai oldalról jött negyedáron se, de a vevő olyan minőséget vár mint az eredetitől"... Ha naponta x órát erobikozott benne, akkor ez van...
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.12.20. 12:30:41
A magyar (vagy pont "szlovák" ) kereskedő meg nyugodtan lesz*hatja, úgysem lesz semmi baja.
Kérdés, hogy megfenyegetted-e őket fogyvéddel, stb... Lehet nem ártana.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.12.20. 12:32:43
Már ha van neki; valószínűleg egy 2 emberes cég, akik nem foglalkoznak semmi ilyesmivel.
@Brokkoládé: Esetleg az is lehet a gond, hogy a kereskedő ezt az apróságot a vevővel nem közölte? Mert az ugye már egészen más esetnek minősül...
ekat 2019.12.20. 13:09:37
Kelpo 2019.12.20. 13:12:49
fákkje 2019.12.20. 14:40:24
Air Jordan, Lebron, azt jóvan.
Minőségibb és komfortosabb mint ez a szar.
Péter 2 2019.12.20. 21:14:47
chili wili 2019.12.21. 08:43:15
DarrellEReviS24 2019.12.21. 10:59:23
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.12.21. 11:29:53
@DarrellEReviS24: De ha a drágább is szétesik, akkor minek ? :D
JohnGotti 2019.12.21. 12:07:31
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.21. 13:55:52
aefzuj 2019.12.21. 16:55:59
2019.12.21. 18:18:30
Ha hamisítvány, azaz rajta van egy márkajelzés, de valójában nem az, akkor már eleve csalás, azaz onnantól kezdve a csaló kereskedő bele fog szarni a garanciába is.
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.21. 21:09:19
Tehát a kereskedő jobb, ha nem szar bele , mielőtt még a nav meg nem jelenik nála...tehát nem értem a gondolatmenetèt.
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.21. 21:12:51
A szabályokat kijátszó, adócsaló kereskedô az oké, mert miért nem vette észre a fogyasztó, hogy kínai????
Az Adidas Kínában gyártat, a Dell laptop kínai, a Delonghi kávéfőzőm is, ma már az a gyanús, ha nem az van a terméken: made in China.
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.21. 21:14:34
Már a gyümölcs is kínai!
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.21. 21:16:01
zuhanorepulesss 2019.12.22. 07:38:17
Soproni kis ceg, juniusban alapitva, szloven ugyvezetovel. Ilyen cegtol nem vasarolunk..
a fekete krindusz 2019.12.22. 10:45:32
2019.12.23. 08:25:08
A hamisított cipő árulása eleve illegális. Innentől kezdve ez olyan, mint ha az utcán árult fűre mondanád, hogy meg kell büntetni a dílert, hogy nincs termékszavatosság.
Nem, itt nem a vásárló a hülye (utóbbi időben végre egy ilyen poszt), hanem a kereskedő a fasz.
Tony Almeida 2019.12.23. 08:47:55
de nem lesz szar, mert nem megy szét, tapasztalat. A téli cipőm megkezdte a 4. telet, még csak be sem ázik. A túrabakancsom meg a tizedik szezont, és a mai napig bokáig állhatok a vízben/hóban.
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.23. 08:59:30
A többit te kreáltad.
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.23. 09:00:35
Permetező 2019.12.23. 17:21:52
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.12.23. 23:37:53
Ebből él?
Permetező 2019.12.24. 01:26:26
fákkje 2020.02.19. 12:13:32