Tékozló Homár

Elég sokba került a Líra ingyenes szállítása

2019.12.23. 12:00 | Homár Rezső | 50 komment

arculati_elem01.png

Decemberben is bőven találkozunk még olyanokkal, akiket megszívattak a Black Friday alkalmából és még nem zárult le az ügyük. Ani a hónap elején írt nekünk, aztán frissítette a sztorit, de az igazi megoldást a szakértőinktől kaptuk.

2019 november végén úgy gondoltam, hogy ideje kipróbálni a Black Friday akciókat. Kaptam egy emailt a líra.hu-tol, miszerint Black Friday alatt ingyenes kiszállítást biztosítanak 3000 Ft feletti vásárlás esetén. Na én kaptam is az alkalmon, mivel Angliában élek, rendelek. Rendelésem végösszege közel 50.000 Ft volt. Kifizettem paypallal, a rendelés megtörtént, visszaigazoló email megjött. Kb 1 héttel később kaptam 2 db emailt tőlük, miszerint:

1. Szerver hiba miatt elfelejtettek kiszállítási költséget hozzáadni a rendeléshez, így törlik a megrendelést (vagy visszaadják a pénzt, vagy kapok vásárlási utalványt 27% kedvezménnyel. Online alapból van ennyi kedvezményem, szóval ez vicc.)
2. Az ÉN kérésemre törlik a megrendelést. (WTF?!) Erre kértem bizonyítékot, hogy én kértem, de annyi választ kaptam, hogy ez egy automatikusan generált email volt.

Tehát kérdem én. Ha van egy akciójuk, miszerint ingyen postának 3000 Ft fölött (én ennél kb 15* többet fizettem), a rendszer engedi a rendelést, ők vissza is igazolnak, elfogadható az, hogy önkényesen törlik a rendelesem?

December vége update: Tehát a történet folytatása annyi lenne, hogy ők törölték a megrendeléseket, amit nem tudnak újra aktiválni, kaptam egy kupont a megrendelt összegről, illetve egy 27%-os kedvezményt (mert amikor rendeltem, akkor volt ilyen kedvezmény) illetve 4000 Ft kárpótlást, amit ugye náluk költhetek el... Az anno rendelt könyvek közül már 4 nem elérhető, így azokat buktam. Arra kényszerülök, hogy mást vegyek helyettük. Ez így elfogadható? Mert számomra nem. Nem kicsit vagyok felháborodva a hozzáállásukon.

Amúgy nem tudom, hogy mint cég, kötelesek e pl. a magyar postát használni, mert most néztem meg, az iparcel kb 5000 Ft-ert szállít 25 kg-ig külföldre. Nekik nem hiszem, hogy ez nagy pénz lenne. Végül ha sikerül mégis megrendelnem a dolgokat a jövőben (ugyanis a weblapjuk természetesen nem működik, fényképét csatolok), magyarországi kiszállítás után hozzáadom ezt az 5000 forintot és kiszállították magamnak..

Mivel nem szerepelt a feltételek között, hogy külföldre ne lenne ingyenes a szállítás, a könyvek márpedig járnak.

Kedves Olvasó! 

Megkerestük a Líra Könyv facebook oldalán az általad említett Black Friday akciót hirdető posztot, melyen az szerepelt, hogy 3 000,- Ft feletti rendelés esetén ingyenes szállítást biztosít az eladó.

A szállítás tekintetében semmiféle szűkítést nem tartalmazott a hirdetés, míg a kedvezményes ár tekintetében jelezték, hogy mely típusú könyvek képeznek kivételt.

Álláspontunk szerint jogosan értelmezted úgy, hogy a külföldre való szállítás is beletartozik az ingyenes szállítás fogalmába, hiszen egyrészt nem jelezték, hogy az ingyenes szállítás Magyarország területére, belföldre vonatkozik, másrészt a mai nemzetközi viszonyok között ez nem is kell, hogy meglepő legyen. Az értelmezésedet az is alátámasztja, hogy a Líra vélhetően rendszeresen szállít külföldre is, az oldalukon található Vásárlási Feltételek magyarul és angolul is tartalmazzák a külföldi szállítás részleteit.

Továbbá elmondható, hogy a szerződés létrejött közöttetek, hiszen visszaigazolták az ingyenes szállítást tartalmazó (!) megrendelésedet, és te ki is fizetted a könyvek árát.

Érvényes szerződés lévén a felek között, a Líra kötve van az ajánlatához, így álláspontunk szerint utólag nem hivatkozhat jogszerűen szerverhibára, és nem törölheti a megrendelésedet.

Javasoljuk tehát, hogy mindezekre hivatkozva írásban szólítsd fel a Líra Könyv Zrt-t az ingyenes kiszállítással való teljesítésre, és jelezd, hogy ellenkező esetben jogi úton fogsz érvényt szerezni a követelésednek. Mivel külföldön élsz célszerű igénybe venni az Online Vitarendezési Platformot (OVR) erre a célra. 

Az ügyben felmerülhet továbbá a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat alkalmazása is, hiszen a lira.hu ingyenesen hirdetett valamit, amit utólag mégis ki kívánt fizettetni a fogyasztóval.

Köztudott, hogy az INGYENES-ség egy olyan hívószó, mellyel a fogyasztók igen széles rétegét lehet vásárlásra ösztönözni.

Álláspontunk szerint tehát ez ügyben akár a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálatát is kezdeményezheti az a fogyasztó, aki megtévesztve érzi magát a hirdetés miatt. 

Felhasznált jogszabályok:
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról

UPDATE dec. 23. 21:05

A posztra reagálva nemrég jelentkezett nálunk Nyáry Krisztián, a kiadó igazgatója, és egy példaértékű panaszkezeléssel javított a Líra renoméján.

Tisztelt Tékozló Homár!

Ezt elrontottuk. A Black Friday akciónkat magyarországi vásárlóinknak hirdettük meg, de az erről szóló információt valóban nem tüntettük fel az oldalunkon. Másnak nem jutott eszébe, hogy külföldről is ingyen rendelhet, de az Önökhöz forduló vásárlónknak igen. Igaza volt, munkatársunk hibázott, legközelebb jobban odafigyelünk. Sajnos rendelése már nem érkezne meg Angliába karácsonyig, de szeretnénk kárpótolni valamivel. Felajánlunk neki egy 20 ezer forint értékű utalványt, amelyet a Líra webáruházban költhet el. A könyveket ingyenesen kiszállítjuk.

Üdvözlettel,

Nyáry Krisztián
kreatív igazgató
Líra Könyv Zrt.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a fekete krindusz 2019.12.23. 13:13:16

GVTI, haló ? A könyvek nem azért járnának, mert az akciót nem szűkítették belföldre, hanem akkor járnának, ha a szerződés megköttetett. Bár a posztoló ír visszaigazolásról, erősen vélelemezem, hogy a megrendelés beérkeztét igazolta vissza a rendszer. Az első, nem automata által küldött email pedig a sztornó volt.

ekat 2019.12.23. 13:52:13

@a fekete krindusz:
Igen, én sem értem, a repülőjegynél egyértelmű volt, hogy az első visszaigazoló mail nem szerződés (noha gyakorlatban annak tekinti mindenki), itt meg az automata mail máris szerződés (,noha mindenki tudja, hogy jön még egy 'igazi') ?
És egyébként míg a repülőjegynél akár gondolhatta is a posztoló, hogy tényleg annyi, egy Líránál viszont ez a posztoló biztos lehetett benne, hogy igazából a Líra Angliába nem óhajt 3.000 Ft felett ingyenesen könyveket szállítani. Úgyhogy akár rá is kérdezhetett volna. (De persze nem tette, mert hátha bejön.)
Ettől függetlenül persze a Líra el****ta, mert nem szűkítette az ingyenes felhasználás feltételeit.

Darth Revan 2019.12.23. 14:19:52

aha. szoval a legitarsasag megerositi emailja szart sem er, de a Lira eseten mar kobevesett, megvaltoztathatatlan dolog?

Az mondjuk persze gaz, hogy a rendszer engedte a nulla forintos szallitasi koltseget

"Külföldi megrendelőinknek

Jelentkezzen be, majd tegye a kosárba a könyve(ke)t. A fizetés gombot megnyomva egy adatlapra érkezik.
Az átvételi, fizetési módok fejléc jobb oldalán rá kell kattintani a "módosít" szövegre, ekkor jelenik meg a "belföldi szállítás" fül és közvetlenül mellette a "külföldi szállítás" fül.
A külföldi szállítás fülre kell kattintani, ahol megjelenik a "Milyen módon szeretné átvenni a könyvet?" kérdés. Itt tudja kiválasztani, hogy légi vagy postai úton szeretné megkapni a könyvet. A kiszállítás ára a jobb sarokban van feltüntetve.
Miután ezt bejelölte válassza ki, hogy bankkártyával vagy PayPallal szeretne-e fizetni.
Ellenőrizze még egyszer, hogy az átvételi és fizetési módokat jól adta-e meg, majd nyomja meg a "megrendelés" gombot, az oldal rögtön a bank vagy a PayPal oldalra ugrik."

Antalbaba 2019.12.23. 14:57:25

@a fekete krindusz: "Továbbá elmondható, hogy a szerződés létrejött közöttetek, hiszen visszaigazolták az ingyenes szállítást tartalmazó (!) megrendelésedet, és te ki is fizetted a könyvek árát." Ha kifizetni is hagyták, akkor azért már túl lehettek az automatán, nem?

a fekete krindusz 2019.12.23. 15:33:11

@Antalbaba: mint mindig: azonnal fizetsz és azonnal küldik róla a visszaigazolást.

tehát visszaigazolják, hogy megkapták a megrendelést, nem kell megismételni, illetve, hogy megtörtént a fizetés, nem kell megismételni. Szerződés még nincs. Ha ezután kapott számlát, meg értesítést a szállításról, az már szerződésnek minősül. Ilyen biztos, hogy nincs.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.12.23. 15:45:32

@Homár Rezső
Végre egyszer határozott és releváns választ ad a GVTI, erre pont ellentmondanak saját magukkal.

Nem lehetne egy olyan négybetűs partnert választani, aki ért is a munkájához?

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2019.12.23. 16:46:28

Szokásos. Elbalf*kodták az akciót, aztán ha lenne egy minimális bukó, már ki is kell hátrálni... :D

Permetező 2019.12.23. 17:16:36

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: NTSB ért a munkájához csak nem ez a szakterület, ezt leszámítva az járó lesz?

Péter 2 2019.12.23. 17:28:09

@ekat: Nem. Csak ezt nem lehet látatlanban eldönteni. Attól függ, hogy mi van abban az első levélben. Ha csak automata visszaigazolás (vettük a szándékodat, jelentkezünk, satöbbi), akkor nyilván nem számít szerződésnek. Ha viszont a szerződés minden alaki kellékével rendelkezik, mondhatni egy számla a teljesítésről (vagy esetleg nem csak mondhatni, de ténylegesen is az), akkor meg az már érvényes. Nem lehetséges tehát olyan általános szabályt felállítani, hogy két levélnek *kell* jönnie, abból az első biztos nem végleges, a második biztos végleges.

Baluci 2019.12.23. 17:35:59

Hát ez tényleg kurva jó - mindkét részről!...
1. Ilyen alapon a posztoló kérhette volna a Húsvét-szigetre is a szállítást! Oda konkrétan még a hajó is csak havonta jár... A szállítási költség gyakorlatilag a rendelt cucc sokszorosa lenne.
2. Ha ez a Lira, vagy mi a tököm így adta meg az akciót, akkor jár az ingyenszállítás MINDENHOVA ÉS PUNKTUM!... Legfeljebb utána kibasszák a hülye marketingest, aki elfelejtette beleírni a "hazai" szót az ingyenes szállításhoz, vagy leverik rajta!

Zuzer78 2019.12.23. 19:42:26

Szerintem nem elvárható a külföldi ingyenes szállítás. Olvasson e-könyvet ha ilyen spúr.

ekat 2019.12.23. 19:49:31

@Péter 2: Nem tudom, mire érted, hogy nem, és nem is állítottam fel ilyen szabályt, mivel egy szót nem írtam két mail szükségességéről. Már csak azért sem, mert konkrétan repülőjegynél mindig csak egy mail jön. (De arra mégis azt szakértették, hogy az nem szerződés.)
És nem szoktál online vásárolni? Vásárláskor senki nem küld olyan mailt, hogy "vettük szándékodat, és jelentkezünk". Esetleg gasztronómiai program vagy utazás foglalásakor.

pankaaa 2019.12.23. 20:51:12

En vagyok a panaszos. Szóval, azért gondoltam azt, hogy kiszállítás ide is a könyveket ingyen, mert ezt már 2 alkalommal megtették! Nem az első ilyen volt. Legutóbbi akciójuk csak MPL által volt ingyenes, akkor nem rendeltem. Most nem volt szűkítés, így rendeltem. Csak nem értem, hogy mi a különbség a 2 évvel ezelőtti rendelesem, illetve a mostani között.
Azóta persze megrendeltem a könyveket a felajánlott kedvezményekkel, mert kellettek illetve így karácsony előtt nem akartam velük tovább veszekedni.

Péter 2 2019.12.23. 21:38:08

@ekat: Általában írtam, visszautalva a GVTI-féle véleményre.

Péter 2 2019.12.23. 21:39:34

@pankaaa: És azóta vélhetően olvastad, hogy a Líra reagált, és szerintem teljesen korrekt, sőt, példaértékű.

pankaaa 2019.12.23. 22:56:30

@Péter 2: igen, nagyon korrektek. Meg is lepődtem rajta, nem kicsit.

aefzuj 2019.12.23. 23:15:02

Járni jár, csak nem jut tipikus esete.

Ez meg egy ilyen ország. Nem elég, hogy igazad van, verned kell mellé a palávert is jó hangosan, máskülönben a hajadra kenheted az igazadat.

haXXor 2019.12.23. 23:47:07

Haat ha minden ceg igy kezelne ezt (egy kis nyomasgyakorlas utan), nem kene a Homar sem...GJ

lobster thermidor 2019.12.24. 08:13:07

A Líra valóban elkövette azt a hibát, hogy nem kötötte ki a szállítási feltételek között azt, hogy csak belföldre ingyenes a szállítás, ami egyébként logikus, mert szinte minden webáruház, a nagy nemzetköziektől kezdve a kisebb cégekig beleértve a kínaiakat is, felszámolják a külföldi rendeléseknél a postaköltségeket. Az Angliában élő vásárló ügyesen felfedezte, hogy a Líra hiányosan tájékoztatott, és kihasználta a lehetőséget. Szerintem pontosan tudta, hogy nem fogja megkapni ingyen a könyveket, mert a szállítási költség, és a csomagolás ismerve a papírra nyomtatott könyvek súlyát, és méretét elég jelentős költséget jelent. Egyébként sem érte kár, hiszen PayPal- el fizetett, a pénzt nyilvánvalóan csak akkor emelik le a számlájáról, ha rendben megérkezett a megrendelt árú a címére. A Lírát nem kellene ezért keresztre fesziteni, hiszen nagyvonalúan járt el, mert elismerte a hibáját, a hibát élelmes módon kihasználó megrendelő pedig jól járt a végén, mert kárpótlásul kapott egy ajándékutalványt a hisztiért.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.12.24. 09:02:41

A Líra töketlenedésben és ügyfél lerázásban igen erős. Én tavaly márciusra kaptam meg a lányom karácsonyra rendelt könyvét. Hívni nem lehetett őket, mert az egyik számukat nem vették fel, a másik meg "nem kapcsolható", csak emailben kommunikáltak. Ez nem lenne baj, mert legalább megmarad, de veszett lassúak. Ráadásul aki írt, az előtte sosem olvasta vissza az előzményeket, csak nyomta a betanult mantrát, és játszotta a süketet, mindig a kályhától kellett kezdeni.
Nekem is ugyanezek az ajánlatok voltak, miszerint "kérésére a rendelést töröltük", aztán olyan "jutalom" engedmény, ami semmire sem jó, mert épp a törzsvásárlóinak felelt meg (két kedvezmény ugye nem vonható össze), illetve "kárpótlás" kupon, ami pont a fele volt annak, mint amit a törzsvásárlóival el lehetett érni. Na, de a végén csak sikerült megszerezni a gyerek (akkorra már sehol nem kapható) könyvét. Azóta kerülöm őket, maradt a másik két nagy hálózat, úgyis mindenki ugyanazt árulja.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.12.24. 09:06:58

@lobster thermidor: He, he! A Líránál ez úgy néz ki, hogy a "kárpótlás" utalvány általában nem használható fel, mert
a.) vagy pont annyi, mint amennyit az eredeti vásárlásért ígértek (tehát "mezei" vásárlásért is megkaptad volna);
b.) vagy mire lezongorázod az ügyet (több hónap náluk az ügyintézés) lejár;
c.) vagy nem vonható össze mással, és ezért a törzsvásárlóira több kedvezményt kapsz, mint az utalvány értéke.
Ahogy Kohn bácsi mondta: "Ügyes!"

ekat 2019.12.24. 09:10:47

@pankaaa: Nem gondoltam volna, de akkor innentől kezdve tiszta, hogy nemcsak hogy igazad van, de jóhiszeműen is jártál el.

2019.12.24. 09:31:30

A poszter egy újabb fillérbaszó, mellesleg aki lonydonba megy mosogatni, olvasson angol könyveket baszki. A Líra meg nyominger, mert az első ilyen balfasznál be kellett volna nyelni az ötezer bukót, és azon minutában kiírni, hogy az akció belföldi érvényű, mondjuk szerintem ez mindenkinek egyértelmű is volt a fillérbaszó poszteren kívül.

ekat 2019.12.24. 11:00:43

@Eugene Horse:
Mint látni is, nem én vagyok a posztoló, de ennyire ne legyél már rosszindulatú!
1., Mi ezen a fillérbaszás? Ha valaki azt mondja, hogy ingyen szállít, ne fogadja el?
(Mint írta, volt már rá példa! Mondjuk lehet, hogy akkor is el****ták...)
2., Londonban csak mosogatni lehet? Az unokatestvérem pl. banki informatikai rendszerekkel foglalkozik, és egyik kinti magyar barátjuk sem étteremben dolgozik.
3., Angliában csak angol könyveket szabad olvasni? Én pl. itt vagyok, de vagy 15 éve leginkább angolul olvasok, remélem, nem gond neked?

3.,

2019.12.24. 11:45:11

@ekat: a három után a négy jön :) Az itt vagyok nálad mit jelent? Mert ha Lonydont, akkor tuti mosogatsz, ha meg Hunniát, akkó minek olvasol angolú?

ekat 2019.12.24. 12:15:03

@Eugene Horse:
Itt, mint -hon. :)
És azért, mert meguntam a sok szarul fordított, rossz helyesírású könyvet. Néha van ugyan normálisan fordított, de most mit kísérletezgessek, és amúgyis, legalább hamarabb tudom olvasni a kedvenceimet.

2019.12.24. 13:37:42

@ekat: és ha magyar a szerző? :)

lobster thermidor 2019.12.24. 14:06:32

@Csokis:
"Felajánlunk neki egy 20 ezer forint értékű utalványt, amelyet a Líra webáruházban költhet el. A könyveket ingyenesen kiszállítjuk."
Nem tudom, hogy mit nem értettél meg ebből, és miről beszélsz, mert a Lírában általában úgy működik a dolog, hogy az utalvány birtokosa elmegy valamelyik Líra könyvesboltba, kiválasztja a neki tetsző könyveket, és az utalvánnyal fizet a kasszánál, ez esetben viszont konkrétan a webáruházbéli vásárlásról szó a dolog, és felvállalták az ingyenes kiszállítást is. Majd akkor kezdj huhogni, ha arról ír a posztoló, hogy második nekifutásra sem jött össze a dolog.

Balfredo Alfredo 2019.12.24. 14:18:47

@lobster thermidor: "ami egyébként logikus, mert szinte minden webáruház, a nagy nemzetköziektől kezdve a kisebb cégekig beleértve a kínaiakat is, felszámolják a külföldi rendeléseknél a postaköltségeket."
Miért lenne logikus bármi is a mai féknyúzzel megtűzdelt világunkban?
A legtöbb árunál (ruházat, kozmetikum, műszaki cikk) nem tűnik ésszerűbek külföldről rendelni, mivel ugyanazt a cuccost a tartózkodási országod szerinti webshopokban is megveheted, elvégre egyszerűbb, olcsóbb, gyorsabb.
A könyv kivétel. Tetszőleges országban élve az anyanyelvű könyvek legnagyobb (sőt ha elég kis nemzet fia vagy, akkor egyáltalán bármilyen) választékát az anyaország webshopjában találod meg. Innen kezdve egyáltalán nem életszerűtlen, hogy a könyvet külföldről rendeled, a webshop meg országhatárokon átívelve szállítja. Amelyik webshop ezt nem veszi figyelembe, sőt az első veszteséges külföldre szállítás után sem módosítja a szabályzatát, annak a webshopnak a menedzsmentje hülye, tehát haljon meg. Ennyike.

Permetező 2019.12.24. 17:27:56

@Balfredo Alfredo: Addig nem hal meg senki se amíg engedélyt nem kap rá a közjegyzőtől a hivatalocskában. Ha mégis, akkor pénzbünticsékre számíthatocskázhat.

Maresi 2019.12.25. 17:59:10

@lobster thermidor: Bocs, ezt nem értem. Mióta hiszti a jogos reklamáció?

Hozzászólok 2019.12.25. 18:01:50

Mekkora szánalmas hiéna ez az ember. Először a nyilvánvalóan Magyarorszagra meghirdetett akcióban ügyesen külföldi címre rendel. A cég próbál korrekt lenni, 20 eFt kárpótlást ad, ingyen postázza csak neki Angliába.
De ez nem elég, itt kell nyekeregni, hogy néhány könyv elfogyott azóta.

pankaaa 2019.12.26. 10:33:37

@Hozzászólok: a 20.000 forintos utalvanyt a homár poszt miatt kaptam. Előtte nem. és az én ertelmezesem szerint otthon fogják kiszállítani (majd ha megkapom az utalványt), de ez nem is baj. Amúgy sehol nem volt leírva,H magyarországi az akció, mert 2 éve és 4 éve is volt ilyen akciójuk es akkor rendeltem, ugyanígy Angliába, és akkor kihozták. Most sem volt kikötés, gondoltam ugyanúgy fog menni, mint korábban. Amúgy az, H nincs pár könyv, azért gond, mert ők venni akartam egy 5 könyvből álló sorozatot, aminek a 3. Kötete nem kapható... Azt majd be kell szerezbi mondjuk a libritol, ahol jóval drágább.

Péter 2 2019.12.27. 12:28:15

@Hozzászólok: "a nyilvánvalóan Magyarorszagra meghirdetett akcióban"

Azok alapján, amit az esetről tudunk (mind a posztoló, mind a Libri leírásában), itt nagyon alaposan félrecsúszol, úgyhogy az ebből levont következtetéseid sem állnak valami szilárd alapokon.

Phil Necro 2019.12.28. 12:12:21

milyen serverhiba okozhat ilyet ? :D

Hozzászólok 2019.12.31. 11:17:36

@Péter 2:
A számosság eleg szilard alapokat ad: ha sokan félreertették akkor eléggé félre érthető volt, ha csak néhányan....
A lenyeg az, hogy kapott kárpótlást, kapott bocsánatkérést, felesleges ez a nagy rinya.

Kókadt Cukkini 2020.01.04. 01:40:09

@ekat: Black Friday-en mindenki elobb rakerdez...na persze :D

Kókadt Cukkini 2020.01.04. 01:45:13

@a fekete krindusz: Loszart...mar ne haragudj..A szerzodes abban az esetben ,ha kifizetted az arut,azonnal letrejon es ez nem webshopfuggo.

lobster thermidor 2020.01.05. 14:32:42

@Balfredo Alfredo:
Akkor ezt az anomáliát kiváló problémakezelő készséget felmutatva rövid úton felszámoltad, ennek következtében gyakran járhatnak a webáruházakban tevékenykedők rokonai temetésre, mert a halott menedzser, a jó menedzser. Milyen egyszerű a megoldás!
@Maresi:
Kétszer is elolvastam a hozzászólásaimat, de nem találtam egy olyan mondatot, vagy kitételt, amelyben hisztisnek tituláltam volna bárkit is.

Brokkoládé 2020.01.13. 19:17:39

Mondjuk ha 50.000 felett volt a rendelés és a kért könyvek a kosárban voltak de te nem kértél semmilyen akciót, akkor hova a fenébe tűntek a kiválasztott -mára már elvileg hiányzó-könyvek? :D Szerintem ezt el lehetett volna intézni, mert aki bőven 50.000 felett rendel könyből, annak az a pár ezer forintos postaköltség sem verte volna ki a biztosítékot...PErsze csak ha nem a biztosíték kiverése volt az eredeti cél is. :D De mostanság valódi panaszok helyett inkább sok helyen jól kereső háziasszonyok frusztrált hisztijeit lehet olvasni, esetleg a dzsentri úrak problémáit amely meg elkényeztetett ficsúrra vall....A legtöbb panasz némi mentális igénybevétellel rögvest kezelhető lenne, de sokkal jobb írni Trump-nak, A Szentatyának, Kim Dzsong Un-nak..stb. azonnal, s bombázást, átverést kiáltva, majd börtönt kérve mindenkire....

DarkWolf 2020.01.17. 12:42:27

@Brokkoládé: A jóléti társadalom kibaszott nagy problémái az életben. Kívánom nekik hogy soha nagyobb dilemmájuk ne legyen

Brokkoládé 2020.01.17. 15:34:07

@DarkWolf: Megértem, csak azt nem., hogy ezen jóléti társadalmi egyedi ideológiához miért csatlakozott a homár is, ahol korábban valóban minőségi kifogásokat lehetett olvasni valóban tudatos felhasználók részéről nem pedig a " Vettem egy gumicsizmát, amit a működő vulkáni láván sétálva ráégett a lábamra, emiatt érdemes perelni a céget? Mert nem volt a felhasználói lerásban, hogy nem lehet az adott cég gumicsizmájával meleg felületen járni" (fiktív történet), féle ostobaságok...IGaz most már napi 1 -2 cikk jelenik meg, csak érdemtelen hülyeségekkel tulajdonképpen. :( ÉS néha olyan mintha direkt kreálnák ezeket a sztorikat, nem létező egyének panaszaiként.

Szubrina 2020.02.10. 00:36:17

Nem értem a vita tárgyát, a könyváruház elismerte, h hibázott, mivel a reklámjukban nem pontosították, h csak belföldön ingyenes a kiszállítás. Innentől kezdve vitának helye nincs.
Az meg, h nem adják vissza a pénzét, de az általa kiválasztott könyvek közül már nem választhatja mindet, de válasszon másikat egyenesen meredek.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2020.02.15. 20:28:28

"Másnak nem jutott eszébe, hogy külföldről is ingyen rendelhet," - talán mert más számára nyilvánvaló volt, hogy ha 3000-től van ingyen posta, és külföldre 5000 a szállítás, akkor nyilván ez egy hatalmas ráfizetés lenne a lírának, és csak mert kifelejtették ezt a szövegből, paraszt dolog kihasználni.

Pötyögtetek 2020.04.25. 17:00:26

Nyugi, tavaly a CSER-kiadó is alkotott egy jót. Ott mindenkinek visszaigazolták, hogy oké rendben, aztán hopp, elfogytak a régi kiadású könyvek. Némi tanakodás után észbe kaptak és vadi új, 4000Ft-os könyveket kellett a visszaigazolt 800Ft-ért, ingyen postával (belföld :) ) szanaszét küldeni igen sok helyre.