Gábor könnyen röhög sírva, illetve sír röhögve január közepén az elromlott kazánja mellett, de ha nem lenne infra panel, boiler, kandalló és fűtő klíma a házban, az ő mosolya sem lenne őszinte. Mit tehetünk, ha pont időben, a tél elejére beszerelt, jó sok pénz és időt felemésztő vadiúj kazán az év utolsó napjáig bírja? A következő év első munkanapján hívunk egy szerelőt. Aha. Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy az Ariston szerelőknek különösen nehezen megy idén az ünnepek utáni bebootolás.
Update 01.16.: Megérkezett az Ariston hivatalos válasza, a levél a poszt végén.
Az alábbi történetet szeretném megosztani veletek. Jelenleg még jómagam is gondolkozom, hogy a teljes leszarás (avagy a ugyanazon pénz ismétlőleges elköltése = másik gyártó termékének kiválasztása és azon bizonyos béka lenyelése; 99%) vagy a totális háború (pereskedés, világvége, fogyasztóvédelem, gyártó dédunokáinak kedvenc háziállatai sérelmére elkövetett ismétlőleges megkínzás bűntettének aljas szándékból történő elkövetése, 1%) mellett teszem le a voksom a témakörben. Addig is egyfajta terápiás célzattal, kiírnám magamból, mi történik jelenleg szerény kis hajlékomban.
Elöljáróban annyit, hogy gyakorló pesszimista vagyok. A feleségem emiatt gyakran kiröhög. Ennek ellenére roppant boldog az életem, mert azon felfogásom, mi szerint ami elbaszódhat, el is baszódik és most azonnal, átlagon felüli előrelátó, tervező és problémamegoldó képességgel ruházott fel. Emiatt a feleségemet gyakran kiröhögöm. Vidám (vagy szánalmas, ki-ki döntse el) dolog ez, higgyétek el, hogy minden vélt vagy valós A tervem B tervének meghiúsulása esetén azonnal rendelkezésre áll a C tervet kiegészítő D terv. ;) Szóval infra panelekkel, fűtő klímával,napelemmel, bojlerrel és kandallóval felszerelt házamból sírok/röhögök most ezen az egészen :) Ide még visszatérünk majd...
Történt egy borús őszi napon, hogy kicsit elromlott a kazánom. X gyártó terméke, ez most nem fontos. Öreg volt, korszerűtlen, véres torkú. A Hivatalos márkaszerviz 1 hónapra adott időpontot, hogy egyáltalán ránézzen valaki. A fellelhető szakik vagy már a telefonos beszélgetés alkalmával kiestek ( már ha egyáltalán nem vették személyes sértésnek a megkeresésemet és felvették a telefont), vagy olyan határidőket adtak meg kiszállás és hiba megállapítás (nem = hiba megoldás) címszó alatt, hogy talán még az első marsi embert is előbb nézhetném az elavult hologram moziban, archív felvételről.
Jött hát a döntés, kazánt kell cserélni! X gyártó terméke kiesett, ez gondolom elfogadható a fentebbi információk alapján.
Isten tudja hogyan jutottam el az Aristonhoz. Kondenzációs, fali, kombi kazán! Megvettem. Persze kéményt kellett bélelni, érintésvédelem, kéményes, vizes, gázos, villanyos, papíros, hétszámjegyű. Megvolt. 2019 November vége, az új kazán hóba nélkül zörög.
BUMM! 2019. év Szilveszter éjjel elmegy a melegvíz. És kb. pont le is szartam. Hivatalos kazáncsere volt, garancia, számla. Majd jön valaki aztán megjavítja holnapután.
Január 2.-án kezdtem telefonálgatni. Első helyen a hivatalos Ariston honlapon jegyzett és a kazánt beszerelő szaki volt. Jó gyerek egyébként, beszéltünk, segíteni próbált. Egy hét múlva jár felém, addig legyek el, próbál alkatrészt szerezni, hív majd, stb, semmi vészhelyzet.
Azért kicsit aggódni kezdtem. Elkezdtem hívogatni a hivatalos szakszervizeket az alábbi kimenetekkel ( a legjobb a végén lesz):
- Nem veszi fel
- Nem dolgozik még 1 hétig
- Nem igazi hivatalos szerviz, csak annak hirdeti magát
- Neki vezérelvei vannak, nem
dolgozik más után, hívjam azt aki beszerelte :)Meguntam.
Hívtam a központi Ariston szervizt. Mondták, zárva a központi raktár, nincs alkatrész. Majd 4 nap múlva. Semmi baj, gondoltam addig kikapcsolom a telet. Amikor kicsit mégis pattogni kezdtem, felvették az adataimat, hogy majd visszahívnak. Meglepő módon ez nem történt meg.
Közben többször beszéltem a beszerelő szakival. Holnap nyit a raktár,a világegyetem. Jön majd. Pénteken. A hiba 8. napján még itthon is maradtam, mert megbeszéltük, hogy jön. Nem jött. Délután hívtam. Ja nem jön, nincs alkatrész. Majd jön a kamion hétfőn. Ekkor írtam a hivatalos Ariston ügyfélszolgálatnak. Máig nem reagáltak. Ma újra hívtam a szerelőt. Kinyomott. Okos gyerek vagyok, kezdem ám összerakni :)
A kandallóban ropog a tűz. A tartalék bojler remélünk működik. Zümmög a fűtő klíma az északi szobában. Nekem jó a 37 fokos Ariston víz a felső fürdőben. A feleségem inkább a bojlerből fürdik a vendégszobában. A gyerek édesen alszik, nincs baj. Terveztem, túlélem, valószínűleg perelek.
Szerintetek rendben van ez így? Mit lehetne tenni? És ha nem lenne tartalék rendszerem?
Ja,és a legfontosabb: tud valaki egy megbízható szervizháttérrel rendelkező kombi cirkót? :)
Üdv,
Gábor
Az Ariston kissé szomorkás válasza a valóban létező szakember hiányra hivatkozik, amiről több cikk is született a közelmúltban. Megírta pl. a Pénzcentrum és a Világgazdaság is, na meg az Index, hogy nincs elég gázszerelő. Csak egy.
Tisztelt Tékozló Homár!
Egy tegnapi megjelenésükre szeretnék reagálni. Olvastuk a „ A tél közepén adta fel az egy hónapos Ariston kazán” című cikket.
Mi január 13-án kaptunk emailt az említett vásárlótól, amit 1 napon belül válaszoltunk meg.
Szeretném azonban kiemelni, hogy az országban folyamatosan és már évek óta szakember hiány van. Ez nem az Ariston vagy más gyártó felelőssége, ha nem az illetékes minisztériumé.
Az Aristonnak ez ugyanúgy problémát jelent mint egy vásárlónak, hiszen az országos szervizhálózat kollégái hétfőtől-vasárnapig dolgoznak.
A korrektség kedvéért a lenti linkeket is feltenném a cikk alá, hiszen épp az év végén cikkezett erről a hazai média épp az Ariston kezdeményezésére.
Megköszönjük, ha a hiteles tájékoztatás jegyében ezt is leközlik.
Gábor is írt nekünk, ugyanis végre megjelent nála egy szerelő! A kazán ugyan még mindig nem működik, de a szívünkbe mégis melegség költözött.
Kedves Homár,
Némi frissítés a témában: Tegnap hívott egy kedves, antipatikus fiatalember a központi szerviztől. A beszélgetést tekintve mondjuk úgy, hogy mindkét részről eléggé kioktató jegyben telt ;) A végén megegyeztünk, hogy bár valószínűleg nem fogunk gyakran összejárni és ez most nem egy életre szóló barátság kezdete, lesznek lépések az ügyben érzelem mentes, üzleti alapon.
És lettek!
Ma megjött a jófej szerelő, a hibabelejentés 14. napján, először. Kicserélte amit ki kellett, tényleg (!) becsületesen elsportolt rajta vagy 2 órát. Mértük a vízhőmérsékletet a különböző pontokon, több csapban, állítottunk a nyomáscsökkentőn, leeresztettük, feltöltöttük, szaladgáltunk a pince és az emelet között mint pók a falon. Működött az infra kamera és a konyhai hőmérő is, magas fordulatszámon.
Megegyeztünk abban, hogy nem értjük mi a baj, de a probléma még mindig fennáll, elismerten, mindkét részről. Folytatjuk, de külső tanács kell.
Várok türelmesen, mert ez már egy más tudatállapot részemről. Foglalkoztak velem emberként.
Az eddigi pozitív kommenteket és segítő szándékot köszönöm! A negatív kommentelőknek pedig rengeteg sikert, örömöt, hosszú boldog életet és egy garanciális időn belül, ünnepek alatt elromlott létfontosságú műszaki cikket (minimum wifi rooter :p) kívánok!
És a probléma megoldását sem hallgatjuk el, 01.16-án érkeztek Gábor kedves sorai.
Ma délután tartottunk egy új szeánszot, a probléma elhárítva.
Köszönöm a szerelő srácnak a kedves és profi hozzáállást, amit annak ellenére tanúsított, hogy pontosan tudta, mi folyik a háttérben. Ha valaki esetleg a rossz fejeket keresi a történetben, segítek: nem ő az. Ha lehet választani én az idei nemzetközi Ariston prémium kifizetési listán kezdeném, csökkenő szám sorrendben.
Zárszóként egy gondolat. Ez az ügy nem a szakemberhiány miatt alakult ki. Mint minden probléma, ennél összetettebb.
Ha az ügyfélszolgálat megfelelően tud engem kezelni és megnyugtat (kommunikációs tréning);
ha egy regisztrált szerelő sem engedheti meg nyíltan magának, hogy garanciális munkát visszutasítson ráadásul úgy, hogy pár száz méterre van a telephelye;
ha egy komoly cég nem alkatrész készlet nélkül indul neki egy előre láthatóan kemény javítási szezonnak;akkor talán nekem sem kell polgárpukkasztó módon figyelmet generálnom az Interneten, szakemberhiány ide vagy oda.
Én veletek vagyok. Lehet engem, a stílusomat fikázni, lehet bármit. Ez a poszt mégis értetek íródott, ezt soha ne felejtsétek! Hogy talán jövőre kicsit jobb lehessen a helyzet. Józsinak nincs internete és nem szokott publikálni sem. Fürdeni mégis meleg vízben szeret. Teri néni nem tudja bekapcsolni a tartalék fűtést. Azt sem tudja mi az. Egyszerűen fázik a hidegben. Jani nem tud átmenni lakni anyukájához, amíg hideg van. Egyedül van, meghaltak a szülei.
Köszönöm a figyelmet. Az ügyet lezártnak tekintem. Most pedig megyek és vigyázok, hogy soha ne csapódjon rám egy fotocellás ajtó sem ;)
Az utolsó 100 komment: