Tékozló Homár

A tél közepén adta fel az egy hónapos Ariston kazán UPDATE

2020.01.14. 08:49 | Homár Rezső | 157 komment

house-incased-in-ice-by-john-kucko-digital-2.jpg

Gábor könnyen röhög sírva, illetve sír röhögve január közepén az elromlott kazánja mellett, de ha nem lenne infra panel, boiler, kandalló és fűtő klíma a házban, az ő mosolya sem lenne őszinte. Mit tehetünk, ha pont időben, a tél elejére beszerelt, jó sok pénz és időt felemésztő vadiúj kazán az év utolsó napjáig bírja? A következő év első munkanapján hívunk egy szerelőt. Aha. Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy az Ariston szerelőknek különösen nehezen megy idén az ünnepek utáni bebootolás.

Update 01.16.: Megérkezett az Ariston hivatalos válasza, a levél a poszt végén

Az alábbi történetet szeretném megosztani veletek. Jelenleg még jómagam is gondolkozom, hogy a teljes leszarás (avagy a ugyanazon pénz ismétlőleges elköltése = másik gyártó termékének kiválasztása és azon bizonyos béka lenyelése; 99%) vagy a totális háború (pereskedés, világvége, fogyasztóvédelem,  gyártó dédunokáinak kedvenc háziállatai sérelmére elkövetett ismétlőleges megkínzás bűntettének aljas szándékból történő elkövetése, 1%) mellett teszem le a voksom a témakörben. Addig is egyfajta terápiás célzattal, kiírnám magamból, mi történik jelenleg szerény kis hajlékomban.

Elöljáróban annyit, hogy gyakorló pesszimista vagyok. A feleségem emiatt gyakran kiröhög. Ennek ellenére roppant boldog az életem, mert azon felfogásom, mi szerint ami elbaszódhat, el is baszódik és most azonnal, átlagon felüli előrelátó, tervező és problémamegoldó képességgel ruházott fel. Emiatt a feleségemet gyakran kiröhögöm. Vidám (vagy szánalmas, ki-ki döntse el) dolog ez, higgyétek el, hogy minden vélt vagy valós A tervem B tervének meghiúsulása esetén azonnal rendelkezésre áll a C tervet kiegészítő D terv. ;) Szóval infra panelekkel, fűtő klímával,napelemmel, bojlerrel és kandallóval felszerelt házamból sírok/röhögök most ezen az egészen :) Ide még visszatérünk majd...

Történt egy borús őszi napon, hogy kicsit elromlott a kazánom. X gyártó terméke, ez most nem fontos. Öreg volt, korszerűtlen, véres torkú. A Hivatalos márkaszerviz 1 hónapra adott időpontot, hogy egyáltalán ránézzen valaki.  A fellelhető szakik vagy már a telefonos beszélgetés alkalmával kiestek ( már ha egyáltalán nem vették személyes sértésnek a megkeresésemet és felvették a telefont), vagy olyan határidőket adtak meg kiszállás és hiba  megállapítás (nem = hiba megoldás) címszó alatt, hogy talán még az első marsi embert is előbb nézhetném az elavult hologram moziban, archív felvételről.

Jött hát a döntés, kazánt kell cserélni! X gyártó terméke kiesett, ez gondolom elfogadható a fentebbi információk alapján.

Isten tudja hogyan jutottam el az Aristonhoz. Kondenzációs, fali, kombi kazán!  Megvettem. Persze kéményt kellett bélelni, érintésvédelem, kéményes, vizes, gázos, villanyos, papíros, hétszámjegyű. Megvolt. 2019 November vége, az új kazán hóba nélkül zörög.

BUMM! 2019. év Szilveszter éjjel elmegy a melegvíz. És kb. pont le is szartam. Hivatalos kazáncsere volt, garancia, számla. Majd jön valaki aztán megjavítja holnapután.

Január 2.-án kezdtem telefonálgatni. Első helyen a hivatalos Ariston honlapon jegyzett és a kazánt beszerelő szaki volt. Jó gyerek egyébként, beszéltünk, segíteni próbált. Egy hét múlva jár felém, addig legyek el, próbál alkatrészt szerezni, hív majd, stb, semmi vészhelyzet.

Azért kicsit aggódni kezdtem. Elkezdtem hívogatni a hivatalos szakszervizeket az alábbi kimenetekkel ( a legjobb a végén lesz):

- Nem veszi fel
- Nem dolgozik még 1 hétig
- Nem igazi hivatalos szerviz, csak annak hirdeti magát
- Neki vezérelvei vannak, nem
dolgozik más után, hívjam azt aki beszerelte :)

Meguntam.

Hívtam a központi Ariston szervizt. Mondták, zárva a központi raktár, nincs alkatrész. Majd 4 nap múlva. Semmi baj, gondoltam addig kikapcsolom a telet. Amikor kicsit mégis pattogni kezdtem, felvették az adataimat, hogy majd visszahívnak. Meglepő módon ez nem történt meg.

Közben többször beszéltem a beszerelő szakival. Holnap nyit a raktár,a világegyetem. Jön majd. Pénteken. A hiba 8. napján még itthon is maradtam, mert megbeszéltük, hogy jön. Nem jött. Délután hívtam. Ja nem jön, nincs alkatrész. Majd jön a kamion hétfőn. Ekkor írtam a hivatalos Ariston ügyfélszolgálatnak. Máig nem reagáltak. Ma újra hívtam a szerelőt. Kinyomott. Okos gyerek vagyok, kezdem ám összerakni :)

A kandallóban ropog a tűz. A tartalék bojler remélünk működik. Zümmög a fűtő klíma az északi szobában. Nekem jó a 37 fokos Ariston víz a felső fürdőben.  A feleségem inkább a bojlerből fürdik a vendégszobában. A gyerek édesen alszik, nincs baj. Terveztem, túlélem, valószínűleg perelek.

Szerintetek rendben van ez így? Mit lehetne tenni? És ha nem lenne tartalék rendszerem?

Ja,és a legfontosabb: tud valaki egy megbízható szervizháttérrel rendelkező kombi cirkót? :)

Üdv,

Gábor 

Az Ariston kissé szomorkás válasza a valóban létező szakember hiányra hivatkozik, amiről több cikk is született a közelmúltban. Megírta pl. a Pénzcentrum és a Világgazdaság is, na meg az Index, hogy nincs elég gázszerelő. Csak egy.

Tisztelt Tékozló Homár! 

Egy tegnapi megjelenésükre szeretnék reagálni. Olvastuk a „ A tél közepén adta fel az egy hónapos Ariston kazán” című cikket.

Mi január 13-án kaptunk emailt az említett vásárlótól, amit 1 napon belül válaszoltunk meg.

Szeretném azonban kiemelni, hogy az országban folyamatosan és már évek óta szakember hiány van. Ez nem az Ariston vagy más gyártó felelőssége, ha nem az illetékes minisztériumé.

Az Aristonnak ez ugyanúgy problémát jelent mint egy vásárlónak, hiszen az országos szervizhálózat kollégái hétfőtől-vasárnapig dolgoznak.

A korrektség kedvéért a lenti linkeket is feltenném a cikk alá, hiszen épp az év végén cikkezett erről a hazai média épp az Ariston kezdeményezésére.

Megköszönjük, ha a hiteles tájékoztatás jegyében ezt is leközlik.

Gábor is írt nekünk, ugyanis végre megjelent nála egy szerelő! A kazán ugyan még mindig nem működik, de a szívünkbe mégis melegség költözött.

Kedves Homár,

Némi frissítés a témában: Tegnap hívott egy  kedves, antipatikus fiatalember a központi szerviztől. A beszélgetést tekintve mondjuk úgy, hogy mindkét részről eléggé kioktató jegyben telt ;) A végén megegyeztünk, hogy bár valószínűleg nem fogunk gyakran összejárni és ez most nem egy életre szóló barátság kezdete, lesznek lépések az ügyben érzelem mentes, üzleti alapon.

És lettek!

Ma megjött a jófej szerelő, a hibabelejentés 14. napján, először. Kicserélte amit ki kellett, tényleg (!) becsületesen elsportolt rajta vagy 2 órát. Mértük a vízhőmérsékletet a különböző pontokon, több csapban, állítottunk a nyomáscsökkentőn, leeresztettük, feltöltöttük, szaladgáltunk a pince és az emelet között mint pók a falon. Működött az infra kamera és a konyhai hőmérő is, magas fordulatszámon.

Megegyeztünk abban, hogy nem értjük mi a baj, de  a probléma még mindig fennáll, elismerten, mindkét részről. Folytatjuk, de külső tanács kell.

Várok türelmesen, mert ez már egy más tudatállapot részemről. Foglalkoztak velem emberként.

Az eddigi pozitív kommenteket és segítő szándékot köszönöm! A negatív kommentelőknek pedig rengeteg sikert, örömöt, hosszú boldog életet és egy garanciális időn belül, ünnepek alatt elromlott létfontosságú műszaki cikket (minimum wifi rooter :p) kívánok! 

 És a probléma megoldását sem hallgatjuk el, 01.16-án érkeztek Gábor kedves sorai.

Ma délután tartottunk egy új szeánszot, a probléma elhárítva.

Köszönöm a szerelő srácnak a kedves és profi hozzáállást, amit annak ellenére tanúsított, hogy pontosan tudta, mi folyik a háttérben. Ha valaki esetleg a rossz fejeket keresi a történetben, segítek: nem ő az. Ha lehet választani én az idei nemzetközi Ariston prémium kifizetési listán kezdeném, csökkenő szám sorrendben.

Zárszóként egy gondolat. Ez az ügy nem a szakemberhiány miatt alakult ki. Mint minden probléma, ennél összetettebb.

Ha az ügyfélszolgálat megfelelően tud engem kezelni és megnyugtat (kommunikációs tréning);
ha egy regisztrált szerelő sem engedheti meg nyíltan magának, hogy garanciális munkát visszutasítson ráadásul úgy, hogy pár száz méterre van a telephelye;
ha egy komoly cég nem alkatrész készlet nélkül indul neki egy előre láthatóan kemény javítási szezonnak;

akkor talán nekem sem kell polgárpukkasztó módon figyelmet generálnom az Interneten, szakemberhiány ide vagy oda.

Én veletek vagyok. Lehet engem, a stílusomat fikázni, lehet bármit. Ez a poszt mégis értetek íródott, ezt soha ne felejtsétek! Hogy talán jövőre kicsit jobb lehessen a helyzet. Józsinak nincs internete és nem szokott publikálni sem. Fürdeni mégis meleg vízben szeret. Teri néni nem tudja bekapcsolni a tartalék fűtést. Azt sem tudja mi az. Egyszerűen fázik a hidegben. Jani nem tud átmenni lakni anyukájához, amíg hideg van. Egyedül van, meghaltak a szülei.

Köszönöm a figyelmet. Az ügyet lezártnak tekintem. Most pedig megyek és vigyázok, hogy soha ne csapódjon rám egy fotocellás ajtó sem ;)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jake Peralta 2020.01.14. 11:18:45

Értem én hogy szar dolog a hideg, azért 8 nap alatt ne várjon csodát. Főleg, hogy pontosan tisztában van 2 fontos ténnyel.

1. szilveszter után tök normális, hogy pár napig nem dolgoznak a cégek (pl raktár)
2. pontosan tudja milyen nehéz jó embert találni.

Azt hitte majd azért mert őmétósága gázkazánja elromlott, a szabadságon lévő alkalmazott bemegy dolgozni a raktárba, a kazán szerelő pedig lemond minden más ügyfelét?

Amúgy nem is értem.. minek addig raktár amíg nem is látta szakember? Biztos benne hogy kell valami alkatrész?

Csak egy tipp.. 8 nap még nagyon karcsú bármilyen perhez.

Tikakukac 2020.01.14. 11:23:57

@Jake Peralta: Na, így kell ezt. Két kézzel tömni befelé a sz@rt és örülni is neki, sőt, ha valaki felhozza, hogy ez lehet problémás leugatni. Éppen ezért van az. hoy bármi megtehet bármilyen vállalkozás idehaza.

8 nap alatt egy telefonhívás vagy mail az olyan qrva hatalmas dolog? Manapság már igen. Vinnyog minden cég, hogy a köcsög multik-kínaiak-blabla megölik a piacot, holott 10 kiküldött ajánlatkérésből 3 hét alatt megkaptam 4-et, ebből 1 totál hülyeség zanza, 2 közepes és volt 1 normális.

Jogász nem vagyok, de látszólag te már tudod: mi kell a perhez?

GiaMarie 2020.01.14. 11:32:37

Én a bejelentéstől számított 15-dik napon ajánlott, tértivevényes levélben áttérnék a javítástól eltérő megoldásra a hibás teljesítés kapcsán. Amennyiben nem kapok pozitív választ, venni egy új kazánt, és fizetési meghagyást kiadni a költségeire. Azt gondolom, januárban egy kazán kapcsán teljesen méltányolható elvárás a 15 napon belüli megoldás. Ha a posztoló anyagi helyzete megengedi, ahogy a poszt elején írta, és be tudja nyelni a bukót (szerintem ez 50-50% esély, és kb precedens nélküli ügy a bírói gyakorlatban). A magyar jog rendkívül fogyasztóbarát, én azt gondolom, rendesen dokumentálva megáll az ügy. Szerencsés esetben már a fizetési meghagyásra perkálnak (hibás teljesítés - pénz visszatérítésre áttérni a kijavítás helyett). Rossz esetben meg polgári perré alakul, de legalább nyerhetőnek látszik a kibic nézőpontjából legalábbis :)

nagyonköcsögduda 2020.01.14. 11:57:21

@Jake Peralta: Gratulálok! Igazi Birka Magyar vagy! Így, nagybetűvel.

napalm 2020.01.14. 12:16:56

A posz toló mit fröcsög?
Van B verziója, van melegvíze, nem fagy meg.
A szerviz meg majd megy valamikor.
Szintén Aristonom van (kondis kombi kazán), a lakásban két klíma (igen, fűteni is tudnak), meg egy villanybojler vész esetére. (aka bedöglik a kondis kazán).

cmx85s 2020.01.14. 12:40:14

Itt a posztolót ócskázóktól kérdezném: ha teszem azt, nálatok romlik el a kazán, és nincs B,C,D...X tervetek, akkor egy szó nélkül elfogadjátok, h a kinti -10 fok mellett nincs se fűtés, se meleg víz, adott esetben hetekig?
Neki nem az a baja, hogy megfagy, írta is, h szerencsére nem ez a gond. A gond a szolgáltatással van, ami nincs.
Ebben az országban a szolgáltatók tesznek szívességet a fizető kuncsaftoknak, és ezzel van a probléma.
És ha valaki ezt szóvá meri tenni, akkor ő a büdös gyökér.
Mert dögöljön meg a szomszéd tehene is!

Fehér Vanda 2020.01.14. 12:40:47

@Jake Peralta 8 nap télen, ez elég indok! Kívánok neked egy ilyet, de mindenféle A és B verzió nélkül. Térjünk vissza rá a 8. napon.

FDToth 2020.01.14. 12:52:17

Eleg jo iras sztem. Es hat sztem ahogy fentebb irtak: uj rednszer, ezt meg plsuz ankoltsegeket perelni. Mar megodas nincs. 8 nap alatt illik megoldani.
Nekem decemberben geo tarifa, de nem mukodott. Se futes se melegviz, semmi. Masnap reggel hivtam az elmut h se futes, se meleg kinn minuszok, azonnal, aznap jojjneke vissza es csinaljak meg. Mazlim volt mert nagyon rendes es megerto volt az ugyelszolgalatos, 4 oran belul ott ismvoltak a szerelok. Kicserletk de az sem jo, uh geomtqrifam van kikapcsolas nelkul... de legalabb csn futes es melegviz.

Nalam a bejarato ajto belulrol (tokjaj paras, fal nedves). November vegenjeleztem azota sem jottek ki, most mar kerema cseret, vagy fizessenek vkssza x osszeget belole

Kelpo 2020.01.14. 13:24:21

@FDToth: Ne fűtést meg ajtót, hanem inkább nyelvtankönyveket vegyél, jó sokat!

Amúgy kishazánkban sajnos sok cég ennyire (sem) törődik a meglévő ügyfelekkel, amíg nem fizetsz addig császár vagy, utána le se xarnak.

Molnárrrr 2020.01.14. 13:30:31

Annyit fűznék hozzá, hogy a gázelosztóknál nem működnek a kénmentesítő berendezések☹️.
Így javasolt az éves átvizsgálás, mert nagyon károsítja a készülékeket!
Legyen az bármilyen márka

CID 2020.01.14. 13:43:33

Ott is reklamált, ahol vette a kazánt vagy csak hívogatta a számokat amit a gugli az Aristonra kidobott?

CID 2020.01.14. 13:44:40

Egyébként ki ez a Rezső, hol a Hilda?

Terézágyú 2020.01.14. 13:54:07

"A Hivatalos márkaszerviz 1 hónapra adott időpontot, hogy egyáltalán ránézzen valaki. A fellelhető szakik vagy már a telefonos beszélgetés alkalmával kiestek (már ha egyáltalán nem vették személyes sértésnek a megkeresésemet és felvették a telefont), vagy olyan határidőket adtak meg kiszállás és hiba megállapítás ... címszó alatt, hogy..."
........
"Elkezdtem hívogatni a hivatalos szakszervizeket az alábbi kimenetekkel :
- Nem veszi fel
- Nem dolgozik még 1 hétig
- Nem igazi hivatalos szerviz, csak annak hirdeti magát
- Neki vezérelvei vannak, nem dolgozik más után, hívjam azt aki beszerelte"

Isten hozott magyarországon.

2020.01.14. 14:17:23

@Jake Peralta: ne hallgass azokra, akik szerint gyökér vagy, mert ugyan tényleg az vagy, de téged szeretnek a legjobban a tuskó szolgáltatók, az átverős szerelők, és a pökhendi ügyfélszolgálatosok, mert te vagy az a nyomorult fajta, akit el lehet hajtani a vérbe, és még meg is köszönöd. Sokat teszel a rendszerért, hozzájárulsz a gazdagodásukhoz, köszönik szépen! Te vagy a nagy magyar nyomor, becsüld meg magad! :)))))))

borso 2020.01.14. 14:20:40

Agyarország én így szeretlek. :-) Nem, mégsem. Én azt nem értem, hogy december 20.-án megáll ez a kurva ország, aztán január 15 előtt a fű sem nő. Eszem faszom megáll ettől. Ilyen nincs bmeg és mégis van, ennyire jólmegy mindenkinek, hogy cirka 1 hónapra leáll? A szakinak addig vagy fontos amíg kipengeted azt a cirka 1,5 millát tokkal vonóval a kazáncserére, aztán ha gond van, akár garanciális akár nem akkor már jönnek a vakarózások. Értem én, hogy nincs raktár, nincs alkatrész mindenki Kubában sütteti magát, de egy márkaszervizesnek legyen a főbb alkatrészekből legalább 1-2 szettje az elromlókból amiből ilyenkor dolgozni tud. Igen sajnos ki kell várni felesleges perelni. Van pótmegoldás kihúzod addig és lenyeled a békát.

Terézágyú 2020.01.14. 14:28:10

Az vótmá, hogy menj be a boltba, vegyél egy másik kazánt, szereld ki belőle az alkatrészt, ami kell, a többit meg vidd vissza, és követeld vissza a pénzed....

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.01.14. 14:38:01

@borso: hát ez van, te nem voltál szabadságon az ünnepek alatt? Dec 13-án én is kikapcsoltam a gépet és január 2-án reggelig a közelébe se mentem.

Az pár ember aki meg nem így van, az mind máshol dolgozik éppen (ezek azok, akik 1 hónapra vállalták), mert mikor mennek tönkre a kazánok: nyilván télen, mikor maxigázon mennek, nem nyáron, mikor csak egy kicsike vizet kell melegíteni zuhanyzáshoz esténként.

Pöröghet a posztoló a fején, át tudom érezni a helyzetét, de attól még ha nem dolgozik valaki, vagy nem ér rá, akkor nem fog kimenni. Perelni meg nem tudom kit szeretne: aki nem vette fel, vagy aki azt mondta, hogy nem ér rá? Vagy az aristont, aki megmondta, hogy nincs nyitva a raktár és nem tudnak alkatrészt szerezni?

borso 2020.01.14. 14:42:43

@onlajnok: én nem mert 31.-én éjfélkor is dolgoztam és 2.-tól újra. :-)

juhaszvik 2020.01.14. 14:49:21

Azért azt az első három bekezdést (karakterszámban kb. a szöveg fele) le lehetett volna írni fél mondatban, de a posztoló úgy gondolta, hogy vicceskednie és bizonygatnia kell, hogy amúgy ő az élet császára, mert pesszimista és mindenre van másik három megoldása. (A megoldásokért persze pacsi, csak az is elfért volna egy fél mondatban.)

Másrészről viszont igaza van, a fűtés, főleg télen komoly dolog. A folyamatosan hideg lakás tökéletes lehetőség, hogy pl. egy kis megfázásból tüdőgyulladást, akár kórházi beutalót is összehozzon, aki pedig ezzel (fűtéssel) foglalkozik, az legyen rá felkészülve, hogy télen ha fúj, ha esik, ha ünnep van, menni kell. És nem azért, mert esetleg valamilyen jogszabály előírja, vagy mert ezért kapja a pénzét. Szimplán azért, mert életkörülmények múlnak ezen, emberek számítanak rá.
Tudom, hogy sokan úgy gondolják, hogy "ez Magyarország, ez van", de én még nem adtam fel...

mikimackó 2020.01.14. 15:00:15

hehe, próbálkozott volna az ország gázszerelőjével !

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.01.14. 15:06:06

@borso: hát nálam már van egy határ....valószínű egyes gázszerelőknél is.

Terézágyú 2020.01.14. 15:08:54

@onlajnok:

Nem kötelező maszek gázszerelőnek menni ÉS úgy hirdetni magát, hogy éjjel-nappal hívható gyorsszervíz stb. stb.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.01.14. 15:10:05

@Terézágyú: a posztoló nem is írta, hogy ezek a feltételek egyszerre igazak lennének bármelyik felhívott helyre.

Terézágyú 2020.01.14. 15:15:51

@onlajnok:
"a posztoló nem is írta, hogy ezek a feltételek egyszerre igazak lennének bármelyik felhívott helyre."

Nem, ezt saját szerelő-apróhirdetés-böngészési tapasztalatból mondom.

Jake Peralta 2020.01.14. 15:17:55

@Fehér Vanda: Micsoda kedves nő.. én nem kívántam senkinek semmi rosszat... még neked sem.
Látszik az értelem ami belőled árad. Gondolom anyád nevelt ilyen okosnak.

Amúgy aki szerint hülye vagyok.. az legyen már olyan kedves és mutassa meg hogy a poszter hol vett mondjuk 48h SLA-t?

Ja hogy ilyen nincs?
Akkor tessék elmondani, hogy ki menjen neki kazánt javítani? Aki nem veszi fel, vagy akinek 30 nap múlva van szabad időpontja.

Jake Peralta 2020.01.14. 15:25:04

@borso: "Kubában sütteti magát, de egy márkaszervizesnek legyen a főbb alkatrészekből legalább 1-2 szettje az elromlókból amiből ilyenkor dolgozni tud."

Elmesélek valamit.

kb 30 éve apám autószerelő volt.. egy kombi kocsiban kb az összes Mo-i autóhoz volt olyan alkatrésze aminek az elromlása a továbbhaladást akadályozta (pl gyertya, ékszíj csövek, bilincsek stb) Út szélén az autósok 99.9%-án tudott segíteni.

Ma meg ott tartunk hogy egy évjárat és motorkód alapján megrendelt alkatrész nem jó, mert abból is volt 2 féle. El kellet vinni a kiszerelt alkatrész és úgy megrendelni. (saját tapasztalat)

Na ezért sem tart senki semmit.

Nick-son 2020.01.14. 16:35:36

Ha megnyugtat a tudat, ha a saunier duval (vaillant) kazánt rakattál volna fel semmivel nem jártál volna jobban. Még azért is könyörögni kell, hogy az éves karbantartást megcsinálják. Kb mint ahogy te is jártál. Egy óra, 33 ezer forint és közli a fószer, hogy szükségtelen amúgy amit csinál, de hát el kell kérnie a pénzt, mert ez a gyártó szabott ára.

FDToth 2020.01.14. 16:37:45

@Kelpo: az elírásnak semmi köze a nyelvtanhoz. Miért ne tudnék normálisan írni? Csak nincs rá szükség a virtuális térben.

A masoidk resze igaz, van szerencsem jopar ilyenhez, de ez is csak azert van mert sosincs szankcio nincs hatosag kvazi bamit meg lehte tenni

Zuzer78 2020.01.14. 16:38:46

Az egészet össze lehetett volna foglalni öt mondatban. Ilyenkor mindenki szabadságon van és leltár is szokott lenni, szívás.

ptspts 2020.01.14. 16:55:40

Piros pont a posztolónak, hogy vannak B és további tervei. (Nekem internetre van B tervem: ha elromlik az otthoni internet, akkor javításig használom a mobilnetet. Ha a mélyhűtő romlana el, akkor nem lenne hova átpakolni: vagy házibulit kéne tartanom sok hússal, vagy gyorsan el kéne adakoznom az élelmiszert, mielőtt megromlik.)

Köszönjük a posztot, jó tudni, hogy mire számítson az, aki Aristont vesz.

Szerintem az lenne ügyfélbarát megoldás, hogy az Ariston megtérítené a posztoló fűtésszámláját az elromlás és a javítás napja között. Elhiszem, hogy egy garanciális javítás 2--3 hónapot is eltarthat, de legyen valamivel igyekvésre motiválva a szerviz és a raktár. Még akár a dupláját vagy tripláját is fizethetné, ha az ügyfél ezt a fajta extra garanciát megrendelte.

Drago Brutic1 2020.01.14. 17:06:42

@Zuzer78: Pontosan. Háromféle típus ír a Homárra.
Akinek van stílusérzéke és meg is villantja a posztban. (igen ritka)
Akinek nincs stílusérzéke, de nem is erőlteti (gyakori és teljesen normális)
Akinek nincs stílusérzéke de mindenáron erőlteti . (ritka, de nagyon fárasztó)

Alf56 2020.01.14. 17:39:02

@Jake Peralta:
1: NEM
2: nem jó szaki kell, hanem olyan, aki a garanciális, nagy értékű, nélkülözhetetlen háztartási gépet megjavítja. Mondjuk akár ingyen, mert garancia.

Manchester81 2020.01.14. 17:42:06

Szia Gàbor! A legjobb cirkò kazàn a Bosch.Ilyet vegyél.De ha gondolod segìtek benne

invalid user name 2020.01.14. 18:11:47

jaj de kiváncsi vagyok az Ariston eladási számaira január közepe után :)

invalid user name 2020.01.14. 18:12:59

@Alf56:

"nem jó szaki kell, hanem olyan..."

stb. tehát lehet kókler is?

Gonoszgólya 2020.01.14. 18:15:01

@cmx85s: "Itt a posztolót ócskázóktól kérdezném"
Ettől a sok büdös köcsögtől? Akik az ilyen beírásokra recskáznak? Hiába kérdezed őket, erre is felizgulnak.

Péter 2 2020.01.14. 18:35:18

@FDToth: "Csak nincs rá szükség a virtuális térben."

Ennél nagyobb marhaság nem is nagyon létezik.

Cnere 2020.01.14. 18:36:52

Perelni? Az jó, 2-3 el is röppen hamar, amire valamire jut a bíróság és ha mégis megítél valamit, az utána még megint egy tortúra megszerezni.

spulni 2020.01.14. 18:58:04

@Zardas: Én már rég kiszűrtem, olvashatatlan katyvasz mindig amit firkál...

sóhegy049 2020.01.14. 19:24:16

"Ariston" További hozzáfűzni valóm nincs...

beste 2020.01.14. 19:25:43

Szia, nekem szerencsém van, és tudok egy tutit ajánlani: Fó-Ka Plussz Bt Kiskunlacháza. Kb 6 éve szerelték a kondenz. kazánt, profin, 0-24 ügyeletük van, karbantartás előzetes időpont egyeztetésre, és nem lennének jók halálnak, mert baromi pontosan érkeznek a megbeszélt időpontra. Illetve ősszel kicsit korábban, mert a szerelő gyorsabban végzett az előző címen, de felhívott, hogy jöhet-e korábban, köszöntem, hát hogyne :) Viszont a kutyát (ha van) zárd el, mert bár baromi jó szerelők, de tartanak a kutyáktól :) :)
Meghibásodás még nem volt a kazánon (Vaillant), tehát javítási tapasztalatom nincs....

sóhegy049 2020.01.14. 19:26:16

@invalid user name:
Miért aggódsz értük?
Az olcsó kínai szart mindig veszik...
A villanybojlereik is egy rakás szarok, nem is javítom őket!

Balambér Kovács 2020.01.14. 19:27:03

Ha ennyi zsozsód van a kéglid fűtésére, A; B; C; D....variációk, akkó még egy E variációnak: repjegy Dubaiba!

sóhegy049 2020.01.14. 19:27:46

@beste:
Vailant nem egyenlő Ariston… :-P

beste 2020.01.14. 19:28:15

ja és számlát kapsz mindenről, ha kéred, ha nem. (apropó, írod, hogy a te kazánod 7számjegyű volt, hát nemtom, lehet, hogy volt áremelkedés, de én velük 6 éve bőven milla alatt voltam ÁFÁsan.

beste 2020.01.14. 19:29:53

@sóhegy049: tudom, de nem azt írta a posztot toló, hogy ajánljunk valakit/valamit? Igyekeztem segíteni...

sóhegy049 2020.01.14. 19:33:00

@beste:
...fentebb egy rövid szösszeszenetem:
" "Ariston" További hozzáfűzni valóm nincs... "
Természetesen ebből csak kimászni lehet, ha már a poszter ezzel a világmárkával belemászott..., vagy a szerelő megdumálta?

Nancsibacsi 2020.01.14. 19:37:45

A hiba nem a gyártóban van - a gáz üzemű készülékeket el kell felejteni úgy ahogy van. Az egy dolog hogy mikor jön ki a szerelő, de ha pl. cserélni kell mert javíthatatlan, akkor hiába van új kéményed, stb - újra papíroznod kell. A hivatalban meg ne gondolod hogy március előtt keresztül vered a cserét (akkor meg már minek?).
Egyébként a szerelő azért nem megy ki, mert egy garis hibajavításban nincs sok pénz, ezért nyilván a jobban fizető melókat veszi előre. Egy éves bojler ellenőrzés Aristonnál 40 ezer, és fél óra alatt megvan. Ha összerak 8 ilyet egy napra, akkor keres 320ezret. Ok, hogy az ÁFA lejön és adózni is kell, de nyilván többet keres így, mintha a macerás javításokkal foglalkozna.

Sokkal jobban jártál volna full elektromos fűtéssel (pl. klíma), H árammal. Egyrészt nem drágább (se a kiépítés, se az üzemeltetés), másrészt bár klímát nem szerelhetsz magadnak, de klíma esetén nincs hivatali papírozás, vagyis 1 lépéssel azért csak gyorsabb. Plusz télen a klímaszerelőknek nincs sok munka, vagyis ha elromlik fűtési szezonban, azonnal ugranak. Víz melegítésre meg simán felraksz egy villanybojlert, ha elromlik leakasztod, és raksz a helyére egy ugyanolyan, újat. Az olyan olcsó, hogy az éves karbantartást simán nem éri meg szakemberrel elvégeztetni.

Értem én hogy ennek nem így kellene működnie, de attól még ez a rögvalóság.

beste 2020.01.14. 19:38:11

@sóhegy049: nincs tapasztalatom Aristonnal, tehát nem tudok erre válaszolni....
Nekem az említett cég tulaja akkor Vaillantot javasolt, elfogadtam, és 6 év alatt semmi baja. Illetve a rádiófrekvenciás hőmérsékletszabályzó szarozott egyszer nyári szünet utáni bekapcsoláskor (csak fűtésre használjuk a kazánt), de akkor meg elkérte a ház biztosítási kötvényét, kiolvasta belőle, hogy a biztosító tud ilyenre fizetni, mert ő kiállítja a szakvéleményt, hogy valszeg nyári villámcsapástól hibásodott meg a kütyü. Mire ezt áttárgyaltuk, addigra magához tért a bizbasz, és azóta is kifogástalanul működik. Szóval én inkább a céget ajánlom, mert nem csalódtam bennük... a márkákhoz nem értek, mert kazánról beszélünk és nem autókról vagy kamionokról...

sóhegy049 2020.01.14. 19:41:59

@Nancsibacsi:
Nem tudni mekkora az ingatlan, így légkondi nem biztos, hogy járható út... Esetleg, ha éenne egy -20°C, akkor meg mit csinál? Ott már nemigen van miből hőt elvonni...

Nancsibacsi 2020.01.14. 19:44:02

@sóhegy049: Nyilván szarok az Ariston villany bojlerek - olvasd el pl. a kevés csillagos értékeléseket itt:
www.arukereso.hu/bojler-c3622/ariston/velis-evo-50-3626145-p334415164/
Az 1db 1 csillagos azért puffog, mert originál' csomagolásban nem vette vissza a cég, tehát szar.
Az 1db 3 csillagos meg azért, mert 7 év után tönkrement.
A 114db 4 meg 5 csillagost nem olvastam el...

sóhegy049 2020.01.14. 19:46:54

@beste: Igazad van, de ha valamihez nem értesz, mert van amihez én sem, akkor baráti körből kérsz tanácsot, hogy melyik gyártó legyen? Mert kinek mi vált be? Gondolom, hogy egy Aristont senki nem fog isteníteni? :-) A saját vízmelegítőmet én javítom, emellett villanyász vagyok és ezen cég bojlereit nem vállalom, bármelyik jöhet.

beste 2020.01.14. 19:53:44

@sóhegy049: nem, a szerelő cég tulaja ajánlotta a márkát. Kicsit utánaolvastam, és bár az interneten megtalálható mindennek az igazolása valamint annak az ellenkezője is, inkább hittem a fickónak. Meg a tesó villanyász, és ő is áldását adta a márkára - nem mintha a villanyásznak köze lenne a gázszereléshez, de azért megkérdeztem... :)

sóhegy049 2020.01.14. 19:54:07

@beste: Igazad van, de ha valamihez nem értesz, mert van amihez én sem, akkor baráti körből kérsz tanácsot, hogy melyik gyártó legyen? Mert kinek mi vált be? Gondolom, hogy egy Aristont senki nem fog isteníteni? :-) A saját vízmelegítőmet én javítom, emellett villanyász vagyok és ezen cég bojlereit nem vállalom, bármelyik jöhet.

sóhegy049 2020.01.14. 19:55:27

@Nancsibacsi: Te javítasz bojlert, nethuszárom?

sóhegy049 2020.01.14. 20:18:20

@beste: Azért a net nem szentírás, ahogy írod. Gyanítom, hogy a szerelő cég mottója is az, hogy végezzük el a munkát, kiváló minőségben, normális, megbízható berendezésekkel mert a legdrágább munka a garanciális javítás!!!

Tartalom 2020.01.14. 20:26:25

OFF: Embertelen a és magyarellenes az index.hu, amikor a gyermekszülésről mint rossz dologról címlapon csinálnak a magyar nők felé negatív propagandát.
Címlap: "Az anyaság gigantikus szívás, csak jó a pr-ja"
Sz@ros seggű senkik vagytok index.hu akiket kár hogy az anyátok a világra sz@rt. Az egész lapot be kellene tiltani, he ennyire embertelen cikkeket tudnak csak ráfosni a honlapjukra.

datam 2020.01.14. 20:37:49

@onlajnok:

Én viszont írom, hogy nem jött ki egy sem. 31-én reggel kifingott a gázos vízmelegítő. 20 olyan számot hívtam, ami úgy hirdeti magát, hogy ha beüt az armageddon, akkor is kijön. Egyik sem jött ki. Január hatodikán sikerült embert hívni. Szerencsére nekem csak a használati melegvizet adja, így megoldottam tűzhelyen melegítéssel, mert a csimótákat nem vihetem a munkahelyemre zuhizni. Ettől függetlenül rohadt kellemetlen és lelombozó helyzet volt.

sóhegy049 2020.01.14. 20:39:41

@Tartalom: És ezt ide kellett szarnod?
Írj neki e-mail-t...
...barom...

beste 2020.01.14. 20:43:29

@sóhegy049: egyetértek. Meg azért néhány év után, amikor a radiátorok cseréje aktuális lett, hát náluk rendeltem meg azt is. (természetesen ezt sem bántam meg).

Technika Magnatovics 2020.01.14. 20:59:31

ARISTON márkát ne vegyetek. Olasz hulladék. Nekünk volt ez-az, a szerelő azt mondta, hú ez eddig bírta, csoda...

havrilla 2020.01.14. 21:10:00

@FDToth:
Nem elírás, hanem elmeroggyantság az írásod. Nincs egy szó, amit normálisan leírtál volna. Ostoba fajankó vagy .

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.01.14. 21:14:03

@Jake Peralta: igazad van, így kell ezt! Mi az, hogy garancia??? A dolgozóknak joguk van az éves szabihoz! Egyszerre! Mindnek!
Ha kórházba kerülsz, ugyanez van, nem? Ma nem tartunk nyitva, jöjjön egy hét múlva.
A nyaralásodról nem hoz vissza az utazási iroda, mert mindenki szabin van. Ez így jó!
A cikk pedig nem erről szól. A lényeg: garanciára kötelezett cég leszarja a kötelezettségèt, mert nincs jogi következménye.
Mondjuk, ha olyan törvény lenne, mint az élelmiszereknél, és a hatóság bezárná a céget mondjuk két hétre, az okot pedig közölni kéne a publikummal, lehet, megváltozna a helyzet.

Kopasz Szuzukis 2020.01.14. 21:14:26

A gázszerelőmet kérdeztem kazán-ügyben. Tapasztalata szerint az ARISTON alkatrész ellátottsága katasztrofális, az újabb típusok minősége alulról kukkolja a gagyi kínait.
Jelenleg a holland RADIANT és a német BOSCH az, amelyik elfogadható minőségű.

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.01.14. 21:16:17

@FDToth: nagyon szuper írás, ha kvíz, akkor megbuktam, nem bírom megfejteni.

Budapest a kutyaszar városa 2020.01.14. 21:31:48

@Tartalom: Mi köze a szülésnek a kazánokhoz ? Amúgy teljes joga van egy nőnek eldönteni, hogy szül-e és mennyit, nem kell az álszent szaporodásra buzdító propaganda.

Sir Galahad 2020.01.14. 21:43:48

Az én házamban ezért nem lesz soha a büdös életben kazán. Maradok a gázkonvektornál. Ha az egyik bedöglik télen, annak a szobának az ajtaját becsukom, és addig senki nem megy be oda,
amíg nemtudomhány hét múlva nem jön a szerelő. Olyan úgyse lesz, hogy mind a 3 szobában egyszerre rohad le a fűtés. Olyan csak kazánnál van. Kevésbé hatékony, nagyobb a fűtésszámla? Nem érdekel. Ennyit megér, hogy nem hűl ki az egész ház hiba esetén.

pepin_nymburk 2020.01.14. 21:48:25

@Tartalom: ostoba barom, tehát egy beszámoló egy fotó kiállításról propaganda. Menj a kiállítóhely elé tüntikézni, idióta

pepin_nymburk 2020.01.14. 21:51:09

@Sir Galahad: a kérdés az, új építésű házaknál lehet még gázkonvektort betervezni? Mert a bélelt kémény kell hozzá, kötelező, az tuti

sóhegy049 2020.01.14. 21:51:49

@Sir Galahad:
...és elvben KETTŐ alkatrész tud benne elromlani, ha mást mond a szerelő, akkor hazudik. Filléres alkatrészekről van szó, egy kazánhoz képest.

Klaric 2020.01.14. 22:56:22

@pepin_nymburk:

A kéményeshez... A parapeteshez a saját szerelvénye kell a falba. Csak az a baj, hogy parapetes konvektort már hosszú évekkel ezelőtt is csak a saját belső udvarod felőli falra tehettél. Tehát sem a szomszéd felé, sem az utcára. (előkertesek előnyben) Ha még gyárt, árul valaki egyáltalán... Gyanítom, hogy új építésnél a hatásfoka miatt már nem lehet... De ahogy egy régi gázos "szaki" mondta: -Csak vegyék át a hivatalos terv szerint, legyen fent az óra, aztán megcsináljuk "jóra".

Nick-son 2020.01.14. 23:07:21

@térgépész: felfújta a tágulásit pontos értékre. 33 ezerért nem rossz órabér.

élhetetlen 2020.01.14. 23:28:38

@juhaszvik1: Ez jó. “az első három bekezdést … le lehetett volna írni fél mondatban”. “A megoldásokért persze pacsi, csak az is elfért volna egy fél mondatban.)”. Ha egy mondatos lett volna poszt, akkor te mire válaszoltál volna, ha jól számolom, hat mondatban? Csak viccelek. Mindegy.

DanteTM 2020.01.15. 00:05:12

@Tartalom: akkor kinek, meg hova irogatnal, te majom:)

Reactor 2020.01.15. 04:41:40

Az önkormányzathoz ilyenkor nem lehet fordulni? Kíváncsi volnék a szitura, ha mondjuk egy idős bácsi gázkazánja romlik el a tél közepén, és a bácsi karikára fagy a lakásában. A cégek azt is elintéznék egy vállrándítással, elvégre nem az ember, hanem a profit számít ugye. Nyolc fűtés nélküli nap pedig éppen elég ahhoz, hogy valaki megfagyjon a kérójában, pláne amikor a van az a bizonyos mínuszhúszas hét.
Röhejes, hogy már az éves karbantartásért is rimánkodni kell, ami elvileg egy kötelező dolog. Ellenkező esetben jó esély van rá, hogy a következő felfűtésnél a lakóház kazánostul a Szaturnuszon köt ki. Minden télen van minimum 4-5 ilyen cikk, hogy a kazán felrobban, a tulajt pedig húsz darabban szedik ki a ház romjai alól.

@napalm: Attól, hogy jön melegvíz a csapból, még simán meg tud fagyni az ipse. Még ha lehetne a csapból folyó melegvízzel valahogy fűteni (mint ahogy nem lehet), 2-3 órán belül az is kihűl. Egy fűtetlen lakásban feleennyi idő is elég hozzá.

@Tartalom: Mit vársz attól a legalja viccoldaltól? Egy antimagyar hazugsággyár, valahol ötven emelettel a 4chan színvonala alatt.

@térgépész: Többek közt ilyen "gyakorlatok" is vannak, meg persze ellenőrzik a csőrendszert - amennyire lehet - a biztonsági szelepeket, a hőfokmérőt, nem-e alakul ki jégdugó valahol (részben az okozza a kazánrobbanásokat), nincs el elvízkövesedve, és hasonlók. Bár a "Ragyogás" csak fikció, remekül szemlélteti, mi történik, ha egy kellően nagy kazán felrobban.

lobster thermidor 2020.01.15. 04:43:39

Ez az Aristont ne vegyél, mert szar szöveg nagyjából anak a f@szságnak felel meg, hogy ne vegyél francia autót, mert az csak szar lehet. Ñekem most egy kondenzációs Ariston kombi kazánom van, ami kb. otször jobb, mint az előző minden szerelő által istenìtett Buderus. Egyik sem volt olcsó, de mint mindenből, az Aristonból is megéri a drágábbat venni. Ez a jelenlegi kazán olyan halkan dolgozik, szemben az egekig hájpolt német készülékkel, ami robajlás szerű hanggal indult be, hogy nem is lehet hallani, amikor bekapcsol, csak azt veszi észre az ember, hogy melegek a radiátorok. A mosogatáshoz azonnal adja a meleg vizet, nem kell percekig várni, hogy felmelegítse a vizet. A fűtés, és a melegvíz hőfokát 1fokonként lehet állítani a készüléken, és a beépített wifivel egy telefonos alkalmazás segítségével akár a világ másik feléről is tudom a fűtést szabályozni. Egyébként gyanítom, hogy a kazánok gyakori meghibásodása, és elhasználódása a nem megfelelő minőségű vezetékes gáz miatt van. Az egy másik kérdés, hogy amennyiben karácsonykor elromlik bármilyen készülék, legyen az fűnyíró, gépkocsi, tévékészülék, hűtőszekrény,vagy bármilyen tartós fogyasztási cikk, és ez alól a gázkazán sem kivétel, az bizony szívás. Ebben az országban az a rendszer, hogy karácsony előtt már nem dolgozik a szervizekben senki, január első hetében pedig leltározik minden cég, úgyhogy nuku alkatrész kiadás, vagy csere. A tőlünk nyugatabbra fekvő országokban, Olaszórszágban meg pláne, vízkeresztig megáll az élet, onnan az biztos, hogy nem érkezik még egy 2 forintos csavaralátét sem. Megjegyzem nem csak a posztoló járt így, mert az egyik tévében gyakran szereplő idősödő újságírónő panaszolta el egy egyébként politikai beszélgetős műsorban, hogy fagyoskodtak a házukban a karácsonyi, és az azt követő időszakban, mert a kazánjuk pont karácsony napján adta meg magát, és nem találtak szerelőt, aki megjavította volna. Azt nem mondta, hogy milyen kazánról van szó, de gyanítom, hogy nem lesajnált Aristonjuk van.

ebella 2020.01.15. 04:51:42

@onlajnok: Akkor ne télen menjen szabira a kazánszerelő, meg a raktáros, ha akkor várható magasan a legtöbb meghibásodás. A balatoni szállodás se nyáron megy, hogyhát neki is jár a nyári pihenés, a vendég meg majd jöjjön tavasszal, vagy ősszel!

Egyébként elég sokak vagyunk, akik nem mennek szabira, december közepétől, január közepéig. Feltűnően sokan. Úgyhogy az nem hivatkozás, hogy más is megy. Van aki még karácsonykor is, minimum ügyeletben van.

ebella 2020.01.15. 05:04:47

@Reactor: Neked is. "De ha megnézzük azt, hogy az új tulajdonosok egyikének mi a véleménye az Indexről, nem lesz nehéz kitalálni, milyen jövőt szeretne a portálnak a KDNP-s:

Ez q...rva gyenge, Feri!! Egyébként ne már, az Index most így általánosan ellenzékeset játszik, vagy lesz még belőle érdemi lap valaha?" hvg.hu 2018 szeptember.

Szóval KDNP-s a tulaj (Bács megyei elnökségi tag), de ugye az tulajdonképpen Fidesz, aki "antimagyar" hazugsággyáros ezek szerint.

timotheus78 2020.01.15. 07:00:31

A mi Aristonunk is télen, 3 évesen égett szét javíthatatlanul. A garancia már lejárt, újat kellett vennem. Aki hozta az új kazánt, egy drága, de elérhető szerelő, fotózta szétszereléskor, mert ilyet még soha sem látott. Szétolvadt az öntvény része a kazánnak. Szóval az Ariston felejtős.

megvagyhadnagy 2020.01.15. 07:09:50

Csak egy szó: Wiessmann.
Minden másra ott a MasterCard.

Im just here for the comments 2020.01.15. 07:34:42

@Tartalom: de ez hogy jön ide? A blog.hu-t az indamedia kezeli, nem az index, a kettő - bár együttműködésben vannak, de - nem tartozik össze.
Rossz ajtón kopogtatsz.

2020.01.15. 10:07:56

@Klaric:
Nem tudom, új lakásnál szabad-e, de gyártani hogyne árulnának konvektort, még tamogatták is nemrég a cseréjét, és nem csak minikazánokra lehetett, hanem új parapetes konvektorokra is. Bár olyan feltételek voltak, hogynem volt érdemes vesződni vele, de 100%-ban saját zsebből simán ki lehet cserélni újra.

szombi 2020.01.15. 10:19:45

Esetleg egy cserépkályhát még berakhatott volna a gázcirkó + klímafűtés + kandalló + infrapanel mellé. Azt hiszi, ő a király mert kinyílik előtte a teszkó ajtó...

napalm 2020.01.15. 10:46:18

@Reactor:
Olvasd el a bejegyzést.
Volt B terv, nem fagyott meg a család hisz tudott fűteni.
Csak türelmetlen volt a szervizzel kapcsolatban.

tonyk 2020.01.15. 12:26:53

Én az idén fogok bele egy kázáncsere programba. Nyílt égésterű a jelenlegi, a kémény eternitcsővel bélelt.
Pár szakival beszéltem, eddig mindenki a Baxi-t mondta. Ellenvélemény?
A kéményre az egyik szaki azt mondta (igaz telefonban), hogy jó lehet így, csak a az egyik (szívó/fújó) ágnak kell talán cső.

ekat 2020.01.15. 12:53:11

@beste:
Ezt az árösszehasonlítást nem értem, mert nem mindegy, milyen a kazán, milyen hosszúságú kéményt kell bélelni, stb.
Mi pár hónapja cseréltettünk kazánt, legfelül lakunk, a kazán maga (BAXI) talán 300e alatt volt, de a teljes számla kéménybéleléssel. satöbbivel meg 970.000.

Xezs7 2020.01.15. 13:31:40

Nekem egy 5 éves Saunier Duval van. Azt mondta a szerelő aki hozta, hogy nem kell tőle félni, mert bár korábban voltak szarabb szériák, tanultak belőle, és már egész jók (ismétlem, ez 5 éve volt). Azóta is jól működik.

Egri2 2020.01.15. 14:16:45

"Tartalom" beszólására reagálók felé: ne etesd a trollt.

Kazán téma: ki milyet vesz, az fog neki elromlani. Aki Aristont, és elromlik, azt fogja szidni. Aki Sanier Duval-t, azt fogja szidni. Nekem Sanier Duval van, 14!! éves. Most december elején romlott el, a főpanel elfüstölt. 18.000-ért találtam hozzá a neten panelt, beszereltem, azóta (lekopogom) jó. Szóval nem szidom, 13 évig ment hiba nélkül.

"Télen romlik el". Tekintve, hogy a kazánok leginkább télen vannak használatban, ezen semmi csodálkozni való nincs.

"szaki nem dolgozik év végén". Shit happens. Egyrészt nincs a világon az a szaki, aki egy garos javításra "ugrik". Esetleg, ha megpedzegeted neki, hogy hajlandó vagy áldozni rá (akkor is, ha garos a kazán), lehet, hamarabb célt érsz. Másrészt, miért is ne lehetne szabin év végén?

"fagyoskodik napokig". Sajnos, erre szokták mondani, hogy "mindenkinek vannak körülményei, de senkit sem érdekel a másé".

"valószínűleg perelek". Valószínűleg el is veszted. Kétlem, hogy bármelyik kazángyártó köteles lenne napok alatt kicserélni a kazánt.

Tartok tőle, hogy egy kazán semmivel sem esik különb garanciális elbírálás alá, mint mondjuk, egy TV. Nem hinném, hogy a kazánok javítására más garanciális jogszabályok vonatkoznának (lehet, hogy mégis, de csodálkoznék).

Javaslom, nézd meg, mit vállal az Ariston a garanciális javításon belül. Ha ott van, hogy 8 napon belül javítják/cserélik, akkor van esélyed perelni. Ha nincs ott, akkor nincs miért perelned.

"És ha nem lenne tartalék rendszerem?" Akkor pár hétre elköltözöl rokonhoz/családtaghoz/barátokhoz. Igen, tudom, menjek a picsbe. Megértem, de az a nagy helyzet, hogy rajtuk kívül a kutya nem fog azzal foglalkozni, hogy hogyan oldod meg a problémádat. Se az Ariston, se a szaki, se az önkormányzat, senki.

Amúgy ehhez nem kell a kazánnak meghibásodni. Elég, ha pl. egy zárlat miatt elfüstöl a villanyórád. Egy brutális fagyos éjszaka elfagy a vízórád. Egy szerencsétlen sziveszteri rakéta felgyújtja a tetődet (szélsőséges példák!). Ha bármilyen okból a házad ideiglenesen lakhatatlanná válik, szted ki fog neked szállást biztosítani a javítás idejére? A rokonaidon/barátaidon kívül senki.

Mr. Megnézzük · http://megneznem.wordpress.com/ 2020.01.15. 15:10:26

Nálunk 12 éve üzemel egy Viessmann Vitopend 100-as. Két hibája volt eddig, egyszer a kemény víz miatt megadta magát az áramláskapcsoló (fűtés volt, de vízvételre nem kapcsolt be, kicserélték, azt mondta a figura hogy pár havonta "kicsit rángassuk meg" a kapcsolót gyors, sorozatos nyitás-zárással és nem lesz gond - nincs is hat éve), a másik esetben a az elszívó tiltott le egy villámcsapás után de az magától rendeződött mire kijött a szerelő (igaz addig nem indult a cucc). Karbantartást nem nagyon igényel a szar fővárosi gáz ellenére sem (azért rendszeresen megnézetjük).

Reactor 2020.01.15. 16:16:57

@ebella: Bánom is én, mi az új tulaj véleménye, a zsindex maradt, ami volt: a legszánalmasabb szennyportál az interneten a 4chan után.

@napalm: Igen, elolvastam, nem is konkrétan erre az esetre gondoltam. Hanem olyanra, ha történetesen nem tud mással fűteni. A szerviz akkor se jönne ki, és abból viszont már lehet baj.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.01.15. 16:17:01

@Egri2: A 8 napban igazad van. De korábban már írták a megfejtést @GiaMarie:
Törekedni kell 15 napon belül elhárítani a hibát. Ha ennyi idő alatt még csak kicsalogatni sem tudsz valakit, hogy megnézzék, az azt jelenti, hogy basznak törekedni, így jöhet a viszontválaszfoscunami a cég irányába.

Terézágyú 2020.01.15. 16:22:39

Érdekes, hogy a tízezerforintos-tönkrement-cipőnél azok a kommentek voltak többségben, hogy "rohattcipőgyár, rohattcipőbolt, rohattügyeskedő cipőboltosok", most, amikor egy sokkaltöbbmint-tízezerforintos kazán (ami nélkül nehéz télen) ment tönkre, méghozzá garanciálisan, akkor azok a kommentek vannak többségben, hogy "így jártál", "nem fog ugrani a bolt/gyár", "nem fog ugrani a szerelő", "milyen jogon várnád el tőlük, ők is emberek, pihennek" stb. stb.

Érdekes...

juhaszvik 2020.01.15. 16:24:19

@élhetetlen: egy szóval sem írtam, hogy egymondatos legyen a poszt, csak arra akartam célozni, hogy a vicceskedős/önmagyarázó első három bekezdés felesleges volt. A téma maga jó, érdemes is vele foglalkozni.

juhaszvik 2020.01.15. 16:25:43

@Terézágyú: gondolom a kazánmaffiától sokan félnek...

Terézágyú 2020.01.15. 16:44:06

@juhaszvik1:
vagy mindenki vállalkozó...

Zuzer78 2020.01.15. 17:40:44

A szöveg lényegi tartalma 5% nagyjából, a többi fölösleges jópofizás.

élhetetlen 2020.01.15. 18:20:56

@juhaszvik1: Kivágtam kér fél mondatot, mert egymás mellett mókásnak találtam. Mellé írtam, hogy csak viccelek. Sajnálom, ha nem jött be.

ekat 2020.01.15. 20:28:17

@Egri2:
Mikor mi ideköltöztünk, egy nyílt égésterű Radiant volt a lakásban, amit 2003-ban, a lakás felújításakor szereltetett az előző tulaj.
Tavaly azért cseréltük, mert zárt égésterűt akartam, és összegyűlt rá lakástakarékpénztárban a pénz, amúgy abszolút működőképes volt, bár előtte 1x-2x volt kisebb, alkatrészt nem igénylő javítása.

lobster thermidor 2020.01.15. 22:07:31

@ebella:
Hát azt akkor talán beszéld meg a NAV-al, hogy ne év végén, és az év elején kelljen a cégeknek a készleteket felleltározni, és megcsinàlni az előző évi zárást. Te biztosan el tudod intézni, és akkor nyitva lesz a raktàr is.

Reactor 2020.01.15. 22:41:59

@lobster thermidor: Egy szerelő csak ki tud jönni a leltár meg a zárás ellenére is, nem?
Nagyon jellemző, elterjedt dolog, hogy garanciális javításhoz sose tudnak kijönni, bokros teendőikre hivatkozva, de ha pénzt ígérsz, már vágja is be magát az autóba.
Undorító, gusztustalan, gumigerincű hozzáállás.

lalibatyo 2020.01.15. 22:55:19

kb 10 éve akartam cserélni kombikazánra az akkor 20 éves C40-et és kidobni a tárolós bojlert. A kazánguru barátom lehülyézett hogy ha semmi baja akkor csak szopórollerre tudom cserélni arra meg mégse kellene. Hallgattam rá. Most 30 éves és köszöni jól van még mindíg.
-Amennyiért nektek megnézik mi baja a "csodakazánnak" annyiból én csinálok 1 generált az öreg vason. kb 2 éve 10 ezerért vettem egy alig használt leszerelt és kidobásra ítélt ugyanolyant ha esetleg kiégne a kazántest.

lobster thermidor 2020.01.16. 05:40:40

@Reactor:
A szerelő cserealkatrész nélkül olyan, mint a vőlegény a fütyi nélkül. :)

Glatz Krisztián 2020.01.16. 08:58:16

Én megjártam a Baxi kazánal de nagyon.

Jake Peralta 2020.01.16. 09:28:12

A poszter második írása alapján ismét bebizonyította hogy egy nagyképű seggfej.
Január 13-án írt levelet a cégnek.. de máris perelni akar.. Azt se tudja milyen alapon..
hülye barom seggfej. Megérdemelné, hogy e a cég ügyvédje jól seg..b.ssza a bírósági folyosón.

Nick-son 2020.01.16. 10:18:59

@Jake Peralta: szerintem hívta őket csak lepattintották január másodikán. Ezzel nem büszkélkedik a cég, mivel nyoma nincs nem fogja tudni bizonyítani a posztoló. Írásos bejelentést kaptak akkor szerintem.

A saunier duval pont ugyanezt csinálta velem amikor karban kellett volna tartani a kazánt. Ajánlgatja a szerződött szerelőit, azok meg ha felveszik a telefont ugyanígy lepattintanak. Olyanokkal, hogy hívjam azt aki feltette a kazánt, mert más után nem akar hozzányúlni (évek óta elérhetetlen pedig ő is hivatalos márkaszervizes), de volt amelyik azt mondta nem jár erre :))))) Semikor. 10 percre vagyunk egymástól.

Én azt megértem, hogy ezek a kazános cégek nem felelősek a munkaerő hiányért - azaz mégiscsak, mert ha 33ezer forint egy órás karbantartás az napi öttel számolva húsz munkanappal három milliós havi bér lehetne a gázkészülék szerelőnek, persze csak ha megkapja ha megkapná... havi három millióért meg nem hiszem, hogy nem lehet szerelőt találni. Valahol meg még több is ez a díj és ugye nem csak ez a bevétel van, tehát ha van akarat akkor lenne rá keret. Lenne miből.

Viszont akkor amikor eladnak egy gázkazánt a hozzá való szerelvényekkel füstgáz elvezetéssel, papírozással egyebekkel csak ez a rész veri az egymillió forintot akkor tájékoztassák a vásárlót, hogy vegye tudomásul, ha ezt és ezt a kazánt beépítteti akkor NEM LESZ SZERELŐ ha elromlik, vagy ha lesz akkor nagyon sokára és könyörögnie kell majd, hogy valamelyik megszánja.

Ne csak a prospektust tolják elé, hogy ilyen olyan csúcstechnológia meg hatékonyság, hanem ezt is, hogy ha elromlik nincs elegendő képzett munkaerő a cég részéről. Vagy bevállalja a fagyoskodást, vagy beruház még egy fajta fűtésre.

A fentiek ismeretében a vevő el fogja tudni dönteni, hogy kondenzációs kazánt akar-e ilyen feltételekkel, vagy inkább vegyes kazánt, vagy kisebb karbantartás igényű elektromos fűtést. Még ha drágábban üzemel is, ilyeneket nem produkál.

Így lenne korrekt és nem úgy hogy szarban hagyják tél közepén gyakorlatilag minden ügyfelüket akinél elromlik valami. Már pedig elromlik, mert úgy vannak megcsinálva hogy romoljanak el.

Értem én azt, hogy a gázszerelőknek is jár a szabadság, de mért mindnek egyszerre? A mentősök se veszik ki egyszerre mind a szabadságukat december 20 -tól január 10 -ig, meg a buszvezetők se. Az orvosok se a sürgősségin. Meg én se. Minden munkanap dolgoztam.

szmoker (Homo Trollicus) 2020.01.16. 13:53:25

"Szakemberhiány"
Ja b+, talán ha nem zsebpénzt kéne adnának fizetés helyett, akkor lenne.

ebella2 2020.01.16. 15:05:05

@lobster thermidor: Ne hülyéskedj! Egy nap-kettő? Akinél több lenne, ott meg van tíz ember. Mindnek leltározni kell?

aefzuj 2020.01.16. 17:53:31

Indiában meg éheznek a prostituáltak gyermekei. Az sem érdekel senkit sem, na hát akkor.....

lalibatyo 2020.01.16. 18:36:06

Már a nemzeti gázszerelő is elhagyta a szakmát :)

beste 2020.01.16. 20:12:24

@ekat: teljesen igazad van, de kéményt nálam is kellett csinálni (családi ház, a régi gázkazán kémény lebont, új feltesz, így ránézésre kb 6 méter magas a cucc - de ez ténylegsaccperkábé, tőlem lehet az 4 méter is meg 8 is, nem méricskéltem....)

CCnick 2020.01.16. 20:15:19

"Szeretném azonban kiemelni, hogy az országban folyamatosan és már évek óta szakember hiány van. Ez nem az Ariston vagy más gyártó felelőssége, ha nem az illetékes minisztériumé."

Biztos vagyok benne, hogy az illetékes minisztérium irja elő az Aristonnak a bérplafont pedig ők nagyon szeretnének négyszer annyit fizetni és válogatni a jelentkező szakik között.

beste 2020.01.16. 20:23:50

@Nick-son: ahhoz, hogy egy gazdasági vállalkozás 3 milliós bruttó bért adjon egy alkalmazottnak, ahhoz annak az egyetlen alkalmazottnak ennek a sokszorosa NP2-t kell termelnie és nemcsak januárban, hanem júliusban is, folyamatosan az egész évben.... mert nemcsak a fizetés van, azután a cég még mindenféle járulékot fizet, az alkalmazottat el kell látni a munkavégzéshez szükséges dolgokkal (pl. autó, annak összes költségével, stb), be kell invesztálni eszközökbe, és igen, ennek a szerelőnek kell megtermelnie Aranka, a titkárnő bérét, a pénzügyesek bérét, a bankszámlavezetési díjat, a WC papírra valót, és igen, még a nagyvezér éves bónuszát is. Tehát nagyon egyszerű vonalvezetés, amit írtál, csak így nem igaz.

CCnick 2020.01.16. 20:36:03

@Klaric: "Ha még gyárt, árul valaki egyáltalán..."

gyártják, árulják

FDToth 2020.01.16. 20:49:53

@CCnick: se nem kicsi, se nem nagy, sima? Nemnem ;)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2020.01.16. 23:43:55

Nálunk a 33 éves FÉG kazán gond nélkül működik rendszeres karbantartás mellett. Bár sok mindent kellett már cserélni rajta (pl. a kazántestet is), de az égő eredeti.

Reactor 2020.01.17. 01:35:41

@beste: Érdekes módon mégis azt látni, hogy a napi 25 órát güriző átlagmelós örülhet, ha a minimálbért megkapja, a hájas seggű főnök pedig, aki ücsörög az irodában, pasziánszozik, telefonálgat, és néha kimegy baszogatni a munkásokat, teljesen jogosan és megérdemelten kapja meg az átlagmelós fizetésének tízszeresét (plusz még a juttatásokat, mint fizetett szabadság, orvosi ellátás, osztalék stb.)
A hájas seggű főnök kitermeli a munkájával ezt az összeget?
Nem.
Akkor mireföl is kap tízszer annyit, mint a beosztottja?
Szóval ezt a kampó szöveget, hogy "hádde a munkásnak ki kell termelnie a bérét", nem fogom megenni.

CCnick 2020.01.17. 09:44:37

@Reactor: Amire te gondolsz az a szocializmus. Próbáltuk, aszonták a népek meg a gazdasági mutatók, hogy annyira nem nyerő. Van azért még olyan ország a világban ahol nem keres a hájassegű semmittevő kapitalista 10x annyit mint a szorgos proletár, ha nem is egyszerű bejutni abba a Kánaánba a hatalmas túljelentkezés miatt, azért ha nagyon erre vágysz megpróbálkozhatsz vele és éltetheted Kim Dzsong Un jóelvtársat.

CCnick 2020.01.17. 09:50:43

mondjuk én mimimálbéres gázkészülékszerelővel azért még nem találkoztam

Péter 2 2020.01.17. 12:43:38

@Nick-son: "azaz mégiscsak, mert ha 33ezer forint egy órás karbantartás az napi öttel számolva húsz munkanappal három milliós havi bér lehetne a gázkészülék szerelőnek,"

Azért ezt nem gondoltad komolyan, ugye? Esetleg hallottál már olyasmiről, hogy közterhek, különféle adók, tébé, miegymás, költségek? Az nem úgy van, hogy egy cég beszed X forintot, és akkor az az egész munkabérként odaadható egyvalakinek.

Azért alacsonyabbak még nálunk a bérek, mert az ország versenyképessége ott tart, ahol tart. Nyilván nem egy minisztériumi vagy kormányzati döntések múlik ennek a megváltoztatása, de attól még egy kormányzatnak, évtizedes távlatban, van némi behatása és felelőssége a kérdésben.

nickM 2020.01.17. 15:45:39

@Nick-son:
"szerintem hívta őket csak lepattintották január másodikán"
Khm. Hívta. Megmondták neki, hogy 6-án nyit a központi raktár, akkor lehet alkatrész.
Kiderült, hogy nincs a raktárban (mondjuk amikor a szerelő bement és ezzel szembesült felhívhatta volna, hogy ne várja pénteken, ez tény), hétfőn (azaz 13-án) jön a szállítmány.
Nem igazán értem, mit szeretett volna a szerelőtől.

@ebella2: Általában igen. Megnézném, hogy leltározol le 1-2 fővel 1-2 nap alatt egy nagyobbacska (központi ugye) raktárat. Először is általában - jó esetben - kétszer kell(ene) átszámolni mindent, ha sokféle (és ebben az esetben az) áru van az még csavar a dolgon, ha valaki rossz polcra tett vissza valamit az év során, valami megsérült, "elpárolgott" az ilyenkor derül ki, selejtezési jegyzőkönyv, raktárnyilvántartás aktualizálása stb. Plusz dec. 24 és jan. 6 között összesen 4 munkanap volt.

Reactor 2020.01.17. 16:03:35

@CCnick: Annyira bírom ezt a hamis dilemmát. Aki nem kapitalista, az már egyből bolsevik ugye.
Lehet, hogy a szocializmus se hozta el a Kánaánt, anno mindenesetre a forint még ért is valamit, nem egy inflációs játékzseton volt, mint ma. Volt egy stabil, erős iparunk, amit nem vásárolt fel és vert szét a konkurencia. Lehet, hogy egy ember munkáját végezte öt, így viszont sikerült elkerülni, hogy a másik négy idős nénibácsikat késeljen le pár száz forintért. Sőt, 4 millió nincstelenünk se volt akkoriban...csak hogy egy pár dolgot említsek.
Sikerült eljutnunk oda uszkve 30 év után, hogy a kapitalizmussal ismét csak döglött lóra tettünk.
Az is igencsak érdekes, hogy egy országhatárral odébb valamiért normális fizetést tudnak adni az átlagmelósnak is, legyen az gázszerelő. árufeltöltő, útépítő, bármi. Miért van az, hogy Ausztriában, Németben, Svájcban embernek való fizetést kap az egyszeri munkás ugyanazért a munkáért, idehaza meg az éhenhaláshoz is keveset? Ez ám a finom kérdés!

Baldrick68 2020.01.17. 18:43:14

Amikor arról beszélek hogy a magyarok kicsinyesek és szethúzóak, akkor tiltakozóknak mindig ezt a blogot mutatom.
Tök mindegy, hogyan cseszett ki a szolgáltató, vállalkozó, BKV, MÁV, stb. az illetővel.
Legkésőbb az ötödik poszt környékén már arról van szó, hogy miért a károsult a hülye és tulajdonképpen megérdemelte.

zdanee 2020.01.17. 19:36:39

Kazán? A Mészárost kell hívni, egyfelől biztos remek szakember, ha egyszer a leggazdagabb gázszerelő az országban, de talán a világon is, másrészt ingyen megjavítja, elvégre 10 éve fizetjük folyamatosan a közösből, hát nyilván pont az ilyen esetekre.

beste 2020.01.17. 21:25:52

@Reactor: baromira nem azt írtam, amit te kiolvastál belőle.

beste 2020.01.17. 21:31:08

@Péter 2: pluszban meghitelezi a készletet, nyilvántart, adminisztrál, új ügyfeleket kutat fel, koordinálja a szerelőket, fejleszt, képez, pénzügyezik.
Javaslom Reactor úrnak, hogy nyisson egy vállalkozást, és ha az egyik melósa 3 millió árbevételt hoz, akkor adjon neki 3 millió btto fizetést, és utána azonnal számolja meg, hogy ez mennyi mínuszt hoz a cégnek, majd igen gyorsan zárja be a boltot.

Reactor 2020.01.18. 04:22:16

@beste: Jó, hát nekem az jött le, hogy a főnök azért nem tud magasabb bért adni az alkalmazottnak, mert az (szerinte) nem termeli azt ki. A valóság ezzel szemben az, hogy érdemi munkát kb. csak a beosztott végez, a főnöknek meg esze ágában sincs normálisan megfizetni. Aki nem akar adni, azt mondja, hogy nincs. Hegyeshalmon túl ez valamiért már réges-régen nem probléma.

Permetező 2020.01.18. 08:37:29

A pősztör stílusa olya ami belemászik a tenyerembe és nem veszi észre hogy oda ketült.

De örülök hogy a sztorinak jó vége lett, azonban ez nem igaz.

mozesapo 2020.01.18. 09:35:23

"Szeretném azonban kiemelni, hogy az országban folyamatosan és már évek óta szakember hiány van. Ez nem az Ariston vagy más gyártó felelőssége, ha nem az illetékes minisztériumé"
Anyátok picsáját nyomorékok. Akkor képezzetek, adjatok rendes fizetést, hogy nem menjenek el az országból, és lőn lesz elég szakember!

CCnick 2020.01.18. 11:45:25

@Reactor: Aki gyak. a szocialista agitprop mantrát szajkózza azt minden kellene tartani? A fizetéskülönbség okát első körben keresd a GDP-nél. Felfedezheted, hogy a 4x akkora GDP/fő országok 4x akkora fizut adnak. De a "hájasseggű semmittevő" ott is 10x annyit keres mint a Gunther a raktárban.

Permetező 2020.01.18. 12:29:42

@mozesapo: hagggyad, csak próbáltak valami nagyon menőt magyarázni, azonban nem sikerült

beste 2020.01.18. 12:29:57

@Reactor: akkor nézzük a cég felépítését. Van a tulaj, (kisebb cégeknél = főnök), aki a pénzét öli bele a történetbe. Meghitelezi, felépíti, bővíti. Nézzük a szükséges, de nem termelő embereket (pénzügy, HR, IT, stb - oké, ki lehet szervezni, de akkor is pénzbe kerül, hacsak a tulaj nem szuperhős és rengeteg végzettséggel rendelkező ember). Vannak az adók, közterhek, stb., amit mind-mind fizetni kell valamiből. És a tulaj is azért csinálja, mert szeretne pénzt látni a befektetéséből. Szerinted miből fizeti mindezt? Nyilván a (jelen esetben) szerelő által megtermelt árbevételből. Ha 3 misi árbevételt termel a szerelő, hogy adsz neki 3 misi bruttó bért?

beste 2020.01.18. 12:33:09

@CCnick: a 10 évvel ezelőtti válság megtanította a multikat és a nem multik jelentős részét az optimalizációra. A vállalati létszám elenyésző kisebbsége az említett hájas seggű naplopó, mert annak is van egy főnöke, aki számonkéri.... és igen, igazad van, a kolbászbólkerítésnyugaton is a főnök sokszor annyit keres, mint Jürgen a targoncán. Illetve ott már nem Jürgen ül a targoncán, hanem Ahmed.... esetleg Igor, esetleg Marci.

btprg 2020.01.18. 16:01:25

@beste:
Természetes, hogy nem jótékonysági intézmény egy cég se. Senkinek se az a baj, ha a tulajdonos/főnök többet keres, mint a sima munkások. De az se normális, ha a "főni" négyszer megy a tengerpartra egy évben a mindenkor legfeljebb 2 éves luxusterepjárójával, a beosztottak meg teszkós virslin élnek.

Lengyelpiac Hu 2020.01.18. 16:56:22

Ha kazán,akkor Vaillant....!

Reactor 2020.01.18. 21:26:42

@CCnick: Ezek tények. Az átlagmelós feleannyit nem kap, mint amennyi értéket kitermel, a főnök meg a semmire kap majdnem tízszer annyi fizetést. Egy cégnél a GDP-t konkrétan ki állítja elő? A munkások, vagy a nagy- és kisfőnökök? Tehát ki is érdemel többet? Nem kell rá válaszolnod, költői volt a kérdés.
Nevezheted szocialista agitprop mantrának, kommunista lózungnak, meg hasonló szalmabáboknak, attól még az állítás igaz marad. És az átlagember ezzel nap mint nap szembesül. Mint ahogy azzal is, hogy az átlagembert ettől semmiféle társadalmi szervezet vagy mechanika nem védi meg, a törvény is a munkáltatók oldalán áll, teljesen legálisan lehetnek mind zsebzsarnokok. Nem baj, ha semmihez se értő dilettánsok, a fő, hogy a hajcsárkodás jól megy nekik, és ők azok, akik lefölözik a termelés hasznát.

A GDP-vel előhozakodni merő csúsztatás. Ezekszerint Pakisztánban vagy Bangladesben jobb a melósok fizetése? Csak azért kérdem, mert időközben valahogy elénk kerültek a GDP-listán. Orbánisztán csudajól teljesít, 10 éven belül Szomália is lehagy majd minket.
Egész egyszerűen arról van szó, hogy odaát Ósztriában a munkáltatók rájöttek, hogy igen rossz vicc oda szarni, ahonnét eszünk. Azidőtájt, amikor nálunk kissé izzadságszagúan, de megtörtént a rendszerváltás, az ottani átlagmelós már emberszámba vették, tisztességes fizetéssel honorálták a munkáját, sőt, minden olyan juttatást is megkaptak, amit a hazai nagy- és kisfőnökök vagy egyáltalán nem, vagy csak szájhúzogatva hajlandóak kiadni. És ezzel a hagyománnyal odaát mái napig nem szakítottak, nem viccből menekül ki dolgozni oda, aki teheti. Mint ahogy az orbitális szakemberhiány idehaza se viccből van, a kettő között világos az összefüggés szerintem.
Mondjuk mit csodálkozok, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki.

@beste: Érdekes, ennek ellenére ebből a rengeteg pluszteherből, kiadásból is bőven telik Audi Á6-ra, négyszobás családi kéróra, évenkénti nyaralásra Máltán vagy a Baleári-szigeteken, téli sielős vakációra Mariazellben, Paganellában vagy Zakopánéban, csak hogy pár apróságot említsek. Szerinted ezekre a helyekre milyen magyarok járnak turistálkodni? Nem, nem az átlag Jóska, aki örül, ha hónap végén szárazkenyérre meg krumplistésztára futja.
Lehet ezt virágnyelven optimalizációnak becézni, ettől még marad az, ami: lehúzás és parazitoid élősködés.

ekat 2020.01.19. 10:33:16

@Reactor:
Nem, leginkább a termelékenységről van szó, ami itthon - nagy általánosságban, és nem egyes cégekre vagy szektorokra vonatkoztatva - alacsony. Nem azért, mert lustább vagy bénább a magyar ember, hanem mert rossz felszereltséggel, vagy folyamatilag rossz hatékonysággal dolgozik, vagy "rossz" (csak alacsony áron eladható) terméket gyártunk.
Amúgy egy közeli ismerősöm itt Pesten szerelő egy nagy cégnél, és havi 350.000 körül jön ki a nettója. 13x. Ez a minimálbér?

Reactor 2020.01.22. 16:38:35

@ekat: Nemcsak a szerelők, hanem pl. a sofőrök, kőművesek, árufeltöltők stb. is rosszabbul keresnek. Méghozzá ugyanannál a cégnél, ahol Hans Regenkurt dolgozik, csak Németországban. Na már most, Hans Regenkurt akkor mireföl visz haza akkora bért, mint idehaza nálunk egy senior programozó, ha csak dobozokat pakol?

itepgolab 2020.02.04. 17:51:30

@Reactor: Mar megbocsass, de ritka nagy barom vagy:Pakisztan, Bangladesh... Elenk kerult a GDP-ben???

Reactor 2020.02.04. 18:02:40

@itepgolab: Parancsolj, nézegesd kicsit a GDP-listát, addig se fröcsögsz ökörségeket:

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)

itepgolab 2020.02.05. 19:39:58

@Reactor: Jujj, ennyire azert ne legyel idiota: Orszagok ossz GDP-jet osszehasonlitani???
De tudod mit, igazad van. Milyen jo nalunk, hogy jelentosen beelozzuk az egyik legmagasabb eletszinvonalu EU tagot, Luxemburgot... Akkor hol itt a problema???
Jobban tenned, ha elengedned ezt a baromsagodat, mert csak magadat szopatod...

Reactor 2020.02.06. 00:22:22

@itepgolab: Igen, országok összGDP-jét hasonlítom össze. Hogy miért? Mert nagyjából ez képviseli a fejlettséget. Oda kellett volna figyelni gazdaságföldrajz órán arra, amit a hülye tanár mond, nem a Pokémon Gó-t pöntyörgetni az okosteldzsódon.
Luxemburg soha nem volt az egyik legmagasabb életszínvonalú tag az EU-ban. Miért nem Svájcot hoztad fel példának? Jaaaa, mert az nem téged igazol. Hogy is nevezik ezt? Mazsolázgatás?
Előbb járd ki a középiskolát minimum, utána oktassál ki nagy garral másokat a GDP-listák mibenlétéről. És lehetőleg ne érvelési hibákkal támaszd alá a vélt igazadat, mert attól max. hiteltelenné válsz. Meg nevetségessé.

itepgolab 2020.02.06. 14:37:40

Igazad van megint idiota barom: Vegyuk akkor az altalad emlitett Svajcot, ami makkor szerinted joval a fejlett India utan kullog...
Amit van ertelme osszehasonlitani, az az 1 fore juto GDP...
(Mondjuk en vagyok a hulye, mert pl. ha az utcan meglatok egy logotaknyu eszementet, aki mondjuk azt uvolti vilagga, hogy 2+2 az 437, azzal sem allok le vitazni, ugyhogy innentol nem torlom tovabb a taknyos orrodat, torold magadnak...)

Reactor 2020.07.05. 04:55:09

@itepgolab: Elárulnád kérlek, mi késztet téged arra, hogy újra meg újra belefingjál a nullás lisztbe?
Ja, ostoba nímand kis troll vagy...
Hasonlítsd már össze Svájc és India lakosságát, te nagyon szánalmas iskolakerülő! Szerinted melyik fog több összprofitot termelni? Hát kérlek, így lehetséges, hogy India az ötödik helyen van. Egy indiai gazdag átlagban sokkal jobb színvonalon él, mint egy svájci gazdag. Akkor is, ha neked ez fáj, és csúsztatásokkal, valamint hitvány általános iskolás 5.b-s szintű, tíz éve lejárt szövegeddel erőlködsz itt, mint a tacskó ami épp kiszarja a barackmagot...de igazából megszoktam már a fajtádat. Te vagy kb. az ötezredik örökvesztes kis sztrovacsek, aki nem viseli el, ha az időjós esőt ígér másnapra, csak mert te szép napsütést szeretnél, és lelövöd az időjóst.

Bangónénak teljesen igaza volt: sok a patkány Magyarországon...

Navarone 2021.02.11. 11:49:01

Régi topic, de hátha olvassa még valaki:
Tízéves Ariston Genius One kazánunk egyszer csak elkezdett nem működni. Amikor fűteni kellett volna, belobbant a láng, pár másodpercig égett is, éreztem a kimenő csövön, hogy elindult a forróvíz a padlóba, majd hibaüzenetet írt ki, és lekapcsolta a lángot. Ezt párszor ismételgette, majd nem próbálkozott tovább. Hovatovább egyik reggel teljesen kikapcsolt állapotban volt a készülék, a panel sötét volt.
Ariston budapesti szerelői közül próbálkoztam, nem tudott kijönni egyik sem, mert sok a munka, sok a cím.
Próbálkoztam noname szervizest kihívni. Megnézi a panelt, azt mondja, hogy a biztosítékot levágja valamiért. Minimum 80 ezer az új panel, plusz kiszállási díj, plusz szervizdíj, és akkor még csak a panelről van szó, a kazánhoz még hozzá se nyúlt. Szerinte 150 ezer alatt nem ússzuk meg, inkább vegyünk egy új kazánt. Ez a kazán tíz éve félmillió forintba került, és csökkent az ára valamennyit, de egy jó kazán most se kapható 250 ezer alatt. Lógott az orrunk, hisz hideg volt, valamilyen megoldás kell, ne fázzunk.
A Facebookon kerestem egy szervizes csoportot, ott elpanaszoltam a bánatom. Az egyik hozzászóló azt írta, hogy nem létezik az, amit a szervizes mondott, és ha megengedem, ő eljönne megnézni ezt a kazánt, és csak akkor kér pénzt, ha sikerül megjavítania. Mellesleg bejegyzett Aristonos szerelő, csak egy másik megyében (ellenőriztem az Ariston hivatalos oldalán). Meg is állapodtunk, másnap ki is jött megnézni. Nézi a panelt, és mutatja, hogy van egy nagyon picike, korong formájú mittudoménmi a panelre forrasztott sok apró bizbasz között, ami el van repedve, és az okozza szerinte a fent részletezett hibát. Azt mondta, hogy elektronikai jellegű a hiba, rossz érzékelés jön létre, és leáll a készülék. Azt mondta, hogy a másik szervizes valószínűleg megpróbálkozott lehúzni minket, mert egy új előlapi panel ehhez a készülékhez 67ezer forint és nem 80, viszont ránézésre jó állapotban van és elég lenne csak megjavítani. Utánanézett, a javítás 25 ezer forint. Két munkanapra vállalta. El is vitte a panelt, másnap hívott, hogy kész van a javítás és következő nap jönne is. Meg is jött, beszerelte a megjavított panelt, és a kazán pöccre indult, azóta is folyamatosan fűt, egyszer sem állt le, pedig a javítás óta eltelt 4 hónap. 15 ezer forintot kért a kétszeri kiszállásért.
A kazánra azt mondta, hogy szép állapotban van, látszik, hogy rendszeresen látta szervizes, ez a készülék még legalább 8-10 évig működni fog. Megspórolt nekünk félmillió forintot.
süti beállítások módosítása