Az otthon gyűlő fémpénzek a futárok borravalóját biztosítják, de ezen kívül nincs sok hasznuk. Épp így gondolta levélírónk is, aki egy kis tartozás miatt úgy döntött, itt az ideje egyenesen a bankba bevinni őket, ezzel elintézni a befizetést és megszabadulni a fölösleges aprótól is. Jó előre elolvasta a K&H szabályzatát, majd ennek ismeretében megpróbálkozott a befizetéssel. A pénztárban azonban nem volt lehetőség az aprópénzes fizetésre, amit az ügyfél nehezen tudott befogadni, míg végül a rendőrség is színre lépett. Bizarr komédia, a végén szakártői segítséggel. Update: a poszt végén a K&H válasza.
Két napja megkeresett telefonon a számlavezető bankom (K&H), hogy negatívba csúszott az egyenlegem mert megterhelték az éves számlavezetési díjjal. Gondoltam rendezem a tartozásom és egyben megszabadulok egy csomó aprótól ami hosszú idő óta felhalmozódott háztartásunkban. Gondosan szétválogattam a forintokat, külön dobozkába tettem címletenként. Az egyes címleteket leszámoltam és összeszoroztam, majd minden dobozba betettem egy cédulát a darabszám és a végösszeg feltüntetésével
Felkerestem a K&H bank honlapját, ahol az első bekezdés rögtön tájékoztat arról, hogy mennyiségi korlát nélkül tehetem, ha az ügyfelük vagyok. Felkerestem hát a gödöllői fiókot ahol is megkérdeztem a biztonsági úrtól, hogy van e ma pénztár? A válasz az volt, hogy van. Erre én jól nevelt állampolgár módjára megnyomtam a szükséges gombokat és türelmesen vártam a soromat a kis papírkámmal.
Mikor sorra kerültem a pénztáros hölgynek elmondtam, hogy a negatívba szaladt számlámra szeretnék pénzt feltenni. Mondta, hogy lehet. Erre elővettem a kis dobozkáimat és a bank honlapján erről szóló oldalt kinyomtatott formában.
A reakció az volt, hogy most ez vicc e? Mondtam a hölgynek, hogy nem, csak a bank által felkínált lehetőséget felhasználva törvényes magyar fizetőeszközzel szeretném rendezni az elmaradásom.
A pénztáros hölgy azt mondta, hogy ezt nem veszi át. Rövid beszélgetés után odahívta a fiókvezető hölgyet. Illedelmesen bemutatkoztunk és én elmondtam jövetelem okát. A fiókvezető is megerősítette, hogy nem hajlandók átvenni árva magyar forintkáimat, de ő már meg is indokolta. Január 01-el megszűnik itt a pénztár és ők már leszámoltak, ezért apró pénzt nem tud átvenni. Van addig még 10 nap de hát legyen.
Gondoltam csavarjunk egyet a dolgon. Megkérdeztem, hogy részben papírpénzben és kevés apróval rendezhetem e a pontos tartozásom. A fiókvezető azt mondta természetesen. Akkor vissza kérdeztem, hogy ha így vehet át aprót akkor az, hogy nem vehet át aprót az nem fedi a valóságot, ergó, átveheti az én apró pénzemet is.
Közölte, hogy vegyem tudomásul, hogy nem veszik át az aprómat és ha így viselkedek egy órán belül megszünteti a bankszámlámat. És üljek ki az ügyfél váró részbe, ha nem vagyok hajlandó elmenni. Azt kértem erre tőle, hogy adjon egy igazolást aláirva, hogy nem veszi át a pénzemet és már megyek is. Ezt megtagadta. Én közöltem, hogy rögtön megyek, ha az ügyemet sikerült elrendeznem. A fiókvezető oda hívta a biztonsági embert aki el akart tessékelni. Hát mit volt mit tenni annak a jóembernek is elmondtam a történetet és, hogy én csak be akarok fizetni mert tartozom a banknak. Hát ő is el akart tessékelni. Muszáj volt említeni, hogy ha hozzám ér beperelem hát ezt úgy tűnik megértette emberünk.
Erre a fiókvezető, hölgy átvette az irányítást. Határozottan utasította biztonsági emberünket, hogy zárja be az ajtót és kihívták a biztonsági szolgálatot. Kijött két fekete ruhás ember, na nem a MIB típus inkább olyan mackónadrágos fiúk voltak. Beengedték őket a kulcsra zárt ajtón aztán határozottan körbeálltak. A biztonsági úr meg a két fekete mackós marcona. Mit volt mit tenni, hát nekik is elmeséltem, hogy csak be szeretnék fizetni a számlámra és addig nem kívánok elmenni, míg ezt meg nem tudom tenni Mondták, hogy üljek odébb és ott zárásig várhatok, hogy a pénztáros tudja a dolgát végezni. Mondtam, hogy itt vagyok én és előbb rendezném amiért jöttem Mármint befizetni a számlámra a tartozásom. A marcona urak láthatólag nem tudtak mit kezdeni a sok információval Minekutána közöltem velük is, hogy ha hozzám érnek leperelem a gatyájukat is, hát ismét kialakult a patt helyzet.
Ekkor ismét magához ragadta a kezdeményezést vezető szerepének teljes tudatában lévő fiókvezető hölgy és vélhetően az asztal alatt megnyomta a pánik gombot és közölte, hogy kihívta a rendőröket és azok majd jól kivezetnek engem innen. Én említettem neki, hogy ez szintén vidám pert fog eredményezni
Az ajtó már zárva, három marcona biztonságival körülfogva még mindig csak befizetni szerettem volna kicsivel több mint tizenkét ezer forintot.
Ekkor jött a gordiuszi megoldás a helyzet magaslatán álló főnökasszonynak, hogy a pénztár egyébként is be van zárva és ma már ki sem nyit. Kicsit furcsállottam, hogy egy banki alkalmazott inkább lemond a munkáltatójához befolyó délutáni bevételekről mint, hogy átvegye az én kis aprómat, de ezt beszéljék meg ők.
Mivel így már tényleg nem volt mit tennem felálltam és össze raktam a kis pénzecskémet. Ekkor futott be az erősítés két rendőr formájában. Kinyitották nekik az ajtót ami még mindig be volt zárva és persze én voltam bent a marcona biztonságiak gyűrűjében. A rendőr férfi, mivel látta gondolom, hogy nem egy klasszikus bankrablás csak egy klasszikus befizetés tényállása forog fent, nem hívott erősítést, csak megkérdezte miben segíthet. Hát most nekik is elmondtam már sokadjára, hogy én csak befizetni szeretnék.
Érdekesen nézett rám és a történet megismerése után közölte, hogy neki itt nincs dolga és fogadjam el a helyzetet, mert a sarki fűszeresnél van panaszkönyv, de egy bankban nincs.
Mivel a fiókvezető ismét közölte, hogy ma már nem nyit ki a pénztár, hát a rendőrrel beszélgetve elhagytam a bankot.
Természetesen a panaszomat benyújtottam a banknak, de nem sokat remélek tőle.
Most csak egy szubjektív összegzés vagy kérdés ha úgy tetszik:
Milyen világ az ahol egy ember a fiókvezető bankjába nem tudja betenni a kis pénzét, és a nagy bank embere kivezettetéssel fenyegeti és számlamegszüntetéssel, rendőrt hív rá és rabolja az ügyfelek idejét csak mert az egértologatás helyett tizenöt percet azzal kellett volna töltenie, hogy megszámol pár doboz aprót.
Pénzügyi szakértőink a fenti szituációban érthető módon konkrétan nem tudnak segíteni, ám az jó tudni, milyen szempontok alapján érdemes panaszt tenni, ha hasonló helyzetbe kerülünk.
Kedves Olvasó!
Nehéz objektíven rekonstruálni egy ilyen panaszos szituációt, valamint utólagosan orvosolni az ügyfél sérelmét. Fogyasztóvédelmi szempontból az mindenféleképpen fontos, hogy az ügyfél előzetesen megkapja a megfelelő tájékoztatást az adott fiók pénztári szolgáltatásaival kapcsolatosan.
Amennyiben ez hiányos vagy eltérő az ügyintéző tájékoztatásától, akkor a legcélravezetőbb az, ha helyben panaszt teszünk, amiről jegyzőkönyvet köteles felvenni az ügyintéző. A későbbiekben ezzel a jegyzőkönyvvel tudjuk igazolni azt a tényt, hogy panaszt tettünk. A panasztételnek egyéb módjai is vannak (telefonos, elektronikus), de a leghatásosabb a személyes panasztétel lehet egy ilyen esetben.
A panasz ügyintézést segíti, ha panaszunkat az alábbi szempontok szerint tesszük meg:
pontosan jelöljük meg a pénzügyi szolgáltató eljárásával/szolgáltatásával kapcsolatos kifogásainkat, és azokat az információkat (pl. a panasszal érintett szerződés száma stb.), amelyek panaszunk alapjául szolgálnak, vagy álláspontunkat igazolják;
amennyiben több kifogást is előterjesztünk a pénzügyi intézmény eljárása kapcsán, azokat elkülönítetten közöljük, lehetőség szerint felsorolásszerűen rögzítsük azokat;
fogalmazzunk meg konkrét kérést, amelyben javaslatot teszünk a panasz rendezésére, megoldására;
álláspontunkat támasszuk alá a rendelkezésre álló releváns dokumentációval.Jogunkban áll teljes körű tájékoztatást kérni, a banknak pedig kötelessége megadnia azt. Amennyiben a pénzügyi szolgáltató nem ad teljes körű, érdemi választ a panaszra, úgy további jogorvoslatért fordulhat a fogyasztó. Ennek keretében a Magyar Nemzeti Bank és a Pénzügyi Békéltető Testület eljárása kezdeményezhető.
Megérkezett a bank válasza is, szerintük előre jelzett technikai akadálya volt az aprópénzes fizetésnek és egy kis rugalmasság segített volna a problémán.
Tisztelt Szerkesztőség, kedves Olvasók!
Kiemelten fontosnak tartjuk ügyfeleink elégedettségét, ezért rendszeresen keressük a bennünket érintő visszajelzéseket, így olvastuk a fenti bejegyzést is.
Kollégáink tájékoztatása alapján az érmék befizetését egy technikai probléma akadályozta meg, melyről a bankfiókban kihelyeztek egy tájékoztatást ügyfeleink számára, és amelyről befizetni szándékozó ügyfelünket is tájékoztatták. Hogy mégis teljesíteni tudják kérését, felajánlottak neki több olyan megoldást is, mellyel kivitelezhető lett volna a befizetés- de ügyfelünk sajnos ezekkel a megoldásokkal nem kívánt élni. Nagyon sajnáljuk, hogy ügyfelünk a számos felajánlott lehetőség közül egyik megoldást sem találta megfelelőnek arra, hogy befizetését rendezzük.
A beérkező panaszt törvényi kötelezettségeinknek megfelelően kivizsgáljuk és megválaszoljuk.
Üdvözlettel: K&H Csoport
a fekete krindusz 2020.02.07. 11:13:31
Tikakukac 2020.02.07. 11:13:53
haXXor 2020.02.07. 11:16:19
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2020.02.07. 11:16:56
Tőlem egy olyan igazolásért kértek 5 ezer forintot, amit véleményem szerint kutya kötelességük lett volna INGYEN biztosítaniuk, mivel ügyfelük vagyok. De ezt benyeltem. Mivel szándékosan nincs pénz a náluk vezetett számlámon, így egy másik bankhoz tartozó kártyával akartam kifizetni, AMIT NEM ENGDTEK. Ki kellett mennem az automatájukhoz, a másik banki kártyámmal készpénzt felvenni, és visszafáradni a pénztárhoz kifizetni az igazolás díját.
Beszántani az egészet és felhinteni a helyüket sóval.
PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.02.07. 11:20:00
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2020.02.07. 11:20:25
Na, én itt kezdtem gyanítani, hogy kamu a sztori.
PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.02.07. 11:23:39
connector 2020.02.07. 11:23:40
2020.02.07. 11:29:15
Opportunista mikroba 2020.02.07. 11:29:35
Opportunista mikroba 2020.02.07. 11:31:42
ebella 2020.02.07. 11:50:08
Darth Revan 2020.02.07. 12:02:37
A túrót. A jegyzőkönyvhoz kellett volna ragaszkodni, hogy megtagadják a pénz átvételét.
A banknak kutya kötelessége elfogadni az aprót is
peppe83 2020.02.07. 12:03:56
Az rtlklub/atv híradóba is egy jó sztori lenne!
Opportunista mikroba 2020.02.07. 12:13:02
juhaszvik 2020.02.07. 12:14:19
Az első része a dolognak, hogy nem vették be az aprópénzét, illetve az ezzel kapcsolatos panaszát nem kezelték megfelelően. A másik, hogy miután ez kiderült, a posztoló lényegében már csak feltartotta az ügymenetet, hiszen tudtára adták, hogy bár jogtalanul, de nem hajlandóak tenni semmit az ügyében.
Kérdés, hogy alkalmazhat-e olyan jellegű engedetlenséget valaki, mint amit a posztoló? A válasz: nem. Ettől függetlenül tökös volt, és remélem, hogy olyan vezetők fülébe is eljut a hír, akik megvizsgálják majd a fiókvezető olyan ellentmondásos állításait, mint "ők már leszámoltak" és " a pénztár egyébként is be van zárva".
Jake Peralta 2020.02.07. 12:18:49
killerkaller 2020.02.07. 12:24:54
Fakanál69 2020.02.07. 12:28:15
További magyar hang 2020.02.07. 12:37:08
Miért is nehéz? Nem tudsz olvasni? Teljesen tisztán és világosan le van írva mi történt.
A bank szembe ment a saját szabályaival, ezzel hátrányos és kellemetlen helyzetbe hozta a saját ügyfelét, ráadásul megfenyegette, hogy megszünteti a számláját, biztonsági őrökkel és rendőrrel feltartotta az ügyfelet és saját ügymenetét, pusztán lustaságból, mert a banki alkalmazottak nem voltak hajlandóak a munkájukat végezni.
metartADMIN 2020.02.07. 12:40:44
WLaci 2020.02.07. 12:43:18
cmx85s 2020.02.07. 12:44:52
Pont egy bank az, ahol korlátlanul el kéne fogadni az érméket is, azért vannak. A sarki közértben biztosan érvényes a fent említett limit, de nehogy már egy bankban ez problémát okozzon.
A K&H sajnos elég rugalmatlan, tán csak az OTP rosszabb náluk. Én is K&H ügyfél vagyok, mert nincs kedvem bebumlizni fél órát a legközelebbi Unicreditig, ha pénzt akarok felvenni, vagy egyéb ügyeket intézni. De nekem is van sztorim velük: megbeszélt időpontra megyek, elveszem a sorszámot az Időpontra érkeztem menüpontból. Eltelik negyed óra, semmi, a fiókban rajtam kívül lézeng a biztonsági őr meg egy darab ügyfél. Ügyfél távozik, eltelik fél óra, tekergetem a nyakam, de akkor is én vagyok az egyetlen ügyfél, de nem hívnak. Na, ekkor felálltam, széttéptem a sorszámot, meredt szemekkel néznek rám, h Valami probléma van? Mondom, á, semmi, azon kívül, h amíg itt ülök, az én munkaidőm nem ketyeg, de ha már időpontra hívtak, akkor ne várassanak fél órát a semmiért. Mindenesetre, az emberem nem került elő, úh távoztam a bankból.
norbert79 2020.02.07. 12:46:52
ekat 2020.02.07. 12:47:20
norbert79 2020.02.07. 12:49:02
"Nagyobb mennyiségű érme elfogadása
Amennyiben egy vevő a vásárlás során – akár több címletből, összesen - 50 darabnál több érmével szeretne fizetni, a kereskedő nem köteles azt elfogadni. Nagyobb mennyiségű, azaz 50 darabot meghaladó érmét csak a hitelintézetek és a posta kötelesek fizetésül elfogadni. A kereskedők saját üzletpolitikájuknak megfelelően dönthetnek arról, hogy vásárlóiktól elfogadják-e az 50 darabnál nagyobb mennyiségű érmével való fizetést."
Lehet itt is ez állt fenn, viszont ezt simán elmondhatta volna az ügyintéző is.
Forrás:
www.mnb.hu/archivum/Bankjegy_es_erme/informaciok-kereskedelmi-szervezetek-szamara/tajekoztato-a-bankjegyek-es-ermek-elfogadasi-szabalyairol
cmx85s 2020.02.07. 12:50:40
borso 2020.02.07. 12:50:43
norbert79 2020.02.07. 12:51:01
norbert79 2020.02.07. 12:52:58
Fakanál69 2020.02.07. 12:56:53
norbert79 2020.02.07. 12:58:50
Fakanál69 2020.02.07. 13:06:47
Tikakukac 2020.02.07. 13:07:25
Én ezt tettem volna.
norbert79 2020.02.07. 13:16:05
Fakanál69 2020.02.07. 13:20:47
Nick-son 2020.02.07. 13:30:25
Egy bank vagy működik, vagy zárjanak be.
Győrben ugyanilyen bunkók, ez valami belső előírás lehet, hogy az ügyfelet ki kell utálni. Sikerült. Két számlám is volt, az egyiken csak a bankköltség havi 10, de mindegyiket megszüntettem.
Nick-son 2020.02.07. 13:34:52
norbert79 2020.02.07. 13:39:47
Nick-son 2020.02.07. 13:42:08
hir6kommentár 2020.02.07. 13:48:34
A posztoló azt rontotta el, hogy nem címletváltást kért... ha azt megtagadják mehet a fiók ellen a feljelentés
ebella2 2020.02.07. 13:59:41
ebella2 2020.02.07. 14:03:19
ebella2 2020.02.07. 14:04:51
ebella2 2020.02.07. 14:08:28
ebella2 2020.02.07. 14:09:32
ebella2 2020.02.07. 14:17:42
bertajancsika 2020.02.07. 14:31:15
Igen a kereskedői vásárlásnál. Itt a bank pénztárba való befizetés van.
Üdv:
bertajancsika 2020.02.07. 14:33:27
Igen, a kereskedői vásárlásnál. Itt a bank pénztárba való befizetés van.
Üdv:@norbert79:
bertajancsika 2020.02.07. 14:36:23
Itt nem kereskedői vásárlás van, hanem a bankfióban a számlára való befizetés.
Etat szavszém drugóje gyéla.
Üdv:
encir 2020.02.07. 14:47:53
Opportunista mikroba 2020.02.07. 14:55:40
ekat 2020.02.07. 15:14:09
percsi 2020.02.07. 15:43:17
Tudsz gondolkodni is? A forgalmat a pénzintézet alkalmazottja és vezetője akasztotta meg!
A pénzintézetnek és postának át kell vennie az aprót, és itt már végére kellett volna érnie az ügynek. Pár perc alatt leszámolja a pénzt, átadja az igazolást és jó napot! Ha több millió értékű 20 ezreseket rakott volna be, akkor is hisztiztek volna? Azt is meg kell számolni, az is megakasztja a forgalmat.
Az ilyen emberek, mit te is, miatt tartunk itt, egy-két év és térden állva könyöröghetünk, hogy berakjuk a pénzt a számlánkra! És még azt is elérjük, hogy fejbe lőnek, ha merünk panaszt tenni!
heptakontanonaéder 2020.02.07. 15:44:46
A trafikban!
A BANK köteles átvenni egy teherautónyi ÉRVÉNYES magyar aprópént is!
heptakontanonaéder 2020.02.07. 15:47:27
Igen, és még vazelint ia kell vinni a SZENTSÉGES BANKBA (mert hátha szükség lesz rá).
Nikolas Jr. 2020.02.07. 15:56:06
Cateran 2020.02.07. 15:59:34
"- Nem tudjuk a szamlan levo osszeget kifizetni kp-ban, nincs penztar!
- Jo, akkor megadok 1 szamlaszamot, utaljak at oda.
- Azt sem lehet, mert az utalas extra terheles.
- Vonjak le es a maradekot utaljak....
- Azt nem tudjuk megcsinalni....de nem messze van 1 masik fiokunk penztarral..."
Hat bazz....
magánügy 2020.02.07. 16:07:27
Reactor 2020.02.07. 16:09:20
Érvényes, valódi magyar fizetőeszköz? Igen. Akkor a banknak át kell vennie. Akkor is, ha cigánygyerekek potyorásznak az égből. Amennyiben nem teszi meg, szerződést szeg, és perelhető.
Valamiért tőlünk egy országhatárral sose volt probléma egy pénzintézetnél, hogy ha valaki csupa euró-centet vitt be hozzájuk, csak itt, Abszurdisztánban. Nem kell ezen csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint mondjuk London vagy Helsinki...
Zuzer78 2020.02.07. 16:19:45
Cateran 2020.02.07. 16:44:45
A, Nem tudom, megkerdezek 1 kollegat (aki szinten nem tudja)
B, Ezt meg kell kerdeznunk a pesti kozponttol
Ugyintezes? "A pesti kozpont majd kikuldi emailben, 1,5-2 het alatt....postai uton 1-2 honap"! Majd leestem a szekrol amikor ezt meghallottam...
Zuzer78 2020.02.07. 16:53:33
Drago Brutic1 2020.02.07. 16:58:20
Mondjuk a biztonsági őrös és rendőrös résznél felrémlett bennem, hogy az ártatlan kérdések mellett befigyelt néhány anyázás is, vagy a fémpénzzel teli zacskó erőteljes lengetése az ellenfél feje irányában. De még ezt is elnézem, végre egy hős.
Excelsa 2020.02.07. 17:15:04
fákkje 2020.02.07. 17:21:31
Én az OTP-vel jártam hasonlóan, egyik helyen nem engedtek a számlámra betenni kb. 80k forintért 100-as, 200-as érméket.
Törvényes magyar fizetőeszköz, kötelességük elfogadni (én is megszámolva, szortírozva vittem). Az ügyintéző sem, és az odahívott fiókvezető sem fogadta el.
Udvariasan megkérdeztem hogy tényleg ez a tényállás, mikor megerősítették, megköszöntem a tájékoztatást, majd szó szerint elküldtem őket a vemhesre baszott román kurvaanyjukba.
Kicsit felakadt a szemük.
Majd egy másik fiókban, simán megoldották.
Nem lepődtek meg nem húzták a szájukat.
Megköszöntem, mosoly oda-vissza, ennyi.
nagyzee 2020.02.07. 17:29:56
Cateran 2020.02.07. 17:38:45
Aréna 2020.02.07. 18:07:37
Opportunista mikroba 2020.02.07. 18:17:50
Balfredo Alfredo 2020.02.07. 18:59:05
Káendhá megbízásából, munkaköri feladatként-e szólsz hozzánk?
Opportunista mikroba 2020.02.07. 19:04:57
Reactor 2020.02.07. 19:09:47
Opportunista mikroba 2020.02.07. 19:13:25
VonBraun 2020.02.07. 19:14:05
Reactor 2020.02.07. 19:15:42
Opportunista mikroba 2020.02.07. 19:18:11
Opportunista mikroba 2020.02.07. 19:19:47
Cateran 2020.02.07. 19:41:28
nagyzee 2020.02.07. 19:46:26
Nick-son 2020.02.07. 19:53:44
Excelsa 2020.02.07. 20:14:13
ekat 2020.02.07. 21:20:43
^LutheR^ 2020.02.07. 21:36:13
Hát ha ennyire akarja, akkor fogadd el ezt az ajánlatot. A számlamegszüntetés egy fontos lépésnél úgyis meg fog akadni.
Konkrétan a számlaegyenleget 0-ra kell hozni ilyenkor :D :D :D
ekat 2020.02.07. 21:36:15
Én se tettem még a lábam se be soha K&H bankba, de egyetértek veled. Csak azért nem írtam, mert annyira távol áll tőlem minden, amit a posztoló írt, hogy képtelen voltam azonosulni a problémával és értelmeset hozzászólni.
Sose gyűjtenék aprót
Sose lenne olyan számlám, amin nincs egy számlavezetésnyi pénz sem (nem azért, mert úszom a pénzben, hanem mert ennél sokkal óvatosabb vagyok)
Sose mondanám, hogy "kis pénzecském" :)
Soha nem akarnék nagy összeget pénzérmékkel kifizetni, hogy ezzel szívassam a pénz átvevőjét, meg feltartsam az esetleges sort
jegeskaveee. 2020.02.08. 00:09:31
Ahogy @killerkaller: is írta, én is úgy tudom, vannak szabályai az aprópénzzel fizetésnek.
Rollnizni kell, és nem mindegy mennyi kerül egy rollniba, ráadásul lehet díja is van.
jegeskaveee. 2020.02.08. 00:11:22
Reactor 2020.02.08. 02:26:43
Az amúgy érdekelt volna, mégis milyen BTK-paragrafusra utalva hívták a policájokat a cikkíróra. Megnéztem volna a járőr arcát, amikor a pénztáros előadja, hogy hát kérem, ez az úr itt kis címletű érmékkel akart fizetni, börtönbe vele! :D
peppe83 2020.02.08. 03:00:42
Im just here for the comments 2020.02.08. 05:45:35
Abban meg biztos vagyok, h a posztolo nem ilyen ártatlan ma született bárány módjára ücsörgött ott, mint ahogy ezt itt előadja. Glom élőben is ilyen tenyérbemászo a stílusa, mint itt irásban.
El kell küldeni öket a picsába, aztán keresni egy olyan fiókot, ahol átveszik az 5forintosait. De nem, ö csakazértis ott fogja befizetni, mert reggel felkelt és ezt így találta ki, akk így lesz.
Im just here for the comments 2020.02.08. 06:09:02
SZIGMA 2020.02.08. 09:56:17
Nosza, hazamentem, berolniztam, ahogy kell. Visszamentem: így jó lesz? Igen.
És mi történt ezután? Kibontotta az összes rolnit és megszámolta a pénzt, hogy biztosan megvan-e. Ez bizonyára nem lassította az ügyintézést.
Amúgy ha tényleg címletenként külön dobozba tette az érméket az ügyfél, akkor egy érmerendező fiókkal max. 5 perc alatt elintézhették volna a bankban a dolgot, igaz, ehhez dolgozni kellett volna.
KaTe 2020.02.08. 09:56:25
Mellesleg, nagyon kíváncsi lennék a KH válaszára, ha megtörtént a panaszfelvétel. (remélem, hogy legalább utólag megtörtént)
gurigapapa 2020.02.08. 11:36:29
ze11 2020.02.08. 12:35:21
Balfredo Alfredo 2020.02.08. 12:38:20
A blog közösségébe bárki beléphet egy egyszerű regisztráció után, nincs szükség meghívóra vagy egyéb bonyolult procedurára.
Bármelyik regisztrált tag bármilyen témában hozzászólhat.
A Homár témái között szép számmal akadnak bankokkal foglalkozók. Az utóbbi időszakban minden hétre jut egy-egy bankos topik.
A bankos topikok egyhangúlag arról szólnak, hogy az illető pénzintézet inkorrekt módon viselekdik: lassan dolgozik, külön díjat számol fel, stb. és a panaszos - bár igaza van - nem tud ellene tenni semmit.
Most megjelenik egy topic, amiben nem a bank szívatja az ügyfelet, hanem fordítva. Igaz, hogy az is látszik: az ügyfél felkészülten, netán előre megfontolt szándékkal ment a bankba, mivel - egyebek mellett - egy nyomtatott szabályzatrészletet is vitt magával.
Szóval megjelenik egy topik, amiben egyelőre a bank húzza a rövidebbet. Te ennek hatására úgy érzed, hogy itt és most hozzászólnod (és előtte regisztrálnod) kell. Szerinted ez teljesen rendben van, abszolút életszerű és véletlenül sincs arról szó, hogy maga a bank állna a támogató hozzászólásod mögött.
Rövid vagyok: nem hiszem el!
jegeskaveee. 2020.02.08. 12:47:37
alöksz róz 2020.02.08. 13:08:59
(bár szerintem egészséges személyiségű banki pénztáros se gondolhatja annak, de ezt nem tudom tutira mondani, egyet se ismerek)
agarik 2020.02.08. 13:12:46
Valójában nincs jogod. Neki van erőszakhatalmi eszköze.
Elvégre ez itt Illiberalizmus, ami magyarra fordítva diktatúra.
ergyaelek 2020.02.08. 13:20:10
A másik ahol sántít a történet hogy nem hívogatnak ha mondjuk 1-2 hónapig negatívban van a számlád. (nekem is volt ilyen, K&H, egyszer se hívtak), 12 ezer mínusz az vagy 4 hónap számlavezetési díj minimum de amilyen fillérbasz*nak tűnik a posztoló inkább 6, szóval inkább rá kellett volna nézni a számlára, meg rakni rá pénzt havonta. Ha meg nem kell akkor megszüntetni.
Az életképtelen posztolónak meg csak annyi tanácsom van, hogy az aprót rakja a kocsiba, parkolóórába tökéletes, vagy kisboltba sokszor örömmel átveszik. De nem 10 000 Ft-ot egyszerre....
Excelsa 2020.02.08. 13:26:05
apro_marosan_petergabor 2020.02.08. 13:26:37
A folyamatos fenyegetés a securityvel - több ízben - meg a rendőrséggel, erre még rátesz egy lapáttal.
A panaszos jól tette, hogy panaszt nyújtott be, én próbálkoznék egy panasszal a bank legfelső vezetésénél is, illetve paralell az MB-nél, mint felügyeleti szervvel. Azt se feledjük, a panaszos előtte telefonon és neten is tájékozódott a banknál, mi lehetséges, és az ígért szolgáltatást tagadta meg a bank, de inkább az alkalmazottai!
Ha ezek után a bank nem nyújt megfelelő orvoslatot - sűrű elnézés kérés, és a pénz befogadása soron kívül - lehet, hogy némi konzultáció után meg is perelném, mondván komoly kárt okozott idővesztességgel, a fenyegetés stb - nem tudom, hogyan váltható forintokra, de lehet, hogy az USA-ban ez könnyebben menne.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.08. 13:27:06
Az MNB-nek viszont van ingyenes aprópénzbeváltó szolgáltatása.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.08. 13:29:20
Nem, csak az MNB köteles erre.
Mr.paksimogyoró 2020.02.08. 13:42:25
kolomparlole1114 2020.02.08. 13:44:45
Péter 2 2020.02.08. 13:45:03
kolomparlole1114 2020.02.08. 13:46:33
kolomparlole1114 2020.02.08. 13:47:48
kolomparlole1114 2020.02.08. 13:49:02
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.08. 13:50:35
Aránytalan = túl sok aprópénz. A bank nem köteles elfogadni.
kolomparlole1114 2020.02.08. 13:51:13
Péter 2 2020.02.08. 13:52:00
Cserébe viszont a bankok tényleg kötelesek elfogadni, nincs kecmec. Azért bank (sok minden egyéb mellett, persze).
kolomparlole1114 2020.02.08. 13:52:27
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.08. 13:53:36
Józan paraszti ésszel tudható ez. 100 érme már sok.
kolomparlole1114 2020.02.08. 13:55:22
Tehát a bankok KÖTELESEK elfogadni akármennyi aprót. Innentől kezdve a bankis alkalmazottak törvényt sértettek, ott helyben kellett volna pénzügyi bűncselekményért feljelenteni őket a kiérkező rendőrnél!
alöksz róz 2020.02.08. 13:55:34
kolomparlole1114 2020.02.08. 13:56:28
alöksz róz 2020.02.08. 13:56:59
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.08. 13:57:56
A helyzet ugyanaz. Lásd a magyar jogszabályt.
Péter 2 2020.02.08. 13:59:28
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.08. 13:59:50
Tévedsz. Alapvető jogi fogalom a józan ész is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.08. 14:01:36
De, a bank se köteles elfogadni aránytalan számú érmét. Kivétel: MNB. Oda zsáknyit is vihetsz.
alöksz róz 2020.02.08. 14:03:34
Mr.paksimogyoró 2020.02.08. 14:04:06
Péter 2 2020.02.08. 14:07:18
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.08. 14:07:46
www.mnb.hu/archivum/Bankjegy_es_erme/informaciok-kereskedelmi-szervezetek-szamara/tajekoztato-a-bankjegyek-es-ermek-elfogadasi-szabalyairol
alöksz róz 2020.02.08. 14:09:13
kolomparlole1114 2020.02.08. 14:09:14
Nagyobb mennyiségű, azaz 50 darabot meghaladó érmét csak a hitelintézetek és a posta kötelesek fizetésül elfogadni.
www.mnb.hu/archivum/Bankjegy_es_erme/informaciok-kereskedelmi-szervezetek-szamara/tajekoztato-a-bankjegyek-es-ermek-elfogadasi-szabalyairol
Kötelesek akármennyi aprót elfogadni. Nem opció, kedvük szerint, hanem KÖTELESEK. Törvényileg.
Mr.paksimogyoró 2020.02.08. 14:09:48
kolomparlole1114 2020.02.08. 14:11:52
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.08. 14:12:51
Az élő gyakorlat nem ez.
kolomparlole1114 2020.02.08. 14:13:41
kolomparlole1114 2020.02.08. 14:14:44
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.08. 14:17:46
Az élet nem igazol téged.
Lehet persze bankfiókokban trollkodni zsáknyi egyfilléressel, meg flesmobozni, ez liberális hülyegyerekek szórakozása, amikor megunták a drogozást, de a kisemberek ezen csak jót kacagnak.
Péter 2 2020.02.08. 14:20:23
Ráadásul az itt tárgyalt esetben a bank kifejezetten, előre, az idézett weboldalon megerősítve kötelezettséget vállalt, hogy ügyféltől nincs mennyiségi korlát.
kolomparlole1114 2020.02.08. 14:25:16
kolomparlole1114 2020.02.08. 14:26:45
FDToth 2020.02.08. 14:36:38
Etniez 2020.02.08. 14:38:39
Etniez 2020.02.08. 14:42:31
Akassza csak meg az ügymenetet, csináljon ügyet mindenki, akkor lesz változás.
Excelsa 2020.02.08. 14:52:11
Én tartózkodom a hozzászólók minősítésétől, de természetesen van véleményem.
Etniez 2020.02.08. 15:06:23
Fordítva ülsz a lovon.
kolomparlole1114 2020.02.08. 15:13:53
Fakanál69 2020.02.08. 15:15:41
kolomparlole1114 2020.02.08. 15:29:27
Na nehogy már meg kelljen kérdezni egy banktól előre hogy van-e kedvük betartani a törvényeket, vagy sem... Itt a banki naplopóknak egyszerűen csak nem volt kedvük dolgozni (de gondolom a fizetésüket felvenni azért igen).
Etniez 2020.02.08. 15:29:53
ebella2 2020.02.08. 15:31:43
ebella2 2020.02.08. 15:39:29
datam 2020.02.08. 15:40:24
Nem _kell_ oda kérned a fizudat. Én is kp-ban kérem a fizetésem, minden további nélkül meg is kapom. Nincs bankszámlám, valszeg nem is lesz. Nálam akkor gurult el a pirula, amikor egy 100 forintos öngyújtót 450 forintért vettem meg, mert készpénzfelvételnek vette a terminálon keresztüli fizetést. Amikor ezt jeleztem, mondták, hogy bizonyos terminálon így megy az ügymenet. Azonnal kivettem az összes pénzem, felmondtam minden szerződést és nyasgem. Persze, ha neked hitelkereted van, akkor más a lányzó fekvése, de akkor tedd nullára és mondd fel.:)
Fakanál69 2020.02.08. 15:42:11
datam 2020.02.08. 15:45:26
Sehol sem írta, hogy hónapok óta tartozott volna. Amit nagyon nem is lehet, hiszen a bankok nagyrésze decemberben terheli az
éves kártyadíjat, a fenn leírt kálvária pedig december 21.-én vagy 22-én történt. Tehát max 3 hetet tartozott, de inkább kevesebbet. Ez az egyik. A másik. Nem tudod elképzelni a macinacis kaliberű biztiőrt? Jártál te bankban az elmúlt 20 évben? Én csak olyan biztiőröket látok, akik vagy kiöregedett rendőrök, jellemzően 60+-os korosztály, vagy pedig a kőbuta barlangi trollt. És igen, láttam én már fekete susis melegítőben is a biztonságit, OTP fiókban. Értem én, hogy védenéd a mundért, de nagyon rosszul csinálod.
ebella2 2020.02.08. 15:48:00
Excelsa 2020.02.08. 15:53:45
kolomparlole1114 2020.02.08. 15:57:41
ebella2 2020.02.08. 15:59:24
kolomparlole1114 2020.02.08. 15:59:35
Fakanál69 2020.02.08. 16:05:03
ebella2 2020.02.08. 16:06:21
PannonBoy 2020.02.08. 16:25:30
Magyarország bankostul, ügyfelestül a sötét középkorban van.
de let e ... 2020.02.08. 16:25:30
ekat 2020.02.08. 17:13:02
Shazy 2020.02.08. 17:17:57
A sztori: olyan bankfiókban, ahol korábban három bankpénztáros dolgozott, nem volt választható a pénztárhoz sorszámot adó gomb, mert ebédelt az egy szem pénztáros.
Jó étvágyat neki, node előtte megnéztem az oldalukat, és ott nem szerepelt a pénztárszünet.
Többen, pénztárra várakozók panaszkodtunk, mire egy ügyintéző felajánlotta, hogy megmutatja, ki van írva a honlapra a déli pénztárzárás. Kíváncsian vártam - erre NEM a nyitvatartás menüben, hanem egy másik almenüben kiírva mutatta, hogy 12 és fél egy között zárva a pénztár.
Jeleztem, nem az igazi minden szolgáltatáshoz külön menükhöz írni, hogy mikor szünetel a szolgáltatás, mire az ügyintéző közölte, hogy meg kellene tanulni olvasni.
Rákérdeztem, hogy úgy érti-e, hogy nekem?
Igen, közölte.
Kiakadtam, hogy nekünk még azt tanították az egyetemen, hogy az ügyfélnek mindig igaza van - akkor is, ha nem.
Válasza az volt, hogy ha valami nem tetszik, el lehet menni nyugodtan.
Megkerestem a fiókvezetőt, hogy rákérdezzek, ez a bank hivatalos véleménye, vagy a kolléga saját akciója.
A helyettese volt csak bent (bizonyára a vezető is ebédelt :-P ), akinek az volt a reagálása az elmondottakra: "Hiszen a honlapon ki van írva az ebédszünet!"
Rákérdeztem, hogy ez minden, ami eszébe jut a történtekről.
Válasza: "Miért, minek kellene?"
Ez a posztindító írásban említett bankban történt, szintén, egy olyan fiókban, ahol NAGYON sok pénzt forgatok éves szinten.
Háttérinformáció, hogy az olvasási tudást hiányoló munkatárs a kiemelt ügyfelekkel foglalkozó ügyintéző szeretne lenni.
Pedig olyan nagyszerű bank volt, gondolkodtam, hogyan süllyedhetett ide...
jatagán9 2020.02.08. 17:26:48
Néhány nappal ezelőtt én is beváltottam kb. 7500 Ft aprót. Lemértem a súlyát, és abból következtettem az értékére, nem szórakoztam vele. Szó és átszámolás nélkül kifizették, elkérték a mobilszámomat, és néhány óra múlva hívtak, hogy alábecsültem az értékét, ha arra járok, menjek be a különbözetért.
Opportunista mikroba 2020.02.08. 17:35:26
Shazy 2020.02.08. 17:37:07
2020.02.08. 17:51:03
Bandibacsi34 2020.02.08. 17:52:55
Ja azt elfelejtetted hozzatenni, hogy Angliaban levesznek 11%-ot ezek a penzbevalto automatak....
Opportunista mikroba 2020.02.08. 17:52:55
Excelsa 2020.02.08. 18:01:12
Excelsa 2020.02.08. 18:05:29
sóhegy049 2020.02.08. 18:10:36
Én a hárombetűs nemzethybe mentem be egy kisebb hátralékot elsimítani. A javát papírpénzzel természetesen, a többit, az aznap begyűjött visszajárókból a zsebembe került apróból kívántam rendezni. Apróban 1.875,- Ft volt, a következőképp: 5X200,- 8X100,- 1X50,- 1X20,- 1X5,- A pénztáros vénasszony bebüffentette, hogy "nem vagyok én italautomata"...
Nabaszdmeg, így magamban... Mire rákérdeztem, hogy melyiket vonta ki a forgalomból a Gyuri? Ez olaj volt a tűzre, de elvette és végig puffogott. Elköszöntem, további szép napot kívántam neki, azt csessze meg! :-)
élhetetlen 2020.02.08. 18:10:53
Excelsa 2020.02.08. 18:11:08
Sanya Szabó 2020.02.08. 18:13:46
lionking 2020.02.08. 18:16:23
"Felkerestem hát a gödöllői fiókot ahol is megkérdeztem "
Permetező 2020.02.08. 18:17:55
Egyébkén direkt ment a f*sz erdőbe f*szért és saját örömére talált is. Happy End
sóhegy049 2020.02.08. 18:18:19
Cateran 2020.02.08. 18:27:36
Opportunista mikroba 2020.02.08. 18:29:56
Don Bolesz 2020.02.08. 18:35:30
de a hallódó nyugaton ha beszórod a bankban a megfelelő automatába az apródat 1, 2, egyébb centjeidet akkor elveszi leszámolja és felírja a számládra...
ott ez úgy látszik nem gond.
de lehet azért mert már haldokolnak?
kolomparlole1114 2020.02.08. 18:41:41
Nálunk is, bankfióknak hívják. :D
Shazy 2020.02.08. 18:50:58
A bankokból kiveszett az alázat, elfelejtik, hogy szolgáltatók.
ze11 2020.02.08. 18:52:26
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.02.08. 18:52:43
Mivel az "okoskodók nem posták(ok) és nem pénzintézetek, így nem kötelesek elfogadni 4000 db ötforintost. A bank mig pont az, így kussoljon! Az érvelésed kifacsart.
A második bekezdésed nettó okoskodás (ami ellen épp szót emeltél); mezei feltételezés és senki nem kért pszichológiai profilozást, mert lényegtelen, hogy miért volt mínuszban a számla.
"Az életképtelen posztolónak meg csak annyi tanácsom van, hogy az aprót rakja a kocsiba, parkolóórába tökéletes, vagy kisboltba sokszor örömmel átveszik."
Remek példája vagy azoknak, akik a saját világukon mit sem látnak túl. Elképzelésük sincs arról, hogy más emberek máshogyan élik az életüket. Miből gondolod, hogy a beküldőnek van autója? Miből gondolod, hogy a parkolását nem telefonnal indítja pl. a követhetőség kedvéért. Miből gondolod, hogy jár bármilyen boltba is? De remek tanács volt, köszi.
Kár, hogy nem életvezetési tanácsokért írt az ember.
Azok is elgondolkodhatnak az életükről, akik azt bírták mondani, hogy menjen másik fiókba. Figyelmes olvasással látható, hogy nem pesti az emberünk, így másik fiókba küldeni annyi, mint másik városba küldeni. Legközelebb Veresegyház. Utána Aszód. Tényleg elküldjük az embert (akár gyalog) egy másik városba, mert valaki féreg és nem végzi el a munkáját?
ekat 2020.02.08. 18:53:16
Opportunista mikroba 2020.02.08. 18:53:26
hypochloride 2020.02.08. 18:54:40
élhetetlen 2020.02.08. 18:56:44
Opportunista mikroba 2020.02.08. 18:59:05
ekat 2020.02.08. 19:00:36
savanyú a narancs ( Villanyfényes) 2020.02.08. 19:01:25
És mit tehettem? El kellett fogadnom, hogy ez van. Senkit se érdekelt a bank részéről, hogy milyen kényelmetlenség tárolnom, mert a pénztárcámba nem fért bele, ahogy az sem, hogy a mögöttem várókat mennyire feltartottam.
Legfeljebb másnap a munkatársak és/vagy boltosok örültek, hogy nagy címletüket váltottam.
Shazy 2020.02.08. 19:02:20
Shazy 2020.02.08. 19:02:21
ze11 2020.02.08. 19:04:41
Shazy 2020.02.08. 19:07:21
Ennél mi többet kívánhatna bárki a feledékeny ügyféltől?
Ha nekem mondaná bármelyik hátralékos ügyfél, hogy utalás helyett pl. készpénzben, de ezresekben egyenlíti ki a hétszámjegyű hátralékát, nem akadékoskodnék, hanem azonnal tartanám a kezem a bankókért és számolgatnám az ezeregynéhány vagy néhány ezer bankjegyet.
Hasonló lenne a helyzet, mint a poszternél: néhány száz érménél többet nem gondolok, hogy bevitt volna ő sem.
Opportunista mikroba 2020.02.08. 19:12:32
élhetetlen 2020.02.08. 19:13:11
alöksz róz 2020.02.08. 19:14:13
Shazy 2020.02.08. 19:16:25
élhetetlen 2020.02.08. 19:25:56
Opportunista mikroba 2020.02.08. 19:26:01
ekat 2020.02.08. 19:26:50
blafácán 2020.02.08. 19:33:58
Öcsém te nem kereskedő, bank vagy posta vagy hanem magánszemély. Mi alapján utasítod vissza a 4000 db ötforintost???
Kicsit kevered a dolgokat. A fentebb linkelt jogszabály pont ezt mondja ki. Szóval ha kapsz 4000 ötforintost akkor megkaptad a 20 000 Ft-odat aztán viszlát.
Abban igazad van hogy lehet nincs kocsija a posztolónak. Sőt biztos nincs. Azt feltételezni hogy a kocsi parkolást telefonnal fizeti, a bankba meg egy doboz apróval és kinyomtatott szabályzattal megy megint baromság.
Ja most a kedvedért megnéztem a K&H díjait. A legdrágább csomag is csak 1600 Ft, év végi kártyadíj 6000. Tehát a posztoló minimum 4 hónapja tartozott. Mivel ha minuszba megy a számla már nem tudsz semmit csinálni, se felvenni, se utalni. Ergó ezt csak felgörgetni tudta 12 ezerre.
alöksz róz 2020.02.08. 19:38:15
Shazy 2020.02.08. 19:42:28
alöksz róz 2020.02.08. 19:49:09
kolomparlole1114 2020.02.08. 19:49:40
Amire a helyes válasz: - de munkanélküli még lehetsz.
Zuzer78 2020.02.08. 19:50:11
kolomparlole1114 2020.02.08. 19:52:09
alöksz róz 2020.02.08. 19:52:47
élhetetlen 2020.02.08. 19:53:18
A80 2020.02.08. 19:55:36
kolomparlole1114 2020.02.08. 19:56:12
kolomparlole1114 2020.02.08. 19:58:47
Opportunista mikroba 2020.02.08. 20:00:10
kolomparlole1114 2020.02.08. 20:00:33
Nancsibacsi 2020.02.08. 20:02:20
Szóval itt nem kell békéltető testületezni - ez bizony PSZÁF, aztán rakjon rendet. Függetlenül attól hogy ez 100% hogy a fiókvezető+pénztáros magánakciója, akik nem akartak dolgozni. Ha a PSZÁF elkezd turkálni, akkor ők már nézhetik is a profession.hu-t, mert az teljesen biztos hogy központilag nem adnak ki ilyen utasítást egy bankban sem.
kolomparlole1114 2020.02.08. 20:03:28
kolomparlole1114 2020.02.08. 20:06:43
élhetetlen 2020.02.08. 20:07:33
Zuzer78 2020.02.08. 20:09:45
kolomparlole1114 2020.02.08. 20:09:46
kolomparlole1114 2020.02.08. 20:14:13
A saját ÁSZF-je szerint, ami kint van a gmailes email címén, bárki megnézheti és elfogadja a vele való szerződéskötés előtt...
kolomparlole1114 2020.02.08. 20:18:12
kolomparlole1114 2020.02.08. 20:19:13
élhetetlen 2020.02.08. 20:31:06
peppe83 2020.02.08. 20:42:07
Járj utána.
élhetetlen 2020.02.08. 21:00:32
Kivancsi 2020.02.08. 21:00:46
Mr.paksimogyoró 2020.02.08. 21:06:32
PannonBoy 2020.02.08. 21:17:35
@Bandibacsi34: Igen, ez igaz. Van olyan, amelyik nem (bankban található). Viszont szinte mindenhol van automata till és ott szintén el lehet használni az aprót.
Mr.paksimogyoró 2020.02.08. 21:18:47
kolomparlole1114 2020.02.08. 21:19:34
Mr.paksimogyoró 2020.02.08. 21:29:56
élhetetlen 2020.02.08. 21:32:49
peppe83 2020.02.08. 21:39:32
ekat 2020.02.08. 21:40:48
kolomparlole1114 2020.02.08. 22:05:07
Sanya Szabó 2020.02.08. 22:24:34
kolomparlole1114 2020.02.08. 22:31:12
csubbus 2020.02.08. 22:42:01
csubbus 2020.02.08. 22:51:38
Sanya Szabó 2020.02.08. 22:52:47
Sanya Szabó 2020.02.08. 22:56:30
Sanya Szabó 2020.02.08. 23:12:09
Mr.paksimogyoró 2020.02.08. 23:48:19
kolomparlole1114 2020.02.09. 00:25:42
kolomparlole1114 2020.02.09. 00:39:24
A NAV is volt már nálam lefoglalni nemlétező tartozásra, azok is el lettek zavarva. :) Sok sikert az OTP-nek így 20 év távlatából, szerintem sok költséget megspórolnak ha másnál próbálkoznak. :)
kolomparlole1114 2020.02.09. 00:48:16
kolomparlole1114 2020.02.09. 00:53:46
kolomparlole1114 2020.02.09. 00:57:09
kolomparlole1114 2020.02.09. 00:59:50
OTP IGAZGATÓ 2020.02.09. 01:32:39
videki gyerek 2020.02.09. 03:26:50
Mert nem mindegy, hogy 10 darab 200 forintossal akart fizetni, vagy a 40 millios lakáshitel törlesztését akarta egybe befizetni, 12 éve kivont 1 ft-os pénzérmékkel.
Törpvadász 2020.02.09. 04:12:52
Aurel Pokorny 2020.02.09. 05:33:24
Pilotax 2020.02.09. 07:43:14
@PannonBoy: Akkor gondolkodj el azon, hogy mi lesz akkor ha nem lesz készpénz. Gondolj a görög vagy az argentin példára. Meg várd ki, hogy mi lesz akkor ha válság lesz, merthogy lesz az tuti, előbb utóbb. A politikusok kibaszott boldogok lesznek mert a zárolt számlák kiválóan fogják szolgálni no nem a tulajdonosokat, hanem a politikusokat, jobb helyeken esetleg az államot, de nem téged.
ebella 2020.02.09. 07:49:32
ebella 2020.02.09. 07:50:31
ebella 2020.02.09. 07:52:05
Im just here for the comments 2020.02.09. 08:06:11
Mentoloscukor 2020.02.09. 08:23:58
Spiritual 2020.02.09. 09:28:40
Ez csak egy elméleti eszmefuttatás, de innentől kezdve ez is lehetőségként benne van, mivel a bankvezető hölgy precedenst teremtett vele.
alöksz róz 2020.02.09. 09:31:59
szaros kis bürokrata ügyintézők pont ugyanúgy kiskirálynak érzik magukat, mint 40 éve, pedig semmivel nem többek az ügyfélnél. jól tette, hogy nem hagyta magát.
mindenkinek ki kéne állni magáért, nem lehajtott fejjel elkullogni
Opportunista mikroba 2020.02.09. 09:32:56
Balfredo Alfredo 2020.02.09. 09:53:57
"Kulturált ember nem állít be egy bankba egy zacskó aprópénzzel,"
Természetesen jogod van arra, hogy véleményed legyen a posztolóról, meg arról, hogy mit tesz és mit nem tesz egy kultúrember. Mert amiket írsz, az vélemény és érzelem, nem pedig tény vagy jogszabályi hivatkozás.
Csak éppen a posztoló ekézése egyben azt is próbálja sugallni, hogy a banknak adott esetben igaza van.
Erre még rá is teszel egy lapáttal, amikor megjegyzed, hogy személyszerint milyen remek tapasztalatod van a bankokkal. Ugyanakkor azt is fontosnak tartod hangsúlyozni, hogy nem mentél hozzájuk egy csomó apróval, ezzel viszont pont cáfolod saját magadat, hiszen nem tudni, hogy ha egy vödör apróval jelensz meg bármelyiknél, akkor is ugyanilyen szivélyesek-e.
Amúgy előfordult már mindenféle ezen a blogon. Az is, hogy valaki kifejezetten kritizálta sőt le is hülyézte a posztolót. Viszont ezt nem közvetlenül a regisztráció után, legelső hozzászólásként tette.
A vélemény szabad, így nekem meg a bankokról illetve a banki alkalmazottak hozzáállásáról van meg a véleményem. E vélemény pedig az, hogy nem tudom sajnálni a bankokat. Még akkor sem, ha egy ügyfél szívatja őket egy valag aprópénzzel.
kolomparlole1114 2020.02.09. 09:58:37
kolomparlole1114 2020.02.09. 10:00:10
kolomparlole1114 2020.02.09. 10:04:24
Balfredo Alfredo 2020.02.09. 10:11:01
@Mentoloscukor:
Nicsak, még két frissen regisztrált hozzászóló Excelsa mellett, akik - természetesen teljesen véletlenül - a bankot védik.
Ez azért valahol félelmetes, hogy a banknak nincs energiája a törvények és saját szabályok betartására. Arra viszont van, hogy bérkommentelőket fogadjon és úgy próbálja magyarázni a magyarázhatatlan viselkedését.
kolomparlole1114 2020.02.09. 10:11:04
Opportunista mikroba 2020.02.09. 10:21:58
Fakanál69 2020.02.09. 10:26:12
Cateran 2020.02.09. 10:37:22
kolomparlole1114 2020.02.09. 11:03:41
alöksz róz 2020.02.09. 11:12:01
Opportunista mikroba 2020.02.09. 11:16:23
Zuzer78 2020.02.09. 11:28:17
Opportunista mikroba 2020.02.09. 11:32:17
CoolKoon 2020.02.09. 11:41:55
Amúgy sajnos az esettel kapcsolatos büntetőjogi paragrafus nem jut az eszembe. Talán a rágalmazás/becsületsértés, de csak akkor, ha a spiné valami olyasmit mondott a rendőröknek, ami hamis tényállításnak bizonyul (bár erre akkor sincs túl sok esély, mert -ahogy azt már említettem- a bankok mocskos rohadékok, és hamarabb törlik az ÖSSZES hangfelvételüket, mintsemhogy kiadjanak bármit is a rendőrségnek meg a bíróságnak).
Érdemes amúgy elolvasni pl. ezt: www.mnb.hu/archivum/Bankjegy_es_erme/informaciok-kereskedelmi-szervezetek-szamara/tajekoztato-a-bankjegyek-es-ermek-elfogadasi-szabalyairol "Nagyobb mennyiségű, azaz 50 darabot meghaladó érmét csak a hitelintézetek és a posta kötelesek fizetésül elfogadni."
CoolKoon 2020.02.09. 11:45:47
alöksz róz 2020.02.09. 11:46:30
CoolKoon 2020.02.09. 11:48:01
Spiritual 2020.02.09. 11:48:05
Persze mindez elméleti, amit leírtam, de elvi lehetősége innentől kezdve nyitott.
wicha 2020.02.09. 11:49:43
1. Ha csak a számlavezetési díjat fizetné be, ami 1-2 ezer ft, biztos nem kínlódtak volna ennyit, még ha 5 ftos is van közte egy csomó. Ha egy ügyintéző sokkot kap, akkor ott min. Szatyornyi pénzről van szó.
2. Nem minden bankfióknak van érmeszámolója. Tudom.
3. Az első és második pont azt hozza, hogy a bankfiók ( a k&h-ba tényleg kivezetik a kp-t) kb egyetlen pénztárosát egy-másfél órára kiveszi valaki a apróval fizet.. azért ezt gondoljuk át.
Másfelől azt is el tudom képzelni ordasbunkók voltak az ügyféllel, és csakazértse keresték a kompromisszumot. Innen nehéz megítélni, de ott se könnyű. Bytheway van államkincstár és posta is, sztem ott ezt flottabbul csinálják mint bankban
Pepibubó 2020.02.09. 11:51:54
Azóta eltelt 30 év, de a birkaként viselkedő nép azóta se késztette rá a "szolgáltatókat" hazánkban, hogy hasonló gépeket beszerezzenek. Hozzáteszem, hogy itt Nyugaton, a LIBERÁLIS, mert valódi demokráciákban a legkisebb boltok - nemhogy szupermarketek - pénztárainál se merül fel a "van aprója?" idióta kérdéshalmaza. Ugyanis ott is gép adja a visszájáró aprót, aminek tölcsérébe akármennyi aprót is betölthetnek, a pénztárosnak és a vevőnek nincs gondja vele.
Érdekes, hogy az otthoni pénzügyi szagértőnél ez a lehetőség egy fél mondat erejéig se merül fel, ma sem.
Opportunista mikroba 2020.02.09. 11:51:56
Opportunista mikroba 2020.02.09. 11:53:14
pkovaks 2020.02.09. 11:56:17
Spiritual 2020.02.09. 11:59:14
CoolKoon 2020.02.09. 12:04:24
Spiritual 2020.02.09. 12:06:35
Pepibubó 2020.02.09. 12:09:54
@pkovaks: Ez a füllentésed most nem jött be a FOREX-szel kapcsolatban sem. A múlt héten, éppen Svédországban, még minden pontosan úgy működött, ahogyan az előbb írtam. Persze lehet, hogy azóta változott a helyzet Nyugaton :-)
Cateran 2020.02.09. 12:17:40
"Ennek fényében nem is meglepő, hogy Svédországban a bruttó hazai termék arányában mérve a készpénzállomány 1 százalékot tesz ki, miközben az egyéb európai országokban ez az arány 10 százalék körüli (Magyarországon 13 százalékos), az Egyesült Államokban pedig 8 százalékos."
index.hu/gazdasag/penzbeszel/2018/12/19/elet_keszpenz_nelkul_sok_meg_a_nyitott_kerdes/
Örömhernyó 2020.02.09. 12:24:03
Ja, Ázsiában élek, itt elő se fordulhat, hogy bankos csaj rendőrt hívjon az ügyfélre. Fehér kesztyű, egyenruha, nagyon széles mosoly és cincogó, kedveskedő hang, mindenben segítenek, üdvözölnek, ki van nyalva a segged. Egy teljesen közönséges bank debit kártyám van, nulla a havi számlavezetési díj, pénzt vehetek fel szinte minden sarkon lévő ATM-jükben, ha idegen bank ATM-jéből veszek fel, akkor kb. 50 forint a díj. Ennyi. Magyarországon valamit nagyon elcsesztek az emberek, amikor hagyták, hogy a bankok így elkurvuljanak.
Örömhernyó 2020.02.09. 12:28:41
Permetező 2020.02.09. 12:34:57
kolomparlole1114 2020.02.09. 12:38:03
Majd vesznek ha unják a kézi melót. De attól még meg kell csinálniuk, akár kézzel is. Mosogatógépe sincs mindenkinek, akkor az ország 99%-ában nincs 1 tiszta tányér se?
Excelsa 2020.02.09. 12:40:57
Az alábbi kommentek közül az egyik szellemesen írja a két személyről, hogy itt megtalálta zsák a foltját.
kolomparlole1114 2020.02.09. 12:42:53
Mit is? Hogy a bank nem teljesíti a törvényi kötelezettségét, mert spórolni akart egy munkaeszközön, és amúgy is büdös nekik a munka, csak a fizetésért tartják a markukat? Met kell ezen túlgondolni? Sima törvényszegéssel állunk szemben!
Remélem nekik meg a sürgősségi osztályon mondják azt hogy most ebédidő van...
kolomparlole1114 2020.02.09. 12:46:03
Excelsa 2020.02.09. 12:46:51
Az alábbi kommentek közül az egyik szellemesen írja a két személyről, hogy itt megtalálta zsák a foltját.
kolomparlole1114 2020.02.09. 12:49:44
Fakanál69 2020.02.09. 12:50:13
kolomparlole1114 2020.02.09. 12:51:11
kolomparlole1114 2020.02.09. 12:55:44
Fakanál69 2020.02.09. 12:59:42
Spiritual 2020.02.09. 13:25:45
Fakanál69 2020.02.09. 13:41:35
Zuzer78 2020.02.09. 13:45:42
dee_1989 2020.02.09. 13:48:19
Nick-son 2020.02.09. 14:04:12
Raiffeisennél érdekes fejlődik ugyanez. Ki-be fizetéshez már nem kell papírt töltögetni, szám húzásnál már beazonosít a gép a kártyámmal, nem kell vacakolni a számlaszám pötyögésével, a pénztáros meg rádobja a köteg pénzt a számlálóra, szét se kell válogatni, mert felismeri az eltérő címleteket. Nyomtat, aláír szevasz.
Így is lehet spórolni a munkaidővel. Meg az enyémmel is.
Zoli89D 2020.02.09. 14:26:09
Ha nem kötöszködni ment volna a cikkíró, akkor elfizette volna valami automata pénztárban egy hipetmarketben az összegyűlt aprót.
'Majd én megmutatom a banknak!' Típusú ember, akit egyébként meg késedelem rendezésére hívtak be. Csak üzleti szempontból: majd biztos érdemes 2 munkaórát elpazarolni, azért hogy a késedelmét be tudja fizetni.
Opportunista mikroba 2020.02.09. 14:42:29
Ez arról jutott eszembe, hogy néhány nappal ezelőtt pénzt vettem ki automatából, és bárhogy akartam, nem adott 10 ezresnél kisebbet (elvileg tud kiadni, gyakorlatban 10 esetből 8-szor nem...), így kissé félve nyújtottam a három csomag papírzsepi mellé, meg is kérdeztem, hogy fizessek-e inkább kártyával. De azt mondta, hogy most semmi gond, csak a reggel egymás után nagy pénzzel érkezőknél szokott pénzváltási probléma lenni.
Szóval a jog meg az élet realitása nem mindig fedi egymást. És nem azért, mert minden és mindenki a szegény kisember ellen van...
Shazy 2020.02.09. 14:56:02
A bankban ugye nincs olyan szűk keresztmetszet, hogy az ügyintéző nem tud pénzt számolni, mert elkopik az ujja és akkor a következő ügyfelet már nem tudja kiszolgálni, vagy nincs helye az érméknek és azért nem veszi át azokat.
Opportunista mikroba 2020.02.09. 14:59:59
Shazy 2020.02.09. 15:03:20
A ma érvényes hirdetmény 4. oldalán az 1.1.1.1. "K&H Lakossági Bankszámla" pontban, a "Forintban végzett műveletek" között, a "Készpénz befizetése bankfióki pénztárban" tranzakció kapcsán azt tartalmazza, hogy "Díjmentes", megjegyzésben pedig, hogy "Címletenként 150 db feletti érme be/kifizetés esetén külön díjtétel kerül felszámításra, melynek mértéke a befizetett teljes érme darabszám után számítva 1 Ft/db., azaz LEHETSÉGES BÁRMENNYI érmét fizetni; ha címletenként legfeljebb 150 darabot adnak be, akkor díjmentesen, egyébként érménként 1 Ft-os díjért.
Amikor a pénztáros nem fogadta el a sok érmét, akkor tehát bevételtől fosztotta meg a bankot - így kellene hozzáállni a banknál is. Persze nem így fognak, ami szomorú.
Zoli89D 2020.02.09. 15:05:52
Zoli89D 2020.02.09. 15:10:44
Opportunista mikroba 2020.02.09. 15:27:36
Bár ez már inkább filozófia :)
Shazy 2020.02.09. 15:30:50
Shazy 2020.02.09. 15:33:13
Zoli89D 2020.02.09. 15:37:14
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.02.09. 15:38:10
Ügyfelet ez hol a fenében érdekli? Ha egyfajta pénzt elfogadnak, akkor másfajtát is el kell, a saját szabályzatuk és a törvények szerint is.
" fogadjam el a helyzetet, mert a sarki fűszeresnél van panaszkönyv, de egy bankban nincs."
Ez meg a világ vicce, itthon meg egy kormány sem hozott erre normális törvényeket... De mondjuk a PSZÁF vagy bármelyik banki felügyelet sem hiszem, hogy foglalkozna ezzel :S
A végén a segítség is a szokásos, nesze semmi, fogd meg jól... Jé, panaszt kell tenni, erre gondolom magától is rájött az ügyfél. Rutinos Homáros meg tudja, hogy a bank le fogja sz***
Opportunista mikroba 2020.02.09. 15:39:49
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.02.09. 15:40:12
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.02.09. 15:43:14
A bank gondjait meg pont annyira fogom magasról, mint a bank azt, amikor éppen nem tudok fizetni, hogy az miért van. Szóval érted, ha ők üzleti alapon működnek, én is közelíthetek hozzájuk úgy.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.02.09. 15:45:33
Opportunista mikroba 2020.02.09. 15:52:22
Shazy 2020.02.09. 16:12:31
Shazy 2020.02.09. 16:13:43
ze11 2020.02.09. 17:26:46
alöksz róz 2020.02.09. 18:15:41
az analógia meg szar.
brand_boy 2020.02.09. 18:16:36
Amúgy koronavírus ide-oda gondolkodom a Kínába költözésen: talán tavalyi hír szintén, hogy egy benzinkutas a próba vitte be egy autókereskedésbe a 6 milliónyi juanját. Amit köszönettel szépen elfogadtak, a kereskedés bezárt, aki élt és mozgott számolás rá fogtak, és négy és fél óra alatt végeztek is.
alöksz róz 2020.02.09. 18:21:15
Sanya Szabó 2020.02.09. 18:51:25
Permetező 2020.02.09. 18:57:06
Sanya Szabó 2020.02.09. 18:57:16
Permetező 2020.02.09. 19:09:02
Opportunista mikroba 2020.02.09. 19:28:06
Cateran 2020.02.09. 20:05:28
www.mnb.hu/bankjegy-es-erme/informaciok-kereskedelmi-szervezetek-szamara/tajekoztato-a-fizetesi-forgalmi-celu-forintbankjegyek-es-ermek-elfogadasi-szabalyairol
"Nagyobb mennyiségű érme elfogadása
Amennyiben egy vevő a vásárlás során – akár több címletből, összesen - 50 darabnál több érmével szeretne fizetni, a kereskedő nem köteles azt elfogadni. Nagyobb mennyiségű, azaz 50 darabot meghaladó érmét csak a hitelintézetek és a posta kötelesek fizetésül elfogadni. A kereskedők saját üzletpolitikájuknak megfelelően dönthetnek arról, hogy vásárlóiktól elfogadják-e az 50 darabnál nagyobb mennyiségű érmével való fizetést."
Péter 2 2020.02.09. 20:33:16
Péter 2 2020.02.09. 20:45:28
Egyébként, ugye, nem gondolod, hogy amikor egy nagyáruház nap végén beviszi a napi készpénzes bevételt a bankba, akkor 50 darab felett kidobják vele? Természetesen ott van számlálógép, rolnizás, minden, de azért mégsem érdemes úgy tenni, hogy ebben az országban ötven száforintosnál több még sosem volt egy helyen.
ze11 2020.02.09. 22:41:55
Utólag természetesen kulturált hangnemben, írásban megteheti a panaszt, de arra számítania kell, hogy a panaszával kapcsolatban a másik oldalt is meg fogják hallgatni, a kamerák felvételeit meg fogják nézni, és lehet, hogy a viselkedése miatt mégioscsak ö lesz szorult helyzetben, hogy finom legyek.
Szubrina 2020.02.09. 23:52:15
Nekem nagyon tetszett az ügyfél kitartása, mert kiállt az igazáért a végsőkig, nem hódolt be a rosszindulatú hivatalnokoknak. Csodálkozom, h a rendőr nem kényszerítette a pénztárost az apró elfogadására, hiszen törvényes fizetőeszközről beszélünk.
Valaki belinkelt egy paragrafust mely szerint 50 db-nál több aprót csak hitelintézet (BANK) és posta köteles átvenni.
Ennyi.
Ezért mondom néktek, h nincs jogbiztonság, mert szerencsétlen ügyfél nincs hová forduljon.
Mostantól, ha apróban, akarnak visszaadni nekem, nem fogom elfogadni. Adják 20 ezresben, igen bizony egy 5 ezresből is.
Szubrina 2020.02.09. 23:57:25
Szubrina 2020.02.10. 00:04:40
Szubrina 2020.02.10. 00:05:54
Szubrina 2020.02.10. 00:20:43
Eltelt sok év és arra vezetett az utam és láttam, h az MKB fiók megszünt és a K&H költözött a helyére, uhhh ez rosszul érintett...
Én jelenleg csak azért vagyok bankban, mert a munkahelyem így utal és sajnos kötelező (bonyodalmasan ki lehetne hisztizni a csekken való fizetést) de annyira nem szeretnék kilógni a sorból.
Viszont rühellem a bankokat, semmit nem kapok, ellenben használják a pénzemet, a kamat 3 havonta 1, 56 ft vagy ilyesmi összegben mozog, az éves kártyahasználati díj 3000 ft körül van stb...stb...pénzbe kerül a pénzfelvét, az átutalás, sőt, ha 500 ezernél nagyobb összeget szeretnék felvenni a saját kibaszott pénzemből, akkor erre személyesen kérvényt kell benyújtanom a bankomnál és ez a dolog csak az ezutáni 24 órára áll, azaz végelegesen sem tudom a limitemet mondjuk 500-ra állíttatni...
Elképesztő na...
peppe83 2020.02.10. 02:43:05
Erste automata Címletválasztás, és kiad max 10x1000 és max 10x5000 forintosokat, ezen felül 20ezreseket.
Évek óta nem veszek ki pénzt más automatából.
Fakanál69 2020.02.10. 07:27:06
Szubrina 2020.02.10. 08:24:22
Fakanál69 2020.02.10. 08:30:42
federti 2020.02.10. 08:51:30
Opportunista mikroba 2020.02.10. 10:14:21
Opportunista mikroba 2020.02.10. 10:15:46
Opportunista mikroba 2020.02.10. 10:18:36
Opportunista mikroba 2020.02.10. 10:23:29
pkovaks 2020.02.10. 10:39:14
Kifejtened ezt bövebben ? Mi az amit rosszul irtam ? FOREX-nel veszel valutat de dragabban mint a banki elszamolasi arfolyam, viszont a BANK nem arul valutat...
juhaszvik 2020.02.10. 11:15:46
Viszont onnantól kezdve, hogy valakinek megtagadják az ügyintézését, és felszólítják a távozásra, akkor mennie kell. Az üzletnek/banknak/szolgáltatónak megvan ehhez a joga, és ez a jog nem az alapján jár, hogy az ügyfélnek milyen problémája, milyen intézni valója van, vagy milyen jogtalanság miatt szenvedett kárt.
De gondolj csak bele: Géza bácsinak van egy kisboltja, akciósan árulja a párizsit, de most éppen elfogyott. Marika néni jogosan háborog, mert azért jött le a negyedikről (lift nincs), hogy vegyen akciós párizsit, de G. bácsi nem tud mit csinálni, a beszállító még nem ért ide, a drágább párizsiból nem akar adni. Viszont Marika néni addig nem megy sehová és blokkolja a pénztárat. Amit viszont nem szabad.
Szubrina 2020.02.10. 11:25:43
Mivel nem tudsz olvasni, kérj meg vkit, h olvassa fel neked:"Az ajtó már zárva, három marcona biztonságival körülfogva még mindig csak befizetni szerettem volna kicsivel több mint tizenkét ezer forintot."
Szubrina 2020.02.10. 11:27:43
ptspts 2020.02.10. 11:28:53
1. A gödöllői K&H-fiókban lehet-e saját számlára pénzt befizetni úgy, hogy az ügyfél kb. 20 ezer Ft-ot hoz vegyesen 5 és 10 forintosokban, egy nylonzacskóban? Ha nem, de más formában lehet (pl. az 5 és 10 forintosokat külön nylonzacskóban hozva), akkor mi ez a forma?
2. Melyik az a gödöllőihez legközelebbi K&H-fiók, ahol saját számlára lehet pénzt befizetni (kb. 20 ezer Ft-ot vegyesen 5 és 10 forintosokban), és milyen formában?
3. A posztoló mely feltételeket nem teljesítette?
4. A K&H weboldalán pontosan hol van kiírva (link) az 1. és 2. kérdésre adott válasz?
Fakanál69 2020.02.10. 11:31:41
Szubrina 2020.02.10. 11:32:28
Opportunista mikroba 2020.02.10. 11:34:18
Fakanál69 2020.02.10. 11:36:21
Fakanál69 2020.02.10. 11:40:33
Egri2 2020.02.10. 12:14:03
Tegyük fel, az ügyfél 12.000 Ft-ot akart átlag 10 forintosokban befizetni. 10 db 10 forintost 5 mp alatt lehet kb. megszámolni. 1 perc alatt az 12 köteg. 12000 Ft = 1200 köteg 10 forintos. A 12.000 Ft megszámlálása tehát 100 perc = 1 óra 40 perc.
Ha én vagyok az udvarias pénztáros, akkor megkérem az ügyfelet, hogy foglaljon helyet, a pénzének megszámolása kb. másfél ÓRÁT fog igénybe venni (ha nincs fémpénz számláló gép, amely sajnos nincs minden fiókban). Titeket pedig, akik ez után az ügyfél után következtek, sajnos meg kell kérjelek, VÁRJÁTOK ki ezt az időt, mert a törvény arra kötelez, hogy elfogadjam ezt a pénzt, megszámolnom pedig kötelező. Ha esetleg ez az ügyfél másfél órával pénztárzárás előtt jött be épp, akkor azt kell mondjam, Kedves várakozók, hogy ma már nem tudlak benneteket kiszolgálni, mert ugye a törvény. És holnap reggel siessetek nyitásra ideérni, mert esetleg jön egy ügyfél, aki majd 100.000 Ft-ot akar 20-asokban befizetni, és arra bizony rá fog menni az egész napom, hogy megszámoljam.
Tényleg ez lenne az életszerű, értelmes, épeszű viselkedés?
Valamiért erről a Dredd bíró című film egy jelenete ugrott be, amikor csórókám a lövöldözés elől egy robotba bújik el, de Dredd elkapja:
- "Lőttek rám, mit tehettem volna? Ugrottam volna ki az ablakon?"
- "IGEN"
- "A negyvenedikről?? Szétlapultam volna!"
- "Lehet. De törvényesen..."
Szerintem, ha élhető világot akarunk magunknak, különbséget kell tenni a között, hogy mi törvényes, és mi azon belül ésszerű/etikus. A posztoló törvényesen járt el? Igen. Ésszerűen? Nem. Törvényes egy boltban húszezressel fizetni egy kifliért? Igen. Ésszerű? Nem.
Tudjátok, mint a zöldségesnél:
- Az ott milyen gyümölcs?
- Füge.
- Rendben, 10 szemet kérek belőle. És az ott?
- Datolya.
- Abból 15 szemet kérek. És az ott?
- Málna.
- 25 szemet kérek belőle. És az ott?
- Az mák b*meg, de nem eladó!!
Szerintem értitek a lényeget.
juhaszvik 2020.02.10. 12:21:53
"A rendőr se végezte a dolgát, a pénztárost a törvények betartására kellett volna kényszerítenie." - ha indulatból mondod, akkor nyugodj meg. Ha komolyan gondolod, akkor viszont kicsit művelődj, olvass utána dolgoknak, ismerkedj a joggal, mert ebből a hozzászólásodból arra lehet következtetni, hogy nem vagy képben a témában.
Cateran 2020.02.10. 12:22:26
£1 in coppers
£5 in 5p or 10p coins
£10 in 20p or 50p coins
£20 in £1 or £2 coins
Take these into the bank and the teller will be able to weigh them to check you have the right number of coins, then credit them to your account.")
Fakanál69 2020.02.10. 12:23:49
Fakanál69 2020.02.10. 12:27:41
Opportunista mikroba 2020.02.10. 12:35:47
Fakanál69 2020.02.10. 12:35:51
Egri2 2020.02.10. 12:45:52
juhaszvik 2020.02.10. 12:49:48
A bank jogot adott arra az ügyfeleinek, hogy átvetessék a pénzüket, viszont technikailag nem voltak erre felkészülve. Szélsőséges volt a posztoló esete? Igen. Lehetett volna belátó? Igen. De a kiskaput a bank hagyta nyitva, ezért az alkalmazottaknak kötelessége lett volna elvégezni a feladatukat. Ha emiatt torlódás van, annak az az oka, hogy a bank túlvállalta magát, nem pedig az, hogy az ügyfél nem "észszerű".
Egri2 2020.02.10. 12:51:06
federti 2020.02.10. 13:06:24
Fakanál69 2020.02.10. 13:06:46
2020.02.10. 13:14:48
Épeszű ember nem gyűjtöget vödörnyi aprót. De ha mégis van vödörnyi aprója, akkor épp ezek azok a helyek, ahol el kell fogadniuk, tehát bizony oda fog menni, és nem a boltba, ahol nem kötelesek 50 darabnál többet elfogadni.
Egri2 2020.02.10. 13:15:25
hátezmilegyen 2020.02.10. 13:18:10
Én csak a matekhoz szólnék, mert az értő olvasás hiányát már megszoktam, de a matekét még nem :)
Kicsivel több, mint 12000Ft, legyen 13000. Legrosszabb eset, ha mind 5Ft. Bár nem azt írta. Szóval: 13000/5=2600db. Ha 1 db 1 másodperc (ami egyébként iszonyat lassú) akkor 2600/60=43,3… kerekítve 44perc. Valós körülmények között max 10 perc lett volna kézi erővel.
Kérem a kamera felvételt mi is történt pontosan ottan.
Fakanál69 2020.02.10. 13:26:06
juhaszvik 2020.02.10. 13:28:12
@Fakanál69: én felhívnám őket, te felhívnád őket, de neki nem jutott eszébe, lehet nem is akarta. Nem védem a posztolót, mert én az első "nem" után felálltam volna, függetlenül attól, hogy igazam van-e. Aztán azt a 12 ezer forintnyi aprót bedobálnám egy automata pénztárba, mondjuk 6 alkalommal.
federti 2020.02.10. 13:44:31
K&H nem válaszol mert hibáztak, az ügyfél nem csinált semmit, csak állt a pénztárban. Haladni tőle nem lehetett, hozzányúlni nem mertek ezért bezárták a bankot. Gondolom nem balhézott, különben a kamera felvétel alapján elvitték volna a rendőrök.
KaTe 2020.02.10. 13:46:57
Megjegyzem én még sose gondolkodtam azon, hogy aprópénzt gyűjtögessek, hogy aztán azt egyben rázúdítsam egy banki pénztárosra, ahogyan nem is erősködnék, ha a pénztárban ülő ezt megtagadná. Menj anyádba, majd viszem máshoz.
Szubrina 2020.02.10. 14:33:03
Cateran 2020.02.10. 15:13:51
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.02.10. 15:22:03
- hivatkozzanak a törvényre
- téves tájékoztatás történik a honlapon, ami szintén bünti.
Fakanál69 2020.02.10. 15:22:18
élhetetlen 2020.02.10. 15:26:55
Más. “Törvényes egy boltban húszezressel fizetni egy kifliért? Igen. Ésszerű? Nem”. Már írtam, most ismétlem magam. Lidl pár éve, harmincezer körül vásároltam, kártyával fizetnék, de felváltja ezt a húszezrest? Az tilos. Jó, kiveszek a kosárból egy kis értékű tételt, (legyen egy kifli) a többi megy kártyáról, erre a tételre meg visszaadnak a húszezresből. Ez ésszerű? Forgalmas OTP fiók, két automata, legalább öten mindig vannak előtte, van forgalom. Ha felveszel egy havi költőpénzt, huszasokban kapod. Ott vagy a bankban, de nincs egy “apróra váltok” ablak. Kivárhatod, hogy hányan, milyen szerződést kötnek, módosítanak, aztán váltottak. Na, ezt egyszer játszottam végig, egy óra volt. Ez ésszerű? Miért csak a fogyasztótól várod el az ésszerűséget?
Szubrina 2020.02.10. 15:57:42
Először itt vered a nyálad, h honnan tudom, h 12 ezer, mert nem olvastad végig a posztot, de belepofázni azt tudsz, majd, amikor idézem, azon vernyákolsz, h mennyivel több.
Nos mivel erre a poszt "sztem kibaszott jó fej" írója nem tért ki, nem tudjuk és ezt biza még neked is el kell fogadnod. Inkább örülj a számodra új infónak, h nagyjából tudjuk az összeget!
Ilyen férfihoz tudnék hozzámenni, aki így kiáll az igazáért és családjáért, (ebből a sztoriból lehet következtetni erre) nekem olyan tökfej sosem kéne, aki fejet hajt a bürokraták baromsága előtt.
Tudta, h igaza van ezért a zsaruktól se szart be. A banknak úgy kéne eljárnia, mint a Líra könyvkiadónak, amit szintén itt olvastam, fülét farkát behúzni, elnézést kérni stb...
Szubrina 2020.02.10. 15:59:53
Szubrina 2020.02.10. 16:05:21
klimahisztiverseny győztes 2020.02.10. 16:07:59
Nagy poen lenne, csodalkozom, hogy valamelyik kandikamera musor meg nem csinalta meg.
Szubrina 2020.02.10. 16:11:41
Ráadásul nem írom többször, de az ügyfél nem váltani ment, hanem befizetni a mínuszos számláját.
Röhej, menjen a postára beváltani, pénzért h utána a bankban elfogadják? Ahol ugyan úgy kötelességük elfogadni a magyar törvényes fizetőeszközt???
Egy ennyire egyértelmű sztorin is b+ van aki tud vitázni, van törvény, ami leírja mit kell tenni, innentől kezdve mi a vita tárgya, de komolyan kérdem?:O
élhetetlen 2020.02.10. 16:12:17
Szubrina 2020.02.10. 16:14:06
Ja és a törvényt lobogtatva, vagy a pólómra nyomtatva.
Szubrina 2020.02.10. 16:20:39
élhetetlen 2020.02.10. 16:26:46
élhetetlen 2020.02.10. 16:55:26
Szubrina 2020.02.10. 17:01:17
élhetetlen 2020.02.10. 17:06:02
Fakanál69 2020.02.10. 17:10:53
Opportunista mikroba 2020.02.10. 17:26:20
Nézzük a végeredményt: Megoldotta ez a feladatot? Nem.
Számomra az igazi férfi megoldja. A kevésbé igazi meg elkezd magyarázkodni, hogy miért nem tudta megoldani.
Szubrina 2020.02.10. 17:29:27
élhetetlen 2020.02.10. 17:31:18
Opportunista mikroba 2020.02.10. 17:38:17
1. Befizetni a tartozást a bankban.
2. Megszabadulni a sok aprótól.
Nyilván az az ideális, ha a kettőt egyszerre tudod megtenni (ahogy a posztoló is szerette volna). Ha nem sikerül, akkor viszont súlyozni kell a kettő között. Magyarul melyik a fontosabb cél. Ha így nézzük, akkor egyértelműen a pénz befizetése a fontosabb, hiszen az nemcsak rólam szól, hanem az én–bank kapcsolatról, azaz minél tovább halogatom, annál jobban fogok szívni. A másik, az aprópénz ügye rajtam kívül senkit nem érdekel. Ha megszabadulok tőle, úgy is jó, ha hazaviszem, úgy is jó, rajtam kívül a világon egyetlenegy embert sem érdekel, hogy mit csinálok vele.
A józan döntés, az "okos enged" elv nem meghunyászkodás, nem meghátrálás. Természetesen lehet ragaszkodni az eredeti elképzelésünkhöz, de érdemes mérlegelni, megéri-e. A posztoló eltöltött ott egy csomó időt teljesen feleslegesen, miközben az ügyben egy jottányit nem haladt előre. A hadseregben ezt úgy mondják, hogy "a foglalkozás elérte célját: az idő eltelt..."
Fakanál69 2020.02.10. 17:40:32
Szubrina 2020.02.10. 17:49:28
Mi okoz kis hazánkban felháborodást "kissebbség" NEM, korházak állapota NEM, alacsonyan tartott bérek NEM, mindenkori kormány költezekése NEM, norbi egyetlen mondata és a netadó, IGEN...hát csezzegh a lényeges dolgok.
Mr.paksimogyoró 2020.02.10. 17:51:09
élhetetlen 2020.02.10. 18:03:01
Mr.paksimogyoró 2020.02.10. 18:08:39
10 perc az egész. Ha neked 1 óra 40 percig tart 12.000 hufot leszámolni 10 forintosokban, régen rossz :D
Mr.paksimogyoró 2020.02.10. 18:11:28
Fakanál69 2020.02.10. 18:11:49
Fakanál69 2020.02.10. 18:15:27
Opportunista mikroba 2020.02.10. 18:28:17
2020.02.10. 18:43:59
Egyetértek. Ha mindig minden apróságért hőbörögnénk, akkor nem maradna időnk, energiánk arra, hogy a nagy dolgokban kiálljunk az adott ügyünk mellett.
élhetetlen 2020.02.10. 18:55:01
ekat 2020.02.10. 19:00:23
Én pont hogy tudatosan neveltem magam arra, hogy ne idegeskedjek / hőbörögjek / balhézzak apróságok miatt..... Még egy (angol) könyvet is elolvastam a témában. :) Ugyanis ha mellőzöm, az jót tesz az egészségemnek és a környezetem idegállapotának is, nem beszélve arról, hogy időm, meg energiám sem megy el rá. És eleve sokszor csak az ember egója az, aki réveszi ilyesmire. ("Micsoda? Méghogy velem? VELEM?") Meghagyom az ilyesmit a fontosabb dolgokra.
élhetetlen 2020.02.10. 19:22:56
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2020.02.10. 19:57:52
Szubrina 2020.02.10. 20:17:34
Nem, nem, ismétlem, ő kiáll az igazság mellett, felbaszni meg sokkal jobban felbaszta magát a bankos mancika néni, aki meg akarta úszni a munkáját.
Mondod, h neked a feladat elvégzése a lényeg, a módja, hogyan tette nem számít, csak, h el legyen végezve. Oké, akkor ha mondjuk a pénzszerzés a feladat, nem számít, ha bankrablással, szélhámossággal vagy pénznyomtatással történik, mert neked csak az számít, h a pénzszerzés, mint feladat el legyen végezve.
Nekem meg az a fontos, hogy hogyan jutunk el addig a pénzig, becsületesen, kemény munkával vagy tolvajkodással. Mert nekem nem a feladat elvégzése a fontos, hanem, h hogyan. Ha ezt még 560 féleképpen írod le, akkor sem fog jobban hangzani, de felőlem, csak én kiszálltam.
A posztirónak meg igaza volt és szépen tette, h nem adta lejjebb az elveit, ha jogbiztonság lenne kis hazánkban, ezek a büdös, tetves férgek nem tehették volna ezt meg a kisemberrel, de mindig ez van.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.02.10. 20:23:58
Neked például kell, hiszen rád is vonatkozik. Vicces, de még azokat a rendeleteket is tudnod kell, amiket egy önkormányzat hoz, ha belépsz a közig. határon. Akkor a rendőrnek nem kell? A jobb egyen ülő fakabátnak meg a kreszt nem kell ismernie, mert ő csak utas?
Jajaja, hát akkor ok. Mondjuk a rendőr a bejelentésre (aka. riasztási esemény) érkezett, szóval neki a garázdaság/testi sértés/becsületsértés/akármi ügyében kellett csak eljárnia.
A többiben (is) tök igazad van.
@Fakanál69:
Tudni kell időben abbahagyni. Akármit kapálózol, most már elástad magad. Beletörölték az orrodat a szarodba, de azért még vergődsz itt újabb és újabb marhaságokkal. Most épp a hamis fémpénzekkel. Gratulálok. Javaslom sajátítsd el a belátás képességét, onnantól pedig már csak egy lépés, hogy elnézést kérj a tévedésedért...
@Opportunista mikroba: "pénzt vettem ki automatából, és bárhogy akartam, nem adott 10 ezresnél kisebbet (elvileg tud kiadni, gyakorlatban 10 esetből 8-szor nem...),"
@élhetetlen: "Forgalmas OTP fiók, két automata, legalább öten mindig vannak előtte, van forgalom. Ha felveszel egy havi költőpénzt, huszasokban kapod. Ott vagy a bankban, de nincs egy “apróra váltok” ablak. "
Az erste bank által üzemeltetett automatákból vehettek ki címletválasztással egy tranzakcióban max 10 db ezrest, ötezrest, tízezrest. Ha kétszer 75.000 Ft-ot veszel ki, már lehet is 20 db ezres, 20 db ötezres a zsebben...
Az otp-nél az automaták töltési címleteit állítólag algoritmus határozza meg. Viszont régen az összeg választásakor a felső sorban kiírta a kiadható címleteket (ha nem tetszik, díj nélkül kereshettél másik masinát). Talán még most is van ilyen.
Szubrina 2020.02.10. 20:42:41
Ja, de...
élhetetlen 2020.02.10. 21:19:32
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.02.10. 21:24:37
Szalmabábokkal hadakozol. Nem állítottam, hogy az élet nem bassza meg az otp statisztikáját. Csak azt, hogy a gép kiírta, hogy mi van a belében. Nem kértem, hogy válts bankot. Nem tartottam eligazítást, csak meséltem, hogy általa kényelmesebb lehessen a pénzhez jutásod. Erre te... :O
ekat 2020.02.10. 21:37:16
Szubrina 2020.02.10. 21:42:18
élhetetlen 2020.02.10. 22:09:30
Péter 2 2020.02.10. 22:10:31
Péter 2 2020.02.10. 22:13:22
élhetetlen 2020.02.10. 22:18:04
Szubrina 2020.02.10. 22:18:36
Régen volt olyan zsetonom is, de elvesztettem.
Általában messzebb parkolok a nagy tömegektől, mert nem szeretném, ha valaki nekibszná a kocsiajtaját az enyémnek "véletlenül" ezért sokat kell tolnom a bevásárlókosarat, múltkor mikor már visszafelé toltam, arra lettem figyelmes, h a pénzbetoló nyílás le volt fittyedve és a 100-asom eltűnt, mint a kámfor, egy pillanatig felbsztam magam, de a következőben már örültem neki, ugyan is a kocsitároló közvetlen közelében egy kisebbségi család lesett ádázul és tartotta a markát, hogy adjam oda a kocsi-pénzt. Mire mindenféle bűntudat nélkül, büszkén jelenthettem ki, hogy nincs benne:)))
Péter 2 2020.02.10. 22:20:58
Szubrina 2020.02.10. 22:22:00
SK. rollnizva én biztos nem fogadtam volna be a pénzt, mi a garancia rá, h egy rollni tényleg annyi fémpénzt tartalmaz, mint, ami rá van írva, illetve hibázhat is a rollnizás közben emberünk.
Péter 2 2020.02.10. 22:23:23
Szubrina 2020.02.10. 22:29:58
Néha praktikusabb "eladni" a kocsit, mint visszaszuszakolni és azt zsetonnal macerásabb lenne, mint 100-assal...
Péter 2 2020.02.10. 22:36:45
Szubrina 2020.02.10. 22:47:28
élhetetlen 2020.02.10. 22:51:52
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.02.11. 00:10:47
Biztos, hogy ott volt, most nem tudom, hogy van. Régi automatákon még tuti van. (Mikor kiválasztottad, hogy pénzfelvét és várja, hogy "hány pénzt" választasz.)
Az emberek a paypass matricát sem látják az új automatákon. Pedig betűvel rá van írva, hogy érintse, oszt mégsenemse. Az emberek semmit sem látnak.
A másik megoldást sem ismerik sokan, vélem, te sem.
Mindegy, melyik banknál vagy, ha nyilatkoztál, hogy igénybe vennéd a havi 2 db .max 150.000 Ft-os ingyenes felvétet, akkor mehetsz szépen az erstés géphez és ingyen veszed fel a címletválasztott lóvédat. Otp-sként.
The Good Boy 2020.02.11. 00:33:31
a poszter előtt le a kalappal, kiállt az igazáért. Aki nem érti, hogy miért röffent be a fiókvezető, a biztonságos őr, meg a két "mackógatyás", az még nem járt igazi kisvárosi bankfiókban (pont a múltkor voltam a közeli kisvárosi otépében. Nos a pénztáros, meg a két ügyintéző kb. ugyanaz volt, mint 20 éve. még a biztonságos őr is az lehetett. Tehát ezek együtt dolgoznak sok éve, persze olyan mint egy kis család). Mackógatyás lehet azért, mert a fekete gatyán vékony fehér, vagy sárga csík van, és úgy néz ki mint egy mackógatya.
Gondolom a rendőrt azért hívtak, mert az ember nem óhajtott felállni a székből és a teljes patthelyzetet velük akarta a fiókvezető feloldani.
Mondjuk én ilyen helyzetben látványosan előveszem a telefonomat, és bekapcsolom a diktafon funkciót, miközben közlöm, hogy innét kezdve rögzítem az elhangzottakat, és bizonyítékként fogom felhasználni. Tény, ezt eddig egyszer csináltam, de az célravezető volt, megoldotta egyből a problémát- mondjuk mondani sem kell, nem én voltam a húnyó az ügyben...
Bankautomata: akik sopánkodnak, hogy apró címletben kapták meg a levenni kért összeget, azoknak írom (igaz otépés ATM-ekkel van gyakorlatom), hogy azoknál a pénz levétel menüpontnál általában a bal felső sarokban fel vannak sorolva a kiadandó címletek (meg alapból max 30 db-ot ad ki az automata). Így nekem is volt olyan, amikor inkább elálltam a pénzfelvételtől, mert a gép azt jelezte, hogy 1-, 2-, és 5.000.- Ft-os címletek vannak csak.
K&H: nagyon-nagyon régen vettem egy új autót hitelre, és a sors úgy hozta, hogy e nem bank ajánlata volt a legjobb. majd miután szerencsére elég gyorsan ki lett fizetve, és megszűnt a kapcsolatunk, akkor elkezdtek minden hónapban mindenféle vaskos marketing levéllel bombázni (nem zavart, mert akkor volt vegyes tüzelésű kazánom is, abban eléget szépen), de egy idő után már hívogattak is, hogy elfogadom-e az ajánlatukat. Aztán a hónapok során odáig jutottunk, hogy hamarabb jött a levél a "számonkérésről", hogy az aktuális ajánlatukat elfogadom-e mint maga a levél. Akkor felhívtam a figyelmüket, hogy a hívást én is rögzítettem, és tájékoztattam őket, hogy a felettes szervükhöz el fogom juttatni a felvételt egy panasszal együtt, mivel hónapok óta külön ez irányú tiltakozásom ellenére is bombáznak mind postai, mint telefonos ajánlataikkal, annak ellenére, hogy nem állok kapcsolatban velük és többször kértem adataim törlését a rendszerükből, ami miatt a jogosulatlan adatkezelés bűncselekménye is fennállhat. Nos azóta nem hallok felőlük, de ügyfelük se lennék többet.
apró számoló gép: "bezzeg Ausztriában" már nem egyszer találkoztam olyan benzinkúttal, ahol az aprót beszórod a gépbe, meg a visszajáró aprót is gép adja ki (ez is csak azért tünt fel, mert mindenhol kártyával, vagyis telefonnal fizetek, de az aprókat mindig benzinkúton szórom el, és nem volt baj azzal sem, amikor 45-50 eurót 0,5, 1, 2 eurósból fizettem). El nem hiszem, hogy idehaza pont bankban nem lenne ilyen
Permetező 2020.02.11. 07:42:02
Fakanál69 2020.02.11. 07:55:45
juhaszvik 2020.02.11. 07:58:59
És az, hogy valakinek nem veszik be az aprópénzét, az nem bűncselekmény. (ha most azzal jössz, hogy de az volt, kapásból szűrlek. nem állok neki a bűncselekmény definíciójáról is ideidézni valamit)
@élhetetlen: a te hozzászólásodat nem mosnám össze Szubrináéval, de te is alapvető dologban tévedsz. Nem csak az otthonomból küldhetem el bármikor a vendéget, hanem a vállalkozásomból is, illetve megteheti az is akit erre felhatalmazok. Ezen felesleges vitázni, idecitálni, hogy mi volt a bűne a banknak, mert ettől teljesen független, magasabb szintű jogról van szó.
És mindkettőtökben közös, hogy érzelemből reagáltok, és emiatt nem értitek meg, hogy bármennyire is genyók voltak a bankosok, bármennyire is jó okkal háborgott a posztoló, bármennyire volt tökös az akciója, ha távozásra szólítanak fel az arra jogosultak, akkor távoznod kell.
Szubrina 2020.02.11. 08:29:05
A határvédelem nem s rendőrök dolga. Okoskodhatsz itt hosszasan, akkor sem lesz igazad.
Az anyádba is 2020.02.11. 08:53:14
Opportunista mikroba 2020.02.11. 08:57:27
„Integrálódás a Rendőrségbe
Magyarország Európai Unióhoz való csatlakozása után felmerült, hogy a folyamatok előrehaladtával már nem lesz szükség önálló Határőrségre, ezért előkészítették a Rendőrség és a Határőrség összevonásának tervezetét. Ennek értelmében az uniós határterületeken a határőrök egyszerűen beolvadnának a rendőrségbe, a keleti határterületeken pedig ugyan megmaradna a szervezet önállósága, de a Rendőrségen belül, Határvédelmi Igazgatóság néven.
Ezek a tervek 2007 elejétől kezdve folyamatosan módosultak és a két szervezet teljes integrálódását vetítették előre. Az előzetes tervekből annyi maradt meg, hogy az EU külső határok mentén elhelyezkedő egyes magyar megyék megyei rendőr-főkapitányi posztjait határőr tábornokok kapták meg, így a húsz megyei posztból hármat kaptak meg határőrök, Bács-Kiskun megye, Baranya megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye valamint a Ferihegyi Rendőr Igazgatóság parancsnoki beosztását, amelynek legfontosabb feladata az ország legnagyobb határátkelőjének, a Ferihegyi repülőtérnek a rendészeti igazgatása. A Határőrség azonban országos szinten megszűnt létezni mint önálló közigazgatási szerv, önálló jogi személy.
A testület 2008. január 1-jén beolvadt a Magyar Köztársaság Rendőrségébe, szervezeti önállósága megszűnt, ingatlanvagyona, járművei, egyéb eszközei – mintegy 40 milliárd forint értékben – a Rendőrség részére átadásra kerültek.”
juhaszvik 2020.02.11. 09:01:41
Egri2 2020.02.11. 09:09:38
"A határvédelem nem s rendőrök dolga. Okoskodhatsz itt hosszasan, akkor sem lesz igazad. "
Az Alaptörvény 46-dik cikkely 1-es pont mást mond. Bocs, de ezzel lábon lőtted magad. 2011-ben került bele.
A posztoló lehetőségei, ha nem fogadják el a pénzét, hogy panaszt tesz, MNB-hez fordul, Fogyasztóvédelemhez fordul, ügyvédet fogad és perre megy, de azt nem teheti meg, hogy nem megy ki a bankfiókból, ha távozásra szólítják fel. A bankfiók is bénázott amúgy, a szabályszerű eljárás az lett volna, hogy jegyzőkönyv, felveszik a panaszt. A panasz felvétele után ügyfél távozik. Ha nem, akkor rendőrök, és kivezetik. Szóval juhaszvik1-nek véleményem szerint igaza van.
2020.02.11. 09:42:08
A nyugati határszélen ez feltűnő volt, mert a határőr autókat nem festették fehérre, csak rákerült, hogy rendőrség, de a kocsik maradtak zöldek. Mivel egyébként a legtöbbje alkalmatlan volt másra, ezért mértek meg igazoltattak, szóval sokat lehetett látni őket az út szélén, nem tudom azóta még mindig zöldek-e ezek az autók.
Egyébként nagymamámnak volt egy masszív alkoholista szomszédja, ő is így lett rendőr. Egy 40 kilós, csöves kinézetű nőt kell elképzelni.
Opportunista mikroba 2020.02.11. 09:44:37
The Good Boy 2020.02.11. 10:33:58
Opportunista mikroba 2020.02.11. 10:42:26
www.youtube.com/watch?v=E6-J4nEDwOU
Szubrina 2020.02.11. 11:17:47
Egri2 2020.02.11. 12:19:18
"De hogy segítsek, itt egy idézet az Alaptörvényből: "A rendőrség alapvető feladata a bűncselekmények megakadályozása, felderítése, a közbiztonság, a közrend és az államhatár rendjének védelme.""
Ez a 46. cikkely 1. pontja. Betűre pontosan idézve.
Péter 2 2020.02.11. 14:30:37
Opportunista mikroba 2020.02.11. 14:53:25
élhetetlen 2020.02.11. 15:18:08
élhetetlen 2020.02.11. 16:00:31
juhaszvik 2020.02.11. 16:51:22
havrilla 2020.02.11. 17:09:31
12-es alátét tökéletesen pótolja a 100-ast a bevásárlókocsinál és még a kulcskarikára is fel lehet fűzni, hogy kéznél legyen.
élhetetlen 2020.02.11. 17:15:44
Balfredo Alfredo 2020.02.11. 18:50:11
Ha nekünk, a törvény szenvedő alanyainak kell különbséget tennünk, akkor az a törvény nem jó.
Elmondtad, mit ne tegyen a posztoló. De elfelejtetted elmondani, hogy mégis mi a fenét tegyen, ha aprópénzben akar fizetni?
Opportunista mikroba 2020.02.11. 18:59:43
Péter 2 2020.02.11. 21:56:43
A cipőbolt nincs felkészülve a nagyobb mennyiségű apró fogadására. A bank fel van, mint ahogy a posta is, mert ez törvényes feladata isten tudja, mióta. És erről, a sok hozzászólóval ellentétben, ők szoktak tudni is.
juhaszvik 2020.02.12. 05:39:20
Opportunista mikroba 2020.02.12. 09:03:23
CCnick 2020.02.12. 12:19:53
heptakontanonaéder 2020.02.12. 14:25:35
Igen, ha BIRKA akar befizetni.
EMBERTŐL KÖTELES egy PÉNZINTÉZET elfogadni.
Szubrina 2020.02.12. 16:46:39
Permetező 2020.02.12. 16:53:43
Sanya Szabó 2020.02.12. 18:50:04
Im just here for the comments 2020.02.12. 19:55:05
Szubrina 2020.02.12. 21:17:42
Balfredo Alfredo 2020.02.12. 21:18:18
Az biztos, hogy az embereket foglalkoztatják a bankok viselt ügyei, mivel rengeteg hozzászólás érkezett, jóval több, mint más témákban.
A másik oldalról nézve a hozzászólások jó része minden áron, mondhatni kétségbeesetten igyekszik úgy beállítani a dolgot, mintha egyértelműen a banknak lenne igaza. Hogy a hozzászólók miért viselkednek így: megszokásból, félelemből, megfélemlítettségből vagy éppen munkaköri kötelességként, nem tudjuk.
Az eszközök mindenesetre változatosak, már-már profizmust engenek sejtetni. Van itt minden!
A téma teljes tagadása
Többek szerint az eset egyáltalán meg sem történt, csak a posztoló találta ki.
A téma részleges tagadása
Valami történt, de nem teljesen úgy, ahogy a posztoló leírta. A posztoló kihagyott lényegi részeket, pont azokat, amik indokolják, hogy a bank rendőrt hívjon.
Életviteli tanácsok, első csoport
A posztoló, pontosabban helytelen pénzügyi szokásai felelősek azért, hogy nagyobb mennyiségű érme halmozódott fel nála.
Életviteli tanácsok, másik csoport avagy #miértmentoda
A posztoló helytelen módját választotta az érmék elköltésének. Nem banki befizetés formájában kellett volna felhasználni a sk érmét, hanem apránként, hosszabb idő alatt elvásárolni.
Szabályzat- és törvénytagadás
A bank helyesen járt el, amiért nem akarta átvenni az érméket, mivel nem kötelessége.
Dezinformáció, első lépcső
Amikor kezdett szorulni a hurok és a hozzászólások egy csoportja törvényeket és banki szabályzatokat kezdett idézni és hivatkozni, más hozzászólások arra hivatkoztak, hogy boltban nem kötelesek elfogadni nagyobb menyiségű érmét. Ez történetesen igaz, de a bankokra más szabályok az irányadók.
Érzelmi húrok pengetése
Amikor kiderült, hogy a boltok emlegetése sem jön be, többen arra hivatkoztak, hogy bár a bank köteles elfogadni a nagyobb mennyiségű aprópénzt is, nem ésszerű ilyesmit csinálni, épeszű/kultúrált ember nem tesz ilyet, stb. Másszóval: bár nem a banknak van igaza, tegyünk úgy, mintha neki lenne.
Dezinformáció, második lépcső
A vita egyik mellékága volt, hogy mit kellett vagy épp nem kellett volna csinálnia a kiérkező rendőrnek a törvény betartatása érdekében. Akkor halt el az a vita, amikor kiderült: a rendőr nem köteles mindazon jogszabályokat ismerni, amiket viszotn egy átlag banki ügyfél igen.
Trollszervezés
Három avatart sikerült azonosítani, névszerint Excelsa, Aurel Pokorny és Mentoloscukor (de lehet vannak többen is), akik kifejezetten azért regisztráltak, hogy e topikban és kifejezetten a bankok védelmében hozzászóljanak. Ezen avatarok megjelenése nem lehet véletlen.
Szubrina 2020.02.12. 21:20:01
Balfredo Alfredo 2020.02.12. 21:20:34
Akár igen, akár nem, érdekes módon figyelmen kívül hagyod a törvényekre vonatkozó mondatomat.
Opportunista mikroba 2020.02.12. 21:39:56
ekat 2020.02.13. 07:47:03
PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.02.13. 10:40:48
Fakanál69 2020.02.13. 15:05:57
Permetező 2020.02.13. 15:54:42
szombi 2020.02.13. 16:01:22
Péter 2 2020.02.13. 18:05:59
Péter 2 2020.02.13. 18:08:44
Balfredo Alfredo 2020.02.13. 20:10:34
Nem visz közelebb a történtek magyarázatához.
Club Sandwich 2020.02.13. 21:13:10
Lehet tovabb haladni, nincs itt semmi latnivalo...
Balfredo Alfredo 2020.02.13. 21:20:17
szombi 2020.02.14. 16:09:36
peppe83 2020.02.14. 22:28:28
Kimblee 2020.02.16. 01:41:13
Szubrina 2020.02.16. 22:37:00
Azért hívtak rendőrt a posztolóra, mert nem úgy viselkedett, ahogy megszokta a nagyhatalmű bürokrata, h lehajtott fejjel elsétál, hanem ottmaradt és kiállt az igazáért, újra és újra, nem győzöm ismételni, ha jogos lett volna az ügyfél elhajtása, akkor miért nem adták írásba, h ők aprót nem fogadhatnak el? HM? Okostojás, persze, h nem adhatták írásba, mert akkor a bíróságon pert nyer ellenük a posztoló, hiszen kötelességük elfogadni, ahogy azt a jogszabályt már előttem sokan linkelték.
Kimblee 2020.02.16. 22:51:16
Szubrina 2020.02.16. 22:58:19
Egy furcsaság a telefonszolgáltatók ügyfélszolgálatán, régebben vagy mindenki ült Ügyfélszolgálatos és ügyfél is, az ügyintézés során. Ma már bemész egy ilyen helyre, az ügyfélszolgálatos a picsáján terpeszkedik te meg, aki az ügyedet intéznéd, mintha a király elé járulnál audenciára ácsorogsz, mint egy f@szparaszt, se szék, ahová a kabátodat letedd, se ahová a seggedet.
Logikusan a vevő, az ügyfél, akinek helyet kéne kínálni és kinyalni a kis poppolóját.
Ezek a cégek mind fordítva ülnek a lovon, még te legyél hálás ha elbasszák az ügyedet.
Eleve a homárblognak se kéne léteznie egy helyesen működő világban, se a békéltető testületnek.
A fajtád boldog lehet ebben a világban, ahol mindig a kisember szív, de nem elég neked, h a kisember szív, de még idetolod a pofád és jól meg is írod, h úgy kell neki stb...
Remélem a pokol legmélyebb gödrében végzed a gonoszságod miatt, a többi hozzád hasonlóval egyetemben.
Az I. Justicia megvesz lejárt tartozásokat és azokat próbálja behajtani mindenféle jogalap nélkül. Nem tudom, honnan tudod az idézett ügy végkimenetelét, de szánalmas, h még ennek is örülsz.
Még így a pokol előtt azért jó lenne, h egyszer te kerülnél hasonló helyzetbe.
Kimblee 2020.02.16. 23:05:58
Szubrina 2020.02.16. 23:10:08
Mintha az egész kommentedet nem nekem akartad volna írni.
Lehetőleg ne írj hozzám többé, mert nem tudok olyan mélyre süllyedni ahol te vagy!
Szubrina 2020.02.16. 23:26:57
IJ:www.youtube.com/watch?v=tbepYHaibeA
Kimblee 2020.02.17. 00:15:48
A psozthoz visszatérve pedig még mindig tartom a véleményem, miszerint a posztoló is bűnös. Kíváncsi lennék mit hallanánk ha az ugyintézot is emgkérdeznénék vagy vissza néznénk a biztonsági kamera felvételét.
Szubrina 2020.02.17. 00:35:11
Amennyiben Mészáros Attilának (youtube, imádás) fizetnie kellett a Cetelem bank felé, ahhoz az IJ-nek semmiképpen nem volt köze, ők nem behajtó cég még is azt képzelik magukról. ezt a videóban is elmondja, h az ő tartozása csak rá és a bankjára tartozik.
Nos, nagyon is megéri nekik (IJ-nek), h fillérekért felvásárolják a már lejárt vagy jogalap nélküli tartozásokat melyeket esélytelennek éreznek azok a cégek, akiknek esetleg valóban tartoztak emberkék, mert nincsen rá energiájuk, kapacitásuk, h futkossanak az adósságok után.
Ez egy kib@szott nagy biznisz, ha nem fizet vki azon buknak filléreket, ha viszont fizet vki (általában igen, mert az emberek nem tudják, h vannak jogaik) és valóban megfélemlítik, zaklatják őket, személyesen akár kétajtós szekrények is.
Szerencsére még soha életemben nem vettem fel hitelt és nem is tervezem, mert nem vagyok balek, már magát a bankszámlát is hihetetlen nagy átverésnek tartom.
Kell, h legyen, hiszen alapvető, a pénzedet mindenféle befektetésbe felhasználja a bank, milliókat szakít egy-egy ügyfélen, még is kér kezelési költséget és kártyahasználati díjat (nekem 5000 évente) ha pénzt veszek fel 360 ft...ha átutalok, ennyi, így úgy annyi...a kamatom háromhavonta 1 , 20 ft...amikor fel szerettem volna venni a pénzemből egy nagyobb összeget, be kellett csattognom személyesen, nyilatkozatba adni, majd 24 órám volt, h felvegyem, mert hát azért a saját pénzemhez nehogymár akkor és ott jussak, ahol akarok és persze ameddig, nem úgy van az.
Az éves kártyahasználati díjat, mindenféle előzetes jelzés nélkül, hogy, hogy nem pont akkor kellett levonnp (augusztusban???? a kocsim kifizetése után) amikor épp egy fillér sem volt a kártyámon, így mínuszba mentem, ami után megint csak felszámoltak a férgek egy kis pénzt, hiszen szeptemberi fizuig nem volt rajta, csak a mínusz.
Kártya nélkül tudsz fizetni a bankszámládról a boltban nem, tudsz kártya nélkül felvenni pénzt ATM-nél? tehát alapvető a számládhoz, de akkor könyörgöm miért számolnak fel érte díjat? Ráadásul még csak az előállítási költsége sem lehet, ugyan is hosszú évekig jó egy ilyen kártya még is évente vonnak le érte.
Igazságtalan és a kisember tehetetlen.
Még a suliban éreztem ezt, kötelező megvenni a tankönyveket, de nem ingyenesek...mivan? Hogy lehet kötelezővé tenni azt amiért fizetni kell...
Az, h te ezeket beszopod boldogan az a te szegénységi bizonyítványod, sokan nem teszünk ellene, mert egy átlagember számára még egy ÁSZF (szándékosan csűrt-csavart) jogi értelmezése is meghaladja a képességeit. Ha végre valaki kiáll magáért, akkor én boldog vagyok és csodálom az illetőt, mint ezt a pasast a posztban.
Nem ért el semmit sajnos, de megpróbálta kiállt a végsőkig, tudta, h igaza van, a törvény mellette áll, még a rendőrök sem tessékelték ki.
Kimblee 2020.02.17. 01:01:36
Ennek gyakori példája, hogy a fizetési meghagyással nem foglalkozik a címzett, és nem terjeszt elő ellentmondást a közjegyzőnél, azt gondolva, hogy a tartozás már elévült. Azonban a közjegyző hivatalból nem vizsgálja az elévülést, így a fizetési meghagyás jogerőre emelkedik és végrehajtható lesz. Azért tudják behajtani a már elévült tartozást barátom, csak itt azzal van a baj hogy nem csak hülyék vagytok de lusták is hogy utánajárjatok a dolgoknak. Ezekután pedig még nektek áll fentebb hogy a saját hülyeségetek miatt behajtják a tartozásotok. Egyébkétn szerintem kurvára szégyen az hogy valaki nem fizeti meg a felvett hitelét, bankszámla tartozását. Nem tudom te milyen banknál vagy, de az elsö két felvétel ingyenes mindehol, ez jogszabály. Egyébként pedig egy szolgáltatásért fizetsz, aminek megvan az ára. Az hogy a kis ember tehetetlen ezt nem is értem, 360ftért hisztizel, én is a pofádba röhögnék. A tankönyves történeted is alaptalan és hülyeség. Én pedig nem szoptam be, egyedül telefont vettem törlesztöre, mert annyi kedvezményt kaptam hogy pitiáner összeget kell kifizessek havonta egy felskategóriás telefonért, és sokkal olcsobb mint ha egyszerre tettem volna le az árát. Én mindig minden számlát befizettemj idöre mert van felelösség tudatom. Az hogy nektek nincs, vagy lustáék vagytok elolvasni akár az ÁSZF-et vagy az apróbetűs részt az pedig a ti szegénységi bizonyítványotok. És még van pofátok a saját faszságotokért höbörögni. Egyébként ha a cetelem megbízást ad ki az intrumnak akkor már az intrumnak is van köze hozzá nem csak a banknak és neki. Azt megsúgom hogy bankártya éves díját mindig a bankszámla nyitás napján vonják le, nem is fognak elözetesen értesítani rola, ha már azt is elfelejtetted mikor nyitottad a számlád nincs is több hozzáfuznivalom a mondandodhoz. Össze vissza beszéltek, utána járás nélkül okoskodtok és próbáljátok áttolni másra a felelösséget.
Szubrina 2020.02.17. 01:13:37
Már vagy két-három hozzászólásban leírtam, h soha a büdös életben nem vettem fel hitelt (nem is tervezek) és törlesztőre sem vettem semmit, de továbbra is arról pofázol, h minek veszek fel hitelt, ha nem fizetem vissza WHAAAT?
Az IJ-t ha megfenyegeti az "ügyfél" h bíróságra megy már is lelépnek a francba, mert nem tudják bizonyítani az ügyfél egyébként sem létező, illetve már elévült tartozását, nem egy videóból, hanem emberi tapasztalatokból értesülve írom, mondom ezt és a bírósági költségeket nem vállalják be, egy esélytelen ügy kapcsán se.
Te viszont tényleg nem ezen a világon élsz. 200 ezerig tudok ingyenesen felvenni a banktól, de tesóka a fizetésem ennek többszöröse, ergo fizetnem kell a felvételért te nyomorult én nem 125 ezret keresek a mekiben, mint te, persze nem szégyen a munka, csak csezzegh ne magadból indulj ki, aki nem engedhet meg magának egy felsőkategóriás telefont és hitelre veszi az ájfon 99-fos-x-et.
Kimblee 2020.02.17. 10:15:02
Kimblee 2020.02.17. 10:15:03
Szubrina 2020.02.17. 10:43:26
Nézzél utána és utána pofázzál.
Nekem augusztusban vonta le tavaly, előtte nyilván nem tűnt fel, mert sosem volt nullán a számlám.
Viszont júniusban nyitottam a bankszámlámat.
Balfredo Alfredo 2020.02.17. 19:11:20
.
Balfredo Alfredo 2020.02.17. 19:14:46
Szubrina 2020.02.18. 12:27:31
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.02.19. 22:34:58
Tessék, itt látható a releváns menü:
imgur.com/a/9V4g5N0
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.02.19. 22:57:59
@K&H
"több olyan megoldás"
"ezekkel a megoldásokkal"
"számos felajánlott lehetőség"
"egyik megoldást sem"
Hazudni tudni kell. Ezt itt még érdemes volna gyakorolni.
élhetetlen 2020.02.19. 23:36:10
okoska77 2020.02.20. 17:40:00
Szubrina 2020.02.21. 02:47:34
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.02.23. 20:34:33
"ha jól látom, a bal oldalon vannak a választható címletek. Az a 25 ezer vs, más összeg, hogy kerül oda? Ilyen béna képernyőt nem csináltat egy profi. Az OTP automata 20 ezrest már nem is ad? Hol lőtted ezt? Most szórakozol? Hát érezd jólmagad!"
Nem, nem jól látod. Bal és jobb oldalon vannak a választható _összegek_. Címletek pedig középen. Azt viszont jól látod, hogy nem ad 20ezrest. De AZ A GÉP nem adott. Másik meg simán ad, mert abba meg tesznek. Vagy nem fogy ki előtted. Sok-sok éve megy ilyen béna képernyővel. Mondjuk korábban kék volt a háttér tán sárga betűkkel. Nem tudom hol lőttem. Valahol útba esett egy és eszembe jutottál. Nem szórakozom. Köszönöm.
élhetetlen 2020.02.23. 22:03:34
Kenderice 2020.03.09. 20:09:06
Rázárták az ajtót, nem engedték ki.
Volt aki szép összeget perelt ki ilyesmi miatt...
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2020.10.14. 14:56:02