András előrelátó, márkahű és van hite, így a Huawei telefonjához gyári Huawei búvártokot vásárolt, mielőtt búvárkodni indult. Első körben működött is minden, mint a karikacsapás, a telefon nem lett vizes, a halak le lettek fényképezve, mindenki boldog volt. Ám a következő nyaraláson beütött az, amire sajnos András sem számított: a telefon úgy beázott, hogy menthetetlenné vált. Aki szorgalmasan olvassa a Homárt és a szakértői véleményeket, már mondja is: számla, bevizsgálás, fogyasztóvédelem, satöbbi. Igen ám, de van itt egy nagy csavar: András a gyári tokot Ázsiában vásárolta. És a Huawei máris nem tehet semmit.
A történetem 2019.januárjában kezdődik. Egy új telefont vásároltam. Hosszas nézelődést követően a Huawei mate 20 pro készülékre esett a választásom. Nem pusztán a technikai tudása győzött meg, hanem a számos kiegészítő hozzá. A készüléket meg is vásároltam. Biztosítást nem kötöttem rá.(1997 óta használok mobiltelefont és még soha meg sem karcoltam, nem hogy törtem volna.) Ez mint kiderül, lehet hiba volt. Tehát mint mondtam, a készüléket azért is választottam, mert számos kiegészítőt lehet hozzá kapni. Mint pl. a Huawei speciális gyári "búvártokját", kimondottan snorkelinghez. Szóval ez nem valami után gyártott tok. Gyári Huawei fejlesztés snorkelinghez.
Egy héttel később már Ázsiában voltam. Odamentem telelni és a tokot az első híradástechnikai boltban meg is tudtam vásárolni. Csodás fotókat csináltam vele szabad tüdős merüléssel és snorkeling közben is a korallok élővilágáról.
Idén nem Ázsiába, hanem a Karib térségbe mentem pihenni, ahol az első napon már mentem is a vízbe, hogy az otthon maradt rokonoknak (Idős szülők) küldhessem a képeket a bámulatos tengeri élővilágról. De valami nem stimmelt, mert az első képek homályosak, életlenek lettek. Meguntam a próbálkozást és kivittem a telefont. A tokban egy kevés víz volt és a kijelző nem akart rendesen működni. Kivettem, megtöröltem és visszavittem a légkondicionált szobába. A készülék kijelzője pár óra múlva már csak zölden vibrált. Nem is próbálkoztam vele többet, hagytam és éveztem a szabadságom.
Hazaérve felkerestem az üzletet, ahol a készüléket vásároltam, ahonnan a Huawei Experience Storeba irányítottak. Ott megnézték a telefont és szóban nagyon udvariasan, de határozottan arról tájékoztattak, hogy beázás és látszik, hogy tengervíz okozta. Én ezt el is ismertem. Akkor erre nem vonatkozik a garancia, és továbbá arról tájékoztattak, hogy a készülék gazdaságosan javíthatatlan, jobb ha másikat veszek. Én érveket hoztam fel, hogy azért a beázás egy gyári Huawei tengervíz álló tokban történt, emiatt azért én némi méltányosságot elvárnék. Közölték velem, hogy ezt a gyári tokot itthon és tudomásuk szerint Európában nem forgalmazzák, így még csak bevizsgálni sincs lehetőség, hogy a gyári vízálló Huawei tok okozta e a garanciális Huawei telefon beázását.
Mivel az udvariasságban és a jó modorban hiszek, így megköszöntem az információt és elköszöntem.
Másnap meg vettem egy Huawei p 30 pro készüléket. Azért mert ez illik a Huawei okos órám, mérlegem, hangfalam, fülhallgatóm, tabletem mellé. (Igen nehezen viselem a változást.)
Összegezve: egy Magyarországon vásárolt garanciális Huawei telefon beázott egy Ázsiában vásárolt gyári búvár tokban, a Karib térségben, de a Holland Alkotmányos Monarchia területén.
A problémám nem is anyagi jellegű, hanem inkább erkölcsi. Nem tartom követendő példának, ha egy "világcég" így kezeli az ügyfeleket a mai gazdasági környezetben. Azt hiszem ha nem jut el a panaszom a megfelelő körökbe, akkor nem csak a saját de az érdekeltségi körömbe tartozók Huawei eszközei is hamarosan le fognak cserélődni.
Az utolsó 100 komment: