Tékozló Homár

Patikából turkáló: használt vércukorszintmérőt adtak el újnak

2020.04.20. 12:00 | Homár Rezső | 109 komment

paris_tuileries_garden_facepalm_statue.jpg

Egy gyógyszertári vásárlás után vannak dolgok, amikre különösen nem számítunk. Például, hogy az ott vett terméknek nem mi vagyunk az első használói. Olvasónk egy vércukorszintmérő esetében találkozott a jelenséggel, ráadásul a patikába visszatérve még magyarázat és felháborodás is fogadta, a pénzét viszont nem kaphatta vissza. Fogyasztóvédelmi rémálom.

2020. március 27-én a Gödöllői Kígyó gyógyszertárban vásároltam egy új (legalábbis azt gondoltam, hogy új) vércukorszint mérőt. Otthon a termék kibontása után tapasztaltam, hogy az eszköz nem teljesen új,hanem legalább egyszer valaki használta. Erre több egyértelmű jel is utalt: hiányzott egy tesztcsík, a műszer kijelzőjéről már eltávolították a védőfóliát, az eszköz memóriája pedig egy korábbi időpontban végzett eredmény tartalmazott. Gondoltam semmi probléma, blokk megvan, másnap irány vissza a patika és csere egy tényleg újra. 

A legnagyobb megdöbbenésem itt fogadott engem. A gyógyszerész hölgy rögtön elismerte, hogy ezt már használták. Náluk az a szokás, hogy ha egy vásárló megszeretné nézni az eszközt, akkor kipróbálják és ha túl bonyolultnak találja, vagy egyéb okból nem szeretné megvásárolni, akkor visszacsomagolják, mintha új lenne és eladják a gyanútlan vásárlónak. Arra a kérdésre, hogy miért nem tartanak erre a célra egy ilyen eszközt ami kimondottan a kipróbálásokra használnak a válaszuk:

Nem vagyunk olyan gazdagok, hogy ezt megengedhessük magunknak.

Utána a hölgy piaci kofa szintjén kioktatott, mert hogy gondolom én azt, hogy ilyeneken problémázok.
Mindezek után úgy döntöttem, hogy elállok a vásárlástól, erre meg a válasz az volt, hogy nem tud visszaadni pénzt, mert az eszköz kártyás vásárlással történt.

Végül abban maradtunk, hogy ad egy másik terméket, de már abban sem vagyok teljesen biztos, hogy ezt nem használta más. 

A fentiek alapján az alábbi kérdéseim lennének: 

1. Mennyire bevett gyakorlat a hazai kereskedelemben, hogy egy használt terméket (akár ha csak egyszer is) megpróbálják újként eladni.
2. Ilyen esetben nem kéne vásárlás előtt tájékoztatni az ügyfelet erről, vagy árleszállítást adni?
3. Gyógyászati eszköz vásárlására nem vonatkoznak a többi általános termékeknél még szigorúbb előírások? 
4.Ha a korábbi vásárlás kártyával történt, de a Vevő a fenti indokkal visszaadná a terméket tényleg nem lehet készpénzben visszafizetni az árú ellenértékét?

A fenteikből tanulság számomra, hogy gyógyszertárból soha többé nem veszek semmi elektromos kütyüt (pld.: vérnyomásmérőt, vércukor szintmérő, digitális lázmérőt stb.), erre ott vannak a műszaki, meg a webáruházak. 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanya Szabó 2020.04.20. 14:57:01

@onlajnok: Hát igen...valószínűleg te is azért lettél, mert drága szüleid nem fordítottak elég figyelmet először a koton bontatlanságára, majd a tesztnél (ha már te is a csíkod hiányolod) a másodikat nem kezelték kellő hatékonysággal...így lettél te...Nos, ha annyira precízek lettek volna, akkor a semmire nem való kommenteddel szegényebbek lennénk... Amúgy, a posztolónak TELJESEN igaza van...ha használtat akar venni, azt vesz, de csak akkor, ha TUDJA, hogy használt...tudod, mint édesapád anno a gumit!

GatyaPityu 2020.04.20. 15:00:15

@aefzuj:
"Ezt is megértük! Az első poszt a homáron, amikor a vásárlónak jog értelemben igaza van!"
- Az lehet, de a hejesírásba még mindig bármikor bele tud kötni a hárdkóór nyelvtannáci homár kommentelő! Ld:
Majmász Gedeon 2020.04.20. 13:57:14

juhaszvik 2020.04.20. 15:00:24

@ekat: 70 felett szerintem még csak lassulnak az emberek, 80-85 felett üt be a komoly szétszórtság és memóriagyengeség. Az, hogy valaki 70 felett agyilag fitt, az teljesen hihető, főleg, ha előtte is sokat (és jól) használta az agyát. Viszont nagyon megrázó tud lenni, amikor a szuper okos, művelt és felvilágosult nagymama elindul a salátává válás útján, és hoz rosszabbnál rosszabb döntéseket.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.04.20. 15:02:44

@Sanya Szabó: úgy látom mire eljutottál a végére, elfelejtetted mit olvastál az elején :D. Szerinted egy egyszer használatos óvszer mennyire összevethető egy vércukorszint mérővel?

GatyaPityu 2020.04.20. 15:07:29

A kártyás dolgot nem értem. Már nem tudom pontosan megmondani, hogy hol és mikor, de velem fordult elő sikeres reklamáció oly' módon, hogy bankkártyával fizettem és KP.-ban kaptam vissza. Asszem' talán "madaras teszkóban" és a "hódos barkácsboltban" is volt rá példa. Ez utóbbi biztos, mert míg írtam, eszembe is jutott mi volt az: szezon után január végén vittem vissza a megnyekkent karácsonyi LED égősort amit előző hónapban vettem. Mivel a szezonális termékről volt szó, cserélni már nem tudták, zokszó nélkül kaptam vissza a pénzemet KP-ban, és a lőtéri kutyát sem érdekelte, hogy előtte én bankkártyával fizettem. Szóval történet ezen része nyilván csak parasztvakítás volt, megpróbálkozott a kedves patikus hátha sikerül bepalizni a reklamáló vevőt, hogy álljon el a visszatérítéstől.
Nem mellesleg, nem tudom, csak én érzem-e ezt meredeknek hogy csak úgy kipróbálgatnak és visszacsomagolgatnak majd újként eladnak termékeket a patikában, miközben a piros "nem hülye" elektronikai cuccokat értékesítő multnál világosan le van írva, hogy kozmetikai termékeket (pl. villanyborotva) nincs mód kipróbálni higiéniás okok miatt!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2020.04.20. 15:18:32

@GatyaPityu: Higiániás ok csak akkor állhatna fent, ha a használt tesztcsíkot is visszacsomagolták volna.

spulni 2020.04.20. 15:25:18

@Peti817172M: Aha... Meg ha bennehagyják a használt tűt amivel a vérpöttyöt nyered ki...

zuhanorepulesss 2020.04.20. 15:30:01

@spulni: ha hagynak benne olyan vért is, ami garantaltan 3,5-5 kozotti cukrot mér, én meg is veszem.

Antalbaba 2020.04.20. 15:35:32

@Peti817172M: a mai "víruszivataros" időkben a VÉRcukormérőmhöz ne nyúlkáljon senki:-( Eleve sem, hát még úgy, hogy ott még vért is fakasztottak! A kontaktlencsét/pesszáriumot/pacemakert... mikor kezdik el alig használtan elsózni???
Amúgy a minimum lenne, hogy legyen külön szúrójuk + egy saját doboz tesztcsíkjuk, abból garázdálkodjanak! Ha 15-en kipróbálják, mire megveszed, akkor tűt már nem is kapsz, a csíkok harmada is ugrott, de ez normális, ugye?

Im just here for the comments 2020.04.20. 16:03:38

A vércukorszintmérő nem steril cucc, azt egyébként is bárki összefogdoshatja előtte (pl a gyárban, ahol készítik, csomagolják), ha nem maradt benne használt tű meg csík, akkor tulajdonképpen egy készüléket kapott, amihez valaki már hozzáért – és egyébként mindig olyat kap, csak a bontatlannál nincs ott a tudat, mert rajta van a fólia.
Használatban semmi különbséget nem jelent.

Mindemellett a patikát egyáltalán nem értem, miért nem tartanak ott egy gépet, amit mindig tudnak bemutatásra használni. Annyira nem nagy tétel, hogy ettől menjenek csődbe, és akkor a használó is nyugodt, mert bontatlan kütyüt kap, meg nekik is van ott egyállandó készülék, max a tűt meg a papírt kell cserélniük. Egyesek direkt bonyolítják a saját életüket.

Facelessbook · www.dont.think.so 2020.04.20. 16:04:56

Nem olyan gazdagok... Ha-ha-ha. Egy 8500 fos, semmi kozepen levo kisvaros 2 patikaja kozul az egyik eves forgalma 500millio. Nehogymar Godollon ne legyen minimum ennyi forgalom...

2020.04.20. 16:15:57

@juhaszvik1:
Szerintem kettő eltérő csoport a demens idősek, akik már nem tudják, nem értik mi folyik körülöttük, meg azok, akik egyébként is eleve hajlamosak a vadászatra, vagy a szocializációjuk miatt (szockóban az állam nem tűrt konkurenciát, ezért kevés volt a szélhámos, aki átverhette őket), vagy mert tudatos gyíkember hívők (ide bármely téveszme behelyettesíthető). Jó, ez 3 csoport, de a szétválasztás lényege, hogy az idősek egy része elbutult, egy része meg alapból hülye, mindig az volt, csak korábban kevesebb volt az átverés, ezért csak idős korára tűnik fel.

2020.04.20. 16:17:16

@onlajnok:
Létezik többször használatos óvszer is? :-)

2020.04.20. 16:18:32

@GatyaPityu:
Madaras tescoban nekem adtak vissza kp-t, miután bankkártyával fizettem, majd észrevettem, hogy hibás a termék.

lcsaszar 2020.04.20. 16:50:47

@Im just here for the comments: Ja, tulajdonképpen bármit veszel (tévét, szalámit, zoknit), azt előtted mások már összefogdosták, ha máshol nem, hát a gyárban. Ezért illúzió az, hogy a bontatlan csomag steril, azt te használod először. Vagyis mindegy, hogy bontatlan vagy felbontott az a szalámi, akarom mondani vércukormérő.

spulni 2020.04.20. 17:25:31

@zuhanorepulesss: Azt én is megvenném... :)

Lesből Támadó Szárítókötél 2020.04.20. 17:30:59

@onlajnok: az ilyen poszternél már csak az a kommentelő a rosszabb a ráérés tekintetében, aki a posztert ekézi azért, hogy mennyire ráér mind reklamálni a boltban (értsd: fogyasztói jogok érvényesítésének kísérlete), mind posztot küldeni a Homárra.

aefzuj 2020.04.20. 19:36:49

@GatyaPityu: az lehet, de helyesírással, ékezetekkel és kimaradt/felcserélődött karakterekkel foglalkozni csak azok szoktak a mai modern világban (főleg a telefonról írt kommentek esetében) az internet szémelytelen pöcegödreiben akiknek annyira üres, unalmas és semmitmondó életük van, hogy csupán ennyi öröm jut számukra az életnek nevezett nagy utazásból.

Mivel az ilyen ruhában járó állatok semmi esetre sem minősülnek mérvadó forrásnak semmilyen tekintetben, így sem olvasni, sem reagálni nem érdemes az írásaikat.

Egyébként tipikus nyeretlen magyar szokás, hogy amikor a tartalom tekintetében nem talál fogást a marginális jelentőségű honfitárs, akkor a stilisztikai/formai elemekbe próbál belekötni. Mivel csak ahhoz tud érdemben (ám így is jelentéktelen módon) hozzáböfögni. Mert ugye alapból funkcionális analfabéta, az írott szövegből maximum a hejjjessírasi hibbakat képes az agya értelmezni, azt is csak szövegszerkesztő program hülyesirráss elemzője segítségével.

Az ilyenek egyébként indokolatlanul nagy mértékben felülreprezentáltak számszakilag a félfeudális magyar közigazgatás és kormányzat válogatottan idióta szerveinek alsó és középvezetői szintjein, mert a családi/politikai kapcsolat odáig tudja csak őket nyomni. Privátszférás megjelenési gyakoriságuk a statisztikai hibahatáron belüli, konkrétan nem létező. Ott ugyanis csinálni is kell valamit az illetményért, nem csak nyelvtannáciskodni.

Emígyen az olyanokkal ki foglalkozik? A saját anyjukat sem érdekli a véleményük már születésük óta.

Tikakukac 2020.04.20. 20:44:55

@aefzuj: Ilyen durván elnyújtani azt, hogy valaki igénytelen, és emiatt még a többiek az idióták még nem láttam. De szép munka. Bár tényleg eljutnánk oda, hogy minden úgy nézzen ki, mint a legtöbb Facebook beírás. A nap fele a dekódolással menne el. Az lenne csak az igazi.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.04.20. 20:50:02

"Mindezek után úgy döntöttem, hogy elállok a vásárlástól, erre meg a válasz az volt, hogy nem tud visszaadni pénzt, mert az eszköz kártyás vásárlással történt."
Mer' az nem olyan fizetőeszköz, érted :D Agyammegáll.

@aefzuj: " az lehet, de helyesírással, ékezetekkel és kimaradt/felcserélődött karakterekkel foglalkozni csak azok szoktak a mai modern világban" akiknek agya van; merthogy ha az ember akar normálisan fogalmazni a saját anyanyelvén, akkor tud. Aki meg annyira igénytelen, hogy szépen öltözködni tud, de értelmesen kifejezni magát, azt nem, az nem nagyon vehető komolyan.

" Mert ugye alapból funkcionális analfabéta, az írott szövegből maximum a hejjjessírasi hibbakat képes az agya értelmezni, "
Általában nem, de jó ebbe kapaszkodni, ha már mást nem tudsz felhozni... :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2020.04.21. 00:18:02

@Peti817172M: Nem! Akkor is ha a tűt is benne hagyják és ez még veszélyesebb esett lett volna
Persze a posztoló örülhet hogy nem használt szájmaszkot kapott

horex · http://horex.uw.hu/ 2020.04.21. 00:22:50

@juhaszvik1: 70 felett agyilag fitt, az teljesen hihető"
És "fizikailag is" az? :)

Im just here for the comments 2020.04.21. 04:49:40

@GatyaPityu: Gedeon bácsinak ez a hobbija, teljesen ártalmatlan lélek. Az állandó kommentelők egyike, bár nem mindig jön, de olyankor készségesen javít. A légynek sem árt.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.04.21. 06:11:26

@Im just here for the comments: Banyek én Homározok vagy 2008-9 óta, de a Majmász már akkor is itt volt :D Aztán egy jópár évig nem, de szerencsére előkerült.
Az meg ne legyen már magától értetődő, hogy a jónép nagy része a saját anyanyelvén nem tud, és/vagy nem tudja normálisan kifejezni a gondolatait...

encir 2020.04.21. 09:01:24

@Im just here for the comments: sőt, hátha valaki tanul belőle, tiszta haszon :)

Kimblee 2020.04.21. 09:10:39

@onlajnok: azt azért vágod hogy egy gyogyszertari eszközről van szó? Mi van ha nem fertőtlenítették le normálisan, mi van ha az előző használó valami olyan betegségben szenved amiről nem is tud? Te hülye vagy?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.04.21. 09:24:44

@Kimblee: szerintem nézz utána hogy működik a vércukormérő és rájössz, hogy miért butaság, amit írtál. A user egy kis papírra csöpenti a vért (az egyszerhasználatos, akárcsak a tű, amivel magát megszúrja), majd a papír másik végét, nem a véreset, dugja a gépbe. A beteg testnedvei, meg semmilye nem kerül kapcsolatba az eszközzel, hacsaknem rátüsszent...nem kell semmit se fertőtleníteni.

ekat 2020.04.21. 09:31:53

@Semmitnemérszakitiltással: Utóbbival nagyon egyetértek, nekem is feltűnnek az ilyenek, és zavarnak, de csak tulajdonnév / idegen szó elírásakor szoktam esetleg kitérni rá 'a rend kedvéért', amúgy nem. Mi abban a pláne? Az egésznek csak az lenne a lényege, hogy sztároljam magam, hogy én bezzeg jobban tudom nála. A megszólított biztos nem fog jobban írni és/vagy fogalmazni tőle.

ekat 2020.04.21. 09:33:12

@onlajnok: Na most nehéz megállnom a nembeírást, de hősies maradok. :D

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.04.21. 09:36:26

@ekat: nyugodtan elküldhetsz az anyámba, legfeljebb egy jót nevetek :D.

ekat 2020.04.21. 09:58:58

@onlajnok: Jaj dehogy akarok ilyet, csak egy szó helyesírására gondoltam. :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.04.21. 10:04:08

@ekat: ja, hát ez van, itt sajnos nem lehet javítani. Meg ez nem is a dimplomamunkám, amit 10x átolvasok elküldés előtt, megesik, hogy becsöppen egy-egy hiba.

ekat 2020.04.21. 10:33:29

@onlajnok: Nem is írtam semmit! :)

Nucyka 2020.04.21. 11:22:04

Sajnàlatos, amit olvastam .
Több helyen is dolgoztam gyógyszertárban , ilyen sehol nincs .
Mi mindennek részletesen elmagyarázzuk a használatát, ha ezt igénylik.
Vercukormérőt a jótàllàs kitöltése miatt bontjuk csak fel.

Nagyon sok minden nem vehető vissza jpgszabàlyok betartása végett , de ha igen akkor bankkártyás tranzakció
esetén simán visszaadhato készpénz , csak annak aki visszaadja több adminisztráció.
Üdvözlettel egy gyógyszerésznő .

candle 2020.04.21. 12:06:55

Vannak érdekes felvetések. Tehát adva van egy amúgy jól működő vércukormérő, amiről 1. hiányzik a védőfólia, 2. tartalmaz egy elmentett eredményt, 3. hiányzik egy hozzájáró tesztcsík.
A védőfólia megléte vagy hiánya ami vagy volt rajta vagy nem, önmagában említésre sem méltó tényező, amennyiben sérülésmentes a kijelző.
Egy elmentett eredmény sok műszaki cikknél gyárilag kerül bele, akár minőségellenőrzés során, akár egy gyártási művelet részeként. Erről sem gondolom, hogy okot ad egy reklamációra.
Az, hogy egy tesztcsík hiányzik, az egyetlen nyomós érv a reklamációra, amit ha kipróbálás esetén elhasználtak, szó nélkül pótolniuk kéne, ha már azt használták... Szóval őszintén remélem, hogy ehhez hasonló reklamációk lesznek a legkomolyabbak ebben az országban: egy házsártos vásárló, aki nem is a cukrát akarja mérni, hanem fenntartani annak illúzióját, hogy ahhoz a liszteszsákhoz, vércukormérőhöz, bevásarlókocsihoz, amihez ő nyűlt,ég érintésszűz, steril és fertőtlenített. Mert miért is ne!
Aki meg használt kotonhoz hasonlítja a cukotmérőt, az szerintem még az életében nem látott ilyen készüléket.
A gyógyszertárban dolgozó gyógyszerészek, akik "fennhordják az orrukat, pedig csupán eladók" kommentből süt az irigység és a kisebbségi komplexus. És tényleg. Nem lehet valami könnyű ilyen magasan kvalifikált embereknek nap, mint nap a posztolóhoz hasonló habitusú, gondolkodású emberek között dolgozni, szellemi kihívás teljes nélkülözése mellett. Sokan ezért nem mennek gyógyszertárba dolgozni.

//VV\ 2020.04.21. 12:18:27

@lcsaszar: azért kicsit más higiéniai normák vannak egy orvosi segédeszköz gyártási folyamatában, mint egy TV esetében. Ha hiszed, ha nem...

spulni 2020.04.21. 12:20:03

@Semmitnemérszakitiltással: Sajnos, egyre inkább ez lesz a szint. Mélyen lent. Lassan már az a gyökér, akiben megvan a legalapvetőbb műveltség és kulturáltság, lásd helyesírás és fogalmazás... És néhány véglény, amelyik még ehhez is hülye, még be is szólogat miatta... Mondjuk mit várunk, amikor még a nem ponyva könyvek is hemzsegnek a hibáktól... És a tankönyvek... Volna mit tanulniuk Gedeontól, többek közt.

CCnick 2020.04.21. 12:20:31

Ugyanitt csomagolási sérült The Anal Intruder eladó.

CCnick 2020.04.21. 12:25:14

@candle: Hát ha szerinted tök normális, hogy gyógyszertárban használt orvosi cuccot veszel új árban és az eladó sértődik meg ha visszaviszed akkor sokat nem lehet hozzáfűzni.

Im just here for the comments 2020.04.21. 13:10:45

@Semmitnemérszakitiltással: a pláne ebben, hogy beszólni még senkinek nem láttam, tényleg csak tárgyilagosan javít. Nem véleményez, nem szól le senkit.

Na de lassan tényleg az lesz elküldve az anyjába, aki le tud írni egy mondatot magyarul. Nem véletlenül kell annyit módosítani a nyelvtani szabályokat, mert a népet erre nem lehet nevelni, inkább a nyelvet igazítják a használathoz, lásd a legutóbbi módosítások egy jó része.

ekat 2020.04.21. 13:22:40

@spulni:
Lehet, hogy lenne mit tanulniuk Gedeontól, de annak nem ez - egy fogyasztóvédelmi, vagy igazából akármilyen blog - a megfelelő helyszíne.
Ilyen helyen az, ha valakinek nem a mondandójába, hanem a nyelvtanába kötnek bele, tényleg csak kötekedés és/vagy észjátszás.
Én is rühellem azt, hogy a magyarok egyre kevésbé tudnak magyarul, akár fogalmazni, akár helyesen írni, akár szöveget értelmezni, olyannyira, hogy a szarul fordított könyvek elkerülése érdekében vagy húsz éve főleg angolul olvasok, de akkor sem itt kell ezen rugózni.

candle 2020.04.21. 13:30:42

@CCnick: Nem, nem normális. Viszont egy valószinűleg kipróbált termék miatt sem normális dolog átverést, szélhámosságot kiáltani. Igen, a tesztcsík miatt én is visszamennék reklamálni, de fólia, meg egy mentett mérés...hát a műszaki kereskedésben örülhetsz, ha csak egy mérést találsz belül...Nem mondom, hogy indokolatlan a panasz,de ez egy elég pitiáner ügy. Ha szerinted, vagy a posztíró szerint nem, akkor első körben a fogyasztóvédelemnek írnék és nem egy blogba.

haXXor 2020.04.21. 13:31:09

Én ezt nem értem: ebben most van egy tű amit már használt valaki? Vagy ez higiéniai szempontból tök rendben van? Amúgy a gyógyszertárost a bús k***a an***ba küldeném el, ha nekem használt szart akarna eladni újként. Felajánlhatja, lehet érdekelne is de, hogy még ezután neki álljon feljebb. A bankkártyás fizetéshez meg annyit, hogy NEM 2005-ben vagyunk, vissza lehet azt adni kp-ban vagy vissza lehet utalni. Hidegen hagyna, hogy hogyan oldja meg...

CCnick 2020.04.21. 14:01:48

@candle: de, ha egy használt és hiányos terméket eladnak neked új termékként az szélhámosság, átverés.

CCnick 2020.04.21. 14:03:53

@candle: Abban egyetértünk, hogy pitiáner átverés. Ha van bontott cucca adja el egy ezressel olcsóbban, tuti lesz aki örül annyi spórolásnak, a teljes árat fizető meg kapja a bontatlan terméket.

candle 2020.04.21. 14:24:00

@CCnick: Igen, ez jó ötlet, hamár elb@szták a kipróbálásnál a terméket egy benne lévő tesztcsíkkal. De feltételezhetően nem szándékosan adták el így, akár úgy is történhetett, hogy csak meggondolta magát a kedves vevő, majd egy kipróbálás után visszavitte megreklamálva.... Vannak cifra sztorik ilyen és hasonló visszavasárlásokról.

kéki béla 2020.04.21. 14:25:22

Teljesen általános gyakorlat. Sajnos.
Az elmúlt húsz évben nem tudtam olyan műszaki cikket vásárolni, két mobil kivételével, amit legalább ne próbált volna ki valaki előttem.

piciapa 2020.04.21. 15:02:40

@Im just here for the comments: ugye te nem vagy ennyire sötét? Jártál már olyan üzemben ahol ezeket vagy ilyeneket csomafolnak, szerelnek? Ha valaki maszk-kesztyű-hajháló nélkül próbálná bemenni azt kérdés nélkül felnégyelik.

olaszkonyha 2020.04.21. 15:44:49

@Majmász Gedeon:

Megfogtad a lényeget , gratulálok! :) Javaslom tartsál online nyelvtan órákat és ott éld ki vágyaidat.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.04.21. 16:51:24

@ekat: "Ilyen helyen az, ha valakinek nem a mondandójába, hanem a nyelvtanába kötnek bele, tényleg csak kötekedés és/vagy észjátszás."
Vágod, hogy nem kötött bele? A belső bizonytalanságod kivetülése, hogy azt gondolod, ez kötözködés.
Egyszerűen vannak néhányan (túl kevesen), akiket zavar, hogy gyalázzák az anyanyelvet és még kevesebben vannak, akik ki is javítják az ilyen "hibákat".

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.04.21. 16:52:50

@olaszkonyha: Köszönjük a javaslatot és a hasznos hozzászólásodat! Magadnak mit javasolnál? (Jó, persze nekem is javasolhatsz! :) )

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.04.21. 16:54:27

@kéki béla: "Az elmúlt húsz évben nem tudtam olyan műszaki cikket vásárolni,[...] amit legalább ne próbált volna ki valaki előttem."
Még van valahol "lengyelpiac"? Vagy apróhirdetés útján intézed a beszerzéseidet? :O :)

kéki béla 2020.04.21. 17:07:10

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: vagy értek ahhoz, amit vásárolni szoktam és látom a használat nyomait... Ez ugye fel sem merült.
De mondok mást: amikor a tévéről kiderült, hogy a szoftvere teli van felszámolhatatlan biztonsági hibákkal (pl kikapcsolhatatlan Bluetooth), akkor elálltam a vételtől. Nem csomagoltam vissza rendesen, a boltos gyerek meg felháborodott, hogy nem így szokás elállni és különben is, így hogy adják el újként...
(Nagy elektronikai bolthálózat egyik üzlete)
De mondom: sokszor észrevehető a használat nyoma bizonyos számlálókból, logokból stb.

CCnick 2020.04.21. 17:11:12

@candle: "De feltételezhetően nem szándékosan adták el így,"
vs. poszt:
"A gyógyszerész hölgy rögtön elismerte, hogy ezt már használták. Náluk az a szokás, hogy ha egy vásárló megszeretné nézni az eszközt, akkor kipróbálják és ha túl bonyolultnak találja, vagy egyéb okból nem szeretné megvásárolni, akkor visszacsomagolják"

2020.04.21. 17:12:10

Vitaztok itt azon, hogy mennyire gáz vagy lényegtelen, hogy hiányzik egy csík, holott a központi kérdés nem ez. Ha veszek egy újnak hirdetett terméket, és kiderül, hogy már használták, akkor ahogy a szó is mutatja, az használt termék. És full irreleváns, hogy ki bontotta ki, mikor, miért, és mennyit használta, önmagában a tény elegendő, hogy használt, így az értéke nem egyezik meg egy ujeval. És nem, az nem kipróbálás, hogy mernek vele egy vércukor, az már használat, nagyon max annyit lehetne tenni eladás előtt, hogy kinyitják, hogy minden tartozék benne van-e. És innentől a patika kurvara bukta a sztorit, arról meg ne is beszéljünk, hogy a kártyás fizetős állításuk egy gigászi hazugság. Súlyosbítja az egészet hogy nem kenyerpiritorol van szó, hanem egészségügyi termékről.

CCnick 2020.04.21. 17:12:19

@kéki béla: Nem a bizományiban kellene vásárolni ha bontatlant keresel.

CCnick 2020.04.21. 17:18:20

@kéki béla: "Ez ugye fel sem merült." Nem, és ez nem véletlen.

CCnick 2020.04.21. 17:22:51

@kéki béla: "De mondom: sokszor észrevehető a használat nyoma bizonyos számlálókból, logokból stb."

Ez triviális, az a kérdés, miért pont te vagy az a szerencsétlen aki a 100ból 1 elállás miatt visszavitt terméket kapja mindig. Vagy tényleg úgy képzeled, ha van az MMben 100db egyforma TV akkor mindet eladják kétszer vagy csak a vicc kedvéért beüzemelik a dolgozók a raktárban majd visszazárják a gyári dobozba gyári technológiával mert annyira ráérnek ezzel szórakozni?

kéki béla 2020.04.21. 18:15:17

@CCnick: cicikém, ne haragudj, de van a butaságnak az a szintje, ahová már nem vagyok hajlandó leereszkedni.

kéki béla 2020.04.21. 18:17:17

@CCnick: azért segítek: ha valamit kicsomagoltak, használtak, visszacsomagoltak, azt elsők közt adják el újra. Mondjuk pont a MM-ból nem sűrűn vásárolok.

EgySimaEgyfordított 2 2020.04.21. 18:43:35

Tapasztalataim szerint két fajta patikus van. Az egyik nagyon segítőkész, rendes , ....a másik fajta a cinikus, b.unkó. Meg persze van, hogy patikában dolgozik, de nem gyógyszerész , csak beoktatták. Az szokott még veszélyes lenni.
Amúgy kártyás fizetés esetén még a ruha boltban is kp-ban vagy visszautalással rendezik a visszárut.

EgySimaEgyfordított 2 2020.04.21. 18:49:08

@kéki béla: Te nagyon ügyes ember lehetsz ,vagy egy végnélkül analizáló, mindent végigszaglászó maximalista.

CCnick 2020.04.21. 18:50:50

@EgySimaEgyfordított 2: vagy simán egy pénisz (a f.aszt nem engedi a kommentmotor)

ekat 2020.04.21. 19:10:41

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Nincs semmiféle belső bizonytalanságom, mivel a magyar átlagnál sokkal jobb vagyok magyarból. Van viszont önkritikám, amitől anno rájöttem, hogy ha valakit javítgatok, akkor azt általában nem jóindulatból teszem (közeli rokont / ismerőst esetleg kivéve), hanem 'bibibí, én jobb vagyok nálad'-indíttatásból.
Az, hogy valaki nem ismeri fel a mozgatórugóit, az nem azt jelenti, hogy nincsenek.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.04.21. 19:26:47

@kéki béla: ú, ne is mondd! órákig mókoltam a gyártói menüben, míg a párom okostévéjén sikerült úgy elkonfigurálni a BT-t, meg a wifi-t, hogy ne működjön. Kikapcsolni valóban nem sikerült.

@ekat: Akkor mindketten magunkból indultunk ki. Én azért javítok ki valakit, mert zavar. (Vagy ezek szerint nem ismerem fel, hogy egy intellektusát kéretlenül dörgölő gennyláda vagyok. :) )

funfun 2020.04.21. 20:00:33

@onlajnok: És mennyire kell ráérni ahhoz, hogy valaki végigolvassa a posztot és fikázza a posztert, hogy mennyi ideje van.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.04.21. 20:02:52

@funfun: nagyjából 5 percem vette el ez az egész, a poszternek a szöveg megírása tovább tartott valószínűleg, a gyógyszertárba reklamálásról nem is beszélve :D. De kösz hogy aggódsz.

ekat 2020.04.21. 20:21:01

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Igen, én is azt mondtam magamnak, hogy azért, mert zavar. És tényleg nagyon zavar is, de ettől még tökéletesen képes vagyok NEM beírni olyankor, amikor semmi értelme. :) És ehhez kell az, hogy az ember leküzdje az egóját. A mai Magyarországon semmit nem olvashatnék állandó megjegyzések nélkül, se könyvet, se újságcikket, se magazint, se blogot, se posztot. Az átlagember nem tud már fogalmazni, nem tud szavakat helyesen használni, és nem tud helyesen írni. Ez van.
Viszont éppen ezért örülök, hogy pl. itt is sok 'jól írót' látok. De azt továbbra is fenntartom, hogy a Gedeonkodásnak itt semmi helye, és csak zavaró.
De hát nem is kell nekünk egyetérteni. :)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.04.21. 21:18:40

@ekat: Hát nem. De akkor finoman csúsztasd be a zavar ugyan, de nem szólok érte mappába Gedeont is! (Vagy szűrd ki a fenébe.) Én kedvelem ismeretlenül is.

EgySimaEgyfordított 2 2020.04.21. 22:06:34

@CCnick: khm, ....hát ja, csak finom akartam lenni :)

EgySimaEgyfordított 2 2020.04.21. 22:09:41

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
A válaszodon jót mosolyogtam. Általában nálunk is gondot okoz, hogy hogyan rontsuk el az új tévét . De mikor sikerül, diadalittasan visszük vissza hogy naugyehogyugye :)

élhetetlen 2020.04.21. 23:28:46

@onlajnok: “Mert az még ok, hogy visszamegy és megkérdezi, bár már szerintem 90% ezzel se pazarolná az idejét. Na de hogy még ide is írkál...”. De nagyvonalú vagy! Neked nem számít 4-12 eft. Gondolom, ha leviszed a háztartási szemetet, abba is beledobsz legalább 5000 ft.-t, csak fogyjon a pénz! Az ide is irkál meg jogos, mivel azt mondták, hogy ez náluk üzemszerű, tehát nem árt a figyelmeztetés.

élhetetlen 2020.04.21. 23:48:02

@Im just here for the comments: “A vércukorszintmérő nem steril cucc, azt egyébként is bárki összefogdoshatja előtte (pl a gyárban, ahol készítik, csomagolják)”. Elég rossz szöveg. Egy pékségben is hozzányúlnak a kenyérhez, de normálisan azt feltételezzük, hogy ellenőrzik őket, és betartják a higiénés előírásokat. Ez más eset, mintha a boltban akárki tapizza össze a kirakott kenyeret. Ugyan a vércukorszint mérő gyártására is vonatkozik.

élhetetlen 2020.04.22. 00:25:34

@candle: Neked is vannak érdekes felvetéseid! “Egy elmentett eredmény sok műszaki cikknél gyárilag kerül bele”, ja, ha a gyógyszertárban is azt mondják, hogy engedik kipróbálni, és utána otthagyni a készüléket. “Az, hogy egy tesztcsík hiányzik, az egyetlen nyomós érv a reklamációra, amit ha kipróbálás esetén elhasználtak, szó nélkül pótolniuk kéne, ha már azt használták...“. Ne pótolgassanak tesztcsíkot! Adjanak bontatlant! Azt már el sem képzelem, hogy tű meg nem hiányzott, mert az nem egyszer használatos. Azt visszarakták? HÍV tesztet végeztek a kipróbálón? (Na, én is elengedtem magam). Tudod, egy wc magasítót sem vesznek vissza, pedig azt nem egy kaland fertőtleníteni, megtehetné a gyártó is, a forgalmazó is, vagy ha annyival olcsóbban kapja, akkor a vevő is. Azt meg hallgatni is rossz, mikor “A gyógyszertárban dolgozó gyógyszerészek”, aki magasan kvalifikáltak, agitálják a drágább gyógyszer megvételére a pacit (több a haszon), azzal a szöveggel, hogy mert ebben csak természetes anyagok vannak. A nadragulya, a tiszafa termése is nagyon természetes, egyed csak.

élhetetlen 2020.04.22. 00:39:39

@horex: “És "fizikailag is" az? :)”. Ez komoly kérdés, hogy mi a jobb, agyilag, vagy fizikailag tönkremenni. Te el tudod dönteni, hogy mi a jobb? 17 éve elgázoltak, a roncsolt térdem már végképp cserben hagyott, plusz egy gerincsérülés. Ebben az évben sem fog rám nézni orvos. Deréktól lefelé minden fáj. De nem vagyok biztos benne, hogy jobb lenne, ha agyhalott zöldségként képes lennék futkosni a világban, mert a lábam jó. Ha nem jól értettem a kérdésedet, akkor bocs!

élhetetlen 2020.04.22. 00:56:40

@ekat: “de annak nem ez - egy fogyasztóvédelmi, vagy igazából akármilyen blog - a megfelelő helyszíne.”. Nincs teljesen igazad. Ha kigyűjti a hibákat, és ír egy értekezést, azt pl. az idejárók közül senki nem olvassa el. Ha itt két ember megtanul valamit tőle, az már haszon. Bevallom, elengedtem már párszor (sokszor), hogy, ha valaki azt írta, hogy nem vak ez a ló, csak bátor helyett a nem vak ez a ló, csak vakmerő az igazi. Ebben benne van a magyar nyelv szójátéka is. Ha páran felfogják, az is haszon. Ezt hol, hová kéne leírnom?

élhetetlen 2020.04.22. 01:04:04

@candle: “akár úgy is történhetett, hogy csak meggondolta magát a kedves vevő, majd egy kipróbálás után visszavitte megreklamálva....”. Nem kötözködök, csak kérdezem. az első vevőtől visszavették használtan, eladták újként, de a második vevőtől nem vették vissza, mikor rájött, hogy használt? Ez így kerek?

élhetetlen 2020.04.22. 01:36:14

@ekat: “de ettől még tökéletesen képes vagyok NEM beírni olyankor, amikor semmi értelme. :)”. Vagy te azt hiszed, hogy semmi értelme. Folytatom a vak lótól. Szeretem az anyanyelvemet, és remek kiszólások vannak. Amit ismerek, azt terjesztem is, és ennek semmi köze az egómhoz. Pl. a nem hiszem el helyett, a vadászkutya legyek söréttel a seggemben, ha ez így van. Vagy az, ez nem hiányzott helyett, az, ez úgy kellett, mint üveges tótnak a hanyatt esés. Aki nem értette, és visszakérdezett, annak elmondtam, hogy hogyan működött az üveges tót. A nekem legújabbal pár napja találkoztam. Olyan hideg volt,hogy a kutyát is zsákban vitték ki ugatni. Ezek szerepelnek szakgyűjteményekben, de azokat kevesen olvassák. Blogokban elszórni, ahogy a helysírási hibák javítást is, nem biztos, hogy értelmetlen.

ebella 2020.04.22. 09:19:40

A 77 Elektronikába kell bemenni. Ott biztos nem kapsz használta, sőt én a múltkor a legkorszerűbbet ingyen kaptam meg. Csak néztem. Ingyen? És igen. Csak az ötven tesztcsíkért kértek kétezer ötszázat. A patikában az is háromezer ötszáz. Nem nagy dolog arra kanyarodni, ha Újbudán van dolgod.

ekat 2020.04.22. 10:20:41

@élhetetlen:
Hát akkor mi sem értünk egyet. :) Bár szerintem mondások kijavítása azért más, mint nyelvtani hibáké.

élhetetlen 2020.04.22. 15:30:53

@ekat: Igazad van, más. De vannak rendszeresen előforduló hibák, amiket lehet, hogy érdemes szóvá tenni. Pl. “megtudtam mondani”. Ha leírod, “meg tudtam mondani”, mert a megmondani tartozik össze, akkor még az is veheti az adást, aki ezt egyszer már elfelejtette. Amivel nem érdemes foglalkozni, azok az elütések, betű cserék, kimaradt betűk, stb. “Hát akkor mi sem értünk egyet. :)”. Nem baj, képzeld el, hogy nézne ki egy kommentfolyam, ha csak az lenne, hogy igazad van, igazad van, igazad van. :)

candle 2020.04.22. 15:46:52

@élhetetlen: Szerintem egyszerűen nem igaz úgy a sztori, ahogy ezt megírta a kedves reklamáló vásarló. Azt gondolom, hogy ha valós lenne, akkor vagy megnevezné magát nyugodt szívvel a vevő, vagy kapásból a fogyasztóvédelemhez fordulna, amit nem említett egy szóval sem!
Tű vagy tesztcsík legfeljebb gyárilag hiányozhatna, de erre elég csekély esély van. Azt meg re sem gondolod komolyan, hogy ott használgatják a leendő vevőnek a készüléket anélkül, hogy megvásárolná. Ez a névtelen delikvens megvette, kipróbálta, nrm tetszett neki, majd visszavitte. Mivel működött, viszont már használta, így nem tudta mire fogni a visszavásárlást, mint a saját maga által elkövetett "hibájára"... Eddig nem is lett volna problémája, de! a gyógyszertárban srm most jöttek a falvédőről, így nem akartak visszavenni a mérőt....és berágott a vevő, megsértődött, hogy nem veszik vissza a terméket.
Más: vényköteles gyógyszernél siman helyettesítik olcsóbbra a szert, ha van, de minimum szólnak, hogy mit tudnak adni helyette. Ha van olcsóbb, de nem adnak mást, akkor az orvost kente meg egy látogató azzal, hogy megjelölte, hogy ne helyettesítsék;)
Hallottam már "jutalékos" módszerekről gyógyszertárban, de ha elő is fordul, szerintem olyan szir-sz@r motivació ez nekik, hogy biztos nem bíbelődnek, hogy rad sózzanak valamit. Ha valamivel viszont jók a tapasztalatok, ami esetlegesen lehet drágább, az előfordulhat.

candle 2020.04.22. 15:50:37

@élhetetlen: Nem! Úgy értem, hogy ő volt az a bizonyos és egyetlen! vevő. Aki kipróbálta otthon, majd megoróbálta visszavinni...

Majmász Gedeon 2020.04.22. 16:37:20

@aefzuj: „akiknek annyira üres, unalmas és semmitmondó életük van, hogy csupán ennyi öröm jut számukra az életnek nevezett nagy utazásból.”
Ez csupán feltételezés részedről (az internet személytelen pöcegödréből).
„…sem reagálni nem érdemes az írásaikat.”
Inkább az írásaikra, nem?
„amikor a tartalom tekintetében nem talál fogást a marginális jelentőségű honfitárs, akkor a stilisztikai/formai elemekbe próbál belekötni.”
Nem belekötöttem, hanem javítottam a hibákat. Hátha más is tanul belőlük, nem csak a posztoló (vagy poszttoló).
„Mivel csak ahhoz tud érdemben hozzáböfögni.”
Hozzá szoktam szólni néha érdemben is, ha olyan jelentőségű a téma, de ez itt olyan jelentéktelen mind az emberiség, mind a bolygó jövője szempontjából, hogy nem írtam külön kommentet. Bár lehetett volna: amúgy jogos a beküldő felháborodása, ahogy az esetek többségében, még akkor is, ha a hozzászólók többsége a legtöbbször ízekre szedi az aktuális posztolót.
„alapból funkcionális analfabéta”
Van egy olyan mondás, hogy mindenki magából indul ki. (Egyébként tisztában vagy a kifejezés jelentésével?)
„A saját anyjukat sem érdekli a véleményük már születésük óta.”
Inkább fordítva igaz: soha nem érdekelt különösebben, hogy mások mit gondolnak rólam (vagy a hozzászólásaimról). Akinek nem tetszik, ne olvassa/olvasson. Mellesleg én már akkor is javítottam hibákat, amikor a „nyelvtannáci” kifejezés még nem is létezett.

@Im just here for the comments: Legalábbis itt, most, ezzel a nickemmel… :)

élhetetlen 2020.04.22. 17:34:38

@candle: Az, hogy mi volt a vércukor mérővel, természetesen nem tudom, te sem, nem voltunk ott. Igazad is lehet. Én neked csak erre a mondatodra írtam: “Az, hogy egy tesztcsík hiányzik, az egyetlen nyomós érv a reklamációra, amit ha kipróbálás esetén elhasználtak, szó nélkül pótolniuk kéne, ha már azt használták...“, és ezt: Ne pótolgassanak teszcsíkot! Adjanak bontatlant!
“Azt meg re sem gondolod komolyan, hogy ott használgatják a leendő vevőnek a készüléket anélkül, hogy megvásárolná.”. Amekkora kupi van egyes gyógyszertárakban, bármit el tudok képzelni. Azt is, hogy egy gyógyszerész magának mért, vagy egy ismerősének, hogy ne kelljen rá költeni. A kupira egy példa, két féle gyógyszert kellett volna kiváltani, az egyik 300 ft, a másik 4000 körül. A drágábbikból ritkán van készleten három havi, egy ismerősöm ment le, most sem volt, otthagyta a receptet. Másnap, a recept már nincs nála, a gyógyszer nevét nem tudja, mert nem ő szedi, kiadtak neki még egy doboz 300 forintosat a 4000-res helyett. Ahol már a vényköteles gyógyszereknél sem kell összhangban lenni a recepteknek a kiadott gyógyszerekkel, az kupi.
“Aki kipróbálta otthon, majd megoróbálta visszavinni...”. Nem tudom, mi nem tetszett neki. A színe, vagy mi? Te ezt feltételezed, én nem.
És egy magasan kvalifikált gyógyszerésztől azt hallani, hogy “mert ebben csak természetes anyagok vannak”, szerintem elég ciki. A haszon meg dehogy érdekli őket! Szórakozásból árulnak a mézes negrótól kezdve mindent.

Nucyka 2020.04.23. 00:41:45

@Nucyka:
Kedves Olvasók!
A tegnapi hozzàszólàsom mindenképpen módosítàsra szorul , és úgy érzem korrektnek , ha ezt közzéteszem.
A hozzàszólàsom első része hirtelen felindulásból történt, mert nem akartam elhinni , hogy egy kolléga , aki ezt a szakmát tanulta esetleg így járhatott el
Én azt gondolom , hogy józan paraszti ésszel belátható , hogy egy 5000 forintos vércukormérőért ( bár nem ismerem a kollégát ) sem a szakmai , sem pedig a saját jó hírnevét nem teszi kockára .

A hozzászólás második része arra irányult , hogy amennyiben a jogszabályi keretek ezt lehetővé teszik mi is azon vagyunk , hogy a reklamàciókat megoldjuk, éppen ezért nem gondolom, hogy megbízhatatlanabbak lennénk , mint egy webáruház .
Ezzel a magam részéről befejezettnek tekintem a véleménynyílvanitast
A célom csak az volt , hogy làtassam a másik oldal szemszögét is.
Mindenkinek szép estét kívánok !

Im just here for the comments 2020.04.23. 10:22:42

@élhetetlen: persze, de ettől függetlenül az a gondolat, hogy egy műanyagba csomagolt kütyü steril, csupán illúzió, mert nyilván nem az. A steril meg a tiszta nem ugyanaz.

candle 2020.04.23. 17:45:25

@élhetetlen: Természetesen számít a haszon....a TULAJDONOSNAK. Ami saccra 70-80%-ban Magyarországon láncpatika tulajdonban van. A gyógyszerész túlnyomó többségben alkalmazott és nem tulaj. A negro és hasonlók gyógyszertári értékesítése jól példázza azt,hogy mennyi haszna van egy gyógyszertárnak a gyógyszereken. Nyilván nem a vényköteles gyógyszerekből élnek... Az, hogy egy ismerősödnek két általad nem megnevezett gyógyszert az árával azonosítasz, és kupinak nevezed a gyógyszertárat, mert azt hiszed a drágábbik helyett egy olcsóbbat adtak....Khmmm ezzel a sztorival nem égetném magam, ha ennyit tudnék elmondani. Ha tudnád milyen szinten szabályozva van a gyógyszer és annak nyilvantartása, ilyen szamárságot nem írnál. Ha a sztori így lenne igaz, akkor csakis úgy tud megtörténni, hogy a két recepten egymással helyettesíthető gyógyszer volt, illetve az "olcsóbb" gyógyszerből is több volt felírva. Kb a vércukormérőt vásárló vevő is úgy gondolhatta, hogy "nem tudom hogy kéne működnie, de biztos nem így. Ez nekem magas. Visszaviszem, úgyis akkora kupi van abban a gyógyszertárban, nem is veszik észre, hogy kipróbáltam" .

élhetetlen 2020.04.23. 18:34:36

@candle: Ha figyeltél volna, ezt írtam: “két féle gyógyszert kellett volna kiváltani”. Nem égetem magam, leírtam valamit, ami megtörtént. És, ha csak ez hiányzik, az egyik az Atenobene (300 ft körül, béta blokkoló), a másik a Lacipil (4000 körül, vérnyomás csökkentő). Ezek nem egymást helyettesítő gyógyszerek. “Ha tudnád milyen szinten szabályozva van a gyógyszer és annak nyilvantartása, ilyen szamárságot nem írnál.” Csak nem találkoztam ebben az esetben az elvárt fegyelmezett gyógyszerkiadással. “Ha a sztori így lenne igaz, akkor csakis úgy tud megtörténni, hogy a két recepten egymással helyettesíthető gyógyszer volt, illetve az "olcsóbb" gyógyszerből is több volt felírva.”. Hogyne, de, tudod, egy recepten egy doboz gyógyszer van felírva, hat recept volt, ebből ötöt kiadtak, három Atenobenét, két Lacipilt, és egy Lacipil nem volt. Ehelyett adtak ki másnap még egy Atenobenét. Azaz lett három hónapra négy havi Atenobene, és két havi Lacipil. Nem írtam szamárságot. Az általad emlegetett szabályozást betartva ennek ki kellett volna bukni a gyógyszertárnál, és, ha engem nem érnek el, a recept alapján elérik a körzeti orvosomat, aki megadja az elérhetőségemet, aztán rendezik. De semmi nem történt, ah, csak egy téves gyógyszerkiadás, ezzel nem foglalkozunk, ezért mondom, hogy kupi.

élhetetlen 2020.04.23. 19:00:23

@Im just here for the comments: “A steril meg a tiszta nem ugyanaz.”. Igaz. A kenyér sem steril. De azért van különbség a csak a pék, a kiszállító meg csak a ládát fogja, és legfeljebb az eladó nyúl hozzá, mint aközött, hogy kirakják egy nyitott, lejtős polcra, (a sarki CBA), három sorba egymás fölé, bárki összetapizhatja, ja, és ha leveszel egyet, kettő leesik a földre. Egy vércukor mérőt meg ne hasonlíts egy akármilyen kütyüköz, a tűnek sterilnek kell lenni, és ezt csak a bontatlan csomagolás garantálja.

candle 2020.04.23. 20:40:23

Aha, igen. Maradjunk annyiban, hogy még ha így is lenne, gyógyszercsere nem áll fenn, hiszen nem a Lacipil helyett fogod szedni amit kaptál. De vényköteles szernél, ahol sajat vonalkódja van a vénynek és a gyógyszernek, lehetetlen kiadni. Ha ez igaz lenne, de eléggé sántít a dolog, akkor nem is receptre adtak ki, hanem kb hozzádvágtak egyet. Abban pedig biztos lehetsz, hogy kiderül.

Te meg örülhetsz, hogy le van tudva még egy hónapra a gyógyszered. :D Ja nem örülsz, hiszen adja a neved is "élhetetlen". Amúgy nem te vagy a posztoló? :D

btprg 2020.04.23. 20:59:09

@Majmász Gedeon:
Hűha... Nem is emlékszem, hogy olvastam volna eddig tőled nem kizárólag helyesírási hibák javítására szorítkozó hozzászólást, micsoda meglepetés!

CCnick 2020.04.24. 08:45:17

@candle: "Nyilván nem a vényköteles gyógyszerekből élnek.." Miért, szerinted a vényköteles gyógyszereken nincs haszonkulcs?

candle 2020.04.24. 12:32:08

De van haszonkulcs a vényköteles szereken is, csak kizárólag vényköteles szerekkel történő lakossági ellátás nem képes fedezni egy gyógyszertár működését , vagy jó esetben nullára jönne ki. A hasznot mindig a bizb@szok hozzák.

CCnick 2020.04.24. 16:33:46

@candle: Akkor nem lenne egyszerűbb sima bizb@szboltot nyitni ahol nem kell mindenféle gyógyszerári feltételeknek megfelelni?

élhetetlen 2020.04.25. 03:19:46

@candle: Kötöd az ebet a karóhoz, ragaszkodsz az elképzelésedhez. Ott van hat recept, öt kiadva, másnap kiadják a tegnap hiányzó gyógyszert, ami nem volt tegnap, ez normális. de, hogy kiadnak helyette egy másik gyógyszert, ez nem normális. Az újabb agymenésed. “ahol sajat vonalkódja van a vénynek és a gyógyszernek, lehetetlen kiadni. Ha ez igaz lenne, de eléggé sántít a dolog, akkor nem is receptre adtak ki, hanem kb hozzádvágtak egyet. Abban pedig biztos lehetsz, hogy kiderül.” Ja, hozzám vágtak egy vényköteles gyógyszert csak úgy? Ez belefér az ellenőrzött gyógyszerkiadásba? És nem derült ki semmi. És, mint már írtam , nem örültem, mert lett három hónapra négy havi Atenobene, és két havi Lacipil. Nem érted, de a nickemmel próbálsz visszavágni. Komoly!

candle 2020.04.27. 19:02:21

De igen, természetesen sokkal egyszerűbb lenne egy bizb@sz boltot nyitni. A bizb@szbolt profitálhat akár jobban, de konkurrenciája is lehet bármennyi. Gyógyszertárnak a működési feltételei sokkal szigorúbbak.

Amúgy mem kötöm az ebet a karóhoz, cdak tudom milyen rendszerekkel dolgoznak a gyógyszertarban és hogy egy vény meg egy gyógyszer hogyan kapcsolódik össze az apparátusban. De oké, veled megtörtént az a hobalehetőség, ahol együttesen előfordult az emberi hiba is és a számítógépes rendszer több ponton történő! hibája is. Sőt, elektronikus működés óta akár az is lehet, hogy a rendelőben a nővér már rosszul írta meg a receptet.Ezen én nem fogok vitatkozni, nem voltam ott, mindenesetre ismerek hasonló sztorikat, ahol mindig kiderült, hogy valami mindig sántított a betegnél/vásárlónál. Amúgy visszamehettél volna te is tisztázni a dolgot ott helyben és nem fedné homály a dolgot...
süti beállítások módosítása