Tékozló Homár

Maratoni szervizelés közben szívódott fel a fejhallgató UPDATE

2020.01.24. 09:04 | Homár Rezső | 59 komment

via GIPHY

Bár mélységesen együttérzünk, mindig öröm az olyan levél, amiből tanulunk is valamit. Például most azt, hogy a Trónok harca csatajelenetét 55 napig forgatták, ami azért érdekes, mert Tamásék fejhallgatójának javítását 180 nap alatt sem sikerült megoldani. Nem tudni, mi tart ilyen sokáig, de javasoljuk, hogy ilyen esetben írásban kérjétek vissza a vételárat, ha mégsem történik semmi, irány a hatóság. Írtunk mi is a webáruháznak, várjuk a választ.

Update: szupergyors válasz érkezett a webáruháztól, levelük a poszt végén.csata.jpg

Történetünk 2018. decemberben kezdődött. A neten vásároltam karácsonyi ajándékként fiamnak egy Asus fejhallgatót, potom 53.170 Ft-ért. A fejhallgató 7 hónapig bírta töretlenül, amikor is eltört. A fejpánt egyik belső alkatrésze volt a ludas. Mivel még garanciális volt, ezért visszavittük a webáruház ügyfélszolgálatára, akik feltételesen átvették (a feltételes azt jelentette, hogy nem biztos, hogy ingyen javítják).

Azóta egyáltalán nem tudunk semmit a termékről.

Olvasson tovább!

Lemerülő okosóra, kimerítő problémakezelés a Samsungtól

2020.01.23. 17:00 | Homár Rezső | 68 komment

sadsponge.jpg

Olvasónk karácsonyi ajándéknak szánt okosórája sehogy sem bírta a strapát. Hamar lemerült, akárhogy is próbálkoztak a használatával. Az ünnepek miatt nem sikerült az elállási időn belül visszavinni, az üzlet pedig nagyon szabálykövető, nem is vették vissza, úgyhogy megkezdődött a garanciális javítás kálváriája. Az újra és újra ugyanolyan állapotban visszakerült, használhatatlan órát pedig nem javítják tovább, de nem is cserélik. A rosszul megjavított cipő esetéből pedig emlékezhetünk rá, hogy "Az elállás jogodat a hibás teljesítésen alapuló kellékszavatossági igényként akkor érvényesítheted, ha az eladó a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta vagy annak nem tud eleget tenni, vagy ha a kijavításhoz vagy a kicseréléséhez fűződő érdeke megszűnt, például a javítás vagy kicserélés elhúzódás miatt." Írtunk mi is a kereskedőnek, várjuk a választ.

2019. december 21-én délután vásároltunk az Allee Bevásárlóközpontban található Samsung üzletben egy Samsung Galaxy Watch Active okosórát. Az óra karácsonyi ajándék volt, így csak december 24-én bontottuk ki, kapcsoltuk be. Az óra az első pillanattól kezdve hibás, a teljesen feltöltött akkumulátora 3-4 óra alatt nullára lemerül. Megpróbáltunk mindent, újraindítottuk, többször is csináltunk gyári állapotra történő visszaállítást. Próbáltuk különböző telefonokhoz párosítani az órát, megpróbáltuk telefonról leválasztva (gyakorlatilag normál óraként) használni, kipróbáltuk alvó módban is. Minden hiába, a feltöltött óra 3-5 óra alatt minden esetben lemerült.

Olvasson tovább!

Beázott a Motorola, ami sosem látott vizet UPDATE

2020.01.21. 10:00 | Homár Rezső | 105 komment

dims.jpg

Zoltán telefonja elromlott, ezért szervizbe küldte, ahonnan nagy meglepetésére azzal jött vissza, hogy a hiba oka beázás. A további szakvélemények is ezt bizonyították, pedig a telefon beázást jelző markerei is épek voltak és  Zoltán sem érti, mi történt. Így viszont bukta a garanciális javítást. Nemrég volt egy hasonló sztorink, a tanácsunk most is ugyanaz a három szó: független szakértői vélemény. 

Update 03.20: Végül megoldódott, részletek a poszt végén.

Az én esetem sok mindenben hasonlít egy novemberi poszthoz. A készüléket (Motorola Moto G5) a Média Markt online áruházban vásároltam, 2 év garanciával. 

Amikor kb 22 hónap után meghibásodott a készülék, elküldtem a szakszervizbe garanciális javításra. Mivel Magyarországon már nincs hivatalos Motorola telefon márkaszerviz, a romániai Depanero szervizbe vitte a cég futára. Megállapították, hogy a készülékbe folyadék került, ezért garanciálisan nem javítható. Az állapotról készültek fotók, a javítási ajánlatban szerepelt egy új akkumulátor is. Elismerték, hogy a beázást jelző markerek nem színeződtek el, de szerintük a készülék nem javítható garanciálisan annak ellenére sem, hogy az akkucsatlakozó környékét is károsította a folyadék. 

Olvasson tovább!

Megalázó patroncsere a Tescoban

2020.01.20. 10:00 | Homár Rezső | 107 komment

via GIPHY

Hogy lehet eldönteni, hogy az üzlet ügyfélszolgálatosa milyen bankjegyeket adott át a vásárlónak? Hát ott van a biztonsági kamera felvétele, nézzük meg! Na de mi van akkor, ha nincs kamera? És ha mégis van, de nem látszik rajta? És ha na jó, igazából van és látszik is, de nem mutatjuk meg? A vásárló meg ott áll leforrázva, a "szaros" 5000 Ft-ja nélkül. Írtunk a Tesco-nak is, várjuk a választ.2865549639_f8dfd58cb9_z.jpg

Ma, az az 2019.01.10-én 17:13 kor olyan dolog történt valami amin nem tudom túl tenni magamat. Ezért is gondoltam hogy billentyűzetet ragadok. 

Hazajöttem munkából mint egy sima átlagos pénteken. Elfogyott a szóda, úgyhogy beugrottam a Tescoba kicserélni. Sose csináltam még azon a helyen ilyesmit, úgyhogy a vevőszolgálati pulthoz mentem. 15 perc várakozás után megérkezett egy alkalmazott elkezdett foglalkozni az ügyekkel. Én is sorra kerültem. Oda adtam neki az üres patront, elkezdett matatni a pénztárgéppel. Kezembe adott egy 500-ast egy 200-ast és egy 100-ast. (A csere egyébként úgy néz ki, hogy 5300 a betéti díj és 2600 körül van a töltet, az előbbit az ügyfélszolgálat az utóbbit én fizetem, hisz rendelkezem már palackkal.) Nézek rá a nőre, mondom ez most hogy? Erre azt a választ kaptam, hát hogy ennyi a betéti díj igen, nincs más teendő a pénztárnál le kell húzni az újat. Mondom ok, akkor biztos én vagyok bamba.

Olvasson tovább!