Színesbõrû férfi szexpartnert. A Geszti-filmben a fõszereplõ lány anyja az, és meg is jelentik a klipben, míg a philipsesben a csaj csávója és csak halljuk a hangját.
Szolidan nyomozni kezdtünk. Egy reklámipari bennfentes, aki azt mondta, hogy látta a Philips-filmet, úgy emlékezett, hogy a spot tavaly kategóriagyõztes vagy döntõs volt az Epica reklámversenyen. Elmerültünk a 2004-es mezõnyben, és tényleg találtunk egy filmecskét, ami lényegében ugyanerre az alapötletre épült. Csakhogy nem a Philips-klip volt az, hanem az ABBOTT MEAD VICKERS BBDO „Clean Zone” címû alkotása, szülõkkel, véletlenül a képbe lógó szexpartnerrel, csak a fõszereplõ volt fiú, a dugóhaver meg lány. (Nézze meg itt!)
Szóval bizonyítékot találtunk a lopásra? A világért sem állítanánk. Hiszen például ugyanaz a dolog többeknek is eszébe juthat. Mindenekelõtt felhívtuk az Akció-Nxs ügynökséget, ahol a kreatív felelõs elmondta, hogy az ötlet saját volt és nem ismeri egyik gyanúba hozott spotot sem. A Homár elküldte nekik, ne csak mi szórakozzunk jól.
Szegény Akcióra az idén amúgy rájár a rúd. A Kreatívban ugyanis a következõ archív cikket találtuk idén május végérõl:
Akció-Nxs - az ismerõs Szemlédi [2005.05.25. 15:28]
A zsûri sem a Kreatív Reklámversenyen, sem az RMB Awardson nem pontozta a „szemlédis” reklámszpotot, mert a kreatívötlete egy francia lottórekláméhoz hasonlít. A Szerencsejáték megbízásából az Akció-Nxs gondozásában készült „Szemlédi András reklámfim” a reklámverseny döntõjébe jutott, az alkotást azonban a zsûri nem pontozta. Felvetõdött ugyanis, hogy a szpot nagyon hasonlít egy olyan francia lottóreklámhoz, amely pár évvel ezelõtt Cannes-ban díjat is nyert. Fazekas Ildikó, az Önszabályzó Reklám Testület (ÖRT) fõtitkára és a zsûri elnöke elmondta: ez az eset jó példája annak a szerencsétlen véletlennek, hogy hasonló brief és termék esetén hasonló kreatív koncepciók készülhetnek.
„Az RMB Awardson a munkák eredetiségét, az originalitását díjazzuk, és mivel a szpot nagyon hasonlít a francia reklámfilmhez, ezért a pontozásától eltekintettünk. Ezt a döntést az is indokolta, hogy az RMB Awards fõdíja a cannes-i reklámversenyen való részvétel, és Cannes-ban a francia reklámfilm két éve díjat nyert” - mondta Fazekas Ildikó. A szpotot a Kreatív Reklámversenyre is nevezték, de díjat nem nyert, mert például az egyik zsûritag, Michael Weinzettl, a Lürzer's Archive fõszerkesztõje nem pontozta le, mert neki is feltûnt a hasonlóság.
Önök szerint van ilyen véletlen egyezés, vagy a hasonlóság nem is akkora, mint ahogy azt a beküldõk sugalmazták?
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.