Gõzsy Katiék Rómában jártak és a Vatikánban megtalálták a Homár életnagyságú, furcsa módon üveg mögé zárt szobrát fekete márványból. Olvassák el Kati levelét, és ha bármit is tudnak a kérdéses szoborról, írják meg nekünk! Az ikrával szaporodókat gyakran éri az a vád, hogy hanyagolják a családi kötelékeket, de a tízlábúak kivételek ez alól, úgyhogy boldogok lennénk, ha bármi kiderülne errõl a mûalkotásról.
A Vatikáni Múzeumban közvetlenül az egyiptomi és asszír kiállítás után a görög és római szobrok között leltünk rá az állatszobrokat tartalmazó teremre. Volt itt pöttyös leopárd és leszarvazott vaddisznó, meg mozaikból kirakott vadkacsa, és furán girhes szarvas, de a legviccesebb mégis a negyven centis fekete márvány homár volt. A portrét álló állatról nem adtak hírt, sem arról, hogy ez hõsi emlékmû lenne-e, feláldozták-e egy levesbe vagy hogy mikor és ki készítette. Felirata csak annyi volt, hogy 141. Ami valszeg a leltári száma. Persze nem álltak annyian körülötte, mint a legnépszerûbb állatnál, a kígyónál, aki a trójai Laokoónt és fiait szorongatta, de amikor fotózni kezdtem nektek, több japán turista ment oda hozzá érdeklõdve.
Még annyit, hogy csak ezt az állatot tartották terráriumban, ami nehezítette a fotózást. Viszont érdekes kérdés, hogy miért tették üveg mögé? Egyedül a múzeum melletti Szent Péter bazilikában láttunk ilyet Michelangelo 25 évesen készített szobránál, a Pietánál, amire azért volt szükség, mert egy õrült magyar fejszével megrongálta 1972-ben. De mi történhetett a homárral?
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.