Tékozló Homár

Megélhetésszerû kilométerórapörgetés

2007.02.12. 12:27 | jackyll | Szólj hozzá!

Kevés embert próbálóbb dolog van a használtautó-vásárlásánál, legalábbis nem árt, ha a hobbituningoló ismerõsök is ránéznek a kiszemelt gépjármûre. Olvasónk például csak akkor jött rá, hogy ordenáré módon lehúzták, amikor megpróbált megszabadulni havonta javított kocsijától és csalónak nevezték. Kiderült, hogy legalább egy tizedesvesszõnyivel fiatalították mérsékelten szeretett Opeljét:

Rengeteg a hír fogyasztók megkárosításról, átverésrõl. A legnagyobb összegû lehúzásokról és legbalesetveszélyesebb átverésekrõl azonban azt hiszem még elég kevés szó esett. Szervezetem alig ocsúdott fel a karácsonyi akciók, kaja átcímkézések okozta sokkból, amikor újabb lidércnyomással kellett szembe néznie. A gépkocsik átcímkézésével. Miután ismét függetlenítõdtem a fürdõszobától, elhatároztam, hogy lecserélem az autómat. Elsõ lépésként az akkori kisautóm eladásával kezdtem. Amikor már a második vevõjelöltem csalózott le, hogy vissza lett pörgetve az autó kilométerórája nyomozásba kezdtem.

Az autót a Dankai és társa cégnél vásároltam az Üllõi úton. Amikor náluk jártam, hatalmas gépkocsiparkjuk, jól kinézõ telephelyük bizalomgerjesztõ volt. Ezért is vásároltam meg náluk az Opel Corsa-mat 96e km körüli futásteljesítménnyel. Az autónak az elkövetkezõ másfél évben elég sok meghibásodása volt. Amikor végül el tudtam adni a tervezett eladási ár töredékéért, már kezdõdõ hengerfej problémája is volt.

Rövid nyomozás után kiderítettem, hogy a gépkocsi a Dreher Sörgyárak Rt. egyik szolgálati gépkocsija volt. Itt természetesen nagyvállalathoz illõ gõggel, személyiségi jogokra és üzleti tikokra hivatkozva utasították el kérésemet, hogy felfedjék elõttem mekkora futásteljesítménnyel adták el ezt a konkrét gépkocsit. (Kérésemet az után is visszautasították, hogy egyértelmûen igazoltam hogy az autó jelenlegi tulajdonosa én vagyok, és hogy semmi egyébre nem vagyok kíváncsi, mint az eladáskori menetteljesítményre, és hogy közvetlenül a Dankai-nak lett-e eladva. Természetesen a jogásznõ biztosított, hogy ha pert indítok az autókereskedõ ellen, akkor a rendõrségnek az adatokat kiszolgáltatják. Arra a kérdésre, hogy bizonyítékok nélkül feltételezések alapján hogy indítsak pert arra cinikusan annyit mondott, hogy Õ nekem nem jogi tanácsadóm, sok sikert és viszont hallásra)

További nyomozások után sikerült kiderítenem hogy a gépkocsit hol szervizelték. Az adott szerviz megkeresésemre faxon kért, hogy igazoljam a tulajdonosi mivoltomat, ennek megtörténte után válaszként elküldték a kocsi 150e km-es szervizlapját. A kocsi ennek a szerviznek az elvégzése után több mint fél évvel került hozzám. Azt hogy a Dankai autó mikor vette meg a Dreher Rt-tõl, azt azóta sem sikerült kiderítenem.

Kis kalandom még nem zárult le. Megalázó beszélgetések lerázások, telefonszámom négy ízben való elvesztése után körülbelül 2 hónapnyi alkudozás után a Dankai Autó az Eurotaxon alapuló értékveszésre 50e Ft körüli összeget fizetett nekem. Nyilvánvaló bizonyítékaim ellenére, arra az érvemre, hogy õk a szerzõdésben foglalt feltételeknek nem tettek eleget, hogy ennyi km-el meg sem vettem volna az autót, hogy a szervízdíjak nagy része a kocsi elhasználtságából eredtek annyit mondtak, hogy ezt a pénzt adják, ennél többet nem. A kocsi visszavételérõl megvásárlási áron ne is álmodjak. Természetesen nem engedhettem meg, hogy hosszan pereskedjek. A magyar törvények ismeretében egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy az idõ és pénz, amit a pereskedésbe fektetnék, nem menne pocsékba, így az ajánlatot elfogadtam.

Amiért ezt a cikket megírtam:

- az egyértelmû bosszúvágy a Dankai és Társa céggel szemben - A düh hogy az embernek nincs joga és lehetõsége a saját autóját, vagy amit meg akar venni legálisan leinformálni. - Hogy ez a csalás általánosan elterjedt. Tetemes kárt okozva a becsapott embereknek. Rengeteg meghibásodás és balesetveszély, ami abból adódik, hogy nem lesznek idõben kicserélve alkatrészek, lévén azokat 50-100e km-el fiatalabbnak gondolja az ember. - Ha nem íratom bele a szerzõdésbe a vételkori futásteljesítményét a gépkocsinak, akkor csak gúnyos mosolyokat kapok. - Hogy ebben az országban polihisztornak kell lenni, hogy az embert ne csapják be napmint nap minden létezõ téren. - Mert a hatalmas botránnyal járó étel átcimkézés igazából még jó is egy jólléti társadalomban, lehet tõle fogyni, ennek azonban semmi vicces vagy pozitív aspektusát nem tudtam felfedezni.

Ezek a tanulságok globálisan nekem kb. 350e Ft-ban voltak (köszönhetõen a plusz szervizeknek és az eladáskori értékvesztésnek) Ha valaki úgy érzi hogy ez egyedi eset és lúzer vagyok, akkor azokat megvigasztalom, van még esélyük remek kocsivásárlásokra. A Dankai és társánál rengeteg 89 és 98e km-es autó áll még. De hozzátenném az igazságosság kedvéért, hogy nagy valószínûséggel elég sok másik kereskedõnél is.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása