Tékozló Homár

Mûanyag alkatrész 30ezerért

2007.02.28. 14:48 | jackyll | 2 komment

Digitális fényképezõgépet sem érdemes javíttatni Magyarországon. Imitto egy nüansznyi kozmetikai hibával fordult az Olympus márkaszervizéhez, akik a gép áráért vizsgálták volna át az eszközt:

Történt, hogy vásároltam két éve egy Olympus C725UZ fényképezõgépet. Idõközben eltört az USB csatlakozó fölötti kis ajtó tartófüle (a leggagyibb mûanyag, csoda hogy kibírta 2 hétnél tovább), ezt néhány cm cellux-al rögzítettem, engem egyáltalán nem zavart. Most viszont nagyobb gépet vettem, ez eladásra került volna...és itt jöttek a gondok. Kezdtem azzal, hogy e-mailben kértem árajánlatot az ügyfélszolgálattól - erre persze nem jött válasz. A gyártó honlapján megtaláltam a két szervízt (www.mmp.hu illetve www.olympusszerviz.hu), így felhívtam õket. Mindkét helyen 28.900.- forintos ajánlatot kaptam!

Kérdésemre, hogy mitõl ennyi, mikor még az ismert magyar haszonkulcsok mellett sem lehet az alkatrész ára több mint 300 forint, a munkaidõ láthatóan kb. 10 perc...válaszként annyit kaptam, hogy a szervizköltség független a hiba okától, mivel azt a típus határozza meg. Jelen esetben bármi is a hiba, 28.900.- forint a szervizköltség, ez tartalmazza a hiba javítását, illetve kapcsolva hozzá a fényképezõgép teljes átvizsgálását...mondom, én nem kérek átvizsgálást, a gép teljesen jól mûködik, leszámítva hogy az USB ajtaja mindig nyitva van, de nem megy külön, csak így egyben...persze alkatrészt nem forgalmaznak, így nem megoldható a "nem kérem az átvizsgálást, szertnék venni egy ilyen kis fröccsöntött mûanyag ajtócskát"....A készüléket jelenleg használtan 35-38 ezer forintért lehet megkapni, kis szerencsével ki lehet fogni kb. a szervizköltségért... Örültem a lehetõségnek!
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.01.07. 17:53:30

úgy rémlik, hogy nemsokára lesz egy ilyen poszt, ahol én leszek az első :)

leroi 2009.06.15. 17:44:00

Pontosan ugyanebbe a pocsolába talpaltam bele én is egy Olympus termékkel. Kaptam egy használt fényképezőt, jön a gyerek, lehessen fotózni. Itthon derült ki, hogy az egyik gombja nem, vagy csak nagyon nehezen működik. Nem olyan súlyos hiba, ráadásul ajándék volt, szóval gondoltam, majd megjavíttatom. Az Olympus szervíz közölte, hogy 13.900 Ft lenne a javítás (a gép új ára 18.900 volt). Amikor megjegyeztem, hogy a javítás nem kerülhet többe a cégnk mint 5000 Ft (egy mikrokapcsoló+ 30 perc munka) akkor az együttérző munkatárs megjegyezte, hogy mindenütt ez a rendszer van, stb., és hogy van aki jól jár ezzel, és van aki nem...mint például én. Erre felvetettem, hogy bmeg, ez nem sorsjegy, hanem fényképező, erre aztán nem tudott mit mondani. Szóval a gép így is használható, ingyen vot, nincs okom panaszra így sem, de ez a hozzáállás nálam elvágta az Olympust egy életre és nem lenne érdemtelen, ha más is ezentúl egy aljas, lehúzós cégként könyvelné el az Olympust.
süti beállítások módosítása