Tékozló Homár

Javított HP pda-ra nincs további garancia?

2007.04.17. 14:13 | jackyll | Szólj hozzá!

Érdekes anomáliára hívta fel a Homár figyelmét kg, aki még garanciális kéziszámítógépét vitte javíttatni a HP-hez, mert ugyan a hibát kijavították, a pda további sorsát isten kezébe helyezték:

Nem egészen egy éve vásároltam egy késziszámítógépet (PDA) a HP kínálatából. A készülék 2006. decemberében elnémult, ezt követõen leadtam a készüléket javitásra a HP Magyarország budapesti szervizébe. Miután a készülék elkészült és visszakaptam pár nap múlva ismét visszavittem mert egy komponense nem mûködött. Amikor ismét leadtam érdeklõdtem, hogy elõzõleg mi volt a hiba mert a garanciajegyre semmit nem írtak: a válasz az volt, hogy alaplap csere történt. Miután ismét elkészült felhívtam a szervizt, hogy mielõtt átvenném a készüléket mondják már el, hogy az alaplap csere (mint fõdarab csere), hogyan befolyásolja a készülék garanciális helyzetét. A válasz az volt, hogy annyival nõ meg a garancia ideje emennyi ideig náluk volt a készülék. Még csak a beépitett alkatrészre sincs további garancia. Továbbá szerintük olyan, hogy "fõdarab" mint fogalom megszünt.
Bár a munkalapon amit kiállitottak van egy 4.1-es pont ami így hangzik: "A HP az általa felhasznált és beépített alkatrészek gyártási vagy anyaghibáira az alkatrész beépítésétõl számított 6 hónapig jótállást vállal. A fenti jótállás a javító, karbantartó szolgáltatásra, a karbantartás során végzet tevékenységre, a termékre vagy annak a beépített alkatrészt tartalmazó részére nem terjed ki." Az elsõ mondat alapján legalább 6 hónapo jótállás megilletne, de a második mondat mintha ezt átvágná: "annak a beépített alkatrészt tartalmazó részére nem terjed ki".

A garancia visszautasitás másik oka a HP részérõl, hogy a törvényben nem szerepel, csak PC, nyomtató, fax, kéziszámológép, stb., de kéziszámítógép nem! Akkor õk ezt milyen törvény hatálya alatt forgalmazzák? Erre a készülékre nincs is jogszabály? Természetesen tárcsáztam a fogyasztóvédelmi felügyelõséget, ahol azt a tanácsot adták, hogy kérjem tõlük ezt írásban és menjek hozzájuk segítségért.

Újabb telefon a HP-nek ahol némi hangos megnyilvánulás után annyit sikerült elérnem, hogy a jogi osztyály majd válaszol, mert így elsõre õk ezt az indokot nem írhatják le............vajon miért? Gondolom, most ügyvédek hada gondolkodik, hogyan kéne kiskaput keresni. Azt gondolnám, hogy egy újkorában 160 ezer forint felleti készülékért némi garanciális támogatás járna, de a HP szerint nem.

Egyelõre várom a HP válaszát.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása