Úgy tûnik nem csak a Citibank ügyfélszolgálata terrorizálja ügyfeleit felesleges információkkal. Andi a Budapest Bankot hagyta ott 10 év után hasonló okokból:
Hasonlóképpen jártam a "volt" bankomnál, akiknek ezzel a fantasztikus ötletükkel egy 10 éve náluk számlát vezetõ kedves ügyfelet sikerült elveszteni. A szitu ugyanaz: 06-40...Budapest Bank egyenleglekérdezõ vonal. Hivom a szokott módon, várom a jól ismert utasításokat, pötyögöm a számokat, mire kapcsolnak a kezelõhöz. Na mondom már megint jól mellépötyögtem, teszek egy ujabb próbát. De ezután is csak az ügyintézõs verzió jött be, most már megvártam, miért is kell nekem beszélgetnem ha épp csak pötyögni szerettem volna. Na ekkor jöttek a hitelajánlatukkal, amit mellesleg minden hónapban ki is postáznak, kitöltött hiteligénylés formájában.
Közöltem az ügyintézõvel, hogy egyenleget szeretnék nem hitelt, nagyon udvariasan. Megtudtam végre a fél perc helyett immár kb. 4 perc alatt az infót s gondoltam innentõl minden megy a régi kerékvágásban. A következõ alkalommal ujra ügyintézõ, akivel szegénnyel már nem annyira udvariasan közöltem, hogy még mindig nem szeretnék hitelt csak egyenleget. Nos ezek után átsétáltam egy másik bankba, ahol már esélyt sem hagyva a hasonlóknak onlánybankos bankszámlát nyitottam. :)
Károly szerint az OTP sem hagyja élni ügyfeleit, ráadásul az egyik legintimebb pontjukon, mobiltelefonon támadnak:
Alapállásom, hogy gyûlölöm a kéretlen reklámokat, e-maileket. Tegnap, miközben késõ délután végre a kislányommal lehettem a játszótéren, kaptam egy SMS-t a 30/9400-700-as számról: "Vásárolja meg a hosszú hétvégére autópálya-matricáját az OTPdirect szolgáltatásokon keresztül." Amit eredetileg válaszoltam volna, azt most nem írom le... Inkább azt, amit valóban leírtam, mert naiv ügyfélként bíztam abban, hogy valaki elolvassa: Nem kérek reklámot! Hamarosan jött a válasz ("Az elnézést, hogy zavartuk, többet nem fordul elõ" helyett): "Az Ön által megadott kód nem értelmezett. OTPdirect" Tessék mondani, hol és kitõl lehet kérni, hogy hagyjanak nyugodtan hintázni?
Ha kitörli az OTPdirect "ügyfélkapcsolat" menüpontja alatt a mobilszámát, az lehet, hogy segít.
update 14:47: Lehet, hogy ez a mûvelet mégsem ilyen egyszerû. Zoltán legalábbis több ízben próbált lekerülni az OTP reklámlistájáról, sikertelenül:
Nem szeretem ha fölöslegesen zaklatnak. Fõleg nem az idétlen reklámokkal. Eddig a kedvenc bankom (OTP) nem is zaklatott ilyenekkel. Eddig. Mostanában elkezdett ilyenekt küldözgetni. Vegyek ezt, csináljak azt... ...na szívesen elbeszélgetnék azzal burjánzóagyú marketingessel, aki ezt kitalálta....Szóval szokásos dolgok következtek: ügyfélszolgálat telefon (saját költség)...rendben...levesszük a listárol...csak küldjön egy lemondó sms-t valahova és kész is...ok...SMS küld (saját költség)...semmi válasz...semmi reklám...2 hétig... Aztán ismét SMS-jön. Éppen dolgozom, telefon a szoba másik végében, Feltápászkodom, odamegyek, megnézem...OTP! Már megint. Ismét ügyfélszolgálat, telefon (saját költség)....aztán itt már más jön. Mivel ez egy ingyes SMS ezért ez jár és kés!...(?)...de nekem nem kell...de ez jár, mert van egy telebankom...(ugye az nem reklámcélra van)...és mivel van ezért ezt én kapom és kész, nem lehet lemondani.
Pumpa fel, OTP-nek panasz - írásban, Fogyasztóvédelemnek panasz - írásban, Homárnak levél - írásban....meg majd holnap bank - személyesen... (A párna alatt a dunctosüveg nem reklámoz - csak le kell áztatni a termék címkéjét:)
Egy már nem annyira hûséges OTP számlatulajdonos
update 16:10: Vuk a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál is próbálkozott, hátha õk hatékonyabban kommunikálnak a bankkal:
Nos az OTP bankkal emiatt nekem is meggyûlt a bajom, az elsõ spam-nál gondolkodás nélkül fogyasztóvédelem (már válaszolták is, hogy továbbpasszolták az illetékes NHH-hoz), és otp weboldalán üzenetküldés, "Tájékoztatom a kedves OTP bankot, hogy panaszt tettem a fogyasztóvédelemnél.. stb.stb." Erre egyébként válaszoltak, hogy adjam meg az adataimat, és kivizsgálják. Persze, mintha nem tudnák, hogy mit csináltak. Szánalmas. Éppen más miatt jártam az ügyfélszolgálaton, és mondtam, h tiltsák le. - Oké megvan, több ilyen nem jöhet... Nem így lett. A második spam SMS-nél azonnal NHH-nak levél (spam-bejelentes@nhh.hu), újabb tájékoztatás az OTP felé. Remélem párszázmilliós bírságot megkapják.
Illetve A szerint online banking nélkül is spammol az OTP:
Az OTP-nél nem is kell OTPdirect ügyfélnek lenni, hogy autópályamatrica-vásárlással baszogassák az embert SMS-ben. Nekem is küldtek, pedig nem emlékszem, hogy valaha megadtam volna nekik a mobilszámom. Valszeg a T-mobile vagy 1 harmadik fél adta ki neki a számokat.
MrMaffia 2007.07.06. 08:17:47