Tékozló Homár

A hülyék anyja mindig terhes – Autópályás szopatás Fehérváron

ÁAK Zrt./gyûrû

2007.05.15. 08:27 | szily | 1 komment

Duplán szívatják az autósokat és az egész várost Székesfehérváron: a várost elkerülõ gyûrû eddig ingyenes volt, éppen azért, hogy ösztönözze a forgalom elterelését a belvárosból. Most táblát tettek ki, de azt direkt nem írták rá, hogy személyautóknak továbbra is ingyenes, hátha pár nyomorult így is fizet. Ám ez mindegy is, hiszen a teherautók megsarcolásával pont a kívánt cél ellen hatnak, miszerint tehermentesüljön a város. Alant a leleplezõ level, vaskos káromkodásokkal díszítve.

Hello T. Szerkesztõ(ség)! A hülyék anyja mindíg terhes. Történt ugyanis, hogy múlt héten valamelyik nap autóval jöttem dolgozni (Székesfehérvár Sóstói ipari park), nem motorral. Idefelé a városon keresztül jöttem, mert dolgom volt, de haza a korábbi megszokott útvonalon: Auchannál le a pályára, agárdi lehajtónál le a pályáról, imígyen elkerülve a várost. Az autópályának ez a szakasza díjmentes, lévén, hogy az ún. Fehérvár Gyûrû részét képezi, mely arra hivatott, hogy csökkentse a város átmenõforgalmát.

Szóval rutinból kanyarodok a pályára vezetõ lóhere-negyedre, mikoris a szemem sarkából még megpillantottam a táblát, mely azt jelzi, hogy matrica kéne. Ismétlem, jópár éve díjmentes ez a szakasz. Tehát bevillant a tábla, nem akartam hinni a perifériás látómezõmnek, de már nem volt menekvés, rá kellett hajtanom a pályára. Nem kísértettem a sorsot, a Shell kútnál lejöttem a pályáról (alapesetben csak a következõnél kellett volna), majd a lehajtó-Seregélyesi út keresztezõdésben félreálltam, vészvillogó ki és megnéztem magamnak jól a friss-ropogós vadiúj matrica-vignette/video control táblát. Na mondom, akkor ezt bebuktuk, beültem a verdába és irány haza. Nem tudtam nyugodni, úgyhogy ma felhívtam a mindenki által szeretett ÁAK ZRT 40-es számát. A vonal másik végén készséges és kedves hölgy arról tájékoztatott, hogy az az autópálya-szakasz továbbra is díjmentes a D1 kategóriának (személyautó és motor), a D2 és D3-nak fizetõs, tehát a teherautóknak, kamionoknak, buszoknak, stb.

Megkérdeztem, hogy akkor egy kiegészítõ táblát miért nem tettek ki. Erre nem kaptam választ (az én válaszom magamnak: hogy azok, akik nem hívják fel, vegyenek csak matricát a díjmentes szakaszra is. Biznisz).

A másik felvetésemre, hogy pont azokat a jármûveket kényszerítik ezzel vissza a városba, amelyek "kiszorításáért" a gyûrû épült, szintén nem érkezett válasz. Persze, nyilvánvalóan nem a hölgyet kellene a sóbányába küldeni napi negyed kiló kenyér és 2 liter langyos víz juttatásért, hanem azt a szerencsétlen idiótát, aki gondolom nagy pénzeket felvesz pusztán azért, mert olyan sötét, hogy ahhoz képest egy tonna korom termonukleáris robbanás.

Innen csókoltatom a jóembert.

Leslie Fly

Tevan kolléga ehhez még annyit tett hozzá, hogy:

Azt én se értem, hogy a teherautóknak fizetõs szakaszok növelése helyett miért nem hoznak olyan rendeletet, hogy a teherautóknak kötelezeõ legyen megvenni az éves matricát. egy csomó táblát megspórolnának, növelnék a bevételt, és indok is van, gyakorlatilag csak a teherautók basszák szét az utat, mert az okozott kár a tengelynyomás ötödik vagy hatodik hatványával arányos.

Aki Fehérváron kívül más helyen is tapasztalt hasonló jelenséget, kérjük írja meg nekünk, mi meg véres hússal etetett újságírókat engedünk rá a témára.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

darus 2007.06.27. 09:54:48

Az igaz, hogy a kamionok rongálják jobban az utakat de 30 szeresét fizetjük mint a személyautó (300e ft/év)tehát 30 szoros kárt okozhatunk!
Az utak meg azért rosszak mert a befolyt összeget lenyúlják ( jogtalanul magas bérezés, felesleges hereverő létszám stb )nem marad pénz az aszfaltra. Európában 44tonna a gődülü összsúly nálunk meg csak 40, akkor az EU ban csak széttgyúrt utak vannak? NEM! Mert ott oda folyik a pénz ahova kell és nem a kiskirályoknak.
süti beállítások módosítása