Tékozló Homár

A nagy szakszerviz-svindli I.

2007.05.24. 11:51 | jackyll | 1 komment
Két rövidebb szervizes sztorival folytatódik a sírva vigadás. Az elsőben Zoltán szembesült a szakszervizek kemény világával, vagyishogy miért akarták 41 ezer forintért kicserélni autója teljes zárját, amit ő amúgy aztán 1500 forintból megoldott?
Történt a minap, hogy feltörték a kocsimat, és elvittek jó sok mindent. A lényeg nem is ez. Sajnos az autó zárszerkezetét annyira meg rongálták, hogy nem lehette becsukni. Ezért telefonáltam akkor még kedvenc autó szervizembe Chevrolet Gyulai. Azt mondták menjek be, megnézik ekkor még örültem mivel nem is vártam, hogy szinte azonnal fogadnak. Egy úriember érkezett lesújtó hírek. Ki kell cserélni, az összes zárbetét, meg a kilincset is(eltörtek a lamellák). 41 000Ft az összeget nem is vitatnám ez jó sok mindennek tűnik, hát ennyi akkor ennyi. Kértem egy kis gondolkodási időt, hát ugye nekem sajnos ez sok pénz. Erősen technokrata beállítottságú vagyok, és napomnak amúgy is lőttek. Elmentem egy közeli autó bontóba. Azt mondták van kilincs 1500 Ft. Azt is mondta a bácsi, lehet rendelni betét külön. Két kulcs kell majd az autóhoz, egy amivel kinyitjuk, meg egy amivel indul.
Az új betét 5000 Ft 2 napot kell várni rá, nyeltem egyet még is csak 6500 Ft nem 41 000, nem túl elegáns, de jelen megszorítások mellett örültem, hogy ennyivel megúszom. A kilincsre nem kellet várni, ezért azt hazavittem. Ezután csavarhúzót ragadtam. Mivel hangszórót már szereltem az ajtóba, ezért a kárpitot leszedni gyerekjáték volt. Ki is kaptam, a törött szerkezetet. Ekkor tapasztaltam, hogy a zárbetétnek semmi baja(Lamellák még sincsenek eltörve). Beraktam a régi betétet, az új kilincsbe szépen össze szereltem, és azóta is működik. A Saját kulcsával igen, de semmi mással nem lehet nyitni az ajtót. Ettől két érzés vet rajtam erőt. 1, Megdicsértem magam, még is csak 1500 Ft plusz utána járásból megoldódott a dolog. 2, Mért is került volna, ez a szervizben 41 000 Ft-ba. Eddig szerettem a Chevrolet Gyulai-hoz járni. Mert úgy éreztem korrekt cég. De ezután ha tehetem, messziről fogom kerülni őket. Úgy érzem, mivel az én vásárló erőm elvesztése nem okoz jelentős érvágást a fent említett cégnek, ezért végső elkeseredésemben Írok neked(tek).
Lajos a fűnyírójával járt elég hasonlóan:
Bajai lakos vagyok, vallásos, igy hála Istennek kisvárosunkba van három kisgépszaküzlet szervizháttérel. A legnevesebb és egyben a legnagyobb magánvállakozásnál vettem tavaly egy Brick motoros benzines fűnyírót, vadonatúj egy év garanciával. Becsületesen tájékoztattak a használattal kapcsolatban, mármint az első öt órai üzemeltetés után olajcsere stb. majd ezután ötven óránként. Ezekután hazavittem a fűnyirót és boldogan vágtam tavaj összel a füvet, pázsitot. Kb. négy órai használat után elraktam télre ahogy kell. Az idei év kezdetekor visszavittem szervizelésre ahol vásároltam. a szaki megnézte,mondta olajcsere,késélezés,légszürő tisztitás és délután vihetem. Itt jött a meglepetés! Elmentem a fünyíró gépért,ahol közölte a szerelő, hogy sajnos elgörbült a tengely ami forgatja kést, valószinűsitette, hogy valaki aki kezelte a gépet-az kizárólagosan én vagyok-valami követ vagy tuskót fogott igy azt ki kell egyengetni ami nagyjából tizenhat rugó. Természetesen nem vagyok újgazdag, így szomoruan vittem haza szétszedett állapotban gépet, kiszámolva, hogy ötvenötezer Ft ért vágtam négy órát a pázsitot. Ha elosztom akkor egy tucat ember vághatta volna, de ez csak egy dolog. És ekkor következett a szerencsés változás. Véletlen összetalákoztam egy idős szerelő mesterrel, aki elvitte megnézte, feltöltötte olajjal és kétezer forintból rendbe a gép, müködik, a tengely nem görbe. Tanulság számomra,hogy ezután messze ívben elkerülöm a szervizeket és aki megfogadja kis pénzből is fenntarthat bármilyen kisgépet, csak a megfelelő szakit kell megtalálni,a garanciát meg el lehet felejteni.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

márna 2007.10.11. 13:44:30

Egy vásárló viszontagságai.

Az eset rövid leírása.
2007. 08. 31 én vásároltam extreme digital BIG EXTRÉM KFT szegedi boltjában Sony dhsc-9 típusú fényképezőgépet.
Korán már 2007. 09, 10 én visszavittem, mert a készülék fájl hibát írt ki, képek egy részét nem lehetett visszanézni. A gépet 2007 09 17 átvettem a boltban, a meglepetés itt ért ugyan is bekapcsolva a hiba már a boltban jelentkezett. Akkor ott a boltban készített felvételeknél, viszont nem. A készüléket elvittem jelezve a problémát az átvételi bizonylaton./hátha én rontottam el valamit, ugyanis a szerviz indoklása szerint ők a jelzet hibát nem tapasztalták/
Az öröm nem tartott soká, mert 2007 09 24 én visszavittem az átvételi papírra hibaként a következő lett írva: a hiba továbbra is fennáll, lásd mintaképek, ugyanis másodszorra már csatoltam a hibás képeket hátha így látni fogják a probléma okát.
A garanciára vonatkozó törvények nem ismeretében több hibát is elkövettem, elfogadtam a vállalási határidőt, nem ismertem a garanciára vonatkozó törvényeket.
Ezek utólagos megismerése után 15 nap után indultam a boltba, a készülék persze sehol.
Na nem gond fogyasztóvédelem, panasztétel indoklás: hibás garanciás teljesítés.
A boltba visszatérve jeleztem, elállok a szerződéstől, hohó nem úgy vagyon, közölték velem, hiszen elfogadtam a vállalási határidőt. Ezt nem is cáfolom, mert előtte teljesen ismeretlen volt mik a jogaim és mi a forgalmazó kötelessége. Mint közben kiderült a gép egy Bécsi szervizben van várnak a hibás alkatrészre. Ezt az információt saját utánjárásomnak köszönhetem, mert a cég szervize még a hiba okát sem közölte, de hajlandó volt a Bécsi szerviz telefonszámát meg adni. A kinti szervizet felhívva kedvesen közölték velem a hiba okát és még majd nem ők kértek elnézést/ kint vevőnek tekintettek/.
Most pedig várok.
Mit tesz a fogyasztó érdekében a fogyasztóvédelem az alábbiak ismeretében/ 49/2003. (VII. 30.) 4.§ (1) (2) 306. § (1)
Mint kiderült második alkalommal ki kellet, volna cserélni a készüléket szó nélkül, ugyanis azonos hibával vittem vissza. Lehet a forgalmazó, sem ismeri a rávonatkozó törvényeket? Be fogja-e tartatni ezt a fogyasztóvédelem?
Amire még kíváncsi leszek, mit szól ehhez a Sony?
Meg fogja-e szűrni azon partnereit, akik a termékét forgalmazzák ezzel rombolva a cég hírnevét. Ezt a rövid leírást elküldöm nekik is. Csatolom a nettről letöltött törvény kivonatot az elkövetkező vásárlók okulására. Ezek ismeretében döntse el mindenki nem érdemesebb kint vásárolni? ahol a vevőt, vásárlóként kezelik, és a törvények védenek.
csatolnám azt az oldal elérhetőségét ahonnét a legtöbb segitséghez jutottam.
blog.dvorcsak.hu/garancia
süti beállítások módosítása