Tékozló Homár

Bútort venni az Askónál

2007.12.03. 08:29 | szily | 60 komment

olyasmi, mint amikor a kommunizmus alatt az ember befizetett autóra, oszt várt. És várt. Meg még várt egy pár hónapot. Turpilla agusztus végén fizetett, azóta az előbb vázolt programot bonyolítja. Reformdühe ahhoz volt elég, hogy hetek elmúltával most már néha fölvegyék a telefont, de bútort, azt nem kap. Ha viszont mégis megérkezne, ő meg nem venné át gyorsan, 30 százalék kötbért fizethetne. A másik történet Krisztiáné, akit úgy aláztak, hogy azt a legvevőkínzóbb kádári időkben is megirigyelte volna bármelyik Közmondásos raktáros. A két levél együtt hosszú, de igen tanulságos, aki az Askónál készül vásárolni, feltétlenül olvassa el! 

Kedves Homár!

Már hetek óta érik bennem a gondolat, hogy tehetetlenségemben egy Neked írott levélben töltöm ki dühömet, de ma megérett a dolog.

Történt egy szép, augusztus végi napon, hogy párommal nappali bútort szerettünk venni az Asko nevezetű bútoráruházban. Akkor még azt hittük, ez tényleg egy áruház, értsd: a pénzedért kapsz valamit. Mára kiderült, ez egy végzetes tévedés volt. Mert fizetni fizettünk ugyan, 30% előleget, de a bútort még csak képen láthattuk.
Megrendeléskor azt az ígéretet kaptuk, hogy 4-6 héten belül érkezik meg az áru. Ez augusztus 30-án történt. Gyors fejszámolás: a pesszimista forgatókönyv szerint is október közepére boldog tulajdonossá kellett volna válnunk. De az igazi kanossza még csak ekkor kezdődött.
Az hamar kidült, hogyan is működik egy igazán vevő-orientált problémakezelés Asko módra: a szerződésben megadott telefonszámon jelentkező aktuális eladó csak azt látja a számítógépben, hogy "hááát, ez még nem érkezett meg", de azt, hogy mikor fog, azt csak a vevőszolgálatos tudja, aki viszont nem veszi fel a telefont. Így aztán a naív ügyfél 2 dologban reménykedhet: 1. az eladó egyszercsak azt látja a gépben, hogy megérkezett, 2. a vevőszolgálatos felveszi a telefont.
A 2. tegnap megtörtént. Meg is lepődtem, hirtelen nem is tudtam, mit mondjak. Aztán csak kiböktem a szerződés számot, amit már álmomból felébredve is tudok fejből, annyiszor adtam meg az eladónak. Amikor azután a vevőszolgálatos is elkezdte a jól ismert hanglejtéssel, hogy "háááát, ez még nem érkezett meg", akkor éreztem, hogy elpattan valami legbelül. Kivertem a balhét, amúgy istenesen. Nagyon megijedhetett szegény vevőszolgálatos, ugyanis megígérte, hogy megpróbálja utólérni a szállítót, és másnap felhív (!), hogy mire jutott. Mondanom sem kell, nem hívott. De én nem adtam fel. Hívtam én. És itt egy halvány piros pont Askoéknak: a vevőszolgálat ma is felvette! Lehet, mégis volt értelme leüvölteni a szegény eladót, hogy miért is van a vevőszolgálatos, ha nem veszi fel a telefont...Szóval, felvette, és közölte: "Hááááát, ez még legalább 2-3 hét. De minden késedelmes hét után 1% kedvezményt adunk."
Juhééééé! Azt a bútort, amit teljes áron baromi szívesen megvettem volna ezelőtt 12 héttel, lehet, hogy 3 hét múlva akár 7-8% olcsóbban is megkaphatom. Persze, arra semmi garancia nincs, hogy akkor felveszik a telefont... Ja, és egy kis desszert a végére: miután megérkezik az áru, 8 napon belül köteles vagyok elhozni az áruházból, ellenkező esetben 30% kötbért kell fizetnem. Tehát, ha én kések 8 napnál többet, 30%-ot fizetek, ők 8 hét késésért 8% kedvezménnyel ajándékoznak meg...Gáláns...

A tanulság azt hiszem teljesen egyértelmű. Csak azt nem tudom, ezek után hova máshova...

Hódolattal,

turpilla

és a második sztori:

Az alábbi történetet szeretném megosztani Veled, mindenki okulására. Elnézést ha hosszú a levelem de maga a történet sem egyszerű. 2007-11-07.-én elmentünk a párommal az Asko Bútor áruházba, ugyanis megtetszett egy katalógusukban látott hálószoba garnitúra.

Megérkezésünktől számítva 10-15 percen keresztül próbáltunk találni valakit, aki segíteni tudna nekünk, de a biztonsági őrön és a pénztároson kívül sehol senki.

Végre találtam egy hölgyet, egyen pólóban, na, gondoltam majd ő. Udvarias kérdésemre, miszerint merre is keressük a bútort, a következő meglepő válasz érkezett:

 - Én nem értek a bútorokhoz. / Nocsak, gondoltam, én sem, nem is dolgozom bútor áruházban. / Na sebaj, akkor mit tegyünk?

 - Kérdezzenek meg egy másik kollégát. Mire én: - Másikat? Nincs itt senki….

 - Akkor talán az emeleten….

Rendben, felmegyünk. 40 perc alatt sikerült megtudni, hogy érdemes várnunk, valóban van a termékből raktáron, fizethető. Fantasztikus, akkor még egy komód is kellene, ezt csak rendelni lehet, semmi baj, megrendeljük, előleg letesz, majd hívnak, ha meglesz.

Raktárban várunk, várunk, autók jönnek, mennek, 70 perc és az ötödik olyan autó távozása után, amit érkezésünk után szolgáltak ki, megkérdem mi újság a bútorommal, nem terveztem az egész napot rászánni erre a vásárlásra. Hááááát, az ágyrácsot nem találják. Ez még nem is dühítene fel, előfordul, hogy „ írja a gép „ és mégse találják, de VELEM mikor szándékoztak ezt közölni? Záráskor? Megadhatnák a lehetőséget, hogy eldöntsem: megvárom, visszajövök érte, utánam hozzák, vagy mi legyen? Költözés ugyanis két hét múlva, semmi gond, a megrendelt komóddal együtt elhozatom velük az ágyrácsot is. Ezen sikerült magukat felhergelni, mégis mi az, hogy szólni mertem, kitolja a raktáros a sok lapra szerelt mindenfélét és egy gúnyos megjegyzés közepette  - „ Van közte, amelyik nem könnyű „ – eltűnik az ajtó mögött. Ez már csak azért is jelzésértékű volt, mert előttem MINDENKINEK segítettek pakolni. Kettőnknek a párommal nem volt esélyem leemelni a rámpán a cuccot, de egy másik várakozó vásárló segített, ezúton is köszönet Neki.

Eljön a november vége. Asko Bútor honlapján kizárólag telefonszám van, e-mail cím nincs, tárcsázom 2 napig, mire valaki felveszi és közli velem, fogalma sincs mikor lesz ágyrácsom, legyek türelemmel, hívni fognak, amint megérkezik. O.K. és a komód? Ja, az itt van. Mondom nem hívtak, ahogy megígérték, mit tud ígérni, hogy az ágyráccsal másként lesz. Semmit. Fantasztikus, akkor kérem, hogy a kettőt együtt amint lehet, szállítsák ki nekem. Azt nem lehet. Miért is? Mert a komódra csak előleg lett fizetve, azt személyesen kell rendezni. Én nem akarok többé oda menni, kifizetem a szállítónak. Na, azt nem lehet, külsős céggel szállíttatnak, annak az embernek nem adhatok pénzt. Azért ha ezt mondták volna, kifizetem már előre, semmi kedvem vidékről kocsikázni hozzájuk. Kaptam még egy óriási ajánlatot. Menjek be, fizessem ki és akkor kiszállítják. Micsodaaaa? Ha már ott vagyok el is tudom hozni, semmi szükség rá, hogy kövessen engem agy másik autón valaki, akinek megint jó sok pénzt tudok fizetni.

Ez 3 napja történt. Telefont azóta sem vesznek fel, faxot küldtem, hogy keressen már meg valaki, mert ki fogok készülni de semmi. Itt tart a történet, el nem tudom képzelni mikor tudok kinyújtózni az ágyamon, személyesen nem tudok elmenni, ahhoz messze van, hogy kocsikázzak egy „ Fogalmam sincs „ – ért, kicsit tanácstalan vagyok.Használható ötleteket elfogadok, cserébe én is adok egyet: mindenki kerülje el jó messzire ezt az áruházat.

Üdvözlettel:

Krisztián

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MADcat 2007.12.03. 08:36:04

már kétszer a mai napon :)

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2007.12.03. 08:39:24

Hááát, érdekes, de szerintem magyarisztánban az összes bútorbolt ilyen (a homáros cikkeket nézve)

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2007.12.03. 08:42:12

ez aztán szép sz.patás. Újabb jó cég a magyar kinálaton

MADcat 2007.12.03. 08:43:17

le kell tépni az ajtót olyan istenesen!!!

punpa 2007.12.03. 08:51:36

1.) Rendelésre nem vásárolunk bútort, de ha mégis, nem csodálkozunk rajta, ha átb@znak a határidőkkel.

2.) Askonál pedig főleg nem vásároljunk, törökök a tulajok, az egész egy nagy szervezetlen maszlag, szállítókkal szemben is folyamatosan tartoznak, állandóan csak hitegetik őket. Totálisan felejtős! Ráadásul ezt már leírtam 1-2 hónapja a korábbi Askos posztnál, van, aki senki sem tanul???

Lehet erre mondani, hogy bútorral bárhol átb@szhatnak, ez igaz, de nézzük már meg, hogy pl. a mérföldekkel több vásárlóval rendelkező Ikeára sokkal kevesebb panasz érkezik.

kiskaz 2007.12.03. 08:52:39

háááát megérdemlik. miért nem kerestek egy asztalost? az is megszivatta volna őket, de legalább magyar!

Secnir 2007.12.03. 08:56:17

MADcat;
már hogy tépnéd le, megrendelted? kihozták?

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2007.12.03. 09:36:29

csináltatni kell: olcsóbb, biztos garancia, és támogatod a magyar iparosokat.
de a leckét megtanultátok, remélem :p

ruprecht 2007.12.03. 09:51:05

Az Ikeában hitelre szerettem volna bútort venni. A hitelirodában az adatok megadása után kb. 2 perc múlva megvolt a pozítív bírálat. Mehettem a kasszához, ott kaptam egy pecsétet a számlám mellé, majd a házhozszállítás megrendelése volt hátra, kb. 2 perc. Másnap (szombat) délelőtt az ígért időpontban lerakták a bútort a szobámban. Cirka 20 percet töltöttem az áruházban. Én vagyok a kivétel, erősítem a szabályt. :-)

Emiceha 2007.12.03. 09:56:53

Így is van: Tele az ország faipari kisvállalkozásokkal, tessék onnan rendelni. Méretre készül, felhozzák és össze is szerelik. Vannak köztük egészen kiváló mestermunkát végzők, és sajnos ez az egyetlen előnyük a "nagyvadakkal" szemben. Ugyanis természetesen drágább.

Viszont itthon marad a pénzetek. És ez kurvanagy szó ám manapság kisországunkban!

tücsökbogár 2007.12.03. 10:26:50

Aki az Askoban vásárol...

xombat.com 2007.12.03. 10:49:37

Ajtoletepes?
Kurd gerillak \"Boldog Karacsonyi Unnepeket\" egyenpoloban eleneklik az \"Eg a gyertya eg\" c. dalocskat a keszaruraktarban?

pinkfloyd 2007.12.03. 10:59:02

Lehet, hogy megköveztek: én az IKEA-ban vásárolok. Helyben kipróbálom, aztán leemelem a polcról, otthon összerakom, és este már használom.

Netuddki. 2007.12.03. 11:06:01

Kispályások!

Előre nem fizetünk semmiért, hacsak nincs írásba foglalva a határidő, kötbér stb. Legalább 3 példányban, aláírással pecséttel.
Ha ebbe nem mennek bele, akkor máshol is van bútor.

Addíg tudják ezek a k.cs.g.k ezt megcsinálni amíg elegendő számú vásárló van akiket így át tudnak b.....ni.

Netuddki. 2007.12.03. 11:09:47

Annyit tennék még hozzá, hogy valószínűleg nem szándékosan csinálják ezt az alkalmazottak. Csak megszokták, hogy a bérükért amit fizetgetnek, ők csak dolgozgatnak. Hja magasak az adók, hogy csak egy kis politika is legyen benne.

De ez minket vásárlókat nem kell, hogy érdekeljen. Tőlünk is leveszi a sápot az állam, ezért is kell 2szer megnézni hol is hagyjuk a kevés pénzünket!

cahal (törölt) 2007.12.03. 11:10:29

www.rotso.hu/blog/?p=253


vagyis baromira nem egyedi eset.
google-val asko nevre keresve szamtalan ilyen es ehhez hasonlo poszt, cikk foglalkozik ezzel. talan ha van valakinek ideje, ossze kene gyujteni, es mehetnenek fogy. vedoknek a linkek.

Siendor_ (törölt) 2007.12.03. 11:14:33

Ezért menj az IKEA-ba... Visszaveszik, cserélik, az állólámpámban kitört a menet (összecsavarozós a rúdja), bevittem a rossz darabot blokkal, hopp 10 perc múlva kihozzák az újat. (Nem az egészet kell bevinni) Ha nem bontod ki, akkor visszaveszik. (Pl. túl sok fogantyút vettél vagy ilyesmi)
Neten meg tudod nézni hogy van-e (na jó ez nem mindig tökéletes, de van), ill. a teljes választék is fent van...

Patu2000 2007.12.03. 11:47:57

Mielött ez törtenne :"google-val asko nevre keresve szamtalan ilyen es ehhez hasonlo poszt", nem art tisztazni ez az Asko nem a finn ASKO!!! Ez egy nemet tulajdonban levö török tulajdonosi hatterrel rendelkezö aruhazlanc, vajh miert is hasznalhatja az ASKO nevet??? hmmm

Zorro2007 2007.12.03. 11:51:30


Egy hasonlo toretenet a KIKA-tol, szeptember elejen bababutor megrendel, hatarido 4-6 het.
Oktober kozepen a Kikast felhiv, hogy hol a butor, nemsokara jon a baba A valasz: hat meg lehet, hogy varni kell ra +1 honapot.Kikas emberkerke fejet leugat.
Kis udo utan ismerelten hivas a kika fonoke a telefonban, suru bucsanatkeresekkel elmondja, hogy szoljunk ha jon a baba, mire hazakerul a korhazbol ingyen berendezi kolcsonbutorral a babaszobat mig a mi butorunk meg nem jon.Ha megerkezik akkor majd a cseret is termeszetesen ingyen megcsinaljak a kikas szerelok...
Ezzel a tortenettel csak egy baj van, Auszriaban tortent meg...

vernarancs 2007.12.03. 11:57:07

Zorro2007 2007.12.03. 11:51:30

Mert Magyarorszagon elkepzelhetetlen, hogy a KIKAba ne jonne meg idoben a butor. Elkepeszto dolgokat muvelnek Ausztriaban. Meg szerencse, hogy nem ott elek.

báró Csekonics 2007.12.03. 12:09:18

ruprecht 2007.12.03. 09:51:05

Nem, nem vagy annyira kivétel: eddog még nekem sem volt gondom velük.
Ha meg netán valami cserére szorul, akkor is szó nélkül cserélik.
Szomorú, hogy ez egy említésre méltó dolog és nem ez az általános.

xombat.com 2007.12.03. 12:22:38

"Annyit tennék még hozzá, hogy valószínűleg nem szándékosan csinálják ezt az alkalmazottak. Csak megszokták, hogy a bérükért amit fizetgetnek, ők csak dolgozgatnak. Hja magasak az adók, hogy csak egy kis politika is legyen benne."

Az, hogy nem erkezik idoben az aru nem az alkalmazottak hibaja. Az sem, hogy nincs normalis reklamacios ugyintezes. Ha a tulajnak van igenye, szandeka es tudasa, meg tudna szervezni a normalis ugymenetet.

cahal (törölt) 2007.12.03. 13:06:24

Patu2000: nem tudtam, de szerintem amiket en talaltam azokban errol az askorol van szo. egyebkent nekem is feltunt, hogy a ketpontos a-val - nem tudom, hogy hivjak azt a betut - is van asko, de ezt betudtam annak, hogy mashol meg igy irjak.

struc 2007.12.03. 13:38:39

itt sem lehet vásárolni. lassan 1 nyomtatott oldalon elfér a megbízható cégek listája...
1ébként hihetetlen, hogy egy homárolvasó előleget mer fizetni valahol.

rockstopper 2007.12.03. 13:47:42

Áruházban összes ajtót le tépni!
Lesz egy kis meló vele, de megéri.

kiskaz 2007.12.03. 13:59:18

mkik@mikik.hu a Kereskedelmi és Iparkamara címe. elküldtem nekik a linket, olvassák el ők is. bár az elnök irodája -állítólag - szintén bútorboltból származi, valszeg nem asko, de nem itthoni szakikkal készült!

Patu2000 2007.12.03. 14:36:12

cahal 2007.12.03. 13:06:24
Az 1917-ben alapitott (Lahtiban) Askot sem "umlautos" "ä"-val irjak, hanem ugyanigy, raadasul a logo is a megtevesztesig hasonlit lasd www.asko.fi. Sajnos ez az elet rendje,ma holnap a kinai tokaji aszut fogjuk inni:(

Patu2000 2007.12.03. 14:38:21

kiskaz 2007.12.03. 13:59:18

A finn Asko szallitotta egy reszet a Kereskedelmi es iparkamara butorainak egy reszet anno, nagy reszet "butroboltokbol szereztek be. Tudtommal a finn Asko butorai a mai napig jo kondicionak örvendenek:))

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2007.12.03. 15:26:06

Annak van igaza, aki az IKEA-ra voksol. Ott van, megnézed, belefekszel, szétszeded, összarakod, ha tetszik leemeled a polcról és hazaviszed. Ennyi. Ott még a teherautóba is bepakolnak ha kell és nem kérnek érte semmit! (Nekem legalábbis bepakoltak.) A legrosszabb ami történhet, ha nincs raktáron, de akkor megnézik a másikban és elteszik. Én egyszer így jártam, átszóltak, én átmentem, ott várt a cucc összekészítve, papírok kitöltve az áruátvételen. Még azt is a lelkemre kötötték, hogy nehogy végigsétájak az egész áruházlabirintuson, menjek a pénztárhoz, tudni fogják mizu van. És úgy is volt. Le a kalappal előttük!

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2007.12.03. 15:35:31

:-)

Naja, az egyik ismerősöm volt az Asko igazgatója... Khm, három hónapig bírta a strapát, aztán otthagyta nemrégiben az egész sz@rt.

Tanulság:
1. Az Asko-ban nem kell vásárolni semmit sem, az egyik legszarabb "feedback"-el rendelkező bútoráruház

2. Még az alkalmazottak is menekülnek (vezetők is!!) az Asko-ból, ezt szerintem nem kell tovább magyarázni

3. Nem az alkalmazottakon múlik, hogy nem történik semmi sem a panaszok megoldása ügyében, ők is kb ugyanannyit tudnak kideríteni, mint a naiv vásárló

4. AZ ASKO SZAR!! Szerintem ezt sem kell ragozni. Hasonló, sőt, esetekben alacsonyabb áron, sokkal jobb minőségű bútorokat lehet vásárolni, mondjuk pl az IKEA-ban. A Kika-t nem említem, mert az ő problémamegoldó képességük is nagyjából az Asko szintjén mozog...

Szóval röviden, aki jót akar, az messziről, nagy ívben kerülje el az Asko-t...

Kifordított kacagány 2007.12.03. 16:00:30

én is a magyar kisipar termékeit javasolom mindenkinek. ha jó szakit talál valaki, akkor elfogadható áron jót kap, mindenféle szívás nélkül.
még egy lehetőség vállalkozó szellemű vásárlóknak, ha saját maguk tervezik meg bútoraikat, legyártatják a lapokat és összerakják otthon. igaz, ilyenkor a csavarokat és egyéb tartozékokat is külön kell megvenni.

ha bemegyek valahova vásárolni, vagy igénybe veszek egy szolgáltatást, akkor rohadtul nem szokott érdekelni, hogy az alkalmazott hogy van megfizetve. kizárólag az érdekel, hogy megkapjam azt a kiszolgálást, amit elvárhatok a pénzemért. ha valaki elvállal egy munkát egy bizonyos összegért, akkor azt végezze el tisztességesen. ha nem tetszik neki a fizetés, akkor menjen keressen más munkát. persze a legkönyebb bármikor azt mondani, hogy "keveset keresek, ne várják el, hogy rendesen dolgozzam". az ilyen mentalitás miatt tartunk ott ahol tartunk és sajnos a magyarok 90% ilyen.

Patu2000 2007.12.03. 17:15:01

A nagy baj az, hogy sokan elhiszik azt, hogy pl. egy kanape ara afaval egyutt 29.900 ft. lehet es ez a kanape minösegileg megfelelö. Ugyanilyen peldat hozhatnek egy korpusz butorrol is.....sajnos Magyarorszagon butoripar, butorgyartas mint olyan mar megszunt, ami gyarak vannak azok kulföldi tulajdonban vannak es kihasznaljak a "lehetösegeket". Az ilyen törökfele asko(direkt kis betukkel) trade aruk pedig azt tudjak amennyi az aruk illetve amilyen servicet kapsz hozza az aruhazban. Mint minden masra a butorokra is igaz, ha jot akarsz vennei azt meg kell fizetni........

doszy 2007.12.03. 18:02:55

Az Askó ügyfélszolgálaton max. a Palkovicsnét találjátok.

Szumi 2007.12.03. 18:37:10

Én Kínában vettem a bútorainkat - csak jó tapasztalataim vannak. Kedvesek az eladók, kinyalják a vevő seggét is. Az áruházban! lealkudtuk kb 60%-ra az árát, másnapra ingyen kiszállították, konténerben hazajött, nemhogy hiányos nem volt, némely alkatrészből még plusz is volt a csomagban. Legközelebb is ott veszek bútort (is).

Kismacska (BELLA) 2007.12.03. 18:37:41

Ehhez csak annyi kommentem van: szegények...!!!!

Innen látszik, hogy nem olvasnak Homárt, mert már volt Asko-botrány, illetve volt már Asko-post itt, úgyhogy - már meg ne haragudjanak a kedves levélírók - engem nem lepett meg. De NEM mondom, hogy nem sikeresek, csak hogy nem tájékozottak szegények...

Azért sok sikert a küzdelemhez.

Javaslatom: ASKO: SOHA!! Én biztos nem fogok ott venni semmit, esetleg akkor érdemes, ha tényleg cash and carry, és NEM elhozni úgy, hogy BÁRMI is hiányzik. Jómagam ezt szűrtem le.

Ó, nincs, rendelésre? Akkor köszi szépen, nem kérem. Ennyi. Tényleg sajnálom, hogy vannak még szetencsétlenek, akik bedőlnek ennek a rablóbandának.

Jól emlékszem, az előző Asko-postnál se volt cégreakció??????

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.03. 19:54:38

jajj kacagany ez olyan eletszerutlen
kell egy ulogarnitura dohanyzoasztallal a nappaliba es elindulok kisiparost keresni,vagy asztalost, vagy nem is ertem, meg csavarokat meg uveglapot
ahh
ezt kesztermekkent szeretjuk megvenni
hozzaszolasod masodik fele, az meg tenykerdes

Patu2000 2007.12.03. 20:08:48

Szumi 2007.12.03. 18:37:10

Ez amit leirtal csak annyiban nem stimmel, hogy Kinabol container mennyisegben veszed a butort akkor ok, szvsz Te kevered a kinai piacot Kinaval:)))

Zsírfeka 2007.12.03. 20:29:21

bátyámnak van jó sztorija a svédekkel, ilyet egy ASKO soha nem tenne meg:)
vett egy vejnemöjnen kanapét, természetesen volt raktáron, kiállított darabon kívül még egy volt raktáron.
lementek a raktárba, kihozta a raktáros, egy halom sok dobozt, ez mind a kanapé.
3x kérdeztek rá, tényleg ez mind? biztos jó? stb
merthogy méret alapján nagyon soknak tűnt, persze ki tudja hogy van szétszerelve, stb
hazavitték többszöri fordulóra, nem vagyunk sikeresek, így nincs kisteherautónk.
kiderült, hogy 2(!) darab kanapét adott ki a raktár, a szállítólevélen csak 1 szerepelt.
mivel nem vagyunk sikeresek, a lakás sem túl nagy, felhívták a svédeket, hogy ugyan vigyék már vissza a fölösleget, mert nem férnek el a lakásba, és nekik csak egy kell...
ikea válasza: nem, tartsák meg.
persze, huzat nem volt rajta, így kell a péknek, meg hát hely sincs, így megintcsak kell a péknek, többször fordultak, benzin, stb vigyék vissza ők, az ő saruk.
végül, hogy hogynem az ikea kártalanította őket a fáradozásokért, persze közbe ment a huzavona, hogy mennyi is az ő káruk...megjegyzem sok, meg tényleg az ő saruk volt, de majdnem melege lett ott valakinek:)
szóval ez egy ideális helyzet

Zsírfeka 2007.12.03. 20:30:59

volt valami olyan mondás, hogy az ideális világban a németek a mérnökök, meg a franciák a rendőrök, olaszok a szakácsok, nem is tudom pontosan.
ehhez igazodván bútort természetes hogy nem a töröktől veszünk, minthogy autót sem az indiaitól
töröktől max gyrost, mert az van cash and carry rendszerben:)

mindegggy 2007.12.03. 21:23:38

Az ASKO mögött is zsidók állnak!
Mint minden nagyáruház mögött!!!

Méghogy gázkamra, meg csökkent a számuk... Beszarok a hülye legendától, meg a sok idiótától, aki ezt bekajálja!

Többen vannak, meg jobban élnek, mint a világháború előtt, sajnos, a mi bőrünkön!

kim.bauer 2007.12.03. 21:39:12

mindegggggy, szerintem vegyél be egy seduxent. vagy inkább kettőt.

helllo 2007.12.03. 23:21:57

én már vásároltam az ASKOnál. Soha többet nem fogok.
Sajnos normális minőségű furnérozott szekrényt jó áron máshol eddig nem láttam, ott is csak kétféle van.
4-6 hét helyett 14 hétig "jött".

Kanapét az RS-ben vettem, velük nem volt semmi gond, napra pontosan jött a bútor, ráadásul nagyrészt magyar termékeket forgalmaznak.

jakobrabbi 2007.12.03. 23:44:08

kim.bauer, két szemet, vagy két dobozzal?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.12.04. 00:23:36

azt mesew3ltam mar hogy ott vac kornyeken az egyik fuvaros.az is ilyen kis teherkocsival jart
alltiva hordtuk a szekrenysort jol legurtnizva
naott vannak alagutak is
es a sekrenysor magasabb volt....

kim.bauer 2007.12.04. 09:02:11

jakobrabbi 2007.12.03. 23:44:08
két doboz után már nem csak ilyen baromságokat nem, hanem egyáltalán semmit sem mondana. úgyhogy próbáljuk meg először a két szemet.

kiskaz 2007.12.04. 09:04:03

ne foglalkozzatok mindegggggyel! szerintem csak hülye és az askonál dolgozik! egyébként lehet, hoyg nem lenne elég a két levél szeduxen, úgyhogy próbálja ki hozzás a garázsban a kipufogógázt is!

vernarancs 2007.12.04. 09:12:37

mindegggy 2007.12.03. 21:23:38

Szerintem te latens zsido vagy.

ddd.dino 2007.12.04. 09:46:39

Zsírfeka, a pontos idézet imígyen szól:

Menyország, ahol a rendőrök angolok, a mérnökök németek, a szakácsok franciák, a szeretők olaszok, és mindent a svájciak szerveznek.
Pokol, ahol a főnökök angolok, a rendőrök németek, a mérnökök franciák, a szeretők svájciak, és mindent az olaszok szerveznek.
:-)

ClearWater 2007.12.04. 13:01:44

Na, mielőtt még a mennybe emeljük az IKEA-t, tessék megpróbálni HOPEN vázat vásárolni svédéktől.

Kifordított kacagány 2007.12.04. 14:09:34

hagyma: egy kisiparost sem tart tovább megtalálni, mint végigjárni ezt a sok bóvliboltot, hogy kiderüljön nincs raktáron olyan amit megvennél. a kisiparos elmegy hozzád, méricskél, érdeklődik az igényeid felől, majd leszállít egy méretre gyártott olyan bútort amilyent te akarsz. az itt olvasott szállítási időket nézve még hamarabb is, mit a bóvliboltok. lehet, hogy drágább, de inkább drágább bútorom legyen mint semmilyen. persze ez nálatok nem így megy, ez világos, de csak úgy lehet hátatfordítani a szar kiszolgálásnak, ha találsz jobb alternatívát

a második variáció barkácsolóknak szól. gondolom felétek is vannak olyan bútorok barkácsboltokban, ahol a leszabott darabokat a vásárlónak kell összecsavarozni, pácolni, lakkozni, stb. ez egyfajta szórakozás. én élvezem.

Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2007.12.04. 20:27:53

Beszoptuk:-) Tegnap rendeltünk egy szekrényt náluk, mert szinte anyagárban adták, jó nagy amilyet MI AKARTUNK építeni, mert egyet értek azzal, hogy 8. általános elég hozzá. Szombaton elhozzuk ami meg van a szekrényt meg szerintem lemondom. Azt sajnálom, hogy a pozitívumot soha nem írja le senki, ha esetleg én jól járnék megírom ígérem. De fontos, hogy szerintem azért szaladt bele sok ember mert nagyon sok jó árú cucc van és nem a 30ezres kanapára gondolok. Hanem amin látod, hogy nincs kettővel megszorozva a költsége.
Mit mondjak? Egy beépített szekrényes 3kilót mondott arra amit kitaláltunk. Ikeában nincs olyan, Kika egy kalap fos. Bútorlapszabászaton az anyag ára közel 100. 120 volt a szekrény az ASKO-ban. Hát fontolgatom, hogy lemondom. Majd referálok.

Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2007.12.10. 20:42:05

Na elhoztuk a kifizetett cuccokat szombaton, a rendelt szekrényről még ne nyilatkozom. Azért írom ide, mert én speciel rendesen beszartam, hogy most aztán szívunk majd mint a torkos borz és nem így lett. Hozzáteszem első körben. Szóval mindkét raktárban jártunk mindkét helyen segítőkész kiscsókák voltak, az áruházban még bepakolni is segítettek. Tehát eddig a kiszolgálásra nincs panaszom. Velem benn az áruházban is nornálisak voltak. Jövök még, ha időszerű lesz a kibontása a költözés miatt utána meg a szekrénnyel kapcs is referálok. M.

Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2007.12.10. 20:45:22

"Végre találtam egy hölgyet, egyen pólóban, na, gondoltam majd ő. Udvarias kérdésemre, miszerint merre is keressük a bútort, a következő meglepő válasz érkezett:

- Én nem értek a bútorokhoz. / Nocsak, gondoltam, én sem, nem is dolgozom bútor áruházban. / Na sebaj, akkor mit tegyünk?

- Kérdezzenek meg egy másik kollégát. Mire én: - Másikat? Nincs itt senki….

- Akkor talán az emeleten…."

Ezeket a részketet meg külön érdeklődéssel olvasom, mert nekük az emeleten és lenn is felpattanva segítettek az eladók. Most egy hete voltunk. Lehet a cikkek eredménye, de leírom, mert tapasztalat, hogy mindig csak a rosszat írjuk le. Nikkem ellenőrizhető, nem vagyok askós:-)))

Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2008.01.30. 12:31:58

Sziasztok!
Összegezném a MI tapasztalatunkat az ASKO-val, hátha más is rákeres és úgyanúgy jár mint én, hogy jól beszarattatok:-) Szóval amit vettünk hiperolcsó és ugyanolyan minőségű mint egy akármilyen másik bútorlapból készült cucc, semmi nem hiányzott az összeszereléshez, akciós áron egy nappalifal 50rugó volt, egy nem túl olcsó de jobbnak tűnő szgép asztal 24, és a megrendelt 3! méteres és órási magas három tolóajtós középen tükörrel szekrényünk 120e!!! Ft-ért is megérkezett idő előtt. A kiszálgálással sem akadt gondult, a kiszállítást ára miatt nem vettük igénybe.
Legyen itt pozitív tapasztalat is, azért írom, mert kértünk ajánlatot beépített szekrényre és kivétel nélkül 200eFt!!! feletti árat mondtak, amit mi számoltunk ki anyagban az is több volt a 120-nál. Szóval van már vélemény és eset is.
Macaroon

fantika 2008.07.01. 22:47:33

Szervusztok,
aki eszetlen, az megérdemli sorsát. Olvasom a sok-sok negatív tapasztalatot, és akkor hol veszek bútort? Hát az Askoban. ...és én sem jártam különbül, mint mások. Május 10-én vettünk egy szekrényt. A kiszállításnál kiderült, hogy 2/3 része törött. Természetesen nem a vevőszolgálat hívott, hanem a szállítással megbízott cég. Az ügyfélszolgálat a telefont nem vette fel. Hívom este a központi számot - és felveszi az ügyfélszolgálat. Első teendője, hogy jól letol, miért nem a saját számukat hívom. Hát, mert nem veszik fel. Na nem részletezem tovább, lassan két hónapja bútor nincs (amit kifizettem, és azóta használják a pénzemet, ígéret a késedelmes hetekre -1% nekem is volt). Kínomban kitudakoltam a gyártó nevét, írtam nekik is e-mailt, érdeklődve, hogy vajon miért nem küldik már az áruháznak az én bútoromat... kitaláltátok: válasz 0. És a ráadás, hogy a szekrény teteje nem volt rakátron, azt külön kellett rendelni 8 hetes szállításra. Az pedig most jár le, de hír az nincs. Oda is fizettem 30% előleget!
Jó annak, akinek pozitív a tapasztalata, de másokat lebeszélnék a cégnek még a tájékáról is!
Fantika

Muskar 2008.12.17. 22:42:51

Sziasztok!

Az egy dolog,hogy az ember mondjuk úgy nehezen jut hozzá a bútorához.Ám azért vannak csalafinta dolgok az Askonál.
Pl végy egy ülőgarnitúrát,ami amúgy is késik,na sebaj megreklamáljuk,így már alapból kapunk rá kedvezményt.Letelik az idő,hálleluja megjön az ülőgarnitúra.Hazavisszük,majd kiderül ki van szakadva.Irány vissza,reklamáció,újabb várakozás,majd amikor megjön az új,persze ezért is legombolunk néhány ezrest a cégről.Majd kiderül,a rekla is szakadt volt,na sebaj ezért is legombolunk némi összeget róluk,így tulajdonképpen már ingyen van a garnitúra,de a kellemetlenség,meg hogy kettőből lehetett 1 épet összerakni az megért még nekik 100ezer vásárlási utalványt...
Nos elég csak elég sokat hisztizni a vevőszolgálaton és szinte a fél áruházat megkapod.Nemhiába nevezik a rosszmájúak a magyar Istambul-i Bazárnak....

roni0 2010.12.21. 11:27:09

jajjajjaj. ez egy nem mai levél, de ezek szerint nem változott semmi. pont ma küldtem el levelem a homárnak.
ha tájékozódom itt egy keveset, akkor valószínűleg nem ott vásárolok. de eszembe sem jutott.

roni0 2010.12.21. 11:29:35

CSAK ÚGY BEUGROTT: talán itt lenne az ideje, hogy az összes ilyen szemétláda üzletet kötelezzék arra, hogy minimum három ügyfélszolgálatos legyen egy üzletben, minimum három vonallal, + üzletvezető elérhetősége, telefon, e-mail cím.
süti beállítások módosítása