Még meleg nyár volt, amikor MB megrendelte és leelőlegezte az új konyhabútorát. Azóta eltelt 4 hónap, de most pénteken bár ajtók nélkül, de végre megkapja a bútort. Mivel a bútoráruház a szerződést dátum nélkül adta ki, így a szállítási határidőért hiába reklamált. Igaz, hogy így az egész megrendelés nem érvényes, de mivel előleget mégsem adtak vissza, nincs más választása, mint várni.
2008 augusztusában betévedtem a pécsi Retz Bútor áruházba, ahol kedvesen rendelkezésemre állt egy eladó hölgy, megnéztem a kínálatot, rögtön megtetszett egy konyhabútor, és a rákövetkező napokban megrendeltük. Lakásunk felújítás alatt állt, a régi konyhabútort eladtuk, bízva abban, hogy 2-3 héten belül megérkezik az új. (A felújítás miatt amúgy is el kellett távolítani.) Először a 6-8 hetes szállítási határidőn lepődtem meg, elvégre ez egy 110 cm hosszúságú lapra szerelt konyhaszekrény lenne. Ám legyen, kifizettük az előleget. Akkor még nem is sejtettem, mennyire fog hiányozni az életemből és a lakásból ez a bútordarab.
A rettenetes 6. hét is elmúlt. Telefonáltam, egy kevésbé kedves hölgy vette fel a telefont, és közölte, hogy nincs, és nem is lesz, a szállítás ideje amúgy is 8- 10 hét, de telefonon majd értesítenek. Kezdtem bosszús lenni, de nincs mit tenni, várok.
A letelt 12. héten ismét telefonáltam, már kissé indulatosan, a válasz kedvezőbb volt, hatalmasat haladt előre az ügy, sikerült a konyhabútor lapok egy részét Budapestről szállítaniuk, akár el is vihetném, igaz, ajtók nélkül. Amúgy majd telefonálnak, ha az is megjött. Ekkor fordult meg a fejemben először az abortusz gondolata. De sajnos ahhoz már túl késő volt.
A 4. hónapba léptem, december 4-én tettem egy látogatást az áruházba, és szerettem volna a szabálytalanul megkötött szerződés felbontásával visszakérni az előleget, és elfelejteni ezt az egészet, de nem lehetett.
Az adásvételi szerződésen köteles a szolgáltató feltűntetni a teljesítés dátumát, annak egy példányát a vevő számára átnyújtani. Ez nem történt meg, a szerződésen semmiféle dátum nem szerepelt a teljesítés idejét illetően, még a 6-8, illetve a 8-10 hét sem. Ezért a vonatkozó jogszabályra hivatkozva akartam érvényteleníteni a megrendelést, és az előleget hiánytalanul visszakapni ((2) Semmis az a fogyasztási kölcsönszerződés, amelyik nem tartalmazza
a) a szerződés tárgyát képező áru vagy szolgáltatás meghatározását,
b) a szerződés alapján fizetendő ellenszolgáltatás meghatározását,
c) a tulajdonjog átszállásának időpontját és feltételeit, stb.)
Mint az várható volt, nem jártunk sikerrel, de arra nem számítottam, hogy egy-két béka helyett egy békafarmot tolnak le a torkomon. Találkoztam hát végre a kevésbé kedves kolleganővel, aki olyan mértékű szemtelenséget, és lenéző, semmibe vevő magatartást tanúsított, hogy az példátlan egy szolgáltató esetében. Vagy példátlannak kellene lennie, bár lehet, hogy túl naiv vagyok, hogy a pénzemért elvárok valamit, ha mást nem, Karácsony előtt 3 héttel konyhabútor nélkül, 4 hónap várakozás után valamennyi megértést, magyarázatot és bocsánatkérést. Minősíthetetlen módon bánt velünk a hölgy, közölte, hogy én vagyok a hibás, ő telefonált, lehetett volna már konyhabútorunk pár hete is, a szállítás amúgy is 8-10 hét, a 12. héten megjött, és az a plusz két hét még belefér. Majd ismételt kérésünkre, hogy szeretnénk beszélni az áruházvezetővel, az orrunk előtt flegmán közölte a helyzetet felettesével, amolyan „jaj, csak egy vásárlói reklamáció, tudod, majd mesélek”- stílusban. Mindezek után hozzám vágja a gépből kinyomtatott szerződés azon példányát (lap alján a nyomtatás dátuma december 4), melyen rögzítve van a teljesítés határideje, a 8-10 hét, mondván, hogy azt a megrendelés után ők gépbe vitték, itt van a példányom. Köszönöm szépen.
Másnap az áruházvezető hölgy fogadta páromat, és annyit mondott, a budapesti címre a kommunikációs igazgatóhoz juttassuk el a panaszunkat, ők majd kivizsgálják, jogos-e. De ha elfogadjuk, ingyen házhoz szállítják. Ami egyébként 6000 forint lenne.
Sajnos belementünk ajtók nélkül is ebbe a vásárba, és pénteken, december 13-án, 17 héttel a megrendelés után kapok egy lapra szerelt bútort a ház elé, mert az emeletre már nem hozzák fel. Ennyi pénzért, ennyi várakozás után sem rugalmasak annyira, hogy elnézést kérjenek, és felajánlják kárpótlásul a beszerelést és a házhozszállítást, nem a szó szoros értelmében.
Az idő malmai lassan őrölnek, és nem állt meg az óramutatóm sem, kíváncsian várom, a hiányzó ajtók vajon megérkeznek-e még ebben az évben. A türelmem sajnos elfogyott, és megfogadtam, ahol és amilyen fórumon csak tudom, elmesélem, hogyan születik meg egy konyhabútor, és hány hónap kell hozzá a Retznél.
Tisztelettel: MB
(Idézet a Retznek írt levélből:
….Azzal a kéréssel fordulok Önökhöz, hogy a 2008. 08. 04-én megkötött megrendelői szerződést egy magas fényű wenge konyhabútorra felbontani, a befizetett előleg teljes összegét kifizetni szíveskedjenek.
Indokaim a következőek:
1. A szerződés felbontása indokolt, a teljesítés határideje nem szerepel a megrendelői lapon. Az erről rendelkező papírt december 4-én kaptam kézhez.
2. Ennek függvényében a megrendelés teljesítésének idejétől való eltérés feltűntetése érvényét veszti, hiszen nincs mitől eltérni, azaz a megrendelő türelmére van bízva, meddig vár az adott árura.
3. A ma élő fogyasztóvédelmi jogszabályok alapján ez a szerződés a fenti okokból érvénytelennek minősül, annak felbontása a fogyasztóra semmilyen hátrányos következménnyel nem jár, tehát az előleg teljes összege visszaszolgáltatható.
4. A vonatkozó jogszabályokat mellékeltem.
5. A bútorral kapcsolatban telefonon én érdeklődtem először, a letelt 10. hét után.
6. A bútor 16 hét elteltével sem áll rendelkezésemre hiánytalanul.
Sajnos nem áll módomban tovább várni, semmilyen körülmények között. Ezért kérem, hogy az amúgy érvénytelen szerződéstől tekintsenek el, az előleget visszaadni szíveskedjenek.”
Az utolsó 100 komment: