Tékozló Homár

A Tescoszázalék nem azonos a hagyományos százalékkal

2009.05.15. 00:33 | szily | 84 komment


Rég volt Tesco-akciós fotónk, ezt itt Péter küldte, aki régivágású Naiv Ügyfélként meglepődött a 30 százalékon meg a kekszliteren is.

Az alábbi akciót a tegnapi nap végén sikerült lőnöm a vecsési Tesco-ban. Mind a 30%-os akció (599 Ft helyett 499 Ft), mind a Ft/liter érdekesen hangzik, utóbbi annak vonatkozásában, hogy kekszről van szó.

Péter, nézzen végre szembe azzal, hogy amióta Ön elvégezte az általános iskolát, a kereskedelmi matematika rengeteget fejlődött és változott! Az élet tőllépett Önön, dobja el a régi számológépét!

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VilMarci 2009.05.15. 00:39:47

tesco gazdaságos számológéppel ennyi!

abakus(z) 2009.05.15. 00:52:17

Mit nem lehet ezen érteni? Ha kilóra veszed a kexet haccá' mínusz 30% a csomag, ha meg literre, akkor öccá'.

Megdobbent 2009.05.15. 01:06:05

Gazdasagos szamitas :)

Miss Marple 2009.05.15. 01:30:02

tÚllépett

Tényleg nem olyan lényeges, így éjszaka be-becsúszik egy-két elgépelés.

s_marky 2009.05.15. 01:43:51

Szerintem a balatonberényiek tudnának segíteni nekünk, hogyan kell ezt helyesen kiszámolni!

i hate the police (törölt) 2009.05.15. 01:44:18

Hát én a Tescoban csak és kizárólag akkor szoktam vásárolni, ha pl. a Balatonról jövök haza és Bp-en már nem akarok mégegyszer megállni.Ez nemcsak elvi kérdés, de egyszerűen nem igaz, hogy ott minden olcsobb, pl. a Heineken sör a Match-ban olcsobb, mint a tecsoban..ráadásul a tecso-termékek minősége..hmmm

i hate the police (törölt) 2009.05.15. 01:57:31

Egyébként, kedves szily,most nagyon jó a felvezető szöveg!,,..,dobja el régi számológépét..,,:))-én ehhez annyit tennék hozzá:..mert a tesco számológép saját magának számol..:))

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.05.15. 02:00:26

@i hate the police: van mondjuk tecsó olcsó folyékony mosószer. Szerintem tökjó, és nagyon olcsó is. De tényleg nem _nagyon_ olcsó hely.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.05.15. 02:08:14

ja és a tecsó termékek minőségével kapcsolatban: olvasgatni a címkéket jó móka, kiderül például, hogy milyen jó a teszkós tej (a lila dobozos), hogy mennyire friss, az is kiderül (sokszor 1 nap van a hőkezelés és a forgalombahozatal között, ami kimondottan jó arány).

Aztán volt a kukorica, ami bonduelle volt elég sokáig (mostanra lengyel lett). Nem lett, hanem lengyel, na.

És akkor még ott vannak a tesco value ("színes teszkós"), külföldies termékek. Meglepően sok jó van köztük.

A rossz példákat most nem hoztam fel :)

ezsoezso 2009.05.15. 03:08:17

@tranq: Bocs, de Te egyszerűen idióta vagy! Amit a tescoban vásárolsz, annak a haszna a külföldi multi(k) zsebébe vándorol, amit kivisz az országból. Lehet, hogy ma spórolsz párszáz forintot, de Te és a hozzád hasonlók miatt tönkremegy a hazai kiskereskedelem. Saját bőrömön érzem, hogyha elfogyott pl a cigim este 10 után, akkor gyalogolhatnék (ha nem lenne kocsim)kb. 2 km-t, mert a környékünkön levő összes éjjel-nappali bolt tönkrement, a hozzád hasonló birkák miatt. (mindez Budapest egyik frekventált kerületében). Ja és látom Neked teljesen mindegy az is, hogy hol készült , csak "ócsó" legyen. Legalább a Magyar termékeket részesítenéd előnybe, mert a szetzúzott magyar termelésnek az utolsó döféseket adják, a hozzád hasonló gondolkodású emberek!
Később rá fogsz jönni, hogy hiba volt a multik zsebét tömni, csak akkor már késő lesz.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.05.15. 03:12:05

@ezsoezso: A cigid ára is a multikat gazdagítja.
Igaz, legalább van benne gazdagon jövedéki adó, amivel egy kicsit állami szinten lehet támogatni a multik általad okozott bevételkiesését.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.05.15. 03:20:09

@ezsoezso: az idióta, a nem kicsit idióta az Te vagy, sajnos.

A hazai kiskereskedelem nem ettől megy, és nem így tönkre.

Szövegértésből egyes, leülhetsz.

Segítsek megérteni azt, amit írtam?

Összefüggések vizsgálata megvolt mostanában? Agrártámogatások / kereskedelmi lánc (hol vásárol a MAGYAR kiskereskedő? meglepődnél, ha tudnád!) / kémiai alapismeretek: mitől lesz szép tiszta a ruhánk? meg ilyesmik.

És még lebirkázol, te igenhülye.

Kocsival mész cigiért. Az én tébémből fognak gyógyítani, és még kioktatsz.

Segííííítsééééég!

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.05.15. 03:24:02

@ezsoezso: btw, tudod, mit jelent az, hogy vertikális vagy horizontális kínálat? Olvass utána, és közelebb jutsz a sikeres kereskedelem néhány apró titkához. Kulcsszavak a jövőre nézve: kreatív hobby, Culinaris, notebook.hu, CBA, Reál, Coop.

Gonosz külföldiek találták ki ezeket, akkor, amikor itthon még csak úttörőnyakkendő volt, meg kágéesté piac. A szép magyar földön meg folyt a hatékony termelés, már akkor is.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.05.15. 06:38:24

@ezsoezso: hogyismondjam... ritka szép öngól! :D
Ezt még a szil(l)y is megirigyelhetné! :DDD

---

A kép kapcsán felmerült bennem egy apró kérdés: mi lehet a felső táblára kisebb, a képen már olvashatatlan betűkkel írva?

Frucsasz 2009.05.15. 06:39:55

@ezsoezso:Budapest egyik frekventált kerültében nálam 20 méterre sincs a legközelebbi éjjelnappali. De én korántsem vagyok benne biztos, hogy másfélszeres felárat akarok fizetni bárminek az áráért is csak azért, hogy a kereskedőnek jó legyen.
Amúgy nem értelek, biztos, hogy van a közeledben bolt. NEM éjjelnappali ,hanem bolt. Ha te kifejezetten éjjelnappaliért sírsz, hát ez van, az már egyfajta pluszigényt teljesít, és mint ilyen, nem elterjedt. Duplaannyi eladót kell foglalkoztatni, ugyanakkor nem hoz duplaannyi vevőt, így a horribilis árakon hozzák be. Tudod, nem vagyok annyira gazdag és emberbarát, hogy én ezt szponzorálni tudjam. És még csak nem is szégyenlem magam.
A hazairól: az megfordult már a kicsi fejedben, hogy sokan, nagyon sokan és egyre többen vannak, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy kifizessék a drágább honit? Nem azért teszik, mert úszkálnak a pénzben, nem arról van szó, hogy csak jól ki akarnak cseszni a magyar gazdasággal.
Szerencsés vagyok, nekem itt a Csarnok a közelben, így pl a gyümölcsöt, zöldséget jó minőségben és áron tudom megvenni. Tejet viszont pl. eszemben sincs termelőtől venni, mert amennyit én iszom a kávémban, egy doboz egy hét alatt fogy el. Ennyi ideig meg csak a hőkelelt dobozos marad fogyasztható (vajon miért...)
De nem mindenki tudja ugyanezt megtenni, mert a legtöbb ember 8 és 5 között dolgozik, nincs ideje piacra rohangálni, reggel a gyereket kell beadni oviba-suliba, sokuk közelében nincs is csarnok stb.

Frucsasz 2009.05.15. 06:41:02

Amúgy tényleg nem mindig a tecsó a legolcsóbb. A Sió gyümölcsleveket a matchban közel 50 forinttal kevesebbért meg lehet kapni.

nemuccaszoc 2009.05.15. 06:50:24

A tesco az sosem változik.

aph 2009.05.15. 07:00:24

a tecsóról sok legendát lehetne írni, némelyik mókás, némelyik sírnivaló, és akad köztük sírvaröhögős is. az egyik haverommal pl kiszúrtuk, hogy a tecsó garázdaságos borotvahabra még rá is van írva, hogy "arcbőrre ne kerüljön". LOL!!! meg is kérdezte a srác az eladókat, hogy akkor melyik testtályunk beretválásáoz javasolja ezt a terméket... hebegés, habogás, és másnapra a flakonokon ez a figyelmeztető mondat fekete alkoholos filccel áthúzva, hogy ne látszódjon... problémamegoldásból jeles! :) mi meg nem veszünk ilyen cuccot, mert félünk, hogy lerohad a szánk széle tőle. :)

.lll. 2009.05.15. 07:27:49

vajon a a busafejre mennyi az árengedmény?

pazola 2009.05.15. 07:29:59

@ezsoezso: ez majdnem 100%, hogy kfk, csak egy icipici kerdojel van meg bennem, ugyanis a nagyonturbomagyarok _tenyleg_ kepesek leirni azt, hogy Magyar termek. Ugyhogy most nem tudom :)

Nógrádi Robogós 2009.05.15. 07:37:01

nincs ebben semmi furfang: egy csomag győri keksz eredetileg 599 Ft volt, ebből lejön 30% és így jön ki a LITERENKÉNTI 499 Ft
mit nem értesz?

naponta 3x 2009.05.15. 07:54:19

@bécsi pszicho: Amik nehezen olvashatók a papíron: gyártói/forgalmazói információk, kiszerelés mértéke, egységár, és egyéb olyan infok, amit a fogyasztóvédelem megkövetel. Más kérdés hogy a gyökér boltos nem jól helyezi ki nagy számokat, nyilván agyon van fizetve ezért nem tud annyira figyelni a munkájára. De ami a kisebb papíron van többnyire korrekt info.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.15. 07:57:34

A Ft/l eredetileg a lóbalzsam mértékegysége. Egy új eu irányelv szerint mindent ehhez kell igazítani. Júniustól már kötelezően, most még csak ajánlott. Persze lesznek könnyítések, nem muszáj pl a medvesajtot literben mérni, de akkor rá kell írni, hogy pl 1 doboz sajt megfelel 0,231 ml lóbalzsamnak. Ez megkönnyíti a vásárlók és a kereskedők dolgát is.

Különben erre mifelénk (Angyalföld) minden ház aljában (úgy 50 méterenként)van egy kisbót és mindegyik egész jól elvan, pedig pár megállónyira van teszkó meg lidl is.

EÖ (törölt) 2009.05.15. 08:08:34

@Nelson Mandula: én a fontos és bizalmas munkaköröm miatt (ingyenélő lusta disznó köztisztviselő) már régóta tudom, hogy a lóbalzsam világpiaci árához van kötve a türkmén és iráni kitermelésű földgáz ára is (ennek következtében a kőolaj is, sőt a macedón vaníliaexport is ilyen elszámolási alapú)
ha mi berendeljük a stratégiai készleteket, akkor mindig specifikálni kell, hogy IFLP (Iráni földgáz lóbalzsam-paritáson) vagy TFLEVP (türkmén földgáz lóbalzsam-euró vegyes paritáson)
az átvétel pedig vagy az Etele-téren történik (IFLP ex etele) vagy pedig a ráckevei átfejtőben (... ex ráckeve)

egyébként a lidl jobban szereti az iránit, mert abból több csemegekukoricát tud szintetizálni

Andie 2009.05.15. 08:17:35

Mondtam már, hogy viszket a hátam ettől a "tegnapi nap" meg "holnapi nap" kifejezéstől? Valahogy annyira magyartalannak érzem, de javítsatok ki, ha tévedek.
A "tegnap" és a "holnap" az már eleve egy előző ill. következő napra utal. Minek még odatenni a "nap"-ot?
Hát mi más lehetne? "tegnapi virsli"? vagy "holnapi konyharuha"?
"A holnapi napon elmegyek bevásárolni." -> Mi a töknek a "napon" ? Holnap elmegyek bevásárolni - és kész. A magyar annyira szép nyelv, röviden és tömören meg lehet fogalmazni mindent. Nyilván nem a "holnapi újságon" fog elmenni vásárolni.

Egyébként a "tegnap" az angolul az a nap, amikor a graffitisek tag-elnek? :)
(jáááj, korán van, és péntek!!! - üssetek le)

EÖ (törölt) 2009.05.15. 08:23:29

@Andie: nem péntek hanem pénteki nap! :)
a többivel egyetértek

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.05.15. 08:27:32

@naponta 3x: nem-e lehet-e, hogy mondjuk az alsó, jól olvasható táblán egy literenkénti egységár szerepel, míg a felső táblán az áthúzott ár más mértékegységre van megadva? Mondjuk darabra, dobozra, stb.?
Ez kb. olyan, mint amikor kedvenc dezodorom 200ml-esből hirtelen 175g-s lett. :D

É2I 2009.05.15. 08:31:07

Van ott Ft/kg is kisbetűvel.
A 499 Ft/liter meg igencsak a háttérben lévő jar mosogató ára.
De így kombinálva több, mint vicces. Ami meg plusz poén, hogy ez nem esett le annak aki így táblázta ki. Iskolázott emberke lehet. (Négy első + négy második ;)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.15. 08:32:54

@Andie: Jogos felvetés. Kéne erről egy külön poszt, lehetőleg még a mai napon éjfélig bezárólag.

☺ágica (törölt) 2009.05.15. 08:34:39

Na de mi van a vaníliás karikával?

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.05.15. 08:35:20

A tesco drága. 2-3 lejárathoz közeli vagy saját - "felvizezett" - terméküktől eltekintve, akár a belvárosi boltok árait is képesek felülmúlni. Befutottak, nem kell már nyalniuk.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.15. 08:36:40

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): épp most hallottam, hogy a lidl éhbérért gyerekkukacokat foglalkoztat a konzervkukorica előállításához. Állítólag többen bele is pusztultak.
(Az előbb amúgy is talonban maradt a pikk ászom, kezdem elveszíteni a türelmemet a kizsákmányoló burzsujok iránt.)

☺ágica (törölt) 2009.05.15. 08:38:43

@Nelson Mandula: gyerekkukacokat éhbérért?! Na, ezért itt...

-Gyöngyibaba- 2009.05.15. 08:39:51

@☺ágica: megettem:))

A tuskó tényleg nem a legolcsóbb. Jó példa rá a Smack nevezetű gyors leves. A sparban kereken 100 ft-al olcsóbb. Pedig az sem az olcsóságáról híres.

EÖ (törölt) 2009.05.15. 08:41:07

@☺ágica: ez egy teljesen korrekt felvetés volt! bárkinek is szántad! :)

@Nelson Mandula: én most áttértem az aknakeresőre, az informatikust elküldtük, hogy vegyen dolby surround hangfalszettet, mert ez a szar laptop nem adja vissza igazán a robbanás hangját
egyébként is a munkaadónak kötelessége biztosítani a munkavégzéshez szükséges eszközöket
nem azért gürizek, hogy semmibe vegyék a jogaimat

É2I 2009.05.15. 08:41:34

Ez már a hétvégi?
Nyalázat!
Ja, nem: Gyalázat!

☺ágica (törölt) 2009.05.15. 08:41:41

@-Gyöngyibaba-: megetted a prototípust?! Mi lesz most?

☺ágica (törölt) 2009.05.15. 08:42:52

@É2I: reménykedjünk, hogy nem:) Még csak reggel van

Frucsasz 2009.05.15. 08:52:33

Azért kiváncsi vagyok, hogy pl. a tévék árát hogy tüntetik fel? Ft/maligán?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.15. 08:52:59

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): Jó, hogy ilyen öntudatos vagy! A jogaim munkaadóm általi lábbal tiprását én sem tűröm sem a mai napon, sem a holnapin. Azért jöttem el a békávétól (buszsofőr voltam), mert akkor sem kaptam prémiumot, amikor már a harmincadik utast flippereztem ki a buszból az ajtó ki-becsukogatásával. (A 25.-nél már jár a jutalom a kollektív szerződés szerint, ráadásul az enyéim között 3 kismama is volt, amiért plusz pont járt volna.)

Mocoria 2009.05.15. 08:54:34

Mellettünk is van egy-két-három kisbolt. Jó drágák. Na és hol vásárolnak be, nagyban??!! Tesco, Auchan, Metro, Lidl. Elhozzák, te meg fizeted a szállítási költséget, a plusz árrést, az éjszakai nyitvatartást, és közben kihúzod magad, hogy támogatod a MAGYAR IPART ÉS KERESKEDELMET... Legalább néznétek körül.
Én nem hozatom házhoz a cuccot, hetente EGYSZER elmegyek autóval, és bevásárolok ott, ahol gondolom, meg ahol olcsóbb. És nem megyek minden egyes doboz cigarettáért autóval (hál'Istennek, már rég nem is dohányzom...).
De hogy egy ilyen retardált @ezsoezso még büszke is legyen magára??!!

Mocoria 2009.05.15. 08:57:11

Ja, és vegyetek MAGYAR PAPRIKÁT! Piros-fehér-zöld címkéset, kalocsait meg szegedit. Csak ne olvassátok el az apró betűs feliratot: hogy hány % brazil-mexikói-marokkói-ulanbatori "élelmiszernek látszó anyagot" kevernek bele. Magyar termék felirat alatt...

Meklén és Tamara 2009.05.15. 08:59:04

Jó napot kívánok! Kovács Géza vagyok a Teszkó Magyrország igazgatója. Néhány sorban szeretnék reflektálni az itt megjelent írásra. Cégünk, a magyarországi piacra lépéssel egyidejüleg pár matematikai alapműveletet és a százalékszámítás módját megváltoztatta.Ennek oka, hogy szeretjük a pénzt.A Magyar hatóságok kezdetben próbálkoztak mindenféle kis összegű bírság kiszabásával, amit hangos nevetés közepette mindig időben befizettünk.Cégünk a jövőben nem kíván változtatni üzletpolitikáján, de jogkövető gazdasági személyként a kiszabott bírságokat időben be fogja fizetni. További szép napot kívánva minden kommentelőnek!

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.05.15. 09:00:18

@Mocoria: ójesz, hiszen éppen erre voltam (ulán)bátor célozni riposztomban.

Secnir 2009.05.15. 09:01:33

@Mocoria:
"Mocoria 2009.05.15. 08:57:11
Ja, és vegyetek MAGYAR PAPRIKÁT! "

vegyen a faszom. kimegyek a kertbe és leszedem ha kell.

naponta 3x 2009.05.15. 09:14:11

@bécsi pszicho: a nagybetűk (számok) alul az akciós vételár kellene legyen. Az áthúzott kisebb szám a régi ár, az ellipszisben pedig a kedvezmény mértéke %-ban, kerekítve. A felső tábla jó, azt nem tudja elbaltázni a dolgozó, de a nagy számokat, tehát az akciós árat már a boltos teszi ki, meg mellette a Ft/liter-t is, vagy épp amit kellene. És persze hogy elqrta mindkettőt :)

borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.05.15. 09:16:23

Tesco, akinek ez kell, annak egészségére!!

betépett felhasználó 2009.05.15. 09:17:39

aztagyőrijóreggelit!!!
ilyen nincs!

zoku 2009.05.15. 09:19:44

@naponta 3x: Igen ám, de a boltos kislány kezébe nyomják egy papíron hogy mennyi az akciós ára annak a trutyinak, nem pedig ő fogja beütni számológépbe a -30%-ot. Ezek a baromságok fentről jönnek. :S

sztrelnyikov 2009.05.15. 09:20:39

OFF:
Ha egy fapados légitársaság neve (clickair) nem szerepel a Homárban, akkor vetek rá jegyet? Vagy ha nem ismeri a Homár se, akkor végképp rossz?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.05.15. 09:21:00

@ezsoezso: Nem lehet sikeres ember, aki pénzért vesz betegséget, és még azt sem tudja, miért interkontinentális élvezet a dohányzás (A beteg itt szívja, a ztőkés meg Amerikában élvezi...).

-Gyöngyibaba- 2009.05.15. 09:24:24

@☺ágica: kizárt dolog, mert nem tudom. De finom volt:))

galoooshka 2009.05.15. 09:25:36

Egyébként, a kisboltok belvárban való ritkulásához egy adalék:
jó ideje nem forgalmazhatnak 10 (vagy 11, nem tudom pontosan) óra után szeszesitalt.
Nemtudom, hányan fogto ezen nagyon meglepődni, de a belvárosi éjjelnappalik éjszakai forgalmát (a cigiért leszaladókon túl) gyakorlatilag az alkohol generálta, aki pedig nem bátorkodik "illegálisan" kiadni az alkoholt a tiltott idősávban, az nem fogja nyitva tartani a boltját.

abakus(z) 2009.05.15. 09:39:46

Teszkó talponállóban:
- Jó reggelt!
- Győri jó reggelt! Mit adhatok?
- Aaaaa... a szokásost. Kérek 2 deci gabonakekszet tisztán!
- Tisztán?! Ha most fröccsnek kéri - 30% szódával - csak 499 Ft egy liter ára.
- Hmmmm... ez aztán a gazdaságos!
- Egészségére!

Magam_a_Mondomét! 2009.05.15. 10:01:41

Szőkés:

- Jó napot! Kérek egy liter kenyeret!
- De hölgyem a kenyeret nem literre, hanem kilóra mérik!
- Jah, bocsika, akkor kérek egy kiló kenyeret.
- Rendben! Üveget hozott?

Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.05.15. 10:02:29

Ismeritek a legalja nevű oldalt? Ott minden ötödik felrakott kép Tesco/Auchan kiírási hiba.
Oda csak analfabétákat és nyolc osztályosokat vesznek fel?

zoku 2009.05.15. 10:06:42

Ja és a Ft/litert tényleg elszúrta :DDD

májgeriberi 2009.05.15. 10:08:17

a disznósajt hiányzik belőle, elvitték a galambok.
de nem eleget, 30% volt a tervben de nem így lett (lengyel) :)

efhábé 2009.05.15. 10:09:50

@ezsoezso: Igazad van, tényleg az én dolgom más megélhetését biztosítani, anyagi áldozatok árán is.
Esetleg egy olyan verzió, hogy a kiskereskedő megpróbál versenyezni?
Nálunk van kisbolt egy saroknyira, de inkább beülök a kocsiba és megyek messzebb, mert kritikán aluli a helység, a kiszolgálás, az áruválaszték.

májgeriberi 2009.05.15. 10:14:42

A győri keksz az kínai?
A baj az, hogy már az élelmiszeriparba is kezd betörni Kína.
Ez magyarisztán
meg elvitték a lovainkat a sün is elfáradt már..(tán)

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.05.15. 10:27:00

@sztrelnyikov: clickair rulez, nyugodtan. Én utaztam vele, kollégáim is.

Kényelmes, szép.

EÖ (törölt) 2009.05.15. 11:09:05

@Nelson Mandula: érdekes én is békávés voltam, csak én ellenőr
de elküldtek, mert részegen megvertem egy sánta öreg nénit a McDonalds-os emeletes buszon és a hülye főnököm szerint az már nem a mi hatáskörünk. busz vagy nem busz?
de itt a vasutas szakszervezetnél most nagyon jól érzem magam...
becsukott szemmel kirakom a passziánszt még akkor is ha az Elvira-ablak letakarja

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.05.15. 11:38:43

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): Nem az Elvira ablak takarja le,hanem a személyvonaté,amin áll a több éves kosz..

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.05.15. 11:42:51

Mellesleg a legtöbb éjjel-nappali azért zárt be,mert tilos alkoholt árulniuk éjjel és a forgalmuk kábé 99%-át ez tette ki..
Voltam megfigyelő egy non-stop zöldségesnél és érdekes módon senkinek sem volt kedve éjjel kettőkor salátát enni/venni.Bezzeg piálni meg szívni..
A tecsó meg már rég nem olcsó.Csak addig volt az,amíg elégedetten meg nem állapították,hogy sikerült ezt a köztudatba vinni.Aki a tuskót az olcsósággal kapcsolja össze az észre sem fogja venni,hogy máshol mennyi minden sokkal olcsóbb..
A literes keksz titka meg az lehet,hogy kint hagyták a raklapon ázni az esőben és kicsit felpépesedett.. (nyami! :-) )

tpapa 2009.05.15. 12:36:19

Tök 1xű kérdésem van: Mennyiért adták a pénztárnál??? ;o)

Ha 420, nincs gond.
(Az eladótérben feltüntetett legkisebb áron, ami jelen esetben 599-30%.)

Az, hogy a Tacskósok kedveznek a matematikailag és jogilag képzettebb vásárlóknak, pedig igencsak üdvözlendő. Elősegítik vele az evolúció következő lépcsőfokát. (Vs. Idiokrácia c. film.)

elwood 2009.05.15. 13:20:45

599 -> 499 1/6 az kb. 16%
vegyél kettőt és Balatoni matematika szerint máris 16+16 = 32%

elwood 2009.05.15. 13:30:24

@ezsoezso: "Amit a tescoban vásárolsz, annak a haszna a külföldi multi(k) zsebébe vándorol, amit kivisz az országból. "

Viszont előtte leadózza, tb-zi, nyugdíjalapozza.

A hazai kicsi haszna meg az ő zsebébe vándorol, de sajnos veszeteséges lesz minden évben, szinte csoda hogy nem szakadt mercin az alfatex üléshuzat.

i hate the police (törölt) 2009.05.15. 13:38:58

@tranq: hát ehhez az olcsó folyékony mosószerhez nem tudok hozzászólni, elhiszem, hogy van ilyen.Mivel nagyon ritkán járok a tescoba, ehhez a témához nem igazán tudok bővebben hozzászólni

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.05.15. 13:48:05

@ezsoezso: Jelenleg az EU tagjai vagyunk, megszavaztuk, ide igekeztünk. Ez egységes europai piacot jelentene, ahol a magyar sem élvez hátrnyt Franciaországban de a francia is egyenrangú lehet nálunk. Nem azért vásárolunk valamit mert magyar, hanem azért mert JÓ.

Ha a magyar gazdának itthon is kell versenyeznie, akkor rákényszerül, hogy jobb minőséget termeljen, hatékonyabban (pl. nem kell minden zsebkendőnyi birtokra hatalmas traktort venni, azt fenntartani) és a nemzetközi piacon is versenyképessé váló mezőgazdasággal mindenki nyer.

Na ezért nem érdekel az, hogy magyar-e egy termék vagy szolgáltatás, de elvárom azt is, hogy az én munkámra lehet igény külföldön, akkor ott se a hazait támogassák.

Kis hazánkban természetesen a hazai termelők előnyben vannak: kevesebb szállítási költség, jobban ismerik a hazai ízlést, stb. sokmindent piacon is meg lehet venni, így kimarad az importőr, a nagyker, stb. az értékesítési láncból.

Egy fennmaradásra érdemes kisbolt is előnnyel indul a versenyben: Közelebb van, nem kell a dugóban szenvedni, ismerheti a vásárlók igényeit, stb. lehet sokféle szolgáltatása amit a nagy nem tud elindítani.

Mondjak példát? Weben előre megrendeled mit kérsz és az összevállogatott áru, a kiszámolt áron vár a boltban 3 perc alatt végzel. Ha az időd értéke is számít már jobb mint a TESCO. Sőt, összedolgozhat a helyi pizzafutárral is, hogy az ne csak a pizzát hozza házhoz...

Ha nem él a lehetőségekkel, nem fogok neki kedvezni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.05.15. 14:01:21

@i hate the police: Régen a TESCO Gazdaságos, leánykori nevén TESCO Value volt csak elérhető nálunk a TESCO saját márkái közül.

Azóta van itt: Tesco színes (TESCO Standard), TESCO Fitt, TESCO Finest. Sőt olyan is amin csak a TESCO felirat díszeleg (arculati szín: arany), nem tudom, hogy 1 vagy két ruházati márkájuk, stb.

Ugye nem kell magyaráznom, hogy az árgaranciás tesco value és a minőségi garanciás tesco finest között nem csak az árcédula a különbség.

A TESCO kapcsán fontos szempont, hogy a TESCO bizony nagy. De ideális esetben azzal, hogy nagy, nem rosszul jársz, hanem jól. Nem tűnik el rövid időn belül, ha valami vita van jótállás körül az átlagos kisker csak a nagykerre mutogat, meg a gyártóra, meg mindenki másra.

Bármelyik multi, függetlenül attól, hogy TESCO, AUCHAN vagy Media Markt, már van akkora, hogy fel tudja vállalni: Neki a saját imaget építeni, vevőt megtartani megéri még akkor is, ha összeveszik egy beszállítóval. De nem lesz vita, mert ilyenkor bármelyik multi erőből tudja érvényesíteni az akaratát.

Egy kis cég, ha ilyen helyzetben pert veszít, megbüntetik egy szabálysértési eljárásban, stb. csődbe megy, tulaj átment mindent egy új cégbe. Na ez az ami egy TESCOnál, Auchannal, Media Marktnál, stb. nem fordul elő.

A kis üzletek előnyei (szakértelem) viszont sokszor csak elméletben érvényesülnek, gyakorlatban az eladó nem ismeri az árut.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.16. 14:09:55

@ezsoezso: Ha valaki idióta, az inkább te vagy! Ki nem szarja le a köcsög kisboltokat? Igenis számít az ár, ha neked nem, örülj neki! Sajnos a magyar családok többségének IGEN! Üdv a való világban!

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.16. 15:09:22

@-Gyöngyibaba-: Igen, sokszor tényleg nem olcsóak az árak. Nekem például van egy kedvenc sajtom, amit a Kaisersben szoktam venni, ami ugye egy drága bolt (=Spar). Hát a Teszkóban pont egy százassal volt drágább! Uhh! Hát besz@rtam, komolyan...És ez csak egy példa, számos másik van. Viszont vannak dolgok, amik csont nélkül ott a legolcsóbbak és nem is gázak. Mondjuk itt a környéken nincs teszkó, csak szupermarketek vannak, meg egy baszott drága kisbolt, ahová akkor szoktam bemenni, ha nincs kedvem sorbaállni ill. sietek.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.16. 15:15:29

@Zalay: Én dolgoztam teszkóban diákmunkásként, és egyre inkább erősödött bennem a gyanú, hogy az állandó dolgozókkal a felvételi előtt kitöltenek egy IQ tesztet, a 80 feletti IQ-val rendelkezőket nem veszik fel (csak diákmunkára), és minél segghülyébb valaki, annál magasabb beosztásba kerül. Az illogikus gondolkozás, a degeneráltság legmagasabb fokával a Teszkós dolgozók között lehet találkozni. Innen is üdvözlöm a Pesti úti teszkó csapatát, akiket egy az egyben fel lehetne rakni a legalja.hu-ra, komment nélkül. Tisztelet a kevés kivételnek.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.16. 15:17:59

@tranq: "clickair rulez, nyugodtan. Én utaztam vele, kollégáim is."

muhahaha, Clickair pilóta vagy-E?DE! :-D
najó, csak vicceltem

bolhaplaza.hu 2009.05.18. 01:06:27

@megélhetési sünöző ♀ - Rock the funky SÜN!:

Ezt majdnem minden munkakörről el lehetne mondani ebben az országban.

anarch 2009.05.18. 10:10:52

Ez egy érettségi kérdés. Ki kell belőle számolni a győri keksz sűrűségét... Vagy a kapitány életkorát...

zsofily · http://twitter.com/zsofilicious 2009.05.20. 14:57:01

ahol dolgoztam (ajándék meg piabolt) a főnökünk a metroból hozta a bort 140 ft/ üvegenként, amit a kedves turisták 1000forintnak (kereskedelmi matematika szerint) megfelelő 4 euróért megvehettek. ugyanennyit fizettek a 950ért is. Nálunk érdekes módon csak kerek összegek jöttek ki euróban, és még te voltál leb*szva, ha húsz centet leengedtél az amúgy 22 forint különbözet miatt...ez a kereskedő matek.
a lóbalzsam akkor most aranyhoz van kötve, vagy mihez?

efhábé 2009.05.28. 11:10:05

@megélhetési sünöző ♀ - Rock the funky SÜN!:

Rossz hírem van, TESCO HR-osztályon dolgoztam, úgyhogy ki kell javítsalak, a diákmunkára felvettek IQ-ját is mértük, a 80 feletti érték náluk is kizáró tényező volt :D

Margit Elter 2013.03.11. 21:06:31

szeretnek arufeltoltoi munkakort vagy betanitot munkat vegezni mivel csak 8alt isk van koszonom
süti beállítások módosítása