Tékozló Homár

Kigyúrt behajtókkal fenyeget a Volán

2009.06.22. 09:36 | ge | 151 komment

Kicsit mintha túlreagálta volna a Volán a lenti esetet. Az utas nem talált egy igazolást, amit később határidőn belül bemutatott, sőt a pofátlan plusz díjakat is befizette, majd megnyugodott, de hiába: 15 hónappal az eset után a lakásán jelentek meg a kedvesen kigyúrt behajtó fiatalemberek.

2008.február 13.-án egy extrém mértékben tömött Volán-járattal utaztam, amikor egyszer csak jöttek az ellenőrök. Amikor kérték tőlem a jegyet-bérletet, az egyik kezemmel kapaszkodtam a fejem felett, a másikkal a táskámat túrtam a bérletem után, amit egy kis keresgélés után meg is találtam. Az ellenőr ezt azonnal kivette a kezemből és darabjaira szedte ( a bérlet és a diákigazolvány egy tokban volt).

Kedvesen mosolyogva közölte, hogy kéri az igazolást is, amit a diákigazolvány mellé lehet váltani a bérletpénztárakban 70 ft-ért. Mondtam neki, hogy ott van az is a tokban, mire közölte, hogy nem találja. Erre elkezdtem újból a táskámat turkálni, de nem találtam az igazolást. Kérdeztem tőle, hogy most mi lesz, valószínűleg otthon lehet az az igazolás a másik táskámban. Erre az volt a válasza, hogy semmi baj, 15 napon belül be kell mutatni valamelyik irodájukban és nem lesz belőle semmi, fizetni sem kell semmit....elkezdett firkálni valamit egy papírra, majd visszaadta a bérletemet és a diákigazolványom. Hangsúlyozom: SEMMIT nem írtam alá!

Néhány nap múlva be volt dobva hozzánk egy bélyeg nélküli levél, valószínűleg nem postás hozhatta, átvételi elismervényt senki a családomban nem írt alá. Ebben a levélben az volt, hogy én szabálytalanul utaztam, ezért fizessek be 200 ft.viteldíjat és 6000 ft.pótdíjat, csekkek mellékelve voltak.

Persze nem fizettem be semmit, ugyanis közben be lett mutatva a hiányzó igazolás az egyik irodájukban ( megtaláltam később , a táskám alján volt, nyilván kicsúszott a tokból), csak éppen nem személyesen vittem be, hanem az egyik jó ismerősünk fia, Pestre jár egyetemre. Vizsgaidőszakom volt, egyszerűen nem tudtam személyesen intézni...Amikor a srác bevitte az irodába a papírjaimat (persze bőven a határidőn belül), szintén kértek tőle 6000 ft.pótdíjat és 200 ft.viteldíjat. A fiúnál nem volt ennyi pénz, úgyhogy adtak neki két csekket, amelyek 2008.02.28-án be is lettek fizetve. Mégis kijött nekem a levél, benne a csekkekkel! Mivel már le lett rendezve a pótdíj, így nem foglalkoztam ezzel a levéllel.
Egészen mostanáig.

Azóta eltelt 15 hónap. A múlt héten valamelyik éppen ott voltak nálunk a barátaink, már hazaérkeztek a gyerekeim is, amikor úgy du.5 óra után megállt előttünk egy fekete autó. Kiszállt belőle két kigyúrt testalkatú fiatalember, egy mappával a kezükben és engem kerestek név szerint. Tudták minden adatomat!

Annyira ledöbbentem, hogy először azt sem tudtam, miről van szó. Közölték, hogy én 2008.02.13.-án szabálytalanul utaztam egy Volán járaton és nem rendeztem a pótdíjat. Azért jöttek, hogy figyelmeztessenek erre, a következő mozzanat a behajtás lesz. Kitöltöttek egy papírt, amit alá is írattak, valamint két csekket, az egyiken 200 ft.szerepelt viteldíj gyanánt, a másikon 9000 ft.(!) pótdíj gyanánt. Persze az első megdöbbenésem után én szóltam nekik, hogy a hiányzó igazolás határidőn belül be lett mutatva, sőt, a pótdíj csekkek is be lettek fizetve, de sajnos, abban a pillanatban , hirtelen nem találtam ( egyébként is: ki az, majdnem másfél év távlatából eltesz egy bérletet?). Az úriemberek erre azt tanácsolták, hogy ha megtaláltam, hívjam fel az általuk itthagyott felszólításon található telefonszámot, és ott olvassam be a befizetett csekkek sorozatszámát.

Így is lett: miután megtaláltam hál'istennek eltett papírjaimat ( bérlet+igazolás+ befizetett csekkek), elfaxoltuk a megadott fax-számra az egészet. Néhány nap múlva csak úgy, kíváncsiságból rájuk telefonáltam, hogy beérkezett-e a fax, hát erre a hölgy sajnálkozva válaszolta, hogy NEM!! ( ott volt a faxot igazoló papír a kezemben!) Azonnal a Postára mentem és ismét elfaxoltam a paksamétát, potom 990 ft-ért. Mikor elment a fax, visszahívtam az ügyintéző hölgyet, aki közölte, hogy igen, most megérkezett a fax!!

Ennyi a történetem. Remélem ezzel rendeződött az ügyem.

Észrevételeim viszont a következők:

- Nem kellet volna a buszon az ellenőrzés során a személyimet is elkérni? Valószínűleg amikor irkálni láttam a fickót, akkor éppen a diákigazolványomról írta le az adatokat. Én azonban nem vagyok éppen diák-korú...

-Nem kellet volna valamit aláírnom a buszon az ellenőrzés során? Mert ez nem történt meg!

-Miért is kellett kifizetni a 6000 ft-os pótdíjat, amikor időben be lett mutatva a hiányzó igazolás? Valamint miért kellett 200 ft-os viteldíjat is befizetnem, amikor volt bérletem?

-Micsoda felháborító eljárás ez, hogy gyanútlan, becsületesen élő állampolgárokra kigyúrt, izmos testalkatú biztonsági őrnek, vagy behajtónak-kommandósnak kinéző férfiakat ráküldenek?! Én nem vagyok jogász, de ez szerintem bőven kimeríti a szándékos félelemkeltés fogalmát! Nem beszélve arról, hogy iszonyú kínos volt ez a barátaink előtt is, meg a szomszédok előtt is, mert persze éppen szemtanúi voltak ennek az egész eseménynek.

-Nem az a szabály, hogy 3 felszólítás kell, hogy megelőzze az intézkedést? Én csak 1-et kaptam, azt is csak bedobták, semmiféle elismervényen nem írtam alá. ( a kedves fiatalember közölte, hogy ŐK A MÁSODIK felszólítás, és a következő eljárás a behajtás lesz!)

-A fiatalemberek nem igazolták magukat, nekem meg eszembe sem jutott az ijedtségtől, hogy erre kérjem őket. A nyakukban fityegett valami igazolvány-féle, de eszembe sem jutott sajnos, hogy megnézzem.

- Birtokukban voltak a személyes adataim!! Semmiféle megbízást nem mutattak, hogy ők honnan tudják ezeket, én meg tudtommal senkinek nem adtam engedélyt arra vonatkozólag, hogy a személyes adataimat kiadhassák, vagy használhassák!

-A cég honlapján ( amit azóta megtaláltam) azt állítják, hogy ők ISO9001 minőségbiztosítás alapján dolgoznak. Az én munkahelyem is ez van és tudom, hogy igen szigorú szabályok vannak az adatkezelést és az adminisztrációt vonatkozóan. Érzésem szerint ezeket a szabályokat ők többszörösen is megsértették: a személyes adataimat a tudtom nélkül idegenek birtokában találtam, a befizetett pótdíjak nem voltak leadminisztrálva, a beérkezett faxot nem találták...

- A jelenlegi gazdasági helyzetben ennek a cégnek ennyi pénze van, hogy autót és két embert fizet azért, hogy egy felszólítást kihozzon? Amikor egy átvételi elismervénnyel ellátott levél nemhogy szabályosabb, de olcsóbb is?

Soha életemben nem blicceltem-akkor sem és azóta sem-csak abban hibáztam, hogy nem találtam meg a diákigazolvány és bérlet mellé írt igazolást. Amit 70 ft-ért állítottak ki a bérletpénztárban. Az egész eljárást nonszensznek tartom, a büntetést a "bűn"-höz képest pedig aránytalanul és igazságtalanul magasnak!!
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gonoszfóka 2009.06.22. 09:38:22

Sünt a behajtónak. Ja és első.

Most pedig elolvasom, de ha nem jogos a sün, attól a behajtó még simogathatja :-)

Frucsasz 2009.06.22. 09:40:02

Hű, de hosszú... ÉS szomorú.

wtchp 2009.06.22. 09:44:59

Kunság volán velünk is eljátszotta ezt!

Ez az igazoló lap a bérlet mellé dolog csak azért van, hogy legyen mibe belekötni!

Énbagoly 2009.06.22. 09:45:46

Na ez kicsit zavarosra sikeredett

vape 2009.06.22. 09:47:23

Pestre kell menni bemutatni egy papírt a Volánnak? Közelebb nincs semmi ügyfélszolgálatuk? Ez gyanús.
Semmilyen igazolást nem kérni arról, hogy bemutatták a hiányzó igazolást a Volán irodában?
Csak úgy elfaxolni mégegyszer a papírokat (főleg ha fizet is érte a postán) csak azért, mert éppen nincs a telefonos kisasszony asztalán egy faxolt anyag?

A posztoló nagyon nem volt felkészült az állami cégek és a velük szimbiózisban élő vállalkozások (értsd: behajtók) munkamorálja tekintetében.

Frucsasz 2009.06.22. 09:47:56

Nem értem én ezt. Kapsz egy diákigazolványt. Ami IGAZOLja, hogy te diák vagy. A pénztárnál veszel egy bérletet, jó esetben úgy, hogy diákbérletet csak diákigazolvány bemutatása mellett adnak (nálam 10 éven keresztül így volt). Akkor mi a búbánatnak kell még egy igazolás? Az mit igazol? Hogy te tényleg diák vagy? Arra miért nem elég a diákigazolvány?

Nem tetszik ez nekem. Szarvasagancs.

Énbagoly 2009.06.22. 09:49:03

Már soxor írták, igazolványt kézből nem szabad kiadni. Ellenőrnek pláne.
De mellesleg emiatt az intézkedés miatt nem lehetne egyszer próbapert indítani a BKV ellen? Tudtommal csak egy évig lehet kérni bármilyen papírt.

Dr_utcai_arcos 2009.06.22. 09:49:40

Nekem egy ilyen hasonló történetem van/volt? az egyik netszolgáltatóval. Szerintem teljesen jogtalanul kikapcsolták a netemet és nekiálltak mindenféle elmaradt hasznot behajtatni rajtam -érdekes módon,ingyentelefonnal meg tudott találni a DM-es kollegájuk, azzal, hogy vigyázzak van 3000ft tartozásom nem...-.Na szóval egyszercsak hívott Intum Youszticia, hogy ejnyembejnem tartozásom van. Kérdeztem, hogy kik ők és hol őriztünk együtt libát, ha már pénzt akarnak tőlem kérni. Hogy igy meg úgy ők a netszolgáltató kapcsolata meg ilyen sablon duma. Mondom, ok.Legyen szíves elküldeni, akár emailben, akár faxon, az általam aláírt nyilatkozatot, hogy ilyen esetben a szolgáltató,mindenfajta jampi cégeknek kiadhatja az adataimat. Mert egyéb esetben, kénytelen leszek ügyvédi segítséget kérni, a személyes adataim kezelésén tapasztalható erős hiányosságaik orvosolásának végett (most komolyan,a rendőröknek meg a jogászoknak tanítják ezt a hülyegyerek nyelvet????)Na, azóta nem írtak. (Persze, nem árt megnézni, miből is áll a részletes Szerződés Mittudomén,én megnéztem 3x is, nem volt benne tényleg.)

Énbagoly 2009.06.22. 09:50:07

@Egyéves Önkéntes: Igen! kellett! :)
Valahogy el kell indítani a hetet.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.22. 09:51:44

Ha én lennék az állam, akkor egyrészt mondhatnám, hogy az állam én vagyok, másrészt kiadnék diákigazolványokat a diákoknak, ami igazolná, hogy ők diákok. Ezt persze nem hinném el nekik, így az igazolványhoz kellene még egy igazolás, hogy tényleg diákok. De annyira skeptikus lennék, hogy én bizony még ezt sem hinném el, ezért kellene egy igazolást igazoló igazolás is. Aztán egy ezt igazoló. És így tovább.
Egycsapásra megszünne a munkanélküliség is.
Ugyanezt esetleg a személyikkel is be lehetne vezetni.

Dr_utcai_arcos 2009.06.22. 09:52:33

Off.(Jaa, egyébként nagyon királ a hitelre vett ótver nagy LCD tv-m,meg is néztem rajta a Sztárwórsz, digitali rimaszterd 6. részét.Úúú,csak úgy hasít a fénykardddd)

☺ágica (törölt) 2009.06.22. 09:53:12

@Frucsasz: a távolsági bérlethez nekem is kellett lakcímes igazolás a diák mellé. Azt hiszem vmi olyasmi, hogy ténylegesen az adott távon használod a bérletet. Én kb 7-8 km-re voltam a várostól, ezért kellett a 10 km-es bérlet. Gondolom azért van, hogy aki 50 km-es távon utazik, az ne 10 km-es bérletet vegyen. De lehet, hogy hülyeséget írtam, nem emlékszem pontosan.

Frucsasz 2009.06.22. 09:56:19

@☺ágica: Továbbra is bürokratikus baromságnak tartom. Az állam által kiállított diákban benne van a suli címe. Van egy állam által kiadott lakcímkártyád. Ez a kettő nem elég hiteles? A Volán által kiadott fecni meg igen?

☺ágica (törölt) 2009.06.22. 10:00:07

@Frucsasz: most erre mit mondjak? Volán...(lehet, hogy fecni fetisiszták:)) Szerintem is baromság, de ez van. És mindig a frász kerülgetett, hogy el ne felejtsem félévente megújítani.

Frucsasz 2009.06.22. 10:03:11

@☺ágica: Jézus, ezt félévente meg is kell újítani? És ez nekik ISO9001?
Biztos, hogy ez is rendben van? Mármint racionalitás szempontjából nyilván nincs rendben, de jogilag ilyen szivatást lehet csinálni?

EÖ (törölt) 2009.06.22. 10:04:41

@Nelson Mandula: ezt már bevezették ám!
a szocpolhoz nem elég a születési anyakönyvi kivonat annak igazolására, hogy a gyerek tényleg megszületett, hanem az alapján a jegyző(!) kiállít egy igazolást, hogy tényleg megszületett.

zooDoo 2009.06.22. 10:06:48

Szomorú, de igaz az ilyesmi. Engem is próbáltak átverni, kiküldtek felszólítást, hogy fizessek vagy 10eFt-ot körül kamatokkal 4 évre visszamenőleg, mert engem megbüntettek abban az évben szilveszter éjszakáján a buszon. A dátum ugye erre utalt. DE rábasztak, mert emlékeztem, hogy akkor hol voltam. Rögtön kértem a hölgyet, hogy akkor a jegyzőkönyvről küldjön másolatot a címemre, vagy nem vagyok köteles fizetni. Meg is jött, és ahogy sejtettem, aláhamisította valaki a nevemet. De, hogy honnan szedték az adataimat, nevemet, nem vágom. Kár, hogy hozzám nem jöttek a kigyúrt bácsik.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.22. 10:08:03

@Egyéves Önkéntes: én a kettőt együtt sem hinném el! kivéve, ha a jegyző lepecsételi a gyereket és azt 8 napon belül bemutatják a bérletpénztárban. Utána már csak a szülőktől kérnék néhány igazolást, hogy ők valóban megszülettek és élnek. Nem mindegy!

Minerva89 2009.06.22. 10:11:51

Hülye kérdés: én is Volános vagyok, és az új, nyomtatott bérletekhez még kell az a szär igazoló cetli? Az aljára az van nyomtatva, hogy ,,igazolvány száma", tehát nem IGAZOLÁS száma... Ergo én azt sakkoztam ki, hogy elég, ha a diákom számát ráfirkálom, mint a békávésra. Vagy a posztban még a régi típusú, lakhelyet nem tartalmazó bérletről van szó?
Egyébként meg jár a Volánnak a sünike, jellemző ez a káoszos ügyintézés rájuk...

EÖ (törölt) 2009.06.22. 10:14:41

@Nelson Mandula: ugyanez volt a családunkban, az ángyikám irgalmas nővérnek készült, és nem volt elég, hogy róla szüzességi bizonyítványt kellett vinni a viceispántól, hanem igazolni kellett, hogy az anyukája és a nagymamája is szűz
a tetejébe még honosíttatni is kellett, mert a nagymamája Ukrán-Gibraltáron született, és az akkor még nem volt bekötve a Neptunba az ottanit meg nem fogadták el közhitelesnek

elwood 2009.06.22. 10:22:32

Kigyúrt sünt a volánnak.


Azzal együtt ezt nem értem:

"Micsoda felháborító eljárás ez, hogy gyanútlan, becsületesen élő állampolgárokra kigyúrt, izmos testalkatú biztonsági őrnek, vagy behajtónak-kommandósnak kinéző férfiakat ráküldenek?!"

A becsületes emberekre nyeszlett, girhes kripliket kell-e küldeni ? Illetve hol dolgozzon egy kigyúrt ember, ha mondjuk postásként bármerre jár a szomszédok előtt kellemetlen helyzetbe hozza az ügyfelet ...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.22. 10:29:20

"-Micsoda felháborító eljárás ez, hogy gyanútlan, becsületesen élő állampolgárokra kigyúrt, izmos testalkatú biztonsági őrnek, vagy behajtónak-kommandósnak kinéző férfiakat ráküldenek?! Én nem vagyok jogász, de ez szerintem bőven kimeríti a szándékos félelemkeltés fogalmát! Nem beszélve arról, hogy iszonyú kínos volt ez a barátaink előtt is, meg a szomszédok előtt is, mert persze éppen szemtanúi voltak ennek az egész eseménynek."

Embertársam!

Mennyivel lett volna jobb, ha két bőrbikinis-combcsizmás-korbácsos, erősen kifestett-szőrtelenített műkörmös, kurvának kinéző nőt küldenek rád? A szomszédok, a barátok akkor mit szóltak volna?

Amúgy az összes Centrum Volán Zéerté szarjon farfekvéses tarajos sült, a T. Ügyfél meg ahogy féltéglára tekert panaszát bejuttatja, egyúttal szerezzen egy "Utazási feltételek"-et is.

Mert két eset lehetséges. Vagy nem az üzletszabályzatban leírtak alapján jártak el, vagy törvényellenes a szabályzat. Utóbbi esetben nemcsak a fogyasztóvédelemnek, hanem a Gazdasági Versenyfelügyeletnek is fel kell jelenteni, bizonyos jogosulatlan erőfölénnyel, monopolhelyzettel való visszaélések alapos gyanúja miatt.

Meg írd meg a Homárnak is!

Kobe 2009.06.22. 10:32:21

én már jó 4 éve ingáztam a lakhelyem és a középiskolám között, amikor 1 buszvezető gondolt egyet, és nem engedett felszállni a buszra, valamilyen "viszonylat-igazoló szelvény" hiányában. A fogalom teljesen újnak hatott, nem tudtam mi az, pedig szerinte mindig is kötelező volt ilyesmi. Furcsa, előtte 4 éven át jártam irodába bérletet venni, még nyáron is, vagyis közel 50 alkalommal. Az 50-ből 1x sem mondták, hogy ilyen kell, mert ellenőrzik, stb. Szóval ennyit a volánról.

DaveSlim 2009.06.22. 10:34:25

Aki ilyen lúúúzer (mint a levélíró), meg is érdemli a büntetést. Pff....
Komolyan ennyire hülyék az emberek??? Akkor én is csinálok valami lehúzós vállalkozást... úgy tűnik, tényleg megéri, mert az emberek gyökerek.
Akiket meg le lehet húzni... azok miatt miért is legyen lelkifurdalásom?! Szánalmas.
És FELNŐTT emberekről van szó....

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.22. 10:44:38

@Egyéves Önkéntes: én meg ma úgy jártam, hogy reggel a péknél nem adtak kiflit, mert az új szabályozás szerint a körzeti orvostól kell kérnem egy beutalót a gasztroenterológushoz, aki igazolást ad, hogy tényleg éhes vagyok. Ezt az igazolást kell az önkormányzat szociális osztályán lepecsételtetni, ami azt igazolja, hogy nem csak, hogy éhes vagyok, de mi az hogy,nagyon is! A pecsétes papírral már csak az okmányirodába kell bemenni, ahol kiállítanak egy igazolást arról, hogy voltam a szociális osztályon és nincs rajtam sapka. Ezzel az igazolással mehetek vissza a pékhez, ahol már csak zsömle van. Na ahhoz viszont az "üvegzsemle" törvény szerint már ujjlenyomatos útlevél is kell, mert állítólag nagyon elszaporodtak az illegális zsemlekivitelek a déli határszélen.

Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.06.22. 10:52:47

ezért nem járok vonattal / busszal. még egy 20 éves zsiguli si jobb, mint ezekkel a patkányokkal érintkezni.

Palkovics Ede 2009.06.22. 10:54:09

Ehhez nem tudok hozzászólni. (Upsz, mégis!)

EÖ (törölt) 2009.06.22. 10:56:16

@Nelson Mandula: én közhivatalnokként üdvözlöm az ilyen jellegű intézkedések foganatosítását. nem szeretem ha a kedves ügyfelek elfelejtik, hogy mi értük vagyunk. nálunk jövő hétfőtől bevezetésre kerül a tej-rendelet. Ha tejet akarsz venni, akkor igazolnod kell, hogy szomjas vagy (az eljárás az általad leírt) de ugyanakkor kapacitást kell lekötnöd valamelyik tehénnél. Meg kell adni előre havi és napi bontásban, hogy melyik napon mennyi tejet szeretnél fogyasztani és ezt a kiválasztott tehénnel láttamoztatni kell, ha a tehén nem tagja a Magyar Tehenek Önkéntes Egyletének, akkor igazolás kell az egylettől, hogy kérelmezte felvételét a tagok közé és nincs köztartozása valamint laktózérzékenysége.
Amennyiben a tehén holstein-fríz típusú, akkor még a holland nagykövetségtől is kell kérni a honosító végzést. most itt tartunk, de a bevezetésig még próbálunk más társszerveket (statisztikai hivatal, ÁNTSZ, Nemzeti Földalap, UPC, ..) is bevonni az eljárásba, mert így mindenki viszonylag egyszerűen tejhez tud jutni.

É2I 2009.06.22. 11:11:12

Nagy mákod volt, hogy még megvolt a befizetett csekk.

Ha ráérsz, akkor jelentsd be az ombucmannak, hogy a beleegyezésed nélkül harmadik félnek kiadták az adataidat. Fogják vakargatni a setét buksijukat az beztos ;)

Kandras 2009.06.22. 11:11:14

Az az igazolás teljesen jogos dolog, nem azért kapod a diákigazolványodat, hogy aztán azzal járkálj plázázni. A 70 forint pedig egy jelképes összeg, egy diákhoz egyszer kell kiperkálni, magyarul nagyjából 4 évente egyszer (nálunk amúgy 501 forint). Ezt az igazolást arra állítják ki, hogy az iskolád és a bejelentett lakcímed (lakcímkártya kell a diák mellé a kiállításhoz) között valóban az az útvonal vezet, amire Te a bérletet veszed. Szerintem ez egy teljesen korrekt rendszer.
A baj az, hogy ennek az igazolásnak a meglétét nem ellenőrzik folyton amikor bérletet vesz az ember, mert ha ellenőrzik mindig veri a nyálát mindenki, hogy mire fel tartják fel az embert.
A büntetés pedig a VILÁGON A LEGHUMÁNUSABB a Volánnál. Mindenhol máshol instant büntetnek sokezerre vagy jobb esetben leszállítanak a picsába, a Volánnál pedig annyi történik, hogy 1-2 héten belül (nem emlékszem pontosan) elmész a központjukba, bemutatod a papírjaidat, kifizetsz egy teljes árú menetjegyet (mert ugyebár blicceltél, amikor elkaptak) és ennyi. Illetve úgy tudom most már bevezettek emellé valami 1-2száz forintos ügyintézési díjat. De ennyi. Ja és ha ez nem lenne elég megteheted, hogy a lebukás után veszel havibérletet/váltod ki az igazolást és azt mutatod be, tehát lehetsz akár tudatos bliccelő is.
Ennél humánusabb rendszer nincs a világon és az, hogy ezerből egyszer ilyen történet kerekedik belőle hát... Mondhatnám, hogy ha már megbüntetnek és nem vagyunk tisztában az ügymenettel, akkor ne a "jó ismerős fiával" fizettessük be a büntetést, hanem menjünk mi intézni a saját ügyeinket.
Normális esetben ez az ügyintézés így működik:
1. kiderül a bliccelés/papírotthonhagyás
2. kapsz egy papírt rajta a címmel, határidővel
3. elmész, bemutatod a hiányzó papírt, kifizeted a teljes jegyárat (és esetleg a párszáz forint kezelési költséget), erről kapsz egy elismervényt
4. ennyi, éled tovább az életedet.
Ezzel szemben itt minden sokkal kaotikusabb, hát nem is csodálom, hogy a sok bonyolításban valahol borult a rendszer.
Félreértés ne essék, gyűlölöm a Volánt, 20 évig voltam rájuk kényszerülve és tucatszám írhatnám az ennél cifrább történeteket, ha lenne hozzá kedvem/időm/türelmem, de a büntetési rendszerük szerintem ponthogy túlságosan megengedő és erről a katymaszról szerintem nem a volános rendszer tehet. Ha valakinek ciki, hogy behajtók jönnek hozzá az ne olyannal intéztesse az ügyeit, akinek semmi köze az egészhez!
Még ha az ellenőr balfaszkodott is valamit, mert új volt akkor is ha az illető rászánta volna a vizsgaidőszakban az időt (milyen vizsgaidőszak az, hogy 10 nap alatt egyetlen nap sincs ideje az embernek egy ilyen ügyet elintézni? Maga az ügyintézés nem több 10 percnél az oda-visszaúton pedig tanulhat az illető) és elment volna a saját ügyét intézni, akkor tuti, hogy mindent le tud tisztázni, nagyon rendes volános munkatársak dolgoznak például a margithídi irodában, nekem olyan is volt (háromszor voltam ott otthonfelejtett papír miatt), hogy úgy ahogy van eltekintettek attól, hogy pénzt kelljen fizetnem, még a teljes jegyárat se fizettették meg velem.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.22. 11:15:07

@Egyéves Önkéntes: javasolnám - úgyis mint közalkalmazott kolléga -, az Intrum és a Centrum bevonását az eljárásba. A centrum mondjuk büntethetné az igazolásért sorban állókat (mert remélem lesznek sorok!) "csak úgy" alapon, az Intrum pedig nyomban zaklathatná őket a késedelmes befizetés miatt.

betépett felhasználó 2009.06.22. 11:16:40

"Kitöltöttek egy papírt, amit alá is írattak"
de hogy mit irtal ala phingod nincs, ugye?


no comment
kerem kapcsolja ki!

EÖ (törölt) 2009.06.22. 11:20:14

@Nelson Mandula: köszönöm a tippet kolléga, és a tartozók máris kapnának egy APEH vizsgálatot
na és persze egy házkutatást

Mária 2009.06.22. 11:32:45

"Micsoda felháborító eljárás ez, hogy gyanútlan, becsületesen élő állampolgárokra kigyúrt, izmos testalkatú biztonsági őrnek, vagy behajtónak-kommandósnak kinéző férfiakat ráküldenek?!"

Negyvenkilós cingár hímliliomokat mégsem küldhetnek az adósokra, hiszen a cél az, hogy az adós fizessen, nem pedig az, hogy halálra röhögje magát :)

guzuke 2009.06.22. 11:34:39

a moderálás miatt nem teszek megjegyzést!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.22. 11:38:28

@Kandras:
6 000 Ft büntetést + jegy fizettetek vele, hahó! Nagyon humánus, tényleg, elvégre fel is akaszthatták volna helyben.

(A békávé is brutál díjtétellel dolgozik utólagos bérletbemutatás esetén, bár ott ha jól emlékszem "csak" 3 000 a feledékenységi büntetés.)

Kandras 2009.06.22. 11:43:05

@Nelson Mandula:
Még egyszer leírom, balfaszkodott az ellenőr vagy félreértették egymást, a volán nem büntet, ha kábé 10 napon belül bemutatod a papírjaidat. Ennyi. Olvasd el még egyszer a postomat, abból az is kiderül, hogy szerintem hol csúszott el a dolog.

Kandras 2009.06.22. 11:44:55

Persze lehet, hogy őt és csakis őt egyből meghúzták hatezerre mondjuk a hajszín-szemszín kombinációja miatt, de szerintem azért valószínűbb, hogy másról van szó. De persze nyilván nincs igazam.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.22. 11:47:59

ez a cetli azt mondja meg hogy a diákbérletet milyen útvonalon használhatod.

mert a diákbérletet csak a lakóhely, és az iskola között érvényes.

a bérleten meg csak az van hogy 20km-es bérlet.

én annó a diákbérletemmel 4 vonalon furikáztam mert mindegyik vonal a 20-as zónába esett. és persze nem volt ilyen cetli. és persze hogy nem 4 városban volt az iskolám.

1rem1 · http://1rem1.com 2009.06.22. 11:50:02

SOHA semmit sem szabad aláírni! Idegeneket, pláne kigyúrt sitteseket beengedni tilos, szóbaállni velük súlyos hiba! Kutyát rájuk ereszteni, shotgunnak látszó tárgyat a fejükhöz nyomni, aztán szevasz!

see also:
1rem1.com/szovegfelismero/

flimo13 2009.06.22. 11:54:30

A posztoló diszkriminálja a kigyúrt kopaszokat, mocskos fasiszta-rasszista-neonáci!

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.22. 12:03:08

Hát elég türelmes voltál. Én biztosan közöltem volna a behajtókkal, hogy ha mindent befizettem, bíróság előtt bizonyítom is, ha kell, majd felszólítottam volna őket, hogy azonnal álljanak tovább, mert különben feljelentem őket zaklatásért. Tuti nem jelentkeztek volna többet!

gpetersz 2009.06.22. 12:05:23

A posztíró végig jóhiszeműen bamba volt, elfeledte, hogy milyen moslékországban él. Kéretik ezt legközelebb figyelembe venni!

1. Igazolvánt kézből nem kiadni.
2. Behajtóra rendőrt hívni.

Kandras 2009.06.22. 12:08:41

@Nelson Mandula: Mondjuk 2-3 éve nem volánozom már, de épp pár napja jött ez szóba családi eseményen, mert az unokaöcsém otthonhagyta a pénztárcáját, szóval nagyjából 2 hete még ez volt a rendszer, azóta végül is változhatott :) És nem is csodálkoznék rajta, mert így nem épp költséghatékony a büntetési rendszerük szerintem...
Amúgy még annyit elmondok, hogy a vidékre járó volánoknál, ahol a sofőr kezeli a jegyet a sofőrt, aki átengedi a bliccelőt jobban megbüntetik a bliccelők miatt, mint magukat a bliccelőket.
Persze nem kell őket félteni, szinte nincs is olyan sofőrük, amelyik ne dolgozna zsebre. 150 forint lenne a jegyed, adsz egy százast, nem kapsz jegyet, ennyi. Külön kézjelrendszerük volt, amivel jelezték a szembejövő buszsofőrnek, hogy várható-e ellenőr. Most már mobilon intézik, illetve általában az ellenőrök is be vannak vonva a buliba. Ha valamelyik sofőr nagyon gátlástalanul sikkaszt (a benzinből is előszeretettel szívnak le pár litert) azt kirúgják, de mást nem nagyon tesznek a dolog ellen, így nem ritka, hogy egy tömött busz is úgy jelenik meg a nyilvántartásban, mintha csak 5-10 ember utazna rajta, mivel a többi nem adminisztrálódik, mert zsebre fizetnek. így nem is csoda, hogy ritkítják a járatokat.
Persze az utasok meg a másik fele, ha van egy tisztességes sofőr, aki jegyet oszt tuti, hogy átlag 5-10ből 1 utas beszól neki, hogy minek kell ez, a kollégája olcsóbban fuvaroz és kapja be. Volt már olyan eset is az általam látottak közül, hogy 2 alkoholista küllemű utas egész hazaúton csesztette a sofőrt, mert nem fuvarozta el őket olcsóbban...

betépett felhasználó 2009.06.22. 12:19:08

miert kell mindig diszkriminalni a kigyurt golyofeju lenyeket?
tehetnek ok arrol, hogy genmanipulalt anyatejet szoptak es akkorak mint egy kisebb hegy??
erzo lenyek ok is, micimackos mesen nottek fel, eltaposott pokot sirattak, lelkuk melyen pillangok.
itt meg mindig baszhatjak oket kilora.

le vagyok haborodva...

Önjáró Talajgyalu 2009.06.22. 12:23:33

Egyik ismerosomnek van egy bazinagy hatastalanitott (tenyleg az) ketcsovuje. Egyszer kijott hozza ket ilyen kigyurt kopasz, hogy behajtson, valami hasonlo pitianer, "200Ft-os nemfizetes, de szolgaltatoceg 700000 potdijat akar" ugyben. Csongettek. Nemi tanakodas, fekete auto a haz elott, kopaszok az ajtoban.

Magahoz vette a fegyvernek latszo targyat (az ember ilyenkor kozvetlenebbul targyal a felekkel, ugye), kontos, alsogatya papucs, es ajtot nyitott.

Rovid beszelgetes volt. Azota nem latta a kopaszokat a kornyeken. :)

Kandras 2009.06.22. 12:25:13

@betépett felhasználó: Én felháborítónak tartom, hogy egy cégnek a mai világban van pofája sportos, izmos embereket alkalmazni. Ez olyan múlt századi, igenis szoktassák át azokat az alkalmazottakat is a mekis kajára és a tév előtt punnyadásra, nincs szüksége a mai társadalomnak az egészséges emberekre, sőt, kifejezetten felháborítónak tartom az ilyet.
Az meg, hogy ilyen emberek mennek szólni, hogy fizesd be az elmaradást külön vérlázító, egyet értek gpeterszszel, rendőrt rájuk. Ha másért nem akkor azért, mert egy jót röhögtek volna a rendőrségnél a diszpécserek:
- halló rendőrség
- jó napot, őőő tessenek gyorsan küldeni egy rendőrt
- miért?
- hát, jött ide két ember a volántól szólni, hogy fizessem be a tartozásomat
- ahaaaa... máris küldjük a kommandót :D

Netuddki. 2009.06.22. 12:26:45

@Kandras: És ezt megtehetik???????

Netuddki. 2009.06.22. 12:28:34

@Önjáró Talajgyalu: Na persze, utána meg lecsukták lőfegyverrel való visszaélésért.

norbi2k 2009.06.22. 12:28:47

@Énbagoly: ezt láttuk a Brazil cimu filmben by Terry Gilliam :)

Én ezt a behajtosdit sem értem, a két kopasz csak ugy bejöhet a laásba és vihet amit akar? Gondolom kell ott lennie rendőrnek, tanunak stb, nem?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.06.22. 12:31:33

@Kandras: ÉS ha van 5 útvonal haza?
Vegyük a én példám, Jászságban lakom, vasút a faluban nincs.
Vagy 3-4 féle módon tudok hazajutni:
Bp-Szolnok vonat, Szolnok - lakhelyem busz, vagy apu kijön elém.
BP- Újszász vonat, Újszászról napi két busz van haza, ezért apu kijön elém általában . De egyébként kéne ide is igazolás...
Bp- lakhelyem busz, napi 1 db busz van.
Bp- Jászberény busz, Jászberény -lakhelyem busz.
No msot kérjek mindre igazolást????
Régebben vonaton sem kérték, de msot már szólnak érte...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.06.22. 12:33:44

@Hurrá Torpedó: Bammeg, ha a sofőr elkéri a diákot, azon rajta van a lakhely is meg az iskola is, minek külön cetli???? AKkor nemtökmindegy, hogy a viszonylat nem, csak a távolság van rajta a bérleten?

Kandras 2009.06.22. 12:35:07

@kovi1970: Nem, de megteszik. Az utasok meg partnerek benne, mert mindenki a rövid távú, közvetlen hasznát nézi az pedig az, hogy most ötven forinttal kevesebb pénzt kell fizetnem a buszért, hosszú távon pedig fele annyi buszjárat jön ki hozzánk, mint mondjuk 5-8 éve, és közvetlen pesti járatot már nem is indítanak tőlünk, viszont utasból nincs kevesebb, úgyhogy marad a tömegnyomor és a nemritkán 1 órás várakozás a buszra. A buszjegy persze továbbra sem fogy. Majd ha már reggel meg este lesz 1-1 járat a napi 5-600 ingázóra akkor talán észbekapnak az emberek, hogy ez így nem az igazi. De engem már nem érint, én már kocsikázok...

Adani 2009.06.22. 12:41:08

@Kandras:

Nem ad jegyet?

De szokott zsebbe elteszi a pénz ad egy jegyet és szól ,h majd kéri vissza. Sofőrtől vett jegynél láttma már ilyet. Odaadta féláron zsebre tette és közölte, h kéri vissza. Gázolajat az új buszoknál már nehezebb leszívni, mert a fedélzeti rendszer pontosan méri a fogyasztást sőt azt is látni ,h kapcsolt-e klímát ( szoktak a klímával spórolni az utasok kárára). De régen tényleg nagyban ment a gázolaj lopás. Utaztam én is olyan buszon ,ahol a sofőr sűrűn csinálta, h megálló előtt kitette üresbe és csak gurult. Megaztán nem lehet véletlen, h buszsofőrök nagy részének dízeles kocsija van.

A konkrét eset szerintem annyi, h bepróbálkoztak és bejött nekik. Pont erre játszottak. Megijed és fizet. Írta, h 15 hónap eltelt addig semmilyen értesítést nem kapott. Az elévülési idő itt egy év. Vagyis ha nem fizet akkor sem tudnak mit csinálni akár jogos akár nem, mert elévült már így nem behajtható.

Kandras 2009.06.22. 12:42:40

@Toth_Ildiko: sajnos igen, kérni kell mindre igazolást, de ez egyszeri dolog (amikor bejött az igazolásosdi minden évben újat kellett kérni) diákonként.
Sajnos Neked pont tényleg nagyon sz*r ez a sok átszállás és miegymás miatt, úgyhogy egyszer össze kell vadászni a sok-sok igazolást, de aztán le van a gond.
Amúgy azért is kell az igazolás, mert a volánnál egységes a bérlet és ahogy itt írta is valaki megtehetnéd, hogy veszel egyetlen bérletet és azzal járkálsz minden útvonalon, sőt, veszel egy 5kilóméteres bérletet és azzal utazol végig egy 100kilóméteres szakaszt csak mindig azt mondod, hogy 5 kilóméteren belül szálltál fel. Ezért kell volánnál a bérletre nem a diák, hanem az igazolás számát felírni, az az igazolás tartalmazza, hogy mettől meddig utazhatsz az adott bérlettel.
Amúgy az ellenőrök nagy része nem szivat az igazolással, legfeljebb szól, hogy kell az is szerezd be, de azért jobb félni, mint megijedni azt az 50-70 forintot azért ki lehet bírni egyszer. Mondjuk Neked azért is sz*r, mert elvileg minden vonalra külön bérletet kéne váltanod, ami tényleg gáz, de szerintem legyen meg minden igazolás és ne töltsd ki a bérletet. Azért aztán végképp soha nem szól az ellenőr vagy ha mégis, akkor ott helyben kitöltöd azt kész.

Kandras 2009.06.22. 12:47:35

@Adani:

Akkor nálatok még óvatosabbak, nálunk semmiféle jegyet nem ad. Itt egyetlen buszvonal van, könnyedén számon tudják tartani egymás között, hogy van-e ellenőr és ha igen hol. Amúgy azért se szórakoznak ilyen többszörhasználatos jeggyel, mert nálunk nagyjából 2-3 havonta egyszer lehetett ellenőrbe futni, szóval nem volt túl nagy a kockázat.
Ha van ellenőr akkor nálunk az szokott történni, hogy leáll a busz, sofőr hátraszól, hogy "akinek nem adtam jegyet az jöjjön előre" és akkor ad mindenkinek jegyet és gurulunk tovább, ilyenkor a különbözetet se szokták kifizettetni.
Vagy ahogy írtam az se ritka, hogy megegyeznek az ellenőrrel. Felszáll az ellenőr, elől szöszölnek valamit aztán a következő megállóban leszáll. Ennyi.

Kandras 2009.06.22. 12:54:17

@Adani:

Boccs, lemaradt. A konkrét eset SZERINTEM nem tudatos próbálkozás volt a részükről, hanem valami nagyon komoly adminisztrációs malőr történhetett. Normális esetben nem is kell semmilyen csekket befizetned, ha viszed bemutatni a papírokat. Csekket szokott adni még az ellenőr arr aaz esetre, ha nem mész be intézkedni akkor be tudd fizetni a büntetést. Illetve nálunk is van olyan, hogy ha elfogyott az ellenőr csekkje, akkor másnap elhozza, bedobja a postaládába, valami ilyesmi történhetett itt is. De még egyszer, a csekk CSAK AKKOR KELL, ha nem mész bemutatni a papírokat az irodába. Ha bemész és mindent be tudsz mutatni, akko rott helyben leteszed az asztalra a teljes jegyárat és a párszázas kezelési díjat, kapsz róla egy elismervényt és ennyi, a csekkeket akár vécépapírnak is használhatod.
Szerintem az a srác, aki ment az illető nevében intézkedni nem igazán volt tisztában azzal, hogy mit hogyan kéne intéznie, esetleg elfelejtette megmutatni az érvényes papírokat, esetleg nem vitt magával minden szükséges papírt és ezért kellett kifizetni a büntetést, amit valóban csekken kell megtenni.

Számomra az eset tanulsága az elsősorban az, hogy a saját ügyeimet magam intézzem akármennyire is nehezemre esik...

Még egy megjegyzés: ráadásul elfogadnak szima iskolai orvosi igazolást, ha nem 10 napon belül mész ügyintézni, hanem később...

F(r)osch & tsa. 2009.06.22. 13:00:24

Engem megbüntettek egy jó 3 hónapja a volánon túlutazás miatt. Ez az igazoláson van rajta, hogy melyik megállók között utazhatsz. Roppant értelmes dolog, kifizetem a 20km-es bérletemet, 17km-t használok fel belőle, de túlutazok 3 megállóval, ami még benne van a 20km-es zónában, de már nem érvényes mert nem az az utca volt a bérleten. Azóta tovább kérem a bérletet, ami maximálisan kitölti a 20km-t.
A lényeg az, fellebbeztem, írtam egy siránkozós "jajj nem akartam rosszat blablabla" levelet, el is küldtem másnap rögtön a volánnak, úgy 3-4 hét múlva jött egy levél, hogy sajnáljuk a történteket, továbbították az esetet az iletékes cégnek (sentinel kft, alvállalkozójuk..) És ők 2 hónapja nem írtak nekem semmit, hogy sün, vagy bármi.. Na most reménykedtem, hogy jószivü volt a főnök, és elengedte, de most foshatok, hogy 1 év múlva hozzám is jönnek a remek behajtók :S Hívjam fel őket, hogy bocsi, nem akartok egy kis mérsékelt büntetést küldeni? :S ...

Kukurusnyák Rémus 2009.06.22. 13:17:05

Nem értem, minek igazolás, az elmúlt fél évben ingáztam a lakhelyem és a suli között, 50km, megvettem a helyközi bérletet és kalapkabát...6hónap alatt 4szer jött útközben ellenőr, egyik se okoskodott igazolásért, megnézte hogy érvényes-e a matrica oszt ennyi.Vagy nem mindegyik Volán társaságnál érvényes ez?
Na mindegy, kisportolt behajtók és a volános ellenőr szarjon egy taliga sünmajmot

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.06.22. 13:20:39

@Kandras: Ez nbem igaz.
Félévente be kell mennem újítatni. Mávnál tuti, de úgy néz ki Volánnál is.
És nem is elég egy helyre, mivel Jászkun Volán, Volánbusz, stb...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.06.22. 13:23:40

@Kandras: Miért utazhatnál végig 100 kmert?Bakker, ha mondjuk busszal Jászberény és lakhelyem 30 km. És mondjuk Jászberényben van az iskola, akkor hogy utazhatnék el más irányba 30 kmes bérlettel????
Nem értem én ezt.
Az általad leírt 5 kmes bérlet plusz a diákigazolvány (amin lakhely rajta van, és az iskola is rajta van) elégnek kéne, hogy legyen... Oké tudnia kell a sofőrnek mennyi a kettő közt km távolság, de ezt le tudja ellenőrizni

EvilHedgehog 2009.06.22. 13:47:35

@Minerva89: Az új bérlethez nem kell csak a diák, mivel arra rá van írva a viszonylat amin utazol.

pistii 2009.06.22. 13:51:55

Ez Magyarország! Fenyegetni, büntetni, bírságolni, feljelenteni, bíróság elé állítani, elítélni, behajtani, lefoglalni, hatalmat fitogtatni. Szánalmas primitív ország! Szánalmas, hülye köztisztviselőkkel, kiskirályokkal, kigyúrt csicskákkal. Köszönjük Gyurcsány, Bajnai elvtárs, hogy idáig süllyedt ez az ország.

Kandras 2009.06.22. 13:53:02

@Toth_Ildiko: Azért, mert a személyidet/diákodat nem veheti el az ellenőr, az igazolás pont azért van, mert jogilag az ellenőr sehogy se szerezheti meg a személyi adataidat, ha ottart, amíg rendőr jön akkor beperelheted személyi szabadság korlátozásáért, sőt, a rendőr se adhatja neki át az adataidat és ezekkel a jogszabályokkal általában nagyon is tisztában vannak a bliccelők. Ezért van szükség az igazloásra. Ha nem lenne az igazolás akkor az ellenőrnek egy szál bérletet lennél köteles megmutatni, amiről a volán esetében annyit olvashat le az ellenőr, hogy hány kilométerre jó és melyik hónapra, azt, hogy merre, hová azt nem olvashatja le és nem is vagy köteles őt tájékoztatni erről. Az igazolást viszont át kell adnod és azon rajta van minden. Gyakorlatilag az egész rendszerre a kötekedő utasok miatt van szükség, a legtöbb ellenőr el is fogadja, ha azt mondod, hogy nincs igazolásod, de itt a diákod meg a lakcímkártyád, ellenőrizze le. Viszont nem köteles elfogadni, mert a diákon/lakcímkártyán nem megállók szerepelnek és eleve nem is biztos, hogy tudnia kell, hogy akkor Neked A-ből B-be menet használnod-e kell azt a vonalat, amin épp ülsz. Ezért lett ez a precíz, jogilag támadhatatlan igazolás rendszer, ami amúgy persze egy idiótaság, de sajnos a szükségessége egyértelmű. A lényeg, hogy próbálj elvonatkoztatni a Te egyéni esetedtől és globálisan gondold át. Persze, hogy ha Budapestre járok suliba és Érden lakom akkor az Érd-Budapest útvonalon nem viccből buszozok, viszont nem minden eset ilyen egyértelmű és nekik egy olyan általános megoldást kellett kidolgozniuk, ami minden esetre megoldást jelent. Az pedig az ellenőrök egyéni rugalmasságán múlik, hogy a Budapest-Érd esetben szívózik-e ha nincs igazolásod csak diákod és lakcímkártyád.

Amúgy hogy a mávnál hogy van nem tudom, felénk a volánnál így néz ki:
Érvényes: .............-ig*
A .....-ra ráírnak egy nagy D-betűt és a .... alatt ott van nyomtatva a jelmagyarázat:
*D: diákigazolvánnyal azonosan.

norbi2k 2009.06.22. 13:54:44

@Kandras: na ez mekkora pofátlan hogy még félreáll és hátraszól, elmennek a picsába...

Kandras 2009.06.22. 14:01:43

@pistii: Ja, most hogy mondod mintha én is láttam volna a Volán irodában a hátsó szobában a gyurcsányékat. Minden esetre a naivitásod, hogy minden rossz csakis a vezető politikusoktól eredhet megmosolyogtató. Azért készülj fel, hogy akkor se lesz ez másképp ha más erők fogják kormányozni az országot... a Tékozló Homár blognak akkor is lesz azért miről írnia... ;-)

Kicsiláng 2009.06.22. 14:05:47

Valaki azt magyarázza meg könyörgöm hogy a bkv bérlet mellé (9200 Ft) mi a lófaxért kell venni még egy fényképpel ellátot igazolást is?Soha nem kérték el tölünk még....akkor meg minek

i hate the police (törölt) 2009.06.22. 14:10:27

@metal: igy van , ezt kellett volna tennie.Bár elég zavaros a történet, az tény.@elwood: na, nekem ez tetszett a legjobban.A posztoló leírhatná, hogy miért van jelentősége, hogy kigyúrtak voltak a behajtók?Talán inget, zakót ledobtak és mutogatták a bicepszüket?Vagy a nyakánál fogva ráncigálták és közben üvöltőztek vele, hogy fizess, vazze?

füredi (törölt) 2009.06.22. 14:30:45

Ez a "jaj, jött két kopasz, és úgy megijedtem" nagyon szar szöveg. Miért mit gondoltál, hogy megvernek, vagy mit csinálnak veled? Nem kell beszarni.

Az adataid onnan vannak, hogy ha felszállsz egy buszra akkor szerződést kötsz. Ezt joga van ellenőrizni a szolgáltatónak. Ha tartozol, joga van meg tudni az adataidat - ahogyan te is meg tudhatod azét aki tartozik neked. Különben hogyan lehetne bármit elintézni?

És ahogy te átadhatod a követelést másnak, úgy a volán is. Így került az adatod két "kigyúrt" taghoz.

(Félre ne értsd, valszeg igazad van, meg szarjon sünt mindenki, de felesleges ez a drámai hangvétel.)

füredi (törölt) 2009.06.22. 14:32:25

@pistii:
Szerintem ez tőlünk nyugatra sokkal durvább...

Adani 2009.06.22. 14:36:49

@Kandras:

Én el tudom képzelni ,h tudatos volt. A BKV csinálta ezt illetve az egyik ügyvéd, aki elvileg a tartozásokat hajtja be, h küldte ki százszámra kamu büntetésekről szóló leveleket. Sima levél tértivevény és ajánlás nélkül, amelyben kb. annyit ír, h a BKV nevében ír neked, van X ft tartozásod fizesd be a mellékelt csekken. 3 opcióval:
Elismerem, azonnal fizetek
Elismerem, részletfizetést kérek
Részben vagy egészben már rendeztem mellékelve a fizetést igazoló lapok.

Olyan nincs, h nem ismerem el.

Dr_utcai_arcos 2009.06.22. 14:48:36

@füredi: azt hiszem Magyarországon még nem működik,az annak adom el a tartozást akinek akarom -vagyis működik, de ott eltörik az illető testrészeit ha nem fizet-, szóval a szerződésben kell lefektetni, hogy ilyen esetekben ki az illetékes szerv. ha nincs benne, hogy 3. személynek kiadja a személyes adataimat, akkor nem adhatja ki.pont.ja és azt hiszem ennek a szerződésnek valahol látható formában is meg kell lennie, mert azt hiszem, ha biszra szállok, nem biztos hogy elolvasom a neten (a forgalmi irodában,stb.), vagy mondjuk az ellenőr a kezembe nyom egy papírt, és közli, hogy amennyiben nem fozetek, bla bla.és akkor már jöhet a két kigyúrt.(kételkedőknek:a kigyúrás bizonyos szint felett ruhában is látszik, nem kell dupla bicepszet csinálniuk hozzá...)

Adani 2009.06.22. 15:01:08

@Adani:

Az előző posthoz még annyi, h ugye hülye, aki egy ilyenre szó nélkül fizet. Egy sima levél amiben azt állítja valaki ,h tartozol. Ilyen esetekben is egyrészt kéne egy megbízólevelet csatolnia, h ő jogosult a BKV nevében eljárni, valamint a büntetésekről jegyzőkönyvet küldeni.
A kigyúrt behajtóknak is kell valami megbízást felmutatni, hiszen én nem vagyok köteles elhinni, h tényleg a Volánnak dolgoznak vagy jogosultak eljárni a nevükben, igazolják ezt valahogy. Mellesleg ha nem akarom akkor nem engedem be őket a lakásba, ehhez jogom van, ha mégis bejön az magánlaksértés. Akkor lehet rendőröket hívni rájuk, az, h az utcán keresnek az nem. Ha nem akarok velük beszélni akkor elhajtom őket mint Mariska a magzatot.

i hate the police (törölt) 2009.06.22. 15:22:30

@utcai_arcos:hidd el tudom, hogy ruhában is látszik, én is gyúrok, igaz, nem vagyok behajtó:)Csak azt nem értem, hogy a poszt szempontjából ez miért lényeges, mármint, hogy kigyúrtak voltak a behajtók?Lehet, hogy meglepő, de nálunk a teremben jó néhány kigyúrt jogász, közgazdász, mérnök, stb. edz mégsem erőszakosak.Na most, itt sem voltak azok a behajtók, ezért nem értem

Dr_utcai_arcos 2009.06.22. 15:34:09

@i hate the police: na csak várd meg amíg Inkal pass kerül a nyakukba!! És Isten irgalmazzzon ha netán lejárt lesz :DDDDD

i hate the police (törölt) 2009.06.22. 15:49:56

@utcai_arcos: én inkább azt szeretném látni, hogy az in-kal elhúzzon az országunkból, de nagyon gyorsan..bocs az OFF-ért

Viktus 2009.06.22. 16:23:17

kedved levélíró vagy hülye, vagy kösse fel magát, mert ennyi véletlen elbaszással minek élni :D

Mylady 2009.06.22. 16:25:12

@Toth_Ildiko: Én is olyan helyről jártam egyetemre, hogy 4féle útvonal van (4 különböző városban lehet átszállni, közvetlen járat nincs).
A diákigazolványomba (régi, könyves) annyi volt beírva, hogy A-ból B-be.
Egyik hétvégén hajnalban mentem haza valami rendezvény miatt (talán ballagás), nem volt időben csatlakozásom, ezért az egyik városban a vonatról buszra szálltam át. Azaz a teljes útvonalat megtettem, amire a kedvezmény szólt, csak kétféle társaságot igénybevéve.
A vonaton megbüntettek, a buszon nem voltak hajlandóak diákjegyet adni.
A kalauznak felvázoltam a problémát a vonaton, közölte velem, hogy akkor úgy töltsem ki a diákigazolványt, hogy A-C-B és A-D-B és A-E-B és A-F-B, mert úgy szabályos.
Mondtam neki, hogy a diákigazolványban 6 rubrika van erre a célra, ha felhasználok 4-et, akkor minden félévben kérhetek új diákigazolványt.
Erre az volt a válasza, hogy magánügy.

Dr_utcai_arcos 2009.06.22. 16:43:07

@Mylady: azt hiszem már elévült :DDD.nekem ezen célból több "oldal" volt kéznél, ahová mentem azt az oldalt kapcsoztam bele. sajnos a mocskok egyszer észrevették és el. :(((((( (de addig,hajj, mennyit utaztam még féláron)

moonclown 2009.06.22. 17:59:18

Kifelejtetted a Kalasnyikovot az ölükben és a bulldogot a hátső ülésen.De nem mondom kreatív vagy, asszony biztos örül neki az ágyban...

moonclown 2009.06.22. 18:06:48

Ja el ne felejtsem, hogy ha autóval megyek akkor csak a 40 éve ügyeletes dokitól kell aláírás aki igazolja te születtél és nem más, és a jegyző igazolja hogy az orvos igazolta, aztán ezt add oda a rendőrnek aki igazolja hogy téged igazoltatott.

LV426 (törölt) 2009.06.22. 18:41:27

Hát nem tudom a Volánnal nekem kapcsolatom nem volt, de a BKV-hoz annyit tudnék hozzáfűzni, hogy kamaszkoromban sokat bliceltem és felgyűlt kb 50-80 ezer forint tartozásom.
Mivel elutaztam akkor külföldre hosszabb időre, az összes ügyem rendezni akartam, nem akartam, hogy bármilyen szaros felszólítással a szüleimet zaklassák. Szóval úgy terveztem még az utazás előtt kifizetek mindent amivel a BKV-nak lógok.
Bementem hozzájuk azzal a szándékkal, hogy vagy 40ezret csengetek az Akácfa utcába, a pénztáros ügyintéző meg szabályosan úgy nézett rám mintha anyját apját megöltem volna.

Kb. 5x kérdezett vissza, hogy akkor most tényleg ki akarom fizetni a tartozásomat? Mondom igen, két részletben. Most 40ezret, meg egy hét múlva 40ezret.
Erre asszongya dehát nem kell az egészet kifizetni!
Mondom ezt most mondja?

Szóval érdekes volt. A lényeg az hogy kaptam 30 ezer forint kedvezményt, mert az egészet ki akartam fizetni és milyen jófej vagyok.
Aztán még kértem tőlük egy papírt, hogy innentől kezdve nem jön levél, meg fenyegetés 0 tartozásom van ogye.

Odaadták. Azóta nem is hallottam hírüket. :-D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.06.22. 20:05:46

@Kandras: Akkor azt mond meg nekem, hogy ha valaki nappalis diák, akkor nem kérheti el ellenőrizni a matricát? Vagy a képzési formát?

Nappalis diákoknak sima jegynél pl. nem kell volános, mávos papíros....
Ráadásul messziről ezek nemis látszódnak ergó kb oda kell adnod.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.06.22. 20:22:56

Üdv.

Felnőtt lévén semmi tájékozottsága nincs a jogairol és kötelességeiröl.
A "hivatalok" az ilyenekböl élnek

DE
Mit jelent ez a mondat a storyban?
"Én azonban nem vagyok éppen diák-korú..."
Esetleg nem diák, vagy mi?

Kandras 2009.06.22. 21:34:51

@Toth_Ildiko: Bármilyen idiótán hangzik, de valóban nem vagy köteles neki megmutatni, mire ő megbüntet, mert nem igazoltad a diákságodat, de nem vagy köteles megadni az adataidat a büntetéshez.
Ilyen idióta világban élünk...
Nekem is van még jó régről egy kamu adatokra kitöltött bkv büntetésem, nem adtam oda a papírjaimat, hanem bediktáltam az "adataimat". És nem én vagyok az egyetlen, sőőőt...
Az egyetlen ember akinek köteles vagy megadni a személyi adataidat, ha kéri az a rendőr. na de:
1. ha nincs rendőr az ellenőrrel és feltart az ellenőr, hogy várjátok meg a rendőrt, akkor megszegi az alkotmányt, gátolja a személyi szabadságodat.
2. a rendőr elkérheti ugyan a személyes adataidat, de nem adhatja oda az ellenőrnek, ha megteszi beperelheted személyiségi jogokkal való visszaélésért.

Gyakorlatilag ha nem működik együtt a bliccelő az egyetlen legális módja a megbüntetésednek:
1. lebuksz a blicc miatt
2. rögtön ott van a helyszínen egy rendőr, aki felírja a személyi adataidat
3. az ellenőr felírja a rendőr igazolványszámát
4. a bkv/máv/volán/stb.. írásbeli kérvényt ír az orfk-nak amiben megindokolja, hogy miért kérvényezi a személyi adataidat és melyik rendőrük rendelkezik azokkal.
5. az orfk elbírálja a kérelmet és ha jogosnak találja, akkor kiadja a személyi adataidat
6. a bkv/máv/volán postázza a büntetést, rajta biztos-ami-biztos az ellenőr és a rendőr, mint tanuk aláírásával.

Magyarul ebben az elcseszett jogrendszerű országban egy kib*szott bliccelő megbüntetése ilyen bürokráciát kéne, hogy igényeljen... nó komment...

Kandras 2009.06.22. 21:37:10

@Kandras: két megjegyzés:

1. ezek után, pláne, hogy az ellenőrök fizetése függvénye az általuk megbüntetettek számától nem csoda, hogy sokkal agresszívebbek, ha tudják kirántják a kezedből a személyidet és a balekokra utaznak.
2. nagyon égető lenne az amúgy már a világ kábé összes nagyvárosában működő elektronikus beléptetőrendszer. 2010-re ígérik a metrókra...

i hate the police (törölt) 2009.06.22. 21:55:05

@Kandras: jogalilag teljesen precizen írtad le.Persze,én könnyen beszélek, autóval közlekedek:)

Adani 2009.06.22. 22:00:00

Ráadásul nemcska fejpénz van hanem sok esetben kvóta is, ha nem büntet annyit amennyi kvóta elő van írva akkor lecseszik. A profi bliccelőkkel nem tud mit kezdeni ezért azokat baszogatja és bünteti, akik feledékenyek vagy hiszékenyek és lehet őket szívatni. Pl. 10 perce vette a bérletet és még nem írta rá az igazolvány számot. Vagypl. nem tudja megmutatni a 70ft-os igazolást.

Az előző posthoz annyit, h ha nem írod alá akkor megint csak szinte nulla az esély, h bizonyítani lehet, h tényleg te voltál. Sőt ha rendőr igazoltat akkor adhatsz neki útlevelet vagy jogsit ill. lakcímkártya nélkül személyit. A rendőrnek elég, mindegyik igazol. Lakcím így nincs meg bemondod a Parlament vagy a Fradi pálya címét. Hivatalos eljárásban kérheti a BKV az adatokat ha igazolt a rendőr de csak 8 napjuk van rá és 99% ,h kicsúsznak belőle mert a bürökrácia ott bent lassan működik.

A rendőr hívás szinte mindig csak ijesztgetés amitől sokan beijednek. Hová hívná? Mozgó járműre? Megállóba? Melyikbe? Visszatart? Sok sikert hozzá, de amúgy sem teheti meg, ha mégis megteszi annál a rendőrnél akit hív feljelentheted miatta, és szarul fog járni, mert bűncselekményt követ el te meg csak szerződésszegést a rendőr ezért pluszban nem léphet fel ellened legrosszabb esetben pótdíjat fizetsz. Mellesleg annak az esélye, h rendőrt tud hívni majdnem nulla, hiszen gondolhatjátok mennyire kezelik komolyan az ilyesmit a SÜN!-ök nem fogják elkapkodni a kiszállást. Mellesleg ha már leszálltál akkor bizonyítsa be, h te blicceltél. Az utcán odajön a rendőr te meg megkérdezed jó hangosan az ellenőrtől ,h mégis miért akar egy gyalogost megbüntetni, bizonyítsa be, h nem volt jegyed. Elvégre már nem utazol és csak az utazás végéig kell megőrizned.

Az utolsó balti Hering 2009.06.22. 23:29:12

@Kandras: nem kell minden vonalra külön bérlet, hanem a leghosszabb kilóméterszámúra kell kérni a bérletet és elméletileg az jó a többire is, és elméletileg a távolsági bérlet nem cska közvetlen járatokra hanem sátszállásra is alkalmas.

Alikam 2009.06.23. 12:54:10

Miért nem személyesen mutattad be a hiányzó papírt?

Akkor ott helyben letisztázhattad volna, hogy miért is kell neked ennyit fizetned...

Az ellenőr motyogásaival nem kell foglalkozni, azt hazudik, amit csak akar. Nincs ebben semmilyen felelőssége.

A kigyúrt hülyegyerekek pedig csak pszichológiai hadviselés. Nem kell tőlük beszarni, ujjal sem érhetnek hozzád és nem is hatósági személyek.

Alikam 2009.06.23. 12:59:46

@Kandras: Jó persze, azért sokszor az elméleti joggyakorlat teljesen más, mint a gyakorlati alkalmazás.

Rendőr ekéri az adataidat, átadja az ellenőrnek, te perelhetsz, majd az ellenőr az mondja, hogy önként adtad meg az adataidat, aztán ennek ellenkezőjére tanút kell keresned, az meg érdekes, közzéteszel egy felhívást, hogy 5 hete a 82-es utaztál, aki akkor ott 15:23 és 15:25 között, előlről a második ajtó közelében állt, és éppen hallotta azt a beszélgetés,t ami a rendőr, az ellenőr és az utas között folyt, jelentkezzen?

Ja, aztán elveszted a pert és még fizethetsz plusz 70 ezret a pótdíj mellé.

Csak akkor van esélyed, ha csak ellenőrök vannak és el tudsz kb. 1,5 perc alatt slisszolni.

Alikam 2009.06.23. 13:03:22

@Kandras: Ja és annyit még tegyünk hozzá, hogy a BKV\MÁV\VOLÁN az én adómból van fenntartva, tehát alapban nem is értem, hogy egy adófizető állampolgárnak miért is kell fizetnie bármiért is ezeken a szutyok buszokon, vonatokon?

Ez olyan kicsiben, mintha a családoddal közösen fizetitek a rezsit aztán közösen vennétek egy plazma TV-ét és aztán apuknak csengetnétek mindig valami összeget, ahányszor csak nézni akarjátok. Nem vicces?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.06.23. 13:11:01

@Kandras: Ok nem vagyok köteles odaadni, ezt megértem.De amiért tépem a számat, ha én önszántamból odaadom, akkor viszont nehogy már ne legyen az elég ... És még külön kelljen kérni egy másik papírt, amit viszont köteles vagyok odaadni.

Adani 2009.06.23. 13:35:11

@Alikam:

Ezért kell útlevelet vagy új személyit adni, akár át is adhatja úgysem megy vele semmire, hiszen nincs lakcím benne. Megkapja a Fradi pálya vagy egy kisvárosi sportcsarnok címét, aztán legyen vele boldog. Lakcímet meg nem tudnak olyan egyszerűen lekérni, ha mégis sikerül nekik megszerezni valahonnan akkor az a bejelentett lakcím lesz. Ha már nem ott laksz, akkor szintén nehezen találnak meg.

neked ugatok 2009.06.23. 15:40:02

én egyszer a deákon futottam ellenőrbe, bemutattam a bérletem, az meg ki akarta venni a kezemből, amikor érezte, hogy nem fogom elengedni, elkezdte kicsavarni a kezemből, el is szakadt a tokja, ekkor kérdeztem meg, hogy mégis mi a faszomat képzel magáról?
- adjad ide meg akarom nézni a fényképet
- akkor talán kérjed szépen (már én is tegeztem ekkor)
- na adjad ne szórakozzál
- ezt elbasztad, inkább megyek gyalog!
hátat fordítottam, és felsétáltam, a másik mozgólépcsőn meg lejöttem, felszálltam, és utaztam
retardált banda, legalább 6 ellenőr volt az egyik mozgólépcsőnél, a másiknál meg egy sem

miért nem lehet kérni? kicsavarja a kezemből, 'ázze? az ellenőröket kb annyira tartom, mint a zsebre dolgozó ügyvédeket, hitavali embereket, rendőröket, orvosokat..

Matschkássy Lukrécia 2009.06.23. 16:11:03

Ellenornek semmilyen igazolvanyt nem szabad atadni. Megnezni megnezheti, de ne fogdossa mivel nem "borlato". Szemlyi igazolvanyt meg plane nem. Tudjak ok nagyon jol, hogy o nem, csak rendor igazoltathat. En ezt szamtalanszor eljatszottam veluk. Mivel meguntak a varakozast a rendorre, kenytelenek voltak elengedni. Ezek kis emberek nagy pofaval mindaddig ameddig ki nem hajitjak oket a jarmurol. Valaki meselte meg annak idejen, hogy valami fontoskodo ellenort egyszeruen kiraktak az utasok a Szentendre- Batthyany ter vonalon. Mielott az ajtok bezarodtak :DDDD

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.23. 16:20:31

@Adani: Ha a rendőrnek átadod az új személyid, vagy az útleveled, az felírja a sorszámát, és az alapján már fog tudni a BKV/VOLÁN/MÁV azonosítani! A probléma az, hogy a rendőr ellenőrizheti, hogy az irat tényleg a tied-e? Amit úgy tesz meg, hogy megkérdi: Neve? Lakcíme? És az ellenőr már írja is!

Miron 2009.06.23. 17:08:10

Fantasztikus, milyen felfedezéseket tehet az ember itt, a Homáron.
Nekem més sohasem volt Volán bérletem,így elképzelni sem tudtam, hogy nincs ráírva, mettől-meddig érvényes.
Mert például ha ezt ráírnák - nem pedig csak a kilométereket - nem kellene igazolás és egyszerű lenne az élet.
Éljen Madzsarisztán!

pendulum 2009.06.23. 17:39:04

azt mondjátok meg nekem, ha a barátomhoz csak volánnal tudok eljutni, és mondjuk hetente megyek oda háromszor, akkor vehetek egyáltalán bérletet? hiszen nem a lakóhelyem, nem tudom igazolni, hogy azon a viszonylaton használom a bérletet. továbbá, ha vehetek bérletet, akkor vehetek diákot vagy sem? mert ugye diák vagyok, csak nem az iskolámba megyek. ez akkor hogy van?

Adani 2009.06.23. 17:55:50

@metal:

És ha a Fradi pálya címét mondom a lakcímet fírtató kérdésre?

@Matschkássy Lukrécia

Neked is igazad van, az ellenőr olyan ember mint bárki más a buszon semmi extra jogköre nincsen. Te mit csinálnál ha eléd állna valaki és közölné, h add oda a személyid és amúgy sem szállhatsz le a buszról csak ha adsz neki 6000 ft-ot?

Én olyan hallottam, h az ellenőr odament egy kétajtós ruhásszekrény méretű emberhez, aki alig fért be a buszba ( több mint 2 méter magas volt). Ellenőr odalép:
-Jegyeket, bérleteket
semmi. Megismétli megint, megint semmi. A sokadik ilyen után lehajol a csávó és anynit mond:
-Továbbmész
Szó nélkül továbbment a mellette lévő öregasszonyhoz:
-Jegyeket bérleteket
-Nem hallotta fiacskám? Menjen tovább.

Hasonló történet, h miután közölte az emberünk ,h nincs jegy mondja, h akkor le kéne szállni:
-Miért is?
-Azért mert lógsz baszd meg!
Erre az arcára mutat:
-Itt meg egy kurva nagy pofon lóg.

Egyébként ilyen is volt már:
-Jegyeket bérleteket.
-Egyik sincs, pótdíjat nem tudok fizetni, igazolványt szintén nem tudok adni ha bediktálom az adataimat elhiszi?
-Nem.
-Akkor a következő megállónál leszállok, viszlát.

neked ugatok 2009.06.23. 18:40:17

@Adani:

ja igen
a buszon és a metrón is ki van függesztve a hirdetmény, hogy aszondja:

"ki kell zárni az utazásból azt a személyt aki ellenőrzéskor nem tud érvényes jegyet vagy bérletet felmutatni, és a pótdíjfizetést megtagadja"

magyarul, nem a büntetés meg a rendőrhívás a legdurvább esemény, hanem az, hogy le kell szállni. innentől pedig az, hogy sarokba szorítanak, körbeállnak, nem engednek elmenni, kiveszik a kezemből, megfenyegetnek, sima bűncselekmény, amit véleményem szerint ott helyben, vendettával lehet csak jutalmazni

bencuriodelavega 2009.06.23. 22:24:17

Sírva könyörgöm legalább az utazási feltételeket olvassátok el!Ha nem nyomják a kezetekbe,akkor már nem is létezik?Interneten akár,végső esetben!Az autót ki tartja fent?Aki használja ugye?Taxiban,repülőn fizettek gond nélkül,a tömegközlekedés meg alanyi jogon jár mindenkinek?Nem bonyolult:aki bliccel,az lop!A vicces az egészben,hogy hosszú távon saját magával és a többi utassal szúr ki.Ugyanis a közlekedési vállalatok
nagyrészt önfenntartók,már ha van miből...Én speciel már rég nem buszozom,de az ismerőseim közül jónéhányan igen,amit tőlük hallok,az alapján a Volán kisangyal a BKV-hoz vagy a parkolási rablóbandákhoz képest!A drámatanszakos pógároknak nem mindegy ki viszi ki a tartozásukról az értesítést?Kultúrált viselkedéssel és megfelelő meghatalmazással teljes mértékben mindegy,hogy Nyúl Béla,vagy Izom Tibor keres fel.Azt nem olvastam,hogy az urak netán ˝bunkók˝ lettek volna...Azt pedig el kell fogadnunk,hogy ezt a munkát biztonsági cégek csinálják,megfelelő képzettséggel,jogi háttérrel és természetesen érvényes szerződéssel!Azt is jó lenne megérteni,hogy nem csak a jogkövető pógárokhoz kell kimenniük a ˝kedvesen kigyúrt fiatalembereknek˝,hanem olyan emberekhez is akik kissé alulszocializáltak, finoman fogalmazva!Természetesen meglehet kérni a kopogtatókat,hogy igazolják a jogosultságukat,amit nekik meg is kell tenni.Továbbá az,hogy tudják az adatainkat,nem akarnak mindenáron bejönni a lakásunkba,leinformálhatók ők is és a cégük is,némileg alátámaszthatná a normális megítélésüket.Főleg,ha emlékszik az emberfia-lánya az esetre,ami miatt megkeresték!A saját ügyeimet pedig magam intézem,mert nekem a legfontosabb,hogy rendben legyen a szénám.Ehhez gondolom nem kell magyarázat.A csekk senkinek sem öröm,főleg ebben a piszkosul drága világban!De inkább a hatezer,mint később a jogi költségekkel megtűzdelt,Állambácsi által feltuningolt többszöröse!Mindegy is,a lényeg az,hogy minden szolgáltatásért fizetni kell,semmi nincs ingyen!A boltban sem!

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.24. 09:57:00

@bencuriodelavega: Igen aki bliccel, az lop, csak az a probléma, hogy mifelénk a drága Volán ellenőrök nem a bliccelőket keresik, hanem azt, aki kisebb, gyengébb, és akkor mindenféle mondvacsinált indokkal megbüntetjük! Csak hogy mondjak egy példát: említve lett itt, hogy a diák bérlethez kiállítanak egy igazolást, hogy mettől meddig jó! Ezzel nincs is probléma, de ezen igazolást a kiállító pénztáros kénye kedve szerint eldöntheti, hogy örökre érvényes, és akkor D betűt ír rá, vagy csak egy félévre. Na barátnőm csak félévre kapta meg, a lejárati nap után 1 ismétlem 1 nappal jön a drága kedves ellenőr, és hát hiába bérlet, érvényes diákigazolvány, ugyan nem érvényes igazolás, de csak 1 nappal járt le, és a rajta található információk nem változtak meg, de hát ő így most büntet, mert a vele szemben álló, az kb. 50 kilóval könnyebb nála, mikor a barátnőm nem akarja neki odaadni a személyiét (miért is akarná), oltári nagy kurva anyázásba kezd, és veréssel fenyegetőzik, persze, hogy barátnőm odaadja, és ő büntet. Miért van az, hogy az ilyen történetekben MINDIG kisebb, legtöbbször gyerek, vagy nő, esetleg nyugdíjas az "áldozat"? Persze az ellenőrt 1 órával később megfogtam a közelünkben levő megállóban, ott már nem volt olyan kemény, csak hát nem bánthattam, mert azt is én szívtam volna meg! Természetesen a Volánnak írt panaszunkra jött egy automatikus válasz, hogy panaszunkat megkapták, 30 napon belül reagálnak rá, ez kb. 3 éve volt!

Adani 2009.06.24. 09:57:53

@neked ugatok:

Pontosan, fel lehet ajánlani ,h önként leszállsz hiszen nincs jegyed és pótdíjat sem akarsz fizetni. Ha ezt megteszed akkor semmi gond. Nincs miért rendőrt hívni. A rendőr akkor léphet fel ellened ha nem akarsz leszállni. Olyan ez mintha jegy nélkül mennél be a moziba. Felszólíthatnak ,h fizesd ki a jegyet vagy távozz. Ha önként elmész akkor nincs semmi gond, ha nem akkor hívhatnak rendőrt, és a jelenlétében ismételten felszólíthatnak távozásra, ha nem mész akkor felléphet ellened. Vagy ha hívatlan vendég jön a saját lakásodba. Magánterület és neked jogod van eldönteni kit akarsz beengedni. Ha nem távozik rendőrt hívhatsz, aki felléphet ellene ha nem távozik önként.

Adani 2009.06.24. 10:00:23

@metal:

Ilyenkor a helyes eljárás. Személyit nem adni, ha fenyegetőzik akkor gázspray vagy hajlakk elő és jól lefújni, ha már tettlegességig fajul vagy jó oka van feltételezni, h azzá fog, akkor jogos önvédelem.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.24. 10:02:06

@Adani: Mégegyszer, ha a rendőrnek átadod a személyidet, vagy a jogosítványodat, akkor a neved, és az irat sorszáma alapján egyértelműen azonosítható vagy, akkor a lakcímed is megtudható. Itt inkább arra kellene kihegyezni a dolgot, hogy ha nem ismered el, és a helyszínen nem írtad alá a papírt, akkor bíróság előtt az életben be nem bizonyítja, hogy te ténylegesen ott jártál.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.24. 10:03:10

@Adani: Ez jól hangzik, valószínűleg én sem ilyedtem volna meg, de egy 40-50 kilós 19 éves lány vs. 100 kilós kopasz állat játszmában nem ilyen egyértelmű a dolog!

Adani 2009.06.24. 10:08:18

@metal:

Nem kell megijedni. Ezt a barátnődnek is üzenem. Ő sem nyúlhat hozzá nem pofozóember ő sem ahogy neked sem neki sincs joga erőszakot alkalmazni. Ha mégis megteszi akkor látlelet és feljelentés. De ilyen esetben 100%, h az utasok is mellé fognak állni, meg aztán az ellenőr sem hülye nem fog egy teli buszon pofozkodni ahol mindenki őt nézi. Volt már nekem is olyan, h adtam hasonló esetben egy jegyet.

Matschkássy Lukrécia 2009.06.25. 20:09:31

@metal: A rendor mire odaer emmiatt ( meg akkor is ha valoban bliccel az ember) az ellenor megunja a varakozast. Amugy meg joga nincs hogy feltartoztasson egy ellenor. Az a szemelyes szabadsag megsertese kategoriaba esik, amit meg birosag ele lehet vinni.

szigetlakó · http://fabos-net.ws/ 2009.06.28. 18:55:33

Hihetetlen manapság, mit csinálnak az úgy mond "közüzemi szolgáltatók". Náluk egyáltalán nem igaz -a vevő a király- szlogen. Egy dolog érdekes számukra tőled jó sok pénzt bezsebeljenek. Ezt néha gusztustalan módon teszik, Ez őket nem érdekli. Te mint ügyfél le vagy ejtve.

hm hmm.. 2009.06.28. 21:31:01

üdv.
Az ombudsman szerint a BKV az egyéves elévülési időt néha annak többszörösével túllépve kezdi követelni a pótdíjat. Ez ellentétes a jogállamiság elvével és a tisztességes eljáráshoz való joggal...ennyit az éven túli büntiről..

Bliccel? sokat használjátok...a bliccelő vesz bérletet? meg "értelmesen" kitalált kiegészítő pépőrt? S ha találnak egy kis hibát egyből bliccel?.. ti sem vagytok "normálisak" ha ezt még komolyan is gondoljátok...Nálam az bliccel aki (megérdemli szélhámos banda BKV) b*szik jegyet v. bérletet venni...de hogy egy kis sz*rság miatt bliccelőnek kikiáltani és akként kezelni....komolyan el kell ismernem az oszd meg és uralkodj -elv-professzionális alkalmazását a bkv-nak is..

nyugat?? (amit az ellnőrök itt művelnek..)Külföldön ezert súlyos börtön jár!

Megtéveszti átszállóit a BKV

Minden előzmény nélkül kerültek VISSZA a jegykezelő automaták a Deák térre. A rohanó utasok gondolkodás nélkül lyukasztanak, pedig nem kéne.
Ma már a BKV matricákon figyelmezteti utasait, hogy az átszálláshoz nem kell új jegyet kezelni.pffff...sunyi banda..

szegények mert sok a bliccelő??

A BKV DBR Metró Projekt Igazgatósága a 4-es metró kivitelezésével kapcsolatos műszaki és pénzügyi szaktanácsadásra 670 millió forintot költ(mi van????).

És miért csak ennyit?....

A szerződéseket a pályázatok adatlapja szerint minden céggel három évre kötötték. A BKV eredetileg 2 milliárd forint értékben kötött volna egyéb szaktanácsadásra pályázatokat, a jelenlegi eljárásban azonban több pályázaton - bár érkezett be ajánlat - nem hirdettek eredményt....

Bárki aki kicsit is benne van az ilyen kérdésekben tudja mit jelentenek ezek a szaktanácsadások....pláne ennyiért.. (a tiszta üzemű energia előállítására és alkalmazhatóságára ennyiből milyen tanácsokat kapnának? vagy hogy ne b*sszuk át az embereket címmel is tarthatnának akár tanácsüléseket pff...konferenciát is tartanak pár (esetenként száz) milliókért....rendezvényszervező cégekben érdekeltek tudják mire mennyi megy el ilyenkor,és mi marad zsebben...jópofa...

A BKV-nak is alvállalkozója egy magyar építővállalat, amelynek egy luxemburgi, offshore hátterű cég a tulajdonosa. A luxemburgi céget Szász András, Kocsis István tanácsadója alapította 2007-ben egy Kajmán-szigeteki offshore cég nevében, aztán egy panamai offshore cég tulajdonába került. Az ismeretlen tulajdonú vállalkozás mintegy kilenc milliárd forint befektetési kölcsönt kapott a Kapolyi-féle Kárpát Energo közbeiktatásával az MVM-től Kocsis István vezérigazgató regnálása idején. Az MVM és a BKV is titkolja, mennyiért és pontosan mivel bízták meg az offshore hátterű vállalatot....jópofa...

A Swietelsky Magyarország Kft. az eredetileg becsült 8,2 milliárd forint helyett 11,5 milliárdért vállalta a budapesti 4-es metróvonal járműtelepének a felépítését......

A felhívásra öt ajánlat érkezett, a legolcsóbb 9,5 milliárd, míg a legdrágább 13,7 milliárd forint volt. A nyertes a Swietelsky Magyarország Kft. lett 11,5 milliárd forinttal....kétmilliárd mit számít..semmiség..

BKV vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy nem fizet végkielégítést a kirúgott tanácsadóknak...
Futó Sándor főtanácsos most mégis 36 millió forint végkielégítéssel távozik a cégtől....
A másik áprilisban kirúgott főtanácsadó, Molnár László a Népszava információi szerint végkielégítés nélkül távozott.....valóban...
Ő csak :Havi bruttó 1,42 millió forintot és ennek 150 százalékát kitevő, negyedévente folyósított prémiumot kapott...

nincs lóvé????????

és szinte a végtelenségig lehetne sorolni...

a hülye külföldi tömegközlekedésben 1euro-s(csórikáim..hogy tudják kifizetni éhbérükből?) jeggyel 45 percig amennyit akarsz korlátlan átszállással és távolsággal utazik a sok buta sötét polgár ( hogy nem veszik észre hogy ezzel csak csődbe viszik a céget????)
ráadásul az ottani "bkv-s" munkaadók bérterhe fényévekkel több, komolyan már rég csődbe kellett volna menjenek, a miénknél gusztustalanabb járműveikről nem is beszélve..pfff..tiszta bolondok hogy megoldották a jegyvásárlás szinte megkerűlhetettlen módját(itt is volt rá próbálkozás de porosodás után gondolom eladásra kerülnek majd(ha még nem?) azok is mint a 100.-forintos vasúti kocsik. tiszta barmok hogy nem látják a tisztaságát ésszerűségét a magyar formulának...ezért is elmaradottabbak minálunk gondolom..(jó ez volt a komcsi eszmének a reklám helye.. :D)
egy szónak is egy a vége :D

kis szarságokkal lekötik az embereket, hogy még a nyilvánvalót se vegyék észre.. és mint amikor az oroszlán ráüvölt az áldozatára a cselekvés helyett max a remegés jusson eszébe....

Először is ne hagyjátok, hogy bárki is uralkodjon a testeteken, lelketeken. Különösen arra ügyeljetek, hogy a gondolataitokra ne rakhassanak béklyót. Az ember lehet szabad, ugyanakkor mégis jobban megbéklyózzák, mint a rabszolgát. Fületek lehet az embereké, de a szívetek soha. Mutassatok tiszteletet a hatalom iránt, de ne kövessétek vakon. Ítéljetek logikusan és ésszerűen, de ne tegyetek megjegyzést. Ne tekintsetek senkit magatok fölött állónak, akármi légyen is a rangja vagy címe. Viselkedjetek tiszteletteljesen mindenkivel, különben bosszút állnak rajtatok. Bánjatok óvatosan a pénzetekkel. Ragaszkodjatok a hitetekhez, akkor mások is meghallgatnak. (...) Ami a szerelmet illeti... az egyetlen tanácsom, hogy legyetek becsületesek. Ez a leghathatósabb eszközötök a szívek megnyitására és a bocsánat elnyerésére.
Christopher Paolini


gondolom örömmel veszitek hogy rövidre fogtam üdv mindenkinek :$

hm hmm.. 2009.06.29. 02:06:10

hogy ha már a külföldi körülményeket szóba hoztam néhány adat a teljesség igénye nélkül.. :

Stockholm :

Jegyek, bérletek

A metróhálózat egészére érvényes 1 órás jegy 30 korona (720 forint). Ez a városhatáron belül a buszokra és helyi vasutakra is érvényes. Bérletből 1 napos (2700ft), 3, 7 és 30 napos létezik, utóbbi 18.630 forintba kerül* és az egész városra érvényes. A bérlet egy kis kartonfecni, hátán mágnescsíkkal, ezt a beléptetőkapuban nyíló kis résen kell lehúzni és nyílik is. A bérlet elejére a lejárati dátumot nyomtatják, ezt felszálláskor a buszsofőrnek kell felmutatni. Érvényes jegy és bérlet nélkül tehát sehol nem lehet utazni. A buszokra ezért csak elsőajtós felszállás van, ismétlem: kb. a budapestivel azonos lakossszám mellett ez nagyon jól működik. Minden állomáson van egy peronőr, akitől lehet jegyet vásárolni, valamint ha sok poggyásszal érkezel, megsérült a bérleted stb, segít kézzel kinyitni a kaput és beenged....( elmaradott barmok...)
A stockholmi átlagpolgár fizetésének 4 százalékát fizeti ki egy havibérletre (ára 690 korona, míg egy átlag nettó fizetés 17.000 korona.-kb:408.000.-Ft ). Ha 100.000 forintos pesti nettó átlaggal és 8.250 bérletárral számolok, ez 8.25 százalékos arányt jelent..

Amszterdam :

Az összes közlekedési eszközt igénybevehetjük a Strippenkaart-tal. Hogy mi is ez? Ez egy hajtogatható papírdarab, melyen számozott mezők vannak (15 zónás €6.50, vagy 45 zónás €19.20).A mezők zónákat jelölnek. Fajtái: normál (szürke színű), kedvezményes jegy gyerekek és nyugdíjasok számára (rózsaszínű), éjszakai tarifa (GVB éjszakai buszjegy). Megvásárolható vonatállomásokon, újságosoknál, postahivatalokban és egyes szupermarketekben vagy turista irodákban.Egy kártyát többen is használhatnak egyszerre.

Közvetlenül a gépkocsivezetőtől, illetve a jármű közepén ülő ellenőrtől is tudunk jegyet venni, de ez valamivel drágább, a metroállomásokon pedig jegyautomatákból illetve a metrón található automatákból lehet vásárolni.

Az egész rendszer a következőképpen alakul: a város zónákra van felosztva, (távolságtól függően), az állomásokon láthatjuk, hogy uticélunknak megfelelően mennyi zónát kell lepecsételnünk, vagy egyszerűn csak odaadjuk az ellenőrnek, vezetőnek a strippenkaart-ot és mondjuk hova akarunk menni, majd ő lepecsételi.

A pecsételéstől számított egy óráig korlátlanul szállhatunk át bármelyik tömegközlekedési eszközre, bármely irányban az adott zóna határain belül.
átlagkereset:2200 euro.-cca.620.000.-Ft..(sötét középkor..)

Spanyolország :

Tömegközlekedése rendkívül fejlett és könnyen használható, köszönhetően a városi közlekedési szövetségnek, amellyel nem kell különbséget tenni a járművek között, legyen az vonat, metro, villamos,helyi vagy távolsági autóbusz. Mindössze a zónákat kell figyelni a megfelelő jegy vásárlása végett.
A jegyből az alábbi változatok kaphatóak:
- egyszeri utazásra jogosító (senzill), ára: 1,35 euró(380 Ft.-majdnem mint a magyar.annyi különbséggel hogy:egy jegy mindenre érvényes ,75 percig utazhatsz vele korlátlan átszállással bármelyik zónába tartozó város bármelyik tömegközlekedési járművén.nem mindegy!(?))
- 10 alkalmas (T-10) ára: 7,20 euró
- T30/50 (harminc napig és/vagy 50 utazás erejéig), ára:
A több utazásra jogosító jegyek nemcsak jelentősen olcsóbbak, egyszeri használatuk egy órán keresztül jogosít utazásra akár átszállással is(sötét középkor..). A metrón és a vasúton a beszállás és kiszállás csak érvényesítéssel történhet, így ott nincs ellenőrzés(ezek megőrültek?), azonban autóbuszon és villamoson gyakori. Lehetőség van egy jeggyel több személynek utazni, ekkor az érvényesítést kell ennek megfelelő számban elvégezni.
A jegyek elektronikusak, ezért előfordulhat meghibásodás. A sérült jegyeket kicserélik a nagyobb csomópontok irodáiban,és a tapasztalatok azt mutatják, hogy az ellenőrök sem kellemetlenkednek emiatt(és még jól is táncolnak:).
A járatok gyakoriak, általában 15-20 perces rendszerességgel bármely irányba(ennyi hazug propagandát...:).
átlagbér 3000.euro.-846.000.Ft.-cca(minibálbér 1280 euró felett van szabályozva törvényileg és az átlagkereset 40%-a alatti az arány jóval..)

Lehetne folytatni a sok "elmaradott barom" országot még de felesleges is..
A Magyar rendszer utol érhetetlen! :D

hm hmm.. 2009.06.29. 02:18:24

fenti két kommentemhez az elektronikus és írott sajtóból, és egyéb szakmailag és más tekintetben is hiteles forrásokból kapargattam össze.
(sajnos nem vagyok annyira széleskörűen tájékozott hogy saját kútfőből hoztam volna össze, de attól még mint jeleztem hitelesek... :)

Adani 2009.06.29. 11:32:27

A külföldi példákhoz:
Prágában asszem 60 vagy 90 percig érvényes egy vonaljegy korlátlan átszállásra jó és kb. annyiba kerül mint nálunk, van 24 órás jegy is, szintén korlátlan utazás, ami szintén nem drága pontos árakat nem tudok, 2005-ben jártam ott, de nem került sokba a jegy. Varsóban még átszámítva is olcsóbb.

Bulgáriában a nyaralóhelyektől vannak ingyenes buszjáratok, helyi cégek üzemeltetésében ( pl. egy Aquaparkba járt félóránként, de útközben is megállt több helyen), a helyi járat sem drága. Kalauz van a buszokon, nem ellenőriz hanem ott áll vagy ül a buszon és tőle kell jegyet venni. Nem drága a jegy, de pontosan már nem emlékszem mennyi, mellesleg semmit sem néz mint csoportosan mentünk mondtuk, h kell 10 és szó nélkül kiadott 10-et, de nem számolta, h hányan vagyunk és később sem ellenőrizte senki a jegyeket.

hm hmm.. 2009.06.29. 12:35:23

Sok sok elszomorító konzekvenciát lehet ezekből levonni, többek között a társadalmi morális és gazdasági állapotokra vonatkozóan is.. :(

El nem tudnám képzelni hogy pl egy 11 éves kislányt leszállítanának a távolsági buszról hazafelé majdnem a semmi közepén..
lsd: homar.blog.hu/2009/05/06/lezavarta_a_buszrol_a_kislanyt_a_volan_ellenore
és persze sok mást sem ami legyen mondjuk gazdasági és ne morális érintettségű..Nyilvánvaló hogy a polgároknak lényegesen kedvezőbb áron teszik lehetővé az utazást, és az is köztudott hogy magasabb(sorry az önismétlésért :/) színvonalú-minőségű járművekkel, az alkalmazottaik lényegesen magasabb bérezése mellett teszik mindezt, és nem mennek csődbe nem olvashatunk, nézhetünk a közlekedésük összeomlásáról, vagy hasonlókról sem a hírekben sem máshol(érdekes, a matek nekem azt mondatná, ennyivel drágább bekerülési üzemelési feltételek mellett, már rég gyalog kellene közlekedniük kizárólag ...)

a bevételekből tartja el magát a bkv?? rendben.. akkor a hogy ne menjek messzire visszaadhatja nyugodtan az adófizetőknek azt a 35milliárdot amit 2007-ben kaptak azt a 40milliárdot amit 2008-ban az államtól(sajnos két külön dolog..)az emberektől kaptak,2009-et még nem zártuk le.. és mikor megkérdezik hogy mire? max jön a blikk reklám : közöd?
kafa..

(APEH) 2008-ban 8818 milliárd forint adójellegű bevételre tett szert - ez kiválló eredmény figyelembe véve azt hogy ezt kb 1.570.000.- adózó fizette be :D)
kilenc ezer milliárd forintból csurran cseppen mindenhová....-bár köztudott semmire nem elég, hisz a 2009-es évet is kb 18.000.- milliárdos államadóssággal nyitottuk..csúnya csúnya bliccelők nem vesztek 70 forintos igazolást utcára veletek!vagyonelkobzást!..pfff..
:)

heilh (törölt) 2009.07.01. 19:25:18

@pendulum: bérletet vehetsz szerintem.de diákot tuti nem.engem is emiatt büntetgetnek.rohadékok.barátomnál lakom,pesttől 15kmre.pestre járok dolgozni.van diákom.csak a diák nem pesti suliba szól,hanem nyíregyházi.illetve nincs ideiglenes bejelentett lakcímem sem itt.így nem vehetem meg a diákbérletet,mert b*sznak 50%os bérletet árusítani.és ebből nagyon elegem van,mert aláírom hogy nincs jogom 90%os bérlettel utazni,de az 50%osat megvehetném,ha lenne,mivel van diákigazolványom,és nehogy már diákigazolvánnyal havonta vegyek 10ezerért bérletet...a másik az hogy ezt nekem egy szóval nem említette egyik nagyon okos hölgyike sem amikor 2 hónapja már 90%os bérlettel jártam,és jött az első büntetés.senki nem kéri el a diákomat amikor megveszem a bérletet,hogy egyáltalán érvényes e a diák,v jogosultam e a 90%ra...és persze én szívtam meg,elvileg.de tuti hogy egy forintot nem fizetek nekik.
bkv a másik kedvencem...2 feljelentés van ellenem:D:D bár még eddig nem kerestek a rendőrségről...magánokirathamisitás...hát ez van sajnos.nem volt munkám 2hónapig,de attól függetlenül utaznom kellett,de arra nem volt pénzem hogy bérletet vásárolgassak.1 hónapig átengedtek simán,senki nem állitott meg.aztán egyszer a deákon egy vén qrva...szokásos,kivette a kezemből...hát én meg elküldtem a p*csába őt is meg a bkv-t is.ő meg gúnyosan azt mondta hogy ha nem beszéltem volna olyan hangnemben,akkor lehet elnézte volna.aha persze,mondtam neki hogy leszarom ugyse fizetek,szal tőlem akármennyi büntetést is kiszabhat.mocskos banda mindkettő.ezt meg kell hagyni.

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.01. 21:37:36

@heilh: Ebben miért volt szemét a BKV? Nem volt bérleted, se jegyed, tehát blicceltél! A Volánról meg annyit, (nem szokásom védeni őket, volt elég bajom nekem is velük) egyértelműen ki van írva minden bérletpénztárban, hogy a diákbérlethez érvényes diákigazolvány, és viszonylat igazolás kell! Na most, ha te kértél viszonylatigazolást, akkor ott biztosan kiderült volna, hogy a te diákod nem jó arra a vonalra, tehát nem kértél, akkor meg utána ne reklamálj!

hm hmm.. 2009.07.02. 02:42:30

@metal: se jegy se bérlet blicc-ok. nem ezért reklamál...hanem mert nem találta a lehetőséget a rendszerben(pl zónajegy zónabérlet-akár diák besorolásút. ha már az pl-) hogy, ne bliccelőként vagy tolvajként kelljen közlekednie. Bár a sorok kétértelműek mivel az nem derült ki egyértelműen(számomra :D) hogy az okirat-hamisítás mire is vonatkozik, nem diák és reklamál hogy nem fogadják el a hamisított igazolványt? :D

egy szónak is egy a vége, ha rendszer olyan lenne kicsit is, hogy nem lehúzás orientált hanem utas-barát is esetleg, a BKV-nak is kevesebb gondja lehetne ;)

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.02. 07:26:42

@hm hmm..: Tudtommal a BKV-nál nem érdekes, hogy hova szól a diákigazolvány, csak az a lényeg, hogy érvényes legyen, tehát valószínűleg az sem volt.
A Volánnál meg egyértelmű a helyzet, a diák vehet 90%-os bérletet a lakóhely, és az iskola közé, és vehet 50%-os jegyet bárhova, ezen kívül 100%-os bérletet is vehet bárhova, de az nem éri meg, akkor inkább a napi jegy. De ezt nem a volán dönti el, ezeket a kedvezményeket a kormány adja, és szerintem rendben van, ha a hölgy dolgozik a nyáron, még jó, hogy nem mi adófizetők fizetjük az utazását.

Az okirat-hamisítást én sem értem, vagy hamis matrica a diákon, akkor főleg undorító ez a panaszkodás, vagy másnak a diákja jöhet még szóba.

heilh (törölt) 2009.07.02. 17:24:04

tudom h a bkvnál blicceltem,nem tudtam megoldani,ez van.de attól függetlenül egy szemét banda.kitépik a kezemből a bérletet stb.a barátom 17éves hugát a bkv miatt bevitték a rendőrök éjfélkor,és rabosították,nyilvántartásba vették,fénykép,ujjlenyomat.elég szomorú h ilyen ügyekkel foglalkozik a rendőrség,mikor az utcán meg embereket szurkálnak le...na ez sztem nem fair.ja meg mikor a csöves lent kéreget a peronon...biztos van jegye és úgy megy le...
szal nem a diákom volt hamis.leirtam hogy VAN ÉRVÉNYES DIÁKIGAZOLVÁNYOM.a bkvnál a bérleten radiroztam le a dátumot,és átirtam.ennyi a történet.
a volánnal meg az a bajom,hogy ahogy leirtam VAN ÉRVÉNYES DIÁKIGAZOLVÁNYOM,de nem vehetem igénybe a 90%osat mert nem pesten tanulok.ennyi.és nincs 50%os bérlet.és ezért reklamálok.mert oké h lakóhely és iskola között jár a 90%,de mindenhol máshol van 50%os bérletre lehetőség,csak a volánnál nincs.amikor én középiskolába jártam csak 50%os volt...ez 3éve volt.
ja,jegyet tudok venni 50%osat,így kijön havonta 10ezerre az h utazgatom.és ez csak a volán.és mégegyszer hangsúlyozom ÉRVÉNYES DIÁKIGAZOLVÁNNYAL!azért mert nem pesten tanulok.

heilh (törölt) 2009.07.02. 17:27:51

@metal: nem kell viszonylatigazolás,mert rajta van alapból a bérleten...ugy nyomtatják ki.és az ellenőrnek annyi volt a hozzáfűznivalója h biztos elfelejtette a hölgy elkérni a diákot.mondom jó,én meg emiatt szívok,szal akkor majd én is elfelejtem befizetni...

heilh (törölt) 2009.07.02. 17:31:41

@metal: nem csak nyáron dolgozom.normálisan 8órában...én is adózom,mint te.

hm hmm.. 2009.07.02. 17:32:16

@metal:

""így nem vehetem meg a diákbérletet,mert b*sznak 50%os bérletet árusítani.és ebből nagyon elegem van,mert aláírom hogy nincs jogom 90%os bérlettel utazni,de az 50%osat megvehetném,ha lenne,mivel van diákigazolványom,és nehogy már diákigazolvánnyal havonta vegyek 10ezerért bérletet...a másik az hogy ezt nekem egy szóval nem említette egyik nagyon okos hölgyike sem amikor 2 hónapja már 90%os bérlettel jártam,és jött az első büntetés.senki nem kéri el a diákomat amikor megveszem a bérletet,hogy egyáltalán érvényes e a diák,v jogosultam e a 90%ra..."""

ebben ezerszer több szándékot látok a fizetésre és a "normális" hozzáállásra, ha hagyják neki, mint akár a MÁV-VOLÁN-BKV bármelyikében arra, hogy ne lenyúlják a beérkező pénzeket, hanem próbáljanak fejlett közlekedést kialakítani ésszerű díjazással....n

Ne mi adófizetők fizessük????? azzal az évi 280 milliárddal amit a VOLÁN-MÁV-nak tol a "kormány", fizetjük a minősíthetetlen színvonalú-árú "szolgáltatást" a jegyeken bérleteken felül. Plusz fizetjük a VOLÁN-MÁV vezetés utazását luxusautóját jutalmait... MI ADÓZÓK... kíváncsi vagy mennyi adófizető támogatná ezeket az ablakon történő pénzkidobásokat, pláne ilyen érdemtelen embereknek, ha megkérdezné őket valaki?? ha azt a 1.570.000.- adóalanyt nézzük aki összedobja a kormány pénztárcáját, ez adóalanyonként 178.344.- Forint\tárgyév

a semminél kicsi több.. nem gondolod?

hm hmm.. 2009.07.02. 20:47:24

Védik a hivatalokat-szolgáltatókat, elemezgetve jelen abnormális törvényeinket, szabályainkat, melyek kivétel nélkül arra építenek hogy ne lásd át, ne tudj megfelelni neki, valahol így is úgy is vétkezz, aztán a kis pluszbüntik lekötik a figyelmed, zsebed, és valóban örülhetsz hogy lyuk van a s*ggeden mindezt mutogatva az emberek ellen hozott törvényeikkel, s persze TÖRVÉNY....az ember meghajol előtte, mert hiszi hogy olyanok alkották akik becsületesek és a minimálisan elvárható alap zsigeri igazságokat figyelembe veszik.. nem arra számítván hogy csak a hatalommal bíróknak készülnek, teletömve kiskapukkal számukra, amivel az embereket béklyóba köthetik, felmentve őket mindennemű felelősség alól..
legközelebb visszahozzák majd az első éjszaka hálásának jogát is a kalauzoknak-ellenőröknek, adva azt, ha bliccelésen kapnak valakit, és majd lobogtathatják hogy törvényileg ok a dolog, hol a csini szűzike? bármennyire is baromság, vagy igazságtalan, lehajtott fejjel némán, néha béégetve menni utána? ez is egy formája a birkaiságnak...és hát birka nép a magyar? az....a legbirkábbak közt dobogós helyen végezne... sün..sün..sün.. :(

hm hmm.. 2009.07.02. 20:54:30

Respekt az üdítő kivételeknek :DD

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.03. 08:36:36

@heilh: Ha napi 8 órában rendesen dolgozol, akkor meg főképp nem jogos, hogy diákkedvezményt akarsz igénybe venni. Plusz akkor megint csak felmerül a kérdés, hogy honnan van neked érvényes diákod? Amúgy előzőleg már leírtam, hogy ezeket a kedvezményeket nem a Volán adja neked, hanem a kormány.
"a barátom 17éves hugát a bkv miatt bevitték a rendőrök éjfélkor,és rabosították,nyilvántartásba vették,fénykép,ujjlenyomat.elég szomorú h ilyen ügyekkel foglalkozik a rendőrség,mikor az utcán meg embereket szurkálnak le"

Hát ha a rendőrök bevitték, és rabosították, akkor nem először idézték be! Amúgy meg teljesen normális, hogy a rendőrség ezzel foglalkozik, mert te egy szolgáltatás árát nem fizetted meg, tehát loptál, ez meg szabálysértés, visszaesőként akár még bűncselekmény is lehet.

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.03. 08:38:11

@hm hmm..: Ez hogy jött a "hölgy" felvetéséhez? Persze szar a szolgáltatás, és herdálják az adófizetők pénzét, de ennek nem az a megoldása, hogy akkor bliccelünk!

hm hmm.. 2009.07.03. 16:06:10

@metal: Nagyon egyszerűen.. A hölgy is egy a sok közül, aki dolgozik és adózik, az én olvasatomban keresi a lehetőséget, hogy élni tudjon tisztességesen, és ne kényszerítsék rá bliccelésre (is többek között..)ennek egyik módja lehetne hogy ne ilyen mértékben "herdálják"(sicc! túl finom kifejezés..) értelmetlenül ( köz szempontjából mindenképp..) a pénzeket. Ami pénz ezekhez a cégekhez befolyt és kifolyt, réges-régen ki és meg lehetett volna valósítani, hogy mind az utazóközönségnek, mind az utaztatóknak közeledjenek az igényeik, kinek mi, oldalfüggő. Megy a csámcsogás így blicc úgy blicc ezt szegted meg azt szegted meg...jópofa..sem a törvény amire hivatkoznak(bár ezek üzleti szabályzatok-utazási feltételek amire ugye szerződsz mikor igénybe veszed a "szolgáltatást"), sem annak egyéb alap alaki feltételei nem felelnek meg ezek számomra, mivel nem az a céljuk-eredményük, hogy az ellenérték nélkül igénybe vett, s ezáltal okozott bevételkiesést kompenzálja, plusz ez irányban elrettentő erővel bírjon, hanem csak szimplán a "sikkasztási alapot" töltik fel vele még jobban, és ráadásul egyoldalúak, azonkívül hogy utazhatsz KOSZOS-PONTATLAN MENETREND BETARTÁSÚ-sok esetben ÉLETVESZÉLYES MŰSZAKI ÁLLAPOTÚ-ELAVULT-járműveken irreális áron, mit kapsz? Nem a jelen jogértelmezésekkel van a gond, meg a bliccelőkkel, hanem az ezt a helyzetet félrekezelő, alkalmatlan, csak a lenyúlásban érdek orientált döntéspozícióban levő "emberekkel"-ismét sicc!-eltelt 20 év, és még mindig ott tartunk hogy a bliccelésben keresik a problémát....ez most komoly? Megint csak ismételni tudom magam-sajnos- Bármelyik kicsit is fejlettebb országot megnézed, sokszoros bérek,közel azonos árak, sokszorosan fejlettebb járműpark, utas orientált jegy-bérlet kínálat, arányaiban is többszörös bekerülési-üzemelési költségek és mégis forog a föld...20 év....és semmit nem közeledtünk ezekhez a barmokhoz.... a bliccelők igen... ott lehet a hiba.. sün sün :(

hm hmm.. 2009.07.03. 16:15:59

És már a jó öreg zsidók is megmondták rég : Ha csak két választásod van, válaszd a harmadikat. :D

hm hmm.. 2009.07.03. 16:30:49

@metal: Egyébként egy kibúvás sem korrekt, semminemű kötelezettségvállalás alól legyen az bármely oldal képviselője, egyetértek. Ami miatt kezd viszont a dolog érdektelené válni mégis, sok a becsületnek még szikráját legalább hordozó emberekben is, az nem más, mint hogy hosszú hosszú évtizedek óta, érzéketlen elszámoltattathatatlan-sicc :)- "rablók-szélhámosok" irányítják a közösségüket..mire számítanak ezen vezetők keze alatt utópia népe fog kialakulni?Túlontúl egyoldalú ez a statáriális számonkérés-és annak lehetősége-sün sün :(

heilh (törölt) 2009.07.03. 18:37:14

@metal: miért ne lenne jogos ha mellette tanulok?ne röhögtess légyszives.pesten dolgozom.a sulim nyiregyházán van.és nem levelező,hanem nappali,vizsgázni járok csak be,mivel a meló miatt nem tudom másképp megoldani.de diák vagyok,jogosulok kedvezményre,de nem kapom meg,mert a volán csak 90%osat ad.mit nem lehet ezen megérteni?teljesen átírod azt amit én írok...
és képzeld el h először vitték be a rendőrök a barátom hugát,és rabosították.emiatt.17évesen.csak tudom,mivel velük lakom...és azt is tudom h a rendőrség bármit megtehet,meg is teszi,csak kurvára nem jogosan.
és nem loptam semmit.ő sem lopott.egyszerűen nem volt pénzünk bérletre,így kénytelenek voltunk kitalálni valamit.így jött a radír és az átírás.
és akkor sem fair,bárki bármit mondd.a cigányt,a nagydarabkigyúrtállatokat nem állitják meg mert be vannak szarva.meg a csöves is csövelhet a metro mellett,meg a metron,meg a villamoson jegy nélkül.én mindig megveszem a bérletet,2hónapig nem tudtam sajnos,és rögtön rendőrség...

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.04. 12:18:51

@heilh: Miért ne lenne lopás a bérlethamisítás?
Mégegyszer leírom, a kedvezményeket nem a Volán adja, így nem is ők határozzák meg a mértékét, hanem a kormány, és ők úgy találták ki, hogy diákbérletet csak az iskola-lakhely között vehetsz, máshol meg vehetsz 50%-os jegyet. Tehát nem jogosulsz kedvezményre! Mit nem lehet ezen érteni?
Amúgy a bérlet ára úgy van kitalálva, hogy 20 nappal számolva napi 1 oda-vissza út ára, tehát nyugodtan vehetsz 50%-os jegyet, simán jobban jössz ki, mint a teljes bérlettel!

A barátod hugát meg biztos, hogy felszólították, hogy jelenjen meg, mert különben abszolút jogellenes a rendőri intézkedés, és támadható. Ők sem hülyék!
Ja és az élet nem így működik, hogy most nem tudok sajnos bérletet venni, tehát mindenki nézze el, hogy bliccelek!

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.04. 12:21:34

@hm hmm..: Amit felrósz a közlekedési vállalatoknak, abban teljesen egyetértek, de nehogy már ez mentség legyen a bliccelés ellen. Ha nem felel meg a szolgáltatás, akkor ne vedd igénybe, majd, ha senki nem utazik velük, akkor csődbe mennek, aztán jön egy jobb! Amúgy az összes közlekedési vállalatot magánkézbe kellene adni, és ezentúl csak fix jegyártámogatást adni nekik. És akkor fontos lenne, hogy az utas meglegyen elégedve, mert ez elégedett utas holnap is ott utazik, és bevételt jelent!

heilh (törölt) 2009.07.04. 20:44:00

@metal: értem h nem jogosulok 90%os bérletre,de nem értek azzal egyet h 50%os nincs.és mivel nekem nem csak 20 napot kell utaznom egy hónapban,hanem minden nap,így 9300 ft-ra jön ki az h én diákjegyet veszek minden nap,ha 31 napos a hónap.szóval nem vagyok előrébb semmivel.
a barátom hugát nem szólította fel senki,a barátaival volt,ment az utolsó buszhoz,elkapták,és éjfélkor jött a telefon tőle,hogy beviszik a rendőrök,és menni kell érte.és hajnali 3kor engedték ki azután hogy vallomást tett,ujjlenyomatott vettek tőle, meg fényképet csináltak róla.szóval ennyire érdekli a rendőrséget az hogy mit csinálnak törvényesen és mit nem.
és nem kell kioktatnod az életről,mert tudom hogy nem így működik.csak az én bűnöm össze sem hasonlítható azzal hogy kb naponta gyilkolnak meg embereket és a tetteseket meg nem találja a rendőrség.inkább ezzel kellene foglalkozni,és nem ilyen pitiáner ügyekkel,mert soha életemben nem sértettem,szegtem meg törvényt.2hónapig rákényszerültem erre,és rögtön rendőrség.a politikusaink meg szétlopják a vagyonunkat,és még mindig ott ülnek a parlamentben,és hozzák a törvényeket, amik még jobban ellehetetlenítik az emberek megélhetését.na látod ez az amit én soha a büdös életbe nem fogok elfogadni,és harcolni fogok ellene ameddig nem lesz változás.de már látom az alagút végén a fényt:)

heilh (törölt) 2009.07.05. 19:43:34

tényleg kezd betelni a pohár.felszállok a buszra,barátom vette meg a jegyet.jön hátra,hogy adjak még pénzt mert több a jegy.mondom mivan?jó,odaadtam,aztán hozta a jegyet,mondom mutasd csak.tudni kell hogy annak a vonalnak ahol én járok újpest városkapu a végállomása.attól a megállótól ahol én felszállok,végállomásig 150 ft a jegy.újpest központig már csak 125 ami egy megállóval hamarabb van mint városkapu.mi a széchenyi térig kértük a jegyet,ami városkaputól a 3.megálló.akkor hogy is van az hogy oda is 150 ft a jegy?előre mentem,és kérdőre vontam a sofőrt,hogy mit képzel hogy ha végállomásig megyek akkor is 150ért adja a jegyet,meg akkor is ha jóval hamarabb leszállok?hebegett habogott hogy hát ő nem tudja,be van állítva a pénztárgép blablabla.és mondom hogy van beállítva?tudtommal végállomásig 150 a jegy,ha hamarabb szállok le 125...de én értsem meg h ő nem tudja,ő csak benyomja hogy eddig,és ezt hozta ki.hát mondom kösz,aztán mondtam hogy kivan a faszom a lehúzásokkal,és visszamentem leülni.aztán mégegyszer megnézem a jegyet,és akkor vettem észre,hogy nem is attól a megállótól adta a jegyet ahol felszálltunk,hanem 5 megállóval hamarabbitól.és így a jegy 20kmes volt,nem 15.hát nem tette zsebre amit a fejéhez vágtam:)mégis mit képzelnek magukról?engem néznek hülyének,meg a többi utast...és nem az egyszeri 25 ftról van szó.hanem arról hogy ezt bármikor eljátszhatják.bármit megtehetnek.és nem csak a volán...
tessék metal, ez is jogos volt?

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.05. 21:43:57

@heilh: Jogos nem volt! De tudod hibázni emberi dolog. És, ha egy kicsit is gondolkodnál, akkor rájönnél, hogy ez nem volt érdeke a sofőrnek, ettől ő még nem kapott több pénzt. Ha nem adott volna jegyet, vagy olcsóbb jegyet, mint amit elkért, az csalás, ez egyszerű hiba. Nem véletlenül van mindenhova kiírva, hogy ellenőrizd le a jegyedet.

heilh (törölt) 2009.07.05. 23:31:01

hát te tuti valami seggnyaló vagy a volánnál...-.- mindenki akkora szent ott szerinted...szegény buszsofőr...bezzeg mikor zsebbe rakják a pénzt,és jegyet basznak adni,az is csak egy véletlen hiba.na jó.szánalmas az aki támogatja és védi ezt a korrupt és szar rendszert.többet nem is jövök erre az oldalra,mert csak felbasz.további jó seggnyalást;)de már nem lesz sokáig alkalmad,mert hamarosan bukik a rendszer,és remélhetőleg az összes párt takarodik a jó büdös faszba,és ezek a társaságok is majd kicsit át lesznek alakítva.engem egy kurva bérletért akarnak rendőrségre vinni,de ők bűnözhetnek,lophatnak szankció nélkül...de igen,tudom,én egy nagyon nagy bűnt követtem el,és ássam el magam:)az ő bűneik emellett eltörpülnek.pf.na bye

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.06. 07:52:47

@heilh: Na figyelj te kis kurva! Mielőtt ilyenek vágsz a fejemhez, talán nézd meg a blogomat, és rájössz, hogy nem a volán pártján vagyok! De te agyilag annyira gyenge vagy, hogy gondolkodj, plusz a szövegértéseddel is van némi probléma.
"Ha nem adott volna jegyet, vagy olcsóbb jegyet, mint amit elkért, az csalás, ez egyszerű hiba."
Nem tudom ez a mondat eljutott az agyadig?

Ja és a "bukik a rendszer, és minden párt takarodik a faszba, és minden jó lesz" hozzászólásod is elárul egys-mást rólad! Csak az agyilag retardáltak hiszik el, hogy ha jön egy másik csapat, aki átveszi a hatalmat, akkor a kisembereknek milyen jó lesz. Tudod minden szentnek magafelé húz a keze, tehát mindig is lesznek egyenlőbbek!

Amúgy a szánalmas az, akinek gondolkodni nehéz, ezért betanult hülyeségeket böfög mindenhova!

hm hmm.. 2009.07.07. 02:30:35

@metal: ez nem volt szép tőled, és még csak igazad sincs. legszánalmasabbak akik erre a szintre süllyednek....izomból letámadni így egy nőt aki túrót nem ártott neked...csak addig lehet "igazad", míg egy veled egy szintre le nem süllyedettel nem találkozol és orrba nem basz...bloggfighter.....
süti beállítások módosítása