Pompás mikrotörténet következik itt, mélyebb következtetés nem vonható le belőle, nem érint tömegeket, durva átverés sincs benne, gonosz monopólium még kevésbé, viszont megismerhetünk egy olyan tudatos fogyasztót, amilyenek még mi sem vagyunk. Henci az az ember, aki az utcán álldogálva meglátja, hogy egy pincér az utcai narancssárga kukába dobja az üvegeket, és erre elkéri a panaszkönyvet. Egy igazi konzumszamuráj. A sztori vége happy end, amennyiben a közepénél és egy kiadós Homárolvasó-verést képzeltem magam elé.
Talán mások számára is érdekes lehet az alábbi történet.
Tegnap délután Budapesten, az I. kerületben a Mészáros u.-Ág u. sarkán várakoztam, mikor láttam, hogy a sarkon lévő Kovács Étterem-Söröző teraszáról a pincér az üres üditős üvegeket nem viszi be, hanem az utcai narancssárga kukába dobja ki. Logikus lépés, hiszen neki jobban kézre esett, ráadásul azután nem az étterem fizeti a szemétdíjat...
Gondoltam, szóvá teszem a dolgot, mire elképesztően cinikus választ kaptam, miszerint a pincér (aki egyébként erősen üzletvezetőnek tűnt) szerint is helytelen, amit csinált, ezért mikor legközelebb oda dobja a szemetet, ő maga is el fogja ítélni tettét. Ezen a ponton kértem el a panaszkönyvet, hogy hivatalosan is észrevételt tegyek, mire azt mondta, hogy ezt nem fogom tudni beleírni a panaszkönyvbe, mert azt ő nem adja oda.
Így végül arra jutottam, hogy nem árt egy kis publicitás a Homáron az étteremnek, hátha másoknak is vannak hasonló élményei...
Üdv,
Henci
Az utolsó 100 komment: