Tékozló Homár

Tablettás légkondinak ne nézd a fogát

2009.10.20. 15:46 | jackyll | 77 komment

A minden reklám hazudik tézisre 2009-ben kellett rádöbbennie Viktornak, aki trópusi páratartalmú otthonából szeretett volna mérsékelt égövit csinálni a Henkel páraszívó tablettájával. Mint ahogy az várható, egy kétezer forintos koronggal nem lehet kiváltani egy 60 ezres mobil légkondit:

Itt van újra az ősz, lassan közeleg a tél is. Fel is bukkant hát újra a Ceresit STOP Pára-reklám, aminek két éve én is bedőltem. A kis filmecskében egy olyan házat mutatnak, ahol rohadnak a falak, leesik a tapéta, a szereplőket legalább 1 év tüdőgondozó kinéz betegségeik miatt, amit a pára okozott. A reklám szerint ezt a sok csúnyaságot azonnal megszüntethetjük, amint beszerzünk pár darabot ebből a szerkezetből. Idézet a stoppara.hu oldalról:

"A Ceresit STOP Pára készülék összerakása után azonnal elkezdi a levegő helyes páratartalmának beállítását. A tabletta használata során néhány órán belül megjelennek az első vízcseppek és a tabletta használat végén teljesen eltűnik, így a csere szükséges időpontja könnyen megállapítható. A Ceresit STOP Pára készülék egy 20 m2-es szoba páramentesítését tudja elvégezni. A működés időtartama általában 2 hónap, azonban ez függ a szoba páratartalmától is."

Első vízcseppek?! Szeretném jelezni, hogy bár nálam dőlt a víz az ablakokról, ennek ellenére kb. havonta sikerült 1-1,5 liter vizet összegyűjtenie ennek a csodának akkor, amikor naponta legalább egy liternyi vízgőz kerül plusszban a lakás levegőjébe! A reklám ráadásul úgy mutatja be a vízgyűjtést, hogy estéről reggelre nagyjából tele lesz a gyűjtő rész, holott ez nagyon nem így van.

Szóval csak szólni szeretnék, hogy nehogy ettől várjátok a megváltást, mert ha el is jön, nem ez fogja elhozni. További jó nedvesedést az összes henkelesnek!

Üdv: STOP CERESIT

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 15:49:06

Ceresit STOP Pára-reklám, aminek két éve én is bedőltem"

Csak te ne beszélj le engem, hogy minek akarok bedőlni!
Tán nekem is jo lesz mint neked

Ofélia . 2009.10.20. 15:49:09

Sodik viszont dögös:

golyo73 · http://www.799.hu 2009.10.20. 15:50:55

nekem az összegyűjtött víz kirohasztotta a füvemet... :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 15:51:32

Kerestem egy posztot, ez csak ugy beesett
Mondom , ni má' oszt 1st lettem :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 15:53:10

@szemi90: Várj még kicsinyég, aztán átkuldöm, de nem egy nagy szám, csak tartja magát
:)

akikaztmondjákni 2009.10.20. 15:58:42

Nah...kellett valami figyelem felkeltő kép,mi?!

Ofélia . 2009.10.20. 16:05:25

Ez még kommentet sem érdemel cak dühöt a vevők (és lassan a győzike són nevelkedő)nemzedék tudásárol!!

Könyörgöm ki az a hat osztályt sem elvégzett egyed aki ilyet egyáltalán megvesz??????

Az a hülye és mindenki által útált fizika és kémia tudás hiánya a háztartásban üt vissza először!!!!!!!!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.20. 16:06:56

Gyakrabban kell szellőztetni, és meg kell csináltatni a hőszigetelést.

A tökéletesen záródó ablakra meg lehet utólag huzatnyílást (biztos nem ez a hivatalos neve) csinálni. Ez egy vékony rés az ablak alatt, amit akár el is lehet zárni.

A tökéletesen zárt szobába meg bejön a huzat, és kiviszi a párát.

májgeriberi 2009.10.20. 16:18:09

jó reklámmal minden szart el lehet adni

Trójai 2009.10.20. 16:38:05

Na, ez van ha nincs elég belmagasság meg 20 centi vastagok falak, a 40-50 cm helyett.

De sztem a fő ok a "műanyag nyílászárók" amik most jöttek divatba.
Ahhoz szellőzőt is szoktak szerelni, nemhiába. Gyakrabban kéne szellőztetni is, az emberek többsége napi 1-szer 2-szer szokott csak.

Csak mondom hogy a réges régi dupla ablaktáblákat sem hiába találták ki annó (Egy ablatábla 1 üvegből kívülre és még egy belülre. A kettő közt általában 30 centi is volt. Ugye a levegő is jó hőszigetelő.) Mert a két ablaktábla között csapódott le a pára a hőmérséklet különbség miatt, nem pedig a lakásban.

Ja tudom, a műanyag ablakok faszább hőszigetelők mert ott a két üveg közt vákum van, de egyből penészes lesz minden ha 1 olyat beszereltetnek a lakásba /házba a szellőztető megoldása nélkül.

Libelle · http://penzeszsak.blog.hu/ 2009.10.20. 16:50:02

Már csak egy kis meleget neki, és kész az ingyen gőzfürdő. Minek itt páramentesíteni? Welnesszelni tessék!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.20. 16:50:49

+ a hőfokot is be kell állítani, 18-20°C-on minden penészes lesz, 24°C-on meg nem annyira...
A hő- és légszigetelés hungarikumos változatát hívják koton-efektusnak is. Voltam olyan új, "szinte passzív" házban, nyár elején, ahová még be sem költöztek, de már kezdett dohosodni. Mondjuk ők megúszták, mert a gázosok és a kéményseprők kiszedették velük néhány ablakból a háromsoros gumitömítést.

Párátlanításra amúgy jobb a 20-30 eFt-os villanygép, de CaCl is létezik olcsóbban is, mint a Ceresit. (Pl. a CORA márkájú), ma. vödör, ma. szűrő, kilós zacskó CaCl, a szoba leghidegebb pontjára. Az égetett mész meg még a CO2-t is megköti...

avatartalan 2009.10.20. 16:57:08

hát igazság szerint a párátlanítást leszarom,de ha ilyen seggem lenne egész nap azt fogdosnám!

tblv 2009.10.20. 17:05:07

Ha a műanyag- egyébként jól záródó szigetelő ablak kilincsét csak félig fordítod rá, akkor nem párásodik be, de a hideg sem jön be.

Secnir 2009.10.20. 17:22:04

OFF
na végre egy frappáns név a posztnak!
ON

tanuljátok meg, hogy a reklám nem hazudik! csak nem mond el dolgokat.
pl.
A tabletta használata során néhány órán belül megjelennek az első vízcseppek
-igen, a tulajdonos homlokán, hogy mi lesz máááár???
és a tabletta használat végén teljesen eltűnik
-szép is volna, ha megduplázódna
A Ceresit STOP Pára készülék egy 20 m2-es szoba páramentesítését tudja elvégezni.
-feltéve, ha lakásunk belmagassága 8 cm.
A működés időtartama általában 2 hónap, azonban ez függ a szoba páratartalmától is.
-persze, ha nincs pára, akkor az élettartam 2 hónap. amúgy egy hét. itt felhívnám az ÁLTALÁBAN szócskára a figyelmet, nagyon jól van elhelyezve...

Ofélia . 2009.10.20. 17:23:58

@Kitalátor feljegyzetei:
Csak nem te is vegyész vagy?? vagy csak utánnaolvastál a lényegnek a kiskegyed vagy a bors helyett:D

Egy vödör kálciumklorid tényleg jó és még hőt is fejleszt a vízelnyelés közben utánna meg kiszárítani (akár a tábortűzön)

És mennyivel olcsóbb:D

Ofélia . 2009.10.20. 17:27:21

@Secnir:
A 20 négyzetméterröl mézgaaladár jutott eszembe az újabb sorozatban a két dimenziós bolygón:DD

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.20. 17:36:39

@ofélia. A halálcsillag tulajdonosa: Lánykoromban egy voltam azok közül a fejenként fél év alatt vagy másfél millió PHARE-forintból* kiképzett ~150 kémiai biztonsági felügyelő közül, akiket - hogy ne fékezzük a multináci konszernek elavult technológiájának és máshonnan kitiltott termékeinek beáramlását, egy-két év alatt szinte teljesen szétkergettek. Boldogult fiatalúr koromban amúgy trágyamérnöknek tanultam, ott is volt némi vegytan.
(Akkor is, ha az oldódás fizikai folyamat...)
.
.
.
.
*Kampányév volt, a tanfolyam főszervezője a legkékebbek országos elnökségének a tagja volt, a kampánynyitót is a képzés színhelyén tartották. Hol hol, azt nem írom le, mert a magyar titokzatos szolgák ott szállásolják el a külföldi ügynökeiket is, akik közül valahogy nem mindenki vigyorgott, amikor a névkitűzőmben megfordított papírra legszebb arab kézírásommal Bin Laden nevét írtam fel...

Ofélia . 2009.10.20. 17:41:35

@Kitalátor feljegyzetei:
A szétkergetés sikeres volt:(((
Az oldódás tényleg fizika de már vénülök:D

schdl (törölt) 2009.10.20. 17:46:58

Ez már a hétvégi po... ja nem.
Nekem az a fura, amint a bevezetőben is olvasható, hogy valaki meglepődik azon, hogy a reklám hazudik.
Jó reggelt!
A szúnyogírtó nem írt szúnyogot, az intelligens mosópor nem válaszol, ha szólsz hozzá, és a macskák is inkább egeret ennének, nem whisakármit :D

schdl (törölt) 2009.10.20. 17:48:34

@avatartalan: "hát igazság szerint a párátlanítást leszarom,de ha ilyen seggem lenne egész nap azt fogdosnám! " - Ha nekem ilyen seggem lenne, egész nap a kezemen ülnék :D

Ofélia . 2009.10.20. 17:49:10

@schdl:
Protestálok!!

A szunyogirtó igenis irt szunyogot ha lecsapod vele:)

schdl (törölt) 2009.10.20. 17:53:30

Hogy érdemi hozzászólásom is legyen: a kedves posztoló vegyen növényeket a lakásába, azok beállítják az optimális páratartalmat (ha lehet, ne pálmafákat)

schdl (törölt) 2009.10.20. 17:55:22

@ofélia. A halálcsillag tulajdonosa: Ja, igaz. Meg ha egy öngyújtót tartasz a spray elé, az is elég hatásos (a lángszóró ellen viszonylag kevés élőlény rezisztens) :D

Nomante 2.0 2009.10.20. 17:55:33

jó a kép, a poszt meg fotosopp.

Ofélia . 2009.10.20. 17:58:14

@schdl:
Az ilyen ne vegyen növényt mert nem locsolná!!

"Szívd el a párát de rohadék" felkiáltássa:D

schdl (törölt) 2009.10.20. 18:03:42

@ofélia. A halálcsillag tulajdonosa: "Egy vödör kálciumklorid tényleg jó és még hőt is fejleszt a vízelnyelés közben utánna meg kiszárítani (akár a tábortűzön)
" - ha meg van egy kádnyi oltatlan meszed, akkor az eltűnteti a penészedés miatt ugató szomszédot is :D

Ofélia . 2009.10.20. 18:10:42

@schdl:
Hogy ON legyek tényleg jobb mint ezekbe a tablettákba bugyolálni és mennyivel olcsóbb?:DD

schdl (törölt) 2009.10.20. 18:12:59

Mi ez a pangás? Csak nem valami értelmiségi sorozat megy valamelyik kereskedelmin?

A műanyag nyílászárók esetében, ha a lakás gáztüzelésű, előírják azt a szellőztető bigyót, amiről valaki már írt korábban. Igaz, olyankor a CO-miatt, de a lényeg ugyanaz. Természetes és folyamatos szellőzés kell.

Panelban lakom, távfűtéssel (tudom, sikeres ember nem lehetek), a falak le vannak szigetelve, de ablakot nem cseréltettem. Ha átmegyek a szomszédhoz, akik ablakot is csináltattak, nagyon érezhető, náluk mennyire nehéz és párás a levegő.

Valahogy meg kell találni az egyensúlyt.

schdl (törölt) 2009.10.20. 18:16:35

@ofélia. A halálcsillag tulajdonosa: Képzeld, tavaly télen tisztítottam a kéményt, amikor elsodort a Mikulás a szánjával, ráadásul az egyik rénszarvasa is megrúgott. Meg sem állt, semmi bocs vagy ilyesmi.
Azóta nem hiszek a Mikulásban...

Nomante 2.0 2009.10.20. 18:16:36

off

@schdl: "Valahogy meg kell találni az egyensúlyt."

ajánlom a jógát, anyósomnak bejött. :)

on

egyébként én személy szerint maradok a növényeknél, semmi kedvem hozzá, hogy döglött macskát kerülgessek, mert nyaldosta ezeket a tablettás légkondikat. persze növényeket szigoruan őstermelőtől v. az ALDIból.

MosoMasa 2009.10.20. 18:24:08

Hát nem szaunára találták ki.

Ofélia . 2009.10.20. 18:24:44

@schdl:
Mit vagy meglepődve?? a mónikasó megy összesen 4 szúvas foggal:((

A szigetelésben az tetszik a legjobban, hogy a spórolás jegyében a légmentesre szigetelt lakásban a fürdőszobába szerelik a gázcirkót(az is ad egy kis meleget)

Oszt az ambulancián márha túlélik a co mérgezést rögtön feljelentik a gázszerelőt:(((

schdl (törölt) 2009.10.20. 19:05:52

@ofélia. A halálcsillag tulajdonosa: Meg a kéményseprőt, a főbérlőt, az önkormányzatot... persze, kezdünk amerikanizálódni, ahol mindenki hülye próbál perelni mindenkit. Ezek az okosok csak azzal nincsenek tisztában, hogy indiánföldön mások a jogrendszer alapjai, mint itt :D

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.10.20. 21:04:17

Nem írta, milyen házban lakik. A ceresit pedig jó, tegnap egy egész Aldit elpárologtatott. Láttam! :) A kőzetgyapotos szigetelés célravezetőbb hosszú távon, a fa ablakok meg lehet esztétikusabbak is, de ugyanúgy dunsztol. Kell egy pár gyerek, akik egész nap ki-be rohangálnak és probléma megoldva.

kispista2 2009.10.20. 21:38:55

Esetleg szellőztessél rendszeresen kereszthuzattal pár percig. Így nem hül ki a lakás de a párás levegő cserélődik.
És vegyél rendes párátlanítót. Mit hittél a tabletta napi 40 litert fog kivenni?

champy 2009.10.20. 21:42:53

@Trojai: Na ez szerintem faszság.
1 éve lecseréltem az összes ablakomat műanyagra a régi faablakokat összedaraboltam . A konyhában pöpecül penészedik a plafon alja, de nem azért mert műanyag ablak van, hanem azért mert nagy a páratartalom. A faablaknál is ugyanúgy penészedett, pedig az szellőzött rendesen. Ahol a faablaknál nem volt penész, pl. hálószobák, ott a műanyagnál sincs. Sajnos nálam a konyhában nincs közvetlen fűtés, de a mellette lévő helyiségben van, ajtó pedig nincs a két helyiség között. Ha normális hőfok lenne, mondjuk 24 fok, akkor nem penészedne, tök mindegy hogy műanyag vagy faablak. Úgyhogy szerintem csak rizsa, hogy a műanyag miatt így penészedik meg úgy. Normális fűtés, és normális külső szigetelés és cső, nem lesz penész.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.10.20. 22:53:20

@champy: ezt én is megerösithetem, még annyi, hogy pl. konvektort célszerű cirkóra cserélni. (családi ház). Nálunk nagyságrendekkel javult a komfort, igaz itt fél méteres téglafalak vannak, nehéz felfűteni is.

Trójai 2009.10.20. 23:19:29

@champy: Hát nekem tapasztalat,igaz az lakás. Meg egy szaki ismerősöm is mesélte, hogy ahova eddig beszerelte házba, ott mindneütt penészedés lett a vége.

Szerintem akkoris ront a helyzeten. Főleg lakásban ahova nem erkélyre teregetnek, tudod, meg konyhában ha főznek és nincs páraelszívó, meg ilyenek tudod.

Amúgy penésztaszító festékek is vannak de a meszelés a tuti. Na, az fertőtlenít.

Trójai 2009.10.20. 23:21:27

@champy: amúgy ha normálisan szellőztetnek a műanyag ablak mellett, akkor ott sem lesz penész. De a veszélye nagyobb.

Amúgy vegyél valami spriccelős penészírtót a konyhába, mert egészségtelen nagyon.

Teafaolajat is szoktak erre a célre használni. Lekezelik vele a felületet.

champy 2009.10.20. 23:30:08

@Trojai: Lakásügyben nem tudok nyilatkozni. Ez egy családi ház, B30-as téglából. Sajnos külső szigetelés nélkül. A terv, hogy teszek fel 5 cm-es szigetelést, betonkoszorúra lehet hogy 10-et :) (a falra elég az 5 cm, így is felére esik a hőveszteség, asszem kb úgy nézne ki a dolog, mintha 60 cm lenne a tégla. :) Meg hát a másik ami jó lenne egy központi fűtés vegyes tüzeléses kazán kombinálva valami normális cirkóval. Konvektor nem ér egy irgalmas sóhajtást sem sajnos. Ejjjj, ha már ez most meglenne, nem szarnék a téltől :))

champy 2009.10.20. 23:32:32

@Trojai: Savo-t használunk. 5 perc alatt eltűnik a penész, sokáig nem is jön vissza.
Ami nagyon tetszik benne, hogy a fehér fal befújva a penész után fehér lesz a színes meg színes marad, nem fakul ki. :)

Egyéves Önkéntes 2009.10.21. 08:49:39

a képet nézve nekem 10 perc után jelentek meg az első cseppek. :DDD

amúgy ki vesz 2 ezerért 10 dekás sótablettát??????
40 forint egy kiló só, az is kirántja a párát a levegőből. tán még jobban, mert nagyobb a felülete

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.21. 09:30:07

A vízbül veszi ki a zoxigént, teccikérteni.

Na, most meg a zoxigénből kéne kivenni a vizet!

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.10.21. 09:33:17

Nálam ugyanez Corásban működik.
Mondjuk én nem víz alatti barlangban lakom, csak egy hungarocellel becsomagolt, műa nyílásszárós házban.
(A "levendula illatú" ótvar büdös, senki se vegyen olyat."

akikaztmondjákni 2009.10.21. 09:38:47

@Trojai: Ez így van.
Nálunk müanyag van,de no penész-> szellőztetek sűrűn:)

betépett felhasználó 2009.10.21. 09:47:44

ahogy a fotot elnezegetem, nem tudom eldonteni, hogy most akkor ki-, vagy berantja azt a flakont a pár(i)a.

AlulírottFentemlített 2009.10.21. 10:53:11

@EÖ:

Spontán, vagy kézi rásegítés hatására :-))

Ez csak maszt urbán legend!

KolomparVinetu 2009.10.21. 11:20:53

@Trojai: Bebaszna, ha a dupla üveg közt kicsapódna a pára...

lámalány 2009.10.21. 11:54:54

Küldd át nekem az összes párát!! Mindketten jól járunk. Az én lakásom olyan száraz, hogy vattát köpök, nem győzök párásítani :(

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.21. 12:05:33

@sobri jóskáné: Az se rossz, meg van valahol olyan hőcserélős szellőztető izé is, ami lehűti a kijutó levegőt el felmelegíti a bejövőt, de azt sem a létminimum környékén élőknek forgalmazzák, pedig nekik (nekünk) lenne rá a legnagyobb szükségü(n)k.

Trójai 2009.10.21. 12:23:25

@KolomparVinetu: hát, pedig én ezt figyeltem meg nagyanyám házában. :D nem dupla Üveg közt, hanem dupla ablaktábla közt. mindkét ablaktábla 1 szem üvegből van, köztük kb 25 cm távolság(ennél vastagabb amúgy a fal de van külső párkány is.) Kívül fa ablakátblák, csukhatóak.
Nem nagyon csapódik amúgy, de pár vízcseppet szoktam látni lefele gurulni.

Egyéves Önkéntes 2009.10.21. 13:05:27

@lámalány: na végre egy konstruktív ötlet. :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.21. 13:48:33

@KolomparVinetu: Pedig ha megöntöztük a rozmaringot meg az amarilliszt, előfordult nem egyszer...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.21. 13:54:31

@Trojai: Gond akkor van, ha azt látod, hogy a vízcseppek felfelé gurulnak...

ugyan_pityu! 2009.10.21. 14:22:03

semmi köze a nyílászáró anyagának a páraképződéshez. ugyanígy a normál polisztirol-táblás hőszigetelésű lakások sem "dunsztolódnak be" csak azért mert műanyag alapú a szigetelőanyag. A lakásban keletkezett pára 95-97 százaléka kizárólag szellőztetés útján távozik, csak a maradék 5-7 százalék a falakon keresztül, amit viszont a polisztirol is átenged magán. ez tény
egy 70m2-es, új építésű lakásba költöztem, amit tavaly télen adtak át. vettem a bauhaus-ban valami noname sajátmárkás elektromos páraelszívót (20.000 Ft), ami olyan, mint egy kicsinyített mobil-klíma. napközben bekapcsolva hagytuk, és minden este, amikor hazaértünk, tele volt a tartálya, ami nettó 1,5 liter vizet jelent (néha kevesebb volt). ez a decembertől számított 3-4 hónapnyi fűtési idő alatt kb 90-120 liter. és csak a reggeli és esti egészségügyi szellőztetést csináltuk.
szomszédoknak a falakon folyt a víz a nyílászárók közelében, nekünk csak néha ment a páratartalom 80% közelébe. szomszédok állandó szellőztetésének 40.000 Ft körüli gázszámla lett az eredménye (a sok helyen foltos + penészes falak mellett), mi 21.000 Ft-ot fizettünk a legkeményebb hidegek idején. ez meg a tapasztalat

pityu

ugyan_pityu! 2009.10.21. 14:23:30

ja, azt nem írtam, hogy műanyag nyílászárók lettek beépítve, és polisztiroltáblás a hőszigetelés

pityu

betépett felhasználó 2009.10.21. 15:09:33

motto : "a tanga a legjobb nyílászáró!"

@ugyan_pityu!: Tevedsz, de nagyon!
EÖ 2009.10.21. 08:49:39 beirasa es a foton lathato nyílászáró igenis szoros osszefuggest sejtet.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.21. 16:09:39

@betépett felhasználó:
A mottóddal nem tudok egyetérteni. Attól, hogy a legjobb nyílást zárja, még nem a tanga a legjobb nyílászáró. (Még nekem is van jobb...)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.21. 16:13:23

Nem beszélve arról, hogy az előző hozzászólásom lett a 69-es...

Trójai 2009.10.21. 16:56:43

@Kitalátor feljegyzetei: olyat is láttam már! Csak ahhoz fejre kell állni. :) Vagy kézen.

Lilieth 2009.10.21. 19:21:05

A házunkban párát még nem nagyon láttam, viszont utáltam, hogy mivel a vizes ruhákat télen csak a fürdőszobába tudom kiteregetni fregolira, pár óra múlva tiszta dzsungel fílingbe csöppent az ember. És akkoooooor: vettem ceresitet. Erre a célra nagyon is megfelel. Azóta is minden télen használom, a ruhák nem büdösödnek be, simán megszáradnak, nincs pára.

/tno+DA= 2009.10.23. 21:29:58

Popsztolónk is nagyon ráér.
Értem én hogy fizetett valamiért és nem kapta amit, de ennél nagyobb problémája az életben ne legyen hogy mennyire párás a lakása...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.27. 10:57:43

@/tno+DA=: Várja meg, amíg a gyereke asztmás, ő meg tüdőrákos lesz?

zsoci 2009.11.03. 09:23:03

Többeknek:

Nem kellet volna az általánosban a kémia órán ultizni. Úgy működik minden ilyen KÉMIAI párátlanító, hogy a benne leő sótabletta felszívja a páratartalmat ( kicsapja a vizret belőle ) . A felesleges víz meg lecsöpög. Ez a víz erősen magas sótartalmaú ( nem NaCl ! ).

Tehát a össezgyüjtött viz nem használható fel. Én is hasz nálok ilyet a présházban és rendesen működik, egyszerűen nem tud nem működni. Viszont ebből az is következik, hogy akármelyik olcsót megveszed pont annyira jó.

v2peti 2009.11.16. 19:12:52

[i] de CaCl is létezik olcsóbban is, mint a Ceresit. (Pl. a CORA márkájú),[/i]
Szerinted a Ceresit mit tartalmaz?
>90% CaCl!
Kizárt, hogy 2000 Ft lenne belőle egy kiló, tehát jó nagy haszna van rajta a gyártónak az tuti.
süti beállítások módosítása