Tékozló Homár

Tojt az ügyfélre, mert nem nála szerződött

2009.12.22. 07:45 | ge | 83 komment

Norbert jólnevelt ügyfél, aki ha nem kap csekket, befárad az ügyfélszolgálatra. De az Uniqua esetében ez sajnos nem volt megoldás, a biztosító alkalmazottja - mivel Norbert nem nála kötötte a szerződést - megsértődött és elzavarta a szemtelen ügyfelet.

Az egyik legnagyobb alkusz cég segítségével felmondtam a régi biztosításomat az Allianz Hungáriánál és kötöttem egy új KFGB-t az Uniqua-nál. Jó volt az ajánlat, így még mellé csaptam egy Casco biztosítást is. Mivel a KFGB biztosításom 60 napos díjhalasztással lett megkötve, ez nem jelent gondot, várhatóan majd érkezik a csekk.

Azonban a CASCO biztosítás esetén, a szerződés megkötésétől számított 30 napon belül meg kell fizetnem az első díjat, csekket azonban még nem kaptam, a határidőből pedig vissza van még 12 nap, így gondoltam itt az ideje el kezdeni érdeklődni a dolgok állása felől.

Befáradtam a helyi Uniqua biztosító társasághoz (zalaegerszegi kirendeltség), ahol elmondtam panaszomat, és segítségüket szerettem volna kérni, hogy a díjamat rendezni tudjam, egyúttal már befizettem volna a 2010. évi KFGB díját is. Mivel egybe kifizetem az évet előre, ezért 110e magyar forintot hagytam volna az irodában.

Mire az ügyfélszolgálatos úriember közölte, hogy mivel ez interneten lett megkötve, ő nem lát rá illetve megmondta burkoltan, hogy ő NEM IS HAJLANDÓ megnézni, hogy a szerződésem hogy áll, kérésemmel forduljak az alkusz céghez. Továbbá elmondta azt is, ha irodában kötöm meg, akkor tudott volna segíteni. Burkoltan megmondta azt, hogy sérelmezi, hogy a szerződés nem nála lett megkötve, ezért a szerződés után járó pénzt nem ő teszi el. Közben míg én ügyfélként bent voltam az irodában, csengett a telefonja amit felvett és elkezdett beszélgetni (ha ügyféllel vagyok nem veszem fel a telefonomat, vagy felveszem és megmondom az illetőnek, hogy elnézését kérem, ügyféllel vagyok és visszahívom), majd fél perc után megkérdezte tőlem: "Uram jó lesz ez így?"

Mire azt mondtam én, hogy nem túl rugalmasak és kijöttem az irodából. Az úriembernek annyit kellett volna csinálnia, hogy kettőt kattint a egérrel, megnézi a dolgok állását, és ha valóban nem látja a szerződésem (bár ez kizárt, mert 12.04-én az egész anyag már náluk volt az alkusz cég szerint) , akkor felhívja a bp.-i céget, vagy ha látja akkor add egy csekket vagy befizetem helyben bankkártyáról. Valamint kellemes ünnepeket kívánni nekem. Elvégre én lennék az ügyfél, aki beszeretett volna fizetni 110e forintot!!!

Okoztak pár kellemes percet még így karácsony előtt. Én ezúton is kívánok nekik kellemes karácsonyi ünnepeket és eredményekben, sikerekben gazdag boldog új esztendőt!

Jövőre egész biztosan váltok. Még ha egy drágábbra, akkor is....

Üdvözlettel:

Norbert
 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bikicsunáj Bój 2009.12.22. 07:52:11

Jobb reggelt!

Igaza is volt az ügyfelesnek!
Érdeklődj ott, ahol kötötted! A jutalékot ők tették zsebre utánad, az ilyen munkát is velük csináltasd meg.

Vámpír\\\'08 2009.12.22. 07:52:31

Na én egyszer az egyik mobilszolgáltatóval szoptam úgy, hogy csak simán kikapcsolták a telefonomat. Mondom mi van? Aszongy az ügyfélszolgálatos, hogy nincs egy három hónappal ezelőtti számlám befizetve. Egyeztettünk, igaza volt, de azért megkérdeztem, hogy kisfiam, ha előtte-utána az összes napra pontosan be volt fizetve, akkor nem lehetett volna szólni, hogy tessék már utánanézni, hátha elkeveredett valahol? Jogilag nekik volt igazuk, de azért mégis.

Bikicsunáj Bój 2009.12.22. 07:54:44

Még annyi, hogy az aljamunkát nem büdös elvégeztetni személyesen az irodában? Ha ezért be tudtál menni, akkor a szerződéskötés miatt is ott lett volna a helyed!

vike74 2009.12.22. 08:04:43

Megboldogult biztosítós koromban annak idején a Garanciánál - most Groupama - tényleg nem láttunk bele az alkuszos biztosításokba. Azt láttuk csak, hogy él a szerződés vagy se, de az összes többi adatot, ami még lényeges lett volna, azt nem. Ezt vagy elhitte az ügyfél vagy se. Többnyire nem. Tényleg abszurd dolog volt. Ezért soha nem kötök biztosítást interneten keresztül! Kinézem, hogy hova, mennyiért és szépen becapplatok a legközelebbi irodába.

HandG 2009.12.22. 08:05:34

Most alkalmazott az az elcseszett agyú ügyfélszolgálatos vagy nem?!
Ott dolgozik még?
Az ilyen megérdemelné, hogy munkanéküli legyen!

És ne haragudj meg, olvasó-H1N1 ....de te kicsit tekervényszűkében állhatsz. Ha valaki buta, legalább ne kürtölje világgá.

Almaspite 2009.12.22. 08:10:03

@olvasó - H1N1 oltást sohasenem!:

Még jó, hogy nem baszod le azért, mert olcsóbban merészelte megkötni a neten keresztül a szerződését! Miért baj az, hogy valaki igénybe vesz egy kedvezményt?

Megdobbent 2009.12.22. 08:11:01

A kurva kis kocsog annyit burkolt ott, hogy akar beburkalhatott volna vagy 2-3 orrbabaszast is a nagy arcaval, aztan raboritani a pultot, es ha epp szukseg van, akkor azt arca felett guggolva elvegezni.

sasmadar 2 2009.12.22. 08:16:53

Ez piti ügy,persze mindenkinek a saját "keresztje"a legnehezebb..
Azért,az Allianz se egy szent,az 'estihirlapon"találtam:

www.estihirlap.hu/belfold/12029-repulogep-lopas-nem-fizet-a-biztosito-mert-ilyen-meg-nem-volt

cc2vts 2009.12.22. 08:21:18

@olvasó - H1N1 oltást sohasenem!:

Szervusz! Én lennék Norbert...

Manapság ha már nem muszáj, tudod az ember próbál mindent elintézni interneten keresztül. Gondolok itt a banki transzfer akcióktól elkezdve, akár egy üzleti megbeszélés lebonyolításán át, egy KFGB szerződés megkötéséig.

Nem feltétlenül azért, mert lusta vagyok elmenni és személyesen lebonyolítani a dolgokat. Egész egyszerűen azért, mert a napi elfoglaltságom ezt nem igazán teszi lehetővé. Mivel mi is szolgáltatást végzünk (Szervíz cég), ezért reggel 6 órától este 17 óráig dolgozunk.

Én sem mondom a kedves ügyfélnek azt, hogy vigye el a gépjét máshova, nem vagyok hajlandó még csak rá nézni sem, mert eddig máshol javítatta a berendezéseit. Úgy gondolom, hogy aki szolgáltatást végez, az az ügyfelekből él, és nagyon nem mindegy, hogy egy ügyfél milyen szájízzel távozik, mennyire volt elégedett a szolgáltatással, legközelebb is hozzánk jön-e el, ha problémája van.

Tudod mindenkit le lehet húzni, át lehet vágni, lehet neki kellemetlen perceket okozni. Egyszer. Nem többször. Az ügyfél legközelebb már nem fog oda visszamenni. Azt hiszem, hogy ha mi 22 évvel ezelőtt ilyen szolgáltatást nyújtottunk volna, nem hiszem, hogy a mai napon, a mai világban még működne az amit felépítettünk.

Kellemes Ünnepeket Neked is! :-)

Ugyandehogy (törölt) 2009.12.22. 08:21:54

most írd le százszor, hogy KGFB. ebben a sorrendben.

Bikicsunáj Bój 2009.12.22. 08:26:32

@Almaspite:
Semmi probléma azzal, hogy a neten köti meg, én is ott tettem, hanem azzal, hogy ha már ott köti meg, akkor méltóztassék ott intézni az ügyeit is.

Gizike 2009.12.22. 08:28:16

Ha neten kötötted a biztosítást, akkor nem okozhatott volna gondot a díj kiegyenlítése is az interneten.
Minden banknak van netbankja, gondolom van bankszámlád.
Az utalási adatok rajtavannak a visszaigazoló e-mailen amit kaptál.

Sárga csekkekért ügyfélszolgálatokra bemászkálni, aztán a postán is sorbanállni vele nem jó ötlet.

cc2vts 2009.12.22. 08:29:04

@Babette: Most kezdjem el ?:-) Elszúrtam :-)

Mindenesetre a megoldás az lesz, hogy fogok egy sárga csekket, kitöltöm a biztosító adataival, és az alkusz cég által kiszámolt díjat feladom... :) Maximum kötvényszám nem lesz rajta, csak a frsz., de azt majd ők kilegózzák :-)

Amúgy a legfrissebb fejlemények szerint, az alkusz cég szerint díjfizetéssel kapcsolatban a biztosítóhoz kell fordulnom...

További szép napot mindenkinek!

Bikicsunáj Bój 2009.12.22. 08:29:45

@cc2vts:
Szervusz Norbert,

Akkor azt nem értem, ha annyira szorított az idő, akkor miért nem ennek is neten mentél utána?
Ezt is simán el tudtad volna ott intézni.
Te minden egyes javításból pénzt látsz, emiatt persze, hogy nem küldöd el. Míg az ott ülő ügyfszolga abból biztos nem lát egy fillért sem, hogy neked csekket pótolgat.

Bikicsunáj Bój 2009.12.22. 08:31:22

@HandG:
Szerintem ne személyeskedjünk, mit szólsz hozzá?

Ugyandehogy (törölt) 2009.12.22. 08:32:48

@cc2vts: :)

amúgy nem nagyon tudok mit mondani (azon kívül, hogy alkuszi kötésnél is köteles a biztosító foglalkozni veled), mert volt alkusznál úgy allianzos casco-m, hogy az alkusznak fizettem a díjat, de nem ez az elterjedt.

eznemisénvagyok 2009.12.22. 08:40:23

Nem Uniqua. Símán csak Uniqa.

cc2vts 2009.12.22. 08:42:58

@vike74: Szia!

Én elhiszem, hogy ez így van, mert hát az úriember is miért hazudott volna?

Akkor ennyit kellett volna mondania, hogy: "Uram, sajnálom, sajnos az alkusz cégen keresztül kötött szerződésekre nincs rálátásunk, de amit javasolni tudok, hogy megadom a cég számlaszámát, vagy adok egy sárga csekket és az alkusz cég által kiszámolt díjat tessék befizetni."

Nem gondolom azt, hogy nekem, mint ügyfélnek, különösebben kellene könyörögnöm, hogy hadd fizessem be a pénzt. Ez nonszensz. Én vagyok az ügyfél, az én, meg mások által befizetett összegből kapja ő a fizetését és ha ezt nem látja át, akkor csak sajnálni lehet.

vike74 2009.12.22. 08:44:52

A bajok ott kezdődnek, hogy az alkusz cég által kiadott szerződésszám NEM egyezik meg a későbbi, a biztosító rendszerében rögzítésre kerülő kötvényszámmal. Az alkusz cég nem köt biztosítást, csak ajánlatot tesz, amit a biztosító vagy befogad, vagy se. Ha az alkusz cég bármilyen adatot tévesen vesz fel, rögzít vagy bármilyen hibát vét, a biztosító nem köteles elfogadni az ő általuk kiszámított díjat. Ilyenkor nem kerül levonásra az első díj, nem megy ki a csekk, magasabb összegről szól, stb. Ekkor megy az ügyfél a biztosító irodájába, mert az alkusz cég nem szól vissza, hogy "hé, nem jó amit eddig csináltunk", hanem nagy ivben tojik rá! Ott viszont az ügyintéző, sajnos nem tud mit csinálni. De! Nem telefonál és eszik közben! Ennek a szuper jól megszervezett rendszernek is köszönhető, hogy három év után felálltam a székből és otthagytam a biztosítót a csudába.

dr. Aullah 2009.12.22. 08:45:32

Most nem értek veletek egyet. Ne bántsátok a poszt tolót. Szerintem ő nem tett semmi hülyeséget. Nem kapott csekket és utánaérdeklődött...

Az ügyfélszolgálatosnak pedig épp ilyen durci pillanata volt. Ilyenkor hangosan el kell mondani "hátha nem kell a pénzem, akkor viszem máshova"... aztán elhúzni onnan.

dr. Aullah 2009.12.22. 08:47:25

Amúgy nálam is lehet biztosítést kötni, én csak 100k kérek. Kárt nem tudok fizetni, viszont ha valaki neked megy, akkor azt meg tudom keresni és ellátni a baját :P

cc2vts 2009.12.22. 08:49:11

@olvasó - H1N1 oltást sohasenem!:

Lehet, hogy nem lát egy fillért sem, mert a biztosítás kötés után járó pénztől biztosan elesett, hogy én alkusz cégen keresztül kötöttem a szerződést. Elismerem.

De Ő, annak a cégnek az alkalmazottja, ahova ha úgy tetszik én "be" szerettem volna tenni a pénzemet, sok más ügyféllel együtt.

Magyarán ő a fizetését abból a pénzből (is) kapja, amit a szerződött felek befizetnek. Neki az lenne az érdeke, hogy a cég sikeres legyen, az ügyfél elégedetten távozzon, vigye a cég "jó" hírnevét, hogy mások elmondják: "Te, milyen rugalmasak voltak itt velem, gyere ide te is!"

És, hogy ezért annyit kellett volna mondania, hogy: "Uram, sajnos nem látok rá a díjakra, de ha magának meg van, hogy mennyit kell befizetnie, megadom a cég számlaszámát nagyon szívesen..."

...és, hogy ezért neki kettőt kellett volna kattintani a számítógépén, hát én kérek elnézést! :-)

vike74 2009.12.22. 08:49:55

@cc2vts:

Tökéletesen igazad van! Nem azzal van gond, hogy nem tud segíteni, hanem a hozzáállással. Ilyen munkát csak az végezzen aki megérti, hogy ő van az ügyfélért és nem fordítva. Én túl lojális voltam és nem bírták az idegeim. Soha nem néztem hülyének az ügyfelet, csak ha tényleg az volt :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.12.22. 08:55:22

@olvasó - H1N1 oltást sohasenem!:
És ha nem lát pénzt abból a 2 perces munkából? Elvileg ő nem csak jutalékért dolgozik, hanem alapbére is van mint alkalmazottnak, nem küldhet el a fenébe egy ügyfelet csak azért mert nem kap utána jutalékot. Mi lenne ha mindenki így gondolkodna?

vike74 2009.12.22. 08:58:48

Alapbér nincs, csak jutalék!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.12.22. 08:59:12

Az egészről az a mixer csávó jut eszembe aki valami borravalós postnál arról osztott kommentekben, hogy aki nem ad neki először borravalót, azt legközelebb csak a lehető leglassabban szolgálja ki. Talán Ozy a neve de nem biztos.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.12.22. 09:00:27

@vike74:
Igen? Akkor végülis nem is ügyfélszolgálatos, hanem kizárólag üzletkötő. Ügyfélszolgálatos akkor nincs is a biztosítónál?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.12.22. 09:01:24

Akkor is fenntartom a véleményemet, ha neki két klikk lett volna, akkor nem úszott volna el közben egyetlen üzlete sem.

vike74 2009.12.22. 09:01:43

De ez nem lehet ok a bunkóságra. Szép is lett volna, ha mindenkit aki bejött az irodába és nem kötött biztosítást, elhajtottam volna a francba. Hiszen lehet, hogy másnap már azért jött volna vissza.

vike74 2009.12.22. 09:04:29

@Zabalint:

A Garanciánál nem volt külön. Mindenki intézett mindent. Persze ha tudott. Aki épp bent tartózkodott az irodában az intézte a kárfelvételt, befizetéseket stb. Ezért nem járt pénz. Senki nem szeretett bent lenni, mert a pénz csak kötésből volt.

Gizike 2009.12.22. 09:09:28

Ha nincs sárga csekked, akkor csak rózsaszín csekkel működik az a dolog, hogy te töltöd ki az adatokat, és úgy adod fel a lóvét.
Annak viszont horribiis ára van, fent van a posta honlapján, nézd meg.

AlulírottFentemlített 2009.12.22. 09:09:37

Nekem tegnap küldte meg az alkusz cég (Netrisk) az új kötelező kötvényét postán, mellékelve hozzá az új biztosító sárga csekkjét is az első negyedévre. (dec 20.-ára ígérték és 21.-én meg is jött)

Azt javaslom a posztolónak, hogy várjonmég pár napot.

hatesz 2009.12.22. 09:14:01

mekkora hülye szó már ez az "alkusz". Van felkusz is? Pl. a mókus a fára elöször felkusz, majd alkusz...

cc2vts 2009.12.22. 09:19:16

@hatesz: Nemnem!

Előbb felkusz, utána ódúba bekusz és csak utána alkusz! :-))))

hatesz 2009.12.22. 09:22:43

Amúgy ilyen esetekben nálam a mindig segítö kérdés: "Elnézést, megtudhatnám az ön nevét?" kis papirlap és toll elö a zsebböl és név felír. Mire a keresztnévhez érünk, az ügyintézö sokkal_kedvesebb_és_segítökészebb lesz , tapasztalatból mondom. Ha nem, panaszkönyv, felettes kérése elöször udvarias majd egyre mérgesebb hangszínnel.
"Mire azt mondtam én, hogy nem túl rugalmasak és kijöttem az irodából." Na itt hibáztál, ö nyert. Ahelyett hogy odatetted volna kicsit jobban magad (panaszkönyv, felettes kérése), simán elkullogtál és jöttél nyafogni a Homárra.
Nem lehetne már elérni, hogy csak olyan posztok kerüljenek ki, ahol egy kis akadály után nem hagyja rögtön annyiban posztoló a dolgot, hanem él a jog (és a józan ész) adta lehetöségekkel?????

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.12.22. 09:25:09

Ahhoz, hogy honnan jön az ügyfél, ahhoz az ügyfélszolgálatosnak semmi köze! A szolgáltatás ellenértékét az ügyfél fizeti. Lehet, hogy ha nincs az alkusz, az ügyfél marhára nem hozzájuk megy perkálni, szóval menjenek a picsába nem foglalkozni vele!

@olvasó - H1N1 oltást sohasenem!:
Te meg, ha bankban kötötted a netbank szerződésed, akkor szíveskedjél a bankban intézni az átutalásaidat!
Azt felejted el, hogy ha nem kapod meg a fizetés feltételeidet, kgfb esetén ugyanúgy Te szívod meg, szóval kiszolgáltatott helyzetben van a poszter. Naná, hogy megpróbálta valahogy elintézni és naná, hogy személyesen, hisz tudjuk, hogy a magyar e-mail könnyebben elvész az éterben...

@Mások:
Az én pénzemből kapja a fizetését tételt meg felejtsük már el, senki nem kíváncsi erre, még ha így is van. Ha valaki tahó, azért nem lesz kedves, mert Te vagy a kétlábon járó fizetése. Azért nem, mert az ügyfél és a fizetés közé beékelődik sok tényező, amitől a függés nagyjából meg is szűnik.

juhaszvik 2009.12.22. 09:25:23

összegezve ha jól értem, akkor rossz a rendszer (nincs alapbér, nincs ügyfélszolgálatos), amiben a tapló emberek nem tudják kezelni az alapvető illemtani hiányosságaikat.
ugyanis, ha nem az ő feladata lett volna, azt még ugyanúgy el lehetett volna intézni kulturáltan.

és első. :)

2009.12.22. 09:29:56

az alkusz dolga a csekkről gondoskodni, ők küldik ki, ők teszik zsebre a jutalékot. Te ezt nem tudtad, trosz helyen érdeklődtél, ás az üszis is éppen menstruált.
De gondolom azért kötöttél az unikánál mert olcsóbb volt, nem azért hogy bájologjanak veled. Ennyi.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.12.22. 09:33:46

@cc2vts:
Szia!

Ha hozzám hasonló genya lenne ott, akkor "véletlenül" elgépelném a számlaszámot, hogy az én magánszámlámra jöjjenek a pénzek amit egy hajléktalan nevére nyitottam és bankkártyával felveszem rögtön :-)

A honlapról leolvasott számlaszám sem igazán jó, hiszen ha admin lennék, vagy valami hacker, defacelném az oldalt mondjuk Uniqua.hu (ugye, hogy Te is elgépelted?) oszt' utaljanak a zügyfelek...

Az sem helyes, hogy küldök egy emilt, vagy tértivevényes levelet hasonlóval, de még az sem a magamfajta üldözésmániás az ajánlaton olvasható számlaszámra sem utalna (mert mi van ha az ügynök a simlis)

Viszont:
Utalnék ha a biztosító/alkusz a megkötött szerződésen megadná a számlaszámát (weben is ha megfelően hitelesített az oldal)

Utalnék ha a kötvényen szerepel a számlaszám.

100K HUF szép pénz, gondolj bele, ha a csalók csak 100-200 ügyfelet tudnak a fenti módszerrel átverni...

cc2vts 2009.12.22. 09:34:10

Az ügy további fejleménye:

Ma d.e. budapesti ügyfélszolgálaton, bejelentkező úriember készségesen segített. Elkérte a forgalmi rendszámot, nevet, adatokat egyeztettünk. Elárulta, hogy a kötelező már feldolgozás alatt áll, nincs vele probléma, a CASCO biztosítást egyenlőre nem látja még a rendszerben, kis időt kért, és azt mondta a két ünnep között várhatóan feldolgozásra kerülnek a folyamatban lévő ügyek. A csekket tőlük várhatom. Tartott ez körülbelül 2 percig.

Ennyi lett volna az megyeszékhelyi kirendeltségen dolgozó úriember dolga is.

cc2vts 2009.12.22. 09:47:03

@sambalabammbumbumm:

Vagy csak simán letöltesz egy exploitot "script kiddie"-ként és nyúlod a milliókat, nem ? :-))

The Good Boy 2009.12.22. 10:17:38

akkor egy másik szemlélet is van: nekem minden biztositásom ugyanott van több mint tíz éve. emiatt nekem nem is nagyon érné meg (egyáltalán nem) bármely biztositásomat is máshova vinni, mert a rengeteg kedvezményt a sok másik biztositás miatt kapom, mert akkor a többi drágulna. Ugyanannál az ügyintézőnél intézek mindent (korábban amig nem ment nyugdijba az ismerősöm, akkor annál - azóta annál a hölgynél, aki megörökölte az ismerősömtől a szerződéseket -, akitől annó minden nem publikus, ügyfélnek adható pluszt is megkaptam), mármár baráti viszony alakult ki az évek alatt, így nem meglepő, hogy nekem gyakorlatilag bármi gondom van, csak egy telefon, és mindent elintéz, akár van haszna belőle, akár nincs (legjobb példa: pár éve külföldi üzleti úthoz utasbiztositás kellett utolsó pillanatban - akkor még nem neten kötöttem - felhívtam, hogy kössünk egy ilyet, majd legnagyobb döbbenetemre odaérkezésemkor egy másik biztositó, nevemre kitöltött biztositási ajánlatát tolta elém, azzal, hogy nekik nincs a kért tipusú biztositása, de gyorsan megkereste a legjobb ajánlatot és lepapiroztatta az ottani ismerősével a szerződést - és mindezt szűk 1 óra alatt! És tényleg nekem lett a legolcsóbban kötött, de teljesen fullos biztositásom a kollégáim közül. Így az sem meglepő, hogy amikor megjött a 2010-es KGFB ajánlatuk, és felhívtam, hogy nekem nem igazán tünik kedvezőnek az új ajánlatuk, akkor pár perc után visszahivott, hogy adjam meg az e-mail cimemet, küld egy adatlapot kitöltve aláírásra, amivel még egy plusz 10% kedvezményt kapok a hivatalos ajánlatukból! Ja és mindez itt, Mutyiországban történik, nem az eu boldogabbik felén!!!
A másik: a feleségem autójának biztositása erre az évre nagyon megdrágult volna náluk (mivel a nevén az én biztositómnál már nem volt más biztositása), ezért a alkuszoknál körülnéztem, majd a legjobb nem egyesületi találatként a zótépé biztositójának ajánlatát találtuk. Elmentünk az irodájukba, hogy kötnénk egy kötelezőt náluk. legnagyobb meglepetésünkre kb. 25%-al olcsóbb ajánlatot tettek elénk, mint amit az alkusz cégeknél találtunk, ráadásul abszolut értelemben is a legolcsóbb ajánlat lett, így ott elég jól jártunk (az idén megint olcsóbb ajánlatot tettek levélben 2010-re, mint amit a neten kidobott a rendszer).
Viszont amikor a kötés után be kellett hozzájuk valamiért menni (talán zöldkártyáért, mert ők nem küldenek minden negyedévben, mint az én biztositóm), akkor már igazán éreztették, hogy nekik már nem vagyunk fontosak így, hogy nem plusz szerződés miatt "zaklatjuk" őket az irodán, ráadásul mindenféle egyéb biztositási ajánlattal zaklattak utána egy ideig, amig erélyesebben nem kértük, hogy hagyjanak békén. Úgyhogy van ellenpélda is...

MediaSlave 2009.12.22. 13:39:15

Ha alkusznál kötöttél, és valódi, nemcsak mondott alkusznál, akkor az ő dolga a csekket a kezedb enyomni. Ez így működik. Nem csak nálunk szerencsésebb fejlődésű országban, hanem egyes cégeknél is. Persze nem mindenhol. A specrendszámos nagycég, és különböző 3betűs a jutalékok után lexarja az ügyfelet. Mellesleg " díjhalasztással" nem sikeres GFB-t kötni!

moli 2009.12.22. 13:40:46

postaladamban digikabeles szorolap, rajta nagyon jo akcio es az uzletkoto neve/telefonszama. atgondoltam, mondom nekem ez kell. majd ez utan megkerestem a neten a digikabel KOZPONTI UGYFELSZOLGALATanak elerhetoseget es nyitvatartasat, majd elmentem oda megkotni a szerzodest.

nehany hettel kesobb becsongetnek, jo napot, digikabelnek van akcioja, mondom tudom, holnaputan jonnek kotni. nez ram, hogy dehat en nem jartam nala szerzodest kotni, mert o az uzletkoto.

hogy miert igy? mert nem megy at +2 kezen a szerzodes, ezert legalabb egy nagysagrenddel(!) kevesebb a hibazasi lehetoseg es nem kell varni +2 honapot a bekotesre. anno a digitv-nel (a digisat) is igy jartam el, masnap jottek bekotni, mig itt a homaron havonta volt post, hogy egy ev utan jelentkeztek a muholdvevovel, hogy csokolom, jonnenk kotni.

GentleSpecter 2009.12.22. 13:56:09

KFGB = Kötelező Felelősség Gépjármű Biztosítás :D:D

Uniqua.... na azt nem tudom. Ha tényleg ilyen nevűnél kötötte meg, akkor nem csodálom, hogy az Uniqa-nál nem foglalkoztak vele.

Punto 2009.12.22. 15:32:03

Én is az Uniqahoz mentem a netrisken keresztül és nem az alkusz küldte a csekket, hanem a biztosító. A tájékoztató levelekben ez benne is volt, hogy azt majd a biztosító küldi. Korábban az Aegonnál is ez volt.

j311 2009.12.22. 15:54:23

beszeretett ???
Nincs több kérdésem, bíró úr.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.12.22. 15:55:40

Annyit tennék hozzá, hogy a címben az "Uniqua alkalmazottja" kitétel alighanem félrevezető... ugyanis a biztosítóknál kevés "alkalmazott" van, a legtöbb munkatárs vállalkozóként látja el a tevékenységet, jutalékos rendszerben (amit törvényileg munkaviszonynak kellene minősíteni, de a biztosítók esetén e felett valahogy szemet hunynak...). Így akivel a posztíró találkozott, az alighanem egy ilyen vállalkozó lehetett, aki nagyon örült annak, hogy ingyen elláthatta az ügyeletet (mert különben mehet máshová), ahelyett, hogy biztosításokat kötött volna.

Ez mondjuk nem menti fel a viselkedését, de érdemes tudni ezt is...

ejha! 2009.12.22. 16:02:55

Na most... Ki nem sz*rja le, hogy az uniqa irodájában ülő csóka alkalmazott vagy vállalkozó. Nehogy már az ügyfélnek kellene tudnia, hogy kit hogyan fizetnek. Az uniqa ültette, oda tehát az uniqa-t képviseli. És pont. Itt az történt, hogy az alkalmazott (alvállalkozó) világosan megmondta, hogy ő a saját zsebre dolgozik és nem érdekli a cég. Ezután a főnököt odahívni és elmondani, hogy mi is az ábra. Aztán majd megbeszélik egymás közt az uniqa alkalmazottai (alvállakozói).

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.22. 16:09:02

Már elnézést, de az ügyintézőnek is meg kell élni valamiből, etetni a családját, fűteni a fészket! Nem tudom miért várod el, hogy lesse minden kívánságodat, ha egyszer aljasul hátbatámadtad! Olyan, mintha a fapados repülőn azért nyavalyognál, hogy miért nem kapni nyaktámaszt...

t0thl 2009.12.22. 16:19:20

Azért ül ott az alkalmazott, hogy az Uniqua ügyfeleinek a dolgával foglalkozzon. A neten váltott ügyfél is az Uniqua ügyfele. Szerintem ennyivel el is intéztük a kérdést.

t0thl 2009.12.22. 16:21:20

Ja és elég gáz, hogy mindenhol megy a kiszervezés, irány a balkán!

ejha! 2009.12.22. 16:29:42

@"the dragon": Miért kellene etetnem ezt az ügyintézőt a pereputtyával? Klikkelni az ügyfél is tud, ezért is köt az interneten biztosítást. Az ilyen mihaszna ügyintézők csak növelik a káoszt és szó szerint a semmiért veszik fel a fizetést. Ha te ennyire szociálisan érzékeny vagy, adakozzál a a "szegény szerencsétlen léhűtők" számára.

Láthatóan az uniqa-nál is valaki sejti, hogy ezek a ügyintézők nem sok hasznot
hajtanak. Ezért is lehet biztosítást kötni az interneten.

ejha! 2009.12.22. 16:32:50

A kiszervezés pont ezért megy. A multik (de szerintem előbb-utóbb a hazai cégek is) rájöttek, sz*rt feleennyiért is lehet termeltetni vagy szolgáltatni a balkánon vagy inidiában.

Eliot Vance 2009.12.22. 16:54:38

Egy másik biztosítónál (Aegon) nem tudtam az ügyfélszolgálati irodán biztosítást kötni. Azt mondták, nem köthetnek.
Így náluk különválik a jutalékra hajtó ügynök, és az ügyes-bajost intéző ügyintéző.
Nem bájolog, de legalább nem utál ki, ha nem tud még pár terméket rádsózni. Akkor nem értettem, amikor betértem hozzájuk, most már értem, hogy miért működnek így.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.12.22. 16:56:17

@ejha!: hát azért... ne legyen károd, de ha esetleg az lenne, akkor próbálj meg belátható időn belül kárszakértőt szerezni interneten keresztül... azt az egy szemet, aki 3 megyében dolgozik egyszerre (mert ezen is spórol a biztosító). Vagy a másik lehetőség, hogy rátelefonálsz az üzletkötőre, aki személyesen fog intézkedni az ügyben, s megszerzi neked a szakértőt záros határidőn belül. Vagy például a fenti ügy, mikor nem jött meg a csekk... ilyen esetben egy telefon vagy egy e-mail az üzletkötődnek, aki azonnal intézkedik - mert neki az az érdeke, hogy időben befizesd a díjat, és elégedett legyél. Kell szerezni egy üzletkötőt, aki valóban dolgozik is (pl.ajánlanak ismerőseid), és jelentősen megkönnyíti az életed, ha gáz van.

Az meg egy dolog, hogy sokan le sem sz.rják, hogy aki ott ül, milyen viszonyban van az Uniqua-val, meg hogy kap-e azért a munkáért fizetést: én magam részéről megígérem, hogyha ő kerül hasonló helyzetbe, és dolgozhat ingyen a cégének azért, mert az zsarolja őt a most divatos "el lehet menni!" mondattal, szóval én nem fogok haragudni rá, ha nem széles mosollyal intézi az ügyemet, vagy esetleg nem is intézi.

Elég mocsok dolog az, hogy ezek a milliárdokat bezsebelő multik megtehetik ezt, amit fentebb leírtam. Ami ma a magyar biztosítóknál megy, az egy förtelem, és egy rettenetesen felháborító állapot. És az is, ahogyan a hatóságok szemet hunynak ezen nyilvánvaló törvénysértések felett. Mert az Uniqua-nak semeddig nem tartana fizetni oda egy főállású munkatársat, csak az lenne a dolga, hogy foglalkozzon az ügyfelek panaszaival, s semmi más. Higyjétek el, beleférne ez az Uniqua (meg a többi biztosító) milliárdos profitjába, az a kb. plusz 100 ember. De nem teszi, inkább megzsarolja az üzletkötőit, hogy lássák el ezt a feladatot pusziért (közben az üzletkötő nehezebben tud üzletet kötni, tehát kisebb lesz a jutaléka). A színlelt vállalkozói szerződésről meg már fentebb beszéltem, aminek valójában munkaszerződésnek kellene lennie...

Mondom, ez nem menti fel az ügyfélszolgálatost, csak gondoljatok bele a helyzetébe, így karácsony előtt. Neki is le kell tennie a kenyeret az asztalra, s a fenti munkából éppen semmit nem tud letenni. Nem lehet jó érzés.

The Good Boy 2009.12.22. 17:55:33

@"the dragon": " Nem tudom miért várod el, hogy lesse minden kívánságodat, ha egyszer aljasul hátbatámadtad!"

@Droli: "ilyen esetben egy telefon vagy egy e-mail az üzletkötődnek, aki azonnal intézkedik - mert neki az az érdeke..."

Erről beszéltem fentebb a saját biztositós ügyintézőmmel kapcsolatban! nemegyszer haszon nélkül intézi a dolgaima, ha bajom van (pl. lakásbiztositás), egy telefon és soron kivül intéz mindent, mint fentebb is irtam. de azt ő is tudja, hogy ha autót cserélek, vagy valami más biztositás kell nekem, akkor személyesen őt fogom keresni, és nála kötök megint. Az asszony autóját sem 1-2 ezres plusz miatt hoztam el onnan, mert annyit nekem is megér, hanem kb. 30% volt a különbség, és amikor ezt mondtam neki, akkor ő biztatott, hogy válasszak mást, mert nem tud abban az esetben jobbat ajánlani (ja, és házhoz hozta a bonusigazolást!!! Pedig épp akkor bucsuzott el a következő évi jutaléktól annál a biztositéknál...).
Majd, ha lesz lehetőség, akkor azt is visszaviszem hozzá. Erről szól a személyes ügyintéző szerintem!

Agent_Gibbs 2009.12.22. 18:19:29

@Droli: Szia!

Elismerem, hogy neki abból semmi jövedelme nem származott volna abból a két percből amit rám kellett volna szánnia. Stimmt.

Akár alkalmazott volt, akár vállalkozó, van munkaszerződés, vagy megbízási szerződés ahol le van írva elvileg az is, hogy munkáját a lehető legjobb tudása szerint kell elvégezni. Ha neki ez a legjobb tudása szerinti munkavégzés...

Hogy egy példával szemléltessem az én szakmámból kiragadva. Vesz XYZ mondjuk egy PLC-t (programozható logikai vezérlőt). Mivel ő a programot nem tudja megírni rá, és mondjuk a viszonteladó sem ahol vásárolta a terméket, megkeres valaki mást. Megtalál engem, mint másik viszonteladót. Elmondja problémáját, mit szeretne megvalósítani stb. Nem fogom neki azt mondani, hogy nem segítek neki, mert a 300e Ft-os PLC-t nem nálam vásárolta meg, hanem egy másik viszonteladónál...

Vargapál (törölt) 2009.12.22. 18:20:32

Mi ez a hülyeség, hogy ha neten kötötted intézd ott a többi ügyed is? Az alkuszcég is egy ügynök meg aki az irodában ül is egy ügynök (most ne menjünk bele filozófiai mélységekbe, hogy az alkusz nem egyenlő ügynök). Bármelyiknél kötöm meg a szerződésem ugyanannak a biztosítótársaságnak leszek az ügyfele, így jogosult vagyok igénybe venni a szolgáltatásaikat bárhol, akár személyesen, akár írásban. A logikátok alapján a telefonos ügyfélszolgálatos is lerakhatná a kagylót, mert nem nála kötöttél.

borszakértő 2009.12.22. 19:06:49

A megfelelő szla. számra már banki átutalást is lehet eszközölni, ki kell tölteni egy átutalási megbízást, bedobod a ládába és kész.Nem kell a sárga csekkhez ragaszkodni görcsösen. Én is így teszek ha nincs csekkem.

laller13 2009.12.22. 19:12:55

A zalaegerszegi irodában ülő illető (aki vagy vállalkozó, vagy az Uniqa üzletkötőjének alkalmazottja) valóban NEM LÁT RÁ az alkuszi szerződésekre. Az, hogy a bp-i ügyfélszolgálat tudott segíteni az azért van mert ők RÁLÁTNAK arra az anyagra.
A posztoló forduljon nyugodtan az alkuszához, vagy az Uniqa központhoz. A zalaegerszegi irodának ehhez semmi köze.
Amúgy tényleg nem értem a netes kötést. Odáig ok, hogy kinézi hol a legolcsóbb, de utána miért nem a biztosítónál köti meg? Hogy netes kedvezmény van rajta. Azt remélem tudjátok, hogy ez hülyeség. Ha személyesen kötöd meg egy biztosítóssal, akkor - igaz, hogy más jogcímen - de ugyanazt a kedvezményt megkapod. És utána tényleg van kihez fordulni...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.22. 20:31:40

@Zabalint: A pizzás posztban volt, hogy ahol nem adnak borravalót, oda a futár utoljára viszi ki a pizzát.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2009.12.22. 20:53:17

"Uram jó lesz ez így?"

Nem, nem lesz jó te f@sszopó csicska, legteszed a telefonodat, rázuhansz a gépre, s megnézed, hogy mi a répa van.
Lehet nekiugrani ezerrel!

Már bocsánat, de fizető ügyfél vagyok, uh pattogjon, mint a gumilabda!

emzéperiksz 2009.12.22. 20:57:21

@The Good Boy: A sztorid érdekes. A biztosítók a meghirdetett tarifákon és kedvezményeken felül további kedvezményt a kgfb-nél elvileg nem nyújthatnak. A kedvencednek normális esetben kijárna egy pár tízmillás bírság a PSZÁF-tól meg a GVH-tól.

The Good Boy 2009.12.22. 21:31:38

@emzéperiksz: fogalmazzunk úgy, hogy olyan kedvezményt kaptam, amire csak majdnem lennék jogosult, azaz csak majdnem járna...:) Létező kedvezmény!
De mivel megkaptam, ezért valószinüleg járna is, csak a renccer nem adta be:)
így nem kell pszáf-et bevonni, meg farkasért kiáltani.
maradjunk ennyiben:)

Fükő 2009.12.22. 21:38:11

Az ügyfélszolgálatos a legtöbb esetben nem lát rá a brókeres szerződésekre. Különösen nem, ha halasztott hatályú az ajánlat, mint az ebben az évben kötött, de jövő évre szóló biztosításoknál. (Pl. KGFB) Nem voltam jelen, de nincs okom kételkedni a cikkíró szavában, s ez esetben hibázott, sőt bunkó volt az ügyfélszolgálatos. De nem voltam jelen, így nehezen képzelem el, hogy egy ügyfélszolgálatos az ügyfél tudomására hozza saját bunkósága okát. Valahol középtávon vélem megtalálni az igazságot. Azonban megjegyzem: az internetes bróker nem igazi bróker, számítógépekkel nem lehet ilyen fontos ügyekben kommunikálni, ha szarba kerül, akkor ugyanígy jár. Én is kötöttem ott szerződést, aztán elkallódott a rendszerben a bónuszigazolásom, s az internetes bróker (a legismertebb) cseszett válaszolni a levelemre. Egy brókerirodában kell személyesen szerződéseket kötni, aztán lehet hová fordulni, s nem kerülsz ilyen helyzetekbe. Legalábbis kisebb eséllyel.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.12.22. 21:59:05

@Agent_Gibbs: nagy különbség a példádban, hogy téged ki fog fizetni a megbízó a munkádért. A zalaegerszegi emberkét senki nem fizeti ki...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.22. 22:09:46

Az ilyen elbánást kéne kövessen pár olyan dolog, amit jó ízlésem miatt most nem írok le.

LKbeat 2009.12.23. 01:51:18

Teljes mértékben igaza volt az ügyfelesnek. Egy nyelviskolánál dolgozom, ahol ún. hideg-és melegmarketinggel (hívás és személyes promóció keretein belül) íratjuk be az érdeklődőket. Aki nem hajlandó megadni számomra az adatait, mondván, hogy majd neten keresztül regisztrál az iskolába, akkor nem tépem feleslegesen a számat, megköszönöm a beszélgetést, még ha magáról a tanfolyamról vagy egyéb információkrük érdeklődne is a továbbiakban. Ne rabolja az időmet az esetleges olyan érdeklődőktől, akik utána kapom a fizetésemet. Neked is a neten kellett volna a továbbiakban is tájékozódnod, s ha már ügyfél vagy, akkor intézkedj az ügyfelesnél.

labi 2009.12.23. 11:22:58

a stílus valóban lehetett rossz, de az alkusznál kötött szerződéseket ilyenkor még valóban nem látja és nem tud benne segíteni.

De hát ugye az alkusz pont arra való, hogy mindent intézzen helyetted, így nem neked kell mászkálnod... :)

Gaiwer 2009.12.23. 22:40:17

az alkusz nem papirhordó ill telefonközpont / tudakozó. egyáltalán nem feladata a te papírjaiddal rohangálni. másfelől az ügyfélszolgálatosnak kötelessége kiszolgálni egy ügyfelet, mégha másik cégen keresztül kötötte is a szerződését. ugyanis ő havi fix fizetést kap ezért, a jutalékok meg csak plusz.

Tibee33 2009.12.24. 15:45:10

FASSZOPÓK, NINCS IGAZA AZ ÜGYFÉLSZOLIN ÜLŐ BAROMÁLLATNAK MEG A SOK KÖCSÖGNEK SEM AKI AZZAL ÉRVEL HOGY MIÉRT NETEN KÖTÖTTE ÉS MÉRT MEGY BE UTÁNA....JO NAGY PANELPARASZT LEHETSZ BAZD MEG HA EZT MONDOD KEDVES H1N1.....MAGA A NEVED IS ROHADT SOK IQ-RA VALL....SZOVAL HA VÁLT BIZTOSITOT ÉS NEKI FIZET KURVÁRA MINDEGY HOGY HOL SZERZÖDÖTT A JÖVÖBEN AHHOZ A BIZTOSITOHOZ VISZI A PÉNZÉT ÉS HA KÁRMENTES LESZ AZ A BIZTOSITONAK TISZTA PASSZER...UGYE NA MOST HA EZT NEM ÉRTI MEG A BAROM ÜGYFELES AKKOR VAGY TAKARODJON HÓMUNKÁSNAK VAGY MONNYON LE PLUSZ A SOK BAROM AKI EZÉRT MÉG AZ ÜGYFELET HIBÁZTATJA....EZÉRT TARTUNK ITT BALKÁN GECIK....

Tibee33 2009.12.24. 15:46:49

AZ MEG HOGY A BAROM GECI KÖZBEN TELEFONÁL AZ A SAJÁT TUDATLAN BAROMÁLLATSÁGÁRA ÉS TELJES SZAKMAI ALKALMATLANSÁGÁRA VALL...ENNYI KIRUGNI A FASZBA KÉSZ MEGÉRDEMLI , ENNYI EZ NEM IGY MEGY CSAK ITT EBBEN A MOCSKOS KOSZFÉSZEKBEN...

mlacko 2010.02.21. 11:27:27

Egy igazi alkusznak 1, azaz egy db megbízási szerződést írsz alá, onnantól mindent egy telefonhívással tudsz intézni, akár adminisztrációs problémád van, akár kárrendezéshez kell némi segítség. Az internetes alkuszokat el kéne felejteni, aki úgy köt biztosítási szerződést hogy nem ismeri személyesen azt, akihez fordulhat ha baj van az magára vessen...
süti beállítások módosítása