Tékozló Homár

Még egy peches eset az egri Tescóban

2010.03.02. 01:44 | szily | komment

Nem volt elég a szemceruzás sztori, jön József, akinek azt mondták a Tescóban, hogy nem működik a bankkártyája, de a végén kiderült, hogy le is szedték a pénzét és kápéban is kifizettették vele. Olvasónk február közepe óta nem kapja vissza a pénzét. Fogcsikorgatás alant:


Olvastam a "Csendőrvilág az egri Tecsóban" című történetet és úgy döntöttem hogy megosztom az olvasókkal ami velem történt szintén az egri (Rákóczi úti) Tescóban február 12-én délután. Szokásos havi bevásárlást végezve a pénteki csúcsban, déluán 3 és 4 között beálltam a 10-es pénztárnál lévő nem túl rövid sorba.
Kártyával való fizetési szándékomat időben jelezve a 13860 Ft-ot e pénztáros nem kevés ügyetlenkedés után kijelentette hogy nem tudja leemelni a kártyám ról az
meghibásodott. Kétszer lehúzta , egyszer még a pinkódot is beütöttem, de álláspontjától nem nagyon lehetett eltéríteni, olyan gyenge próbálkozással sem hogy "de ez még tegnap a benzinkútnál működött" szöveggel ami persze igaz is.
Szólt a kollégájának aki némi gombnyomogatás után megerősítette a pénztáros álláspontját "rossza kártyája, menjen be a XXX bankba és egyébként fizethet készpénzzel!". Szerencsére éppen volt nálam annyi kp. és a felgyülemlett hosszú sorra is tekintve gyorsan fizettem készpénzzel. A nyugtán kívül, ami készpénzes fizetésről szól, semmilyen más papírt nem kaptam és irány az XXX bank. Ott megnézték a kártyát , pinkódot beütöttem minden rendben , a kártya hibátlanul működik és egyébként kb. 30 perce le is voltak róla 13860 Ft-ot, mondta a banki ügyintéző. Ekkor döbbentem rá, hogy a "kettőt fizet - egyet vihet" akció áldozata lettem. Levonták és kp-ban is kifizettem. Vissza Tescóba, ahol persze a 10-es pénztár már zárva volt, irány a vevő szolgálat. Telefon egy valamilyen számra ahol azt mondták hogy ilyen levonás nem történt és elég durva hangnemben "elhajtott". Következő hétfőn a bankban reklamációt tettem, 30 nap amíg kivizsgálják és ha tényleg úgy történt ahogy elmondtam majd vissza követelik a leemlet összeget. A mai napig semmi sem történt. Azért írtam le hogy okuljanak az olvasók a történetemből, okos ember a más kárán tanul... Tudom hogy egy ilyen országban élünk, ahol tudnak megpróbálnak átverni és ha hagyjuk akkor ez gyakran be is következik, sajnos...
Tisztelettel: R. József Egerből
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Good Boy 2010.03.02. 01:53:35

voltam egyszer az egri tuskóban

The Good Boy 2010.03.02. 01:54:34

másodszorra nem fogok oda menni!

The Good Boy 2010.03.02. 01:58:06

harmadikán csak be kéne menni oda

The Good Boy 2010.03.02. 02:03:29

ez a mesterhármas:)
Hurrá!
moderátor: hagyd meg ezt az tókornak!
Köszi

The Good Boy 2010.03.02. 02:04:55

@The Good Boy: természetesen: Utókornak

Első mohikán 2010.03.02. 02:14:15

@The Good Boy: Ez legyen a legnagyobb örömöd az életben!

Chaby 2010.03.02. 02:14:44

jófiú, ügyes vagy! Nem magányos így egyedül?
A levélhez meg annyit, hogy nehogymár ne lehessen bebizonyítani a kettős fizetés ! Ezt nem hiszem el ebben az agyonpapírozott, agyondokumentált korban.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.03.02. 02:48:57

Okos embernek meg van sms szolgáltatása a kártyájához, és nem rohangál se bankba, teszkóba meg főleg nem. Ilyen az Aldiban sosem fordult volna elő.

NumZayec 2010.03.02. 02:49:16

@Chaby: várjá, az agyonpapírozás csak akkor elérhető, ha az a bolt javát szolgálja. Jelen esetben viszont minden papír eltűnt, leégett, elvitte a cica és különben is banktitok. Ez a jó ebben az országban...
Undorító!

Megdobbent 2010.03.02. 03:18:38

@taxi33: Neki valoban ez a legnagyobb orome mostanaig, es ugy tunik elete vegeig :)

Namost egeszseges gyanut szulhet, ha kerte a terminal a PIN kodot, merthogy azt hibas kartyanal nem teszi. PIN utan egy hiba lehet max, a nincs eleg penz szindroma, de itt errol nem volt szo, tehat hangyanyi kis fogyasztoi balfaszkodast velek felfedezni.

Egyebkent van a magyar nyelvben ez a bionyos igekoto jatek, tehat igy sajnos nem eri el az altalanos iskola 6. osztalyanak szintjet az iromany: "vissza követelik".

Egyebkent a "kártyám ról" es a "vevő szolgálat" kifejezesek sem igazan szembaratok :)

Elnezest kerek, hogy oltom a helyesirasi otrombasagokat, de tenyleg keptelen vagyok elhinni, hogy ezek nem okoztak tartos 6. osztalyos tartozkodast egeszen addig, mig nem sikerult oket helyesen leirni. Hozzateszem, a mai oktatsi rendszert csak tortenelmi ismeretekbol, es a helyesirasbol levont kovetkezeteteseimbol ismerem, de keptelen vagyok elhinni, hogy ez igy jelenti ma az oktatast. Ez mar nem is csak szegyen, de valahol a ... nem is tudom milyen orszag milyen szinvonalan van.

Es basszameg, de az en idomben... (argh, de utaltam akkoriban, amikor ezt mondtak nekem folyton)....

Najo, mar jobban vagyok, szoval egri teszko kicsit alulteljesit, bankratyat ne igenyeljen az, aki nem ismeri a mukodeset legalabb nagy vonalakban, remelem nem csak homarra panaszkodott a kedves R. József Egerből, illetve kezcsokom a holgyeknek, es eljenek a NYULAK!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.02. 05:09:53

"Olvasónk február közepe óta nem kapja vissza a pénzét."
Gyanítom, hogy nem is fogja...

"Szokásos havi bevásárlást végezve a pénteki csúcsban, "
Sikeres ember nem lehet :)

Amúgy meg ja, szóval a pénztáros is elég meredek lehetett... Ugyanis ha már a PIN-t beüti a vevő, akkor ott már van kapcsolat a bank felé, mert a PIN nem kártyán van, hanem a banktól kérdezi le a terminál, hogy az adott kártyához jó-e a PIN?
A 30 nap elteltével meg valószínű hogy valami történik majd, gondolom a banknak is feltűnik, hogy a két egymás utáni 13 ezresutalás nem volt szándékos.

Hát ennyit arról, hogy miért kell droidokat ültetni a kasszába, ahelyett, hogy valami minimális szakképzettségük lenne...

Amúgy a post stílusát figyelitek? Igazi újmagyar. Se írásjelek, se semmi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.02. 05:11:36

@Megdobbent: "Elnezest kerek, hogy oltom a helyesirasi otrombasagokat, de tenyleg keptelen vagyok elhinni, hogy ezek nem okoztak tartos 6. osztalyos tartozkodast "

Hát ezen akadok fenn én is... De az a baj, hogy az illető valószínű a te idődben járt iskolába, csak ő is elvégezte valahogy. Azért ez meredek!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.02. 05:13:28

@Chaby: Jut eszembe tényleg, ha van blokkja, akár még vissza is kaphatja a lóvét...Mondjuk ilyen faszkodás után én elraknám, bár amúgy nem szoktam blokkot eltenni.

Megdobbent 2010.03.02. 05:19:57

@ColT: Hmmm, a fene tudja, de ezek olyan klasszikus hibak, amiket csak mostanaban latok, egyutt az ilyen "utanna" felesegekkel, amikrol azt sem tudom, honnan jonnek, mert meg kiejteni sem igy szoktuk, tehat meg csak nem is a primitiv agy fonetikus elkepzelese az irasmodrol.

Egyebkent a fene tudja, tenyleg a korosztalyom-e. Az tuti, hogy ugy emlekszem eleg durvan rajtavoltak akkoriban a helyesirason a tanarok/tanitok, aztan kozepiskolaban egerben volt egy olyan elszant magyartanarom, hogy kokemenyen nyomta a temat, minden nap volt helyesiras diktalas, es nem szarozott, ugy repultek az egyesek, hogy csak neztunk ki a fejunkbol :)

Koztunk szolva egyebkent, ebben a kurvanagy liberalizmusban en is leszarnam a hepciaskodo diakot, engednem elore a kurva anyjaba, csak szabaduljak tole, es kesz. Erre _sem_ lehetunk buszkek manapsag :)

Najo, engem meg (joggal) az ekezetnelkulisegert szoktak megszolni, en viszont hajlott koromra tekintettel jutottam ide, ugyanis amikor mar fidonetes meg egyeb kommunikaciok leteztek, akkor mar boszen nyomtam, viszont nem volt meg ekezetes billentyuzet (de meg kodlap se hozza), raadasul ekezet nelkul vegzem a legtobb tevekenyseget szamitogeppel, szoval nem all ra a kezem az ekezetekre, raadasul pl. a ; : ' " \ | jelekre ugy van szuksegem, ahogy megszoktam oket: altgr nelkuli, egybillentyus megoldassal :>

kugel2 2010.03.02. 05:21:44

Nem ertem... Van bizonyitekod, a keszpenz atvetelet igazolo nyugta. Az inkabb a bankot, mint a Tescot minositi, ha ezek utan nem veszik vissza a penzt es teszik a szamladra. A bankot kell felnyomni a PSZAF-nel vagy hol, akar birosagig is mehetnel.

Kisangyal 2010.03.02. 05:21:47

Bakker! Ez itt a legalja.hu?

szily csak hülyül elfele...

Megdobbent 2010.03.02. 05:26:13

Jajj, ontopic eszembe jutott valami szinten egy teszkos pos megoldasrol, ami inkabb pozitiv, vagy hat semmilyen:

Szoval altalaban (mindig szinte) kartyaval fizetek, nem is figyeltem fel semmire vagy egy eve, csak amikor neztem a folyoszamla kimutatasomat:

3 azonos osszeg, imigyen (hasracsapott osszeg, nem is az a fontos):

- 2.999 vasarlas
- 2.999 vasarlas
+ 2.999 vasarlas jovairas

Azaz valamiert ketszer ment el a koveteles, de abban a masodpercben teszko reszrol azonnal ment is egy ervenytelenites.

Ebbol addig semmit nem vettem eszre, mig igy nem lattam nyomtatasban. Tehat van valami egeszseges, korrekt ellenorzo bigyo erre, ami az ilyen gyanus 1 mp-en beluli azonos osszegu dolgokat helyrehozza.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2010.03.02. 05:46:09

@Megdobbent: Ez a helyesírás kritizálás tipikus visszatérő téma a neten. Szerintem kicsinyes és öntelt, pláne abban a stílusban, ahogy előadod és pláne úgy, hogy képtelen vagy ékezetekkel megtanulni írni - amit habár kimagyarázol senkit nem érdekel, hiszen bárki kimagyarázhatja azt is miért írja külön a vevőszolgálatot.

A posthoz:
Nem kéne nyomtasson a gép cetlit a sikertelen vásárlásról?

Megdobbent 2010.03.02. 06:02:23

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda: Pedig minden jozan ember azt mondja: a delikvens onnan tanuljon, ahol szocializalodik. Ez manapsag a forumok meg chatek vilaga.
Mellesleg honnan gondolod te barmirol, hogy azert mert teged - azert senkit nem erdekel?

Najo, ez koltoi kerdes volt, eljen a cetlinyomtatas!!!!! De tenyleg, a sikeresrol eszerint nem kene szinten? Akkor minek van? :>

Atish99 2010.03.02. 07:17:27

Arról nem beszélve, hogy az egészet vissza lehet nézetni a biztonsági felvételen, hogy csak egyszer jártál ugyanabban a percben, ugyanannál a kasszánál, és csak egyszer vásároltál, és azt kp-val tetted, szóval a banki tranzakció az már duplázás volt. Szerintem ütni kellene azt a piros-fehér-kék pultot, ha mielőbb pénzt akarsz viszont.

Mylady 2010.03.02. 07:17:40

Gyerekek! Minden kártyalehúzásnál nyomtat a terminál egy cetlit. Ha sikertelen, akkor is. Ezt a cetlit el kell tenni. Mondjuk láttam már olyat, hogy a pénztáros lazán összegyűrte és kidobta. Ilyenkor el kell kérni. A cetlin rajta van a próbálkozás helye, ideje és a sikertelenség oka (nincs kapcsolat, nincs fedezet, rossz a kártya stb)
Ezzel már lehet reklamálni.
Aztán: a blokk amit a Tesco adott, szintén tartalmazza a fizetőeszközt.
Ha a delikvens végül készpénzben fizetett, rajta lesz. A számlakivonaton meg az, hogy ugyanakkor ugyanazt az összeget ugyanakkor ugyanott kártyával is kifizette.
A kettő (három) cetli együtt már jó érv.

Egyébként a bank 30 napon belül nemcsak kivizsgálni köteles, de értesíteni is. Még nem telt le a 30 nap, még ne szidjuk a bankot. Komoly apparátus van erre minden bankban, elvileg egy ilyet kinyomozni nekik ujjgyakorlat.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.02. 07:20:56

@Megdobbent: így igaz.
elkérik a kártyát. ha elfogadja, akkor a PIN-t kérik és ez után max az derülhet ki, hogy
a) rossz a PIN
b) nincs fedezet
de ha már kérik a PIN-t, akkor a kártya műxik.

emberünk elbalfaszkotta... nem kicsit. nagyon!
emellett miért nem kért AZONNAL egy igazlást a forgalomról ha már eccer úgyis a bankben vót és ment vissza azzal a tecsóba?

szóló szölö 2010.03.02. 07:22:00

@Megdobbent: Helyesen írni nehéz.Magamon veszem észre,hogy lassan már nem tudom használni az írásjeleket.Kösz a segítséget

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.02. 07:23:53

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda: nem értem... van olyan szolgálat amelyik vesz? :O
ja, persze... MÉH, ószeres...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.02. 07:27:00

@szóló szölö:
OFF

helyesen írni nem nehéz. viszont amikor egy hivatalos levelet írok, meg kell erőszakolnom magam, hogy a ne használjam a netes szlenget. a helyesírás és a szleng közt nagy a különbség.
de amikor a külön-egybe-kötőjeles, meg a külöMben, meg a fály és hasonlóakat lát az ember adott felhasználótól rendszeresen, az már nem fér bele az elírás fogalmába.
és ez nekem fáj ahogy olvasom.

ON

Matiz Papa (törölt) 2010.03.02. 07:32:35

Én is kártyával szoktam fizetni a tescoban. Egy kör ásszal. Eddig nem volt probléma.

P75 2010.03.02. 07:36:11

így már mi is jártunk (nem Tescoban), erről kivételesen nem a bolt tehet. A banki kivizsgálás valóban 30 nap és utána visszateszik a pénzt a számlára.
Egyébként ha a gép már pin kódot kér és nem nyomtat ki olyan bizonylatot, hogy "ELUTASíTVA", akkor a tranzakció valószínűleg sikeres volt. Az elutasító bizonylatot pedig érdemes megtartani, ilyen esetekre.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.02. 07:39:31

@Nyúúúl: Mert az mindent visz :D

@Megdobbent: Ja, az ékezet nélüliséget vágtam, én is írtam cikkeket alt kódokkal még lemezújságokba :)

"de ezek olyan klasszikus hibak, amiket csak mostanaban latok"
Ja, kb. egy-két éve kezdték el, hogy nem ismerik a kötőjelet, szőval valami ről, vagy mondjuk P4 est. De hogy ez mitől van, ezt nem is olyan nehéz megjegyezni.
Lehet, hogy már az iskolában is így tanítják? :D
(De a xxxFt-ot az OK volt, akkor máhol miért nincs kötőjel, vagy egybe/különírás...)

Egyébként a helyesírásra van egy jó oktatási mód, sokat kell olvasni. Jó könyveket. Nekem innen van a tűrhető helyesírásom, mert a nyelvtant azt azóta sem tudom :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.02. 07:40:45

@salapapa: Meg a muszály. Meg a hibálya. Meg a felylesztés... =Ez utóbbit egyetemen láttam, szerencsére nem magyar szakostól...)

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2010.03.02. 07:52:17

@Megdobbent: Értem én a poént csak nem szeretem :)
Figyelj, ha a "senkit nem érdekel" teljesen megszokott és a mindennapokban használt szókapcsolatot te darabjaira cincálod és pecsétes igazolást vársz arról, hogy minden élő és élettelen lény szintén így gondolja akkor azzal semmi mást nem igazolsz újfent mint a kicsinyes szarrágó kötekedést.

... és igen, én is kötekedtem. De nem véletlenül, sosem volt jó helyes írásom és szenvedtem vele sokat, tudom mennyire szar ha az ember orra alá dörgölik pláne abban a stílusban, ahogy te tetted és pláne úgy, hogy rajtad a helyesírási tudás negyedét 'számon se lehet kérni' tekintve, hogy szarsz a helyesírásra, mert szarsz az ékezetekre :)

De persze nincs harag, csak mondtam:)

Helyesírás tanulásban amúgy nekem ami sokat segített az a word helyesírás ellenőrzője volt, még ha néha hibázik is :)

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2010.03.02. 07:56:27

@salapapa: A MÉH meg az ószeres nem szolgálat, hanem szolgáltatás :))

Rosszindulatú Vászka 2010.03.02. 07:56:46

Adnák pár vég veres p(r)osztót a hejessírás témájához:

mindíg, szervíz, anyú, kapú, szeksz, sex ecetera, nyólckerület, Panyolba.

Amúgy sztem kofalárma és ebenguba ez a hiszti, mer a kommentálás sokkal közelebb van a beszélt nyelvhez, mint az írotthoz, lsd. a heji szlenget ill, Homár Dialektikát.

Ambátor, végtére és hovatovább miszerint, egyéb relevancica ill. és vagy kompetenciaa hiányába ebbe lehet leghamarább belekötni. Jobb híllyán.

Jelzem, nem baj, ha valakinek ez bassza a szemit és igénye volna a fenntebb stílhez. Nodehát akkor kéremszépen nm itten köll keresgetni a kákán a csómokat, mer minek.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.02. 08:17:22

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda: khhhmmmm... a szolgáltatás az AD. pénzért. "elvevő" szolgáltatás a szemetes és a szippantyús.
a MÉH és az ószeres pénzt ad. ne térjünk el a mondatkörnyezettől! :P
mert ugyi mondhatnók, hogy a gyulai vár és nagyon régen ott vár.

különben azt nem értem, hogy gondolom többször elment már a vevőszolgálat előtt, láthatta a -többnyire- helyesen kiírt szöveget. ez általában rögzül az emberben. innen már csak egy kis másolási képesség kellene az elméjében lévő "képről"... 8)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.02. 08:22:04

@Rosszindulatú Vászka: iggen, vannak aki dájrecte nem írnak hejeschen. wan isch edj ijen tópík, amit rencceressen látógatok és nággyón örömködünk egymáschnak, jol elvagyunk minta befőtt.

de könyörgök! ne ez legyen már az elfogadott, az etalon!
komolyan, örülök hogy nem a 70-es, nyócvanas években születtem... borzalmas lenne ebben élni még 40-50 évet.
még a végén jön a vásárol ni-féle írásmód...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.02. 08:28:47

@ColT: erre asszem nincs mit monggyak... 8)
különben amit fentebb írsz, annyi a lényeg: OLVASNI. nem csak a weben, hanem bizony azt a rég elfeledett, papíralapú valamit: könyvet. amik még a '90-es évek előtt lettek kiadva, többnyire jó helyesírással adtk ki, elenyésző "nyomdai" hibával.
mostanában, a bulvárvilágban már meg sem veszem az újságokat, mert bizony ugyanaz olvasható, mint itt a weben. szomorú, de nem csak tartalmilag. nagyon szeretem Vavyant, Rejtőt, majd' az összes megvan. eleinte csak röhögtem, ma már sírok az utóbbi kiadásokban szereplő "elírásoktól".

pedig azokban nincs is vevőszolgálat meg PIN, eccerűek mint a bot.

Magg (törölt) 2010.03.02. 08:43:52

@Megdobbent: nagyon emberkedsz itt a helyesírással!
Nézd már át, te mennyi hibát ejtettél!
Más szemében a szálkát.....

Manyizga (törölt) 2010.03.02. 08:46:07

Ezért szeretem a dombornyomott kártyámat: ha a pénztáros bemondja, hogy "nincs banki kapcsolat, nem lehet kártyával fizetni!", akkor szépen elővetetem vele az offline-lehúzót! (szokott lenni meglepetés, hogy van olyan) :)

Persze ez csak olyan helyen működik, ahol nem csak az "elektronikus" (gyerek)bankkártyák logója van kinn, hanem a felnőttkártyáké is. ;)

Rosszindulatú Vászka 2010.03.02. 08:47:04

@salapapa: abból párat én is beszoptam. Engemet is idegel a selndriánság az írott delejben.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.02. 08:47:35

Nem értem, mit akar a bankkal. Vásárolt, beütötte a PIN kódot, levonták a kártyájáról az özzeget, nincs probléma. A TESCO-t kell elővenni az ügyben.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.02. 08:57:16

Nekem Győrben vontak le 2x a kártyámról, mert szarakodott a terminál. Ott sem jelezte semmi a helyszínen, hogy fizetve lett, de mégis lejött 2x.
Ott sem szólt semmit a pénztáros, csak baszakodott vele, aztán egyszer elfogadta, csak az már 2. levonás volt...

Ellenben másnap reggel jött a visszautalás, XY üzlet Győr, Elnézést! közleménnyel...
Nem teszkó vót :-)

Zsolo7 2010.03.02. 08:59:17

@Megdobbent: Helyesírást meg az javítson aki úgy is ír.

hatesz 2010.03.02. 08:59:22

A tranzakció megtörtént de valami hiba miatt törölve lett. A második alkalommal (hétfön) is ellenörizted az egyenleged? Mert a téves tranzakciókat amiket a terminál ilyen esetekben töröl, másnap stornózzák a bankok.

Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.03.02. 09:14:03

DRÁGA TEZSVÍREIM! ÖRÖMMEL KÖZÖLHETEM, HOGY MEGNYÍLT ITT NÁLUNK A NYÓCKERBEN A MÁTYÁS TÉREN A TECSÓ EXPRESSZ!
KÍVÁNCSI VAGYOK, MENNYI RÁSSZISTA ESEMÉNY FOG TÖRTÉNNI!
MÁR ÉLEZEM A SZAMU-RAJ KARDOMAT!

Mylady 2010.03.02. 09:14:10

@atpijkamo: tévedés
a bankkártyát kibocsátó bankot kell ilyenkor keresni
ki fogják vizsgálni, mert kötelességük
a tascot nyugodtan ki lehet hagyni

2010.03.02. 09:18:21

@Megdobbent: nem olvastad a posztot ? Egyszer vonta le a kártyáról az összeget és egyszer meg készpénzben fizette ki a vevő. A bank csak egy levonást lát ami teljesen normális. Az a beteg dolog hogy utána készpénzben is kifizette a vevő a cuccost. Ezt a két dolgot nem lesz könnyű összehoznia, hogy az egy vásárlásból származott és jár neki vissza.

2010.03.02. 09:19:46

@Mylady: Miért kell keresni a bankot ?
Történt egy teljesen normális szabályos vásárlás. Ennyit lát a bank. Hol a bank hibája ?

fokaorr 2010.03.02. 09:23:23

A bankodnal siman jelezd, hogy nem ismered el a tranzakciot, es ennyi

bekbórd! 2010.03.02. 09:35:28

Gondolom a vizsgálathoz bekérheti a bank az ALÁÍRT nyugtát is a tranzakcióról, hogy tényleg történt-e ugyanabban a percben egy kp. és egy kártyás vásárlás.

elwood 2010.03.02. 10:12:31

Valaki megoldást is tud ?

1) A régi hitelkártyáknál amit aláírtál az számított. Ha csak egy papr volt aláírva akkor később automatikusan törlődött a többszörös terhelés. Az új csipes PIN kódos kártyáknál megadod a PIN kódot ezzel jóváhagytad a levonást, ha sikerül. És ha nem hol reklamálhatsz ?

2) Mit tehetett volna a user. Nem fizeti ki. Eljön áru nélkül, ugyanott tart mint most.

3) Szólhat a banknak, hogy nem ismeri el a tranzakciót, de ott a megadott pinkód ez maga a jóváhagyás.

bekbórd! 2010.03.02. 10:21:54

Ismerős vásárolt egy helyen, bénáztak, kétszer is levették a fizetendő összeget a kártyáról. Reklamált a banknál, visszautalták a pénzt. Szóval működik a dolog. Ok, ott 2 banki tranzakció látszik egymás után, de a kp-s blokkal is lehet ezt bizonyítani.

bekbórd! 2010.03.02. 10:28:38

Vhol az áruháznak is érdeke, hogy tisztázza a dolgot, hiszen így a könyvelésük nem fog stimmelni (mégha relatív kis összeggel is), egy nyugta (tehát 1 vásárlás papíron) és 2 fizetés van. Gondolom a rendszer ezt normális esetben nem is engedi.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.03.02. 11:06:29

@Megdobbent: Az a gond, hogy ezek az ember ek bankok ban, jól fizető multik nál dolgoznak, magas pozíciók ban például. Minden esetre örülök, hogy nem csak engem készítki az ige kötők helytelen használata és a magyar helyes írás gyalázása, en bloc.
Meg magyarázhatatlan, hogyan lehet így nyolc osztályt el végezni

elwood 2010.03.02. 11:07:49

@bekbórd: ez százmilliós napi forgalom mellett eltűnik a sok más hiba közt

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.02. 11:24:02

@salapapa: Én is jártam hasonlóan, mondjuk megvártam, amíg a terminál kinyomtatta a "nem nyert" vackokat, sőt nekem még sikerült is, triplán. A PIN-kódot vagy ötször beütöttem, kp nem volt nálam. E-mail az Erste Banknak, pár órán belül törölték / stornózták a három,azonos összegű utalásból a két feleslegeset pár órán belül.

FDToth 2010.03.02. 11:43:22

Így van, SMS szolgáltatás, havi pár tíz Ft-ért. Így nincsen gond!

Viktus 2010.03.02. 12:45:26

@Kulics:

Istenem 21. században még ennyi tudatlan ember van?

1. A bank ügyfélszolgálatán panaszt teszel.
2. A bank lekéri a tesco-tól mi a szitu.
- A tesco rendszerében hiba volt, mert a kártyás fizetést nem írta jóvá a számlázórendszerükben csak a készpénzest.
3. A tesco jelzi a bank felé, hogy ténylegesen nem történt teljesítés.
4. A bank jóváírja az összeget.

Ez van dühítő hiba, de szerencsére sűrűn nem fordul elő.

Viktus 2010.03.02. 12:48:02

@FDToth:

Az SMS szolgáltatás is önmagában picsafüst, arra a tesco nem mondja, hogy tolhatod ki a kosarad, mert az számít, ha a rendszerükben teljesítésre kerül az összeg.

Nekem szlovákoknál volt egyszer nagy szívás szar termináljuk miatt 2x próbálta lehúzni a matricát a POS hibát jelzett nekem meg jött az sms a teljesítésről, de kitörölhettem véle.
Másnap írtam netbankon keresztül ügyfélszolgálatra. Egy hét múlva ott volt a két tranzakció költsége a számlámon.

Viktus 2010.03.02. 12:50:47

@bekbórd:

A bank nem azt nézi, hogy hányszor húzták le, hanem a kereskedőnek kell prezentálni a teljesítésről a bank felé bizonyítékot.

elwood 2010.03.02. 12:51:42

@FDToth:
kérdés: mit segített volna az SMS ? (havi 400 általában a bankoknál) az árut ugyanúgy nem adták volna oda, hiába lobogtatod a mobilt.

(és jártam már benzinkútnál , hogy jött SMSa terhelésről, de nem sikerült a tranzakció, ezért újra lehúzták a a kártyát és mégegyszer beterhelték.
a bankot felhívtam és mondták, hogy ahány slejfnit aláírtam annyi lesz levonva, a többi akkor is törlődik mert a kútnak be kell küldeniaz aláírt példányokat a véglegesítéshez.

Node PINkódnál ha kétszer ütöm be ...)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.02. 13:32:36

@Viktus: mindez hétvégén marhaság, mert nem teljesül úgysem csak az első banki napon, vagyis hétfőn.

persze az SMS-t akkoris kenheti a hajára. az arra jó, hogyha pl nem bankban van az ember és mégis jön SMS, akkor tudja hogy valaki garázdálkodik a kártyájával. ilyenkor 1 percen belül kártyaletiltás és van esélye, hogy ne veszítse el az összes pénzét, hamár eccer volt olyan hülye, hogy a kártyaáját elvesztette.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.02. 13:33:47

@salapapa: elírtam:
nem bankban van - töröl
és behelyettesíti ezzel: ha épp nem vásárol, nem kártyával fizet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.02. 14:02:51

nem tudom
engem a guta megutne ha minden vasarlasom utan kapnek sms-t

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.02. 14:16:36

Nem, itt arról volt szó, h a kártya kétszeri lehúzása után még készpénzben rendezte az összeget.

Egyszer kérték a PINt tehát egyszer a banktól jött a pénz. A hibát ott vétette a pénztáros, hogy a POSból az elfogadás tényét igazoló cetlit oda kell adni aláiratni a vásárlóval. Vásárló: kérni kell a hibás cetlit is ha lett volna!

Sztem a pénztáros csinált magának 13e Ft bevételt, a pénzre keresztet vethetsz, tanulópénz volt, ha szereted a témán idegesíteni magad esetleg lehet a biztonsági szolgálatnál jelezni, hog ymi történt, végülis vidék, lehet, h becsületes emberek lakják és feltűnt a nap végén a többlet.

Amúgy az SMS/email megoldás jó, de sokszor akár 1-2 percet is késik. Mondjuk mi arrébb gurulunk vásárlás után és megvárjuk. Mindig.

Vitatható helyzetben meg net/telefon bank, ingyenes egyenleglekérdezés, vagy ha nem tudod mennyid volt, akkor megvárni az operátort aki ránéz, hogy történt-e vásárlás ennyiért.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.02. 14:21:53

@hagyma:
Jó, de ott nem lopnak annyit belőle mint itt és nem számít "új" dolognak. Látod itt az sem alap, h pos terminált használjon egy pénztáros...

elwood 2010.03.02. 14:24:38

@sambalabammbumbumm:

"hogy a POSból az elfogadás tényét igazoló cetlit oda kell adni aláiratni a vásárlóval"

a mostani hitelkártyám pin kódot kér, és nem kell aláírni

"feltűnt a nap végén a többlet."

százmillós elszámolásnál nem fogja észrevenni senki

"SMS/email megoldás jó, de sokszor akár 1-2 percet is késik."

Citibank gyakran órákat késik, de ha nem, akkor is min változtat ebben a helyzetben ? az árut nem hozhatod el egy SMS-sel.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.02. 15:28:32

@elwood: Én ma vettem ki 5000 Ft-ot a számlámról. 2 sms-t kaptam róla! Először beszartam, de utána láttam, hogy ugyanaz volt a 2 sms-ben, tehát elvileg nem vonta le kétszer. Vagy mégis?

elwood 2010.03.02. 16:12:21

@Bánki Ede a Kékszalag Consult ügyvezető igazgatója:

lehet hogy levonta kétszer, automatánál is előfordult már velem.
olyankor automatikusan visszaíródott de csak a következő munkanapon.

elwood 2010.03.02. 16:16:53

@hagyma:

hát még ha Mary minden vásárlása után kapnál, itt úgy szokott a társkártya működni

Mileston3 2010.03.02. 17:13:53

Bankkártyát csak őstermelőtől!

Nade 2010.03.02. 20:55:14

A törvény előtti egyenlőség nem azt jelenti, hogy ahogyan a vásárlót meghurcolnák és megbüntetnék egy ekkora összegű lopási kísérletért, pontosan ugyanúgy az érintett tescós igazgatót is meg kell büntetni a lopási kísérletért?!

De igen, azt jelenti!

2010.03.02. 21:03:10

Ez megint milyen átverés?
ilyen nincs, hogy visszamondáskor vissza kell fizetni a rendelt termék árának 15%-át igaz?

www.generaldirection.hu/altalanos_szallitasi_feltetelek

A rendeléstől való elállás

A rendelés menetét és ettől való elállást a Ptk. 159. évi IV. tv. 379. § (1) bekezdése, valamint az 1959. évi IV. tv. 381. § (2) bekezdése szabályozza. („A megrendelő a szerződéstől bármikor elállhat, köteles azonbana szállító kárát megtéríteni.”)

A General Direction Bt. egyedi elbírásás szerint felkínálhatja a lehetőséget a rendelés visszamondására, melynek költségeként a rendelt termékek összértékének 15%-a a Megrendelőt terheli.

Az Ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát:

- Az Ügyfél téves rendelése esetén, amennyiben azt 24 órán belül nem jelzi a Szállító felé

- Megjelenítő eszközöknél /monitor, notebook, digitális tábla/ pixelhiba esetén, ha a pixelhiba a gyártó által meghatározott darabszám alatt van

- Olyan áru értékesítése esetében, amit az Ügyfél kérésére állítottak elő vagy rendeltek meg

Mylady 2010.03.02. 23:22:16

@Kulics: mert ez bankkártyával való visszaélés is lehet

a bankkártyás fizetés úgy működik, hogy a bank a kártyelfogadóktól beérkező igényeket automatikusan teljesíti, azaz anélkül terheli a számládat, hogy bárminek utánanézne
te meg neten vagy papíron (kivonat) utólag követheted nyomon, hogy milyen terhelések voltak a számládon
gyakorlatilag csak innen láthatod a kártyáddal végzett műveleteket
csak innen tudhatsz róla, hogy olyan tranzakció volt, amit nem ismersz el

első körben nyilván a bankhoz fordulsz, hiszen ő vette le a számládról a pénzt, övé a bankkártya, ő áll kapcsolatban a kártyatársasággal, ő vállalta, hogy ezeket intézi
írsz egy reklamációt, amiben papírokkal alátámasztva kifogással élsz a vitatott tranzakció jogossága ellen
a bank ekkor felveszi a kapcsolatot a kereskedő bankjával (az meg nyilván a kereskedővel) és kinyomozzák, mi történt
innentől kezdve a kereskedőnél van a bizonyítás terhe: ha nem tudja bebizonyítani, hogy te tényleg ott vásároltál (pl nincs papírfecni a te aláírásoddal), akkor a pénz visszakerül a te számládra

ezt a biztonságot nyújtják a nagy nemzetközi kártyatársaságok

(most utánanéztem, szerintem nem 30 nap, inkább 90-120, amíg vizsgálódnak)

Viktus 2010.03.03. 08:10:41

@sambalabammbumbumm:

Neked junior kártyád van? A felnőtt kártyák dombornyomottak, és chip-esek nem kell semmit aláírogatni.
A tesco pénztáros csak egy biorobot, és bizony megesik néhanapján, hogy a bank meg a POS terminál közti kommunikáció nem tökéletes, akkor van ilyen hiba.
A bankod ügyfélszolgálatán kell jelezni, és lezongorázzák.

@Mylady:

Nekem a K&H egy hétnél tovább még nem szarakodott ilyen esetben ...

Tomi Papa 2010.03.03. 08:18:24

Megoldás: Minden banknak van olyan szolgáltatása, ami azonnal (SMS-ben) jelez ha bármit is levonnak a számláról. Egyszerű, praktikus és pont az ilyen esetekben különösen hasznos.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.03. 09:31:54

@Viktus: "...A tesco pénztáros csak egy biorobot,..."

látod, ezért ilyenek veled és a hozzád hasonlóakkal a "biorobotok". ez a lenéző styl a nézésedben is bennevan...
akkor imádom, amikor az ilyenek könyörögnek, hogy nekik márpedig most és azonnal kellene hogy segítsek.
ahha......

elwood 2010.03.03. 10:11:21

@Mylady:
"(pl nincs papírfecni a te aláírásoddal), akkor a pénz visszakerül a te számládra"

az új chipes kártyáknál nincs papírfecni csak pinkód. hogy bizonyítod, hogy nem akarod jóváhagyni

Viktus 2010.03.03. 23:34:57

@salapapa:

Te lenni hülye? ez egyszerű összefoglaló a tevékenységükre. A vonalkodót lehúzni meg két gombot esetleg hármat megnyomni.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.04. 07:26:46

@Viktus: igen.
emellett lehet anya, valakinek a kedvese, felesége... akit naponta sokszázan néznek "biorobotnak" és nem kap egy kedves szót sem.
én ha a pénztárhoz lépek, MINDIG előre köszönök, hiába én vagyok a vevő. mert nekem volt gyerexobám és az Apám erre tanított.
sajnos manapság egyre kevesebb hozzám hasonlóval találkozom, kezdünk kihalni.

hidd el, aki így gondolkodik annak ez benne van a szemében. én pedig azt látom és ilyenkor egyszerűen nem vállalom el. ha tovább KÖNYÖRÖG, akkor régebben elhajtottam a retekbe. ma már a magam nyugalmáért is mexánom ugyan, de a tollam "vastagabban fog" a végén.
valahol tolerálnom kell. :)

Viktus 2010.03.04. 10:17:29

@salapapa:

Köszönök előre, megköszönöm a munkásságát sőt elköszönök, de az alapvető tényen nem változtat biorobotként funkcionálnak a tesco szerveződésben. Sajnos fizetésük is elég szerény.

RLa 2010.03.04. 11:00:58

Talán pont az ilyen esetek kivédésére találták ki az sms banking szolgáltatást. Azaz, kapsz egy sms-t ha használják a kártyád. Ha ezt megmutattad volna a pénztárosnak, nem hiszem, hogy lett volna képe még kp-t is kérni. Vagy ha mégis, te nem adtál volna.

DW73 2010.03.05. 12:55:38

@Tomi Papa: Egyrészt ezért relatív sokat kell fizetni . Másrészt pl. az OTP egy ideje akár 2-3 napot is eltököl, mire küldi az sms-t.

graffiti_ 2010.03.06. 19:27:50

a lényeg!

a fenti esetben az történhetett, hogy a pénztárosnak azt írta ki a gép, hogy nincs kapcsolat az EFT és a bank között...ilyenkor az ügyfél kap egy sms-t, hogy levonták az összeget, majd a pénztárosnak a terminálon meg kell csinálnia egy úgynevezett próbahívást, hogy valóban jó-e a terminál...ekkor kiírja, hogy sikeres volt a próbahívás és az ügyfél kap egy sms-t, hogy sikertelen volt a tranzakció és a számláján ott a pénz...de ha még így sem hiszi el, akkor oda kell hívatni a kasszasori aszisztenst, aki fel tudja hívni a HELP DESK-et és ők meg tudják mondani, hogy valóban így történt-e a dolog...
süti beállítások módosítása