Tékozló Homár

Jó étvágyat kívánt az apróhoz a pizzás

2010.04.06. 00:49 | szily | 271 komment

A modern magyar ember joggal kínzó főkérdésre keresi a választ S.: illik vagy kell-e borravalót adni, ha pultban fizetünk, és elvisszük az árut. S. egy elvitelre sütő pizzásnál nem tejelt, mire beszóltak neki. Ő postát és közértet emleget, ahol nem jattolunk. Kocsmában viszont igen, akkor is, ha mi megyünk a piért a pulthoz. Na, mindjárt kiderül, hogy a Homár-olvasók hová helyezik el a Pizza Kuckót a jattolás koordináta-rendszerében.


Van egy Pizza Kuckó nevű hely a XVIII. kerületi Üllői úton, ahol két dolgot lehet: elvinni a pizzát, vagy telefonon megrendelni, és akkor kiszállítják. Étteremben szokás borravalót adni, ezt minden jólnevelt ember tudja. Kiszállításkor is, végülis ez is érthető. De ha én bemegyek egy üzlethelyiségbe, átveszem az árut, akkor nincs jatt. Miért is lenne? Pizzát kértem, kifizettem, és nem kaptam extra szolgáltatást, mint például felszolgálást.

A történet a következő: rendelek egy pizzát személyesen, majd
visszajövök érte fél óra múlva, ahogy kész a pizza. Az ára 2250, én adok 2500-at, kicsit tétovázik a srác, majd visszaad, a következő szöveggel: "jó étvágyat a pizzához - és az apróhoz". Ez az igazi, bugris pénzsóvárság, amivel engem ugyan nem sikerült megnevelni, de nem fogok jóérzéssel újra vásárolni tőlük, az is biztos. Elhiszem, hogy ő csak egy csóró, alulfizetett kis alkalmazott, de ez akkor sem normális hozzáállás. A postán van jatt? Meg a közértben? Na ugye. A borravaló lényege, hogy önként adjuk és akkor adjuk, ha elégedettek voltunk a PLUSZ szolgáltatással, amit így szeretnénk megköszönni.

Üdv!

S

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hgghj (törölt) 2010.04.06. 12:19:35

Én egy fillért nem adok egyik töppedtfaszú vendéglátósnak sem. Nem érdekel ha emiatt skótnak tartanak, nagyívben fosok rá. Nekem sem ad senki borravalót a hivatali munkám során, mégis elvárja mindenki, hogy időre és precízen dolgozzak.Ez a borravalózás is amolyan magyar szokás, csak azt nem értem mi a picsáért kell ezt természetesnek tekinteni...

Mylady 2010.04.06. 12:21:13

@Kifordított kacagány: harmadik emelet, nincs lift :)
mondjuk nekem nem magasság (megszoktam), de gondolok szegény futárokra...

fizetésemelés? két éve nem kaptunk
(megjegyzem, a cég tavaly a nagy válságban 200%-on(!) teljesítette a tervet, következmény: csökkentett bónusz, fizetésemelés nincs)

Beababy 2010.04.06. 12:24:32

Borravalót szerintem a kiszolgálásért adunk, az ismerősöméknél a felszolgáló és a pultos osztja el egymás között, 70-30%-ban. A konyhásnak nem jár, neki alapból magasabb a fix fizetése, hiszen ő csak a dolgát végzi. Igen, a felszolgáló is a munkáját végzi azzal, hogy kiviszi neked az ételt meg az italod, de gondolj bele, hogy ha szó nélkül, fapofával vinné oda, egy szót sem szólna (max annyit, hogy jó étvágyat vagy hogy egészségedre), nem éreznéd-e úgy, h leszarnak? Pedig csak a munkáját végezné el, hiánytalanul! Véeleményem szerint az udvariasság kötelező, nem szabad bunkóznia egy pincérnek (még akkor sem, ha a vendég alázza folyamatosan), de a jópofizás, a seggnyalás már nem tartozik a munkakörébe, ezt mind a jattért csinálja. Ha te jókedvűen távozol egy étteremből, azzal az érzéssel, hogy itt igenis mindent megtettek azért, hogy te jól érezd magad (a finom kaján kívül), akkor az a pincér érdeme. És szerintem ezért jár neki a jatt. Irigylem az itt kommentelőket, hogy sohasem kellett vendéglátásban dolgozniuk. Mert fogalmuk sincs róla, mennyire nehéz napi 11-12 órán keresztül mosolyogni a vendégre (aki SZENT), még akkor is, ha porig aláz. Sokszor ezerszer fárasztóbb, mint nyolc órát ülni a számítógép előtt, meg meetingekre rohangálni. Én diák létemre jattolok a felszolgálónak, a pultosnak, a pizzafutárnak. Lehet hogy azért, mert így neveltek. Nem jattolok viszont a körmösömnek, mert így is pofátlanul sokat kér (aki ért hozzá: nem Pesten (!) egy töltésért 3700-4500 között fizetek). Ezt az összeget én kifizetem neki minden további nélkül, mert gyönyörűen dolgozik, maximálisan elégedett vagyok vele. Ha tudnám, hogy a felszolgáló is magas fizetést kap, nem jattolnék neki sem. De mivel tisztában vagyok vele, hogy 6500 forinttal keres többet a minimálbérnél, így neki szívesen odaadom a 10%-ot. Ha 25 forint, akkor 25, ha 800, akkor 800.

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2010.04.06. 12:33:28

a pizzafutár abból él, amit borravalónak adsz. ha nem adsz neki borravalót, potyára vitte ki neked a pizzát. szerintem ha megengedhetsz magadnak egy pizzát, talán a 10% "felszolgálási díj", is belefér, hogy valakinek jobb legyen a napja, ... ?

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.04.06. 12:40:31

@privateer: ez az orvosos sztori mindenkinek megtörtént az ismerősével. én nőgyógyásszal ismerem. olyan, mint az egyetemi vizsgán a bohóc/pingvin meg a kurva, vagy az indexbe helyezett lóvé és a bukás, vagy friderikusz seggvarrása.

csintapala (törölt) 2010.04.06. 12:41:49

@Beababy: "Igen, a felszolgáló is a munkáját végzi azzal, hogy kiviszi neked az ételt meg az italod, de gondolj bele, hogy ha szó nélkül, fapofával vinné oda, egy szót sem szólna (max annyit, hogy jó étvágyat vagy hogy egészségedre), nem éreznéd-e úgy, h leszarnak?"

Mindenki tudja a munkáját jól meg rosszul végezni. Egy pincér akkor végzi jól a munkáját, ha normálisan bánik a vendéggel. A bankban mosolyogni kell az ügyintézőnek. Nekem is normálisan kell bánnom az ügyfeleimmel, különben nem lesz munkám! Az hogy normális, kedves vagy a vendéggel az alap, nem extra. Ezért kapja a pincér a fizetését.

2010.04.06. 12:48:06

vannak ilyen slágertémák, amelyek rengeteg hozzászólást érnek meg: borravaló, cigányozás/zsidózás, iskolában kell-e pofozni a gyerekeket... sb.

kaosz 2010.04.06. 12:49:03

Én meg majd azért fogok jattot követelni meg megtisztelek egy éttermet azzal, hogy ott eszek, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy ne menjenek csődbe és a kétnapos agyonmikrózott cuccuk is elfogy.

Falusi_metálos 2010.04.06. 12:49:30

mwkkora egy kis köcsög gyerek ..

Nick, a csávó nem pizzafutár volt, a felkinált összeg pedig több mint 10% volt.
Amúgy meg nem hiszem, hogy a borravalóból él, ha igen, akkor az nagyon gáz. Milyen is a munkaköri leírása, APEH látta-e őtet és a céget ahol dolgozik?

Kifordított kacagány 2010.04.06. 12:54:16

@Mylady: na de hol van az a 300-tól? biztos annyi volt az elvárt.

@Beababy: és akkor a végén szépen visszakanyarodtál oda, hogy csak azért fizetsz, mert szegénynek csak minimálbért fizetnek. de ez nem lehet indok.

Kifordított kacagány 2010.04.06. 13:00:24

@Nick_: nem potyára vitte ki, mert munkát adtam neki, ergo van állása, amit nekem köszönhet, meg a többi hülyének aki foglalkoztatja.
de tudod mit? ha megterít, felszolgálja és utána elmosogat és nem csak a kezembe nyomja a kartondobozt, akkor tényleg jár neki a 10%.

Beababy 2010.04.06. 13:13:02

@kaosz: A jatt (jobb helyeken) nem az étterem zsebébe megy, hanem a felszolgáló/pultoshoz. Az étel árában nincs benne a szervízdíj, azt külön fel szokták tüntetni, ahol mégis. A számlára is külön van ráütve. Az étel árából a felszolgáló nem lesz gazdagabb.
@Kifordított kacagány: a fő indok a seggnyalás, nem a minimálbér. A körmösnek is adnék, ha áron alul dolgozna (mert ha kiszámolod egy pincér órabérét, az sokszor még a 400 forintot sem éri el --> szerintem ez áron aluli összeg). Nem jattolok minden minimálbéres felszolgálónak, nyilván a flegma vagy bunkó pincérnek nem adok semmit.
Még egy gondolat: csak az vegye magára, akinek inge. Hol munkája az egy felszolgálónak, hogy 2-3 órákat túlórázzon a 12 órás munkaidején felül, jópofizva, mert a kedves vendég nem hajlandó elmenni zárás után,mert még ezt megiszom, még ezt megeszem. Csak úgy szólok: sok helyen ezekért a túlórákért -amiért te az irodában pluszpénzt kapsz- a pincérek és pultosok nem kapnak semmit. Ingyen nyalják a segged. Szerintem, ha másban nem is, abban egyetérthetünk, hogy ezért biztosan jár a jatt.

Dr Smit Plagius 2010.04.06. 13:16:25

az a baj, hogy sok munkaadó eleve úgy alkalmaz, hogy a fizetésedbe belekalkulálja a jattot (amit vagy kapsz, vagy nem). dolgoztam én is így, 4 és 26ezer között ugrált a napi keresményem, nem volt rossz pénz havi átlagban, de qrvára utáltam, hogy nem tudtam kiszámolni, mennyi is lesz! sok munkaadó azt mondja, adok neked lehetőséget, hogy pénzt keress... jellemzően a felszolgálók, pizzafutárok dolgoznak ilyen feltétellel.
ettől függetlenül a beszólás nem menő!

Fitz 2010.04.06. 13:16:29

Samikor műszaki cuccot veszel, és örülsz, hogy ingyér kiszállítsák, már mán ojjjan drága, akkor is adni kell 10%-ot , vagy mi a fax?

Alex3000 2010.04.06. 13:17:02

Jó drága pizza! De nem is ez a lényeg, hanem, hogy nincs joga ilyet vágni hozzád. Én még azt is megtettem volna, hogy ott helyben visszaadom, visszakérem a pénzt és beírom a panaszkönyvbe. Sajnos van egy elfuserált sznob köcsög réteg, aki ész nélkül osztogatja a bóravalót. A múltkor egy beképzelt majom hagyott pénztárosnál 300 Ft-ot. Aztán persze, hogy utána rondán néznek rá, ha visszakéred azt a 2 Ft-ot. Pedig ez lenne normális, nem-de?

elinor 2010.04.06. 13:17:36

Észtországban sincs borravaló. Ha adnál, nem is értik, hogy mit akarsz. Ja, meg hálapénz sincs. Ennek folyományaként a szülész-nőgyógyászok 99%-a nő. Remek ország.

petix 2010.04.06. 13:18:37

Mindig adok, még a pultnál is.
De: ha pultos vagyok, kutya kötelességem udvariasnak lenni és mosolyogni a vevővel, még akkor is, ha egy k*urva buznyákot nem kap pluszban. Ugyanis a munkája az, hogy udvarias legyen, és kiSZOLGÁLjon.
Nem a Vásárló hibája, ha jatt nélkül szar a kiszolgáló személyzet fizetése.
És még egyszer mondom: én mindig adok jattot, ha nem eszetlenmód paraszt a kiszolgáló.

Oleg Gontar 2010.04.06. 13:21:36

@Dr. Körömlakk ®: a megfejtes a nevedben van elrejtve

Beababy 2010.04.06. 13:25:45

@hgghj: na pont neked kellene csöndben maradnod... Precíz és pontos munkavégzés a hivatalokban??!!! Ugyan már! :D Ez az év poénja! Csak te a semmiért kapsz rendes fizut, ticketet meg üdülésit.

Montezuma 2010.04.06. 13:34:38

@A Galaxis Elnöke:

Amelyik szakács belecsulázik akárki ételébe az egy barbár állat. Ennek megfelelően kardélre kéne hányni az összes ilyet.

Montezuma 2010.04.06. 13:37:32

Nem aprót kell adni az ilyen tahó pizzásnak hanem egy borítékot. Amiben egy papír van raja a szöveggel: "Nem nyert".

Kifordított kacagány 2010.04.06. 13:42:42

@Beababy: de engem mint vásárlót hol a búbánatos fenébe kell, hogy érdekeljen, hogy mennyiért dolgozik? az az ő dolga és a munkáltatójáé. nehogy már nekem kelljen gondoskodnom róla külön, hogy ki tudja fizetni a gázszámláját. mint ahogy az sem az én dolgom, hogy hogyan oldja meg a túlóráit a munkaadójával. a munkaadó tisztában van vele, ha ilyen túlórák előfordulhatnak, mint ahogy a kiszolgáló személyzet is. amikor oda megy dolgozni, rendezzék le, hogy ez miképpen lesz honorálva. ha a munkavállaló belemegy abba, hogy a jatt fedezi ezeket az órákat és nem kap jattot, akkor sem lehet egy büdös szava sem, mert olyanra épített, ami alapból nem jár neki.
a számlán feltüntetett szervízdíj pedig kötelezően a személyzetnek jár, szerződésben meghatározott arányok szerint.

tlantos 2010.04.06. 13:50:15

@Chaoyang: es nem is nagyon ertik. Mondjuk a taxisnal otthagytunk 2-3 juant inkabb, nem egy nagy osszeg (na jo, amelyik nem talalta meg a cimet, az nem kapott ;)

deutschtomi 2010.04.06. 13:57:21

Jut eszembe, tik is visszakéritek a qrvától a pénzet, ha ő is élvez? Az én pénzemen nemár neki is legyen jó!

maxval bircaman · http://maxval.co.nr 2010.04.06. 14:20:55

Évekkel ezelőtt Spanyolországban szállodai hordár lecipelte a bőröndöket a taxihoz, mire kiderült, hogy nincs nálunk semmilyen aprópénz, de ott szokás volt adni 1-2 euró összeget ilyen szolgáltatásért (alapesetben 1 eurót, sok csomag esetében 2-t). Nem volt mit tenni, hát kénytelenek voltunk odaadni egy 5 eurós bankjegyet, visszakérni belőle meg furcsa lett volna, így ez lett a borravaló. A hordár annyira megörült neki, hogy még 20-30 méteren keresztül futott is taxi után, integetve.

randomburvi 2010.04.06. 14:25:02

Én Oxfordban dolgoztam egy teázóban pincérként. Amikor odamentem, azt mondta a tulaj, hogy ennyi meg ennyi a bér, jó lesz-e? Merthogy borravaló az nemigen van, a többiek panaszkodnak is. Kiegészítésnek jó volt a fizu, így belementem. Imádtam a melót, beszélgettem a vendégekkel, meséltem az országunkról, nem kellett várni rám, figyeltem a vendégre, egy pillantásra mentem, 2 nap után fejből tudtam az étlapot, hogy mi jó, mi nem, ajánlottam a venedégnek a legjobb teát, sütit. És láss csodát, ömlött a borravaló..a fizum kétszeresét is megkerestem jattban egy nap,visszajáró vendégeim voltak pár nap után, és nőtt a forgalom. Egy pici teázónál ez hatalmas dolog. A főnök imádott. Mivel közösbe gyűlt a jatt, és a többiek látták, hogy mizu, pár nap után már ők is felvették a tempót, rájöttek, hogy velük nem stimmelt valami, azért nem volt jatt.

Az emberek az esetek nagy részében a mosolyt, az odafigyelést, a kedvességet fizetik meg. A vicc az egészben, hogy ott a tányér alá rakják a jattot, tehát amíg el nem megy a vendég, és le nem szeded az asztalt, nem tudod mennyit kaptál. :) Egyszer egy idősebb angol pártól 20 fontot kaptam a tányér alá.100% jatt.Egy hétig buliztam belőle. ( 12 éve az nagy pénz volt)

Beababy 2010.04.06. 14:25:56

@Kifordított kacagány: szóval te soha, senkinek nem adsz borravalót?

reunalla 2010.04.06. 14:28:40

adjunk jattot a pizzafutárnak, a postásnak, a benzinkutasnak, a fodrásznak, az orvosnak, a fogorvosnak....ba+kaját miből vegyek, rezsit miből fizessem? :-o

amúgy meg kit érdekel, hogy keveset keresnek? én meg 1,5 éve munkanélküli vagyok az se érdekel senkit....és még én jattoljak????

T Bodai 2010.04.06. 14:34:46

Szerintem borravalot azert adnak az emberek hogy felsobbseguket fejezzek ki, vagy azt hogy megengedhetik maguknak a nagyvonalusagot. Nem az extra szolgaltatast fizetjuk ilyenkor meg, ugyanis ezt a szolgaltato beepitheti az arba, es miert ne tenne meg inkabb maga, minthogy ezt rabizza a kuncsaftra. Az ettermekben nem a felszolgalasert mint extra szolgaltatasert fizetunk tobbet, hanem mert oda nem egyedul megyunk, es akar a no elott akar baratok elott demonstracios cellal adjuk a borravalot. Ha ilyen demostracios lehetoseg nelkul adunk borravalot, azt ugyetlensegnek tekinthetjuk, amikor egy reflexet nem kontrolalunk a nem megfelelo szituacioban.

Lord_M_ 2010.04.06. 14:37:32

Az a bajom ezzel, hogy alapvetően baromság. A borravaló adható, ha a személyzet úgy bánik a kedves vendéggel hogy az indokolja a külön juttatást...

Node, ahogy fentebb írták, erre építeni pofátlanság. Nem szívességet tesz nekem, hanem a munkáját végzi. Erre szerződött. És valóban nem a vendégnek kell amiatt aggódnia hogy jaj vajon eleget kap e a pincér, fodrász, futár...

A szolgáltatónak (fodrász, étterem) az a feladata, hogy olyan árakat állapítson meg amiben benne van az összes felmerülő költség. Megveszem 1200 forintért is azt amit a másikhelyen 1000-ért adnak ha az minőségi (kiszolgálás és áru tekintetében) ... És nyolcszázért sem kell ha sz*r...

Én is azzal értek egyet, hogy sem a parizert szeletelő néninek, sem a gyógyszertárosnak, a upc ügyintézőnek nem adunk borravalót... annak ellenére hogy pont azt teszi amit a pincér, fodrász... szolgáltat. Ráadásul pincér nélkül baromira lehet élni, élelmiszer nélkül kevésbé...

A pincér / futár / orvos (!) feladata hogy elvégezze a munkáját, legjobb tudása szerint. Ebben nincs benne, hogy elvárja a jattot... Ha kap, örvendezzen, ha nem, akkor meg becsülettel fogadja el. Az meg hogy a főnöke nem ad neki elég fizetést, az legyen az ő kettejük problémája. Verje az asztalt vagy keressen olyan munkát ahol megfizetik. Nekem pedig tegye vissza a tányérra a visszajárót, majd eldöntöm hogy hagyok e ott valamit - vagy sem.

amúgy, természetesen, abszolút borravaló ellenes vagyok, de szoktam hagyni akkor ha osztályonfelüli a kiszolgálás / szolgáltatás.

Alapvetően én azt feltételezem, hogy a kiírt árakban benne van a személyzet bére is, meg az a haszon is amiért megéri üzemeltetni az adott helyet... a többi nem hat meg...

A gázműveknek sem fizetek be plusz kétszáz forintot (ezret) csak azért mert jött a gáz és tette a dolgát a cég...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 14:37:37

@reunalla: Borravalós foglalkozás esetén illik jattot adni. Ha nincs 10% jattra pénzed, akkor a 100%-ra hogyan van? Pl. megkéred anyádat/lányodat, hogy vágja le a hajad, mindjárt megspóroltál 10 jattra valót.

Az orvos nem egyértelműen jattos munkavállaló. Ezen el lehet vitatkozni egy verset.

egypizzafutár 2010.04.06. 14:38:31

Üdv!
Végig olvasva a kommenteket, azt kell hogy mondjam hogy, sokan nem értitek ezt a dolgot, jöttök avval hogy ti sem kaptok a munkahelyeteken jattot ha jól dolgoztok, meg elvégzitek rendesen a munkátok stb. Azt kéne megérteni hogy a társadalomban jó régen kialakult egy szokás, ami pedig az hogy az olyan szolgáltatásokat végző emberek, akik gyorsaságukkal, odaadásukkal, figyelmességükkel, udvariasságukkal a szolgáltatás végkimenetelét pozitív irányba fordítják, az ügyfél általában a szolgáltatás értékének az x százalékával jutalmazza a szolgáltatást végzőt (attól függetlenül hogy az például ingyenesnek van mondva). Ilyen például az ételfutárkodás is. Amire most sokan gondoltok, az nyilván az hogy de akkor sem kötelező, ez így van, adható. Viszont mivel az emberek többsége úgy szokta meg/úgy nevelték hogy illik borravalót adni, így ezt a munkaadók is figyelembe veszik, és belekalkulálják a pizzafutár fizetésébe. Így adnak egy nevetségesen alacsony fix alapbért, és ehhez jön hozzá a jatt, és jó esetben jutalék a forgalomból, vagy címpénz, vagy km pénz, de lehet hogy semmi, ráadásul úgy hogy hogy a futár a saját járművével dolgozik, illetve amortizálja, és így szervizeltetheti is rendszeresen. Persze lehet mondani, hogy akkor nem kell elmenni pizzafutárnak, viszont valakinek azt is elkell vállalni, mert az emberek ahhoz szintén hozzászoktak hogy az otthonukba kapják kézhez a pizzájukat...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 14:45:03

@egypizzafutár: "nem kell elmenni pizzafutárnak"

El lehet menni pizzafutárnak, de bunkónak nem kell lenni.

Lord_M_ 2010.04.06. 14:46:17

Amúgy alapvetően :

étterem, fodrász, orvosi ellátás, kocsma, élelmiszerbolt, pannonügyfélszolgálat, vízmű, elmű = szolgáltatás

miért több az éttermi ?
mert a kajámról vagyon szó ? -> akkor jár az élelmiszerboltban (trafikban, aluljárós pogácsasütödében)

mert személyes kontakt? -> akkor jár a pannon/voda/tmob/upcügyfélszolgálaton is

mert az életemről van szó ? -> akkor jár a gyógyszertárban, az úton az autósnak aki átengedett a zebrán

esetleg azért mert nagyvonalúak vagyunk ? -> akkor jár mindenkinek aki csak szépen néz ránk...

szóval nem tudom racionálisan alátámasztani hogy egyiknek miért igen, másiknak miért nem...

ezért gondolom, hogy amíg valaki a munkáját végzi és nem szívességből tesz meg valamit (tehát azért fizetést kap) -->, akkor nem jár jatt (max adható)

és nem az én feladatom kitalálni hogy az ő bérezése megfelel e az elvárt életszínvonalának...

egypizzafutár 2010.04.06. 14:48:35

@atpijkamo: ezzel egyet is értek, meg ahogy észre is vehető, nem feltétlenül a fent említett történetről írtam le az álláspontom...

reunalla 2010.04.06. 14:51:09

@atpijkamo: ne haragudj, de ha 3800 ft-ot otthagyok egy 15 perces hajvágásért nehogy már még jattot adjak....amúgy anyám 100 km-re lakik, a húgom 75-re, olcsóbb a fodrász, nem mellesleg félévente egyszer muszáj vágatni, szerinted milyen képet mutat valakiről egy állásinterjún az esetleges leendő munkáltatód előtt, ha a igénytelen az ember haja???? vannak olyan dolgok, amire muszáj költeni ;)

de amúgy egy pizzát speciel kb 300 ft-ból elő tudok állítani itthon árammal és alapanyaggal együtt...nem gondolod, hogy havi 20ezres kajapénzből pizzákat rendelgetek ;)

nem mellesleg lehet én vagyok a szerencsés, de hiába nem adok a kúton borravalót mégis minden alkalommal ugrik a kutas, hogy tankoljon nekem (nem szoktam igénybevenni általában)...ja és örülnek neki, hogy odajárok, mert van a 19ezres városban még 5 benzinkút és örülnek a forgalomnak, bármilyen kicsi forgalmat is generálok havi szinten...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 14:52:30

@T Bodai: "akar a no elott akar baratok elott demonstracios cellal adjuk a borravalot."

Szánalmas.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 14:56:46

@reunalla: "3800 ft-ot otthagyok"

Ja, nem erre gondoltam. Férfiaknál egyszerűbb a hajvágás. És olcsóbb is.

Beababy 2010.04.06. 14:57:58

@Kifordított kacagány: megértem, hogy mit mondasz, de nem értek egyet veled. Vetítsük akkor le a másik oldalra azt, amit mondasz. Egy pincérnek, tegyük fel, reggel 8-tól este 10-ig tart a munkaideje. Beesik valaki fél 10-kor este, hogy enni szeretne. Úgy gondolkodik, ahogyan te. Meg is kapja a kajáját, tökéletes a kiszolgálás, azonban pontban tízkor a konyha bezár, a pincér lefizetteti, és közli, hogy záróra, azonnal hagyja el az éttermet. Lehet-e a vendégnek kifogása? A vendég kifizette a kaját, borravalót nem adott, de ez nem lényeg most, a pincérnek lejárt a munkaideje. A vendég azt fizette ki, hogy főztek neki, kiszolgálták, kedvesek voltak vele este 10-ig, mivel hivatalosan addig van nyitva az étterem. Mindent megkapott, amit kifizetett. Innentől kezdve nincs joga húzni a száját. Te mit szólnál, ha pl. almát árulnál a piacon, a vevő kifizet egy kilót, kap is egy kiló gyönyörű, kifogástalan almát. Ám ezen felül ingyen(!) akar még fél kilót. Odaadnád neki, mondván, hogy ez a dolgod? Szerintem az a minimum, ha a vendég, mit sem törődve a szabályokkal, tovább marad, mint záróra, mert ez jár neki, megfizeti azt. Remélem, értitek, mire gondoltam, lehet, egy kicsit zavarosan fogalmaztam. :)

Lebowski 2010.04.06. 15:02:56

@Beababy: Te valamit félreértesz: a nyitvatartás, az egy dolog, a vendégnek szól. A pincér munkaideje pedig egy másik dolog. Te a nyitvatartási idő alatt beülhetsz, rendelhetsz. Ő pedig a munkaideje alatt kiszolgál -ami nem ér véget a zárással. Mintahogy nem is nyitáskor kezdődik, hanem elötte. És úgy is kap érte pénzt.

reunalla 2010.04.06. 15:04:21

@atpijkamo: párom se hagy jattot az 5 perces 1200 ft-os gépi vágásáért, és nem is várja el a fodrászcsaj ...sőt még nyugtát is ad ;)

Beababy 2010.04.06. 15:05:30

@Lebowski: hát, már ahol kap érte. Szerintem akkor is pofátlanság tovább ücsörögni záróránál - ingyen. De ez az én véleményem, nem akarom rákényszeríteni senkire, ne értsetek félre.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 15:07:39

@reunalla: "és nem is várja el a fodrászcsaj"

Honnan tudod?

Gondolom nem kell jó étvágyat kívánni az apróhoz, hogy a delikvens észrevegye magát. Bár lehet, hogy kell, és ez a morális tanulsága az indító történetnek.

Kittybácsi™ · http://www.puruttya.hu 2010.04.06. 15:09:26

Üdv mindenkinek! Általában borravalót szoktam adni mindig a futároknak... legalább 2 Kilót... lift nélküli, magaslépcsős oldschool házban lakunk, és oda nem öröm felcipelni az X-edik emeletre a kaját, és mindig zihálva viszik fel... a kérdésem a következő... van egy hely ahonnan gyakran előfordul, hogy levest rendelek a pizza mellé... és... egyszerűen nem bírom eldönteni, hogy vagy a hely hibája az, hogy a leves felét a tartalmazó zacskóba kiborítva kapom meg, vagy a futáré... és adjak-e ebben az esetben borravalót, vagy küldessem vissza vele?...

vernarancs 2010.04.06. 15:12:15

@reunalla: 300 penzbol milyen pizzat tudsz eloallitani? En spec sonkas gombasat szoktam, de abbol csak a sonka meg a sajt tobbe kerul.

reunalla 2010.04.06. 15:12:17

@atpijkamo: látszik az ;) nem mellesleg örül neki, hogy a párom oda küldi a haverjait, mert jól dolgozik... szerintem, a 10 % jattnál jobban jár 3-4 új törzsvevővel ;)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 15:14:30

Megérkezik a pizza:
- Mennyi borravalót szokott kapni? - kérdezi az ember a pizzafutártól.
- Nem tudom, ez az első fuvarom. Egyetemista vagyok, csak besegítek a nyáron. De a többiek azt mondták, maga elég fukar egy alak. Örülhetek, ha húsz forintot kapok magától.
A hapsi bedühödik.
- Micsoda? Na, itt van még ötszáz forint, és mondja meg nekik is, mennyit kapott! Egyébként mit tanul az egyetemen?
- Alkalmazott pszichológiát.

szavazzfasszal · http://szavazzfasszal.blog.hu 2010.04.06. 15:16:41

Egyértelműen a pusztoló a hülye, ha nem szavaz fasszal.

reunalla 2010.04.06. 15:18:01

@vernarancs: finomat, maradék kajából

fél kiló liszt, víz, 1/3 élesztő = 75 Ft
sajt: 10 dkg - 130 ft
maradék kaja pl. sülthús, felvágott, hagyma, stb... max 70 Ft
2 kWh= 85 Ft

bocs van ez 350 is ;)

peter3374 2010.04.06. 15:30:10

@randomburvi: nagy partykat akkor sem nyomhattál belőle oxfordban... minden nap nyomtál egy kis sört vagy egy teát...tudsz élni...

Egyébként a fodrásznak én sem adok jattot.
Maszek, saját vállalkozása van kérjen annyit amennyit neki jó.
Régen más világ volt, hogy állami vállalat volt az is ha adtál pénzt akkor szépen vágta le a hajad.

Pincéreknek szoktam adni a nyújtott szolgáltatás arányában, de pl. ahol a napi menüt eszem ott nem adok.

vernarancs 2010.04.06. 15:30:26

@reunalla: ugye ugye :) Es akkor meg a suto amortizaciojat nem is szamoltad...

vernarancs 2010.04.06. 15:31:30

@reunalla: ugye ugye :) Es akkor meg a suto amortizaciojat nem is szamoltad...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 15:35:37

@vernarancs: Otthoni sütőt még nem láttam leamortizálni. Azért vesznek újat, mert az modernebb, tetszetősebb.

vernarancs 2010.04.06. 15:42:49

@atpijkamo: Minden hasznalati eszkoz amortizalodik a hasznalat (sot a nemhasznalat) idotartama alatt :))
De ennyire nem akartam belemenni, csak nekem a 300 forint/pizza az eleg alacsonynak tunik. En egy jo pizzat 1000 alatt nehezen hozok ki. Marmint ami nekem jo. Mert ugye arra nem trappista kell eleve.

vauvauvau 2010.04.06. 15:44:29

A vendéglátóiparban éppen ezért nem fogok dolgozni. A tulajok ugyanis lépten-nyomon csalnak, gondolom itt is egy csaló gazember a tulajdonos, aki nem jelenti be az alkalmazottját, és a szerencsétlen alkalmazott kénytelen a borrvalókból megélni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.06. 15:47:05

@vernarancs: Hát ha nemhasználat alatt is amortizálódik, akkor nyugodtan süthet benne ingyen pizzát.

Mennyi egy kiló liszt? Reunalla azt mondta, 300-ba van neki egy pizza. Nyilván a legegyszerűbbet gondolta.

Nálam 8000 egy pizza, mert vastag réteg kaviár kell rá. ;)

deutschtomi 2010.04.06. 15:54:09

Ugye, hogy mondtam én, hogy a maradék perkeltbűl lesz a brassói, a bolonyai meg a pizza?

:DDDDDDDDDD

vernarancs 2010.04.06. 15:58:27

@atpijkamo: en egy sima sonkas gombasrol nyilatkoztam. Ha nem teszek ra semmit akkor valoban olcso lesz (a maradek is egyszer ki lett fizetve, szoval az sincs ingyen).
Az amortizaciot nem kopasra hanem az ertektelenedesre ertettem. De pusztan a vicc kedveert (nyilvan elhanyagolhato).

vernarancs 2010.04.06. 16:00:29

@Pegazus Peti: A maradek perkeltbol a hortobagyi palacsinta lesz :)

deutschtomi 2010.04.06. 16:13:32

@vernarancs: a maradék maradékából esetleg, az egész darab húsokat élelmes séf kimenti :)))

reunalla 2010.04.06. 17:02:02

@atpijkamo: sajnos az én költségvetésemmel nem engedhetem meg, hogy kaját dobjak ki....ha szerinted akkor kutyakaját eszünk, akkor azt ..

A_blogger 2010.04.06. 17:27:05

A mai vendéglátás legnagyobb baja a szakma felhigulása. (bár ez már talán minden iparágra igaz) Amg régen a pincér tanulta a szakmáját, addig ma már mindenki lehet pincér, csak tudjon megfogni két tálcát a kezében. És probléma még az következő is: én például hangulatember vagyok, ha rossz a kedvem nem jópofizok senkivel, és könnyen tudok bunkó mód viselkedni. Ha jó a kedvem, akkor pedig mindenkivel nagyon jól elvagyok. Én ilyen vagyok, de nem is megyek el a vendéglátásba dolgozni. Felhigult ez a szakma, sajnos sok a képzetlen és mogorva alak. Aki nem is fog sok jattot kapni.

Kifordított kacagány 2010.04.06. 18:20:28

@Beababy: dehogynem, szoktam adni. de ez még nem jelenti azt, hogy helyes megszokásból adni, sem azt, hogy jár. az a magatartás, ami ma nálunk jellemző, hogy szokásból adunk jattot, elpofátlanítja azokat akik erre számítanak, sőt, már odáig elmennek, hogy ha nem adsz, a munkájukat sem végzik el. többek közt ezért van ez a poszt és számos másik itt a blogon, mert az emberek piszokul meg vannak sértődve amiért annyit kapnak amennyit és ezért nem végzik rendesen a munkájukat. nem tudom érzed-e a különbséget az között, hogy a szolgáltató töri magát, hogy jattot kapjon, vagy elvárja és ha nem adsz, mikor jár neki, akkor a képedbe szarik.
végeredményben mindenképp fizetsz, csak nem mindegy, hogy hogyan, vagy miért.

ha bemész egy bótba zárás előtt két perccel, akkor is kiszolgálnak. kötelességük. nekik is adsz jattot, amiért tovább maradtak?

@egypizzafutár: a munkáját és a jármű fenntartásának költségét fizesse meg a munkaadója. engem mint vásárlót nem érdekel, hogy milyen konstrukcióban dolgozol és azért mennyit kapsz. kiveszem a postaládából a szórólapot, rajta vannak az árak és az, hogy a kiszállítás ingyenes. már miért fizetnék érte akkor?
más kérdés, hogy az is rajta van, hogy kiszállítási idő mondjuk 30 perc. ha itt van 15 alatt, akkor kapsz jattot, ha nincs, akkor nem. ha kihűlt, még lehet, hogy vissza is küldöm. ez azt hiszem így korrekt.
mint azt már ecseteltem, nem a jatt a probléma, hanem az, hogy mi az amiért elvárják.

reunalla 2010.04.06. 18:43:33

@egypizzafutár: mennyi a teljes bevételed és mennyi után adózol? ja és mennyi után adóznak mások helyetted?

Charles63 2010.04.06. 19:12:23

Én ennél már csak azt tartom durvábbnak, amikor az étlapra ráírják, hogy szervízdíj kötelező. A borravalót a szolgáltatás minőségének arányában önként adja a vendég. Én ha meglátom egy étlapon, hogy a szervízdíj benne van az árban, már állok is fel az asztaltól. Azt hagy döntsem el Én, kinek, hol, mikor és mekkora borravalót adok.

egypizzafutár 2010.04.06. 20:34:10

@Kifordított kacagány: bár ilyen egyszerű lenne... de sajnos ezen változtatni nem fog tudni senki, mivel ha a munkáltatónak kéne fizetni a járművek költségét, nyilván nem tudná azon az áron adni a termékeit... vagyis visszaesne a forgalom... arról nem beszélve hogy akkor globálisan kellene mindenhol változtatni (ami még esélytelenebb), mert különben csak a konkurenciának kedvezne vele...
szóval ez az idők folyamán így alakult ki, és a vendégek nagy része tisztában vele, mert tulajdonképpen működik, attól függetlenül hogy vagytok akik elítélik...
arról nem beszélve hogy egyáltalán nem korrekt az hogy az alapján jattolsz hogy mennyi idő alatt kapod meg a pizzád, mivel a legtöbbször a futáron kívül álló okból kifolyólag változik a kiszállítási idő: mivel nem ő készíti, így ő akkor tud vele leghamarabb elindulni amikor elkészül vele a pizzaszakács, ha pedig a pizzaszakácsnak van előtte még 10 pizzája amit megkell csinálnia, akkor nyilvánvalóan nem lehet tartani az ígért kiszállítási időt, továbbá gyakori probléma az is hogy a vendégeknél telik el soksok drága perc, mert ő még nem ért haza (de persze a pizzát már útközbe megrendelte...), és nincs aki átvegye, vagy a munkahelyén senki nem ismeri, és negyedórába telik amíg kiderül kicsoda, vagy a telefonján elérhetővé válik, vagy rossz a kaputelefon és lehetetlen bejutni a házba, vagy megkell csörgetni a címen az átvételhez, de elérhetetlen, és még sorolhatnám... a lényeg hogy a legkevesebb esetben múlik a kiszállítási idő a futáron, vagy hanyagságán, pont hogy az elvesztett időt, próbáljuk behozni ahogy csak lehet... az hogy kihűlt pizzát kapsz, lehet hogy szándékos, pont az elveid miatt, mert hőtáskában azért elég nehezen hűl ki teljesen, vagy lehet hogy szándékosan nem hőtáskában viszik neked, az előbb említettek miatt?
amiért pedig elvárják a jattot, nem más, mint az hogy egy métert nem kell tenned a pizzádért, mert az otthonod bejáratáig viszik neked, esőtől, hótól, széltől, hidegtől, melegtől függetlenül, a lehető leghamarabb, ezzel kockáztatva nagyon sok mindent...

@reunalla: azt hiszem ebbe felesleges belebonyolódnunk...

@Charles63: csak gratulálni tudok
csak hogy tisztában legyél vele, ahol a szervizdíjat előre felszámolják, ott a jó része a főnöknél landol, és csak egy jelentéktelen része általában a felszolgáló(k)é, jó esetben persze, mivel azt arra tudják be, hogy elmosogatnak utánad, a terítőt kimossák, stb.. szóval ha ezzel problémád van, akkor inkább a tulajdonosnál kéne problémáznod...

psanchez 2010.04.06. 20:52:04

akocsmába ha én megyek a sörért, miért is fizessek jattot? a mi köreinkben senki nem szokott jattolni,m csak ha kihozzák

reunalla 2010.04.06. 22:13:02

@egypizzafutár: azért vicces, hogy pampog minden vendéglátós, hogy milyen keveset keres, valahogy még sem akarja megosztani senki az infót, hogy mennyit vág adómentesen zsebre.... az a baj, hogy én back officon dolgoztam szóval egy fillért nem láttam jattot, de valahogy fel sem merült bennem, hogy járna, megfizettek, normális volt a főnök, a munka lájtos, néhány hülye vendég meg mindenhol akad...

bounty123 2010.04.06. 22:14:08

Nálunk a liftbe karcolták bele vastagon, hogy JATT??? Azóta én mindig adok nekik rendesen, hogy hagyják békén a liftet.

reunalla 2010.04.06. 22:17:37

@reunalla: bár tuti valami genetika hiba lehet a családban, mert a húgom nem emlegette sose, hogy hülye volt a vendég nem adott borravalót...igaz nem is minimálbérre volt bejelentve, pedig nem volt puccos szálloda, ahol melózott pincérként....a franciaországi gyakorlatáért meg kb zsebpénzt kapott, mégis örömmel gürizett ott 3 hónapig, nyelvtanulás célzattal...ott se volt szokás a borravaló pedig az nagyon puccos hely volt

reunalla 2010.04.06. 22:19:09

@bounty123: jatt helyett inkább fizesse ki az újrafestést a marhája x(

reunalla 2010.04.06. 22:29:02

@Mylady: szálloda - csevegtünk a vendégekkel, a leendő vendégekkel és intéztük, amit telefonon, e-mailen lehetett nekik

Mylady 2010.04.06. 22:30:49

@reunalla: aha
és most is szállodában keresel melót?

reunalla 2010.04.06. 22:35:40

@Mylady: még mit nem :D nem szakmám, húgi felmondott helyére kölött valaki, nekem meg meló kellett :D, jó volt suli alatt, lehetett mászkálni az egyetemre, nem volt vele gond, hogy nem engednek el munkából a konzultációs hetekre ....szóval, ha van öntödei ismerősöd, ahová kohómérnök kell, akkor szólj nyugodtan ;)

Mylady 2010.04.06. 22:39:57

@reunalla: kohómérnök? hoppá
na, olyan körökben sajnos pont nem mozgok
pedig mondani akartam, hogy dobj egy cv-t, ha tudok, segítek...

Mylady 2010.04.06. 22:41:30

azonnal adják vissza a kommentemet!!! (toporzék)

reunalla 2010.04.06. 22:46:43

@Mylady: köszi azért :) és drukkolj, most nagyon reménykedek egy állásban, bár az interjú nagy részén nem a szakmai hozzáértésemről, hanem a gyerekvállalási kedvemről beszélgettünk, de a HR-es hölgy elég biztató e-mailt írt, döntés viszont még nem volt náluk...:)

Mylady 2010.04.06. 22:58:46

@reunalla: én drukkolok neked :)
egyébként én is keresgélek, le akarok lépni a mostani helyről, mert katasztrófa a helyzetem

pont ugyanezt tapasztalom:
- ha interjú van, minden fordulóban megkérdezik, hogy milyen státuszban létezem párkapcsolatilag és mikor tervezem a gyereket
nehezen hiszik el így 30 felett, hogy "még nem"
volt, ahol ennek hangot is adtak

de legalább ahol nők voltak, ott úgy fogták fel, mint szükséges dolog és "csak" arra voltak kíváncsiak, kb hány évig számíthatnak rám
ahol férfiak, ott érződött, hogy el is vágtam magam azzal, hogy nő vagyok (tudnám, minek hívtak be)

- és ami a legszebb: szakterületem elég szűk, azon belül komplex tudással és tapasztalattal rendelkezem, ilyen ember nagyon kevés van az országban
csak olyan helyre jelentkezem, ahol minden feltételnek, még az "előnyök" között megemlítetteknek is tökéletesen megfelelek

behív a hr-es vagy a fejvadász interjúra (többnyire nő), el van tőlem (a tudásomtól, tapasztalatomtól) ájulva, közli, hogy továbbítja a leendő felettesnek, (akiről kiderül közben, hogy férfi)
és utána se kép, se hang...

és pontosan tudom, mert a hr-es/fejvadász is megsúgja, hogy kb én vagyok az egyetlen alkalmas jelölt

és nem jutok be interjúra a férfi vezetőkhöz, csak és kizárólag a nőkhöz

és ezek olyan pozíciók, hogy egy-másfél évig simán hirdetik, annyira nincs alkalmas ember

és nem jutok be még egy nyamvadt interjúra sem

röhej

reunalla 2010.04.06. 23:03:41

@Mylady: hasonló a helyzetem nekem is, bár nem vagyok egy hiper-szuper mérnök, de jó folyamatmérnök voltam - csak kaptam új főnököt, aki nem akart velem dolgozni, mert nő vagyok....azóta meg mesélem az állásinterjúkon, hogy nem, nem akarok gyereket még vagy 5-6 évig :S

reunalla 2010.04.06. 23:05:16

@Mylady: remélem összejön neked is egy álommeló :) vagy a lottóötös...bár én speciel amellett is dolgoznék, amilyen hülye vagyok :D

Mylady 2010.04.06. 23:13:20

@reunalla: hát igen, a te szakmádban meg valószínűleg mégkevesebb a női vezető
bár nálunk sem sok

a kedvencem: mikor elkezdtem nézelődni, láttam egy hirdetést, megpályáztam (később kiderült, már fél éve hirdettek)
- behívott a hr-es csaj
- majd a leendő közvetlen felettes (pasi, akiről kiderült, dolgoztunk egy cégnél, volt is közös meló, jól megvoltunk)) + az ő felettese (szintén pasi)
- majd kitöltettek velem két tesztet, amiről lelkendezve mesélte a hr-es, hogy még sosem láttak ilyen jó eredményt, le vannak nyűgözve
- majd behívott mégegyszer a közvetlen felettes felettese, már egyedül
ahol szakmai dolgokról jól elcsevegtünk, részben angolul
majd előhozta a gyerek témát (figyeled, négyszemközt), ahol is mondtam, hogy még nem tervezem, erre közölte, hogy "pedig már nagyon benne van a korban"
- majd nem kerestek többet

a hr-es azt mondta, felvettek valakit, aki jobban tud angolul mint én (elhiszem)
majd találkoztam a leendő közvetlen felettessel, aki elmondta, ő szerette volna, ha odamegyek, de a felettesének nem tetszett, hogy nő vagyok

utána még vagy félévig hirdették az állást, de nem találtak embert
aztán jött a válság és megszüntették cégnél az üres pozíciókat...

Mylady 2010.04.06. 23:20:08

@reunalla: én is dolgoznék
csak nem ezt és nem így

Kifordított kacagány 2010.04.07. 08:02:43

@egypizzafutár: nem mondtam, hogy egyszerű, csak azt, hogy úgy lenne helyes.
az, hogy kin, vagy min múlik, hogy időben kapom meg a pizzámat, megint a legcsekélyebb mértékben sem érdekel. a szolgáltatásnak pont az a lényege, hogy nem kell a folyamattal foglalkoznom, hanem megrendelem a cuccost és átveszem ott ahova rendeltem. nem érdekel ki tartja fel a futárt, vagy hogy meddig keresi a címet. a szolgáltatás minőségét azon tudom lemérni, hogy mit kapok és mennyi idő alatt. ez az egyetlen mérce ami érdekel.
az, hogy miért hűlt ki a pizzám és miért hozták később a vállalt időpontnál, szintén nem nagyon tud meghatni és szívfájdalom nélkül visszaküldöm. nem azért, mert haragszom, még az is lehet, hogy megértem a problémát ami miatt ez előfordulhatott, de ha úgy ítélem meg, hogy a szolgáltatás minősége nem megfelelő, akkor nem fogok fizetni érte. bónuszt meg pláne nem. mellesleg valószínűleg többet nem is rendelek onnan, ami bevételkiesést jelent a futárnak és a konyhának egyaránt.
fel kellene fogni, hogy a vásárlóval kitolni nem túl kifizetődő(szándékosan pláne), mert egyszer csak másnak lesz a vásárlója.
az pedig, hogy esőben, hóban a bejáratig hozzák a dobozt, a szolgáltatás része, amiért szintén fizetek, csupán ezért továbbra sem jár bónusz.
egyébként ahonnan az utóbbi időben szoktam rendelni, ott másfélszer annyiba kerül a pizza, mint a korábbi helyen és kétszer annyi a kiszállítási idő, de frissen sütik, nem félkész alapanyagokból és még eddig semmilyen minőségi probléma nem volt sem a termékkel, sem a csatolt szolgáltatással. szívesebben fizetem ki nekik a többet és adok jattot a futárnak, mint másnak a kevesebbet, akitől szolgáltatást nemigen, csak túlfejlett önérzetet kapok.

az, hogy a szervízdíjat ki kapja, nem a főnök hatásköre eldönteni, hanem törvényileg szabályozott. ami a főnöknél landol belőle, az az adó, amit be kell fizetnie utána.

@Mylady: @reunalla: amatőrök. mikor rákérdeznek, hogy mikor szándékoztok szülni, akkor könnyes szemmel kell azt hazudni, hogy sajnos nem lehet gyereketek, pedig már úgy szerettetek volna. a könnyes női tekintet ellen egy hím sincs felvértezve, ha készületlenül éri, simán elhiszi, hogy meddők vagytok.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.07. 08:06:16

remélem a srác már nem dolgozik ott. gondolom egy kis "kihaénnem!" típusú nyálasszájú köcsög lehetett akinek kell a lé az új gizdafonra. ezekkel lesz tele nyárra az összes pult. :S

salapapa · http://salapapa.hu 2010.04.07. 08:21:36

@egypizzafutár: hiába vagy kedves, rendes, gyors... a selejt lehúzza a Te munkát értékét is!

tudod, volt egy pizzázó a mi szolgáltatósorunkon is.
VOLT.
a harmadik tulaj végleg bezárta.
a srácoknak úgy esett jól, hogy pl a csajok elkészítették az általunk rendelt pizzát, de többnyire nekünk kellett volna felmenni érte mert nem sikerült egyszer sem úgy hangolni, hogy valaki lehozza a frissen elkészültet.
arra is volt példa, hogy amikor felmentünk a kollégámmal, a pizzafuti ott bagózott a bejáratnál ahelyett, hogy lerohant volna a kayával.
pedig 12-14évvel ezelőtt is 1500ra kerekítettem az akkor(!!!) 1200as pizzát. 100méter sétáért kevés a 2-300Ft? hmmm...

arról már nem is beszélek, hogy nekem nem mindegy, milyen KV-t iszom. ezért vettünk a kollégámmal kotyogót, hozzá plusz szűrőt és tömítést, valamint kéthetente fél kiló omniát. a kérésünk napi 2-2, vagyis 4 KV volt. a többi KV-val azt tesznek amit akarnak, csak nekünk legyen lefőzve és lehozva. frissen, melegen, cukor-tej-tejszín-minden sallang nélkül.
működött is a dolog úgy 1-1,5 hónapig, majd jött a hideg, laza híg lötty. szóltam. bár ne tettem volna!

lemondtam az egészet, a KVfőzőt kívántam a seggükbe dugni én pedig béreltem egy KVgépet a műhelybe.

látod, ilyen is van és ennek híre megy. nem azt mondja az ember hogy ezmegezapizzázó ilyennevűfutija, hanem hogy A PIZZAFUTIK.......

europeer12 2010.04.07. 12:47:43

Tökéletesen igazuk van azoknak, akik azt mondják, hogy a vevőt rohadtul nem érdekli -mert semmi köze hozzá-, hogy a pizzafutár milyen bérezésben dolgozik.
Ráadásul az adott esetben még kiszállítás se történt, csak egy szimpla bolti vásárlás. Én egyébként ruha vagy cipővásárláskor se szoktam borravalót adni, mert méltóztatnak kiszolgálnak -ők örüljenek, hogy náluk vásárolok, elvégre ebből élnek-.
Van egy megadott ár, amelyért a vevő árut és szolgáltatást vásárol(hat) -pizza+kiszállítás-, a vevő dönti el, hogy a "szerződéses összegen" túl kíván-e borravalót adni vagy nem.
Ebben a bunkó országban le kellene szokni már a "maroktartásról".
Egyébként én rendszeresen adok borravalót, ha jó a kiszolgálás, a kaja, ital .... , azonban attól undorodok, ha "elvárják", főleg akkor, ha ilyen bunkó módon, mint a posztíró esetében.
Remélem, egyszer ebbe a mocsok országba is eljut a nyugati hozzáállás, addig meg bajlódhatunk a sok mocskos patkánnyal -pincérek, pizzafutárok, pultosok ...., természetesen tisztelet a kivételnek-.

blasiusii 2010.04.08. 12:19:55

Érdekes ez a jatt-dolog, van benne történelem, morál, business.

Azért az túlzás, h "ez ilyen magyar dolog", Európában adnak borravalót... talán Brazíliáról hallottam, hogy ott csak megtapsolják a pincért :D

Tehát egyrészt történelem, a városi polgárok között alakult ki az utóbbi 1-2 évszázadban. Olyan szakmáknál, ahol keveset keresnek/megterhelő - pl. hordár -, a városi gentleman aprót adott a boy-nak, vagy olyan foglalkozásnál, ami udvariasságot és hosszú, akár elnyújtott munkaórákat igényel - lsd. pincér, régen tényleg addig voltak nyitva, amíg vendég volt, a felszolgáló ismerte az etikettet, és az ő munkaideje is hosszúra nyúlhatott.

Manapság inkább morális vonzata van a dolognak, bár sokszor előfordul ma is, hogy "emberen felüli" kiszolgálásban részesülünk. Elvileg ekkor kellene borravalót adni szerintem, de persze én is lépten-nyomon azon kapom magam, hogy adok... Így tanultam, így láttam, és persze, egy lány/barátok előtt is nagyvonalúságot fejez ki, mint már mások fentebb írták.

Valahogy én a szervízdíjjal nem értek egyet, nekem logikailag nem fér össze a dolog. Mondjuk ilyen általában tényleg kifogástalan kiszolgálású helyeknél van ilyen.

blasiusii 2010.04.08. 12:25:42

... jah, azok is vicces hozzászólások, hogy "irodában dolgozom, nekem is kedvesnek kell lennem az ügyfelekkel, mégsem kapok borravalót" ...én színész vagyok, nekem tényleg mosolyognom/sírnom kell minden este, akárhogy érzem magam :/ Tehát azt tudom üzenni, hogy igen, az irodában is kedvesnek kell lenni mindenkivel
.. inkább az az elgondolkodtató, hogy sok vendéglátóhelyen nem "alapból" kedvesek a felszolgálók, személyzet :( Már örülök, ha olyan helyre tévedek be, ahol nem flegma a pincér.. és ez itt van, Pest belvárosában, vidéken éltem 19 évet, addig ilyennel nem is találkoztam, csak itt a mi kis Fővárosunkban.

bagamoyo 2010.04.10. 06:56:32

PAAANAASZKÖNYV!!! oszt szopjanak.

találjatokkivalamit 2010.04.12. 19:11:20

@Kifordított kacagány: meg téged elvisz moziba és vért is ad. Kapj már a fejedhez öcskös.
süti beállítások módosítása