Tékozló Homár

Nyugdíjasoknak nincs Ofotért-kedvezmény

2010.04.28. 20:33 | jackyll | 102 komment

Ki gondolta volna, hogy még mindig minden reklám hazudik? Az Ofotért például nem adott 87%-os kedvezménnyel szemüveget, pedig azt ígérték:

Ofotért akciót láttam a tv-ben: "Annyi százalék kedvezmény, ahány éves vagy". Tavaly volt egy hasonló akciójuk, 87 éves nagyim ki akarta használni a lehetőséget. Eldöngetett az Ofotért üzletbe, ahol közölték persze a kedvezmény él, de csak a saját szemorvosuk vizsgálhatja meg x ezerért, arra a viszgálatra adják ki a szemüveget csak. Szemorvos meg nem vállalta ilyen korban a felelősséget a vizsgálatért, így nagyinak nem lett szemüvege,
az Ofotért meg nem adott el árveszteséggel szemüveget. Szóval a reklám szép, a valóság szomorú, nálunk a család meg nem megy többet Ofotértbe.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zadam 2010.04.28. 20:55:36

Amikor megláttam ezeket a reklámokat mindig azon gondolkoztam, hogy mit csinálnak a 100 év feletti vevőikkel? Ők fiztenek a vevőnek? :D

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.04.28. 21:04:44

még ha rezignáltan vesszük is tudomásul, akkor is száradjon le a töke az összes ilyen trükközős marketinges majomnak

falevél (törölt) 2010.04.28. 21:13:50

buzi gecik ezek mint, viszont ajánlo a vision expreszt, ott nagyon korrektek és mindig van valami akciójuk, már a 3. szemüvegemet vettem tőlük hihetetlen kedvezménnyel.

elwood 2010.04.28. 21:17:00

a 87 éves nagyi klasszikus felhasználása a valutakeret volt a trabantban gorenjével a tetején.

úgy látszik modern időkben szemüvegre hajtanak vele. gondolom a nagyinak egy huszonéves fazon polaroid lencsés jött be, ami hogy-hogynem az unokának is jól állt volna.

RaveAcE 2010.04.28. 21:17:07

Jééé van még Ofotért? Azt hittem, már rég kihaltak. Na majd ezután.

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.04.28. 21:20:21

@elwood: miért ez az előítélet? Nem trükköz, aki magyar. :)

Egyéves Önkéntes 2010.04.28. 21:20:25

@elwood: lehet ám hogy a nagyi a takkós push up melltartójához választott volna valami csini napszemüveget :)

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.04.28. 21:21:39

@Dudálj, ha műkörmöd van!: jajj, a 'mind' szócska kimaradt! :D
Nem mind trükköz....

A rája szarik rája 2010.04.28. 21:36:34

Az Ofotértben csak akkor van olcsó szemüveg, ha elmúltál 100 éves és a szüleid is elkisérnek.

Megdobbent 2010.04.28. 21:37:57

A teliszart ofotert rohadjon meg akkor a kedvezmenyevel egyutt. Pontosan annyi idejuk legyen hatra es annyi megelhetesuk legyen, amennyit mi post olvasok osszehozunk nekik. Forintra es napra egyarant.

Szanalmas, meg persze szegyen.

Gratulalok magyar baszott bolt, szunj meg, varom a multikat minden mennyisegben. Komolyan.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.04.28. 21:41:22

Fél éve volt több szemüveg boltban is olyan kedvezmény, hogy leértékelt kerettel lencsével, vizsgálattal együtt 5 ezer volt egy szemüveg, jó persze tükröződés csökkentő réteggel 6500 volt.

Az Ofotért árait ismerve szerintem még a 87%-os kedvezménnyel együtt is drágább ott egy szemüveg, pedig minőségben nincs lényegi különbség. Még azok a keretek is 10 ezer fölött vannak bőven, amilyet más országokban a piacon 500 HUF-nak megfelelő összegért árulnak.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.28. 21:42:50

@Megdobbent: a multik még jobban átvernek.

szemüveget csak őstermelőtől!

Mzman 2010.04.28. 21:46:14

"Gratulalok magyar baszott bolt, szunj meg, varom a multikat minden mennyisegben. Komolyan."
Én meg várom hogy a TE munkahelyed szűnjön meg ha egyáltalán van olyanod...

jatatita 2010.04.28. 22:00:42

Én sem megyek oda többet. 2006-ban csináltattam szemüveget, keret + vékonyított lencse majd 40 ezerért. 2009-ben ki kellett cseréltetnem a lencsét, bementem, és közölték, hogy hozott keretbe! (amit ott vettem) nem cserélnek üveget, illetve ha nagyon ragaszkodom hozzá, cserélnek, de nem vállalnak felelősséget, ha eltörik, hát istenem.

XCat 2010.04.28. 22:08:10

@jatatita: Hordj kontaklencsét. Olcsóbb is, meg nem is nagyon látszik.

Gerw 2010.04.28. 22:14:18

Ofotért ez szemétség volt, ennyi.

yippyupp 2010.04.28. 22:24:09

na ezt elolvastam, és fel vagyok háborodva. hogy képzeli ezt az otp - irány a versenyhivatal, és beperelni őket, de izibe. mi az, hogy az orvos nem vállal felelősséget? milyen felelősséget, hogy a néni látni fog valamit? ezért nem vállal felelősséget, ezért?

normálisak ezek, de most komolyan?

vis majort az ofotértnak!

moli 2010.04.28. 22:43:36

olvasom a posztot benne einsteinnel, majd nezem a tabokat de hogy kerult oda monroe?

XCat 2010.04.28. 22:44:27

érdekes hogy mindenki a hülyeanyukás posztot kommenteli, pedig ennek még értelme is van, nem?

Ofotértben régen nem voltam. Mennyi most egy szép normális, divatos szemüvegkeret?
Mondjuk egy viszonylag ócsó.

yippyupp 2010.04.28. 22:47:23

@CatMother: láttad a kommentemet, halál komolyan gondoltam. az ae... őőő tudjukmi óta, ehhez lehet először értelmesen hozzászólni

valamokka 2010.04.28. 22:52:04

@elwood: nem napszemüveget akart csináltatni a nagyi te állat, hanem egy normál szemüveget magának, azért is akart volna orvosi vizsgálatra menni...ott nem mondhatja azt, hogy bár az orvos + nemtudommennyit mért, ő mégiscsak egy - akárhanyasat szeretne. és bár más lencsét utólag is bele lehetne rakatni akár máshol is, a két lencse gyütt kb annyira jönne ki, mint egy keret és egy lencse normál áron. gratulálok a hülye, látatlanban idevágott feltételezésedhez...

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.28. 22:58:35

@moli: tök jó! szemüvegben einsteint látom, szetyó nélkül pedig monroet.

yippyupp 2010.04.28. 22:59:55

@Don Bandi: kösz, végre egyszer megérte vakkutyának lenni. de jó!

na eltértünk a tárgytól: varánuszt az otp ánuszba

XCat 2010.04.28. 23:00:12

@Wanille: Navárjál, te most udvarolsz?

vaczakka 2010.04.28. 23:07:08

Azért engem az érdekelne, hogy azért akartatok venni szemüveget,mert amúgy is kellett volna, vagy azért mert kedvezményes? Ez nem derült ki a posztból.

A szemvizsgálat nyilván azért kell, hogy ne bemondásra tegyenek bele lencsét. Elképzelhetőnek tartom, hogy a boltban elfogadtak volna szakorvosi (szemorvosi) véleményt is, de mivel ilyen nem volt, fel akarták mérni a helyzetet.

eml 2010.04.28. 23:07:23

A múltkori akcióban is csak öregek csináltattak szemüveget.

Koholmány 2010.04.28. 23:07:33

ÁRUKAPCSOLÁS!!!!
Mehet a levél a fogyasztóvédelemnek...

yippyupp 2010.04.28. 23:11:47

@vaczakka: jó, mi van akkor, ha a válasz az, hogy azért mert, kedvezményes? akkor már nem a fogyasztó megtévesztéséről van szó?

XCat 2010.04.28. 23:13:48

@yippyupp: Nem tudom ki ez, úgy hogy nyugodtan.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.28. 23:14:32

Hülyeség! Menjen el egy másik boltba az orvosi papírral, kap kedvezménnyel szemüveget. Ott van a becsapás, hogy csak a drágább fajta lencsére kapja, és a keretre semmit. De van keret 3000-ért is.

Viszont van egy állandó akciójuk, 7000 Ft a lencse a kerettel együtt. Az mégjobban megéri.

XCat 2010.04.28. 23:15:17

@vaczakka: Miért ne tehetnének be bemondásra lencsét? Nem eladó mindegyik, vagy mi?

yippyupp 2010.04.28. 23:16:48

@Wanille: nem is drága. sőt szinte ingyen van, találsz egy másikat az utcán kóborolni, hazaviszed, megfürdeted. a bolhákat is kiszeded belőle. kis masnit kötsz a nyakára, és már dobhatod is be a kennelbe...

ha túléli, akkor az catmother, de még mindig nem drága

XCat 2010.04.28. 23:20:41

@yippyupp: te, szerintem ő a keretre írta, hogy drága......

yippyupp 2010.04.28. 23:21:55

@CatMother: megharaptam, nem mindegy, miért? majd ettől elmúlik a fogalmazásgátlója

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.28. 23:22:26

@atpijkamo: Akarom mondani, éppen a szemüvegkeret árából kapja a kedvezményt: "Ahány éves a vásárló, annyi % kedvezményt kap a saját részre vásárolt és elkészíttetett szemüvegkeret árából."

vaczakka 2010.04.28. 23:54:45

@Koholmány: A %os kedezmény csak a keretre szól. A nagyinak valószínű komplett szemüveget akartak venni.

ofotert.hu/index.php?pid=3

Világosan le van írva, hogy mi mire vonatkozik. Mondjuk igaz, a szemvizsgálatról itt nincs szó.

@CatMother: zoknit még ok hogy veszek bemondásra, nade szemüveget? :O
Mivel az orvosi célú eszköz, nyilván előtte orvosnak szakvéleményt kell alkotnia (legyen az külső orvos, vagy a bolt által delegált).

Legközelebb, ha orvoshoz mész meg se lepődj ilyen felfogással, ha bemondásra mond diagnózist, mert hasonlítottál az előző pácienshez. Azér gondolkodjunk már...

Más:
A posztoló által adott információkra azért továbbra is kíváncsi volnék, nekem ez a történet kissé információhiányosnak tűnik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.28. 23:55:49

@elwood:
eleg ritka hogy a nagyi es az unoka dioptria igenye megegyezik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.29. 00:01:25

@vaczakka:
haggyad vacakka....
itt +- 1,5-ig vehetsz a boltban is
minden mas esetben csak muszeres bevizsgalas utan adnak ki lencseket / kontact, vagy szemuveget/
gondolom otthon is
azt nem ertem miert nem merte be az ofotertos, nincs egy kibaxott muszeruk?

XCat 2010.04.29. 00:01:52

@vaczakka: A bolt egy elárusító hely, és baromira nem tartozik rá, hogy az én orvosom nekem mit mondott. Meg lehet hogy arra izgulok fel, hogy előttem áll tömött soorkban 164 db szemüveg, és mindegyik engem néz. Vagy akármi.

Ha orvoshoz megyek, az azt csinálja, amit mondok neki. Vagy feljelentem az apehnél, mert elfelejtett számlát adni a tiszteletdíjáról. :)

Píter 2010.04.29. 00:35:17

HOL VAN ILYENKOR az ORTT, a FOGYASZTÓVÉDELEM, az NHH vagy bárki akire az tartozik, hogy az OFOTÉRT A TVBEN AZ EMBEREK POFÁJÁBA HAZUDIK? Elolvastam a weblapjukon az apróbetűs részt is és itt egyáltalán nem arról van szó, amit a reklámban elmondanak. Csak azokra a keretekre vonatkozik amiket ők megjelöltek. (Magyarul megjelölik a 100.000Ft-osat, meg az 50.000Ft-osat, aztán lehet válogatni.) Ráadásul a bele kerülő lencsének egy bizonyos fajtának kell lennie vagy az árával megegyezőnek vagy drágábbnak. (Magyarul megint csak vmi irdatlan drága cucc jöhet szóba.) Sejtettem, hogy ez a reklám kamu, de hogy ekkora, ez hihetetlen. A reklámnak és a valóságnak semmi köze egymáshoz. BÜNTETÉST NEKIK, de nem keveset!

yippyupp 2010.04.29. 00:36:52

@CatMother: dédnagyapám felfogása szerint - menjen orvoshoz, aki ráér. ha baj van, kijön az magától.

balazsman 2010.04.29. 00:37:52

@falevél: Vision Expressz = Ofotért
úgy, ahogy Saturn = Media Markt

a mindkét optikai cég a Fotex tulajdona (nemrég VE-re lettek átnevezve a Fotex Optika szalonok, addig a VE volt a diszkont, az Ofotért a konzervatív-középkategória, a Fotex Opt. pedig a prémium.)

csillagház 2010.04.29. 01:17:41

Na én már régen nem csináltatok olvasó szemüveget, megfelel nekem a kinai kész. Az legalább olcsó...

Megdobbent 2010.04.29. 01:38:35

@Don Bandi: Engem egyetlen multi nem vert meg at, magyar meg mar sokszor :) Ezvan, nagymagyarkodjunk csak batran, piacon sem ver at egy arus sem soha a grammpontos cuccaikkal, persze :)

Multit ide!

Megdobbent 2010.04.29. 01:39:49

@Mzman: Koszonom, piacgazdasagbol elek, kulfoldrol is van bevetelem, es nincs munkahelyem, mert kreativ es okos vagyok. Tehat a te alkalmazod rugjon ki teged meg ma, es nezd meg boldogulsz-e ugy valaha, mint en a maganszferaban :)

Hajra nagymagyar!

Megdobbent 2010.04.29. 01:46:22

Nademost tehat nem mehetek be egy ofotertbe, es mondhatom, hogy nekem 2 dioptrias szemuveg kell?!

Mertakkor mivan, ha magamnak veszek rosszat az en penzemert?

Es miert csak a sajat szemorvosa?

Es az miert van ugy idomitva, hogy atszamitott cca. 50% felett mar _ne_vallaljon_ vizsgalatot?

Ez nekem olyan budos, mint amilyen szep a reklamja :>

Megdobbent 2010.04.29. 02:07:04

Weh, megvagyok love. nem talalom az ofotertet rendesen, mindig minden elnevezes torolve van :/

OFOTÉRT Kereskedelmi Részvénytársaság (Elnevezés törölve)
1126 Budapest, Nagy Jenő u. 12.
Adószám: 10829224-2-43.

OFOTÉRT Optikai Finommechanikai és Fotócikkeket Értékesitő Vállalat (Elnevezés törölve)
1135 Budapest, Reitter Ferenc u.45-49.

Ofotért Számviteli és Pénzügyi jogi személy felelősségvállalásával működő gazdasági munkaközösség (Elnevezés törölve)
1135 Budapest, Reitter Ferenc u. 45-49.

Ofotért Számviteli és Pénzügyi jogi személy felelősségvállalásával működő gazdasági munkaközösség végelszámolás alatt (Elnevezés törölve)
1135 Budapest, Reitter Ferenc u. 45-49.

Igy aztan nem tudok szorizni, hogy nem is tajtmagyar cegrol van szo :)

Megdobbent 2010.04.29. 02:15:05

Hmm, na kutakodtam, bar sok ertelme nincs:

Szoval beolvadt a

KERINGATLAN Kereskedelmi Ingatlanfejlesztő és Kezelő Korlátolt Felelősségű Társaság (1126 Budapest, Nagy Jenő u 12.)-ba

ss most ilyen a kis tagsaga:

FOTEX HOLDING
LU-8308 Capellen (Luxembourg), Prc d'activités 75.
A szavazati jog mértéke minősített többségű befolyást biztosít.
A tagsági jogviszony kezdete: 1999/08/05

Es ha meg mindig ez a tarsasag az akcioert felelos, hat akkor 33/35-od reszben magyar :)

Najo, asszem itt hagyom abba, a nagy multizason kivul tartom, hogy gebedjenek meg az ilyen atbaszos reklammal, plane, hogy egy 87 eves neni nem igazan a konnyen rohangalos fajta, es biztos marhara orul neki, ha egy unokaja-korabeli kis nyikhaj elhajtja, mert azert majd ok tudjak kinek mi jar...

Stupido_Girl 2010.04.29. 02:39:49

@hagyma:
Boltban (Rossman, DM), nem csak +- 1,5-ig, hanem 4-ig is láttam szemüveget.
A néni levette az állványról az egyiket, hogy lássa, hogy milyent kell vennie :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.29. 02:49:57

@Stupido_Girl:
en it nem lattam, de talan meg 2-es is
de az mind hulya aki, mondjuk egy max 0.5-1-es olvasoszemuvegen kivul ha gondjai vannak nem mereti be a szemet
a fiamnak is 1 dioptria van a 2 szeme kozott
hord kontaktot is szemuveget is
de minden evben megnezeti mi a helyzet

daniferi 2010.04.29. 04:53:08

Íme egy olyan homár poszt, ami segít a döntésben. Mivel épp a napokban készülök vásárolni új szemüveget, s mivel nekem kicsit speciális kell, ezért nálam úgy indul, hogy 40 ezer forint minimum. Az már biztos, hogy ezekhez nem megyek...

romesz 2010.04.29. 06:44:53

nagyinak venni kell egy nagyitot es nem kell szemuvegre kolteni, ugy sem tud olvasni, oreg mar.
Kulonben egy 87evesnek nem romlik mar a szeme, kihuzhatja mar avval amit 20evvel ez elott kapott.

romesz 2010.04.29. 06:48:27

ennel olcsobban sehol nem lehet szemuveget vasarolni.
www.zennioptical.com/home.php

romesz 2010.04.29. 06:53:28

@daniferi: vizsgaltasd be a szemed es rendeld meg innen www.zennioptical.com/home.php
evek ota innen rendelem en is. sokkal olcsobb mint a szemesznel viszont minosegben ugyan olyan jo.

Mylady 2010.04.29. 07:07:48

Én egyszer kihasználtam ezt a kedvezményt, megkaptam az életkoromnak megfelelően a teljes szemüvegre. Hálás voltam, mert így is 50ezer lett a vége a számlának.

Amúgy meg: amikor a 90éves nagyi hirtelen megbetegedett és nagybátyámék bevitték a kórházba, az orvosok nemnagyon akartak hozzányúlni, féltek, hogy nem éli túl a kezelést.
Persze az egyszerűbb vizsgálatokat elvégezték, de műtét, meg ilyenek szóba sem jöhetett.
(Meg is halt egy-két hét múlva.)
Ezt megértem.

De egy szemorvos???
Mi gond lett volna? Véletlenül leszúrja a szemüveg szárával? Vagy hogy?

Mylady 2010.04.29. 07:10:44

Ja! És egyetlen optikai üzletben sem adnak bemondásra szemüveget, kontaktlencsét.
Ezek orvosi dolgok. A gyógyszertárban sem adnak ki (csak egyszerűbb) gyógyszereket bemondásra. Gondoljatok bele: már a félkomoly fájdalomcsillapítókhoz is recept kell.

Kényelmetlen, hogy évente ellenőriztetni kell, én is utálom, de ez a mi érdekünk.

Egyéves Önkéntes 2010.04.29. 08:05:16

Otthon hagytam a szemüvegem és nem látom jól a a monitort.
összefoglalná valaki, hogy miről szól a ez a poszt?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.29. 08:13:55

@EÖ: AZ OFOTÉRTNÁL NEM OLCSÓ A SZEMÜVEG.

PEDIG DE.

Egyéves Önkéntes 2010.04.29. 08:15:24

@atpijkamo: köszönöm kedves, akkor leszállok!

gergo1000 2010.04.29. 08:18:21

@Koholmány:
"ÁRUKAPCSOLÁS!!!!
Mehet a levél a fogyasztóvédelemnek... "

Nincs olyan törvény, ami tiltaná az árukapcsolást versenypiacon, csak monopol helyzetben lévő cégeknél tiltott. Ilyen meg lássuk be, igen kevés van hazánkban. Az Ofotért biztos nem az.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.29. 08:33:03

@Megdobbent: a magyar csak akkor ver át, ha hagyod. a multi bármikor megteheti. az átverés akkor kezdődik, amikor elhiteti veled, hogy szükséged van a silány szarjaira, és megveteti veled. (nyilván nem vonatkozik minden multi minden termékére, de ez általában így van)

Koholmány 2010.04.29. 08:46:44

@gergo1000: már hogy a viharba ne lenne??? Törvény az törvény, mindenkire vonatkozik...

Koholmány 2010.04.29. 08:52:14

@gergo1000:
Tisszességtelen piaci viselkedés, nevesített tilalma az árukapcsolás tilalma. Itt nem arról van szó hogy valamit csekély mértékben tartalmaz a 2 áru vásárlása (mosógép+mosószer), hanem még nagyobb súllyal szerepel a kapcsolt termék.

Kifordított kacagány 2010.04.29. 08:53:50

a jó nyugdíjas a halott nyugdíjas. ez állami szinten kiadott irányelv. ezek meg csak igazodnak hozzá, segítik megvalósítani a nagy álmot, ami felvirágoztatja az országot azon keresztül, hogy nem kell nyugdíjat fizetni.
a nyugdíjasok túlélési esélyei választások előtt meglehetősen erősödnek, utána pedig drasztikusan csökkennek. ez egy ilyen tendencia. két hónappal korábban kellett volna menni szemüvegért.

deputy sheriff 2010.04.29. 08:59:31

@hagyma: minuszt csak receptre, pluszosat barmelyik sarki boltban vehetsz. /Utobbi jellemezve, mint "olvaso szemuveg"/. Barhol beszerezheto, centekert.

mortalwombat 2010.04.29. 09:02:08

Kiemelnék egy részletet a meghirdetett akcióból (www.ofotert.hu/index.php?pid=3): "A keretre igénybe vehető életkorhoz kapcsolódó maximális engedmény mértéke 100% (100 év vagy a feletti életkor esetén) " Tehát ez az jelenti az én értelmezésemben, hogy akár 100 éves nagyi is kaphat szemüveget.

Kifordított kacagány 2010.04.29. 09:07:01

@Nigab: sőt a 100 év feletti is, de az már valójában nem is akarja látni, mi megy a nagyvilágban

Látványpékség 2010.04.29. 09:08:36

@Nigab: Kérni kérhet csak nem kap :]

elwood 2010.04.29. 09:21:40

@valamokka: nekem dioptriás polaroid van.

jó.

XCat 2010.04.29. 09:43:46

@yippyupp: Nézd, nem nagyon hiszek abban a vegyszarbűvész meg mészároskeverékben, amit egy átlagos magyar orvos (akár magánrendelésen, akár "esztékásan") manapság jelent. Épp eleget néztem őket, van a családban, tudom hogy gondolkodnak, mennyit tudnak )tisztelet a kivételnek, olyat is ismerek. Egyet.), meg hogy mire jók. Kb semmire.
Nagyapád bölcs ember volt, és ha elkerülte ezeket, biztosan hosszú életű is. :)

XCat 2010.04.29. 09:44:54

@Kifordított kacagány: Valójában a jó nyugdíjas illedelmesen meghal a nyugdíjkorhatár előtt. :)

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2010.04.29. 10:24:28

A bolt bénázott. Én sem csináltattam vizsgálatot, mégis adtak szemüveget, kedvezménnyel.

tomi888 2010.04.29. 10:25:13

De alja.....
Amúgy üzletfüggő is lehet a dolog.

movhu 2010.04.29. 10:55:43

Ez előre ki van találva - gondolom -, hogy mit kell mondani 60-70 év felett.

GVH, 50 milliós bírság kiszabása.

anarch 2010.04.29. 11:07:21

Az a mondat mit takar, hogyaszongya "Szemorvos meg nem vállalta ilyen korban a felelősséget a vizsgálatért, így nagyinak nem lett szemüvege,"

A vizsgálat eredményére nem vállalta a felelősséget? Tehát hogy amit bemérnek az nem biztos 100%-ra hogy jó lesz, de tessék itt a recept saját felelősségre... amivel már csináltathattak volna 84%-os kedvezményre szemüveget. Tehát a kedves mama döntött úgy, hogy ha nem 100% akkor inkább nem? Vagy miről szól ez a mondat?

Ugyanis én nehezen tudom azt elképzelni, hogy ha mondjuk én odamegyek, vizsgálat során azt mondom a doki néni/bácsinak hogy jó és közben mégsem jó, akkor arra felelősséget vállalnak és utána kicserélik ingyen... miután megpróbáltam kimenni a szekrényajtón keresztül. Persze lehet, hogy mégis így van, és tényleg vállalnak rá felelősséget, kipróbálta valaki?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.04.29. 11:35:34

Én csak azt nem értem, hogy milyen probléma lehet a vizsgálattal, ami miatt nem vállal felelősséget?

mortalwombat 2010.04.29. 12:24:06

Ha a rozoga öreganyám el tudna vánszorogni az ofotértbe, akkor addig haza nem jönnék, amíg meg nem vizsgálják...

Exofotértes 2010.04.29. 12:24:32

@Peti817172M:

Azért nem vállalnak felelősséget, mert a 87éves néninek már olyan szemészeti elváltozásai lehetnek, amihez egy összetettebb szemészeti vizsgálat kell, amire az Ofotértek 90%-ban dolgozó Optometristák( szemvizsgálók de NEM orvosok) nem jogosultak, mert ők csak 70éves korig vizsgálhatnak. Nincs is hozzá gépük, ott csak LÁTÁS viszgálat van, nem szemvizsgálat.
A néninek valószínüleg volt már egy szürkehályog műtétje( ilyen korban kb már mindenkinek van 1 legalább ), ami után csak orvos vizsgálhatja, még ha 62 éves is.
@Olman: valóban, ha van vizsgálati eredmény lesz szemüveg, de ha 10 éve nem volt a vevő vizsgálaton, és a régi szemüveg alapján akarja az újat arra senki nem vállal felelősséget, elvégre 2évente változhat a dioptria.

A rája szarik rája 2010.04.29. 13:07:26

Miért lett kitörölve a tegnapi kommentem????

A rája szarik rája 2010.04.29. 13:14:27

Ja, megvan, csak posztot tévesztettem.

Farock 2010.04.29. 13:55:39

Esetleg gondolkodnál hogy hogy a kurva anyádba adnának szemüveget ha előtte nem lehet megvizsgálni, te idióta. Meg mi az hogy szemvizsgálatért nem vállalt felelősséget ne idegesíts, az én 85 éves nagyanyám 85%os kedvezményt kapott, igaz hogy őt megvizsgálták előtte a boltban.

Agyalap 2010.04.29. 14:26:50

@Liberálnáci: Például úgy, hogy a kezében van már egy szemvizsgálati papír...
Egyébként meg a reklám azzal kecsegtet, hogy nem a szemüveg - hanem a keret árából engednek. Ez azért jó, mert míg a lencse lehet 50e Ft (meg jóval több is), addig a keret drágábbja is 25 ezer körül jár...

hatesz 2010.04.29. 15:58:05

-Mi van a kezedben kisfiam?
-Nagyitó
-Nem azt kérdeztem kitöl vették el a kedvezményes szemüvegvásárlási lehetöséget!!!

csengö barack 2010.04.29. 19:53:01

Mert csak azt látják az emberek amit látni akarnak,pl 5 ft-ért keret Azt már nem gondolják végig,hogy ingyen nincs semmi Többszörösét fizetik,mint mondjuk nálunk akik a szomszéd boltban dolgozunk .De nekünk nem telik TV reklámra,ezért is tartom erkölcstelennek Kétségtelen,hogy aki hozzánk betéved,mert tényleg a szomszédban vannak ők a 19.-ben,mi a 21.ben általában megmarad visszatérő vevőnknek

Optomet 2010.04.29. 20:18:25

@csengö barack: igen, igazad van, csak bosszant hogy az emberek még mindig mindet ingyen akarnak, és hogy így be lehet hülyíteni őket. ki kellene iktatni az ofot és a visiont, csak attól félek hogy csak ők fogják túléli ezt a gazdaságilag nehéz időszakot.

Marr 2010.04.29. 22:30:54

@Exofotértes: de akkor ezt mi a péknek nem írják valahová apróbetűsben? :(

nekem is most esedékes új szemüveg, hát így az ofotértet kihagyom.

a kommentelőnek, aki szerint igazából nem is a nagyi hordaná -- a mi családunkban is a 80 fölöttieknek vannak a legmenőbb szemüvegei.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.30. 01:06:46

@Marr: "az ofotértet kihagyom."

??? A 7000 Ft-os szemüveg a drága, vagy mi?

Laca@blog 2010.04.30. 10:15:18

századik :) (remélem :))

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.30. 11:45:27

Többeknek, többre:
1.) A vizsgálatot ősszel kell megcsináltatni, olyankor van a Látás hónapja nevű
akció, amikor ingyenes a vizsgálat. Én akkor döntöttem úgy, hogy 42+ évesen már elkelne egy olvasó szemüveg.
2.) A kedvezmény csak vékonyított lencsével együtt rendelt keretre van, és ez a reklámban is elhangzik. A trükk az, hogy a vékonyított lencse jó drága. Persze olvasó szemüvegnél ezt kb. leszarom, a gyerekeim még sosem reklamáltak, hogy miben olvasom az esti mesét.
3.) Bótban (Osan-kora-teszkó) csak végszükség esetén veszünk kész szemüveget, illetve csak akkor, ha van időnk és kedvünk turkálni. A szemüveg becsiszolásánál ugyanis fontos a pupilla távolság. Ezt az értéket a kész szemüvegen is megtaláljuk (PD érték, milliméterben, az én teszkósomon például PD64+/-2 ), tehát ha a vizsgálatnál megnézték, és utána a receptről leolvastuk, akkor a tartalék szemüveget már nyugodtan kitúrhatjuk occsójér', de anélkül ellenjavallt.
4.) Ja, és a műanyag lencse nagy trüváj: drágább, de legalább jobban kopik, ezért újabb felárért lehet rá "kopásálló bevonatot" kérni. Szóval kértem üvegből, olcsón. Igaz, így az ingyenes vizsgálaton kívül semmi akciós kedvezményt nem kaptam, de így is lett egy "gusztusos" olvasó szemüvegem, és még működik is.
Mindez a "speciál" lencsékre (bifokális, multifokális, cilinderes, stb.) nem vonatkozik, de ők általában -sajnos- évtizedes rutinnal rendelkeznek szemüveg rendelésben, és akármit csinálnak, akkor is egy kisebb vagyont hagynak ott az optikusnál, ha nem akarnak szódásüveget hordani a fejükön.

Exofotértes 2010.04.30. 12:13:46

@Marr: azért mert hamár bement az ember megkérdezni, akkor ott is akarják tartani, egyébként a legtöbb ofóban hetente 1szer rendel orvos is, az idősebb/problémásabb vevőknek, hozzá bejelentkezhet a 90éves ember is..

KóserKároly 2010.05.03. 00:03:46

Szemüveget csak őstermelőtől...
süti beállítások módosítása