Tékozló Homár

Mire kell figyelni az esküvő szervezésekor?

2010.07.27. 07:59 | szily | 147 komment

Ha üdülési csekkel fizetsz, levesznek még 30 százalékra és aztán megpróbálnak megszívatni egy, a szerződésben persze nem szereplő szervizdíjjal. Plusz öltözés a vécében, utána jatt-torta. Orsolya a Fortuna szállodahajón tartotta az esküvőjét.

Az esetem jól példázza, hogy a naiv ügyfél nem teljesen hülye is feltétlenül, de annál jobban fáj neki, ha átverik, mert legalább felfogja.

Szombaton összeházasodtunk a párommal, az ünnepi vacsora helyszíne az volt, amit már több, mint egy évvel ezelőtt kinéztünk magunknak egy sétánk alkalmával. Első látásra szerelem volt (ez is :), nem merült fel bennünk, hogy más, olcsóbb helyszínt keressünk a nehézségek ellenére sem, mert annyira ragaszkodtam hozzá. Pedig azok akadtak bőven.

A Fortuna Szálloda és Étteremhajó ( http://www.fortunahajo.hu/webset32.cgi?FortunaHajo@@HU@@1@@UBUNTU ) rendezvényszervezője vérbeli profi, azonnal detektálja naiv ügyfelet és pontosan tudja, hogy emelje meg a költségeit.

Rögtön azzal kezdett, hogy kérdésünkre elmondta, a honlapon csalogató akció, miszerint minden náluk ünneplő párnak biztosítják a szállást a nászéjszakán, csak bizonyos számú meghívott vendég után jár. Ezen nem is akadtunk fenn túlságosan, számítottunk rá. A szerződést megírtuk, foglalót kifizettük, erről elismervényt is kaptunk. Boldog voltam, hogy kedvenc helyem, a Margit-sziget előtt, a Dunán ringatózó hajón koccinthatunk a nagy napon.

Majd a teljes (megfelően nagy)  összeget is kifizettem hettekkel a rendezvény előtt, részben üdülési csekk formájában, aminek elfogadásáról a honlap is biztosít.
El is fogadta a szervező + 6 % és + ÁFa rászámításával.
Amikor jeleztem neki, hogy a dolgot nem értem, hiszen tudtommal (és tapasztalatom alapján) az az utalvány annyit ér amennyi rá van írva és ezen felül nekem semmit nem kell fizetnem, nagyon meglepődött.
Annyira tudatlannak vélt, hogy igencsak elkerekedett a szeme, mikor visszakérdeztem. Válasza a miértre: " Hát, mert ez egy esküvő..."
A pumpa elkezdett felmenni, de gyorsan osztottam-szoroztam, mi éri meg jobban, kihajtom belőle az igazam és így spórolok úgy 13 ezernyi forintot, vagy odaadom neki a kért plusz összeget, és
akkor nagyobb eséllyel nem köpnek bele a pezsgőbe. Végül az utóbbi mellett döntöttem.
Finoman az értésére adtam, hogy mit gondolok a dologról, de mivel még mindig itt akorom tartani a vacsorát, tegye el a pénzt. Eltette. Erről elismervényt már nekem kellett kérnem, amit egy sima A/4-es lapra akart írni minden sallang nélkül. Mondtam, ez így nem jó, itt a szerződés, erre írd, mellékletként, az oldalt számozd, csatold, írd alá, pecsételd le. Megtörtént.

Mindeközben a tetthelyen izzasztó hőség és rettentő sok szúnyog volt, ezt szóvá tettem, de azt mondta ne aggódjak, van itt légkondi. Július 24-én az ablakok zárva lesznek, szúnyog nem lesz, viszont kellemes klíma igen (a honlap tanúsága szerint is minden rendezvénytermük klímával van ellátva). Ez volt a második naivságom, hiszen nem gondolkodtam el rajta, akkor most miért izzasztja itt magát.
Persze kiderült, hogy a légkondi nyílásainak vélt rácsozott lyukak, csak a hagyományos szellőzőt takarják.

A hajóban rejlő romantikus lehetőségeket teljesen ki akartuk használni, így a tetőn is fényképezkedtünk, de ezt plusz pénz nélkül elérni nem volt egyszerű.
Gondolom ezt is ki akarta velünk béreltetni, mert azt mondta, hogy ennyire előre nem tudja megmondani, szabad lesz-e a tető.
Miután nem jeleztük, hogy fizetnénk a dologért, kiderült, hogy ebben az évben a tetőn üzemelő grillterasz ki sem fog nyitni, tehát biztosan felmehetünk, nem zavarunk senkit.
Ez a hír kellemesen érintett. Bár csak egy feljárót hagytak szabadon és nem monták meg melyiket, így az egész násznép, beleértve a 80 éves nagyapát, tett egy fölösleges kört, míg a menyasszony
felfedezte a használható lépcsőt. Dícséretükre legyen mondva, nem zúgolódtak, ahogy a beígért légkondi miatt sem.

Az előkészületek közben még egy módon próbált pénzhez jutni a derék rendezvényszervező, megpróbálkozott a jó öreg szervízdíjjal, de az üdülési csekkes dolog után ezt már nem nyeltem be. Közöltem, hogy alártuk a szerződést, amiben szó sincs ilyesmiről, ha eddig nem volt téma, ezután se legyen. Így elnézést kért és elbúcsúzott.
Gondolom, az előző + 6 % és Áfa jelenet után már nem tarott megfelően gügyének a dolog további forszírozásához.

Aztán történt, hogy eszembe jutott, előre meg kellene beszélni, hogy hol lehet majd átöltözni, nehogy még egy meglepetés érjen.
Hát ért, kiderült hogy a szállodahajó nem tud a násznépnek és a menyasszonynak egy szobát biztosítani a művelethez, marad a toalett!!!! Nyilván itt is az volt a terv, hogy majd kiveszünk még egy szobát is, nehogy megússzuk a terembérlettel és a vacsora fejpénzeivel. Ezt már nagyon nehezen tűrtem, röhögni nem bírtam a nevetséges hiányosságon, de mivel közelgett a nagy nap és már mindent befizettünk, nem tehettem mást, mint előre közöltzem a vendégekkel, mire számítsanak. A mosdót felmértem, éppenhogy alkalmasnak bizonyult a műveletre, úgy döntöttem, nem járulok hozzá egy újabb sikeres lehúzáshoz.

Az utolsó kedvességük búcsúzóul az volt, hogy a korlátlan italfogyasztásba nem fért bele, (miután jeleztem, nagyon kevés alkohol fog fogyni, mert sok a sofőr, terhes és kismama) hogy emlékbe elhozzunk egy üveg vörösbort és egy üveg olcsó BB pezsgőt.

Viszont mindent elkövettek, hogy emeljék az ünnep fényét, a külön bérelt székszoknyák egyedi megoldásnak voltak mondhatók, ugyanis egyszerű terítők voltak, amik persze nem sokáig maradtak meg a mocorgó násznép alatt. Ingyenes dekorációként a főasztal fölött hagytak függeni egy ízléses pókhálót és egy hízott pókkal, amit a menyasszony azonnal levadászott a vendégek nagy derültségére. De a rovar az viccelődő kérdések ellenére nem képezte sem a dizájn, sem a menü részét.

Hogy igazságos legyek, hozzáteszem a személyzet sokkal jobban muzsikált. A pelenkát cserélni óhajtó kismamának és a magát ideiglenesen kissé elhagyó 80 éves nagyapámnak csak kerítettek egy-egy szobát. A hozzáállásukat honoráltam is jó nagy adag süteménnyel és menyasszonyi tortával.

Aki ezek után azt hiszi, hogy az ifjú pár, vagy bárki a családból rosszul érezte magát az este folyamán, mégis téved, ugyanis a a násznép annyira fantasztikus, jókedvű de jólnevelt volt, hogy ma is csupa örömmel a szívemben gondolok vissza a szombat estére. Köszönet érte!

A történetet azért írtam le mégis, hogy ezzel segítsek a menyasszonyoknak, akik most keresnek helyszínt, mikre kell nagyon figyelni. Ha a Homár is úgy akarja, nem kell saját kárukon tanulniuk :)

Üdvözlettel
Orsolya

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.27. 09:51:51

@Sokorai_Atala: Ja, de attól még nem számlázhatnák ki sztem...
Kivéve ha valami apróbetűben benne van :D

Mylady 2010.07.27. 09:54:29

Egyébként a másik nagy iparág, ahol hasonló lehúzás megy, az a temetés.
Mindent külön fel kell számolni. Külön a gyertya, külön hogy meggyújtják. Pár ezer itt, pár ezer ott, és a végösszeg simán 400 ezer felett van...

juhaszvik 2010.07.27. 09:56:15

@Mylady: én is így olvastam (másodjára) :)
így már teljes a kép, csak az áfa zavar be a képbe, hogy azt miért kellett megemlíteni.

Бабаяга 2010.07.27. 09:59:18

@labi: Azért más az esküvő és más a lakodalom. A lakodalom pénzkidobás. A házasság nem romantikus álom, bár lehet nagyon jó, ezért se értem, hogy miért nyomatják még ma is a fiatalok sok évi együttélés után a többszázezres lakodalmakat fehér ruhában, szmokingban mindenféle díszekkel és egyebekkel.
Volt esküvőm, a szertartás után üdítő mellett jópofiztunk a rokonsággal egy kicsit majd BKV-val mentünk a haverokkal sörözni. Mindenki nagyon jól érezte magát, mondjuk anyósom meg apám morgott egy picikét, hogy ők nem így gondolták.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.27. 09:59:27

@horex:
Biztos paradicsomféle.
Vagy ízeltlábú.
De az egyik tuti.
+6%+ÁFA

juhaszvik 2010.07.27. 10:03:16

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): csak mert zöld, még nem biztos, hogy paradicsom :)

fade 2010.07.27. 10:07:16

@Бабаяга: Igen, így is lehet "mulatni", csak az ilyet úgy hívjuk: szarrágó :)
Hí nincs pénzed rendes lagzira, az nem ciki, de ha vered a mellényt hogy te milyen jót kocsmáztál, az már inkább szánalmas.

A poszthoz: Nem értem. Többször is voltatok kint a helyszínen, beszéltetek a szervezővel, látnotok keleltt volna hogy lehúzós szar az egész. Ilyenre minek fizettek be? Ennyi pénzből egy baromi jó csárdában nagy bulit csinálhattatok volna! 100x jobb körülményekkel. Ha lehúzás szagot érez az ember, azonnal menekülni kell!
Mi is most szervezzük a miénket, és a Rozmaring Kertvendéglőben meg a Lázár lovastanyán egyértelmű "jelei" voltak, nem is mentünk vissza többet.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.27. 10:10:55

@juhaszvik:
Akkor marad az ízeltlábú.
Kitaláltam!
Mit nyertem?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.27. 10:16:10

@Бабаяга: "A lakodalom pénzkidobás. A házasság nem romantikus álom, ... lakodalmakat fehér ruhában,"

Egy lánynak ovis korától kezdve a menyasszonyi ruha az álma (+ fehér ló, herceg, stb...).

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.27. 10:18:12

@juhaszvik: "a boldog házassághoz semmi köze nincs az esküvő nagyságának,"

Nem érted, valóban. Nem a házassághoz, hanem a menyasszonyhoz van köze.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.27. 10:18:21

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
nem!
a paradicsom és a z.paprika is a burgonyák osztályába tartozik

Komálosom most lett ilyen gofri-pizza-látványsütő és a tanfolyamon tanulta

Mylady 2010.07.27. 10:19:10

@atpijkamo: nem mindegyiknek
én pl gyerekkorom óta leszarom a menyasszonyi ruhát meg a fehér lovat is

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.27. 10:20:07

@Mylady: ""részben" fizette üdülési csekkel a számlát."

Pontosan. Tehát az egészre nem fizetett ÁFA-t, csak az üdülési csekkre (+6%).

Bár nem értem, hogy lehet üdülési csekkre ÁFA-t fizetni. Ha valaki ezt kifejtené!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.27. 10:20:30

@horex:
Waaaaaazzzz, ezt nem gondoltam vóna!
Szentül meg voltam győződve, hogy a tökfélékhez tartozik, csak nem nőtt meg.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.27. 10:22:23

@Mylady: Azért elképesztőek a gének. Nézem az egyik lányt. rohangál, verekszik. Nézem a másikat, a tükör előtt billeg naphosszat. Pedig ugyanazt a nevelést kapták. Mondom, a génekben van.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.27. 10:25:15

@atpijkamo:
Egyszerűen.
Az üdülési csekket leteszed az asztalra vízszintesen.
Aztán kiszámolod az áfatartalmát.
Majd ezt az összeget kápéban ráhelyezed az asztalon fekvő üdülési csekkre.
Na, hát így valahogy.

Sokorai_Atala 2010.07.27. 10:27:27

@ColT: persze, hogy nincs benne:)csak ravaszkodtak...

Mylady 2010.07.27. 10:28:42

@atpijkamo: hát igen
nálunk én voltam a rohangálós, verekedős, a tesóm meg a tükör előtt billegős :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.27. 10:32:53

- Azért mert a papáddal élek, nem kell maminak szólítanod.
- Akkor hogy hívjalak?
- Béla.

AlulírottFentemlített 2010.07.27. 10:34:56

@Mylady:
Nem szabad meghalni, mert rámegy a család gatyája is :-(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.27. 10:36:00

@Mylady: Anyám is megverte párszor gyerekkorában a bátyja osztálytársait, ha úgy jött ki, hogy neki kellett kimentenie :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.27. 10:37:59

@Mylady:
Elképzelem ahogy szaros m.asszonyi ruhában szétkened a szart a fehér lovon

Épületes :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.27. 10:39:16

@AlulírottFentemlített: Figyuzz.
Szülésért pénzt követel az orvs.
Életedben lehúz az állam, és gyak, mindenki más is.
Pont a halál lenne kivétel?

Mylady 2010.07.27. 10:40:23

@atpijkamo: nem, ő is lány :P

@horex: biztos voltam benne, hogy lesznek, akik ebbe az irányba indulnak el...

É2I 2010.07.27. 10:43:41

@horex: Izé, ém még általános iskolában. Nem is lettem lángossütTő. :)

juhaszvik 2010.07.27. 10:44:06

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): nyertél egy ingyen közvélemény kutatást, amit ha sokat kattogsz az indexen, akkor hamarosan meg is kapsz.

@atpijkamo: jó de amikor szervezi a fiú és a lány az esküvőjüket, akkor az sehol nem hangzik el, hogy "Laci, életem nagy álma, hogy legyen egy gyönyörű nagy esküvőm, ahol pudlik szaladgálnak a rózsaszínmasnis, szőke kiskölykök között, és ahol a szingli ribancok közé vághatom a csokrot, mert már kisgyerek korom óta erre várok."
Helyette:"Ugye ezt együtt fogjuk végigcsinálni? Ugye ezt te is akarod? Ugye szerinted is jobb, ha 150-en lesznek 15 helyett?" Szegény muki pedig bólogat.

AlulírottFentemlített 2010.07.27. 10:47:40

@ColT:
Sajnos így van, csak ugye temetés esetén valahogy gusztustalannak tűnik a lehúzás.
Nyilván aki üvegkoporshow-t akar az fizessen érte, de hogy egy sima normál búcsúztatásért is minden szart felszámolnak, na az visszataszító.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.27. 10:51:19

@AlulírottFentemlített: Esküvő esetén is gusztustalan.
Meg egyébként is.

Ooorsi 2010.07.27. 10:52:39

Amúgy az a vicces, hogy még az összeadás sincsen ingyen - anyakönyvvezető ok - de a ref. templomi...
Ott agonizáltunk, hogy kell-e majd valami hittanra vagy ilyesmire járni, megkeresztelkedni - csak én vagyok megkeresztelve-, vagy konfirmálni.
Banyek, meg se kérdezték, hogy vallásosak, kereszteltek vagyunk-e.
Csak ennyi: 16.000. + két jegyesoktatás.
Na az külön vicces volt.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.27. 10:59:22

@Ooorsi: A gazdag ember kutyája megdöglik, elmegy a paphoz, hogy az mondjon egy misét a kutya lelkéért. A pap mondja neki, hogy ők ezzel nem foglalkoznak, de van egy új templom, amelyik erre specializálta magát. Menjen csak el oda, és egy kis adományért misét mondanak a kutyáért. A gazdag ember megkérdi:
- Gondolja, hogy 10.000 dollár elég lesz adománynak?
- Jaj fiam, miért nem mindjárt azzal kezdted, hogy katolikus volt a kutya?

Ooorsi 2010.07.27. 11:03:28

@juhaszvik: Ez akkora sarkítás!
Nem csak azért lehetnek 150-en 15 helyett, hogy a menyasszony meghívjon mindenkit, akik előtt fel akar vágni, hogy be-be-beee én férjhez megyek! (de persze, van ilyen is)
Abszolute nem egy csokiszökőkutas, pillangó vagy galamberegetős - mármint élő galamberegetős), hintós, limuzinos esküvőnk lesz, mégis 140en leszünk, mert a nagy a család. Ennyi.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.27. 11:05:28

@Ooorsi: "galamberegetős - mármint élő galamberegetős"

Én is rögtön a nagypapára gondoltam. :))))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.27. 11:09:38

@Ooorsi: Na igen, nem mindenki él mintacsaládban, ahol minden ág utálja a többi :)

juhaszvik 2010.07.27. 11:18:06

@Ooorsi: 75 fős család? na az komoly :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.27. 11:18:42

@ColT: "minden ág utálja a többit"

... de azért az esküvőre mind elmegy inni és zabálni.

Mylady 2010.07.27. 11:23:24

@atpijkamo:
egyrészt, mert mit szólnának az emberek, ha nem mennénk
másrészt, mert ők is három napig teljes létszámban zabáltak és vedeltek a mi számlánkra
harmadrészt muszáj megmutatni, milyen szépek/okosak/gazdagok vagyunk, amire tök jó egy esküvői rongyrázás

(igen, én is mintacsaládból származom)

Ooorsi 2010.07.27. 11:25:17

@juhaszvik: ezt hogy számoltad ki? vagy most nem tudom mire írod ezt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.27. 11:26:52

@atpijkamo: Mert meg vannak hívva, mert meg kell mutatni a többieknek hogy az adott illető férjhő' megy! :D

@Mylady: Én pl. annyira nem, legalábbis nem annyira magas fokú egymás utálása, meg aztán már a fele nem is él :(

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.27. 11:29:59

Én azokkal értek egyet, akik egyetértenek.

+6%+ÁFA!

Ooorsi 2010.07.27. 11:32:20

@Ooorsi: értem mááár :D
AMúgy ez nem sok. Csak a közeli család :D:D:D

juhaszvik 2010.07.27. 11:33:41

@Mylady: na itt az egyik mozgatórúgó: "mit szólnának az emberek" - elképesztő, hogy mennyire hidegen hagy olyan emberek véleménye, akiket évente 0,68-szor látok, és akkor is csak az arcomat cibálták meg vagy mosolyogva valamelyik felmenőmet kritizálták. :)

@Ooorsi: hát... izé csak elosztottam 150-et kétfelé, mivel nem jellemző, hogy a menyasszony és a vőlegény ugyanabból a családból származzon. de persze észleltem, hogy te 140-et írtál, aminek a fele valójában csak 70, de csak utólag. ezért bocsi.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.27. 11:33:46

Kiskoromban a vén csoroszják esüvőkön mindig megcsipkedték az arcomat, és vigyorogtak: - Te is sorrakerülsz egyszer.

Most én a temetéseken csinálom velük ugyanezt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.27. 11:36:29

@juhaszvik: "elképesztő, hogy mennyire hidegen hagy olyan emberek véleménye, akiket évente 0,68-szor látok"

Nekem nem minden ilyené, de akié érdekel, azok a barátaim, és őket magamnak választottam :)
A családdal ugyanez nem tehető meg...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.27. 11:37:49

@juhaszvik:
Rém egyszerűen ki lehet számolni ám:
70 + 6% + ÁFA = 75

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.27. 11:40:17

Nem jó, 101, mert az áfa 25% :)
Bár jó lesz 100-nak is, mert elsikkasztanak belőle 1%-ot.
Vagy felajánljuk valakinek.

Ooorsi 2010.07.27. 11:41:40

@atpijkamo: :DDDDDD

@ColT: én is évente ritkán látom a rokonaim 90%-át, mert az ország (világ) totál más pontjain élünk,épp ezért is jók, az esküvők.
mondjuk a véleményük engem sem nagyon érdekel :-)
De ha majd lesznek gyerekeim, akkor biztos engem is érdekelnek ilyen dolgok.
Anyukám szerint pl tré, hogy kamionos esküvői képeink lesznek nem a szokásos 2 fej,műmosoly meg csokor a műteremben.

juhaszvik 2010.07.27. 11:48:56

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): ez az áfa úgy tűnik nem az az áfa, vagy pedig ennek az egyenletnek valahol megbújik a képzetes része, ami miatt át kell gondolni a számokat. minden esetre elgondolkodtató.
mint ahogy az is, hogy a rémek miért egyszerűek...

juhaszvik 2010.07.27. 11:50:32

tesco gazdaságos menyasszonyi csokor, akár részletre is.
thm: 6%+áfa

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.27. 11:54:51

@juhaszvik:
Pedig ez egyszerű, mint a zsebpeca!
A rémek azért egyszerűek, mert csak annyit tudnak mondani, mint egy bagoly. Húúúúúúúú!

juhaszvik 2010.07.27. 12:00:18

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): nekem a micimackóból az rémlik, hogy egy bagolynak egy hagyányival több mondanivalója van általában. de persze nem szeretnék olyan valakit bagolytémában kioktatni, aki éjszakáját folyamatos rettegésben tölti ezek miatt az éjjeli madarak miatt.

Sün!! Légy óvatos!

(játék: hány állatnév lenne hallható ebben a kommentemben, ha valaki felolvasná?)

juhaszvik 2010.07.27. 12:02:17

természetesen a "hagyányi" az "hangyányinak" értendő bizonyos körökben, amivel kapcsolatban van egy olyan elvárásom, hogy ez a poszt is egy ilyen kör legyen, ha lehetséges.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.27. 12:04:53

@juhaszvik:
Áááááá, én nyugalomban töltöm az éjszakáimat.
Saját vackom van.
Oda bekucorodok, a bagoly meg b*szhattya!

Persze az óvatosság sosem árt!

2010.07.27. 12:05:51

nem tudok mit hozzászólni... talán ezért tart itt az ország.. ez nem volt még, ugye ?

.lll. 2010.07.27. 12:07:54

remélem,hogy legalább a Godot menüt választották

ócska hajón,ócska essküvő

cottonmouth 2010.07.27. 13:23:20

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Te nem éjszakai állat vagy véletlenül?

A házasság jó, csak megfelelő partner kell hozzá. Na azt nem mindig könnyű megtalálni.

neet 2010.07.27. 13:29:35

Háát, inkább tényleg csak a választott párra kellene jobban odafigyelni... egy éve folyik a válóperünk, tudom, miről beszélek..

Most a 2-es számú emberrel azon gondolkozunk, mikor szívunk kevésbé egy válás ill. halál esetén: ha házasok vagy ha élettársak vagyunk? Marhára nem egyszerű.

Ooorsi 2010.07.27. 13:40:41

@neet: kicsit morbid ezen gondolkodni, hány évesek vagytok?? Vagy hova akartok utazni? :)

Amúgy, ha megvan a megfelelő partner, halál esetén mindkettő szívás.

neet 2010.07.27. 13:52:34

@Ooorsi: még bájosan fiatalok, de már nem naívák... persze hívhatod morbidnak, de inkább realitás. Válni könnyebb papír nélkül, meghalni meg azzal érdemes, ha nem akarjuk utcára tenni a párt.

Ooorsi 2010.07.27. 14:03:10

most vettünk fel hitelt, megnyugtattak Bankék, hogy ha egyikünk meghal, akkor van egy-három-nememlékszemhány hónap, amikor nem kell törleszteni, emiatt ne aggódjunk.
Tiszta jófejség.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.27. 14:09:55

@Ooorsi: Addig csak nő a kamat és a futamidő.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.27. 14:10:18

@neet: Ha egyszerre haltok (egyes vidékeken: murgeltok) meg.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.27. 14:13:41

@atpijkamo: De nem küldik a végrehajtókat. Csak a gyásznegyedév letelte után...

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.07.27. 14:19:07

Legközelebb próbáljátok meg a "jaj hogy fog tetszeni ez az apósunknak, aki apeh ellenőr" varázsigét. És hátha. :D

Ooorsi 2010.07.27. 14:19:41

Egy kicsit idevágó, kicsit off törénet:
Egy családi vállalkozási viszi a helyet, ahol a lagzink lesz. A Főnéni(egyébként nagyon rendes és segítőkész, nem homárra való) lánya ügyvéd. Amikor voltunk a szerződést aláírni, mondta a Főnéni, hogy tudja, hogy MOST nagyon szeretjük egymást,de.. ha szükség lenne rá... és odacsúsztatta a csimota névjegykártyáját :D:D:D

KecskeDotyi 2010.07.27. 14:25:40

Egyik kedvenc fontósom (Torsán József) képei közt találtam egy pár esküvői képet, ami ezen a hajón készült 2010-ben. Tele van lánnyal, vannak kismamák és nem nagy a tömeg.
Nagyon cicomás (normális kaja nincs is, csak művészi darabkák a tányéron) és Király Viki énekel!
Csak nem ezé a páré a fotósorozat? Ha igen, akkkor nem illik rinyálni...

esef 2010.07.27. 14:30:21

@ColT:
Nyugi, én napokig mesélhetnék a "mozgáskorlátozotti utalvány" elfogadásáról amikor kocsit veszel.
A sunyi nepperje mindenfélét elkezdett hazudozni, hogy ő ennek csak a 60-át kapja meg, ezért csak annyiért számítja be. Van, aki ennyiért ott is hagyja, én nem tettem. Csak mielőtt otthagytam, felvilágosítottam, hogy nem egészen így megy ez kispajtás... Gondolom talált más balekot helyettem.

esef 2010.07.27. 14:31:29

Mi nemrég Egerben ebédeltünk üdülési csekkel. Igaz rohadt sokat kellett várni (telt ház volt, szóltak is a pincérek), de udvariasak voltak és jó volt a kaja is.

Grafiqs 2010.07.27. 15:49:32

A poszt toló által elôadott történet több helyen is sántít. Szerintem egy csóró de nagy arcú kihanénnem mer fillérbaszó ámnemvagyok (dehogynem) ember.
Hogy egy kicsit alátámmasszam:

Mi bô másfél hónapja tartottuk ott az esküvönket (65 felnôtt fô + néhány gyermek) a számok csak azért fontosak mert, ugye ez is számít a végösszegnél.
Korábbi munkámból illetve egyéb ismeretségeimbôl kifolyólag elég jól ismerem a Bpesti éttermek zömét. Tehát van némi összehasonlítási alapom, ami az árakat illeti.
A Fortuna hajó árai Bpesti viszonylatban az abszolút közép kategória.
A szervezô valóban profi volt. Nagyon sok olyan dolgot kérdezett meg tôlünk ami mi elôre nem gondoltunk.
A kaja-pia nagyon rendben volt, és a szoba is amit kaptunk.

Véleményem szerint az írás erôs fenntartásokkal kezelendô. :(

poszt toló 2010.07.27. 16:19:23

@Grafiqs:
Kedves Grafiqs!
Igen érdekesnek találom a stílusod és azt, hogy tudni véled mi hogyan történt az én esküvőmön, valamint azt is, hogy "fillérbaszónak" nevezel.

Más stílusban válaszolnék. A hajón több rendezvényterem és több rendezvényszervező van. Talán te máshol, másnál voltál. A vacsora minőségét pedig én sem kritizáltam.
DE amint említetted, TE kaptál szobát, nyilván az elvárt limit felett fizettél, ezért neked járt a honlapon szereplő ajándék szoba, nekünk nem.

Nekünk pontos keretünk volt erre a napra, amit nem léphettünk át. Mi 28-an voltunk.

Semmiben nem hazudtam, hiszen nem áll érdekemben, szórakozni pedig más módon szoktam. A SAJÁT tapasztalatom és véleményem írtam le megfelelő sítlusban.
Talán, ha ezt kommenteled, illene rá hasonló modorban válaszolni!
DE, amint írtam, különbözőek vagyunk.

Sok boldogságot Nektek!

poszt toló 2010.07.27. 16:27:58

@KecskeDotyi: Sajnos le kell hogy lohasszam a lelkesedésed a nyomozásod eredményét illetően.
Nem mi vagyunk az a pár :)
Nem vagyok oda az említett zenéért és dekorációért sem.Valamint saját fotósunk volt.

poszt toló 2010.07.27. 16:32:13

@fade: Azért maradtunk ott, mert annyira tetszett a hely, nem akartunk továbbálni a nehézségek ellenére sem.

poszt toló 2010.07.27. 16:34:09

@Kitalátor feljegyzetei:
Sem dicsekvésnek, sem panaszkodásnak nem szántam. Csak tapasztalat megosztás.

poszt toló 2010.07.27. 16:36:51

Mindenkinek köszönöm a hozzászólásokat!

Grafiqs 2010.07.27. 17:05:26

@poszt toló: A hajón 2 rendezvényterem van plussz a Lord Nelson étterem. Mi a nagyobbik teremben voltunk, lévén a 65-en voltunk.
Tudtommal 1 hölgy van aki az esküvôkkel foglalkozik. Mi is külön fizettük a szerviz díjat, amit elôre elkértek. Ez nekem nem igazán tetszett mert szerettem volna utológ személyesen átadni a felszolgálóknak. Akik megjegyzem nagyon profik voltak.
Ami az árat illeti, szerintem nagyon nagyon jutányos árat fizettünk. Nekünk is jól körbehatárolható keretünk volt amit elkölthettünk. De tekintetbe véve a Bpesti étterem árakat a bôven 10e/fô (étel, ital, szerviz díj, egyéb) nagyon jutányos ár.

A jelzôket pedig azért használtam az elején, illetve azért választottam azt a stílust amit. Mert azzal amit leírtál igen komoly bevételkiesést okoz(hat)tál a Fortuna hajónak.
Szerintem csak (komoly) félreértések voltak köztetek.

poszt toló 2010.07.27. 17:21:08

@Grafiqs: A véleményedhez jogod van és a stílusodhoz is, amit nem én fogok megváltoztatni. Egyébként rosszul tudod, ott van még a Lord Nelson Pub is, és nem csak hölgy rendezvényszervezőjük van.
A Fortuna bevételkiesése miatt pedig nemigen fáj a fejem.
Nem voltak félreértéseink, mindent tökéletesen értettem.
A jó magyar megszokott vendéglátós lehúzással volt dolgunk.Amiből persze semmit nem közöltek előre.

Örülök, hogy van olyan is, akinek jók a tapasztalatai, én meg úgy jártam ahogy. Van ilyen.

poszt toló 2010.07.27. 17:26:38

@Grafiqs: Ott van még a Pub is, és férfi rendezvényszervezőjük is van.

Örülök, hogy veletek mindent előre közöltek, velünk nem.

Sőt, a légkondi egészen konkrétan hazugság volt, a +6% meg átverés.
Az a kedvesség pedig, hogy a vécében kellett átöltözni egy szállodahajón, külön sünt érdemel. Szerintem.

Emiatt nemigen fáj a fejem, ha én okozok nekik bevételkiesést (amit kétlek). Én több kellemetlenséget szenvedtem, viszont én voltam A VENDÉG.
Erről ennyit.

Grafiqs 2010.07.27. 17:46:01

@poszt toló: Hölgyre mint esküvôkkel foglalkozó rendezvény szerzezôre utaltam. Tudtommal csak Ô foglalkozik esküvôkkel.
A légkondival nálunk nem volt különösebb gond, bár nem volt a helyzete magaslatán friss levegô szempontjából.
Annyiban igazad van, hogy trükközni probáltak. De itt csak annyi a megoldás, hogy oda kell figyelni, és fel kell készülni. Mint korábban írta valaki a 6% amit kezelési költség címén ki kell fizetnie az utalvány elfogadójának.

Valóban elég gáz az átöltözôs dolog, de ez fakadhatott több dologból. A korábbi tárgyalásaitokból...

G

poszt toló 2010.07.27. 18:01:34

@Grafiqs: Mire gondolsz itt, "ez fakadhatott több dologból A korábbi tárgyalásaitokból..."

Az én stílusom mindig ilyen volt, mint most. Az ő szűkszavú válaszuk meg ennyi :
"Sajnos öltözésre nem tudunk helyet biztosítani."

Nekünk meg a bemondás ellenére nem volt légkondink, egyáltalán, pedig mutogatta a szervező, hogy ott van ni. Én meg elhittem neki a szellőzőre, hogy légkondi. A Pub-ban csak az van.

poszt toló 2010.07.27. 18:05:43

A másik érdekesség, hogy A. éppen aznaptól szabadságra ment, gondolom nem akart elénk állni... Helyette Csaba vette át a szervezést.

poszt toló 2010.07.27. 18:21:26

Kedves Grafiqs!

Én most elhagyom a blogot egy jó időre.
Ha további mondanivalód van: tothorsi84@gmail.com Nem félek megadni az e-mailem, még mindig naiv vagyok :)

esef 2010.07.27. 19:42:32

A szervizdíj az olyan, hogy amíg a vendégek mulatnak, addig lecserélik az olajat az autón? Vizsgával vagy anélkül? Fontosch!

toyotaska 2010.07.27. 19:58:26

"de gyorsan osztottam-szoroztam, mi éri meg jobban, kihajtom belőle az igazam és így spórolok úgy 13 ezernyi forintot, vagy odaadom neki a kért plusz összeget, és
akkor nagyobb eséllyel nem köpnek bele a pezsgőbe"

VÉGRE VALAKI JÓL LÁTJA EZEKET A DOLGOKAT,mert bármennyire is jól megmondtam a pincérnek /felszolgálónak/üzletvezetőnek a dolgom, ők úgyis jobban kibaszhatnak velem. És utálom az ilyet de a kajába köpés , kaja lefingása stb stb SAJNOS nagyon alap a vendéglátásban.

neet 2010.07.27. 21:44:32

Tóth Orsi!!
rengeteg spamet fogsz kapni! Nem szabad így email címet megadni a vakvilághálóba! rejtjelezd legközelebb, pl toth és orsi és nélkül kukac és a vége géméles. Amúgy meg sok boldogságot! :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.28. 10:55:57

eskuvo szervezesenel arra is figyelni kell, hogy meg ne sunazzak az ifju arat
@toyotaska:
max a magyarban

poszt toló 2010.07.28. 11:33:22

@neet: Köszi :)
Meglesz, mindkettő.

Tünde87 2010.07.29. 07:29:34

Nekem 3 hónapja volt. Azøta sok a boldogság meg minden

mutant · http://universal.blog.hu 2010.08.04. 18:33:33

Épp az ilyen esetek miatt is érdemes esküvőszervezőt foglalkoztatni. Magyarországon nehéz helyzetben vagyunk a végzettségünkkel,hiszen a mai napig úgy gondolják az emberek, hogy ez valami drága luxus-szolgáltatás. Pedig nem! Nem is a pár fizet érte!Mi a jutalékunkat a közvetítésért kapjuk a szállodától,virágostól,fotóstól,stb...

nganaszan 2010.08.12. 08:17:14

a pók nem rovar, de hasonló félreértésektől mentes boldog házasságot kívánok nektek. :)
süti beállítások módosítása