Már a nyugdíjaslehúzó termékbemutatótúrák sem a régiek. A Pannon-URLAUB különösen agresszív nyereményjátékot eszelt ki a termékeik értékesítésére. Jaguska mamájára megpróbáltak rátukmálni egy állítólag 460 ezer forintos légterápiás készüléket, miután nyert 250 ezer forintot a helyszínen:
2011. február 1-én életemben először elmentem egy szórólapon hirdetett autóbusz kirándulásra, amit Gyomaendrődre hirdetett a Mesterceremónia Kft "Mulassunk együtt farsang alkalmából!" címmel. Ugyan ezen a szórólapon szerepelt a "Pannon-URLAUB" cég neve is. A kiszállítással kapcsolatban többször is ettől a cégtől kerestek telefonon. A meghirdetettel ellentétben az autóbusz csak Füzesgyarmatig vitte a társaságot. Itt tartották meg a több órás termékbemutatót, s ez alatt erősen fegyelmeztek minket.
Bemutattak egy légterápiás készüléket melynek ára 459.900 Ft. Emellé ajándékként járt egy Turbó grill, egy gyümölcs centrifuga, valamint egy mini gőzvasaló. A bemutató során különös tekintettel voltak azokra a vendégekre, akik első alkalommal vettek részt ilyen jellegű bemutatón. A több órás termékbemutató után sorsolás következett. Mindenki kapott egy borítékot, melyekben sorszámok voltak, amik közül csak az első számot kellett figyelembe venni. Ez határozta meg, hogy valaki 50.000, 100.000, vagy 250.000 Ft-ot nyer.
Ezt követően közölték velünk, hogy videó felvétel készül az ott történtekről. Fogyasztói jogainkról nem kaptunk tájékoztatást, sőt burkolt fenyegetésbe kezdtek.
A játék során először 50.000 Ft-ot lehetett nyerni. Ehhez a megfelelő sorszámra, és egy általuk feltettet kérdés megválaszolására volt szükség. A kérdés az egyik termékükre vonatkozott. Elmondásuk szerint a videófelvétel is azért készült, hogy számonkérés esetén bizonyítsák, aki nem tudod válaszolni a kérdésre, az nem nyert. Három ember jelentkezett, hogy ezt az összeget nyerte, de a szervezők ekkor feltették az "Önök szerint mindenki őszinte?" kérdést. Ugyanis véleményük szerint 6 főnek kellett volna 50.000 Ft-ot nyernie, azonban még ennek hatására sem állt fel több ember. Ez után következett a 100.000 Ft-os nyeremény. Itt a kérdésre hangosan várták a feleletet, hogy az a videón is jól hallható legyen. Ezt követően felállt körülbelül 6 ember. A következő sorsjeggyel megnyerhető összeg 250.000 Ft volt. Ez alkalommal is körülbelül. 6 személy nyert, köztük én is. Érdekes módon ezért a nyereményért már nem volt szükség semmilyen kérdés megválaszolására.
Egy fiatalember, aki Nagy Zsoltként mutatkozott be - bár a papírokon sehol sem szerepel ez a név - már meg is ragadta a kezem, és egy asztalhoz vezetett, hogy beszéljük meg a továbbiakat. Közölte, mivel nyertem 250.000 Ft-ot, ezért vásárolnom KELL, méghozzá a legdrágább terméket, aminek az ára a már fentebb írt 459.900 Ft volt. A többi terméküknek fel se tüntették az árát. Mivel még nem jártam ilyen helyen korábban, zavaromban gondolkodni sem tudtam. A férfi teljesen elterelte a figyelmemet, a családomról érdeklődött, beszéltetett. Azt is mondta, hogy a gyermekeimnek ne szóljak arról mit vettem, csak ha már átvettem a terméket, ahogy ő fogalmazott: "had legyen meglepetés".
Ezután elkérte a személyi igazolványomat, a lakcímigazoló kártyámat, és a nyugdíjfolyósító igazolványomat is. Elvitte, majd utólag közölte, hogy lefénymásolta az előbb említett irataimat. Ezután aláíratta a szerződést és egy hozzá tartozó „kiegészítést” de ezeket nem olvashattuk el. A szerződésben feltüntették a 8 napon belül való visszamondás lehetőségét, de a kiegészítésben már az áll, hogy ez csak akkor lehetséges, ha kifizetem a vételár 25%-t. Ezen túl szóban azt is mondták, ha nem veszem át a terméket perre viszik az ügyet, aminek a költéségét nekem kell fizetni, a termék Hollandiából Magyarországra történő szállításának költségével együtt.
Amíg a szerződés készült, mosógolyót árusítottak 3.000 Ft értékben, KUR-A-SAW gyógynövényes krémet szintén 3.000 Ft-ért, és PANORAMA KASMÍR kivonatot tartalmazó lanolinos krémet 1.600 Ft-os áron. Minden termékből volt náluk legalább 10-12 darab, s közölték, hogy amíg azok el nem fogynak, addig nem mehetünk el. Saját elmondásuk szerint 32 autóbuszuk járja az országot. Azon a napon, a mienken kívül ugyan abban a városban volt még egy buszuk.
A termék, amit vásároltam 209.900 Ft-ba került volna a részemre. Úgy állapodtunk meg, hogy ott helyben odaadok 10.000Ft-ot, majd a termék átvételekor fizetek újabb 20.000 Ft-ot, amit levonunk a 209.900 Ft-ból, a maradék összeget pedig 20 hónapon át törlesztem 1,9%-os kamattal. A szerződésemben azonban már 24 x 10.415 Ft szerepelt. Azzal fenyegetőztek, hogy aki nem veszi át a terméket, azt beperelik, s a nyugdíjából levonásra fog kerülni a vételár.
Mikor a gyermekeimnek elmondtam a történteket, és hogy már napok óta nyugtatóval alszom miatta, átnézték a szerződést. Tanácsukra írtam egy levelet a Mesterceremónia Kft-nek, hogy élnék azzal a lehetőségemmel, miszerint 8 munkanapon belül elállhatok a szerződéstől. E mellett a lányom is írt nekik egy levelet, amelyben leírja, miért állok el a szerződéstől. Közben kiderült az is, hogy a cég feketelistán szerepel, adószáma fel van függesztve.
2011. február 7-én hívtak, hogy másnap hozzák a terméket, de én mondtam, hogy levélben már visszamondtam, és nem kérem, nem kívánom átvenni. Másnap több alkalommal is felhívtak telefonon, bírósággal és a videófelvétellel fenyegettek, valamint azzal, hogy beperelnek, ha nem veszem át a terméket. Ugyan ezen a napon, amikor megkapták a lányom által írt, s a szerződéstől elálló levelemet felhívtak, mire közöltük, hogy az árut nem vettük át. Biztosítottak arról, hogy levelemet megválaszolják, azonban ez a mai napig sem történt meg.
A mai napon (2011. február 21.) visszakaptam az előlegként befizetett 10.000 Ft-t, de válaszlevél a szerződésfelbontásáról továbbra sem érkezett.
Az utolsó 100 komment: