BB szerint 21. század ide vagy oda, töretlen a szedd magad-mozgalom sikere a Volánnál, ha a buszok aljába önként dobált csomagokról van szó. Lopásnál igyekeznek bután nézni, senki nem illetékes, hátha feladja naiv ügyfél a keresést:
Az oldalukon már korábban megjelent történethez nagyon hasonló történt velem a napokban. 2011. február 27-én a Nógrád Volán Zrt. Salgótarjánból induló, Budapest irányába közlekedő járatára szálltam fel, illetve a táskámat a csomagtérben elhelyeztem. A budapesti végállomáson vettem észre, hogy a csomagom eltűnt. Erről azonnal értesítettem a gépjárművezetőt, aki ugyancsak megvizsgálta a csomagteret, és ő sem találta azt. A sofőr kérdésemre nem tudta elmondani, hogy ilyenkor mi a teendő (mint utóbb kiderült, hogy például jegyzőkönyvet lenne köteles felvenni), sőt állítólag főnökének telefonálva, az sem tudott érdemleges válasszal szolgálni.
Ezután elkezdődött a telefonálgatás a Volán felé. Többször is azt a választ kaptam, hogy: "Én ebben nem tudok segíteni/nem vagyok illetékes, hívjam fel XY-t." Végül sikerült abban megállapodni, hogy írjam le egy emailben hogy mi történt, és majd kivizsgálják az esetet. Jelenleg ott tart az ügy, hogy már egy hete elküldtem ezt a bizonyos levelet, de eddig még egy sablon visszaigazoló levelet sem kaptam, hogy egyáltalán megkapták azt.
Áttanulmányozva a Volán társaságok utazási feltételeit nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a Volán nem járt el kellő körültekintéssel az ügyben, hiszen ezek szerint kötelesek lennének a csomagot megjelölni, és poggyászszelvénnyt adni, illetve a csomag berakását is kiadását (a jegy ellenében) is nekik kellene elvégezni. Itt megjegyezném, hogy a két év alatt, amióta heti rendszerességgel megteszem a Salgótarján-Budapest útvonalat, egyetlen alkalommal sem tapasztaltam olyat, hogy a sofőr csomagot helyezett el volna, vagy éppen csomagjegyet adott volna bárkinek is, sőt arról sem tudtam, hogy ilyen létezik. Mindezek ellenére lehetséges, hogy arra fognak hivatkozni, hogy ha nem volt csomagjegy, nem tudnak mit tenni, főleg nem kártérítést megítélni.
Ezek alapján mindenki gondolja át, akit érint, hogy a továbbiakban a csomagtérbe kívánja-e tenni a csomagját.
champy 2011.03.07. 10:22:59
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.07. 10:25:13
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.07. 10:25:15
Te hol élsz? A XXI.-dik században?
elwood 2011.03.07. 10:28:23
cicmen (törölt) 2011.03.07. 10:28:31
cicmen (törölt) 2011.03.07. 10:31:54
Persze! Előbb kellett volna leszállni! Így csak a "maradékból" válogathattál!
cicmen (törölt) 2011.03.07. 10:34:37
Ív Béla és 6. Lenin uralkodása idején nem történtek ilyen galád dolgok!
Énbagoly 2011.03.07. 10:36:29
Én még sosem mertem egy busz bárki által nyitogatható részébe tenni a csomagomat. Onnan csak az nem veszi ki, aki nem akarja. A sofőr meg szarik rá. Csomagjegyet pedig az életben nem láttam.
Tron65 2011.03.07. 10:39:07
Sok esetben az Engels (most Erzsébet) téri távolsági pályaudvarról/-ra.
Egyetlen esetben sem láttam a soföröket csomagjeggyel vacakolni.
cicmen (törölt) 2011.03.07. 10:41:36
É2I 2011.03.07. 10:49:10
Viszont én csak tettem volna panaszt személyesen, jegyzőkönyvezve, hátha egy kis kártérítés leesik. Ugyanis a sofőr hibázott, hogy nem osztott csomagjegyet és nem ő vette át, osztotta ki a csomagokat.
Tudom szinte sose ők teszik, szorít a menetidő, jegyosztás, stb. De ezért meg az aktuális társaság a felelős.
cicmen (törölt) 2011.03.07. 10:52:40
Nono! Az csak katolikus csomagnak jár!:)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.03.07. 10:53:37
cicmen (törölt) 2011.03.07. 10:55:44
Jó kis poszt ez! :)
BeAtBoY 2011.03.07. 11:00:14
É2I 2011.03.07. 11:00:34
É2I 2011.03.07. 11:05:02
dr. orter 2011.03.07. 11:06:29
ráadásul ott mindig van hely, szemben a járda felőli oldallal, ahol meg zsúfoltra pakolják a csomagteret.
az_igazi_trebitsch 2011.03.07. 11:07:39
Akik azt írták, hogy életükben nem láttak Volán-csomagjegyet, azok szóljanak az illetékes Volán-társaság ügyfélszolgálatának. Meglátják, lesz eredménye. Nem a levegőbe beszélek: egy nagy Volán-cégtől mentem nyugdíjba...
tocibacsi 2011.03.07. 11:08:08
Hargita 2011.03.07. 11:10:54
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.03.07. 11:12:59
Ez szép vót!
cicmen (törölt) 2011.03.07. 11:15:18
Girhes Joe 2011.03.07. 11:15:35
Tinki00 2011.03.07. 11:15:52
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.03.07. 11:16:01
Ez azért nagy kihívás lehetett számára.
A kezét nem tárta szét közben?
Mert akkor egy pingvin volt a sofőr.
Tinki00 2011.03.07. 11:17:38
cicmen (törölt) 2011.03.07. 11:17:43
Girhes Joe 2011.03.07. 11:21:31
Nyilván nem azokról a helyekről beszéltem, ahol nincs vasút vagy felháborító módon gyakorlatilag elhanyagolhatóvá redukálták a személyszállítást (Sexárd sajnos pont ez a kategória). Viszont Nektek is több helyetek maradna a buszon, ha nem zsúfolódnának föl a buszra a vasúttal jól ellátott települések lakói is.
belekotyogok 2011.03.07. 11:25:04
Tudodky 2011.03.07. 11:26:22
Általában ha kifogásolták, hogy nem használom a csomagteret, mindig arra hivatkoztam, hogy törékeny holmik vannak a csomagomban.
Dr. Rodney 2011.03.07. 11:27:58
Vasárnap már "lelkesen" pakolta, címkézte a csomagokat. (Salgótarján-Budapest vonalon)
De ahogy szokott lenni, ezt is hamar megunják...
eloszto · http://eloszto.hu 2011.03.07. 11:35:04
szépjuhászné 2011.03.07. 11:35:32
Persze! Budapestről egyik gyerek Londonba ment, a másik Nyíregyházára, kb. egy időben indultak, lehet találgatni, melyik ért oda hamarabb.
Phxmike 2011.03.07. 11:37:56
aztan a kovetkezot
aztan a kovetkezot is
es addig kell folytatni amig megertik ok is meg az emberek is hogy a szabalyok megszegesenek kovetkezmenyei vannak
meg kell szuntetni azt az allapotot hogy magyarorszagon nincsenek kovetkezmenyek
azt leszamitva ha egy kintfelejtett 30-as tablanal 42-vel megyek mert akkor annak mindig vannak kovetkezmenyei...
zsitva 2011.03.07. 11:43:37
Ez persze csak a távolsági buszokra volt igaz, helyközi vagy helyi járatra nem.
1985 után elszabadult a pokol.
Megszünt az ellenőrzés, minden Volán máshogy rendelkezett és ezt felismerték a buszvezetők is. egyik fele pénzt lopott az utasoktól, amikor elkérte a csomagjegy árát de nem adott érte azonosító bilétát, a másik fele beleszart.
Csomagot utas, csomagládába nem tehet.
Ez a buszvezető feladata.
Szar dolog hóban megállónként kiszállni a buszból és a sáros csomagládát nyitogatni?
az.
szar dolog.
De ezért is fizetik.
ez a munkája.
Ez is a munkája.
Peetee 2011.03.07. 11:44:34
10ből 7szer, a sofőr leszállt, kinyitogatta a csomagtér ajtókat, cigarettázott egyet és a végen elrendezgette a cuccokat.
Az eszes egyetemista igyekszik a csomagja fölé ülni, de minimum arra az oldalra, ahova bepakolt. 4-5megálló (15-20percenként) nem érvágás kitenkineni oldalra: Vesznek-e ki kék táskát vagy nem?
Sem nekem, sem utastársaimnak nem tűnt el csomagja sosem....valami roppant érdekes módon.
Megértem a felháborodást, mert tényleg elég veszett ügynek néz ki, de ez nem a Britsih Airways, nem keverjük össze a gizikét a gőzekével!
FaBRiK 2011.03.07. 11:47:03
Girhes Joe 2011.03.07. 11:47:13
Na ja, ilyen erővel én is hamarabb odaérek autóval Győrbe, mint Te biciklivel Vecsésre, tehát a bicikli sz@r, ugye?
Egyébként Bp-Nyíregy vonattal 3 óra, busszal az egy szál közvetlen járattal 3 óra 40 perc és még nyomorogsz is. Ja, és ellopják a csomagodat.
Sunil 2011.03.07. 11:48:10
Szóval a k...a.... a volánnak :D
Girhes Joe 2011.03.07. 11:52:59
A folyosóra tett csomagért újra büntetni kéne, épp ez az egyik legsz@rabb dolog a buszozásban, amikor a diákok malaclopóit kell átugrálni, szabad állóhelyet keresve (és még ők ugatnak, ha belerúg valaki a csomagba). Tegye a csomagját alulra, tartsa az ölében, csomagoljon takarékosabban, menjen vonattal, mittudomén, oldja meg. A repülőn se engednek a folyosóra csomagot tenni. Egyébként én az állva utazást is megtiltanám, nemcsak a veszélyessége miatt, hanem azért is, mert milyen szolgáltatás már az, ahol 3 órát állsz, úgy, hogy még kapaszkodási lehetőség is alig van, és minden kanyarban beleülsz egy ülőhelyet szerzett szerencsés utas ölébe...
belekotyogok 2011.03.07. 11:53:39
Girhes Joe 2011.03.07. 12:00:15
A pályafelújítás is véget ér egyszer, de én amúgy is inkább ülök 3 órát kényelmesen, mint álljak 2 órát egy szardíniásdobozban. Meg lehet úgy tervezni a napot, hogy ne legyen a probléma a többletidő. Egyébként a legviccesebb az, amikor a veszprémiek a vasútállomásig való 10 perces helyibuszozásra hivatkozva utasítják el a vasúti utazást, mondván hogy a volán a központba megy (Dunaújváros dettó). És ezért áll inkább 2 órát? Hát lelke rajta, én nem kérek belőle.
napalm 2011.03.07. 12:00:16
belekotyogok 2011.03.07. 12:05:36
kirby a parancsnok 2011.03.07. 12:05:41
norbi2k 2011.03.07. 12:07:28
2011.03.07. 12:07:40
Tisztelet a kivételnek: egy-két sofőr először csomagokat hagyta betenni (bár cetli rá sose volt) aztán elővételesek, aztán a többi. Így korrektebb, de tűnt is el csomag.
Mellesleg én is mindig a csomagom fölé ültem, és minden megállóban figyeltem, nem is tűnt el sose. Viszont a sok tahó miatt, aki felhozta a csomagját ha kell, ha nem, néha már az első megállónál ott kellett hagyni az embereket, annyira tele lett a busz.
cicmen (törölt) 2011.03.07. 12:13:38
Na! A kereket is levizelte mint annak idején az ifások?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.07. 12:16:48
Választ se fogsz... feljelentés, ismeretlen tettes ellen mondjuk. Ha nagyon durva akrsz lenni.
Ha nem, akkor szerezd meg a Volán fejes számát, vagy menj be asztalt verni.
Girhes Joe 2011.03.07. 12:17:02
1. Az állva utazásnál minden kényelmesebb, még a csomagon ülve utazás is. (Vonaton eddig ez utóbbi volt a legkényelmetlenebb változat, amivel találkoztam, a Bp-Miskolc vonalon.)
2. Minden csomag feltehető a csomagtartóra, legfeljebb nem egyedül, ilyenkor segíteni kell a tulajnak. (Vagy túl régimódi vagyok???) Na jó, kivétel ha valaki előszobaszekrényt szállít, de ilyeneket elvileg tudtommal nem is szabadna.
3. Tisztaságot (koszosságot) illetően nem érzek számottevő különbséget a mai magyar tömegközlekedés különféle ágai között, maximum árnyalatnyi különbség van a busz javára, de általában az "erősen változó" megjelölés a legkifejezőbb. Vonatban és buszban is akad viszonylag tiszta, és visszataszítóan mocskos egyaránt.
4. Hőmérsékletszabályozásban is egál van. Főleg akkor van gáz, ha elromlik a légkondi vagy sz@rul állítják be (buszra, vasútra ez egyaránt igaz), illetve ha nem záródik jól, vagy nem nyílik ki az ajtó/ablak (ilyennel is találkoztam már buszon, vonaton egyaránt). Fülkés vonatnál viszonylagos előny, hogy ha működik, akkor magad szabályozhatod a hőmérsékletet, nem a buszsofőr/kalauz hőérzetére van egységesen beállítva.
5. Az meg, hogy tahók-e az utastársak, hát végképp nem a közlekedési eszközön múlik.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.07. 12:17:46
És tényleg nem volt hőzöngés.
adam182 2011.03.07. 12:21:46
Anti Anyag (törölt) 2011.03.07. 12:24:26
A pékeket sem egy törvény, hanem egy profi pék teszi "rendbe".
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.07. 12:26:16
Bp-Veszprém az esetek 90%-ában lassabb vonattal, ha azt is számoljuk hogy hol van Veszprémben a vasút és hol a buszpu a belvároshoz képest, akkor az esetek 100%-ában. Többnyire csak a legjobb fővonalakon gyorsabb a vasút, pl. Győr-Budapest ilyen, de Sopron-Győr is. Viszont pl. Sopron-Veszprém az busszal 3 óra 20 perc körül van átlag, vonattal szombathelyi átszállással sosem jön ki 4 óra alatt, ha épp nincs közvetlen, ennél a Veszprém-Győr busz + Győr-Sopron vonat is jóval gyorsabb. Az olyan vonalakról, mint pl. Székesfehérvár-Komárom vagy Veszprém-Győr ne is beszéljünk, előbbinél 2-szer lassabb a vonat, utóbbinál 3-szor.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.07. 12:28:40
Ja és 100 km/h átlagsebesség fölött ma Magyarországon csak egyetlen vonalon közlekedik a vasút.
Én buszozok is, vonatozok is, mindig azt használom, ami adott útvonalra a jobb.
Girhes Joe 2011.03.07. 12:32:04
Igen, itt van a kutya elásva. Egész pontosan van egyfajta elfuserált verseny, azóta, amióta az egységes buszközlekedést kicsiny cifet-cafatokra darabolták. Így a különböző volántársaságok egymás elől és volán-máv viszonylatban próbálják elszívni az utasokat, csak sajnos általában nem a szolgáltatási színvonal növelésével. Ahelyett, hogy lenne 1 db országos távolsági közlekedési társaság (vasút, busz, esetleg hajózás együtt, összeszervezve, nem pedig egymás ellen), és ez versenyezne a szabadjára engedett magánszolgáltatókkal és az egyéni közlekedéssel.
cicmen (törölt) 2011.03.07. 12:32:28
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.07. 12:34:30
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.07. 12:39:28
1. De én inkább utazok állva 3 órát, mint 5-öt ülve. Habár előbbi sosem fordult még elő, mert legdurvább esetben 1,5 óra múlva szabadult fel hely, legtöbb esetben meg ülök, de utóbbi gyakori lenne vonattal a legtöbb viszonylatban.
3. Igazán tiszta vonat ritkaság, távolsági buszból viszont az a ritka, mikor retkes, nem is rémlik hogy találkoztam volna ilyennel.
Tényleg ha már itt tartunk, kb. egy éve volt egy olyan, hogy kitalálták bizonyos volán társaságoknál, hogy mostantól nem engednek fel álló utasokat, ezért a buszpályaudvaron durván halmozódtak az otthagyott utasok, voltak akik csak sokadik járattal tudtak hazamenni munkából. De Homárnak hiába írtam, nem tették ki...
Girhes Joe 2011.03.07. 12:40:03
Igen, mindenkinek megvannak az egyéni szempontjai, csak annak próbáltam hangot adni, hogy BŐVEN nem az utazási idő az egyetlen döntési szempont. Én pl. Paks környékére is inkább vonattal jártam, amíg volt, mert rühellem a tömeget, viszont ha utazom, akkor többnyire ráérek. De sok tanulmány is kihozta már, hogy az egyéniből tömegközlekedésre átcsábításnak nem az utazás gyorsabbá tétele a leghatékonyabb módja, mert abban úgyse nagyon versenyezhet az autóval, hanem a járatok (és a csatlakozások! különösen busz-vonat, vonat-busz közötti csatlakozáskor!) megbízhatóvá tétele, a menetrend sűrűbb és egyenletesebb kínálata, valamint a járművek és a létesítmények állapotának javítása.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.07. 12:40:30
Ez igaz, az átszállásokat jobban össze lehetne hangolni vonat-busz viszonylatban, ha egy kézben lenne az egész.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.07. 12:46:42
Nem az utazási idő a fő szempont, de az a kényelem azért relatív. Pl. van olyan busz ami tök kényelmes, elfér a lábam, míg a szembe ülős vonatoknál nincs helye 2 pár lábnak szemből, ezért szorongás van.
Aztán a buszjáratok jóval megbízhatóbbak a menetrend tartása szempontjából, ez saját tapasztalat.
Én inkább vagyok amúgy híve annak, hogy fejleszteni kellene a vasutat, de jelenlegi helyzetben kevés helyen jobb a vasút, mint a busz.
Girhes Joe 2011.03.07. 12:50:26
Persze, az is jó kis magyaros módszer, amikor az adminisztratív tiltás nem jár együtt a kellő átszervezéssel. Nyilván nagyobb kapacitást kell biztosítani, ha nem lehet álló utas, és ez nyilván költségesebb is. Éppen ez az egyik oka ma a busz viszonylagos olcsóságnak a vasúthoz képest (mármint nem jegyárban, hanem összességében), hogy túlzsúfolják az utasokat, csakhát addig ez nem is fog megváltozni, amíg az utasok vígan eltűrik a helyzetet. Ilyen alapon amúgy marhavagonban vagy teherautó platóján is szívesen utaznál, ha az gyorsabban odaér? Állni vagy padlón ülni elvégre ott is lehet.
Girhes Joe 2011.03.07. 13:00:33
A lábtér téma az nagyon szubjektív, mert aki szereti kinyújtva tartani a lábát, annak értelemszerűen az egy irányba fordított üléssor a jobb, míg akinek az a kényelmesebb, ha behúzza maga alá (én ilyen vagyok, most is a szék alatt van a lábam), annak ez édesmindegy. Másfelől én nem szeretem a háttal fordított üléseket, mert beszűkítik a látómezőmet (vonaton is egyre több az ilyen elrendezés, számomra "sajnos").
A menetrendtartás viszont nagyon vonalfüggő lehet, én jelenleg a Budapest-Dunaújváros buszvonalat ismerem jól, és ebben a Pestről induló járatok 15-20 perces késése igen rendszeres a Könyves Kálmán körút dugói miatt. De általában engem nem is maga a késés zavar, hanem az, hogy ha egy kisebb helyen kimegyek a buszhoz az indulási idő előtt 2-3 perccel, és még 15 perc múlva sem jön, akkor a Volán-rulett lép életbe (azaz: lehet tippelni, hogy ennyivel korábban ment el a busz, vagy ennyit késik). Óránként járó vonalnál ez azért elég kellemetlen. Ez viszont vasútnál nem jellemző, mert egyrészt ugye majdnem mindig késik, másrészt meg be szokták mondani.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.03.07. 13:04:28
VinszentVega 2011.03.07. 13:09:04
Tibike15 2011.03.07. 13:11:06
Csomag nélkül kell utazni, vagy figyelni kell a csomagot, mást nem lehet csinálni.
Esetleg lehet autót venni és akkor nem kell izgulni, meg olcsóbb is és kényelmesebb is.
2011.03.07. 13:12:29
mildi 2011.03.07. 13:16:17
14. Az útipoggyásznak az autóbusz poggyászterébe vagy az egyéb, a poggyászok továbbítására szolgáló helyére való berakását, elhelyezését, valamint a fuvarozás végeztével onnan a kiadását a VOLÁN alkalmazottja végzi. "
www.volan.hu/utfelthelyk.html
"IV. Poggyászfuvarozás
1. Kézipoggyász
Az utas által az autóbuszba bevitt kézipoggyász szállítása díjtalan.
2. Csomagszállítás és útipoggyász fuvarozás
A csomagszállítás és az útipoggyász fuvarozás díjának magállapítása a menetdíjak magállapításának alapjául szolgáló díjszabási kilométerek szerint történik."
www.volan.hu/dijszab2.html#dsz4
csomag és útipoggyász:
-50 km: 155,-
50,1-100 km: 195,-
100,1- :270,- forint
www.volan.hu/dijszab/jegyar.pdf
kéne egy nick 2011.03.07. 13:17:19
Akkor hogy vizsgálta meg, ha nem is találta?
Vagy a csomagot nem találta, nem a csomagteret?
Mert akkor meg nem kell az "azt".
www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.03.07. 13:19:26
Pozse 2011.03.07. 13:21:10
Azután sose raktam be a csomagtartóba, ha rám szóltak, azt mondtam, érték van benne.
Mivel végigmentem teljesen a vonalon, leghátulra ültem be, és így nem zavartam a leszálló forgalmat sem.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.03.07. 13:37:24
tejcsokoládé (törölt) 2011.03.07. 13:53:22
Papa G 2011.03.07. 13:54:17
Csak a korrektség kedvéért: Szekszárd-Budapest vonattal nem 5, hanem a napi valóban egy pár közvetlen vonattal 2 óra, a napi 8, kétóránként közlekedő egyátszállásos vonatnál meg ~2 óra 20 perc. Vagyis kb. mint a busz.
Pénzben is kábé ugyanott lehet a vonat, mert arra 120km-es jegyet kapsz +360Ft pótjegy, a buszra meg 160-asat. A díjszabás meg egységes.
A többi stimmel.
Azért nyomorogjatok nyugodtan, lényeg hogy tájékozott vagy.
2011.03.07. 14:08:35
Ha mégis, akkor kiabálsz, hogy álljon meg tolvaj, és futsz utána.
Ilyen egyszerű ez.
ifarkas 2011.03.07. 14:17:31
Egyéves Önkéntes 2011.03.07. 14:17:49
Egyéves Önkéntes 2011.03.07. 14:21:34
ómájgád
@elwood: fülkeforradalom után már nincs szükség csomagokra!
igazságos 2011.03.07. 14:22:15
@ifarkas: bőröndöt nem vihetsz fel a buszra, hacsak nem kevesen vannak. Be kell tenni a csomagtartóba, okoska.
Én csak látnám, ha valaki az én bőröndömmel menne el valamelyik buszmegállóból.
igazságos 2011.03.07. 14:29:04
@Pozse: Most majd mindjárt az lesz, hogy a Salgótarján - Budapest vonalon senki ne utazzon, mert mindenki bőröndjét lenyúlták.
Azért jó más kárán tanulni, ezáltal jobban vigyázni a cuccainkra. Úgyhogy a posztolót nem szidni!
Egyéves Önkéntes 2011.03.07. 14:29:46
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.07. 14:37:02
@EÖ: Fotosop. Az Ózd-Tiszabőn nem vasalnak, csak mosnak.
"Még mindig nem ad csomagjegyet a Volán"
Még mindig nem ad új postot a Homár!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.03.07. 14:40:44
Ilyen alávaló cselekedetre senki nem kényszeríthető.
kyanzes (törölt) 2011.03.07. 14:42:08
Metal_Storm 2011.03.07. 14:43:29
A Volán könyörög a MÁV-nak, hogy legyen kedves a határidő lejárta előtt 1 héttel mondja már meg, hogy mikor mennyek a vonatok, hogy hozzá igazíthassák a buszokat. A MÁV persze nem adja oda időben. Ezért fo* a menetrendek igazítása.
A buszok Bp-Fehérvár viszonylatban fényévekre van a tisztaság és komfort viszonylatában a vonattól. Még az újakétól is.
É2I 2011.03.07. 14:47:42
Mennyi égető kérdés...
berlin_mount 2011.03.07. 14:57:55
babrada 2011.03.07. 15:33:11
satho 2011.03.07. 15:43:00
Mit is várhatunk egy komcsi rendszerben szocializálódott vállalattól ill. annak vezetőitől és alkalmazottaitól.
Ez csak akkor fog megváltozni, ha ezek eltakarodnak és tudomásul veszik, hogy piacgazdaság van, ahol szolgáltatni kell a pénzért.
Valaki2 2011.03.07. 15:46:00
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.03.07. 15:46:20
A válasz: igen.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.07. 16:19:33
Ezzel meg mi bajod? Örüjjé vazze! Az alternatíva kéthetente egy poszt. Szerintem inkább kussoljunk, és örüljünk, hogy lyuk van a seggünkön.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.07. 16:22:37
:))) Ez a megoldás!
Én se szoktam bontott téglákat szállítania bőröndben.
igazságos 2011.03.07. 16:48:48
@kyanzes: ugye, milyen jó dolgokat lehet megtudni itt, amikről eddig fogalmad se volt?
Tinki00 2011.03.07. 19:20:06
Képzeld, hogy tájékozott vagyok, nem 1x tettem meg már Szekszárd-Budapest távot.
Úgy látom Te viszont nem sokat közlekedsz vonattal, mert ha így lenne, akkor tisztában lennél azzal, hogy a vonatok nagy része késik. Szóval ha a Szekszárdról induló vonat már 1 perccel is később ér Sárbogárdra, sanszos, hogy nem éred el a csatlakozást, így nem jutsz fel a menetrend szerinti 2 óra 17perc/ 2ó 52p/3ó 12p alatt Budapestre. A téli és nyári plusz fennakadásokról már ne is beszéljünk.
A pótjegy ára 400 Ft a MÁV oldala szerint, ha már ennyire pontosak akarunk lenni.
Volánnál van közvetlen járat, ami autópályán halad, így az út 1 óra 55 perc, sokszor kevesebb. Nincs átszállás, nincs nyomorgás: az új szabályok szerint ugyanis a sofőr nem engedhet(és ezen a vonalon nem is szokott) fel több embert, mint ahány ülőhely van, a jegyet kötelező megvenni előre, a buszon már nem lehet.
Mindemellett tiszta az utastér, télen fűtenek, nyáron hűtenek (nem fordítva, mint a vonaton), és még wifi is van.
Papa G 2011.03.07. 19:45:24
2 felvetésedre reagáltam:
1: azt mondod a a vonat 5 óra alatt ér fel - ehelyett kevesebb mint fele.
2: nagyon drága a vonat - tény, hogy lehetne olcsóbb, de ebben a relációban még mindig olcsóbb a busznál (talán még a pótjeggyel együtt is)
Apropó pótjegy: valami alternatív oldalt nézhetsz, nálam továbbra is 360.
Amúgy meg utazz nyugodtan busszal, eszem ágában sincs lebeszélni róla, amíg van választék, mindenki azzal megy amelyik szimpatikusabb...
Papa G 2011.03.07. 19:49:07
Mylady 2011.03.07. 20:31:25
Tudom, hogy vannak az országnak kulturált részei, ahol nem így működik a dolog, de vannak helyek, ahol sajnos igen.
A buszra meg tudod venni elővételben a jegyet és akkor le tudsz ülni. A vonat nem mindig helyjegyes.
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy vannak helyek, ahova vasúttal nem lehet közvetlenül eljutni, busszal viszont igen.
És: én álltam már a lekésett csatlakozás után bámulva 2 órát egy pályaudvaron a mostanihoz hasonló időjárásban. Ami közvetlen buszjárat esetén nyilván nem történhet meg.
Vagy: nekem pl a busz itt is és otthon is megáll az utca végén. Ha vonattal megyek, valakit ki kell rendelni az állomásra, vagy taxit kell hívni.
Megdobbent 2011.03.07. 21:09:27
Tinki00 2011.03.07. 21:57:34
kepfeltoltes.hu/110307/icp_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Forrás: www.mav-start.hu
Jah, utána jön a gyors, és akkor már tényleg 5 óránál tartunk. :)
salapapa · http://salapapa.hu 2011.03.07. 23:56:41
ennyit az "elveszett" csomagról.
amúgy igen élvezetes lenne a pósztókat minimum egy wördön átfuttatni és bekapcsolni az ótómatiqs hibajavítást!
soxor már sírock a, hogy vannak írva és fógalmazva a posztók!
mert a prosztók hejessirása vallami hánjadékk!
igaz... olvastam egy Nagy Embertől: itt nem kell odafigyelni. (lefordítva: parasztoknak így is jó)
salapapa · http://salapapa.hu 2011.03.08. 00:06:09
de a csapókertben is megállt, így csak párszáz méter volt Papámék házától, míg ha a kényelmes gyorssal (hol volt még akkor az IC? :D ) mentem, akkor a nagyállomásról kellett buszozni vagy taxizni.
de mert szerettem felfedezni kis hazámat, sokat jártam az országot busszal is.
akkoriban nem vesztek el a csomagok. legalábbis én nem hallottam ilyenekről.
ez is egy a sok mostanában "szokásos" szarból.
így hát ma már inkább nem ülök fel ezekre a járatokra és ha többe is kerül (bár nem sokkal!), inkább autóval közlekedek és magam határozom meg mikor indulok, mikor és hol állok meg pihenni, körülnézni, szippantani egyet a friss levegőből, hanyattfeküdni az út mellett a fűben... :)
Schusy 2011.03.08. 09:48:53
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.08. 13:20:28
Mint mondtam az esetek 90%-ában le tudok ülni, bizonyos viszonylatban bizonyos időpontban előre tudom, hogy max. félig lesz a busz. Ha viszont A lehetőség a busz, B a vonat, és B-vel aznap nem jutok már célba, pedig kellene(olyat is tudnék mondani vonatban országon belül, ami vonattal 24 óra alatt nincs meg), akkor inkább állok a buszon, mint hogy aludjak egy vasútállomáson.
"A lábtér téma az nagyon szubjektív, mert aki szereti kinyújtva tartani a lábát, annak értelemszerűen az egy irányba fordított üléssor a jobb, míg akinek az a kényelmesebb, ha behúzza maga alá (én ilyen vagyok, most is a szék alatt van a lábam), annak ez édesmindegy."
Akinek nem gyerek méretű lába van, az nem tudja maga alá húzni, se buszon, se vonaton, és a vonaton a térdek nem férnek el, ha szembe ül egymással 2 ember, akik közül legalább egy embernek nagy a lába.
"Másfelől én nem szeretem a háttal fordított üléseket, mert beszűkítik a látómezőmet (vonaton is egyre több az ilyen elrendezés, számomra "sajnos")."
A távolsági buszok 99%-án nincsen ilyen, ezzel szemben vonaton átlag minden második ülés ilyen(jó nem mindegyiken, mert van ahol vannak sima üléspárok is, szembe ülés nélkül). Ahol van az a helyi járatok és néhány helyközi.
"De általában engem nem is maga a késés zavar, hanem az, hogy ha egy kisebb helyen kimegyek a buszhoz az indulási idő előtt 2-3 perccel, és még 15 perc múlva sem jön, akkor a Volán-rulett lép életbe (azaz: lehet tippelni, hogy ennyivel korábban ment el a busz, vagy ennyit késik). Óránként járó vonalnál ez azért elég kellemetlen. Ez viszont vasútnál nem jellemző, mert egyrészt ugye majdnem mindig késik, másrészt meg be szokták mondani. "
Egyoldalú az összehasonlításod, mert a vasút pályaudvarait hasonlítod a buszmegállókkal. Miért nem a vasúti megállóhelyeket a buszmegállókkal? Ott egyrészt sietés is előfordulhat, bár ritkán, másrészt szintén nincsen hangosbemondó. Ugyanakkor az esetek 99%-ában nem késik kis helyeken a busz, hanem inkább siet, tehát ha 5 perce már jönnie kellett volna, akkor valószínűleg lekésted. Persze ez csak ott igaz, ahol nagyváros előtt van, mert nagyváros után vagy pontos, vagy késik. De 10-15 percnél többet távolsági busz csak különleges forgalmi helyzetben késik. Vonattal meg azon rulettezhetek, hogy megvárja-e a csatlakozást, illetve megtalálom-e a másik vonatot addig ameddig vár, jó esetben persze ráviszik a szembe vágányra, de nagyobb pályaudvaron nem mindig, főleg ha több átszállási lehetőség van.
Ja és a megbízhatóságról is annyit, hogy nem egyszer mentem haza busszal nagy havazás idején, mikor a vonat már nem járt, vagy hosszú órákat késett. Pedig az ember fordítva gondolná...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.08. 13:24:50
Hát azért megjegyzem, ha nem teszel a csomagba értékeset, akkor akkorát nem szívsz, ha ellopják, ezért az emberek 99%-ának a csomagja a csomagtartóban szart sem ér. Lehet, hogy Észak-Magyarországon lopják, de Nyugat-Magyarországon nem éri meg a fáradtságot, sokkal jobb lehetőségei vannak a bűnözőknek ennél. Laptopot még jó, hogy felviszi az ember a buszra.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.08. 13:31:31
"A buszra meg tudod venni elővételben a jegyet és akkor le tudsz ülni. A vonat nem mindig helyjegyes."
Hol élsz te, melyik országban? Hány távolsági járat van, amelyik helyjegyes? Én még ilyenen nem utaztam, de hallottam 1-2-ről, nagyon ritka az ilyen.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.08. 13:35:21
Tinki00 2011.03.08. 13:48:29
Igen, köszönöm a megerősítést. :)))
berlin_mount 2011.03.08. 15:10:00
Javaslom a menetrend-ek átnézését:
Az útvonalat a vasút röpke 2 óra 31 perc alatt teszi meg, a volán 1 óra 40 perc alatt átszállás nélkül. A táv kb. 115 kilométer!
Tinki00 2011.03.08. 15:22:30
Az vegyen bérletet.
Mylady 2011.03.08. 21:17:58
vagy a buszon, akkor nem konkrét helyre szólt a jegy
vagy elővételben a jegypénztárban (max 20 perccel indulás előttig), akkor konkrét helyre szólt.
A sofőr mindig az előreváltott jegyeseket szólította először és a maradék csak a szabadon maradt helyeket foglalhatta el.
Lehet, hogy már nem így van (kb 5 éve buszoztam utoljára így), de a bunkó, arrogáns stílusodat az sem menti.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.08. 23:08:52
Milyen bérletről beszélsz? Olyan bérlet nincsen, hogy minden délután négykor az 52-es helyet foglalja, de a 15:20-ason is a 32-est, mert lehet hogy lesz amikor azt éri el, viszont akkor már a 17:10-esre is egyet, mert mi van ha mégis arra kell felszállni. Érted miről beszélek? Bátyámnak anno volt első osztályra diák vonatbérlete, mert azzal ic-re ingyen volt a helyjegy. De attól még ki kellett váltania. De mit csináljon aki rendszeresen jár busszal, de bizonytalan, hogy melyikkel? Ha ez a helyjegyes rendszer lenne, vagy egy héttel előtte megtervezi mikor megy melyikkel, vagy ha csak előtte napon, akkor lehet hogy ami jó lenne, arra már nem kap.
@Mylady:
Amit írsz az csak 1-2 járatra igaz az országban, azok is Budapestről indulnak. Az arrogáns stílusról pedig annyit, hogy amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. Mondjuk az is igaz, hogy te nem engem oktattál ki.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.08. 23:14:52
Na jó, bocs az arrogáns stílusért, csak a távolsági buszokon a helyjegy bevezetésének emlegetése is heves érzelmeket vált ki nálam, mert mikor nem engedtek álló utasokat felszállni buszra, akkor is egy ilyen rendszert tervezgettek(konkrétan írtam egy bizonyos közéleti személyiségnek, aki kiagyalta a hülyeséget, de a válasza után abbamaradt a vita). Ami ellehetetlenítené a távolsági buszok helyközi használatát, és ettől még nem lenne több helyközi busz, csak munkahelyükről, iskolából elkéső, valamint 6 helyett 8-kor hazaérkező emberek.
Tinki00 2011.03.08. 23:56:13
De a bérletesek ugyanúgy felszállhatnak elsőként a buszra, mint a helyjegyesek. Ugyanis a buszon elég ritka az, hogy a sofőr oda ülteti az utast, ahova a jegye szól.
A jegypénztárban pedig látják azt, hogy megtelt-e a busz vagy sem. Fentebb írtam, hogy az új szabályok szerint hivatalosan senki sem állhatna a járatokon, a Volán köteles akkor mentesítő járatot indítani. Akár 1 ember miatt is.
Dorie 2011.03.09. 18:40:16
Mylady 2011.03.09. 21:54:41
Én nem oktattam ki senkit. Téged pláne nem. @Gergő77: beírására reagáltam, aki leszólta a buszozókat, mert nyilván az egyetlen igaz megoldás az, amit ő jónak tart.
De mindegy.
Egyébként akkoriban, amikor én buszoztam, szó nem volt csakülő utasokról. Többnyire dugig volt a busz (elhangzott a sofőr szájából: "kérem, álljanak lapjával, akkor még két ember felfér"), az ülőhelyet úgy lehetett megszerezni, ha az ember elővételben megvette a jegyét.
Ez nem egy járaton volt így, hanem az összes volánnál. Ezer helyen ki volt írva a buszpályaudvarokon.
Mylady 2011.03.09. 21:55:56