Tékozló Homár

Véletleszerűen pörögnek a költségmegosztók?

2011.04.13. 11:54 | jackyll | 183 komment

Zoli tavaly panaszolta be egyik mérőóráját, hogy az valamiért mindig számol, pedig ő sose fűt, elég neki a cső. Naja. Nyilván az egész költségmegosztós rendszer alapjaiban van elbaszva, úgyhogy itt mi megragadnánk a makacs mechanikai hiba visszatérésénél, ami azért elég jó keresztmetszete az egész káosznak:

Tavaly már írtam a Techem Kft.ről, a helyzet azonban súlyosbodott. Aki nem olvasta, annak röviden elmondom miről van szó: A Techem Kft. végzi a lakásokban felszerelt fűtési költségmegosztók felszerelését, üzemeltetését és a számlázást. Nos, mi nem használjuk a radiátorokat, mert nincs rá szükségünk, a hetedik emeleten így is befűtik a csövek és a fürdőszobai, mérő nélküli radiátor a lakást. Ezért elméletileg a kiszámolt díj 60%-át kellene fizetnünk. A maradék 40%-ot pedig a költségosztók alapján osztják el a lakások között. Akinek többet mutat a mérője, az több részt fizet a 40%ból, akinek kevesebbet, az pedig kevesebbet.

Tavaly elpanaszoltam itt, hogy a hat mérőnkből öt nullát mutat, egy pedig 61 egységet, teljesen elzárt alsó és felső szelepek mellett. Akkor a napsütésre gyanakodtam. A Homárnak köszönhetően ki is küldött a Techem egy embert, aki kiolvasta a mérőből a fogyasztást havi bontásban. Ennyit csinált. És szerinte rendben van a mérő, annak ellenére, hogy szeptemberben is regisztrált már mérést, pedig a fűtés csak október közepén kezdődött. Nos, idén ez a mérő már 329 egységnél jár, ami tetemes összeget jelent. Amit ki kell fizetnem, pedig nem is használtam el a fűtést.

Februárban írásban jeleztem a Techemnek, hogy rossz a mérő. Szerintetek mi történt? Hát le se szartak. Azon kívül, hogy kaptam egy sablon levelet, a szokásos szöveggel, hogy "bla-bla te egy hülye lakó vagy, haggyámá minket békén" semmi nem történt. Március végén sikerült egy olyan emberrel beszélnem, aki valamennyi hajlandóságot mutatott a problémám megértésére, miután megígértem nekik, ha nem csinálnak valamit, akkor radiátorostól viszem be a titkárnő asztalára a mérőt. Ez az ember röpke két hét alatt el is intézte, hogy garanciában kicseréljék majd a mérőmet, mert szerinte még ha rossz is a szelep (erre hivatkoznak egyfolytában, csak azt felejtik el, hogy kettő is van a radiátoron, és kizárt, hogy a mozdulatlanságtól bánatukban elromoljanak), akkor is csak tizedannyit mutathatna. A mai napig tartott az örömöm, az alábbi levelet kaptam:

A Techem Kft. megvizsgálta a Székesfehérvár, ... számú lakásban található költségmegosztók Ön által felvetett problémáját. 2010.08.09-én a Techem Kft. szakembere a helyszínen ellenőrizte a lakásban található összes költségmegosztót, és mindent rendben talált. Erről aláírt munkalapot vett fel (csatolom a levélhez). A 2011. április 4-i levelemmel szemben a Techem Kft. határozott álláspontja, hogy mivel a költségosztók jól működnek, így azokat méltányossági alapon sem cserélhetjük le. A Techem Kft. ezzel az ügyet lezártnak tekinti.

Persze, hogy mindent rendben talált, hiszen augusztusban volt itt a szerencsétlen. Idén is elhúzták addig a dolgot, hogy megint vége van a fűtési idénynek. Hogy miért? Mert szart se érnek ezek a mérők, ezzel ők is tisztába vannak, csak eladják jó drága pénzért. Aztán a számlázással megint csak leakasztanak egy jó nagy adag pénzt. Nem tudom mit szólnátok hozzá, ha az elektromos művek is így dolgozna? Belepörög az órátokba havi több százezer forint, kiküldenek egy faszit, az leolvassa az állást és rendben találja a mérőt. Mert itt ennyi történt.

A Techem Kft. aljas, sunyi módon többszörösen is meglopja a lakókat. Mert nem csak nálam pörög a mérő, a fölöttem lakóknak is ugyan ez a problémájuk, itt nem egyedi esetről van már szó.

Így nem maradt más megoldásom, mint hogy jövő héten leszerelem a radiátort mérőstől, és elviszem valahová bevizsgáltatni. Ha valaki tudna ebben segíteni, azt megköszönném.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 12:00:20

Mitől pörög egy kapilláris csöves párologtató szerkezet?
Egyébként:
- Meleg van?
- Igen.
- Akkor ne sírjál!

mohopasi 2011.04.13. 12:02:59

Ezek szerint úgy van ez, hogy x elzárja a raidátort, mert a többiek körbefűtik, aztán sipárog, mert nem sikerül kifizettetnie másokkal a nála hasznosuló hőmennyiséget.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 12:03:58

Ha elég közel van a gerinchez a radiátor, és vascsöves a rendszer, simán átmelegíti a lezárt fűtőtestet is a cső anyagának hővezetése is.
(Az ilyen potyaéhes faszari energiaparaziták szokták leszerelni a mérővel ellátott radiátort, és a spájzban tartani, a helyére meg fölszerelnek egy bontottat. Mert lopni jó. Nekik.)

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 12:04:54

5 mérő nem mér 1 mér,spóroltál eleget,nehogy már mások fűtsék be a lakásodat,te meg semmit nem akarsz fizetni, a lakáson belül cserélj fel két mérőműszert ,lássuk a másik mér e????

mohopasi 2011.04.13. 12:05:37

Látom egyre gondoltunk.

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 12:05:41

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: de, sírjon. a szolgáltatók meg pontosan olyan tetvedékek, ahogy leírta a poszter. aszonnya, az ügyet lezártnak tekinti. anyád.
én is bebasznám a radiátort a kisasszonynak, hogy akkor tessék.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2011.04.13. 12:10:14

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: hülyeséget ne írjál már, mert falra mászok. Ha ki van zárva egy rad. és működik is a szelep, illetve a golyóscsap, akkor még véletlenül se melegíti át a fűtőtestet.
Ettől függetlenül tényleg nem fasza, hogy közvetett fűtésből akarja megoldani a téli melegedést, de ez a rendszer hibája. Az a hülye, aki benevez a költségmegosztós faszságra.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 12:11:40

írja már meg a posztoló az a 329 egység valami,mennyi is lenne egy főtési szezonra Ft-ban, valamint hányas fokozaton megy a mérőműszer nélküli fürdőszobai ami befűti az egész lakást :)))
azért ne legyünk már annyira szociálisak,hogy elvárjuk a szomszédainktól,hogy fűtsék a lakásunkat és még jó sokat is fizessenek,mi meg reklamáljunk pár ezerért

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 12:15:50

nem voltam rest a tavaly augusztusi postját megnézni 483 kommentet kapott

"tavaly 7 egységet idén viszont 61 egységet mutatott. Nem egy nagy összeg az elszámolásban, ~2-3000 Ft lehet, de hát mégiscsak."
akkor most ugye 15000 körüli összegről van szó, 6 hónapra leosztva olcso,nem eladó a lakás?

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2011.04.13. 12:18:13

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: azt nem tudja megírni. A 329 csak egy viszonyszám. Majd mikor meglesz a ház féléves/éves fogyasztása GJ-ban, akkor összeadják az összes költségmegosztó állását és kiszámolják, hogy az hány százaléka a ház teljes fűtésének, a te lakásod fűtése. Ez alapján fizetsz.

Tron65 2011.04.13. 12:22:34

Kicsit off, de kapcsolódik:
Tud-e bárki olyan oldalt, ahol ezen kötségosztók működése, felépítése le van írva rendesen
Bár nálunk nincs, de szeretném tudni, hogyan és mit mér.

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 12:22:54

azt mindenki tudja, hogy valamennyit arányosítanak, akkor is ha hulla volt a hőmennyiségmérő szerinti fogyasztásod, ezt úgy látom a poszter is tudja, nem is ez ellen ágál. hanem az ellen, hogy AHHOZ KÉPEST, hogy nullán álltak a hőfokszabályzók, tisztességesen méri a "fogyasztást" a mérő.
másrészt a középső lakások emiatt a piacon magasabb áron kelnek el mint a szélső lakások, harmadrészt, ha nyílászárócserés házról beszélünk, valóban fognak annyit a korszerűbb ablakok, hogy még a szélsőkben sem kell annyit fűteni (tapasztalatom szerint), mint annakelőtte, tehát a korszerűsítés költségeinek egy része itt kell hogy megtérüljön, meg is térül, hacsaknem a szolgáltató úgy számláz, ahogy neki tetszik, a mérű meg úgy mér, mintha fűtene a lakó.

Robert74 2011.04.13. 12:23:39

Nem tudom hol olvastam hasonló posztot... Ja de! A "faluházasat" Óbudai óriáspanelt. 884 lakás. Ott is vannak ilyen költségelosztós, termosztátos mérőműszerek, ha ez is az?!
Ott is az volt a probléma, hogy az a szerencsés, kainek a lakása, olyan helyen van, hogy körbefűtik, nem lopja a fűtést, neki is be van állítva 20-22 fokra. De nem kapcsol be és nem mér, mert a szomszédok úgy fűtik, hogy 23 fok van a lakásban. Erről nem ő tehet, mert nem verseny ez, hogy feltekeri 26 fokra és ellenfűt...
Sajnos, úgy látszik, hogy az egyedi mérős ilyen fűtés abszolút nem panelbe valók, mert a középen, lévő lakások, ahol több a szomszéd, jóval kevesebbet fizet, mint aki a szélén lakik, két utcafronti fallal...

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2011.04.13. 12:24:21

Amúgy azt tudnám tanácsolni a posztolónak, hogy ha már úgy is állandóan zárva van a radiátor, hogy haladjon el a helyi távhő cég műszaki csoportjához és kérjen egy engedélyt a fűtőtest megszüntetésére. Így szabályosan leszerelheti a radiátort, és nyugodtan élvezheti a többiek által biztosított közvetett fűtést. Mindenki boldog. Főleg a szomszéd. :D

zsiráffff (törölt) 2011.04.13. 12:28:08

Jó melegbe csücsülni otthon, az kéne, fizetni érte meg derogál? Na, hátha a szomszédaid is elzárják majd egyszer a fűtést körülötted. Aszta cirkalmas fajtáját az ilyennek....

Héttörpe (törölt) 2011.04.13. 12:31:35

Nálam a kaplláriscsöves szart októberben cserélik. Kajakra végig ott van a radiátoron egész nyáron. Zárószint, kánikulában 28-30 fok egy nyáron két hétig. Úgy párolog a nafta, mint az állat.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.13. 12:32:09

A radiátort hideg vízzel kell locsolni, akkor nem melegszik!

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 12:32:16

"A Techem Kft. aljas, sunyi módon többszörösen is meglopja a lakókat."

remélem a cég beperli nagy nyilvánosság előtt többszörös hitelrontásért, most szólok kedves postoló, drágább lesz mint a fűtés :)))

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 12:33:31

@Aki a zsiráfotszereti:
mint fentebb írtam, azzal ő is tisztában van, hogy kell fizetni, mert kell, és ez így van rendjén.
de
ha nem tekeri fel a szabályzót egyáltalán miért fizessen ugyanannyit, mintha feltekerné
mikor kifizette a lakását, nyilván többet is adott érte, mint egy szélső lakásért, épp ezen oknál fogva, tehát így vagy úgy, de megfizette a fűtés-spórolását.
szerintem.

kötözködő 2011.04.13. 12:35:26

Azért teheti meg, hogy a szomszédok fűtését élvezi, mert azok jobban fűtenek, mint kéne. Ha mindenki csak 20-21 fokra fűtene fel, akkor neki is be kellene kapcsolni a sajátját. Hátha olvassák a ház lakói, egy próbát megér. :-)

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 12:35:31

@Héttörpe: na ez meg a másik... így van. tehát a szolgáltatók valóban meglopják a fogyasztókat, mert a mérőfolyadék akkor is párolog tisztességesen, ha nem ők fűtenek, hanem a nap.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.04.13. 12:36:53

Az kéne, hogy zárja el mindenki, és megfagy az egész ház.

zsiráffff (törölt) 2011.04.13. 12:40:48

@Dr. Körömlakk ®: Ez a gondolatmenet csak ott bukik meg, hogyha feltekerné a szabályzót, akkor többet is kéne fizetnie. De ő inkább nem tekeri sehova, majd fölvesz inkább mégegy kardigánt,csak fizetni ne kelljen. Persze így is van legalább 18 fok. Lehet ezt csűrni-csavarni, de nálunk ezt lopásnak hívják...

mrzigi 2011.04.13. 12:44:28

Az egész egyedi fűtésmérés a panelban egy f.sszág.
Tényleg csak arról szól, hogy ki tudja a szomszédjával kifizettetni a saját lakásának a fűtését.

Ismerek több olyan házat, ahol felszerelték, majd lakógyűlés döntött, hogy az elszámolás marad az össz fűtés/lakásszám ... mert a lényeg a radiátorra felszerelt hőmérsékletre nyitó/záró szelepek.

A 7. emeleten 25 fokra téve is folyamatosan zártak a szelepek
Csak azzal, hogy nem megy a felesleges fűtés-ablaknyitás páros (utca fűtése) már meg is van a spórolás.

A földszinten szélen meg 7/24-es max fűtéssel is nehéz néha elérni a 22 fokot (ami egy vagyon egyedi mérésnél).

Összefoglalva: a lényeg a radiátorokra felszerelt, beállítható, max 25-26 foknál záródó szelepek !!

Rózsaszín Lódenkabát 2011.04.13. 12:49:43

Költségmegosztós, panelprogramban felújított, leszigetelt, lecserélt nyílászárós panellakásban lakom és nálunk is költségmegosztó működik. Mi sem nyitjuk ki a radiátorokat egész télen, mert egész egyszerűen az átfolyó csővezeték simán felfűti a lakást. Néhány fázós öregen kívül mindenki így csinálja az egész épületben mert annyit szigetel a ház, úgyhogy nem a szomszéd kárára nem fűtünk.
Ennek ellenére mindenki azon panaszkodik, hogy szinte semmit sem csökkent az egész ház téli fűtési díja.
Ezek a költségmegosztók csak átb...szásnak jók, senki sem tudja a végén hogy mit és miért fizet, egyáltalán azt sem látom át, hogyan számolják ki az egész ház fűtési díját (elvileg van egy hőcserélő központ valahol a ház környékén és onnan olvassák le valahogy....

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 12:49:56

@Aki a zsiráfotszereti: én sem fűtök, de nem azért, mert akkor fizetni kellene (így is kell, tehát ez nem motiválhat), hanem azért, mert nincs hideg a lakásban. ha picit hűvös van, felveszek egy kardigánt, na még hidegebb, rácsavarok annyira, hogy ne fázzunk má. de igen, nem fogok 25 fokot fűteni, mert egyrészt nem igényeljük, másrészt meg pusztán amiatt kéne, hogy tisztességbű mi is fizessünk má egy valag pénzt, szolidájjunk a szomszédokkal??? hát ez nem lopás zsiráf, ez nem az.

zsiráffff (törölt) 2011.04.13. 12:51:25

@Dr. Körömlakk ®: Neveltetés kérdése hogy minek nevezzük, asszem. :)

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 12:52:07

@Rózsaszín Lódenkabát: pontosan. annyit fűznék hozzá, hogy a tévé is foglalkozott vele valami házonkívülbe vagy mibe, hogy maga a szolgáltató embere sem tudta elmondani a számla sorait, hogy mi micsoda, szóval ki van ez találva.

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 12:53:59

@Aki a zsiráfotszereti: nem, nem neveltetés kérdése.
én nem lopok senkitől, az, hogy a technológia így működik, senki sem kérte, és senki sem mondta el előre. ez van. a te logikáddal élve, a középső lakásban lakókat a beköltözésük napján le lehetne sittelni lopásért, mert akarja vagy sem, a lakása melegebb, mint a szélsők.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 12:54:46

Ugy látom sokaknak az a lényeg,legyen meleg de ne én fizessek, ha a házban van központi mérőegység,osszák szét lakés/légköbméterbe,kinek mekkora akkora rész fizessen,nem kell egyedi mérő,mert a lakások egymást is fűtik(egy hozzá nem értő véleménye)

zsiráffff (törölt) 2011.04.13. 12:57:42

@Dr. Körömlakk ®:

Whatever :) Mindenki úgy csinálja, ahogy jónak látja. :)

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 12:58:54

@Aki a zsiráfotszereti: Tündérvirág. Szerinted ezt a lakó "csinálja"?

GZoli 2011.04.13. 13:00:11

Ahogy írja is a tag, a fűtés 60%-át mindenképpen kifizeti, a maradék 40%-ot adja a költségosztó, ahol elvileg figyelembe veszik a lakás elhelyezkedését is, szélső, középső, sarok, stb. Ez alapján osztják el a fogyasztott hőmennyiséget a ház főmérője alapján. Ez csak arányokat tud mérni, nem fűtést.
Megnyugtatok mindenkit, párolog ez fűtés nélkül is, mert attól még meleg van.

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 13:01:07

@Aki a zsiráfotszereti:
ja, amúgy meg nyáron a szemét szélsők szopjanak halat, mert náluk jobban működik a láthatatlan légkondícionáló, ráadásul tök ingyen. ez komoly. azazhogy ne szopjanak halat, hanem menjenek böribe, mert olyan szolgáltatást vesznek igénybe, amiért egy vasat sem fizetnek, én meg fizetem a kurva áramot, mert a ventillátor megy mint a motolla. vagy a klíma, kinek mije van... ugye.

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 13:02:10

@GZoli: ezt pofázom nemtom hány komment óta, de mindenki azt írja, hogy szemét a poszter, mert nem akar fizetni... de a posztot nem olvassák...

mrzigi 2011.04.13. 13:02:37

@Rózsaszín Lódenkabát:
"az átfolyó csővezeték simán felfűti a lakást"
Tévedésben vagy. Ha így lenne, akkor a földszinten is el lehetne zárni a fűtést, és meleg lenne ... de nincs, max fűtés mellett sem.

Tehát, nem a cső fűti fel a lakásod, hanem az ALATTAD LAKÓK !

zsiráffff (törölt) 2011.04.13. 13:04:10

@Dr. Körömlakk ®:

Ejj, de begurultál, node miért is? Elvégre akinek nem inge, az ugye nem veszi magára.

A kismókuskám amúgy jobban tetszene, ha esetleg lehet választani...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 13:05:47

@mrzigi: padlófőtése van alulról, a közfalakat a két szomszéd fűti, felül meg védi aki felette lakik:))) megvenném a lakást :)))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 13:11:21

@Dr. Körömlakk ®: Na mégegyszer, technoidióták és hölgyek kedvéért:

(Ja: semmi közöm nincs és nem is volt soha semelyik energia-céghez, sajnos, bár ezen én szívesen változtatnék. Az egyetemen voltam az orwelli években a bioklimatológiai speckoll diáktitkára.)

- A hőszolgáltató hőt szolgáltat a lakásokban. (Esetenként egyéb bevételei is lehetnek, szemétégetésből, áramszolgáltatásból stb. de ezt most hagyjuk.)

- A hő egy részét leggyakrabban radiátorokban és egyéb hőcserélő berendezésekben forgatott vízzel szállítja.

- A hő egy része valóban a radiátorokból 'áramlik' a lakásba, a többi a fűtéscsövekből, a szomszédok irányából és a használati melegvíz vezetékekből.
- Van, aki hűvösebb lakást szeret (pl. klímaxoló szinglik), van, aki sokkal melegebbet (érszűkületes nyugdíjasok, kisgyerekes családok).

- Van, aki retteg a friss levegőtől, ezért soha nem szellőztet, van, aki meg attól kap pánikrohamot, ha zárva van az ablaka. A többség valahol a skála e két vége között van.

- A társasházba betáplált hőt ezért nem egyformán használják el az ott lakók.
- Teljesen jogos igény, hogy aki több hőt használ, az arányosan (!) többet fizessen.

- Elvi-műszaki akadálya nincs, hogy a lakásba belépő valamennyi hővezeték be- és kilépő hőmérsékletét és az áramlás sebességét megmérjék. Ez történik a társasház hőközpontjában. Lakásonként is történhetne, de akkor ahány helyen bemegy a cső, annyi helyen kellene felszerelni, darabonként alig pár százezer forintért.

- Ráadásul - mivel a társasházaknál extrém ritka a lakások közötti valódi hőszigetelés - a szomszédok "energiájának elszívása" miatt itt is korrigálni kellene, mérni és rögzíteni a lakásban az eredő hőmérsékletet és a páratartalmat (a levegő hőtartalmát ui. a páratartalom is nagymértékben befolyásolja).

- Egy átlagos, 3 szobás lakás esetén becslésem szerint olyan 4-5 millió forintból már kijönne egy olyan hiteles hőfogyasztás-mérés, ami mindenki számára elfogadható lehetne. Bármelyik társasház dönthet úgy, hogy ezt a kiadást egyszer beinvesztálják (+ karbantartás, rendszeres hitelesítés, sz. e. javítás, hiteles leolvasás). A hőszolgáltatóval is születhet olyan megállapodás, hogy ők ruháznak be rá, de akkor ezt a hő árába be kell számolniuk, azaz ennyivel többet kell fizetni a fogyasztóknak. (5 millió forint + kamatai + fenntartási és üzemeltetési (leolvasási) költség, legalább 20-100eFt évente, azaz havonta és lakásonként szerény becslések szerint nagyságrendileg 50eFt-ért megoldható, hogy Faszariék mintegy 1000 Ft-tal kevesebbet fizessenek, mint Herdálóék.

Ráadásul Szingli kisasszony így is majdnem annyit fog fizetni - ugyanakkora lakásban - mint Nagycsaládosék, ugyanis az emberek által termelt hőmennyiség sem jelentéktelen, nem beszélve a főzéssel-mosással levegőbe juttatott hőről. Az ajtóban megálló pizzafutár akkor is elenyészően kevés hőt juttat egy vevő lakásába, ha máskülönben meleg...

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 13:12:23

@Aki a zsiráfotszereti: Jó, hát legyen: Kismókuskám :)
szóval: nem gurultam én be, hanem úgy látom, hogy a véleményalkotásodkor bizonyos tényeket következetesen kihagysz, és csak azokat említed, amik a Te teóriádat támasszák alá.
tehát kihagyod:
- fizet a fűtésért
- középső lakás ÉPP EMIATT többe is kerül, TEHÁT MEGFIZETI AZ ITT MEGSPÓROLT 40% rá eső hányadának kimutathatatlan mértékű "meleglopását"
- a nyári többlet áramfogysztását VALÓBAN neki kell kifizetni, míg a szemét szélső vígan heverészik a hűvösebb lakásban, nem kell bekapcsolnia, vagy nem annyit kell működtetnie drága áramon a hűtőketyeréjét.
szóval nem gurultam be, csak sok kísérletet teszek rá, hogy belásd, hogy nem fekete és fehér.
nna. :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.13. 13:12:39

Háromra mindenki fűtse be a másik lakását!

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 13:14:51

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: :D
tehát? mert ok, elolvastam, megértettem? de ettől tolvaj a szemét poszter? vagy mi?

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 13:16:48

@Dr. Körömlakk ®: kimaradt az a lényeges pont,ha a szélső lakást 40 fokos napsütés éri nyáron és a betonfalon tojásrántottát is csinálhatna ha nem lenne függőleges :))))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 13:16:49

@Bruti: Meglepődnél egy hőfotón, ami mutatja az elzárt radiátor hőmérsékletét. Réz- és műanyagcsöves rendszereknél pár centi, ha melegszik az elzárás után, de a "békebeli" vastag falú vascsövek érdekes dolgokat tudnak.

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 13:17:46

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: akkor meg a gázzal spórol a szeméttye. kivéve ha villanytűzhelye van a mocsok burzsoának.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 13:20:17

amugy lehet rosszul tudom de a legalsó sarok lakások a legrosszabbak,télen hideg, nyáron meleg,olyat nem vennék :)))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 13:22:56

@atpijkamo: Az egységsugarú poszt-szocialista fogyasztónak sem az egyéni mérés, sem a szabályozás nem való. Nem véletlen, hogy a buszokon is kikötik az ilyeneket.

mrzigi 2011.04.13. 13:25:01

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Kiegészíteném pár aprósággal, amit a legtöbben nem is tudnak
a) Nem a lakás levegőjét fűtöd. Mint ahogy a nap sem a föld légkörét fűti, úgy te sem a lakásod levegőjét fűtöd. A falakat fűtöd, és azok melegítik fel a lakás levegőjét.
b) éppen ezért egy szellőztetéssel (gyors, teljes átszellőztetés) nem hűtöd ki a lakásod, hiszen csak a felfűtött meleg levegőt engeded ki, de a falak melegek, így gyorsan felmelegítik a beengedett friss levegőt
c) na pont ezért gáz, ha a melletted lakó nem fűt, és pont ezért van az, hogy te fűtesz helyette is ... mert te fűtöd a falat, ő meg nem. Hogy meleg legyen nálad át kell melegedni a falnak, az meg mindkét oldalra melegszik, nem csak feléd.
d) úgyhogy mérheted te joulera pontosan, hogy melyik lakásba mennyi volt a felvett hőmennyiség ... semmit sem érsz vele, hisz a falon leadott-felvett hőmennyiséget NEM TUDOD MÉRNI !

Egyszóval, amíg a falak nincsenek jól leszigetelve lakáson belül, addig mindenféle precízkedés meg megosztás meg hasonlók tökéletes átb.szások (és akkor is a hő felfelé száll, tehát padlófűtése lesz a fentebb lakóknak).

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.04.13. 13:25:09

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Az a legjobb, mikor fűt mint állat, és letakarja egy vizes ronggyal a mérőt.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2011.04.13. 13:26:38

Én is azt gondolom, hogy fizessenek a szemét középen lakók is! Ne csak a szélsők!
És a szemét kubaiak is fizessenek, mit képzelnek, mégha náluk nincs is fűtésrendszer, mert 15+ fok van egész évben. Felháborító! Telet Kubába is, ha másként nem megy!

GZoli 2011.04.13. 13:30:09

@Dr. Körömlakk ®: Az én lakásom ház szélén-sarkán van, ilyen sötétebb tégla színű-mintájú, de épp emiatt nyáron is melegebb, mit a középső, vagy jobb elhelyezkedésű. Így olyankor is többet kell klímázni. Szóval nem annyira jó akkor sem.

sunabajnok 2011.04.13. 13:30:44

Szia Zoli!

Ugyan ezt szopom én is, csak azzal a különbséggel, hogy nálam szélső lakás lévén 25-28 fok van télen nyáron. Engem is anyáznak a lakók, mert nem fűtök, de könyörgöm!!! Meg lehet dögleni!!!!!
Alattam, felettem idősek laknak, akiknek nem tudtuk elmagyarázni, hogy ha kompenzációt választanánk,akkor is fizetnék, és nekik is kevesebb lenne. De nem akarták, pedig így fair.
A techem meg finoman szólva leszophat!!! Leolvasás után 5 hónappal kaptam meg a csekkemet a leolvasásról!!!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 13:31:08

@Dr. Körömlakk ®: Nem. Attól tolvaj, hogy a "méretlen" radiátorral és a szomszédaitól áramló padló-, fal- és mennyezetfűtéssel fűt, és közben háborog, mert bár qrwa meleg van nála, mégis párolog a folyadék az olcsó mérőből. Hallottam olyan "éhes proletár"-okról, akik szolgálati lakásukban nem fűtöttek be a kályhába, hanem az átalánydíjas (szintén nem mért) konyhai gáztűzhellyel fűtötték az egész lakást. Náluk legalább működött a természetes kiválasztódás, mert a sok CO miatt vagy meghaltak, vagy tartósan betegek lettek...

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 13:32:57

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: na jó, hát ez persze hogy szarrágás. de alapvetően, pusztán amiatt, mert bammeg meleg a lakás, nem tolvaj. hogy itt hőbörög? mittomén.

GZoli 2011.04.13. 13:34:54

@sunabajnok: Nálam inkább csak nyáron van meleg, télen pedig hideg. Kicseréltettem az ablakokat is nagyon jóra, de nyáron redőny + klíma nélkül meghalnék. Télen örülök, ha a szélső szobában van 20-21 fok. Van, hogy klímával fűtenem is kellett, hogy ne fagyjak meg. (nincs mérőnk)

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 13:34:58

@GZoli: hát ja. nálunk a mammer kihalt a szélsőből, vicc pénzért adták el a lakást, mert hideg. télen. meg nyáron is.
én levontam a végső konklúziót: mindenki egy szemét tolvaj, és jelencse föl magát most. kivéve én.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.13. 13:37:01

A szélső lakásokat le kell bontani, akkor nem lesz olyan meleg középen sem.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 13:38:00

na kitaláltam valamit,hátha megoldja a postoló problémáját- a jővő télre-:
irjon egy levelet a cégnek-ha addig nem jön meg a cégtől a perre hívó papir-irja le,hogy nyáron felújitotta a lakását és azok a szőrnyű munkás emberek nekilöktek a mérőnek valamit ami letört a radiátorról-persze kalapáccsal csapjon oda neki- és kérje meg a szolgáltatót szereljen fel újat mert ő szeretne fizetni:))

sunabajnok 2011.04.13. 13:38:01

@GZoli:

Átalánydíjas lakásból menekültem költségelosztósra. Különbség? Az átalánydíjas 10. emeleti lakásban párás, nyirkos rothadós meleg van,télen nyáron. 30.00 havonta.
Két éve költségelosztós hetedik emeleti állandó 25 fokos télen nyáron 18 ezer havonta. Csak olykor egy évet is kell várni a számlára.

Rózsaszín Lódenkabát 2011.04.13. 13:38:07

@mrzigi: Így első blikkre nem értem amit írsz.
Én annyit tudok: az átfolyó cső téli fűtési időszakban nem "meleg", hanem tűzforró - a gyerek egyszer megégette a kezét - míg ez a korszerűsítés előtt olyan meleg volt, mint amilyen a radiátor.
Én ezt összefüggésben hozom azzal, hogy mivel a lakások zöme a jó hőszigetelés miatt ki sem nyitja a radiátort, így a víznek nincs hol lehűlnie, hanem forrón átszalad az egész házon - így elegendő fűtést adva mindenkinek. Vagy rosszul logikázok?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 13:38:23

@mrzigi: Lehet azt is mérni, csak qrwa drágán. Amúgy meg ne is írj ilyeneket, mert Faszariék úgy sem mennek a Tüzépre, hogy belső hőszigetelést készítsenek. Pedig, ha minden falat, padlót és födémet beburkolnak legalább 15 centi belső hőszigetelő anyaggal*, és legalább 3 rétegű, teljesen légzáró ablakuk van, és beszerelnek olyan légcserélő+hőcserélő izét is, ami a bejövő levegőt a kimenő hőjével teljesen felmelegíti, mindenki jobban jár.
Főleg a tüzépesek, a kőművesek meg a szerelők.

*Ez nem a reklám helye.

Secnir 2011.04.13. 13:40:05

a poszt tolónak üzenem:
"jövő héten leszerelem a radiátort mérőstől, és elviszem valahová bevizsgáltatni. Ha valaki tudna ebben segíteni, azt megköszönném."

naszóval kisfiam.
szombat este odaállsz a radiátor elé. Megfogsz egy nagyflexet, amikor elkezdődik a valóvilág. a radiátor és a szelep ELŐTT csinálj egy bemetszést 4 cm mélyen, kb 90°-os szögben. Ha elkezd spriccelni a nagyflex vízhűtése, akkor jól csinálod.
Rögtön utána ugyanezt az elmenő ágnál is meg kell csinálni.
Ha megvan, akkor egy 10 kilós kalapáccsal (az OBI-ban Samu néven keresd) levered a radiátort, ámde vigyázol, hogy a mérőműszer NE sérüljön. Ezért ildomos célzóvíz elfogyasztása előtte (olyan 2 dl körte megfelel). Lehetőleg a radiátor elé rakjál egy ágyat, amire rá tud dőlni.
A szomszédokkal pedig ne törődj.

sunabajnok 2011.04.13. 13:40:39

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:

:))) amikor a lakást megvettem, kértem őket, hogy jöjjenek leolvasni tulajdonos váltás miatt. nem jöttek. 312.ezer forint tartozást hagytak a nyakamba, és még nem jelölte ki a bíróság a tárgyalás időpontját. A techem/tököm/ stabilan szarik rám, mondván ők évente egyszer kötelesek kijönni. Minek használtam a lakást addig, amíg nem volt leolvasás. na ezen dobtam egy hátast.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 13:41:42

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
tőkéletes gyilkosság,apu fingik,mindenki meghal gázmérgezésben :))

GZoli 2011.04.13. 13:43:14

@sunabajnok: Ezek szerint én olyan városban lakok, ahol olcsó a fűtés: 40nm = kb 11.000Ft. Télen-nyáron ennyit fizetek, és pont mint kint:télen hideg, nyáron meleg. Nem hinném, hogy jobban kijönnék költség osztóval (bár lehet, mert talán nekem vannak a legjobb ablakaim és elvileg figyelembe kéne venni számoláskor a szélső elhelyezkedés miatti pluszt), mondjuk elég nagy radiátorokat szereltettem fel.

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 13:43:18

@Sün‼: Te valahogy mindig tudod a tutit. :) mahjong :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 13:44:24

Azt hiszem, lezárhatjuk az egészet azzal, hogy egyetlen közös ház sem felelhet meg az egyéni igényeknek. Vannak továbbá olyan, a lakással kapcsolatos igények, vágyak is, amelyek a valóságban soha nem fognak beteljesedni, csak a filmeken.
Megoldás: Moziban kell lakni.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 13:44:47

@sunabajnok: hát hülye egy ügyvédet választottál lakásvásárláskor,ugyanis-tudtommal- bele kell irni tehermentes,valamit az össze közüzemi mérőt le kell olvasni(szerződésbe beirni),közösen átiratni,fizetnie a volt tulajnak, jó tanulópénz volt neked :))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 13:45:55

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Itt nem, az a hő- és légcserélő apparát (kb. 500eFt/db) megvéd tőle - ha ki nem kapcsolják, mert "áramot fogyaszt"...

Rózsaszín Lódenkabát 2011.04.13. 13:46:07

@mrzigi: "Ha így lenne, akkor a földszinten is el lehetne zárni a fűtést, és meleg lenne"
Nam még egyszer elolvastam. Az egyik földszinti lakóról tudom hogy nem fűt - ő is panaszkodik arra, hogy milyen forró a cső - nyilván nála a legforróbb és a tizedikre hűl már le egy kicsit.
A többi földszinti lakót nem ismerem. De általánosságban 27 fok van a lakásunban télen (minden vendégünk megjegyzi, hogy "nálatok mindig meleg van") pedig "csak" a negyediken lakunk. Pusztán a lelkiismeretfurdalás miatt nem fogom kinyitni a radiátort 33 fokot csinálva, hogy hadd segítsek be az alattam lakónak...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 13:48:02

@Sün‼: Ha viszont a középsőket bontják le, nem fog átszűrődni semmi a meleg szomszédoktól...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 13:48:34

@Rózsaszín Lódenkabát: "lelkiismeretfurdalás miatt nem fogom kinyitni a radiátort 33 fokot csinálva, hogy hadd segítsek be az alattam lakónak."
a hő felfelé száll,tehát te lehetnél a padlófűtése az 5.-en lakónak :)))

sunabajnok 2011.04.13. 13:50:00

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:

Az ügyvéd nem hülye, mert nem a szolgáltatóé a költségelosztó, hanem a techemé. És az ügyvéd bekérte a szolgáltatóktól a tehermentesítést, ami 0-ás is volt, csak én két hónappal a leolvasás előtt vettem a lakást. A szerződésünkben benne is volt, hogy a sarat a volt tulaj állja, azonban mivel váltás történt, ezt rajtam IS keresi, meg a volt tulajon IS. A volt tulaj eltűnt, én meg nem vagyok hajlandó fizetni.

AlulírottFentemlített 2011.04.13. 13:52:12

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Szuper és mindenre kiterjedő a magyarázatod, gratula!

Most már csak az kérdésem, hogy ha a pizzafutár 32cm-esnek rendelt de valójában 28cm-esnek elkészült pizzát hoz ki, az szignifikánsan kimutatható eltérést okoz-e a hőmennyiség mérési eredményekben?
:-)

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 13:54:20

@sunabajnok: ehh,kezdem érteni,mivel 0-ést kaptál,igy most azt mondják a 2 hónap alatt te csináltad -leolvasásig- a számlát,jó a perben bizonyitsák be!!!,remélem a 0-ás papirod megvan dátummal!!
nem kellett volna a vételárnól egy kis letétett csinálni az ügyvédnél amig minden számla megérkezik,ha pedig a szerződésben benne van ,hogy a volt tulaj fizet,mi az ,hogy eltünt?? ha meg nem halt addig perelheti tőle a szolgáltató a lovét,te nyertél mindenképpen,s ne fizess:))

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 13:55:18

@AlulírottFentemlített: igen egy 32cm pizza hőleadása nagyobb felületen nagyobb :))

Dr. Körömlakk ® 2011.04.13. 13:56:02

@AlulírottFentemlített:
bocsi, hogy beleszólok, csak izé..
szerintem ez hűti a lakást. télen tetűség, nyáron lopás. de csak szigorúan az eredeti mérethez képest, és nem pedig a ház/lakás hőmérsékletét figyelembe véve.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 13:57:22

@AlulírottFentemlített: A hőmennyiség-különbség természetesen teljes biztonsággal mérhető, ugyanakkor külső szemlélő számára csak akkor érzékelhető, ha a megkárosított(?) megrendelő kiba$$za mérgében a pizzát a teljes légzárású, három rétegű, nemesgázzal töltött, aranyfüsttel hőtükrözött ablakon...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 14:00:58

akkor a nap kérdése : ha minden nap egy 32cm forró pizzát rendelek és a kiszállitott pizza érkezési hőmérséklete a 21 fokos lakásba 39.5 fokon érkezik meg,mennyi a lakás fűtészsámla csökkenése havi szinten,ha figyelembe veszzük ,hogy egy félmeztelen ,meleg de 36.0 fokos pizzafutár hozza ki :)))

mrzigi 2011.04.13. 14:01:05

@Rózsaszín Lódenkabát:

Az alattad lakónak nem fogsz segíteni, ha fűtesz ... a hő még mindig felfelé száll.

A cső hiába forró, a földszinten szélen max fűtés mellett is meg lehet fagyni (és egy vagyont kifizetni).

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Belső hő (és HANG) szigetelésnek a 1,5-5cm bőven elég úgy mellesleg. Vannak erre spéci, lapokban árult anyagok.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 14:03:00

@Secnir: B+! Ennek simán eladhatnál egy csőfagyasztót dupla áron, erre elpoénkodod!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.04.13. 14:06:26

Én két dolgot nem értek:

Nyáron mitől van hidegebb a szélső lakásban, amit több irányból melegít a nap?

Illetve, hogy ha a mérő a problémás, akkor miért akarja a posztoló a radiátort is bevinni az üsz-ra?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 14:06:37

@mrzigi: A hősugárzás lefelé is működik, ha máshogy nem, nem engedi a felszálló meleg levegőt kihűlni. Szereltem már csillárt távfűtéses régi, nagy belmagasságú lakásban...
1-1,5 centi inkább jelképes hőszigetelés, arra jó, hogy az érszűkületes nagyapa megnyugodjon, hogy nem fogják a gyerekek megfagyasztani a szellőztetéssel. Attól nem lesz "passzív" lakás.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 14:09:18

@Peti817172M: 1. lehet a lakás nem a napos oldalon van,északi!!
2. mert a mérő csak radiátorral együtt érvényes::)) és tuti ha odabacca az asztalra annak lesz hatása :)))

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.13. 14:11:05

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Az attól függ, hogy a meleg pizzafutár mennyit várakozik a 21 fokos lakásban.
Ha hetero, akkor ez szorzandó 1,54-gyel.
Nem tisztázott az sem, hogy hányszor hozza ki havonta a pizzát.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 14:12:45

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: azt tudom ajánlani a panelban lakoknak,ebben a gazdasági helyzetben gyűjtsék össze szép lassan a papir tojástartó tálcákat,egyszerre lesznek környezetvédők,nem unatkoznak mig felragasztgatják a falra és nagy hang és hőszigetelést érnek el a szomszéddal szemben,egyedi lesz a lakásuk az tuti :)))

mrzigi 2011.04.13. 14:15:15

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
A hősugárzás igen, de az jelentéktelen a hőáramláshoz képest, ami felfelé hat.
A csillárnál azért lehetett meleged, mert annak a lakásnak a meleg levegője volt ami felszállt a plafonig, tehát nem a felső fűtötte fel (hacsak nem rakott be magának padlófűtést, amit kétlek).

A 1,5-5 centis speciális szerkezetű anyag (jobb esetben párnafán, lécen szerelve) bár nem tökéletes hő és hangszigetelő, de ár/érték arányban egész meggyőző.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 14:15:18

@Sün‼: ej Sün,nem figyelsz " minden nap", természetesen figyelembe kell venni ha mindig félmeztelen jön megfázik,igy a hőmérséklete bizonyos napokon elérheti a 38-38,5 fokot is,valami átlagszámitás kellene :))))

GZoli 2011.04.13. 14:16:12

@sunabajnok: Egyszer csak megjön!@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Az hangban is csak az alacsonyabb frekvenciát fogja, hőben nem tudom.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 14:17:18

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Nem jó!
Amíg azt csinálják, lemaradnak a "Száll a nyál" és a "Vak asszony visszanéz" tévésorozatok legérdekesebb részeiről, sőt, lehet, hogy nem hallják a szomszéd szobában sem meg, hogy a "Véres lábnyomok a levegőben" sorozat adott epizódjában ki épített áldozatai petefészkéből kandallót...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 14:17:25

@mrzigi: van egy kérdésem,ha egy lakás mennyezetét alufóliával ragasztom be ,mennyi a hővisszaverődés hányadosa és a megtakaritás amit nem adok át a felettem élőnek,nehogymá neki legyen padlófűtése:)))

mrzigi 2011.04.13. 14:18:15

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
A tojástartó, mint hangszigetelő egy régi Urban Legend ... csak sajnos legend, és nem tény.
Az 5 centis csendlap, na az hangszigetel, a parafa lap is ... a tojástartó meg egy vicc.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 14:18:33

@mrzigi: Hány év alatt térül meg egy költségmegosztós lakásban? ;-D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 14:19:58

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Nem jó, az az ő hőjét is visszaveri, nem fog téged felülről finggal fűteni...

AlulírottFentemlített 2011.04.13. 14:20:05

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: @Dr. Körömlakk ®: @Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Köszönöm a válaszokat :-))
Elnézést, hogy pocsékoltam az energiáitokat FONTOS kérdésekkel!

mrzigi 2011.04.13. 14:20:35

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Alufólia ugyebár csak a hősugárzás ellen véd, a hővezető képessége annyira nem rossz.
Viszont a 10-20 centi vastag purhab lapok (alul alufóliával), na az már szigetel :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.13. 14:21:12

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Össze kell gyűjteni a lázas, meleg pizzafutárokat!
Így lehet a legtöbbet megspórolni.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 14:22:41

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: a postolonak 23 és fél év alatt, egy földszinti saroklakásnak a földrengés és visszabontás után 112 év 4 hónap alatt :))))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 14:22:48

@mrzigi: Nem csak mese, mondjuk nem a szomszédos helyiség hangját nyeli el, hanem megakadályozza a visszhang kialakulását. Ezért burkolták régen a kis közösségi rádiók stúdióit és az amatőr együttesek próbatermeit tojástartókkal, lehetőleg több rétegben.

mrzigi 2011.04.13. 14:24:15

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Attól függ, hogy hanyadik emelet.
3-4 emelettől felfele felesleges, ott fűt az alsó szomszéd.
Földszinten, és szeles oldalú, hideg falú (nem panelprogis) lakásokban van csak értelme hőszigetelésnek.
Hangszigetelésnek mindenhol ... mert mindig vannak renitens, együtt élni képtelen emberek sajnos.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 14:25:04

@mrzigi: Francokat!
Legjobb a Feri!
Na ő tényleg jól szigetel. Hő-, víz- és zaj ellen egyaránt.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.13. 14:25:59

@mrzigi: ez a jó mert akkor a lakás légköbmétere kisebb lesz és kevesebbet kell fizetni utána,igaz a mennyezeti lámpa a vasárnapi levesestányéromba ér de igy mindig forró lesz a e leves :))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 14:26:47

@mrzigi: Neuraszténiásból talán még több van, úgyhogy biztosan jó üzlet a hangszigetelés.
(Belső hangok ellenit kellene már kitalálni és eladni...)

mrzigi 2011.04.13. 14:27:00

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Ez így van ... szóval az az urban legend, hogy kétoldali hangszigetelő.
Neked belső hangjaidat elnyeli-visszaveri szögben ... tehát arra jó, ha te vagy hangos.
Na azért általában, esetek 90%-ában nem ez a helyzet, hanem hogy a szomszédod hangos, ami ellen meg annyit ér, mint a szenteltvíz.
Testhang ellen meg még annyit se.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 14:28:06

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Told feljebb azt az állítható lelógású lámpát, és tegyél bele ledes kompaktot!

Secnir 2011.04.13. 14:49:04

@mrzigi:
"A tojástartó, mint hangszigetelő egy régi Urban Legend"

hát nem UL. nekünk két napunkba telt, míg haver pincéjét (jó nagy vol basszameg) kiraktuk 10-es tojástartóval.
És jelentősen csökkentette a kifelé menő zenét - egy titka volt: az ablakra 3 réteg került, míg az vasajtóra 2 cm-es hungarocell is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 15:03:16

@Secnir: A "sima" (pl. kárpitos) szivacs jobb hangszigetelő, mint a hungarocell.

Secnir 2011.04.13. 15:17:48

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
mea culpa, ez volt kéznél.
majd legközelebb.

betuemberek 2011.04.13. 16:01:58

@sunabajnok:
"amikor a lakást megvettem, kértem őket, hogy jöjjenek leolvasni tulajdonos váltás miatt. nem jöttek. 312.ezer forint tartozást hagytak a nyakamba, és még nem jelölte ki a bíróság a tárgyalás időpontját. A techem/tököm/ stabilan szarik rám, mondván ők évente egyszer kötelesek kijönni. Minek használtam a lakást addig, amíg nem volt leolvasás. na ezen dobtam egy hátast."

Ezt érdekesnek találom. Mi vásárlásnál felhívtuk őket, kijöttek, csináltak egy valami munkalapot. Egyébként meg azt is felajánlották, hogyha mi leolvassuk, a közös képviselő aláírja és beküldjük, akkor az elszámolásnál figyelembe veszik. Figyelembe is vették, amit leolvastak!!! A házunk többi lakójától sem hallottam még panaszt rájuk.

mrzigi 2011.04.13. 16:17:37

@Secnir:
Visszaolvas 4 azaz NÉGY hozzászólást, és nem hőbörög ....

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.04.13. 16:36:42

Sok hozzászólást elolvastam, de a megoldást még nem hallottam:

HENGER ALAKÚ LAKÁSOKAT KELL CSINÁLNI VAZZE!!

mert így nincsen sarok lakás, a több szintet pedig úgy kell áthidalni, mint az emeletes tortánál: legyen mindenkinek rossz! :)

j311 2011.04.13. 17:42:51

"Nem tudom mit szólnátok hozzá, ha az művek is így dolgozna? Belepörög az órátokba havi több százezer forint, kiküldenek egy faszit, az leolvassa az állást és rendben találja a mérőt. Mert itt ennyi történt."

Nyugodj meg, az ELMŰ is így működik. azzal a különbséggel, hogy lecserélik az órát, majd jól rádvernek kb. 300k HUF kötbért, mondván azért mért rosszul az óra mert megbuheráltad.

Kaelon 2011.04.13. 17:49:25

Ez a párolgós hőmennyiségmérő egy kalap szar. Van már belőle digitális, rádiós leolvasással. ( www.techem.hu/hu/termekek/keszulekek/koltsegmegosztok/radios/index.phtml )

Egyéves Önkéntes 2011.04.13. 18:04:29

Távhős poszt! Micsoda csemege! :)

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: nekem van is ilyen hőfotóm (vidéken: thermovíziós felvétel), a réz szelep simán átviszi a hőt a radiátorba

Amúgy ez az egész hiszti tök fölösleges. A lépcsőház összes hőjét kell kifizetni a főtávnak, a lakók döntenek, hogy légköbméter alapon vagy költségosztó alapon vagy vegyesen vagy bárhogy máshogy akarnak-e fizetni.
Tehát sok bűne van a szolgáltatónak, de ez pont nem az.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.13. 18:09:31

"Véletleszerűen pörögnek a költségmegosztók?"
Régóta élek ebben az országban.
Nem lepne meg, ha így lenne.

Egyéves Önkéntes 2011.04.13. 18:17:50

Posztolónak: "jövő héten leszerelem a radiátort mérőstől, és elviszem valahová bevizsgáltatni. Ha valaki tudna ebben segíteni, azt megköszönném."

De feltétlenül taxi2000-el menj, mert ha a kocsiban felejted a radiátort, akkor utánad viszik.

athosga 2011.04.13. 18:42:47

Már elnézést, de nem értem ezt az energiavámpírozást. Gondolkozzatok el azon, hogy hogy alakul ki az, hogy valaki fűti a másikat? Miért éppen ő és miért nem fordítva? Biztos vannak ügyeskedők, de mit csináljon valaki, ha neki elég a 20 fok, ugyanakkor 0-ás radiátorokkal sem lesz 20 foknál kevesebb a lakásban, mert a szomszéd a 26-ot szereti? Hogy döntheti el, hogy mennyit fűtsön ahhoz, hogy ne legyen energiavámpír és ne kínozza a lelkiismerete? Szerintem normális, hogy a legegyszerűbb utat választja: eldönti, hogy hány fokot szeretne a lakásban és azt biztosítja. Ebből csak akkor "veszi ki a részét" a szomszéd, ha ő nagyobb átlaghőmérsékletet akar, de ez már az ő döntése. Ha már olyanok a falak, hogy átengedik a fűtést, akkor tessék erre valami igazsághoz közeli fizető rendszert kitalálni (egy példa: a számlának van egy saját és egy közös része) és akkor nem lesz gond. De nehogy az legyen a hülye, aki nem akar 20 foknál többet a lakásban, mert a többit pazarlásnak tartja. Most menjen át a szomszédhoz és kérdezze meg, hogy nála hány fok van, aztán számolgasson vagy mi?

Mylady 2011.04.13. 19:58:44

A megoldás: nem szalagházakat kell építeni, hanem tornyokat, ott mindenkinek hasonló mennyiségű fala van bent, mint kint.
Sőt, ha kacsalábat tesznek alá és folyamatosan forgatják, még a lakás fekvése sem fog eltérést okozni...

ouroboros 2011.04.13. 19:59:29

Ejj, de irigylem a posztolót. Ő legalább tud tekergetni.
Itt télen-nyáron 27 fok van és pont. Igen, huszonhét. Igen, celsiusban.
Mélységesen szégyellem magam, de sokszor nyitva van az ablak, megy az energiapazarlás, de egyszerűen nem lehet megmaradni máshogy.
A belső falak szigeteletlensége miatt valóban nem lehet igazságos rendszert csinálni, de lehet, hogy nem is kell.
Bőven elég lenne, ha szabályozható lenne.
Egy kétszintes családi házban is jól jön, ha felső szinten nem forr fel az agyvizük az ott tartózkodóknak, mert a lentiek nem akarnak fázni. Mint tudjuk, a meleg fölfele száll, a betont meg locsolni kell :)
Energiavámpírkodásról meg hülyeség beszélni, mert a társasház egy rendszer.
A hivatkozott posztban meg szerintem szarul állapították meg az osztandó rész arányát: ez a 60%-40% már normálisnak tűnik. De lehet, hogy jobb lenne 80%-20%.
Már is csökkenne az ügyeskedők száma.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.13. 20:50:50

"Nem tudom mit szólnátok hozzá, ha az elektromos művek is így dolgozna? Belepörög az órátokba havi több százezer forint, kiküldenek egy faszit, az leolvassa az állást és rendben találja a mérőt. Mert itt ennyi történt."

elmondanám, nálam ez történt. és láss csodát! ki kellett fizetnem azt, amit nem használtam de az órában benne volt!
(esetemben 180ezerről beszélünk.)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.13. 21:02:37

@Bruti: nincsen azzal semmi baj. Belülről is szigetelni kell a lakást, oszt' jocakát. Szerintem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.13. 21:28:35

en meg sosem laktam tavfuteseben, de nem erne meg jobban villannyal futeni?

Pdudas 2011.04.13. 21:45:28

Hagyma:
A villannyal torteno futes altalaban draga.

Kivetel: hopumpas rendszerek.
Nekem a 120m2 koruli hazat kb 80 eurobol sikerul futeni havonta (+bojler+elektromos tuzhely+mosogep+mosogatogep+vilagitas).
23 fok alatt sosincs, fazos a parom.

Igaz, hogy ezt 5-os josagi tenyezoju Mitsubisi klimakkal csinaljuk - ami kb 700-750 wattot fogyaszt es 3-5KW korul fut (pumpalja a hot kintrol befele).
A nappaliban van egy 5KW-os teljesitmenyu, a haloszobakban van 2x3.5KW, a furdoszobakban ilyen infras futes van.

Mivel vezetem az ora allasokat, igy pontosan tudom mennyit hasznalunk.

November 16 ota 3800KW ment el osszesen. Ez ugye 5 hideg honap.
Egy KW kb 10 cent. Igy osszesen kb 380 Euro. Kb 100e Ft. 5 honapra az nem rossz.

Szoval az arammal torteno futes is alternativa, csak hopumpas rendszer kell es jol szigetelt haz. Az sem hatrany, ha valaki az Adrian lakik - mint en. Itt is van hideg (minusz 5 fok is elofordul).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.13. 22:00:18

@Pdudas: az jo , annal meg en is tobbet fizettem, pedig ez nme haz csak lakas kb100nmmondjuk a januar nagyon hideg volt az elvitt 260 dollart, de hat minden villannyal megy
most mar visszaaltunk a 100 dollar alatti szamlakra
mondjuk a legtobb villanyszamlakat akkor fizettem, mikor floridaban laktunk, itt olyan az idojaras mint otthon

R69 2011.04.13. 22:08:36

@Tron65:
Nem mér az semmit sem

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.14. 08:43:10

@EÖ: Bár lennék!
Megjegyzem, hogy akár pl. egy ügyfélszolgálati aligazgató-helyettességgel is beérném, ha azt távmunkában is lehetne végezni...

Egyéves Önkéntes 2011.04.14. 09:08:41

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: az ügyfélszolgálatosnál szarabb meló nemigen van. remélem, még időben szóltam :)

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.14. 10:40:31

Jó reggelt,tessék mondani ez már a hétvégi??? vagy a blogmotor beragadt :)))

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.14. 10:47:27

Anno, mikor szily még itt volt(gondolom feljebb emelkedett a létrán) volt éjféli post,most meg déli,hát majd megszokjuk :)))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.14. 11:10:17

@EÖ: Én egyébként is bírom a hülyéket, de nem is azt szeretném igazán, hanem afféle háttéremberként segíteni az ügyfélszolgálatosokat az alábbi és hasonló szituációkban:
- "Mi a 3,14csát mondjunk már ennek a hülyének? Bíróságra akar menni, az hagyján, ott úgyis csak veszíthet, de még a Homárra is be akar írni!"
- "Átadnám az ügyfelet, csak igazgatóval hajlandó beszélni!" (Parasztgyerekként én jól tudom, hogy a csődörös is igazgató.)

Egyéves Önkéntes 2011.04.14. 11:20:40

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: igen, ez a klasszikus
nekem-senki-ne-segítsen-csak-az-igazgató-a-jó

cicmen (törölt) 2011.04.14. 11:40:21

Véletleszerűen pörögnek a költségmegosztók?

Tényleg?

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.14. 11:59:52

Sün ! mondjad : dél van

Harangszó,Hírek Időjárás ,sport :))

cicmen (törölt) 2011.04.14. 12:32:10

@Sün‼: Ez má döfi! Gratulációóó!

cicmen (törölt) 2011.04.14. 12:33:40

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: (Parasztgyerekként én jól tudom, hogy a csődörös is igazgató.)

Gyönyörű szakma!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.14. 12:37:03

@cicmen: Nem magukba igazgatják, szemben pl. a "kreatív igazgatókkal"...

Más:
Már megint nem lesz új poszt, amíg nem kezdünk el cigányozni? Hogy a Devla égesse le a szigetelést a gerincvezetéketekről!

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.04.14. 12:43:15

Es az nem baj, hogy a posztolo aljas sunyi módon többszörösen is meglopja a lakókat? Ha o nem fut, akkor a mellette folotte lakoval fizetteti ki az o futeset. Ezert tart itt ez az orszag.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.14. 13:08:38

@vazsmegyeigerdezsház: Ez az!
Itt az ideje, hogy a most Hajdúhadházon parádézó "civil szervezet" erre is lépjen valamit!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.14. 13:12:32

@Sün‼: Nálad? Ott elég sok szépség van mostanában, bár Ninéni sajnos elbújt, pedig ő bármikor győzhet.
Mellbedobással...

Simet 2011.04.14. 13:18:24

Ugyanez a probléma a budai energiatakarékos panellel is. Vannak olyanok, akik a szomszédok melegéből fűtenek...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.14. 14:30:00

@EÖ: Gyakorlatias emberek. Annak legalább van hatalma valamit elintézni :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.14. 14:31:04

Tényleg, ez még tegnapi post...!

HOMÁRRRRRRR! Unatkozok itt melóbannnn! :D

Egyéves Önkéntes 2011.04.14. 14:35:22

@ColT: az ilyeneknak azért sem segítünk :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.14. 14:44:50

@EÖ: :D Attól függ. Ha te akarsz valamit elintéztetni, és az üfsz. szarik rád? Homáron hány ilyen post volt? :)

2011.04.14. 16:37:56

Én csak azt tudom mondani, hogy ha ilyen lakásban laknék, és alapból lenne 20-22 fok, akkor én sem törném magam, hogy becsületalapon, egyfajta versenyszellemtől vezéreltetve feltekerjem a fűtést 26 fokra, hogy ne csak a szomszéd fizessen - azért a nekem adott melegért, amit sosem kértem tőle - hanem én is. Nem kötelező barom módjára fűteni, ezzel a szomszédnak is nyomatni a hőt. A posztoló filléreskedik, kissé szarrágó, de nem tolvaj, az egyszer biztos.

Xezs 2011.04.14. 18:16:33

Ha már lakóközösség, szerintetek parasztság a lépcsőházban dohányozni?

Mylady 2011.04.14. 19:18:36

@Xezs: Nemcsak parasztság, de törvény is tiltja.
Ma már csak olyan helyen lehet zárt térben dohányozni, ahol van külön dohányzásra kijelölt hely, ami ráadásul el van szeparálva (minden oldalról) és biztosítva van a levegő cseréje olyan módon, hogy a nemdohányzó részbe nem megy át a füst. Ezt egy lépcsőházban elég nehéz lenne biztosítani.

Én amikor legutóbb szóltam egy frissen odaköltözött nyanyának, hogy ne cigizzen bent, lehordott. Mert a lánya nem engedi, hogy a lakásban cigizzen (az unokák miatt), én meg elküldeném a lépcsőházból is. Pedig ő a játszótéren is mindig arrébbmegy, amikor rágyújt. (Tapsoljuk meg a gondos nagymamát!!!)
És szerinte biztos diplomás vagyok, azok ilyenek...

Xezs 2011.04.14. 20:02:34

@Mylady: Na és hogy vennél rá egy olyan parasztot, hogy ne cigizzen a lépcsőházban, akinek már kétszer szóltál szépen?

Menjek fel és verekedjek?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.14. 20:21:39

@Xezs: en kiraknek nehany tablat
dohanyozni tilos ilyen es ilyen rendelet ertelmeben, ennyi es ennyi buntetes fenyegeti
\felenk mukodik, bar itt mar tabla nelkul is tudjak, hol nem lehet cigizni, vagyis hol lehet
az a ritkabb

Xezs 2011.04.14. 21:13:57

@hagyma: Már gondolkoztam is ezen, de az a helyzet, hogy akinek tábla nélkül nincs annyi intelligenciája, hogy nem szarik a másik orra alá, annak táblával sem lesz.

A büntetési tétel meg röhej, mert mire kihívom a rendőrt (ki se jön ilyen fasszágért) addigra rég elszívja és bemegy. Aztán meg bizonyítsam be, hogy ő szívta, mi?

Faszság ez az egész, ezt nem törvénnyel kéne szabályozni, hanem kultúrával, de egy paraszttal nem lehet mit kezdeni.

Marad a pofánbaszás, azt meg nagyon nem akarom, mert nem stílusom, meg hát nem akarok ellenségeket magamnak a közvetlen szomszédságomban.

Mylady 2011.04.14. 21:45:00

@Xezs: Nálunk is gond ez, bár az utóbbi időben már csak alkalmanként dohányoznak a lépcsőházban. Kivéve egy párt a földszinten, akiknek mégcsak szólni sem lehet, mert 30 éve ott laknak és ugye előjogaik vannak az ilyen jöttmentekkel szemben, mint én.

Lehet kapni áthúzott cigis matricát, meg dohányozni tilos feliratosat. Próbálj meg olyat kiragasztani, valami megjegyzéssel, jogszabályi hivatkozással stb.

Én egyébként pont most télen futottam bele abba, hogy a közvetlen mellettem lakó szomszéd néni kiküldte a vendéget a lépcsőházba cigizni. Két lakás van a szinten, minimális a tér, szóval pont az én ajtóm előtt füstölt a nyanya. És heteken át minden hétvégén. A tökjól szigetelő vadiúj ajtómon is bejött a füst. Beszélni nem sikerült a szomszéddal, mert külön ezért nem csöngetek be, összefutni meg nem szoktam velük, mert ha hallják, hogy csörgök a kulccsal, már rohannak is be a lakásba (nem tudom, miért szeretnek ennyire, semmi konfliktusunk nem volt). Én annyit reagáltam, hogy kinyitottam a lépcsőház ablakát szellőztetni. Ha becsukták, újra kinyitottam. Volt, hogy éjszakára is. Náluk rosszabb a szigetelés, remélem, fáztak :) Ja, és a hamutartót, amit a lépcsőházban tartottak, kidobtam. Másnap hallottam valami sopánkodást, kinéztem a kukucskálón, ketten keresték intenzíven a hamutálat. Nem találták. Aztán meg is szűnt a cigizés. Nem tudom, hogy miattam, vagy amúgyis, de nem is érdekel.

Sajnos sokkal nagyobb problémám az alsó szomszédban lakó láncdohányos pár, akik folyamatosan cigiznek, én meg nem tudok szellőztetni, mert jön be a cigifüst az ablakon... És nekik ugye szólni sem lehet, mert a saját lakásukban pláne nem szólhatok bele mit csinálnak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.14. 22:36:18

@Xezs: ez egyertelmu, de a hivatalosnak tuno tablaki, tiltasok, sokszor csodakra kepesek hidd el
kulturat nem lehet torvenybe hozni, nemdohanyzasi tilalmat igen
lecet
pofanbaszni nics jogod es meg le is csuknak

Xezs 2011.04.14. 22:40:58

@Mylady: Hamutálat előbb-utóbb én is ki fogom baszni, már elterveztem. Csak még nem jött el az idő. Szellőztettem is, dettó ugyanúgy, ahogy te.

Én a dohányosok alatt lakom és volt pofájuk azt mondani nekem, hogy én nem érezhetem, mivel a füst felfele száll. Kérdeztem tőlük, hogy szerintük akkor most jókedvemben jöttem-e ki, véletlenül sem azért, mert egyszerűen érzem odabent a szagot.

Még azon is gondolkodtam, hogy az ajtajuk elé szarok, csak hát akkor kettőnk közül én lennék a nagyobb prosztó. Pedig kb. ugyanaz a szitu.

Gastroger 2011.04.15. 08:55:57

Óóó már megint ez a poszt??!!
Az, hogy a Techem mit hogyan számol, azt intézze a poszter.

De úgy látom, a sírás lényege itt az, hogy fizetni kell, pedig ő nem fűt.
Nem a lófaszt nem:
"befűtik a csövek és a fürdőszobai, mérő nélküli radiátor a lakást."

Megy a szauna a fürdőszobában, mert ott nincs mérő, meg a csövek is befűtik.

A Techemnek javaslom, meg a lakóközösségnek, hogy a fürdőszobai radiátorra AZONNAL felszerelni a mérőt, a poszter meg tegye a csőre a radiátor helyett a mérőket.

De szvsz nem valós értéket ad, persze, mert ha besüt a nap, és "átmelegíti" a radiátort, akkor az a szar kis mérő honnan tudná, hogy most a radiátorban levő melegvíz fűt, a lakás melegíti át, vagy mivan ilyenkor, az csak párolog szerencsétlen...

Szőkebácsi 2011.04.15. 08:56:45

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Respect, nagyon szépen leírtad 16-os IQ-val rendelkezők is megértik:)
Annyit tennék még hozzá, a fizika szerint a meleg felfelé terjed, ezért szopnak az alsó szinteken lakók.
Valamint, ezt az egész hőmennyiség mérést azért találták ki, mert a szolgáltató azt a hőmennyiséget számlázta ki, ami tőle kiment, és szart rá nagy ívben, hogy a 40 éves szigeteletlen hővezetékeken kb. 40%-os a hőveszteség - ezt is a fogyasztókkal fizetették meg. És először csak egy házközponti mérő volt. Aztán jött az egyedi - húzzuk le a lakókat - mérés. Balekok... Ez olyan mint a vízóra - szerintem.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.15. 10:06:25

@Xezs: Nem. Proliság. A paraszt az lépcsőházba csak látogatóba megy, ha viszi az elkorcsosult unokának a kóstolót.

Sok esetben már az is elegendő, ha veszel valami kellően undorító szagú kínai légfrissítőt, és kifújod a lépcsőházba, de az sem rossz, ha veszel egy csomag (alighanem kandisznó-vizelet felhasználásával készült) kínai füstölőpálcikát, és a résnyire bebiztosított ajtón keresztül kifúvatod a füstjét ventilátorral a lépcsőházba.
Ha ez túl drága, akkor füstbombát is használhatsz.
Jó még a füstérzékelős sziréna is a mennyezetre, bár az igazi az, ami az USA-ban több irodaházban a gyakorlat: ha a füstérzékelő jelez, nemcsak a sziréna szólal meg, nemcsak a vészkijáratokat nyitják ki, hanem bekapcsol az automata oltóberendezés is. És mivel rögzítik folyamatosan a képeket, azt sem nehéz megtalálni, hogy kinek a kötelessége kifizetni a kiürítést és a vízkárt...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.15. 10:16:41

@Xezs: "Ha a paraszt nem szarik, az úr nem eszik."
A parasztozás ősi proli- , dzsentri-, cigány- és zsidó szokás.

A munkásmozgalmak kialakulása közvetlenül összefügg a cigaretta és a cigarettaszünet elterjedésével. Az együtt dohányzás, pontosabban cigizés (a pipához, szivarhoz idő kell, a bagórágás és a tubákolás meg individuális jelenség) rendkívül erős közösségformáló erő, ugyanúgy, mint a legtöbb egyéb kollektív drogfogyasztás. Ez egyébiránt abból is látszik, hogy a proletárdiktatúra ellen lázadozó első generációs értelmiségből alig élnek már páran, és szinte mindegyikük a dohányzással összefüggő betegségben halt meg, vagy szenved. A valódi kulturális identitását elveszítő, szocioparazitává vált "új többség" tagjai is 8-9 éves koruktól gyakorlatilag egyöntetűen dohányoznak.

Xezs 2011.04.15. 20:04:59

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Proli, paraszt, nálam ez a kettő ugyanaz.

Oké, tudom hogy a parasztnak mi az eredeti jelentése, de hé, a prolinak sem az az eredeti jelentése, hogy "büdös, bunkó, mások fejére szaró ember".

A paraszt és a proli az ilyen emberekre is használatos, függetlenül attól, hogy eredetileg nem ezt jelenti.

Tessék elfogadni, ez van.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.19. 08:57:37

@Xezs: Tessék leszokni az ilyenekről, amíg valamelyik földműves Valentin-nap alkalmából szájba nem basz a szaros szívlapáttal!

Xezs 2011.04.19. 18:55:21

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: És ha egy proli basz szájba egy sarlóval és egy kalapáccsal?

Vegyük észre, hogy a parasztnak és a prolinak van egy eredeti, és egy másodlagos jelentése is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.20. 06:40:51

@Xezs: A proli max. kalapáccsal tenne ilyet. A sarló és a kalapács az internáci "éhes proletár" jelképe: "Az igazi kommunista sarlóval borotválkozik és kalapáccsal veri a faszát, amíg vörös csillagokat nem lát."

zsolt3 2012.12.05. 21:28:30

Szia! Javaslom a következő ürítésnél szereltesd le az összes nem hasznát radiátort, így legalább az azokra szerelt mérők után sem kell fizetned leolvasási díjat (mert nálunk már az is van)! Egyébként én jelenleg azon vagyok hogy az egész távfűtést felmondjam (meleg vizet nem) mivel már van korszerűbb sokkal olcsóbb megoldás kis lakások fűtésére!

Plumper 2013.01.03. 13:54:32

@Mylady: ja, ez az "itt lakom 35 éve!" dumát én sem tudom hová tenni.
naés akkor mi van?
ahogy a kor sem érdem, csak állapot.

@zsolt3: hogy tudod felmondani?

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: például ha vizes ronggyal letakarják a költségmegosztó műszert?

Attila Lengyel 2013.03.10. 12:53:49

Erre szoktam mondani hogy ha a macska szépszóval nem akar a ketrecbe menni akkor be kel kergetni.!az az én ezt a problémát ugy oldanám meg ha szerintük jó az a mérő és nem akarják cserélni akkor kényszeríteni kell őket.Például vársz egy kicsit lecsillapodjanak a dolgok.Kb fél év et.majd bejelented nekik hogy baleset történt egy ablak javítási munkánál.Levették a nyílászárót de kieset a kezükből pont rá a mérőre.általában úgyis mindig az ablak alatt van a mérő.Vagyis levered egy kalapáccsal,úgy hogy kaput legyen neki.És ezt a sztorit eljátszod.Nincs más lehetőség csak a csere.és te törvénytisztelő polgárként rögtön jelenteted hogy baleset történt:))))Így ök maradtak a sarokba.Persze ha csak a másik mérővel nem szívatnak majd megint.
süti beállítások módosítása